Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

WBA - Arsenal 18/3 kl 13.30

210 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Mickys wrote:
Elias Johansson wrote:
George Adams wrote:
Elias Johansson wrote:
George Adams wrote:
Elias Johansson wrote:
George Adams wrote:
Elias Johansson wrote:

Trodde verkligen jag kunde vara sådär lagom obrydd och bara skaka på huvudet åt eländet som utspelades på tvn tills det brast, skrek så hela Olearys hoppade till i slutet av matchen när vi körde nå sort vm i passa hem till målvakten, fy fan så less jag är på detta. Nu ska jag försöka bli som en människa och fara hem till min bättre hälft och hålla god min och va trevlig....tänk att vi förlorade mot ett lag som coachas av Tony Pulis....suck

Man kan säga och tycka vad man vill om Tony Pulis och hans lag.

Men dom är alltid tydliga i sitt agerande,  tungt svårspelade och välorganiserade samt försvarar sig bra. 

Sett till förutsättningarna en av PL klart bästa coacher. Utan tvekan.

Ok, jag förstår vart du vill komma men det är provocerande att förlora mor en coach som så tydligt bygger sin fotboll destruktivt, jag hatar verkligen den typen av fotboll, vi såg den idag också, ligger alltid på gränsen, för aldrig spelet, bara väntar in motståndaren, jag överdriver säkert m det är oskön fotboll..det är ju tydligt att det funkar ibland m det är så fruktansvärt cyniskt att jag blir upprörd på riktigt

Att Pulis (och hans likar, ex Lagerbäck, Drillo mfl) bara bygger på destruktivitet tycker jag är direkt felaktigt, ja rent skitsnack.  Absolut väljer man en annan taktik än vad många i etablissemanget vill se, men man är ju ärliga och inte naiva. Man vet hur ett på pappret sämre lag måste agera för att ha en chans och spelar 100% på det. Tycker det är oerhört uppfriskande att inte alla är Barca wannabee's.

Dessutom innehåller Pulis spelidés en hel del ingredienser av precis det vi saknar.

Fast där har du ju fel, jag håller med om att vi har mkt att förbättra men att sitta och säga att vi har saker att lära av Pulis och hans gelikar är ju bara dumt. självklart ska man spela efter sina styrkor men att alltid, alltid och hela tiden bygga sitt lag och spel som Pulis gör är för mig provocerande...han leder ju inte sina lag till stordåd direkt utan snarare blir det nån vinst här och där mot Arsenal

Sral ; Etablissemanget , allmänt, är väl vi alla fotbollsnördar del av detta. Men de som brukar vara mest kritiska till "systemfotboll" är väl fotbolls Förståsigpåare, "experter" och en hel del journalister. Samt inte minst supportrar i de lag som stångats med lagen som spelar på detta vis. Det är inte fint osv att spela ex på motståndarnas misstag, satsa på fasta etc. Trams säger jag. Vi spelade så i mängder med år, med bra resultat. Jag vinner ju hellre med 1-0 än torskar.

Elias: Vad är det jag har fel om?

Vi har massor att lära av "systemlag" då de ofta har en disciplin och organisation som just gör det så svårt att spela mot dom. Har man sedan spelare som ex Simeone  och Conte har i sina lag, 2 tränare som också i grunden är system inriktade (och avsevärt närmare Pulis i filosofi än Wenger) så blir det riktigt bra. Dessutom är ofta dylika lag försvarsstarka, väl organiserade. Kämpastarka och spelar mycket på omställning. Precis det vi skulle behöva.

Ja jag tycker att du har fel i att ovan nämda inte bygger sitt spel på destuktrivitet, alltså Pulis, Drillo, Lagerbäck....

Men du har rätt i att vi måste ha en annan organisation och spelide i laget, men jag tycker nog inte att vi behöver vara så cyniska som WB, ser hellre chelsea och liverpool som förebilder...Vi har mkt att lära helt klart.

Om Pulis spelar destruktivt, vad spelar då Arsenal? Antifotboll? Inte fan går Arsenals spel ut på att skapa målchanser och göra många mål iaf. Arsenals spel är någon slags antipropaganda som tränare kan ta fram för att skrämma bort unga som är för dåliga för att spela fotboll. 6-3 i avslut på mål för wba med 31% bollinnehav idag.

Arsenal har massor att lära av Pulis o WBA. T ex att kämpa och spela som ett lag, försvarsspel, taktik och spelidé är bara några saker. Det är ett problem med Arsenal att vi tror att vi är bättre än andra mindre lag. Avspeglar sig på plan då vi ej gör jobbet och bland fansen som inte tycker vi kan lära oss något av ett lag som nyss krossat oss

Mina statsappar säger 8-2 i skott på mål så vi va tom ännu sämre. Jag förstår inte heller hur vi kan ha så mkt boll men inte skapa flera skott på mål. Det passas i evigheter runt straffområdet så man mår illa. 

I år smäller det !

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Jimmy Österman wrote:
Mickys wrote:
Elias Johansson wrote:
George Adams wrote:
Elias Johansson wrote:
George Adams wrote:
Elias Johansson wrote:
George Adams wrote:
Elias Johansson wrote:

Trodde verkligen jag kunde vara sådär lagom obrydd och bara skaka på huvudet åt eländet som utspelades på tvn tills det brast, skrek så hela Olearys hoppade till i slutet av matchen när vi körde nå sort vm i passa hem till målvakten, fy fan så less jag är på detta. Nu ska jag försöka bli som en människa och fara hem till min bättre hälft och hålla god min och va trevlig....tänk att vi förlorade mot ett lag som coachas av Tony Pulis....suck

Man kan säga och tycka vad man vill om Tony Pulis och hans lag.

Men dom är alltid tydliga i sitt agerande,  tungt svårspelade och välorganiserade samt försvarar sig bra. 

Sett till förutsättningarna en av PL klart bästa coacher. Utan tvekan.

Ok, jag förstår vart du vill komma men det är provocerande att förlora mor en coach som så tydligt bygger sin fotboll destruktivt, jag hatar verkligen den typen av fotboll, vi såg den idag också, ligger alltid på gränsen, för aldrig spelet, bara väntar in motståndaren, jag överdriver säkert m det är oskön fotboll..det är ju tydligt att det funkar ibland m det är så fruktansvärt cyniskt att jag blir upprörd på riktigt

Att Pulis (och hans likar, ex Lagerbäck, Drillo mfl) bara bygger på destruktivitet tycker jag är direkt felaktigt, ja rent skitsnack.  Absolut väljer man en annan taktik än vad många i etablissemanget vill se, men man är ju ärliga och inte naiva. Man vet hur ett på pappret sämre lag måste agera för att ha en chans och spelar 100% på det. Tycker det är oerhört uppfriskande att inte alla är Barca wannabee's.

Dessutom innehåller Pulis spelidés en hel del ingredienser av precis det vi saknar.

Fast där har du ju fel, jag håller med om att vi har mkt att förbättra men att sitta och säga att vi har saker att lära av Pulis och hans gelikar är ju bara dumt. självklart ska man spela efter sina styrkor men att alltid, alltid och hela tiden bygga sitt lag och spel som Pulis gör är för mig provocerande...han leder ju inte sina lag till stordåd direkt utan snarare blir det nån vinst här och där mot Arsenal

Sral ; Etablissemanget , allmänt, är väl vi alla fotbollsnördar del av detta. Men de som brukar vara mest kritiska till "systemfotboll" är väl fotbolls Förståsigpåare, "experter" och en hel del journalister. Samt inte minst supportrar i de lag som stångats med lagen som spelar på detta vis. Det är inte fint osv att spela ex på motståndarnas misstag, satsa på fasta etc. Trams säger jag. Vi spelade så i mängder med år, med bra resultat. Jag vinner ju hellre med 1-0 än torskar.

Elias: Vad är det jag har fel om?

Vi har massor att lära av "systemlag" då de ofta har en disciplin och organisation som just gör det så svårt att spela mot dom. Har man sedan spelare som ex Simeone  och Conte har i sina lag, 2 tränare som också i grunden är system inriktade (och avsevärt närmare Pulis i filosofi än Wenger) så blir det riktigt bra. Dessutom är ofta dylika lag försvarsstarka, väl organiserade. Kämpastarka och spelar mycket på omställning. Precis det vi skulle behöva.

Ja jag tycker att du har fel i att ovan nämda inte bygger sitt spel på destuktrivitet, alltså Pulis, Drillo, Lagerbäck....

Men du har rätt i att vi måste ha en annan organisation och spelide i laget, men jag tycker nog inte att vi behöver vara så cyniska som WB, ser hellre chelsea och liverpool som förebilder...Vi har mkt att lära helt klart.

Om Pulis spelar destruktivt, vad spelar då Arsenal? Antifotboll? Inte fan går Arsenals spel ut på att skapa målchanser och göra många mål iaf. Arsenals spel är någon slags antipropaganda som tränare kan ta fram för att skrämma bort unga som är för dåliga för att spela fotboll. 6-3 i avslut på mål för wba med 31% bollinnehav idag.

Arsenal har massor att lära av Pulis o WBA. T ex att kämpa och spela som ett lag, försvarsspel, taktik och spelidé är bara några saker. Det är ett problem med Arsenal att vi tror att vi är bättre än andra mindre lag. Avspeglar sig på plan då vi ej gör jobbet och bland fansen som inte tycker vi kan lära oss något av ett lag som nyss krossat oss

Mina statsappar säger 8-2 i skott på mål så vi va tom ännu sämre. Jag förstår inte heller hur vi kan ha så mkt boll men inte skapa flera skott på mål. Det passas i evigheter runt straffområdet så man mår illa. 

Precis! Skapas väldigt lite, var på plats  gruppspelsmatchen mot Psg, om jag inte minns fel så lyckades vi enbart producera 1 skott på mål! 

Glenn
Bild för Glenn

Vi har hadt extremt lite skott på mål nästan hela säsongen. Någon som orkar leta fram en jämförelse mot övriga topplag om hur många skott på mål lagen haft?

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Vi låg tydligen 5:a i skott på mål per match. Kändes värre

COYG

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Mickys wrote:

Vi låg tydligen 5:a i skott på mål per match. Kändes värre

Minns tillbaka till Henrytiden då vi låg mellan 15-20 skott på mål varje match. 

Det skapades lägen hela tiden och framför allt så hade vi bra skyttar

I år smäller det !

Glenn
Bild för Glenn
Jimmy Österman wrote:
Mickys wrote:

Vi låg tydligen 5:a i skott på mål per match. Kändes värre

Minns tillbaka till Henrytiden då vi låg mellan 15-20 skott på mål varje match. 

Det skapades lägen hela tiden och framför allt så hade vi bra skyttar

när man tittar på klipp från 2000-2005 tiden så gick vårt spel i en rasande takt och alltid framåt. Nu går spelet i snigelfart i sidled. Vad hände? Var det för att vi försökte kopiera Barca?

COYG

gunbod
Bild för gunbod
Jimmy Österman wrote:
Mickys wrote:

Vi låg tydligen 5:a i skott på mål per match. Kändes värre

Minns tillbaka till Henrytiden då vi låg mellan 15-20 skott på mål varje match. 

Det skapades lägen hela tiden och framför allt så hade vi bra skyttar

På den tiden spelade vi ju så mycket rakare och fortare och det gick undan i ommställningarna. En motståndarhörna kunde ju ofta bli en direkt målchans för oss via ett snabbt utkast från målvakten. Nu går det ju alltför oftast så långsamt så långsamt, även om vi har kontringslägen så ska det ju kladdas på bollen och hellre spela tillbaka eller i sidled, väldigt få som kan/törs slå den där direkta bollen på djupet. Men det förutsätter ju även givetvis att det finns någon som drar i väg i en djupledslöpning.

Prognosen just nu lutar väl åt att vi hamnar på en sjunde-åttonde plats i ligan då vi befinner oss i fritt fall sedan ett tag tillbaka. Någon som ser någon ljusning, jag gör det definitivt inte ? Försök åtminstone att rädda det som räddas kan, agera här och nu genom att kicka Wenger  innan säsongen är över.

Sral
Bild för Sral

Fast vi har ju haft perioder de senaste säsongerna när vi har spelat precis sådär som vi alla vill se. Snabbt, rakare och effektivt. Vi har ju t om sett prov på det den här säsongen. Jag tror att det här duttandet kommer när de är osäkra, alltså inga taktiska direktiv. Sen kan man ju absolut mena att Wenger och staben inte har lyckats gjuta in mod i spelarna. 

gunbod
Bild för gunbod
Sral wrote:

Fast vi har ju haft perioder de senaste säsongerna när vi har spelat precis sådär som vi alla vill se. Snabbt, rakare och effektivt. Vi har ju t om sett prov på det den här säsongen. Jag tror att det här duttandet kommer när de är osäkra, alltså inga taktiska direktiv. Sen kan man ju absolut mena att Wenger och staben inte har lyckats gjuta in mod i spelarna. 

Jag tycker nog att det blir glesare och glesare mellan de stunderna. Även om vi gör en riktigt bra första halvlek i en match så kan ju den andra halvleken bli katasrofalt usel. Vi är ju inte ens ojämna från match till match utan halvlek till halvlek. Så här dåliga som vi allt för oftast uppträtt denna säsong är det absolut sämsta jag sett från Arsenal på väldigt många år. Även om tendensen varit att vi sakta blivit sämre och sämre för varje säsong de senaste 5-6 säsongerna så kommer det ju inte som en direkt överraskning, men så här dåliga ? Wenger och co har tappat det fullständigt, finns bara en sak att göra, byt ledarskap till att börja med, NU.

George Adams
Bild för George Adams

Duttandet kommer ju framförallt när motståndarna är låga, vilket 85% är när dom möter Arsenal.  Det i son tur kommer sig ju av att vi vill äga bollinnehavet. 

Hade vi vågat släppa possesion fokuset och spelat mera på kontring hade det inte sett ut på samma sätt. Det faller på den som sätter taktiken.

gunbod
Bild för gunbod
George Adams wrote:

Duttandet kommer ju framförallt när motståndarna är låga, vilket 85% är när dom möter Arsenal.  Det i son tur kommer sig ju av att vi vill äga bollinnehavet. 

Hade vi vågat släppa possesion fokuset och spelat mera på kontring hade det inte sett ut på samma sätt. Det faller på den som sätter taktiken.

Precis, och den som sätter taktiken är ju ännu mer handfallen än spelarna. När man då ser att det inte funkar, då måste man ju testa något annat, bryta mönstret, det måste ju även en som Wenger inse. Men icke, mal på i samma anda och hoppas på mirakel. Har man kört fast och är totalt oförmögen att ens försöka få till en ändring, då har man gjort sitt.

Men nu är ju inte detta duttande något nytt fenomen direkt, det såg vi ju rdan för ett par tre år sedan, detta handbollsspel, rulla runt sakta och i sidled och bkåt. Det är ju inte direkt jobbigt för motståndarnas backlinje, nu tar jag ett steg åt höger, sedan två tillbaka till vänster osv osv....

Hade det varit handboll så hade vi blivit avblåsta för passivt spel i var och varannat anfall.

gunbod
Bild för gunbod

Vi är ju så långt ner i källaren nu så att iaf jag bryr mig inte ens längre då jag inte ser någon som helst ljusning i mörkret. Visst kollar jag fortfarande på alla matcher, men med en total likgiltighet.Man rycker ju bara på axlarna som när de göra sina två mål på fasta igår, tidigare har man ju iaf blivit arg. Den enda som är nöjd i denna kräftgång är ju ens närmaste omgivning, fru Tekla, hon ser ju inte ens på mig om vi vunnit eller förlorat längre. Man är på gott humör fortfarande en lördagskväll trots ytterligare en torsk efter en katastrofinsats, då är det ju ändå riktigt rikgigt illa, hur känner ni er därute ?

Alltså man är ju inte ens bitter längre, men det ska ju givetvis ses som något positivt i detta mörker !

Om nu Wenger är en sådan vinnarskalle som verkligen hatar att förlora, någon av er som ser några tendenser under matcherna där han försöker förändra en negativ trend, där han ens försöker gjuta mod i spelarna  genom att resa sig upp och mana på dem, ge dem direktiv under matchen eller något annat som visar att han vill se förändringar ?

gunbod
Bild för gunbod

Ordet kris har nämnts på vårat forum tidigare, det är ett väldigt laddat ord och vet väl inte om jag direkt är beredd att ta till det ännu. Men, så dåligt som det går just nu så börjar vi väl nästan närma oss det ordet fotbollsmässigt sett och med vår kultur och våra anor. , Frågan är ju hur mycket längre vi ska /kan sjunka innan Wenger och ledningen börjar agera. Utifrån vad vi ser och vet så händer det ju nada förutom total handlingsförlamning. Att Wenger påstått sig ha bestämt sig påverkar ju inte vår situation i dagsläget nämnvärt, det krävs nog lite mer agerande för att vända denna trend, och det snarast. Visa auktoritet och visa oss att ni inte heller gillar detta utan vill se en snar förändring. Flatare ledning får man ju verkligen leta efter, finns den överhuvudtaget ?

Fredde
Bild för Fredde
George Adams wrote:

Duttandet kommer ju framförallt när motståndarna är låga, vilket 85% är när dom möter Arsenal.  Det i son tur kommer sig ju av att vi vill äga bollinnehavet. 

Hade vi vågat släppa possesion fokuset och spelat mera på kontring hade det inte sett ut på samma sätt. Det faller på den som sätter taktiken.

Man kan köra på possesion spelet. Men ska man göra det så måste det vara en stor rörelse där framme med löpningar, öppna ytor för varandra. Precis som Ox gjorde vid vårat mål. Fast man måste göra det hela tiden. Som de bra lagens offensiv gör för varandra. Det ska komma löpningar överallt hela tiden. Walcott är på planen av just den här anledningen, hans egenskaper är såna att han borde vara i en ständig rörelse. Men han står ständigt still, joggar ner och möter lite boll, tappar boll och slår ut med armarna.

WBA var inte bra, de är inne i en "tung" period eftersom de är klara med sin säsong. Dom blir kvar i PL och har börjat avsluta säsongen redan nu. Men endå så såg dom ännu mer motiverade ut än vad vårat lag gjorde. Vilket såklart säger mest om våran insats.

You win some, you draw some

George Adams
Bild för George Adams
Freddee wrote:
George Adams wrote:

Duttandet kommer ju framförallt när motståndarna är låga, vilket 85% är när dom möter Arsenal.  Det i son tur kommer sig ju av att vi vill äga bollinnehavet. 

Hade vi vågat släppa possesion fokuset och spelat mera på kontring hade det inte sett ut på samma sätt. Det faller på den som sätter taktiken.

Man kan köra på possesion spelet. Men ska man göra det så måste det vara en stor rörelse där framme med löpningar, öppna ytor för varandra. Precis som Ox gjorde vid vårat mål. Fast man måste göra det hela tiden. Som de bra lagens offensiv gör för varandra. Det ska komma löpningar överallt hela tiden. Walcott är på planen av just den här anledningen, hans egenskaper är såna att han borde vara i en ständig rörelse. Men han står ständigt still, joggar ner och möter lite boll, tappar boll och slår ut med armarna.

WBA var inte bra, de är inne i en "tung" period eftersom de är klara med sin säsong. Dom blir kvar i PL och har börjat avsluta säsongen redan nu. Men endå så såg dom ännu mer motiverade ut än vad vårat lag gjorde. Vilket såklart säger mest om våran insats.

Absolut Freddee.  Possesion utan rörelse och löpvilja är som kärlek utan kyssar.  Men när vi underpresterar har vi varken detta eller (från ett lågt stående höjdläge) omställningar.  I stället fortsätter vi med triangelspel med överlappande ytterback gång på gång så de stackars ytterbackarna far som skinnet upp och ner på sidan men inget händer  inne i plan, förutom att vi tappar positioner för försvarsspel när någon med dåligt självförtroende dräller med boll.

(Ox löpning igår var dock jätte bra, men det duger inte med en /halvlek...)

Glenn
Bild för Glenn
Freddee wrote:
George Adams wrote:

Duttandet kommer ju framförallt när motståndarna är låga, vilket 85% är när dom möter Arsenal.  Det i son tur kommer sig ju av att vi vill äga bollinnehavet. 

Hade vi vågat släppa possesion fokuset och spelat mera på kontring hade det inte sett ut på samma sätt. Det faller på den som sätter taktiken.

Man kan köra på possesion spelet. Men ska man göra det så måste det vara en stor rörelse där framme med löpningar, öppna ytor för varandra. Precis som Ox gjorde vid vårat mål. Fast man måste göra det hela tiden. Som de bra lagens offensiv gör för varandra. Det ska komma löpningar överallt hela tiden. Walcott är på planen av just den här anledningen, hans egenskaper är såna att han borde vara i en ständig rörelse. Men han står ständigt still, joggar ner och möter lite boll, tappar boll och slår ut med armarna.

WBA var inte bra, de är inne i en "tung" period eftersom de är klara med sin säsong. Dom blir kvar i PL och har börjat avsluta säsongen redan nu. Men endå så såg dom ännu mer motiverade ut än vad vårat lag gjorde. Vilket såklart säger mest om våran insats.

WBA kan fortfarande klättra och gå om oss.

Om nu Wenger var en sån vinnarskalle, duktig ledare och allt det där. Borde han inte agera när det ser ut så här? Våga göra någon stor förändring. Spela ny uppställning med t ex 3 backar, testa 442, släng inte lite juniorer och peta dessa överbetalda divor som ändå inte gör ett skit. Gör något annat än att ta ut ung samma elva i varje match, samma taktik eller brist på taktik. Han bidrar inte ett jäkla skit till en förändring!

COYG

Sral
Bild för Sral

Vi kommer inte längre här, tror jag. De absolut allra flesta är överens om att Wenger bör sluta nu i sommar. Vissa visar det genom att förolämpa honom, andra inte. Vissa tycker han ska gå nu, andra i sommar. Jag tror att man får köra det gamla uttrycket agree to disagree här. 

Jonas S
Bild för Jonas S

90% av vårt spel är tremeters sidledspasssningar. Xhaka skapar ingenting från mittfältet, Ramsey tar alltid onöda tillslag och onödiga löpningar för att sedan passa bollen tillbaka till mittfältet. Jag tycker vårt spel påminner om hur det såg ut i Chelsea under stora delar av förra säsongen. Jag tror Wenger nästan helt tappat omklädningsrummet. Det är många spelare som inte bryr sig nu.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn

Rapporter om att Wenger skriver på ett år. Betyder alltså att ingen tror på honom längre och vi är inte förberedda på att hitta en ny som verkar krävas minst ett års jobb. Så vi ska kasta bort ännu ett år för vi har en helt inkompetent ledning i klubben. De borde varit klar med Wengers ersättare för 5 år sedan. Hur kan en av världens största klubbar misskötas så grovt????

Nu kommer de vanliga kommentarerna att vi väntar nog in Simone därför får Wenger ett år till. Nej Simone kommer inte! Varför skulke han?

Hur kan halvmediokra lag som United, Fools och Tottenham ligga före oss???

COYG

Sral
Bild för Sral

Nej, jag tror inte heller att Simeone kommer. Varför skulle han? Däremot kan Allegri mycket väl komma.

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:

Nej, jag tror inte heller att Simeone kommer. Varför skulle han? Däremot kan Allegri mycket väl komma.

Allegri verkar kunna komma i år, varför ge Wenger ett år till då? Så att ännu en coach kan försvinna från oss

COYG

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Inte Xkaha som är problemet den här matchen. Det är som så ofta en icke-insats kollektivt, individuellt, mentalt, taktiskt, tekniskt osv.. Ingenting stämmer och svårt att se några tendenser till det bättre. Det enda som kan lyfta säsongen (och Arsenals framtid) är ordentlig förändring, men det verkar alla äntligen vara överens om.

Ingen supermatch, men han är inte så dålig som folk vill framställa det. Skillnad på vad han ska göra under en match och tex Ramsey.

Granit Xhaka vs. #wba:

117 passes

91% pass accuracy

4 aerial duels

3 blocks

2 interceptions

6 ball recoveries

2 chances created

1 assist

Sral
Bild för Sral
Mickys wrote:
Sral wrote:

Nej, jag tror inte heller att Simeone kommer. Varför skulle han? Däremot kan Allegri mycket väl komma.

Allegri verkar kunna komma i år, varför ge Wenger ett år till då? Så att ännu en coach kan försvinna från oss

Men du går igång på ett rykte. Har också sett det, från Arsenal fan tv. Man kanske inte ska tro på allt man läser på nätet? Vänta och se vad som händer. Kanske stämmer ryktet, kanske inte...

Isak Selling
Bild för Isak Selling
Mickys wrote:
Sral wrote:

Nej, jag tror inte heller att Simeone kommer. Varför skulle han? Däremot kan Allegri mycket väl komma.

Allegri verkar kunna komma i år, varför ge Wenger ett år till då? Så att ännu en coach kan försvinna från oss

För mycket rök för att det inte ska vara någon eld angående Allegri. Kontrakt hit och dit är inte avgörande. Det är fullt möjligt att även köpa loss tränare, sportchefer, hjälptränare.

Visa styrka och ambition. Hitta ett vettigt alternativ (för det finns alternativ där ute) och anställ personen. Gör det som krävs. För som det ser ut nu verkar inte en enda spelare bry sig om att spela för oss, än mindre för Wenger.

George Adams
Bild för George Adams

Har en mycket god vän som är Torino supporter., på plats i Turin. Han hör en del rykten om Allegri där nere också. Men samtidigt,   Italienarna brukar vara ruggigt bra på rökridåer.

Annars retar han med mig mest att Arsenal har fått ett nytt smeknamn som påminner mycket om Juve's 

La vecchia signore 

 

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Sral wrote:
Mickys wrote:
Sral wrote:

Nej, jag tror inte heller att Simeone kommer. Varför skulle han? Däremot kan Allegri mycket väl komma.

Allegri verkar kunna komma i år, varför ge Wenger ett år till då? Så att ännu en coach kan försvinna från oss

Men du går igång på ett rykte. Har också sett det, från Arsenal fan tv. Man kanske inte ska tro på allt man läser på nätet? Vänta och se vad som händer. Kanske stämmer ryktet, kanske inte...

Det finns precis lika många rykten om att det redan är klart att Wenger inte stannar.

Sekreterare Arsenal Sweden

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
George Adams wrote:

Har en mycket god vän som är Torino supporter., på plats i Turin. Han hör en del rykten om Allegri där nere också. Men samtidigt,   Italienarna brukar vara ruggigt bra på rökridåer.

Annars retar han med mig mest att Arsenal har fått ett nytt smeknamn som påminner mycket om Juve's 

La vecchia signore 

 

Ska man nu spekulera så har Allegri-ryktena hållit i sig rätt länge nu, det brukar generellt tyda på att det i alla fall finns något slags substans i dem. Det behöver inte alls betyda att han kommer att ta över Arsenal men att det har funnits konkreta diskussioner. Det har ju snackats om andra namn (Hassenhuttl eller vad han nu heter, tex) men de ryktena har blossat upp och sedan dött ut på ett par dagar. Allegri-ryktena däremot vägrar att dö.

Sekreterare Arsenal Sweden

Fredde
Bild för Fredde
Mickys wrote:

Rapporter om att Wenger skriver på ett år. Betyder alltså att ingen tror på honom längre och vi är inte förberedda på att hitta en ny som verkar krävas minst ett års jobb. Så vi ska kasta bort ännu ett år för vi har en helt inkompetent ledning i klubben. De borde varit klar med Wengers ersättare för 5 år sedan. Hur kan en av världens största klubbar misskötas så grovt????

Nu kommer de vanliga kommentarerna att vi väntar nog in Simone därför får Wenger ett år till. Nej Simone kommer inte! Varför skulke han?

Hur kan halvmediokra lag som United, Fools och Tottenham ligga före oss???

Simeone till oss varför skulle han? Varför skulle någon vilja ersätta legendaren Wengér? Varför skulle någon vilja ta över en grovt underpresterande trupp som har betydligt högre potential än de har visat i år och förra året? Utöver det så har vi de 3 senaste somrarna spenderat över 2 miljarder på nya spelare.

Så Wengérs ersättare kommer alltså få komma in till en underpresterande trupp med hög potential (vi såg alla Ramsey och Xhaka i EM). Och med största sannolikhet få en (relativt?) stor summa pengar att spendera på spelare. Hur kan det jobbet inte vara atraktivt för i stort sett vilken topptränare som helst i världen? Och just nu har vi Özil och Sanchez, finns det någon ryggrad i klubben så får dom förlänga eller spela ut kontrakten. Jobbet som Arsenals tränare har inte varit ledigt på (isåfall) 20 år och det finns goda förutsättningar för framgång.

 

George Adams wrote:
Freddee wrote:
George Adams wrote:

Duttandet kommer ju framförallt när motståndarna är låga, vilket 85% är när dom möter Arsenal.  Det i son tur kommer sig ju av att vi vill äga bollinnehavet. 

Hade vi vågat släppa possesion fokuset och spelat mera på kontring hade det inte sett ut på samma sätt. Det faller på den som sätter taktiken.

Man kan köra på possesion spelet. Men ska man göra det så måste det vara en stor rörelse där framme med löpningar, öppna ytor för varandra. Precis som Ox gjorde vid vårat mål. Fast man måste göra det hela tiden. Som de bra lagens offensiv gör för varandra. Det ska komma löpningar överallt hela tiden. Walcott är på planen av just den här anledningen, hans egenskaper är såna att han borde vara i en ständig rörelse. Men han står ständigt still, joggar ner och möter lite boll, tappar boll och slår ut med armarna.

WBA var inte bra, de är inne i en "tung" period eftersom de är klara med sin säsong. Dom blir kvar i PL och har börjat avsluta säsongen redan nu. Men endå så såg dom ännu mer motiverade ut än vad vårat lag gjorde. Vilket såklart säger mest om våran insats.

Absolut Freddee.  Possesion utan rörelse och löpvilja är som kärlek utan kyssar.  Men när vi underpresterar har vi varken detta eller (från ett lågt stående höjdläge) omställningar.  I stället fortsätter vi med triangelspel med överlappande ytterback gång på gång så de stackars ytterbackarna far som skinnet upp och ner på sidan men inget händer  inne i plan, förutom att vi tappar positioner för försvarsspel när någon med dåligt självförtroende dräller med boll.

(Ox löpning igår var dock jätte bra, men det duger inte med en /halvlek...)

Ox gjorde det EN gång på matchen, det jag också ville peka ut, det duger absolut INTE och är direkt pinsamt för ett helt lag. Det jag inte förstår är hur alla kan stå så stilla för att de saknar "självförtroende". Man behöver inget självförtroende för att ta en löpning, det är rent vett på en fotbollsplan oavsett spelidé eller plan. Om man inte löper i båda riktningar så kommer man förlora matcher. Det har vi sett nu i 2 månaders tid.

You win some, you draw some

Sral
Bild för Sral

Klart det kan stå stilla för att man saknar självförtroende. Då vågar man inte försöka t ex komma med hotande löpningar eller göra något som man är rädd att det slår fel. Och då blir risken att man gör ödesdigra misstag ännu större. Vi har olika teorier om vad som är fel, och det är också allt vi har. Vi är inte med på träningarna eller i omklädningsrummet, så allas teorier är ungefär lika trovärdiga. 

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Sral wrote:

Klart det kan stå stilla för att man saknar självförtroende. Då vågar man inte försöka t ex komma med hotande löpningar eller göra något som man är rädd att det slår fel. Och då blir risken att man gör ödesdigra misstag ännu större. Vi har olika teorier om vad som är fel, och det är också allt vi har. Vi är inte med på träningarna eller i omklädningsrummet, så allas teorier är ungefär lika trovärdiga. 

Är ju bara att titta på Tottenhams match idag hur lite som krävs för att osäkerhet ska börja sprida sig. Första halvlek sitter varenda passning på millimetern, många är på en eller max två tillslag - sedan gör Southampton ett tidigt mål i andra halvlek och plötsligt började några spelare ta en extra touch på bollen och ytterbackarna tog inte lika många löpningar i djupled och spelet blev genast mer statiskt. Och bara för att ingen ska missförstå så spelade Tottenham fortfarande väldigt mycket bättre än vad vi gjorde igår men det var en ganska markant skillnad på före och efter Southamptons mål.

Sekreterare Arsenal Sweden

Sidor