Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Tottenham - Arsenal 30/5

158 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Fredde
Bild för Fredde
Tottenham - Arsenal 30/5

Matchen närmar sig med stormsteg. Koscielny är tveksam. Tankar?

You win some, you draw some

Jonas S
Bild för Jonas S

En match vi inte får förlora. Det är min spontana tanke.

Men om Kos blir borta så tvingas förmodligen Wenger gå tillbaka till sin gamla fyrbackslinje med typ Gabriel och Holding som mittbackar. Om så blir fallet tror jaf vi får spö. Så enkelt tror jag det är. Vi möter ett Spurs som har titeln inom räckhåll. De kommer vara sjukt laddade. De är ligans bästa hemmalag och har åtta raka segrar. Jag skulle ta ett kryss på förhand utan att blinka.

Vi får hoppas att dom skiter på sig helt enkel.

Be excited!

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Jonas S wrote:

En match vi inte får förlora. Det är min spontana tanke.

Men om Kos blir borta så tvingas förmodligen Wenger gå tillbaka till sin gamla fyrbackslinje med typ Gabriel och Holding som mittbackar. Om så blir fallet tror jaf vi får spö. Så enkelt tror jag det är. Vi möter ett Spurs som har titeln inom räckhåll. De kommer vara sjukt laddade. De är ligans bästa hemmalag och har åtta raka segrar. Jag skulle ta ett kryss på förhand utan att blinka.

Vi får hoppas att dom skiter på sig helt enkel.

Blir oerhört viktigt för oss att inte låta Tottenham göra första målet. Jag såg andra halvlek av deras semifinal en gång till i efterhand och jag var inte alls lika imponerad då som när jag såg matchen live. De kroknade rejält sista 20 minuterna och det var inte bara en slump att Chelsea gjorde sina två avgörande mål där. Visst, Matic lär aldrig få en sådan träff igen i hela sitt liv, men att han öht kunde skjuta där var till stor del för att Tottenham inte täckte av ytan på samma sätt som de har varit otroligt bra på nästan hela säsongen. Jag hoppas att vi ser till att starta med samma defensiva fokus som vi hade mot City och låter Tottenham springa av sig så kanske vi kan börja skapa chanser ju längre matchen lider, att börja defensivt är nog vår bästa chans i den här matchen. Det kommer hur som helst att bli ruggigt tufft för hur ogärna man än säger det så har de ett jävligt bra lag den här säsongen, men OM det nu är så att de börjar få slut på energi och vi kan få vårt nya spelsystem att fungera även den här matchen så har vi ändå chansen. Men så här tunga favoriter innan ett derby måste det vara flera decennier sedan Tottenham var.

Sedan är förstås också frågan hur de påverkas av resultatet i Everton-Chelsea som spelas just innan vår match. Om Everton vinner (vilket jag tyvärr är rädd att de kommer att göra) eller kryssar så kommer ju det att ge Tottenham ett enormt energitillskott.

Sekreterare Arsenal Sweden

Jajo67
Bild för Jajo67

Sett till säsongen, dagsform etc känns 3-0 eller 4-0 som mer rimliga resultat än att vi tar poäng.

Skicka Wenger ut laget och börjar handbollsdutta framför deras backlinje så kommer vi att bli slaktade!

Bävar för den här matchen....

Finns väl inget som talar för oss egentligen. De har ett bättre lag, bättre form, bättre tränare men det är kanske det som talar för oss - vi har inget att förlora & ingen tror på oss.

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Ett tänkbart scenario är att vi torskar med 2-1. Koscielny tvingas kliva av efter 22 min och vi byter till 4-backslinje. Dele Alli gör 1-0 efter försvarsslarv. Vi spelar upp oss lite men precis innan halvtid får Kane en ganska billig straff. Cech är inte ens nära och Sp*rs gör 2-0. Vi får inte spelet att stämma i andra halvlek. Vi reducerar med ett slumpmål i 67:e minuten men är aldrig riktigt nära att kvittera.

Hoppas man får helt fel och att vi krigar ner motståndet! Vill se deras titeldrömmar krossas och extremt mycket tårar från hottentottarna sista gången vi besöker WHL.

Ge mig den här startelvan

               Alexis

      Ramsey       Özil

Monreal Xhaka Oxen Bellerin

  Holding Koscielny Gabriel

                Cech

Vi vinner med 4-1. Alexis x2, Özil & Ramsey.

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Kaiser Özil wrote:

Ett tänkbart scenario är att vi torskar med 2-1. Koscielny tvingas kliva av efter 22 min och vi byter till 4-backslinje. Dele Alli gör 1-0 efter försvarsslarv. Vi spelar upp oss lite men precis innan halvtid får Kane en ganska billig straff. Cech är inte ens nära och Sp*rs gör 2-0. Vi får inte spelet att stämma i andra halvlek. Vi reducerar med ett slumpmål i 67:e minuten men är aldrig riktigt nära att kvittera.

Hoppas man får helt fel och att vi krigar ner motståndet! Vill se deras titeldrömmar krossas och extremt mycket tårar från hottentottarna sista gången vi besöker WHL.

Ge mig den här startelvan

               Alexis

      Ramsey       Özil

Monreal Xhaka Oxen Bellerin

  Holding Koscielny Gabriel

                Cech

Vi vinner med 4-1. Alexis x2, Özil & Ramsey.

Tar den elvan rakt av!!!

AFC

Pelle
Bild för Pelle
Kaiser Özil wrote:

Ett tänkbart scenario är att vi torskar med 2-1. Koscielny tvingas kliva av efter 22 min och vi byter till 4-backslinje. Dele Alli gör 1-0 efter försvarsslarv. Vi spelar upp oss lite men precis innan halvtid får Kane en ganska billig straff. Cech är inte ens nära och Sp*rs gör 2-0. Vi får inte spelet att stämma i andra halvlek. Vi reducerar med ett slumpmål i 67:e minuten men är aldrig riktigt nära att kvittera.

Hoppas man får helt fel och att vi krigar ner motståndet! Vill se deras titeldrömmar krossas och extremt mycket tårar från hottentottarna sista gången vi besöker WHL.

Ge mig den här startelvan

               Alexis

      Ramsey       Özil

Monreal Xhaka Oxen Bellerin

  Holding Koscielny Gabriel

                Cech

Vi vinner med 4-1. Alexis x2, Özil & Ramsey.

Oxen på tok för slarvig i sin defensiv så vi blir uppätna av Spurs då. Han hyllades av de flesta mot City ändå borde han blivit syndabock när han orsakade straffen som vi undvek. 

Ser hellre Xhaka och ElNeny eller Xhaka o Coq. Som Larra skrev, extremdefensivt första halvlek och första kvarten i andra sen tar vi över då Spurs kroknar.

 

If it's too strong, then you're too weak!

gunbod
Bild för gunbod

Det finns ju lite olika alternativ, men ser ju hellre Welbeck och Alexis före Ramsey och Giroud. Sedan vill jag inte se detta spel med alldeles för små marginaler på egen planhalva när vi när vi är på väg framåt, klacksparkar som vissa ska envisas med, Sanchez senast, med både bolltapp samt målchans för motståndarna som följd. Fixar vi bara att undvika sådant och istället spela säkert så kan vi kanske överraska genom att mot alla odds vinna denna match.

Elias Bard
Bild för Elias Bard
gunbod wrote:

Det finns ju lite olika alternativ, men ser ju hellre Welbeck och Alexis före Ramsey och Giroud. Sedan vill jag inte se detta spel med alldeles för små marginaler på egen planhalva när vi när vi är på väg framåt, klacksparkar som vissa ska envisas med, Sanchez senast, med både bolltapp samt målchans för motståndarna som följd. Fixar vi bara att undvika sådant och istället spela säkert så kan vi kanske överraska genom att mot alla odds vinna denna match.

bra skrivet! enkla triangler ut ur deras press sen bara köra framåt på offensiv halva.

AFC

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Måstematch för spuds. Då viker de alltid ner sig. Vi vinner.

Life and Arsenal are miracles enough.

Jepson
Bild för Jepson

En hel månad till match ju, lugnt ;)

Rylle
Bild för Rylle
Per-Arne Wikström wrote:

Måstematch för spuds. Då viker de alltid ner sig. Vi vinner.

Svårt att analysera kort och kärnfullt. Du lyckades fint Per-Arne:)

Rylle

Fredde
Bild för Fredde

Coquelin vill jag absolut inte se. På tok för dålig passningsspelare för att starta mot ett högt pressande Spurs på deras hemmaplan. Med Coquelin så riskerar vårat offensiva spel att självdö eftersom de kommer styra ALLT spel till Coquelin vilkte innebär att han kommer passa i sidled och bakåt och sätta medspelare i extremt taskiga situationer.

Kanske bara var förra säsongen, men brukar inte Ramsey näta mot Tottenham?

You win some, you draw some

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Pelle wrote:

Oxen på tok för slarvig i sin defensiv så vi blir uppätna av Spurs då. Han hyllades av de flesta mot City ändå borde han blivit syndabock när han orsakade straffen som vi undvek.

Var ingen otillåten kontakt alls mellan Oxen och Aguero. Aguero snubblade på sin egen fot.

Sekreterare Arsenal Sweden

Pelle
Bild för Pelle
Lars Lundstedt wrote:
Pelle wrote:

Oxen på tok för slarvig i sin defensiv så vi blir uppätna av Spurs då. Han hyllades av de flesta mot City ändå borde han blivit syndabock när han orsakade straffen som vi undvek.

Var ingen otillåten kontakt alls mellan Oxen och Aguero. Aguero snubblade på sin egen fot.

Tyckte åxå det först men tycker nog Ox rör Aguero så han snubblar på sina fötter...

If it's too strong, then you're too weak!

RoPa87
Bild för RoPa87
Pelle wrote:
Lars Lundstedt wrote:
Pelle wrote:

Oxen på tok för slarvig i sin defensiv så vi blir uppätna av Spurs då. Han hyllades av de flesta mot City ändå borde han blivit syndabock när han orsakade straffen som vi undvek.

Var ingen otillåten kontakt alls mellan Oxen och Aguero. Aguero snubblade på sin egen fot.

Tyckte åxå det först men tycker nog Ox rör Aguero så han snubblar på sina fötter...

tycker också det är oxen som råkar slå till agüero bakre fot så att han sparkat på sig själv sen. Dock helt omedvetet av oxen, men trots allt touch tyckte jag iaf.  

gunbod
Bild för gunbod

Tror ingen här förutom Larra, (samt någon enögd till ) ;-)  hade protesterat OM domaren blåst straff..

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

2-0, troligen 3-0. 

Men vore fantastiskt med en 2-2 match och 1a i Everton-Chelsea :D 

I år smäller det !

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Hellre Oljan än Spudsen men det blir ju pest eller kolera!

Läste att Dembele troligtvis missar vilket är avbräck för dom.Någon som vet om Rose är borta? Om Davies spelar kan Oxen få det kul,han är kass!!

COYG!!!

AFC

Fredde
Bild för Fredde

Hellre Chelsea som vinnare av PL. Att spurs skulle gå och vinna ligan vill jag absolut inte se. Det vore som 100 pungsparkar irad utan avbrott, det vore pest med kolera och det skulle vara som att all öl helt plötsligt skulle smaka riktigt gammal mjölk.

You win some, you draw some

Glenn
Bild för Glenn

Får spela in matchen och göra allt för att undvika resultatet. Skönt se den i efterhand så man kan snabbspola om det går åt hvete. Men sann optimist så tror jag Spurs viker ner sig och vi gör en grym match. Vi vinner med 2-1 el 3-1

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Giroud på topp och Holding på bänken. But why???

COYG

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:

Giroud på topp och Holding på bänken. But why???

Gissar på att dom vill ha erfarenhet i backlinjen.
Giroud får vi se. Lär ju inte vara sämre än Walcott sist och Welbeck matchen innan.

Kom igen nu!! Nu kör vi! 

Twitter @grvdga

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Davis startar för Tottenham! Då kan Oxen ha lekstuga! 

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Giroud från start är så trött val. Tyvärr har inte Welbeck tränat tillräckligt bra och är formsvag. Hade gärna sett Holding från start med Monreal som vänster wingback.

Lär få se samma taktiska förändring som mot Leicester. Gibbs går ut runt minut 65, Bellerin kommer in och vi ändrar till en 4231-uppställning. Hoppas Koscielny håller i 90 min, annars kan det bli jobbigt.

Vicious
Bild för Vicious

Manchesterlagen kryssar och Chelsea gör så att Spudsen tappar tron. Fin söndag hittills. Kör nu!

#Championship

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Manchesterlagen fuskar till sig varsin poäng och Chelsea dödar Spurs tro på guld. Vi får bara se till att inte återuppliva dom nu! Är faktiskt taggad inför den här matchen, är ändå ett NLD! Alltid lika gött

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Herregud får dem mupparna tv-tid? "Fansen en röst", samma idioter hela tiden som intervjuas.

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Kom igen nu Arsenal! Nu tar vi ifrån det sista hoppet från lillebror! 

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Ölen är kall, perfekt med röd dag imorgon =)

COYG

Jocke K
Bild för Jocke K

Kämpa på nu Gunners och slå Spurs och samtidigt ta in på United och City! 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Sidor