Medlemmar: 8876 st.
Visa menyn

WBA - Arsenal 18/3 kl 13.30

210 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:

http://www.mirror.co.uk/sport/football/arsene-wenger-arsenals-greatest-ever-10060876

"But Wenger, in my view, still retains the dressing room support. He hasn’t lost the players like Claudio Ranieri did at Leicester.

The players generally like and respect Wenger. Yes, there’s the odd complaint. But you get that with any manager. But there is uncertainty and a lack of confidence.

But it will be one hell of a job to turn things around. There’s no doubt in my mind that Arsenal have kept tabs on potential successors like Thomas Tuchel."

Intressant text av John Cross.

Känslan är ju att spelarna ej bryr sig, längtar mest till sommaren då de kan lämna det sjunkande skeppet. Men sen går de ut och helhjärtat stödjer Wenger i media...kanske måste man göra det? JAg hade nog åtminstone hållt tyst om jag inte stödde min manager. Fastfår man en rak fråga så blir det svårare.

Finns ju ingen som jagar på spelarna om de ej gör sitt jobb. Det är ett stort problem. Sen återstår frågan om Wenger tappat omklädningsrummet eller ej. Om han har gjort det så kan man ju inte förlänga med honom. Är ju självmord!

JAg har varit inne på att Wenger ska spela klart säsongen....men börjar svänga mot Gunbod. Släng in någon annan, lyft upp någon från juniorlaget eller något annat. Behövs en annan röst! Finns ju en del lyckade exempel på när de hjälpt att byta mitt i säsong. Leicester går ju rätt hyggligt sedan de bytte tränare. Inga nya spelare bara en ny röst i omklädningsrummet.

Sen kan det ju så klart misslyckas med men kan det bli så mkt värre? Hela laget är ju helt under isen. Man måste våga för att kunna vinna... Något som Arsenal sällan gör.

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S
Kaiser Özil wrote:

Såg statistik på våra löpmeter vs. våra motståndare i ligamatcherna. Sedan Everton i december har vi sprugit mindre än ALLA lag vi har mött, oavsett vinst, förlust eller oavgjort. Det om något är en tydlig indikation att man inte spelar för laget, och än mindre tränaren.

Vi har sett Chelsea göra det förra säsongen, Leicester denna..

Ja det där med löpmeter tycker jag faktiskt säger en del om tron på laget och tränaren. Den tron har varit nere på noll rätt länge nu verkar det som.

Alla lag kan oavsett kvalitet på spelare jobba för varandra och löpa för varandra. Den enda anledningen att inte göra det är om du inte ser det som meningsfullt. För egen del eller för laget.

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Wenger förlänger, Özil och Alexis lämnar. Vi köper Mahrez för en hiskelig summa pengar, ytterligare förstärkning på spelarfronten behövs inte. Han gör en blekare säsong än hans nuvarande. Szczesny tas hem, Ospina säljs. Under Kos 5 veckors skadefrånvaro i början av november tar Ramsey över kaptensbindeln. Vi satsar stenhårt på Europa League men åker i semi mot Fenerbache. Ligaspelet haltar. Däremot går vi bra i Carling cup. Våren överskuggas helt av hurvida Wenger förlänger eller inte.

Välkommen till min förutsägelse om Arsenal 17/18!! #Wexit

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

http://www.mirror.co.uk/sport/football/arsene-wenger-arsenals-greatest-ever-10060876

"But Wenger, in my view, still retains the dressing room support. He hasn’t lost the players like Claudio Ranieri did at Leicester.

The players generally like and respect Wenger. Yes, there’s the odd complaint. But you get that with any manager. But there is uncertainty and a lack of confidence.

But it will be one hell of a job to turn things around. There’s no doubt in my mind that Arsenal have kept tabs on potential successors like Thomas Tuchel."

Intressant text av John Cross.

Intressant. Jag tror spelarna gillar och respekterar Wenger. Men Wenger är ingen de springer ihjäl sig för, som de gör vad som helst för.

Sedan är det såklart ingen som kastat pil på hans porträtt i omklädningsrummet eller satt häftstift i hans birkenstock-sandaler. Men när du är ledare på den nivån räcker det inte så värst långt att vara omtyckt och respekterad som person. Du måste kunna inspirera och ge något till gruppen. Du måste vilja mer än alla de som du leder. Annars är du ingen ledare och du kommer tillslut tappa ditt ledarskap.

Wenger har förmodligen fortfarande respekten och han är omtyckt som person med ett stöd. Men jag är inte så säker på att han leder sitt omklädningsrum längre. En grupp enas kring sin ledare men det här laget är ingen grupp längre. Det finns ingen ledare.

Be excited!

Jonas S
Bild för Jonas S
Heppe wrote:

Våren överskuggas av hurvida Wenger förlänger eller inte.

Det där är man ju så less på. Wenger överskuggar fan månen snart känns det som.

In med en ny tränare som kan få ha lite tid på sig innan allt bara skall handla om honom. Wenger kommer kommande säsonger alltid vara en större story än Arsenal för alla journalister. Så fort vi förlorar en match eller någonting negativt händer kommer det vara Wenger-snack i varenda tidning, på alla sociala medier och i allt snack bland oss fans. Det skulle vara så tröttsamt. Jag tror de flesta redan är less på detta sedan lång tid tillbaka.

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle

Jag gick förbi en lekplats för ett antal år sedan där ett barn klättrade ovanpå takbalken i en gungställning medan hans mamma satt på bänken och tittade på. Jag sa lite vänligt "akta så du inte trillar ner" varpå barnet utbrast "håll käften gubbjävel". Mammans resktion? Hin skrattade högt...

Jäklar vilken tillsägelse jag hade fått om att visa vuxna respekt, dagens föräldrar bär ett stort ansvar till rådande klimat...

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Sral wrote:

http://www.mirror.co.uk/sport/football/arsene-wenger-arsenals-greatest-ever-10060876

"But Wenger, in my view, still retains the dressing room support. He hasn’t lost the players like Claudio Ranieri did at Leicester.

The players generally like and respect Wenger. Yes, there’s the odd complaint. But you get that with any manager. But there is uncertainty and a lack of confidence.

But it will be one hell of a job to turn things around. There’s no doubt in my mind that Arsenal have kept tabs on potential successors like Thomas Tuchel."

Intressant text av John Cross.

Man skall dock komma ihåg att Cross är en av Wengers nickedockor, så han skriver oftast det som passar Wenger bäst...

If it's too strong, then you're too weak!

gunbod
Bild för gunbod
Pelle wrote:

Jag gick förbi en lekplats för ett antal år sedan där ett barn klättrade ovanpå takbalken i en gungställning medan hans mamma satt på bänken och tittade på. Jag sa lite vänligt "akta så du inte trillar ner" varpå barnet utbrast "håll käften gubbjävel". Mammans resktion? Hin skrattade högt...

Jäklar vilken tillsägelse jag hade fått om att visa vuxna respekt, dagens föräldrar bär ett stort ansvar till rådande klimat...

Tyvärr, men för många av dagens föräldrar så är det ju samhället, skolan och polisen enbart som bär ansvaret för deras barnuppfostran. Hörde en förälder senast under upploppet i Rinkeby, hennes enda fråga löd: Var är poliserna ? min fråga: Var är föräldrarna ?

Jonas S
Bild för Jonas S
Pelle wrote:

Jag gick förbi en lekplats för ett antal år sedan där ett barn klättrade ovanpå takbalken i en gungställning medan hans mamma satt på bänken och tittade på. Jag sa lite vänligt "akta så du inte trillar ner" varpå barnet utbrast "håll käften gubbjävel". Mammans resktion? Hin skrattade högt...

Jäklar vilken tillsägelse jag hade fått om att visa vuxna respekt, dagens föräldrar bär ett stort ansvar till rådande klimat...

Vilken ungjävel! I sådana situationer suger det att vara vuxen :)

Men det är ju såklart morsan som är ett våp. Man kan ju inte skratta åt en unge som säger så. Makabert.

Be excited!

George Adams
Bild för George Adams
Pelle wrote:
Sral wrote:

http://www.mirror.co.uk/sport/football/arsene-wenger-arsenals-greatest-ever-10060876

"But Wenger, in my view, still retains the dressing room support. He hasn’t lost the players like Claudio Ranieri did at Leicester.

The players generally like and respect Wenger. Yes, there’s the odd complaint. But you get that with any manager. But there is uncertainty and a lack of confidence.

But it will be one hell of a job to turn things around. There’s no doubt in my mind that Arsenal have kept tabs on potential successors like Thomas Tuchel."

Intressant text av John Cross.

Man skall dock komma ihåg att Cross är en av Wengers nickedockor, så han skriver oftast det som passar Wenger bäst...

Håller med Pelle!

Cross är, för att knyta an till texten om dålig respekt och grova ord osv ovan. 

En Wanker! ;-)

Sral
Bild för Sral

Fast han säger ju precis vad en del av oss också menar. Det är dags atg Wenger slutar nu, men man bör ha respekt för mannen. Han har varit en stor del i att vi ens kan kräva/drömma om titlar, men nu är hans tid förbi, och det känns som att klubbens riktning nu inte leder längre än såhär.

George Adams
Bild för George Adams

Jag kan för min egen del säga så här.

Om inte Wenger eller klubben förstår att måttet är rågat för de allra flesta som är "organiserade" Arsenal supportrar  (som jag faktiskt tror är fallet för närvarande) och nu lämnar över till någon annan, så kommer min respekt för både Wenger och klubbledningen att haverera fullständigt. Tror dessutom att jag inte kommer vara ensam om att komma till den slutsatsen.

Och att vara en del av något som man överhuvudtaget inte tror på. Det kommer inte vara aktuellt för undertecknad.

gunbod
Bild för gunbod
George Adams wrote:

Jag kan för min egen del säga så här.

Om inte Wenger eller klubben förstår att måttet är rågat för de allra flesta som är "organiserade" Arsenal supportrar  (som jag faktiskt tror är fallet för närvarande) och nu lämnar över till någon annan, så kommer min respekt för både Wenger och klubbledningen att haverera fullständigt. Tror dessutom att jag inte kommer vara ensam om att komma till den slutsatsen.

Och att vara en del av något som man överhuvudtaget inte tror på. Det kommer inte vara aktuellt för undertecknad.

Personligen har jag redan nått det stadiet. Välkommen till klubben isf. Råttet var mågat som hockeykillen sa redan efter Liverpoolmatchen.:-)

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Fast han säger ju precis vad en del av oss också menar. Det är dags atg Wenger slutar nu, men man bör ha respekt för mannen. Han har varit en stor del i att vi ens kan kräva/drömma om titlar, men nu är hans tid förbi, och det känns som att klubbens riktning nu inte leder längre än såhär.

Ja tycker också det. Sedan är Cross väldigt snäll i sin bevakning av Arsenal. Men det är väl också en strategi för att få tillgång till klubben så mycket som möjligt. Och det är väl också den profil han har mot sina läsare. Och förmodligen får han mest bara höra det som klubben vill att han skall höra.

Dock är jag inte så förtjust i Cross sätt att höja upp Wenger till att han givit oss rätten att hoppas på titlar. Det är ju bara helt fel. När Wenger kom till Arsenal hade vi lika många ligatitlar som United. Och jag tror vi var rätt lika gällande facupen också. Wenger moderniserade Arsenal och tog oss vidare framåt. Vilket är något vi måste göra igen nu. Men vi var redan en storklubb i england som vann titlar och hade så gjort sedan trettiotalet. Dock med perioder av brillians och perioder av mindre brillians såklart.

Vi behöver få in en ny förnyare till klubben. Tyvärr tror jag det finns en risk att vi kan få se en period av stagnation. Antingen i form av att Wenger blir kvar eller i form av att vi fortsätter på samma spår och då försöker att värva in en direkt ersättare till Wenger.

Be excited!

Sral
Bild för Sral
George Adams wrote:

Jag kan för min egen del säga så här.

Om inte Wenger eller klubben förstår att måttet är rågat för de allra flesta som är "organiserade" Arsenal supportrar  (som jag faktiskt tror är fallet för närvarande) och nu lämnar över till någon annan, så kommer min respekt för både Wenger och klubbledningen att haverera fullständigt. Tror dessutom att jag inte kommer vara ensam om att komma till den slutsatsen.

Och att vara en del av något som man överhuvudtaget inte tror på. Det kommer inte vara aktuellt för undertecknad.

Jag skulle inte tappa respekt för Wenger, men jag skulle bli besviken. Och det enda vi egentligen kan göra är väl då att sluta följa klubben, men det är inte heller aktuellt för mig. Herregud, Toronto Maple Leafs har varit så fantastiskt illa skött i så många år, och nu när de äntligen har en bra ledning började de sin första säsong med att "tanka" så att man hamnade sist i NHL för att öka chansen att drafta supertalangen Auston Matthews. Men Leafs ledning har i så många år varit ett så stort skämt att hur Arsenal sköts nu bleknar. Menar inte att allt är okej med Arsenal, långt ifrån, men jag antar att jag blivit luttrad.

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Så jävla absurt att klubben inte tar kontroll över situationen. Kommer komma fler och fler rykten för var dag som går. Om stämningen är dålig nu vågar jag knappt tänka på hur det kommer vara om ett par veckor..

According to @DaveHytner, reports of an #AFC approach for Tuchel are wrong. Wenger wants to stay, club just working out how to "sell" it.

Hytner: @Arsenal genuinely believe that the desire for AW to go is just a vocal minority. The club maintain no decision has been taken yet.

Ledningen har ett val att göra, det har även Wenger. Båda har möjligheten att avsluta innan det är försent. Acceptera att allt har sin tid och svälj stoltheten. Arvet ska inte behöva raseras för envishet och brist på handlingskraft.

Jonas S
Bild för Jonas S
Kaiser Özil wrote:

Så jävla absurt att klubben inte tar kontroll över situationen. Kommer komma fler och fler rykten för var dag som går. Om stämningen är dålig nu vågar jag knappt tänka på hur det kommer vara om ett par veckor..

According to @DaveHytner, reports of an #AFC approach for Tuchel are wrong. Wenger wants to stay, club just working out how to "sell" it.

Hytner: @Arsenal genuinely believe that the desire for AW to go is just a vocal minority. The club maintain no decision has been taken yet.

Ledningen har ett val att göra, det har även Wenger. Båda har möjligheten att avsluta innan det är försent. Acceptera att allt har sin tid och svälj stoltheten. Arvet ska inte behöva raseras för envishet och brist på handlingskraft.

Klubben är kaos.

Det viktiga nu är att fans verkligen gör sig hörda nu och verkligen gör det klart för klubben och för Wenger att vi inte vill ha kvar honom i klubben. Om vi fans tar vårt ansvar för klubbens bästa tror jag faktiskt att Wenger kan lämna. Till och med om han redan skrivit under men inser hur illa omtyckt han faktiskt blivit.

Be excited!

gunbod
Bild för gunbod

Ja inte ens Arsenal FC kan väl tycka att det är speciellt fördelaktigt med alla dessa rykten som florerar. Skingra alla moln, gå ut med klartext så fort som möjligt hur klubben resonerar och tänker agera, då kan de ju sedan jobba i lugn och ro för att komma fram till den bästa lösningen för klubben. Hur svårt ska det behöva vara ? Finns ju massor med kubbar både nu och tidigare som agerat så.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Lite lätt komiskt hur många här inne som hånat United i år, speciellt när vi låg ca 15p före dom. Poff så va de 2 före oss.

Liverpool fick många rubriker i media nyligen, ex "sämsta sviten på många år" och folk undrade hur  långt ner i tabellen deras katastrofspel och resultat skulle ta dom.
T.o.m detta katastroflag är före oss i tabellen.

Får fan magknip när man tänker på att Wenger troligen kommer "leda" detta lag nästa år.... 
Skulle inte förvåna mig om Everton går om oss i sista omgången också med en brakseger på Emirates. 

I år smäller det !

Sral
Bild för Sral

Fast då kan man ju också vända på det. Om United och Pool kunde vara i kriser, kan också vi komma ur vår. 

Jonas S
Bild för Jonas S

Såklart kan vi komma ur den här krisen. Ingen kan garantera framgång och det enda som är säkert är att alla fotbollsklubbar hamnar i kris förr eller senare. Men det finns ett knep som nästan alla fotbollsklubbar måste ta till ibland:

1. Sparka tränaren

2. Ta in en nya tränare

Det är inte rocket science. Men..

Be excited!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Sral wrote:

Fast då kan man ju också vända på det. Om United och Pool kunde vara i kriser, kan också vi komma ur vår. 

Förstår hur du menar men grejen är väl att United hade väl ingen kris ? De har ju varit jämndåliga hela tiden väl ?
Det som kallades kris för dom va när de spelade 5st X på 6 matcher. Vi har 5 förluster av de sista 6. Klar skillnad.
(och jag har inte kallat uniteds rad för kris eller våran vad jag kan minnas iaf) Utan syftade på andras hån mot United fast de nu är före oss.  

Självklart kan vi ta oss ur detta, men det är ju exakt lika stor/liten chans att vi tar oss detta som för ex United och Pool börjar spela exakt likadant som oss. Jag menar: Ska vi tänka att vi KAN ju vinna resten av matcherna ? För United och Pool KAN ju också göra det?
Alltså finns det ingen anledning att lägga krut på önsketänkande för att förmildra situationen för de andra klubbarna har ju lika många matcher kvar dom med.

Det ända vi kan konstatera med fakta är att vi har spelat lika många matcher som United och de är före oss, vad som händer sen är det ingen som vet.

Vilket lag man än spelar i så måste en rad som våran skapa enorma ändringar. Jag tål inte tänkandet "om vi fortsätter såhär så måste det vända nångång". För då är det oftast för sent, och ett väldigt lojt arbetssätt i motgång.

Våga testa nya saker när allting är bäcksvart.

Hade vi spelat bra men haft 3 i ramen varje match och förlorat är det en sak, men när vi skapar 2 skott på mål med 77% bollinnehav match efter match så får man faktiskt börja agera ! 

I år smäller det !

Sral
Bild för Sral

Man ska ta vara på varje tillfälle att skratta åt United eller Liverpool. ;-)

Ibland tror jag att det är bra med stabilitet också. Inte särskilt vettigt att kasta om i startelvan hela tiden, t ex. Men nu är vi definitivt i ett skede där förändring behövs.

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag tror man skall skilja på kris och kris. Vi har varit i kris tidigare säsonger där vi haft lite poäng, legat alltför långt ner i tabellen och inte spelat bra. Men en klubb i kris är något annat.

Arsenal just nu är en klubb i kris. Vi har en tränare som inte gör ett bra jobb. Vi har flera nyckelspelare som ser ut att lämna i sommar. Vi har inget ledarskap i klubben ovanför vår tränare som nästan alla vet inte duger. Och vi har en ägare som fortfarande verkar vara inne på att fortsätta på samma spår. Jag behöver inte ens gå in på hur vi spelar fotboll.

För mig finns det inte en fis i rymden att vi styr upp detta innan säsongen är slut. Det var länge sedan den chansen försvann. Det skulle ta minst en-två säsonger om vi nu hade haft en klar strategi med ett klart ledarskap. Vilket vi inte har. Så vi är liksom ingenstans just nu som jag ser det. Vi måste ta det första steget att ge oss möjligheten att förändra detta på sikt.

Be excited!

Tosse
Bild för Tosse

Välkomna tillbaka till 80-talet!

Davidsson och Mannen
Bild för Davidsson och Mannen
Tosse wrote:

Välkomna tillbaka till 80-talet!

Hur var stämningen på forumet då?

Tosse
Bild för Tosse
Davidsson och Mannen wrote:
Tosse wrote:

Välkomna tillbaka till 80-talet!

Hur var stämningen på forumet då?

:) Tänkte nog mest på våra ligaplaceringar 7, 10, 6 och liknande 

Davidsson och Mannen
Bild för Davidsson och Mannen
Tosse wrote:
Davidsson och Mannen wrote:
Tosse wrote:

Välkomna tillbaka till 80-talet!

Hur var stämningen på forumet då?

:) Tänkte nog mest på våra ligaplaceringar 7, 10, 6 och liknande 

Såklart. Det var bara jag som fjantade mig.

Tosse
Bild för Tosse
Davidsson och Mannen wrote:
Tosse wrote:
Davidsson och Mannen wrote:
Tosse wrote:

Välkomna tillbaka till 80-talet!

Hur var stämningen på forumet då?

:) Tänkte nog mest på våra ligaplaceringar 7, 10, 6 och liknande 

Såklart. Det var bara jag som fjantade mig.

Skönt. Började nästan googla efter 80-talsforum ;) 

Sidor