Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

WBA - Arsenal 18/3 kl 13.30

210 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Fredde
Bild för Fredde

Inte såhär stilla. Visst att alla löpningar inte är hotande hela tiden, rentav otajmade, och spelarna blir osäkra med sina löpningar. Men hela laget kan inte bara sluta ta alla former av löpningar pga självförtroende. Det är inte rimligt för mig. För mig handlar det om vilja. Men spelarna har för mig visat den senaste tiden att de inte vill nånting under Wengér. Då menar jag även deffensiva löpningar när WBA väl fick kontra på oss.

För mig handlar det om vett på en fotbollsplan, division 6 och hela vägen upp till CL-spel.

You win some, you draw some

Glenn
Bild för Glenn
Lars Lundstedt wrote:
Sral wrote:
Mickys wrote:
Sral wrote:

Nej, jag tror inte heller att Simeone kommer. Varför skulle han? Däremot kan Allegri mycket väl komma.

Allegri verkar kunna komma i år, varför ge Wenger ett år till då? Så att ännu en coach kan försvinna från oss

Men du går igång på ett rykte. Har också sett det, från Arsenal fan tv. Man kanske inte ska tro på allt man läser på nätet? Vänta och se vad som händer. Kanske stämmer ryktet, kanske inte...

Det finns precis lika många rykten om att det redan är klart att Wenger inte stannar.

vi får se! 1 års kontrakt vore typiskt mellanmjölks Arsenal

COYG

Jepson
Bild för Jepson

I all misär tänker jag glädja mig över damernas 10-0 mot spurs. COYG! 

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Jepson wrote:

I all misär tänker jag glädja mig över damernas 10-0 mot spurs. COYG! 

Helt rätt! Man kan inte annat än att njuta av att spöa upp dem med tvåsiffrigt.

Sekreterare Arsenal Sweden

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Tar man bort matcherna mot korpen lagen Sutton och Lincoln så har Arsenal släppt in minst 2 mål i 6/7 senaste matcherna.
Enda gången vi inte gjorde det va hemma mot Hull.. Wohooo klass på deras anfall !

Nu möter vi City i semi i FA-cupen och de visade i förra matchen att de går inför cupen i år så de lär komma med bästa elvan.

Unibet dukar upp oddset 2.12 på att City gör över 1.5mål mot oss.

Dizza om ni vill men här åker fan hela lönen in !

Kom ihåg vem som gav er tipset.... (Om det inte går in är det okej att glömma det) ;) 

I år smäller det !

Woody
Bild för Woody

Guldtränare Zoran Lukic tjatade alltid om att utveckla spelare. Precis det är en ledares uppgift. Där har Wenger och staben gått bort sig. Snarare avvecklas spelare och blir konstant sämre !?? Att se Ramsey och Walcott (Forrest) mot WBA är såå pinsamt. Ramseys ingentingfotboll med det där fåniga smilet är otroligt enerverande för tillfället. Walcott som presterar var tjugonde match likaså. För närvarande är Arsenal en trött och avmätt historia som behöver pånyttuppfödas. Vem som driver det återstår att se. Gäsp och Rock on !

Jonas S
Bild för Jonas S
Woody wrote:

Ramseys ingentingfotboll med det där fåninga smilet är otroligt enerverande för tillfället.

Jag kan inte heller med hans smile. Halva laget springer ju runt med ett nervöst leende på läpparna. "Vad är det som händer? Varför är vi så dåliga? Ehhh, mamma hjälp mig!"

Be excited!

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Woody wrote:

Guldtränare Zoran Lukic tjatade alltid om att utveckla spelare. Precis det är en ledares uppgift. Där har Wenger och staben gått bort sig. Snarare avvecklas spelare och blir konstant sämre !?? Att se Ramsey och Walcott (Forrest) mot WBA är såå pinsamt. Ramseys ingentingfotboll med det där fåninga smilet är otroligt enerverande för tillfället. Walcott som presterar var tjugonde match likaså. För närvarande är Arsenal en trött och avmätt historia som behöver pånyttuppfödas. Vem som driver det återstår att se. Gäsp och Rock on !

Håller helt med dig!

Känns som att vi har haft väldigt många spelare som inte får ut sitt max i Arsenal FC, om det beror på tränare, medspelare eller spelsystem vet jag inte! Arshavin och Podolski är 2 tydliga exempel, framförallt Arshavin

 

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Petrus W wrote:
Woody wrote:

Guldtränare Zoran Lukic tjatade alltid om att utveckla spelare. Precis det är en ledares uppgift. Där har Wenger och staben gått bort sig. Snarare avvecklas spelare och blir konstant sämre !?? Att se Ramsey och Walcott (Forrest) mot WBA är såå pinsamt. Ramseys ingentingfotboll med det där fåninga smilet är otroligt enerverande för tillfället. Walcott som presterar var tjugonde match likaså. För närvarande är Arsenal en trött och avmätt historia som behöver pånyttuppfödas. Vem som driver det återstår att se. Gäsp och Rock on !

Håller helt med dig!

Känns som att vi har haft väldigt många spelare som inte får ut sitt max i Arsenal FC, om det beror på tränare, medspelare eller spelsystem vet jag inte! Arshavin och Podolski är 2 tydliga exempel, framförallt Arshavin

 

Podolski har väl egentligen aldrig fått ut sitt max när han spelat för större klubbar. Fungerade ungefär likadant i Bayern.
Sen kan man ju vända på det hela med spelare som lämnat Arsenal och det gått utför för, t.ex Hleb, Song och Fabregas (Fabregas har varit bra iår dock). 

Woody
Bild för Woody

Får tillägga att Wenger fram till Ekofusket och flytten verkligen fick utveckling och prestation på spelare. Även senare har det delvis fungerat. Idag är det dock mörkt och sällan lyfter det. Rock on !

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Farbror Frej wrote:
Petrus W wrote:
Woody wrote:

Guldtränare Zoran Lukic tjatade alltid om att utveckla spelare. Precis det är en ledares uppgift. Där har Wenger och staben gått bort sig. Snarare avvecklas spelare och blir konstant sämre !?? Att se Ramsey och Walcott (Forrest) mot WBA är såå pinsamt. Ramseys ingentingfotboll med det där fåninga smilet är otroligt enerverande för tillfället. Walcott som presterar var tjugonde match likaså. För närvarande är Arsenal en trött och avmätt historia som behöver pånyttuppfödas. Vem som driver det återstår att se. Gäsp och Rock on !

Håller helt med dig!

Känns som att vi har haft väldigt många spelare som inte får ut sitt max i Arsenal FC, om det beror på tränare, medspelare eller spelsystem vet jag inte! Arshavin och Podolski är 2 tydliga exempel, framförallt Arshavin

 

Podolski har väl egentligen aldrig fått ut sitt max när han spelat för större klubbar. Fungerade ungefär likadant i Bayern.
Sen kan man ju vända på det hela med spelare som lämnat Arsenal och det gått utför för, t.ex Hleb, Song och Fabregas (Fabregas har varit bra iår dock). 

Japp tyvärr med Podolski är det som du säger! Men tror ändå han hade fungerat bättre bredvid en rörlig forward i ett 4-4-2, tänkt dig han och Alexis framåt! Men istället blev han utbytt istort sett varenda match oavsett hur bra han spelade! Och det har väl varit lite av AWs akilles, att bestämma byten innan matchen och inte ändra beroende på hur matchen utspelar sig.

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Petrus W wrote:
Farbror Frej wrote:
Petrus W wrote:
Woody wrote:

Guldtränare Zoran Lukic tjatade alltid om att utveckla spelare. Precis det är en ledares uppgift. Där har Wenger och staben gått bort sig. Snarare avvecklas spelare och blir konstant sämre !?? Att se Ramsey och Walcott (Forrest) mot WBA är såå pinsamt. Ramseys ingentingfotboll med det där fåninga smilet är otroligt enerverande för tillfället. Walcott som presterar var tjugonde match likaså. För närvarande är Arsenal en trött och avmätt historia som behöver pånyttuppfödas. Vem som driver det återstår att se. Gäsp och Rock on !

Håller helt med dig!

Känns som att vi har haft väldigt många spelare som inte får ut sitt max i Arsenal FC, om det beror på tränare, medspelare eller spelsystem vet jag inte! Arshavin och Podolski är 2 tydliga exempel, framförallt Arshavin

 

Podolski har väl egentligen aldrig fått ut sitt max när han spelat för större klubbar. Fungerade ungefär likadant i Bayern.
Sen kan man ju vända på det hela med spelare som lämnat Arsenal och det gått utför för, t.ex Hleb, Song och Fabregas (Fabregas har varit bra iår dock). 

Japp tyvärr med Podolski är det som du säger! Men tror ändå han hade fungerat bättre bredvid en rörlig forward i ett 4-4-2, tänkt dig han och Alexis framåt! Men istället blev han utbytt istort sett varenda match oavsett hur bra han spelade! Och det har väl varit lite av AWs akilles, att bestämma byten innan matchen och inte ändra beroende på hur matchen utspelar sig.

Ja det hade varit mumma att se! :)

Glenn
Bild för Glenn

Från Realsport (vet ej kvaliteten på den sidan men håller med vad de skriver. Speci sista raden är intressant):

Enough is enough, Arsene

This was the message circulated around the Hawthorns by Arsenal fans as the Gunners suffered their fourth defeat in five Premier League games, their worst record since before Arsene Wenger ever arrived. After claiming a top two finish every year between 1997-98 and 2004-05, the Gunners are on the verge of falling out of England’s premier quartet and they’re flirting with the prospect of being an outsider looking in. There is a growing feeling that this will be Wenger’s swan-song and that was the sentiment plastered over the airborne banners as the sound of the rented aircraft's propellers attempted to drown out the cheering for the Baggies’ goals.

Arsenal rallied well after falling behind, through Alexis Sanchez, but the speed of their collapse following Hal Robson-Kanu’s goal was appalling. They knew about West Brom’s set-piece threat, but their marking was terrible. There were queues of West Brom players waiting to head the ball. Heads hung low and players looked dejected throughout the game as it became increasingly obvious that the players no longer want to play for Wenger. The attitude was all wrong and the body language telling.

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Om (snarare NÄR) Wenger bestämmer sig för att skriva på nytt kontrakt. Hur kommer fansen att reagera? Kan vi glömma denna säsong och stå bakom laget när nästa säsong börjar? Kommer det bli protester och buanden direkt när säsongen börjar eller kommer vi glömma att vi vill byta ut Wenger om vi vinner några matcher i början? Känns inte som vi är så organiserade i våra protester och det kanske är för att fansen är extremt splittrade?

COYG

Sral
Bild för Sral

Och kommer fansen fortsätta vara splittrade efteråt? Jag tror det. Egentligen oavsett vem som tar över och när. Skulle t ex vara "spännande" (eller deprimerande) om Tuchel tar över och laget spelar och beter sig på ungefär samma sätt. Vissa kommer säkert vara nöjda så länge det blir en ny manager, medans andra funderar på om problemet inte är högre upp än managern.

gunbod
Bild för gunbod
Sral wrote:

Och kommer fansen fortsätta vara splittrade efteråt? Jag tror det. Egentligen oavsett vem som tar över och när. Skulle t ex vara "spännande" (eller deprimerande) om Tuchel tar över och laget spelar och beter sig på ungefär samma sätt. Vissa kommer säkert vara nöjda så länge det blir en ny manager, medans andra funderar på om problemet inte är högre upp än managern.

Alla fans kommer aldrig att vara enade, det finns inte. Smaken är som baken, delad, alla har sina åsikter om både tränare och startelvor.

Glenn
Bild för Glenn
gunbod wrote:
Sral wrote:

Och kommer fansen fortsätta vara splittrade efteråt? Jag tror det. Egentligen oavsett vem som tar över och när. Skulle t ex vara "spännande" (eller deprimerande) om Tuchel tar över och laget spelar och beter sig på ungefär samma sätt. Vissa kommer säkert vara nöjda så länge det blir en ny manager, medans andra funderar på om problemet inte är högre upp än managern.

Alla fans kommer aldrig att vara enade, det finns inte. Smaken är som baken, delad, alla har sina åsikter om både tränare och startelvor.

Absolut gunbod men visst är det rätt ovanligt att det är 50/50 som det är nu (känns det som iaf) och att båda sidorna trycker på ganska hårt...?

COYG

Sral
Bild för Sral

Jaja, det är absolut inga problem. Så ska det vara. Men tonen och klimatet bland fansen har blivit hård, och det kommer inte att försvinna efter Wenger bara sådär.

Mackan
Bild för Mackan
Mickys wrote:

Från Realsport (vet ej kvaliteten på den sidan men håller med vad de skriver. Speci sista raden är intressant):

Enough is enough, Arsene

This was the message circulated around the Hawthorns by Arsenal fans as the Gunners suffered their fourth defeat in five Premier League games, their worst record since before Arsene Wenger ever arrived. After claiming a top two finish every year between 1997-98 and 2004-05, the Gunners are on the verge of falling out of England’s premier quartet and they’re flirting with the prospect of being an outsider looking in. There is a growing feeling that this will be Wenger’s swan-song and that was the sentiment plastered over the airborne banners as the sound of the rented aircraft's propellers attempted to drown out the cheering for the Baggies’ goals.

Arsenal rallied well after falling behind, through Alexis Sanchez, but the speed of their collapse following Hal Robson-Kanu’s goal was appalling. They knew about West Brom’s set-piece threat, but their marking was terrible. There were queues of West Brom players waiting to head the ball. Heads hung low and players looked dejected throughout the game as it became increasingly obvious that the players no longer want to play for Wenger. The attitude was all wrong and the body language telling.

Det du säger om sista meningen där hänger väl ihop rätt mycket med inställningen/tolkningen hos många fans. Alla intervjuade på Arsenal Fan TV sa ganska precis samma sak "They are not playing for the manager anymore"... Likaså tycker jag man kan tolka Henry i Skystudion. Han är dock lite mer saklig och lägger det ansvaret på spelarna. Oavsett Wengers vara eller icke vara nästa säsong, så ska spelarna gå ut på planen och göra sitt xxxxx jobb. De har skapligt betalt för just det....

Jag tycker definitivt Wenger bör gå efter säsongen. Att ge honom sparken nu tror jag inte skulle göra ett skit nytta för de sportsliga resultaten och han förtjänar bättre än så. Vi förtjänar dock också att få ett besked relativt snart.

 

Twitter: @mackan_carlsson

 

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Såg statistik på våra löpmeter vs. våra motståndare i ligamatcherna. Sedan Everton i december har vi sprugit mindre än ALLA lag vi har mött, oavsett vinst, förlust eller oavgjort. Det om något är en tydlig indikation att man inte spelar för laget, och än mindre tränaren.

Vi har sett Chelsea göra det förra säsongen, Leicester denna..

Sral
Bild för Sral

Oavsett varför är det ett stort problem.

gunbod
Bild för gunbod

Det kan ju bero på att tränaren tappat omklädninsrummet kanske ?

gunbod
Bild för gunbod
Mickys wrote:
gunbod wrote:
Sral wrote:

Och kommer fansen fortsätta vara splittrade efteråt? Jag tror det. Egentligen oavsett vem som tar över och när. Skulle t ex vara "spännande" (eller deprimerande) om Tuchel tar över och laget spelar och beter sig på ungefär samma sätt. Vissa kommer säkert vara nöjda så länge det blir en ny manager, medans andra funderar på om problemet inte är högre upp än managern.

Alla fans kommer aldrig att vara enade, det finns inte. Smaken är som baken, delad, alla har sina åsikter om både tränare och startelvor.

Absolut gunbod men visst är det rätt ovanligt att det är 50/50 som det är nu (känns det som iaf) och att båda sidorna trycker på ganska hårt...?

Du verkar förvånad Mickys, borde kanske varit 80-20 ? Men ett stort antal har ju så att säga svängt, av förståeliga skäl även om det dröjt.

gunbod
Bild för gunbod
Mackan wrote:
Mickys wrote:

Från Realsport (vet ej kvaliteten på den sidan men håller med vad de skriver. Speci sista raden är intressant):

Enough is enough, Arsene

This was the message circulated around the Hawthorns by Arsenal fans as the Gunners suffered their fourth defeat in five Premier League games, their worst record since before Arsene Wenger ever arrived. After claiming a top two finish every year between 1997-98 and 2004-05, the Gunners are on the verge of falling out of England’s premier quartet and they’re flirting with the prospect of being an outsider looking in. There is a growing feeling that this will be Wenger’s swan-song and that was the sentiment plastered over the airborne banners as the sound of the rented aircraft's propellers attempted to drown out the cheering for the Baggies’ goals.

Arsenal rallied well after falling behind, through Alexis Sanchez, but the speed of their collapse following Hal Robson-Kanu’s goal was appalling. They knew about West Brom’s set-piece threat, but their marking was terrible. There were queues of West Brom players waiting to head the ball. Heads hung low and players looked dejected throughout the game as it became increasingly obvious that the players no longer want to play for Wenger. The attitude was all wrong and the body language telling.

Det du säger om sista meningen där hänger väl ihop rätt mycket med inställningen/tolkningen hos många fans. Alla intervjuade på Arsenal Fan TV sa ganska precis samma sak "They are not playing for the manager anymore"... Likaså tycker jag man kan tolka Henry i Skystudion. Han är dock lite mer saklig och lägger det ansvaret på spelarna. Oavsett Wengers vara eller icke vara nästa säsong, så ska spelarna gå ut på planen och göra sitt xxxxx jobb. De har skapligt betalt för just det....

Jag tycker definitivt Wenger bör gå efter säsongen. Att ge honom sparken nu tror jag inte skulle göra ett skit nytta för de sportsliga resultaten och han förtjänar bättre än så. Vi förtjänar dock också att få ett besked relativt snart.

 

Jag kan nog tycka tvärtom, kicka honom nu och försök rädda det som räddas kan. Ser ingen som helst ljusning för tillfället, tvärtom. Om han skulle kickas nu utan någon större framgång så har vi ju i alla fall försökt. Det kanske skulle rädda nästa säsongs cl-spel !

Sral
Bild för Sral

Svängt vet jag inte om man skulle kalla det. Jag tycker t ex inte att Wenger skulle ha gått tidigare. När vi hade pengar säsongen 2013-14 och sedan vann två raka FA-cuper hoppades jag och så många andra att vi kunde utmana ordentligt om titlar. Tycker egentligen att de här två-tre senaste säsongerna är misslyckanden, och att det nu får vara nog.

Varför de inte springer nog kan vi ju bara ha teorier om. Kanske att Wenger tappat omklädningsrummet? Kanske är deras självförtroenden körda i botten? Vi kan bara spekulera, så ingen idé att låtsas som något annat.

Isak Selling
Bild för Isak Selling
Sral wrote:

Svängt vet jag inte om man skulle kalla det. Jag tycker t ex inte att Wenger skulle ha gått tidigare. När vi hade pengar säsongen 2013-14 och sedan vann två raka FA-cuper hoppades jag och så många andra att vi kunde utmana ordentligt om titlar. Tycker egentligen att de här två-tre senaste säsongerna är misslyckanden, och att det nu får vara nog.

Varför de inte springer nog kan vi ju bara ha teorier om. Kanske att Wenger tappat omklädningsrummet? Kanske är deras självförtroenden körda i botten? Vi kan bara spekulera, så ingen idé att låtsas som något annat.

Eftersom man själv spelar fotboll och har vänner på olika nivåer i seriesystemen ser man symptomen. Tappar truppen tron på tränaren tar man inga extra löpningar. Känner man att tränarens filosofi inte fungerar bidrar det till sämre prestation, vilket leder till sämre självförtroende. När det har gått såhär långt är det är en spiral som i 99% av fallen inte går att bryta utan att kärnan i truppen eller tränaren byts ut.

gunbod
Bild för gunbod
Sral wrote:

Jaja, det är absolut inga problem. Så ska det vara. Men tonen och klimatet bland fansen har blivit hård, och det kommer inte att försvinna efter Wenger bara sådär.

Det är väl lite tyvärr hur det ser ut även i samhället, hårdare jargonger, brutalare. Polare som kallar varandra horor/horungar. Du som lärare, vilken årskull ?hör väl ett och annat i både kapprum och på skolgården antar jag.

Sral
Bild för Sral

http://www.mirror.co.uk/sport/football/arsene-wenger-arsenals-greatest-ever-10060876

"But Wenger, in my view, still retains the dressing room support. He hasn’t lost the players like Claudio Ranieri did at Leicester.

The players generally like and respect Wenger. Yes, there’s the odd complaint. But you get that with any manager. But there is uncertainty and a lack of confidence.

But it will be one hell of a job to turn things around. There’s no doubt in my mind that Arsenal have kept tabs on potential successors like Thomas Tuchel."

Intressant text av John Cross.

Sral
Bild för Sral
gunbod wrote:
Sral wrote:

Jaja, det är absolut inga problem. Så ska det vara. Men tonen och klimatet bland fansen har blivit hård, och det kommer inte att försvinna efter Wenger bara sådär.

Det är väl lite tyvärr hur det ser ut även i samhället, hårdare jargonger, brutalare. Polare som kallar varandra horor/horungar. Du som lärare, vilken årskull ?hör väl ett och annat i både kapprum och på skolgården antar jag.

Jag är lärare på Komvux, så inga ungdomar här. Sen är det väl egentligen ingen ursäkt att det ser ut så i samhället? Ska man bara ge efter då?

gunbod
Bild för gunbod
Sral wrote:
gunbod wrote:
Sral wrote:

Jaja, det är absolut inga problem. Så ska det vara. Men tonen och klimatet bland fansen har blivit hård, och det kommer inte att försvinna efter Wenger bara sådär.

Det är väl lite tyvärr hur det ser ut även i samhället, hårdare jargonger, brutalare. Polare som kallar varandra horor/horungar. Du som lärare, vilken årskull ?hör väl ett och annat i både kapprum och på skolgården antar jag.

Absolut inte,och ingenting jag vare sig påstått eller försvarat heller. Men tyvärr den bistra verkligheten. Själv blir jag lika förvånad varje gång man hör yngre kollegor/ungdomar kalla varandra så varpå man frågar dem varför de kallar varandra så, polare som de är ? Man får oftast en axelryckning eller ett flin tillbaka. Ett av barnbarnen, enda tjejen,9 år, hennes klasskompis kallades hora på skolgården, man blir fan mörkrädd. :-(

Jag är lärare på Komvux, så inga ungdomar här. Sen är det väl egentligen ingen ursäkt att det ser ut så i samhället? Ska man bara ge efter då?

Sidor