Medlemmar: 8809 st.
Visa menyn

Arsenal - Man City 2/4

115 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh
Vicious wrote:
Kenny Nordh wrote:

Vart är Walcott?

Där ;)

 

Där var Aquero också!

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Vicious
Bild för Vicious

Haha, ja det höll ju länge...

Är nog inne på att det är bäst att fortsätta förlora och slippa Europaspel helt nästa säsong. EL känns ju rätt meh liksom.

#Championship

Elias Johansson
Bild för Elias Johansson

Grattis...

Glenn
Bild för Glenn

Vi har gett bort båda målen?

Sälj Özil o Ospina i paus. Så värdelösa spelare ska inte spela i Arsenal

COYG

RoPa87
Bild för RoPa87
Vicious wrote:

Haha, ja det höll ju länge...

Är nog inne på att det är bäst att fortsätta förlora och slippa Europaspel helt nästa säsong. EL känns ju rätt meh liksom.

kanske bara jag, men vinner hellre EL än vinner inget alls. Sen tror inte jag att missat europaspel automatiskt innebär att Wenger lämnar. 

Jonas Eriksson
Bild för Jonas Eriksson

In med Maitland-Niles och elneny. 

Ut med Coq och xhaka. 

 

Elias Johansson
Bild för Elias Johansson
Mickys wrote:

Vi har gett bort båda målen?

Sälj Özil o Ospina i paus. Så värdelösa spelare ska inte spela i Arsenal

Håller bara med, Ospinias ingripande är så jävla klumpigt och Özils felpass är ju helt hårresande sen är ju försvaret helt borta men det vet vi ju redan

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

En sak som jag har funderat på. Har någon inom Arsenal någonsin sagt att Bould ska arbeta med försvaret, vara en typ av defensiv koordinator? Eller är det bara något som blivit ett antagande eftersom han spelade som försvarare?

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Musse! kriga nu

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Gött!

Jonas S
Bild för Jonas S

Vilken j*vla match. Sällan man ser denna underhållning i PL. Kom igen nu! Vinn!

Be excited!

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Väldig skillnad med özil och Sanchez på plan samtidigt.

Life and Arsenal are miracles enough.

Jonas Eriksson
Bild för Jonas Eriksson

Nu är det öppet för ett ras eller så drar vi ifrån. Jobba nu. 

 

Vicious
Bild för Vicious
R.Palmkvist wrote:
Vicious wrote:

Haha, ja det höll ju länge...

Är nog inne på att det är bäst att fortsätta förlora och slippa Europaspel helt nästa säsong. EL känns ju rätt meh liksom.

kanske bara jag, men vinner hellre EL än vinner inget alls. Sen tror inte jag att missat europaspel automatiskt innebär att Wenger lämnar. 

Åtta matcher mindre på en säsong kan göra ganska stor skillnad för ett ganska tunnt och skadebenäget lag.

#Championship

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Kritiska minuter nu. Många trötta hos båda lagen. Bra att ta in modellen.

Life and Arsenal are miracles enough.

Isamag
Bild för Isamag

Coq och Giroud är lika värdelös med bollen båda två..

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Monreal har varit våran bästa spelare idag.

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Alltså vårt spel med Giroud på topp är obefintligt

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Haha De bruyne föll redan innan Coq va i ryggen på honom.

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Happ, ännu en besvikelse på ingång...

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Mackan
Bild för Mackan

Surt att inte få med oss tre poäng i dag, men måste ändå berömma krigarinställningen i andra, den måste visas mer och oftare.

Twitter: @mackan_carlsson

 

Jonas S
Bild för Jonas S

Kul match.

Jag var livrädd innan matchen att det skulle bli ytterligare en pinsam tillställning. Och efter de första tio minuterna kändes det som det mycket väl skulle kunna bli ytterligare en 5-1 förlust. Men City påminner i mångt och mycket om oss. De utnyttjade inte spelövertaget i första halvlek och vi kunde så sakta komma in i matchen. Vi kommer också tillbaka efter 2-1 målet och gör sedan en riktigt bra andra halvlek tycker jag.

Det är mycket slarv från båda lagen. Framför allt i försvarsspelet. Citys backlinje får ju en att garva rätt ofta. Men många bra anfall, bra fart och en hel del energi idag. En rolig fotbollsmatch med lite så där kvalitet.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn

Såg 10 av första o ca 40 i andra. Spelet i andra såg rätt bra ut. Lite för få heta målchanser. Tycker varken Özil el Sanchez var spec bra. MotM borde bli Musse eller Monreal.

Iaf 1p och en skön vinst på oddset. :-)

COYG

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

vadå straff jävla efterblivna jävla expertkommentatorer!!! 

HAN SPARKAR JU UPP HANS ARM SÅ ATT BOLLEN TAR PÅ ARMEN JÄVLA DÅRAR!

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Glenn
Bild för Glenn

Tyckte inte City var spec bra i andra. Vi borde ha kunnat vinna

COYG

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Kenny Nordh wrote:

Happ, ännu en besvikelse på ingång...

Jag tycker det var en rolig match idag. Mycket mål och iaf en viss kämpaanda framåt. Man får ta med sig de få guldklimparna man kan hitta.

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Ska ha varit bråk utanför Emirates emellan arsenal fans. Folk som tar till fysiskt våld för att de inte håller med varandra om hur klubben sköts borde bli avstängda på heltid från arenan.

gunbod
Bild för gunbod

En poäng mot ett topp 4 lag måste väl ändå ses som ett steg framåt med tanke på hur det sett ut alldeles för länge. Men ser ut gör det fortfarande, speciellt defensivt. Helt otroligt egentligen vilken skillnad det är på våra spanska ytterbackar denna säsong med tanke på hur pass mycket bättre de var förra säsongen. Nu var ju ändå Monreal hyfsad framåt, men bakåt ?

Pelle
Bild för Pelle
Farbror Frej wrote:

Ska ha varit bråk utanför Emirates emellan arsenal fans. Folk som tar till fysiskt våld för att de inte håller med varandra om hur klubben sköts borde bli avstängda på heltid från arenan.

Där hjärnan tar slut tar handen vid...

Håller helt med dig!

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Farbror Frej wrote:

En sak som jag har funderat på. Har någon inom Arsenal någonsin sagt att Bould ska arbeta med försvaret, vara en typ av defensiv koordinator? Eller är det bara något som blivit ett antagande eftersom han spelade som försvarare?

I början var ju defensiven faktiskt helt okej, vi hade minst insläppta mål i PL och det pratades mycket om Bouldeffekten. Den har iaf helt försvunnit...

If it's too strong, then you're too weak!

Sidor