Medlemmar: 8880 st.
Visa menyn

Stoke - Arsenal 19/8

212 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Isak Selling
Bild för Isak Selling

Wenger: "I was not convinced by our central defence today."

Tro fan att det ser förjävligt ut när vi spelar två LB som CB och en RB som LWB.

Glenn
Bild för Glenn

Tog 20 min efter målet innan byte 1 kom och 30 min drygt tills byte 2 o 3 kom. Byta in Walcott när motståndarna har hela laget runt eget straffområde visar att de förbestämda bytena sällan funkar. Hur kan det få skötas så här dåligt i match efter match? Det var ingen coachseger senast, det var jävla massa tur blandat med att byta i 2 som skulle startat. Som alla andra redan visste. Wenger är och förblir en jävla amatör. Han hade det kanske för 10-15 år sen men nu är han helt lost

COYG

George Adams
Bild för George Adams
Kaiser Özil wrote:

Wenger: "I was not convinced by our central defence today."

Tro fan att det ser förjävligt ut när vi spelar två LB som CB och en RB som LWB.

Precis Kejsarn.

Skulle vi inte bygga nytt, om? Va det inte så Wenger sa och alla Wenger fantaster jublade i kör i slutet av Maj.

Här står vi nu med en högst oklar situation och brist på tunga centrallinje spelare , läs mittback och en extra ordinär mittfältare.. Istället slänger vi in  ovana spelare och placerar ut dom ad hoc Pinsamt!

Varför kan inte den här klubben göra läxan någon gång?

Jonas S
Bild för Jonas S
Kaiser Özil wrote:
Jonas S wrote:

En sak jag tänkt på gällande Xhaka. Jag tycker han verkar ha lite problem med det höga tempot i PL. Att han inte har snabba fötter är en sak. Men det känns som han ofta är stressad och ser ut att vilja ha lite mer tid på sig.

Antingen är det att han är en smula arogant i vissa situationer likt Ramsey, att han överskattar sig själv och är övermodig. Eller så hänger han helt enkelt inte riktigt med. Sen in i situationer är väl lite av hans adelsmärke men han verkar ibland också vara lite sen i tanken. Timing är kanske en faktor också.

Det är precis därför han ska ha en annan roll. Göra det enkla han är bra på och vara mer statisk. Hålla rätt yta och fördela bollar. Alltid ha spelet framför sig och slippa hamna snett i situationer.

Många av matcherna mot slutet av förra säsongen när Xhaka såg bättre ut i 3-4-3 mötte vi lag som inte pressade och som var halvvägs på semester. Så det kanske mer var det som fick Xhaka att se bättre ut än att han gynnades av att det nya systemet.

Tremannamittfält var jag inne på förra säsongen. Men det fungerade inte mot Bayern t ex (fungerade ifs fantastiskt mot Southampton i facupen med ett nykomponerat lag). Men jag håller med om det du skrev tidigare att det kanske är nödvändigt. Om vi inte värvar en väldigt dyr mittfältare som kan ersätta Cazorla då. Kommer ju knappast hända.

Dock tror jag Wenger kommer köra på nu med 3-4-3 eller att han möjligtvis går tillbaka till 4-2-3-1.

Be excited!

Isak Selling
Bild för Isak Selling
Jonas S wrote:
Kaiser Özil wrote:
Jonas S wrote:

En sak jag tänkt på gällande Xhaka. Jag tycker han verkar ha lite problem med det höga tempot i PL. Att han inte har snabba fötter är en sak. Men det känns som han ofta är stressad och ser ut att vilja ha lite mer tid på sig.

Antingen är det att han är en smula arogant i vissa situationer likt Ramsey, att han överskattar sig själv och är övermodig. Eller så hänger han helt enkelt inte riktigt med. Sen in i situationer är väl lite av hans adelsmärke men han verkar ibland också vara lite sen i tanken. Timing är kanske en faktor också.

Det är precis därför han ska ha en annan roll. Göra det enkla han är bra på och vara mer statisk. Hålla rätt yta och fördela bollar. Alltid ha spelet framför sig och slippa hamna snett i situationer.

Många av matcherna mot slutet av förra säsongen när Xhaka såg bättre ut i 3-4-3 mötte vi lag som inte pressade och som var halvvägs på semester. Så det kanske mer var det som fick Xhaka att se bättre ut än att han gynnades av att det nya systemet.

Tremannamittfält var jag inne på förra säsongen. Men det fungerade inte mot Bayern t ex (fungerade ifs fantastiskt mot Southampton i facupen med ett nykomponerat lag). Men jag håller med om det du skrev tidigare att det kanske är nödvändigt. Om vi inte värvar en väldigt dyr mittfältare som kan ersätta Cazorla då. Kommer ju knappast hända.

Dock tror jag Wenger kommer köra på nu med 3-4-3 eller att han möjligtvis går tillbaka till 4-2-3-1.

Håller med dig. Var en blandning av slöa motståndare och en "chockfaktor" med nytt system som fick hela laget att lyfta sig. Visst fick vi bra resultat mot City och Chelsea i FA-cupen, men båda matcherna hade en viss slumpfaktor. Tycker verkligen inte vi övertygade spelmässigt i våras efter formationsbytet.

Bayern-matcherna hängde vi med skapligt tills Kocielnys skada i ena matchen och utvisning i andra. Individuellt och kollektivt tycker jag ett tremannamittfält passar oss bättre, och då menar jag ett med en DM och två CM framför. Går att variera spelartyper beroende på motstånd. Kontroll på mittfältet gör det lättare att vinna matcher.

Kan köpa en 4231-uppställning men där fungerar inte Ramsey. Vilken formation vi en spelar kommer vi behöva köpa en duktig CM, även om vi behåller 3421 (vilket jag inte hoppas vi gör).

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Och där dog min säsong. Förra året dog säsongen efter första matchen. I år tog det två matcher innan man gav upp. 

Det är så många problem i klubben, både spelare och ledare. Även i styrelsen. Dom behöver rensa upp överallt innan vi kan prata om topp 6 i ligan. 

Supporter sedan 1983! 

Jonas S
Bild för Jonas S
Kaiser Özil wrote:
Jonas S wrote:
Kaiser Özil wrote:
Jonas S wrote:

En sak jag tänkt på gällande Xhaka. Jag tycker han verkar ha lite problem med det höga tempot i PL. Att han inte har snabba fötter är en sak. Men det känns som han ofta är stressad och ser ut att vilja ha lite mer tid på sig.

Antingen är det att han är en smula arogant i vissa situationer likt Ramsey, att han överskattar sig själv och är övermodig. Eller så hänger han helt enkelt inte riktigt med. Sen in i situationer är väl lite av hans adelsmärke men han verkar ibland också vara lite sen i tanken. Timing är kanske en faktor också.

Det är precis därför han ska ha en annan roll. Göra det enkla han är bra på och vara mer statisk. Hålla rätt yta och fördela bollar. Alltid ha spelet framför sig och slippa hamna snett i situationer.

Många av matcherna mot slutet av förra säsongen när Xhaka såg bättre ut i 3-4-3 mötte vi lag som inte pressade och som var halvvägs på semester. Så det kanske mer var det som fick Xhaka att se bättre ut än att han gynnades av att det nya systemet.

Tremannamittfält var jag inne på förra säsongen. Men det fungerade inte mot Bayern t ex (fungerade ifs fantastiskt mot Southampton i facupen med ett nykomponerat lag). Men jag håller med om det du skrev tidigare att det kanske är nödvändigt. Om vi inte värvar en väldigt dyr mittfältare som kan ersätta Cazorla då. Kommer ju knappast hända.

Dock tror jag Wenger kommer köra på nu med 3-4-3 eller att han möjligtvis går tillbaka till 4-2-3-1.

Håller med dig. Var en blandning av slöa motståndare och en "chockfaktor" med nytt system som fick hela laget att lyfta sig. Visst fick vi bra resultat mot City och Chelsea i FA-cupen, men båda matcherna hade en viss slumpfaktor. Tycker verkligen inte vi övertygade spelmässigt i våras efter formationsbytet.

Bayern-matcherna hängde vi med skapligt tills Kocielnys skada i ena matchen och utvisning i andra. Individuellt och kollektivt tycker jag ett tremannamittfält passar oss bättre, och då menar jag ett med en DM och två CM framför. Går att variera spelartyper beroende på motstånd. Kontroll på mittfältet gör det lättare att vinna matcher.

Kan köpa en 4231-uppställning men där fungerar inte Ramsey. Vilken formation vi en spelar kommer vi behöva köpa en duktig CM, även om vi behåller 3421 (vilket jag inte hoppas vi gör).

FAcup finalen mot Chelsea tycker jag var en perfekt genomförd match av oss. Väldigt bra presspel som vi väl bara fixar i ett par matcher per säsong kanske. Men i den matchen gjorde vi det. Och försvarsspelet var fantastiskt med en storspelande Mertesacker i backlinjen. Allt klaffade i den matchen. Jag tycker det är laget och också Wengers kanske bäst genomförda match under senare år.

Men City-matchen var väl mest kamp och rejält mycket tur. Den matchen borde City vunnit om jag skall vara ärlig.

Jag såg faktiskt inga av matcherna mot Bayern. Var på en bergstopp vid båda tillfällena. Undermedvetet belut kanske. Så jag kan inte uttala mig om det.

Många av segrarna som kom under slutet av förrasäsongen avgjordes med Giroud som inhoppare tillsammans med en uppsjö av anfallare på plan. Liknande det vi såg mot Leicester eller igår också för den delen. Vi var väl laget som vände flest matcher i slutminuterna av alla lag i liga förra säsongen? Det där är inte hållbart.

Jag orkar inte ens prata om hur Wenger tänker med mittbackar. Det är så dumt så det finns inte. Men jag tycker ändå det finns mittbackar i truppen för att få ihop en vettig backlinje. Det stora problemet för mig är mittfältet som du säger. Jag kan inte se ett vettigt tvåmannamittfält med de spelare vi har. Jag har alltid varit tveksam till Ramsey på centralt mittfält, i mitt huvud kommer han alltid vara en offensiv mittfältare. Och Xhaka.. jag har sett otroligt mycket bättre mittfältare om man säger så. Jag kan nog räkna upp tio stycken bara i PL just nu. Nu är det Xhakas andrasäsong. Nu skall han vara skitbra. Men istället kan han inte ens göra de enklaste saker rätt.

Be excited!

B-G
Bild för B-G

Bra match med fin inramning. Synd att vi hade så mycket otur. 1-1 hade varit fint. Nu vinner vi nästa :)

Twitter @grvdga

Jocke K
Bild för Jocke K

Medialt och även här nämns mest saknaden av Sanchez och att han förmodligen spelar mot Liverpool. Mycket viktigt men jag tycker att saknaden av Koscielny är större men det skrivs det mycket mindre om. Han erfarenhet och brytsäkerhet behövs ännu mer om vi ska ha trebackslinje. Men i media nämns offensiva spelare och prestationer mycket mycket mer än de defensiva och det gör vi faktiskt lite här också. Koscielny och Sanchez på plan samtidigt som vi köper en mycket bra defensiv mittfältare efter att ha sålt tre spelare ja då är vi på gång.  Up The Gunners! 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

gunbod
Bild för gunbod

Sjukt besviken, att vi inte ids/kan göra ett mål mer än  Stoke, uruselt. Och nästa match är Pool borta...Att vi aldrig lär oss . Har Oxen någonsin fattat ett enda rätt beslut på en fotbollsplan ?

Bellerin som vb ? Mittbacksformationen, och med en riktig mittback..på bänken, han ska väl vara på planen ändå  ? Byta  ut Lacazette när vi jagar mål, är inte han köpt som målskytt ? Usch vad less man är, redan. Tre bortslängda poäng redan i omgång 2..:-(

Elias Bard
Bild för Elias Bard
gunbod wrote:

Sjukt besviken, att vi inte ids/kan göra ett mål mer än  Stoke, uruselt. Och nästa match är Pool borta...Att vi aldrig lär oss . Har Oxen någonsin fattat ett enda rätt beslut på en fotbollsplan ?

Bellerin som vb ? Mittbacksformationen, och med en riktig mittback..på bänken, han ska väl vara på planen ändå  ? Byta  ut Lacazette när vi jagar mål, är inte han köpt som målskytt ? Usch vad less man är, redan. Tre bortslängda poäng redan i omgång 2..:-(

Bra sammanfattning! Korpnivå på skiten

AFC

Pelle
Bild för Pelle
Mickys wrote:

Linjemanjävel. Du har inte haft ett rätt på hela matchen och nu snodde du ett mål med. Ditt jävla betalda as

Suck, ditt språk alltså...

Mest pinsamma är ju att det var linjemannen som hade rätt och du såg fel och vräkte ur dig massa dynga helt felaktigt.

If it's too strong, then you're too weak!

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Pelle wrote:
Mickys wrote:

Linjemanjävel. Du har inte haft ett rätt på hela matchen och nu snodde du ett mål med. Ditt jävla betalda as

Suck, ditt språk alltså...

Mest pinsamma är ju att det var linjemannen som hade rätt och du såg fel och vräkte ur dig massa dynga helt felaktigt.

Nej, linjedomaren hade inte alls rätt. Titta här nedan där det syns klart och tydligt att det inte alls är offside. När Giroud skarvar bollen (titta vid Girouds vänstra fot, bollen syns tydligt där och det är mer eller mindre exakt i den hundradel som bollen lämnar foten) så är Lacazette onside enligt konstens alla regler. Den freeze frame som lades ut i direktsändning och som alla har använt som "bevis" gjordes för tidigt, den gjordes innan Giroud hade skarvat bollen.

Sekreterare Arsenal Sweden

Jepson
Bild för Jepson

Det är ju typ skit samma om det var rätt eller fel, vi förlorade på att vi spelade som en påse nötter.

Byarum
Bild för Byarum

Om vi ska hålla på att älta domslut i flera dagar, där vissa s.k experter fortfarande efter två dagars videogranskning ännu inte är överens, så bådar det inte gott för den här säsongen. Jag tror också att linjedomaren gjorde en felbedömning, men räddas på något sätt av att Lacas vad var offside och det tror jag omöjligen att han kunde ha sett. Tänk om vi skulle älta spelarmisstag på samma sätt som vi ältar domarnisstag. Hur många sidor skulle vi då inte skriva om Welbecks oförmåga att göra mål? 

Vi måste vara mer självkritiska och fråga oss varför ex våra laguttagningar ser ut som de gör, hur organisationen är på plan, varför vi spelar med ytterbackar som mittbackar etc. Sätt ihop ett LAG som fungerar som ett lag! Ge tydliga instruktioner till spelarna hur vi ska hålla ihop laget på plan och sen måste vi komma ihåg att spelövertag i sig inte ger poäng, utan det är fortfarande antal gjorda mål som räknas. 

Nu är det hårt arbete som gäller framöver. Foolsen på lördag borde vi klara av med god organisation och med det spel som vi uppvisade mot Chelsea två gånger på Wembley. Men vi behöver ha mittbackar som mittbackar och Kola på rätt ställe. 

Bosse

Jepson
Bild för Jepson
Kaiser Özil wrote:

Wenger: "I was not convinced by our central defence today."

Tro fan att det ser förjävligt ut när vi spelar två LB som CB och en RB som LWB.

Ja, var väldigt många som spelades ur position. I efterhand så hade det varit rimligare med Bellerin som högermittback, Musse i mitten och Monreal till vänster, flyttat fram Kola på LWB.  Sen hade jag fanimej sett att alla med utgående kontrakt suttit på bänken som bäst. Ox spelade för sig själv mest med vilda avslut, Özil var förvisso hyffsad framåt. Men oavsett hans icke defensiva kvaliteter så slutade han ju jaga stokespelaren som Xhaka tappade vid stokes mål. (BTsports kommenterade detta och spydde galla över Özils ovilja)  Om Cech instabila spel vid vissa av målen kommer pga backlinjen eller att han inte är på topp längre vet jag inte. men Ospina kan väl få stå för det blir inte sämre 

Nåja, jag hoppas på bot och bättring till helgen,men det är väl för mycket begärt.

Och jag vill se följande. Och skippar utgående kontrakt (sorry alexis, özil, ox)

                  Ospina

          Musse Kos Monreal

             Xhaka Ramsey

Walcott/Nelson           Kola

                   Iwobi

        Giroud          Lacazette 

Glenn
Bild för Glenn
Pelle wrote:
Mickys wrote:

Linjemanjävel. Du har inte haft ett rätt på hela matchen och nu snodde du ett mål med. Ditt jävla betalda as

Suck, ditt språk alltså...

Mest pinsamma är ju att det var linjemannen som hade rätt och du såg fel och vräkte ur dig massa dynga helt felaktigt.

Visar lite passion iaf...till skillnad från spelarna. Om det var offside eller ej är en mm fråga men den linjemannen hade så många felbeslut och tror alla gick emot oss. Nu var det absolut inte hans fel att vi ej vann.

Som vanligt glider du in 2 dagar efter och skriver någon menlös kommentar när allt lugnat ner sig. Är du lika lugn när du sitter och ser matcherna? I så fall brinner du inte för laget...

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Från Keown. En gammal legend som ändå borde veta vad han snackar om och jag håller med honom så hårt. Bort med Özil och få in någon som vill och kan spela fotboll och visa lite jäkla kämpaglöd.

"Mesut Ozil is the most frustrating player I’ve seen wear an Arsenal shirt,” Keown said

“He is an icing-on-the-cake player — someone who is happy to create the chances to win matches but will not scrap and fight for the team.

“Ozil is an expensive luxury — but if he is not going to work hard out of possession then he must do so when he has the ball.

“Why isn’t he running at players with menace and asking questions of them? It’s not enough just to be out there — he needs to be controlling games.

“Ozil has not yet signed a contract so we must assume he does not want to be at the club.

“But if he is just trying to see out his time at Arsenal, that is going to be a long year for all involved. He must forget about himself, give his all for the fans and the club and then go gracefully.”

COYG

B-G
Bild för B-G

Vore så skönt om EPL kunde videogranska beslut. Tror dom har så i Amerikanska ligan. Visst, vi skulle få många beslut emot oss med men då skulle dom iallafall vara rätta beslut.
Nåväl, en dag kanske.

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S
B-G wrote:

Vore så skönt om EPL kunde videogranska beslut. Tror dom har så i Amerikanska ligan. Visst, vi skulle få många beslut emot oss med men då skulle dom iallafall vara rätta beslut.
Nåväl, en dag kanske.

Serie A och Bundesliga har redan videogranskning från och med denna säsong. La Liga kör det från och med 2018/19 och jag antar att PL gör likadant. Jag är dock osäker om det verkligen tagits ett beslut gällande PL.

Be excited!

B-G
Bild för B-G
Jonas S wrote:
B-G wrote:

Vore så skönt om EPL kunde videogranska beslut. Tror dom har så i Amerikanska ligan. Visst, vi skulle få många beslut emot oss med men då skulle dom iallafall vara rätta beslut.
Nåväl, en dag kanske.

Serie A och Bundesliga har redan videogranskning från och med denna säsong. La Liga kör det från och med 2018/19 och jag antar att PL gör likadant. Jag är dock osäker om det verkligen tagits ett beslut gällande PL.

Oh, one can only hope!

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S
B-G wrote:
Jonas S wrote:
B-G wrote:

Vore så skönt om EPL kunde videogranska beslut. Tror dom har så i Amerikanska ligan. Visst, vi skulle få många beslut emot oss med men då skulle dom iallafall vara rätta beslut.
Nåväl, en dag kanske.

Serie A och Bundesliga har redan videogranskning från och med denna säsong. La Liga kör det från och med 2018/19 och jag antar att PL gör likadant. Jag är dock osäker om det verkligen tagits ett beslut gällande PL.

Oh, one can only hope!

Jag tror det blir svårt att inte hoppa på tåget om alla andra toppligor kör med videogranskning och när det dessutom kommer användas under VM i sommar.

Be excited!

George Adams
Bild för George Adams
Byarum wrote:

Om vi ska hålla på att älta domslut i flera dagar, där vissa s.k experter fortfarande efter två dagars videogranskning ännu inte är överens, så bådar det inte gott för den här säsongen. Jag tror också att linjedomaren gjorde en felbedömning, men räddas på något sätt av att Lacas vad var offside och det tror jag omöjligen att han kunde ha sett. Tänk om vi skulle älta spelarmisstag på samma sätt som vi ältar domarnisstag. Hur många sidor skulle vi då inte skriva om Welbecks oförmåga att göra mål? 

Vi måste vara mer självkritiska och fråga oss varför ex våra laguttagningar ser ut som de gör, hur organisationen är på plan, varför vi spelar med ytterbackar som mittbackar etc. Sätt ihop ett LAG som fungerar som ett lag! Ge tydliga instruktioner till spelarna hur vi ska hålla ihop laget på plan och sen måste vi komma ihåg att spelövertag i sig inte ger poäng, utan det är fortfarande antal gjorda mål som räknas. 

Nu är det hårt arbete som gäller framöver. Foolsen på lördag borde vi klara av med god organisation och med det spel som vi uppvisade mot Chelsea två gånger på Wembley. Men vi behöver ha mittbackar som mittbackar och Kola på rätt ställe. 

Håller med Bosse!

Woody
Bild för Woody

Ett fall tillbaka. Wenger tar ut fel lag och då i synnerhet vad gäller Oxrulladen och Welbeck. Kör nu Giroud och AL up front. Oxrulladens bristande spelsinne förvånar år efter år. Vad mer att tillägga ? Rock on !

Jonas S
Bild för Jonas S

Gällande kontroversiella domslut så kommer ju inte diskussionerna att försvinna med videogranskning. Även om många felaktigt dömda eller bortdömda mål kan rättas till, tänker t ex på mål som görs med händer och mål som är offside eller inte offside, så kommer det ju alltid finnas situationer som är så svårbedömda att det knappt ens går att fullt avgöra på video. Det är inte så att det finns en målkamera för varje offsidesituation som kan ser tusendelar när bollen slås eller inte slås i en gröt av spelare.

Och många av situationerna handlar ju om bedömning. Bedömningar kommer alltid att ifrågasättas av tränare, journalister och vi hobbytyckare oavsett om det är videogranskning eller inte. I vissa fall förmodligen ännu mer.

Be excited!

gunbod
Bild för gunbod
Jonas S wrote:

Gällande kontroversiella domslut så kommer ju inte diskussionerna att försvinna med videogranskning. Även om många felaktigt dömda eller bortdömda mål kan rättas till, tänker t ex på mål som görs med händer och mål som är offside eller inte offside, så kommer det ju alltid finnas situationer som är så svårbedömda att det knappt ens går att fullt avgöra på video. Det är inte så att det finns en målkamera för varje offsidesituation som kan ser tusendelar när bollen slås eller inte slås i en gröt av spelare.

Och många av situationerna handlar ju om bedömning. Bedömningar kommer alltid att ifrågasättas av tränare, journalister och vi hobbytyckare oavsett om det är videogranskning eller inte. I vissa fall förmodligen ännu mer.

Håller med dig, många gånger omöjligt för både domare och linjemän att fatta rätt beslut,'och så är det ju som sagt en bedömningsfråga.

Och varför ska vi ställa högre krav på domartrion än på våra egna spelare,ledare och lag ? Både spelarna och Wenger begår ju avsevärt fler misstag/ felbeslut under matcherna som kostar oss baklängesmål samt poängtapp än vad domartrion gör. Bästa sättet är nog att  rannsaka sig själva, det kan vi ju iaf påverka. Vi föll ju knappast pga domarna denna gång, heller. Ingen av oss är ofelbar, inte ens domarna.

Jonas S
Bild för Jonas S
gunbod wrote:
Jonas S wrote:

Gällande kontroversiella domslut så kommer ju inte diskussionerna att försvinna med videogranskning. Även om många felaktigt dömda eller bortdömda mål kan rättas till, tänker t ex på mål som görs med händer och mål som är offside eller inte offside, så kommer det ju alltid finnas situationer som är så svårbedömda att det knappt ens går att fullt avgöra på video. Det är inte så att det finns en målkamera för varje offsidesituation som kan ser tusendelar när bollen slås eller inte slås i en gröt av spelare.

Och många av situationerna handlar ju om bedömning. Bedömningar kommer alltid att ifrågasättas av tränare, journalister och vi hobbytyckare oavsett om det är videogranskning eller inte. I vissa fall förmodligen ännu mer.

Håller med dig, många gånger omöjligt för både domare och linjemän att fatta rätt beslut,'och så är det ju som sagt en bedömningsfråga.

Och varför ska vi ställa högre krav på domartrion än på våra egna spelare,ledare och lag ? Både spelarna och Wenger begår ju avsevärt fler misstag/ felbeslut under matcherna som kostar oss baklängesmål samt poängtapp än vad domartrion gör. Bästa sättet är nog att  rannsaka sig själva, det kan vi ju iaf påverka. Vi föll ju knappast pga domarna denna gång, heller. Ingen av oss är ofelbar, inte ens domarna.

Jag blir förbannad när det är tydliga felbedömningar. Spelare som är tydligt offside eller inte offside, när klara filmningar bedöms som straff. Men dessa situationer när folk sitter och lägger ut linjaler på dataskärmar och spolar fram och tillbaka är ju bara strunt.

Be excited!

George Adams
Bild för George Adams
gunbod wrote:
Jonas S wrote:

Gällande kontroversiella domslut så kommer ju inte diskussionerna att försvinna med videogranskning. Även om många felaktigt dömda eller bortdömda mål kan rättas till, tänker t ex på mål som görs med händer och mål som är offside eller inte offside, så kommer det ju alltid finnas situationer som är så svårbedömda att det knappt ens går att fullt avgöra på video. Det är inte så att det finns en målkamera för varje offsidesituation som kan ser tusendelar när bollen slås eller inte slås i en gröt av spelare.

Och många av situationerna handlar ju om bedömning. Bedömningar kommer alltid att ifrågasättas av tränare, journalister och vi hobbytyckare oavsett om det är videogranskning eller inte. I vissa fall förmodligen ännu mer.

Håller med dig, många gånger omöjligt för både domare och linjemän att fatta rätt beslut,'och så är det ju som sagt en bedömningsfråga.

Och varför ska vi ställa högre krav på domartrion än på våra egna spelare,ledare och lag ? Både spelarna och Wenger begår ju avsevärt fler misstag/ felbeslut under matcherna som kostar oss baklängesmål samt poängtapp än vad domartrion gör. Bästa sättet är nog att  rannsaka sig själva, det kan vi ju iaf påverka. Vi föll ju knappast pga domarna denna gång, heller. Ingen av oss är ofelbar, inte ens domarna.

Helt sant!

Vi faller gång på gång. oavsett domarinsatser på egen oförmåga, och slarv.

Flyt och medstuds förtjänar man...

B-G
Bild för B-G

Jo vi föll definitivt pga domarna.
Vi spelade skit men vi föll på grund av domarna. Kan man inte erkänna det är det lite naivt kan jag tycka.

Twitter @grvdga

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Känns inte som det spelar nån roll vilka strikers vi har när våran spelide är att rulla boll runt.straffområdet till förbannelse! Det är vackert och effektivt dom gånger det lyckas, vilket är ungefär var 15:e match! 

Wenger och Bould måste bort, vi måste spela ett modernare spel och köpa in rätt spelartyper för det!

Vi måste bli brutalt mycket bättre i försvaret och köpa in dom spelarna som krävs för det!

Men det viktigaste för att klubben ska röra sig framåt istället för att som nu, trampa vatten är byta ut ledarna på bänken!

Sidor