Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Stoke - Arsenal 19/8

212 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Fredde
Bild för Fredde
Stoke - Arsenal 19/8

Match imorgon, mitt i silly season.. En match som bara ska vinnas om vi ska ha nånting med toppstriden att göra som klubben och Wengér påstår att vi ska ha.

You win some, you draw some

B-G
Bild för B-G

Vill se:

         Cech
Holding BFG Kolasinac
     Ramsey Xhaka
Walcott            Oxlade
     Özil      Lacazette
          Giroud

Twitter @grvdga

Mackan
Bild för Mackan
B-G wrote:

Vill se:

         Cech
Holding BFG Kolasinac
     Ramsey Xhaka
Walcott            Oxlade
     Özil      Lacazette
          Giroud

Varför inte Mustafi, är han inte matchklar? Solklart ska han spela i så fall. Kolasinac ska spela på "sin" position LWB så att även Oxen får spela på den enda position han kommer till sin rätt på.. dvs RWB. Walcott ska göra det han är bra på.. koka gröt åt de andra att avnjuta efter vinsten :). Vill också gärna se både Laca och Giroud inne!

Twitter: @mackan_carlsson

 

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Mackan wrote:
B-G wrote:

Vill se:

         Cech
Holding BFG Kolasinac
     Ramsey Xhaka
Walcott            Oxlade
     Özil      Lacazette
          Giroud

Varför inte Mustafi, är han inte matchklar? Solklart ska han spela i så fall. Kolasinac ska spela på "sin" position LWB så att även Oxen får spela på den enda position han kommer till sin rätt på.. dvs RWB. Walcott ska göra det han är bra på.. koka gröt åt de andra att avnjuta efter vinsten :). Vill också gärna se både Laca och Giroud inne!

Klart BFG ska spela mot skitlag som Stoke. Tycker dock Holding kan bänkas då han varit dålig de två matcherna som spelats. Självklart Oxen före Theo med och helt klart spännande att starta både OG och Laca. Cech måsteskärpa sig för kan räcka med ett tidigt i baken för detta ska bli en trist kväll...

B-G
Bild för B-G

Ja är Mustfi ok så skall han spela framför Holding i detta fall.
Väljer Walcott bara för att se om han kan göra en bra match denna säsong.

Twitter @grvdga

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Känns helt rätt att starta Giroud mot Stoke, tryck ned dom och låt Giroud dra på sig två mittbackar. Iwobi skulle kunna vara ett alternativ som också känns helt okej om man vill spela in sig på att Lacazette spelar spets

 

                   Cech

     Holding BFG Mustafi

 Oxlade Ramsey Xhaka Kola

    Özil   Giroud   Lacazette

Glenn
Bild för Glenn
B-G wrote:

Ja är Mustfi ok så skall han spela framför Holding i detta fall.
Väljer Walcott bara för att se om han kan göra en bra match denna säsong.

Walcott som Wingback...herregud....motorväg för Stoke där. Nä du tänk om och gör rätt

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Denna ställer jag upp på....

           Cech

     Holding BFG Mustafi

 Oxlade Ramsey Xhaka Kola

    Özil   Giroud   Lacazette

Ev Welbz eller Walle istället för Giroud och upp med Laca på topp men hade varit kul att se Laca o Giroud ihop. Dock brukar Giroud var slö när han får starta matcher.

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S

Cech; Holding, Mertesacker, Mustafi; Monreal, Kolasinac, Xhaka, Bellerin; Iwobi, Lacazette, Giroud

(min fantasielva)

Giroud tillsammans med Lacazette på topp. Xhaka och Iwobi som kreativ motor. Monreal och Bellerin fixar bredden. Kolasinac som defensivt och offensivt slagskepp på mittfältet.

Ramsey på bänken. Han hoppar in och målar mot slutet när Stoke står och flåsar. Firar framför Stoke-fansen med någon mindre lämplig gest FA ger han rejäla böter för. Giroud är given från start tycker jag. Vi måste hämnas för alla år som Stoke kunde mobba oss på Britannia. In med tyngd. Formsvaga Özil bänkas för Iwobi som sett pigg ut och som har lite mer fysik.

2-0 till Arsenal och några rejäla smällar på ett par Stoke-spelare.

Be excited!

Isak Selling
Bild för Isak Selling

                Cech

      Mustafi BFG Monreal

Oxen Ramsey Xhaka Kolasinac

          Özil           Welbeck
              Lacazette

Mustafi och Per behöver komma in och stabilisera backlinjen. Holding får vila ett par matcher. Oxen får gärna starta mot Stoke men endast som RWB. Bellerin tar den platsen mot Liverpool då han passar bättre där. Vi ska spela resterande del av mittfältet med våra ordinarie startelvespelare. Ska vi bryta ner Stoke behöver vi göra det med rörelse och kombinationer, därav Özil, Welbeck och Lacazette framåt. Giroud är och ska fortsatt vara en plan B.

Byarum
Bild för Byarum
Kaiser Özil wrote:

                Cech

      Mustafi BFG Monreal

Oxen Ramsey Xhaka Kolasinac

          Özil           Welbeck
              Lacazette

Mustafi och Per behöver komma in och stabilisera backlinjen. Holding får vila ett par matcher. Oxen får gärna starta mot Stoke men endast som RWB. Bellerin tar den platsen mot Liverpool då han passar bättre där. Vi ska spela resterande del av mittfältet med våra ordinarie startelvespelare. Ska vi bryta ner Stoke behöver vi göra det med rörelse och kombinationer, därav Özil, Welbeck och Lacazette framåt. Giroud är och ska fortsatt vara en plan B.

Nja, håller med dig så när som på Welbeck,, skulle nog hellre vila se Iwobi där,,, 

Bosse

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Kaiser Özil wrote:

                Cech

      Mustafi BFG Monreal

Oxen Ramsey Xhaka Kolasinac

          Özil           Welbeck
              Lacazette

 

Mustafi och Per behöver komma in och stabilisera backlinjen. Holding får vila ett par matcher. Oxen får gärna starta mot Stoke men endast som RWB. Bellerin tar den platsen mot Liverpool då han passar bättre där. Vi ska spela resterande del av mittfältet med våra ordinarie startelvespelare. Ska vi bryta ner Stoke behöver vi göra det med rörelse och kombinationer, därav Özil, Welbeck och Lacazette framåt. Giroud är och ska fortsatt vara en plan B.

Precis rätt! Mustafi ska spela "höger mittback" och Giroud ska in minut 70 mot Welbeck om vi inte leder!

AFC

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Uppdatera mig varför inte Kos spelar? Är han skadad?

Jepson
Bild för Jepson

Avstängd

Glenn
Bild för Glenn
Jepson wrote:

Avstängd

Visst är det sista matchen? FA cup finalen räknas väl plus 2 seriematcher under denna säsong?

COYG

Isak Selling
Bild för Isak Selling
Mickys wrote:
Jepson wrote:

Avstängd

Visst är det sista matchen? FA cup finalen räknas väl plus 2 seriematcher under denna säsong?

Yes! Kos är tillbaka mot Liverpool.

Elias Johansson
Bild för Elias Johansson

Alltså, jag undrar om inte Oxen har varit lite bättre dem senaste matcherna än Bellerin när det gäller RWB positionen, och vad säger det om Bellerin egentligen? Han är ju helt klart duktig m hans positionspel är diskutabelt, fast det gäller väl kanske hela laget, tycker dock han tappar sin kant lite för mkt, hamnar för långt upp liksom...

Isak Selling
Bild för Isak Selling
Elias Johansson wrote:

Alltså, jag undrar om inte Oxen har varit lite bättre dem senaste matcherna än Bellerin när det gäller RWB positionen, och vad säger det om Bellerin egentligen? Han är ju helt klart duktig m hans positionspel är diskutabelt, fast det gäller väl kanske hela laget, tycker dock han tappar sin kant lite för mkt, hamnar för långt upp liksom...

Att Oxen har varit med hela försäsongen och är i matchform. Bellerin däremot ligger efter i träning och matchspel då han kom tillbaka precis innan Emirates Cup.

Om Oxen skriver på nytt kontrakt och stannar tror jag vi kommer få se rotation mellan honom och Bellerin en tid framöver. Oxen spelar mot lag vi ska spöa ganska enkelt och Bellerin spelar när vi möter svårare motstånd.

Elias Johansson
Bild för Elias Johansson
Kaiser Özil wrote:
Elias Johansson wrote:

Alltså, jag undrar om inte Oxen har varit lite bättre dem senaste matcherna än Bellerin när det gäller RWB positionen, och vad säger det om Bellerin egentligen? Han är ju helt klart duktig m hans positionspel är diskutabelt, fast det gäller väl kanske hela laget, tycker dock han tappar sin kant lite för mkt, hamnar för långt upp liksom...

Att Oxen har varit med hela försäsongen och är i matchform. Bellerin däremot ligger efter i träning och matchspel då han kom tillbaka precis innan Emirates Cup.

Om Oxen skriver på nytt kontrakt och stannar tror jag vi kommer få se rotation mellan honom och Bellerin en tid framöver. Oxen spelar mot lag vi ska spöa ganska enkelt och Bellerin spelar när vi möter svårare motstånd.

Så är det förmodligen, jag blev bara lite fundersam. 

Vicious
Bild för Vicious

Vill se oss göra en lika fin insats som vi gjorde på Britannia i slutet på förra säsongen när allt redan var kört... En arena som vi normalt sett har fruktansvärt svårt på.

#Championship

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Jepson wrote:

Avstängd

Just ja, tackar!

Niklas Andersson 3
Bild för Niklas Andersson 3

är Sanchez med i truppen?

Jonas S
Bild för Jonas S
Niklassss wrote:

är Sanchez med i truppen?

Nej, Wenger har sagt att han kan vara aktuell först mot Liverpool.

Be excited!

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Min elva

               Cech

  Holding Mertesacker Monreal

   Oxen Ramsey Xhaka Kolasinac

                Özil
                       Iwobi

           Lacasette

Glenn
Bild för Glenn
Christian Vela wrote:

Min elva

               Cech

  Holding Mertesacker Monreal

   Oxen Ramsey Xhaka Kolasinac

                Özil
                       Iwobi

           Lacasette

tycker du Holding och Monreal är bättre än Musse?

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag tror det antingen är Mertesacker eller Mustafi som startar i mitten. Tillsammans med Monreal och Holding.

Nu bör väl elvan komma snart.

Be excited!

Jonas S
Bild för Jonas S

Nej min teori om backlinjen var helt fel. Jag hoppas inte Monreal spelar i mitten bara, det känns i för sig som något korkat Wenger skulle kunna göra.

Ox till vänster också. Jag vet inte vad man skall säga om dessa startelvor..

Be excited!

Christian Vela
Bild för Christian Vela
Mickys wrote:
Christian Vela wrote:

Min elva

               Cech

  Holding Mertesacker Monreal

   Oxen Ramsey Xhaka Kolasinac

                Özil
                       Iwobi

           Lacasette

tycker du Holding och Monreal är bättre än Musse?

Stämmer bra! Har inte imponerats av mustafi så här långt. Mindre Ramadan, mer fokus på fotboll! 

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag tycker Monreal är vår kanske bästa försvarsspelare, men inte i mitten av en trebackslinje. Där måste det bli Mustafi eller Mertesacker, eller möjligtvis Kos om han är tillgänglig. Monreal är nästan den sista spelaren jag skulle spela där. Om nu inte Wenger förstår detta så borde han ju har sett det i matchen mot Leicester? Det finns en risk att vi får liknande problem idag.

Jaja, palla Wenger. Nu spöar vi Stoke. Vi skall fixa en seger mot det gänget oavsett.

Be excited!

B-G
Bild för B-G
Christian Vela wrote:
Mickys wrote:
Christian Vela wrote:

Min elva

               Cech

  Holding Mertesacker Monreal

   Oxen Ramsey Xhaka Kolasinac

                Özil
                       Iwobi

           Lacasette

tycker du Holding och Monreal är bättre än Musse?

Stämmer bra! Har inte imponerats av mustafi så här långt. Mindre Ramadan, mer fokus på fotboll! 

Ligger nåt i det där. Gillar Mustafi men ska man hålla på att lägga religion i vägen för att bli multimiljonär och  champ så bör man tänka om.  

Twitter @grvdga

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Backlinjen.. Kolasinac ska inte behöva spela LCB och Oxen ska inte spela LWB. Hoppas Wenger styr upp det innan Liverpool-matchen nästa vecka. Rätt spelare centralt på mitten samt trea framåt i alla fall!

Sidor