Medlemmar: 8782 st.
Visa menyn

Arsenal - Man City 2/4

115 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Pelle
Bild för Pelle

Ja, man får ju faktiskt vara glad för det lilla.

med tanke på att vårt självförtroende är helt i botten släpper vi in två ritkitgt tunga mål i första, dels ett direkt när matchen börjat (Det kunde rasat då) och ett direkt efter vår kvittering precis innan halvtid. Tungt mål mentalt att släppa in. Trots det visar vi faktiskt, för första gången på länge, mental styrka som faktiskt vänder matchen i andra och tar en poäng mot ett topp4 lag med titelvittring efter Chelseas oväntade poängtapp.

Det var faktiskt starkt gjort.

Spelet var inte lysande men det fanns äntligen vilja och kämparinställning, det gav mig hopp om att vi kanske kan spurta snyggt som vi faktiskt brukar göra.

Seger mot West Ham nu, minns vi krossade dom totalt i höstas, och vi har fått en mental boost som kan bära oss.

If it's too strong, then you're too weak!

gunbod
Bild för gunbod

Förstår inte riktigt kritiken vissa här har på Ospina denna match, han gör det bra. Första målet är ju ett rent friläge där man kanske ska kräva lite mer av de 10 spelarna före Ospina som knappast gör sitt, Bellerin tex. Det gnälls på Özil, men Sanchez galna dribblande och klackande med bolltapp som följd på egen planhalva,vissa strax utanför eget straffområde är väl inte mycket att jubla över direkt. Men konstigt nog så undkommer han kritik härinne för dessa bravader... Tycker Graniten gör det bra denna match, lite onödig varning men en del fina brytningar samt öppnande passningar med sin fina vänsterfot.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Hade jag varit styrelsen hade jag skämts över att anställa en tränare som delar klubben till den grad att fansen slåss !

Gör erat jobb och rädda situationen, ut med Wenger så fort som möjligt innan hela klubben blir en skrattobjekt världen över.

Pinsamt och väldigt dåligt ledarskap att låta detta ske utan handling !!!

Det kontraktet som sägs ligga på bordet och vänta på hans underskrift borde omedelbart dras tillbaka, för klubbens skull.

I år smäller det !

Jajo67
Bild för Jajo67

Skönt med poäng men vad sysslar vi med defensivt ?

Ganska hafsig & slarvig match från båda håll & oavgjort var nog rättvist.

Vårat cmf är ju helt ärligt bedrövligt - tveksam till om Coq håller championship nivå och Xhaka imponerar inte heller direkt.

När Giroud byts in dör det lilla offensiva spel vi hade - även om jag tyckte Welbeck inte var bra alls.

Tyckte faktist Gabriel gör det helt ok när han kommer in istälket för Kos.

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag tycker matchen kan sammanfattas med att inget av lagen gjorde någonting speciellt bra. Slarvigt passningsspel, cirkus i försvarsspelet lite titt som tätt och det var inte mycket till organiserat spel. Men ett högt underhållningsvärde.

En rätt typisk toppmatch i PL. Mer pengar är fotboll i de engelska toppklubbarna nu mera.

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle

Österman, skulle inte City lätt göra tre mål enkigt ditt bettingtips, eller minns jag fel? ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Tosse
Bild för Tosse
gunbod wrote:

Förstår inte riktigt kritiken vissa här har på Ospina denna match, han gör det bra. Första målet är ju ett rent friläge där man kanske ska kräva lite mer av de 10 spelarna före Ospina som knappast gör sitt, Bellerin tex. Det gnälls på Özil, men Sanchez galna dribblande och klackande med bolltapp som följd på egen planhalva,vissa strax utanför eget straffområde är väl inte mycket att jubla över direkt. Men konstigt nog så undkommer han kritik härinne för dessa bravader... Tycker Graniten gör det bra denna match, lite onödig varning men en del fina brytningar samt öppnande passningar med sin fina vänsterfot.

Tycker tvärtemot när det gäller Xhaka. Riktigt dålig anser jag. Fler slarviga passningar ut över linjen men framförallt "hemjobbet" på 1-2 målet. Går och joggar hemåt för att sluta stående i straffområdet med händerna i sidorna när bollen rullar över mållinjen.

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Pelle wrote:

Österman, skulle inte City lätt göra tre mål enkigt ditt bettingtips, eller minns jag fel? ;)

Two it was!

AFC

Glenn
Bild för Glenn
gunbod wrote:

Förstår inte riktigt kritiken vissa här har på Ospina denna match, han gör det bra. Första målet är ju ett rent friläge där man kanske ska kräva lite mer av de 10 spelarna före Ospina som knappast gör sitt, Bellerin tex. Det gnälls på Özil, men Sanchez galna dribblande och klackande med bolltapp som följd på egen planhalva,vissa strax utanför eget straffområde är väl inte mycket att jubla över direkt. Men konstigt nog så undkommer han kritik härinne för dessa bravader... Tycker Graniten gör det bra denna match, lite onödig varning men en del fina brytningar samt öppnande passningar med sin fina vänsterfot.

sanchez var ej bra och det skrev jag. Han skaej spela ytter och är sällan bra efter landskamper. Känns lite som om han har gett upp Arsenal.

Han hade mkt idiotiska saker för sig framför eget mål. Skillnaden är att det INTE ledde till baklängesmål som Özils bravadnummer gjorde. Klart man kommer undan med mer om det ej leder till mål i baken men bra var det ej. Ospina var bra i andra men borde ej släppt 1-2 målet

COYG

Fredde
Bild för Fredde

1-2 målet är typisk målvaktsgrej.. de ska rädda med händerna till varje pris. Mignolet gör väldigt ofta så. Det går ju fortare att rädda med benet än med händerna. Men de ska endå ner med händerna och dra bort benet.

You win some, you draw some

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Man måste se från grunden där det är ett bolltapp som junisar gör som går att lösa med enkel triangel för att frigöra yta för boll och spelare!

Mål 2 är pinsamt,att man inte centrerar och faller direkt när en mittback kliver upp sådär är värdelös spelförståelse!

Bellerin vore perfekt i ett 3-5-2 där inte det taktiska blir lika förödande för det klarar han inte.

 

AFC

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Pelle wrote:

Österman, skulle inte City lätt göra tre mål enkigt ditt bettingtips, eller minns jag fel? ;)

Du minst helt fel, city skulle göra över 1.5 mål. Alltså minst 2. Så 4800kr rullade in ;) 

I år smäller det !

gunbod
Bild för gunbod
Tosse wrote:
gunbod wrote:

Förstår inte riktigt kritiken vissa här har på Ospina denna match, han gör det bra. Första målet är ju ett rent friläge där man kanske ska kräva lite mer av de 10 spelarna före Ospina som knappast gör sitt, Bellerin tex. Det gnälls på Özil, men Sanchez galna dribblande och klackande med bolltapp som följd på egen planhalva,vissa strax utanför eget straffområde är väl inte mycket att jubla över direkt. Men konstigt nog så undkommer han kritik härinne för dessa bravader... Tycker Graniten gör det bra denna match, lite onödig varning men en del fina brytningar samt öppnande passningar med sin fina vänsterfot.

Tycker tvärtemot när det gäller Xhaka. Riktigt dålig anser jag. Fler slarviga passningar ut över linjen men framförallt "hemjobbet" på 1-2 målet. Går och joggar hemåt för att sluta stående i straffområdet med händerna i sidorna när bollen rullar över mållinjen.

Hellre att man slår ut bollen till inkast än att man chansar med både dribblingar och felpass direkt till motståndaren som leder till både målchans och mål. Man måste ju inte spela sig ur situationerna både elegant och vackert hela tiden, framförallt inte då man inte behärskar det spelet. En hederlig rensning till inkast eller till motståndarnas målvakt duger bra och är så mycket mindre riskabelt.

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Österman wrote:
Pelle wrote:

Österman, skulle inte City lätt göra tre mål enkigt ditt bettingtips, eller minns jag fel? ;)

Du minst helt fel, city skulle göra över 1.5 mål. Alltså minst 2. Så 4800kr rullade in ;) 

Skulle du inte satsa en månadslön? Tror du tjänar lite mer än så? ;)

Grattis oavsett, snyggt spelat...

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Pelle wrote:
Jimmy Österman wrote:
Pelle wrote:

Österman, skulle inte City lätt göra tre mål enkigt ditt bettingtips, eller minns jag fel? ;)

Du minst helt fel, city skulle göra över 1.5 mål. Alltså minst 2. Så 4800kr rullade in ;) 

Skulle du inte satsa en månadslön? Tror du tjänar lite mer än så? ;)

Grattis oavsett, snyggt spelat...

Angående månadslönen sa jag säkert något liknande "den är så säker så sätt månadslönen". 

Menade inte att jag har råd med det haha 

I år smäller det !

Jepson
Bild för Jepson
Jimmy Österman wrote:
Pelle wrote:
Jimmy Österman wrote:
Pelle wrote:

Österman, skulle inte City lätt göra tre mål enkigt ditt bettingtips, eller minns jag fel? ;)

Du minst helt fel, city skulle göra över 1.5 mål. Alltså minst 2. Så 4800kr rullade in ;) 

Skulle du inte satsa en månadslön? Tror du tjänar lite mer än så? ;)

Grattis oavsett, snyggt spelat...

Angående månadslönen sa jag säkert något liknande "den är så säker så sätt månadslönen". 

Menade inte att jag har råd med det haha 

Enda initiala problemet med att sätta hela månadslönen är att man behöver den till nått annat. Som gardiner.. :p

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

http://jimmyostermansspeltips.simplesite.com/

Där har jag startar en webbsida med dagliga speltips. 

Ska försöka förvandla hundringen till 10.000kr på 1månad genom att spela 1 dubbel varje dag. 

Började idag men DIF satte stopp direkt. 

Nya tag imorgon och spelet är redan uppe. Följ sidan/framgångarna om ni vill. 

Kul om flera ryggar (ifall jag vinner haha)

I år smäller det !

RoPa87
Bild för RoPa87
Jimmy Österman wrote:

http://jimmyostermansspeltips.simplesite.com/

Där har jag startar en webbsida med dagliga speltips. 

Ska försöka förvandla hundringen till 10.000kr på 1månad genom att spela 1 dubbel varje dag. 

Började idag men DIF satte stopp direkt. 

Nya tag imorgon och spelet är redan uppe. Följ sidan/framgångarna om ni vill. 

Kul om flera ryggar (ifall jag vinner haha)

ska försöka rygga de flesta dagarna (iaf tills pengarna är slut......) så sätt nu lite spel så jag får en bättre semesterkassa! ;-)

Har du satt något mål när 100ingen ska blivit 10 000?

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Österman wrote:

http://jimmyostermansspeltips.simplesite.com/

Där har jag startar en webbsida med dagliga speltips. 

Ska försöka förvandla hundringen till 10.000kr på 1månad genom att spela 1 dubbel varje dag. 

Började idag men DIF satte stopp direkt. 

Nya tag imorgon och spelet är redan uppe. Följ sidan/framgångarna om ni vill. 

Kul om flera ryggar (ifall jag vinner haha)

Kul sak, men snälla hål, speltipsen i er speltipstråd. Är ju inte direkt kopplat till gårdagens match. ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Pelle wrote:
Jimmy Österman wrote:

http://jimmyostermansspeltips.simplesite.com/

Där har jag startar en webbsida med dagliga speltips. 

Ska försöka förvandla hundringen till 10.000kr på 1månad genom att spela 1 dubbel varje dag. 

Började idag men DIF satte stopp direkt. 

Nya tag imorgon och spelet är redan uppe. Följ sidan/framgångarna om ni vill. 

Kul om flera ryggar (ifall jag vinner haha)

Kul sak, men snälla hål, speltipsen i er speltipstråd. Är ju inte direkt kopplat till gårdagens match. ;)

Detta va en engångsföreteelse för att få fler folk dit. 

Förlåt Pelle 

I år smäller det !

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
R.Palmkvist wrote:
Jimmy Österman wrote:

http://jimmyostermansspeltips.simplesite.com/

Där har jag startar en webbsida med dagliga speltips. 

Ska försöka förvandla hundringen till 10.000kr på 1månad genom att spela 1 dubbel varje dag. 

Började idag men DIF satte stopp direkt. 

Nya tag imorgon och spelet är redan uppe. Följ sidan/framgångarna om ni vill. 

Kul om flera ryggar (ifall jag vinner haha)

ska försöka rygga de flesta dagarna (iaf tills pengarna är slut......) så sätt nu lite spel så jag får en bättre semesterkassa! ;-)

Har du satt något mål när 100ingen ska blivit 10 000?

Inom 1 mån. 

Inte det lättaste med så låg insats från början men börjar snöbollen rulla så vet man aldrig 

I år smäller det !

Tosse
Bild för Tosse
gunbod wrote:
Tosse wrote:
gunbod wrote:

Förstår inte riktigt kritiken vissa här har på Ospina denna match, han gör det bra. Första målet är ju ett rent friläge där man kanske ska kräva lite mer av de 10 spelarna före Ospina som knappast gör sitt, Bellerin tex. Det gnälls på Özil, men Sanchez galna dribblande och klackande med bolltapp som följd på egen planhalva,vissa strax utanför eget straffområde är väl inte mycket att jubla över direkt. Men konstigt nog så undkommer han kritik härinne för dessa bravader... Tycker Graniten gör det bra denna match, lite onödig varning men en del fina brytningar samt öppnande passningar med sin fina vänsterfot.

Tycker tvärtemot när det gäller Xhaka. Riktigt dålig anser jag. Fler slarviga passningar ut över linjen men framförallt "hemjobbet" på 1-2 målet. Går och joggar hemåt för att sluta stående i straffområdet med händerna i sidorna när bollen rullar över mållinjen.

Hellre att man slår ut bollen till inkast än att man chansar med både dribblingar och felpass direkt till motståndaren som leder till både målchans och mål. Man måste ju inte spela sig ur situationerna både elegant och vackert hela tiden, framförallt inte då man inte behärskar det spelet. En hederlig rensning till inkast eller till motståndarnas målvakt duger bra och är så mycket mindre riskabelt.

Nu var det inga rensningar jag syftade på utan rena felpassningar över och bakom spelare som gick över linjen. Positivt var ändå att han slog fler konstruktiva bollar än i många tidigare matcher då han bara spelat safe med pass i sidled och bakåt.

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Österman wrote:

Förlåt Pelle 

Det e lugnt, du brukar hålla dig on topic. ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Jonas S
Bild för Jonas S

Tydligen spelade vi utan en utnämnd kapten under andra halvlek. Peak Wenger :)

Be excited!

Sidor