Medlemmar: 8899 st.
Visa menyn

Liverpool - Arsenal 27/8

260 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
tommy myrvang
Bild för tommy myrvang

vi har en tradition i familjen att åka till emirates kring jul sedan 10 år. I år var planen att se manu matchen. Den är nu inställt. Jag kommer inte åka till Emirates förän Wenger har lämnat. 

Mats Byrstedt
Bild för Mats Byrstedt

Finns bara en värving som kan rädda klubben. En NY TRÄNARE

Bubblan

Byarum
Bild för Byarum

Min sambo, påverkad att bli Gunner av mig, kommenterade helt cyniskt, "Detta är ju pinsamt..."

Bosse

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Byarum wrote:

Min sambo, påverkad att bli Gunner av mig, kommenterade helt cyniskt, "Detta är ju pinsamt..."

Min sträckte sig till att det var den sämsta fotbollsinsats hon sett :)

Brix
Bild för Brix

Ny tränare är fan ett måste!! Taktik laguppställning är åt h-te när man mötet ett omställningslag som älskar ytor. spelare? Holding före Musse o Koss den nye? Den dålig inställningen hos Özil (inget nytt) men även slappt på flera håll. Var är en Adams som delar ut lavetter för dåligt uppförande?? Ingen klubbstolthet och ingen glöd o vilja med en tränare som tyvärr har utgången "bäst före" stämpel!

Brix

Grandpa Gooner

Glenn
Bild för Glenn

Tragiskt hur lång det gått i vår klubb. Får upp lite kräks i munnen när jag läser att folk inte kommer åka till Emirates i år som de gjort i 10 år, planer på att se matcher ställs in mm. Jag förstår er till fullo. Jag har inte lust att lägga en enda krona till på en klubb som pissar oss fans i ansiktet år ut och år in. Nu får det vara nog! Det måste väl finnas någon med lite ryggrad kvar i klubben som kan ställa sig upp och säga att det räcker nu innan vi är en obetydlig mittenklubb i PL.

COYG

Jocke K
Bild för Jocke K

Bedrövligt både på planen och på tränarbänken. Känns nu lite extra oroligt att tappa vissa spelare innan 31 augusti. Samtidigt visar de tre första matcherna att vi verkligen behöver köpa spelare med defensiv kvalité på mittfältet. 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Fredde
Bild för Fredde

Det finns liksom ingen bägare som kan rinna över. Så här har det varit sen DECEMBER förra året.

You win some, you draw some

Jonas S
Bild för Jonas S
Fredde wrote:

Det finns liksom ingen bägare som kan rinna över.

Sammanfattar mina känslor väldigt bra. Jag förväntade mig att vi skulle repetera exakt samma saker som i de inledande två matcherna, jag förväntade mig att vi skulle göra det enkelt för Liverpool. Allt blev som jag förvändade mig fast att vi kanske spelade ännu lite sämre än det jag hoppades på. Förlust var rätt givet på förhand just för att vi spelar exakt den fotbollen som passar Liverpool perfekt och att Wenger såklart aldrig skulle komma på tanken att i alla fall försöka hålla ner siffrorna. Wenger spelade i för sig mittbackar så han visade ju Liverpool viss respekt i alla fall..

Men jag bryr mig inte längre. Jag blir varken förbannad eller ledsen. Skönt att vi i alla fall slipper CL i år och att bli förnedrade där av något rörligt och tekniskt lag som springer cirklar runt Xhaka och Aaron Ramsey. Det finns nog av det i PL. Om vi mött United idag hade vi fått se en ny 8-2 match fast 8-0 då istället. Detta var knappast den sista kollapsen detta lag har att bjuda på den här säsongen.

Be excited!

Fredde
Bild för Fredde

Jag syftade mer inom klubben, jag själv är så jävla förbannad och uppgiven. Vem tar ansvar för det här? Bägaren som borde ha runnit över redan förra säsongen verkar inte ens existera.

Jag menar, samma spelare är dominanta i andra sammanhang. De är bäst i sina landslag som går långt i mästerskap. Varför presterar dom inte hos oss? Varför bryr dom sig inte hos oss? Det är där vi hamnar, ingen bryr sig. Och det tillåts att pågå, man belönar det först genom ett kontrakt till Wengér och sen så får spelarna förbättrade kontrakt.

Just Xhaka och Ramsey som du nämner är 2 klockrena exempel. Xhaka var ÖVERLÄGSEN i EM sist på sin position. Han var med i Bundesliga team of the year framför Xabi Alonso, Thiago, Gundogan och allt vad dom hette i Bundesliga. Ramsey kom med i Uefas team of the year efter ett helt sinnessjukt bra EM där HAN förde sitt Wales(!!!!) till semi-final. Bale? En biroll fick han nöja sig med eftersom Ramsey var så extremt bra.

Men precis som du säger, det här är inte den sista "kollapsen" den här säsongen. Fast kräver inte kollapser att man har någon form av nivå innan?

You win some, you draw some

Dosa
Bild för Dosa
Fredde wrote:

Jag syftade mer inom klubben, jag själv är så jävla förbannad och uppgiven. Vem tar ansvar för det här? Bägaren som borde ha runnit över redan förra säsongen verkar inte ens existera.

Jag menar, samma spelare är dominanta i andra sammanhang. De är bäst i sina landslag som går långt i mästerskap. Varför presterar dom inte hos oss? Varför bryr dom sig inte hos oss? Det är där vi hamnar, ingen bryr sig. Och det tillåts att pågå, man belönar det först genom ett kontrakt till Wengér och sen så får spelarna förbättrade kontrakt.

Just Xhaka och Ramsey som du nämner är 2 klockrena exempel. Xhaka var ÖVERLÄGSEN i EM sist på sin position. Han var med i Bundesliga team of the year framför Xabi Alonso, Thiago, Gundogan och allt vad dom hette i Bundesliga. Ramsey kom med i Uefas team of the year efter ett helt sinnessjukt bra EM där HAN förde sitt Wales(!!!!) till semi-final. Bale? En biroll fick han nöja sig med eftersom Ramsey var så extremt bra.

Men precis som du säger, det här är inte den sista "kollapsen" den här säsongen. Fast kräver inte kollapser att man har någon form av nivå innan?

det verkar vara så att hos oss så spelar vi inte kollektiv fotboll. Vi spelar på känsla och eget intiativ. så när vi möter lag som är taktiskt skolade som lag så kan vi inte bryta ned dom om inte flera spelare samtidigt har en bra dag.

ser man en Arsenal match så ser man tidigt vad det är för dag. Får spelarna lite flyt och har flow i börjar då jävlar. Men om vi börjar dåligt så kan vi oftast inte vända det pga ostrukturen som finns. Ingen verkar veta sin roll i laget. Xhaka chans bryter i offensivt straffområde när ramsey är bredvid honom. En passning framåt av Liverpool så har dom gata på 50 meter tills närmast Arsenal spelare. vänder upp och det blir 3-3 läge.. sen ser man nästa bild ruta att det helt plötsligt är 3-5/6 för hela mittfältet blir omsprungna av Liverpool mittfältare.. alltså för helveten det är liverpool borta! hur svårt kan det vara att ge Xhaka tydliga direktiv. Gå knappt över halva planen. Ramsey sköter det om någon ska fylla på eller pressa högt. Du står där på mitten och fördelar bollar samt skyddar backlinjen. Hämta aldrig boll på kant Xhaka för missar du den så finns det inget skydd framför backlinjen. Det är enkla jävla saker. om tränaren är tydlig i roll fördelningen och spelare skiter i det bänka dom! Om man fortsätter att strunta i direktiven så sälj dom! 

arsebal måste vara den snällaste klubben i världen. alla ska ha lika lön för alla bidrar. Fan vi blir ju inte av med spelare för dom har så fina kontrakt, dom vi vill behålla vill inte stanna kvar.

hoppet som fanns för 3 veckor sedan dog när lacazette satt kvar på bänken tills minut 60 för att spela kant. I år var fönstret det fönstret som Arsenal skulle förändra sig själva. stor förändring kommer ske sa Ivan. snart stänger fönstret och våra 4 senaste värvningar satt antingen på bänken eller blivit av med tröjnummer och letar ny klubb! 

Fy fan finns inget som kan rädda detta Arsenal så länge kroenke, Ivan, Dick och Wenger är kvar!

bort med dom nu! Inte imorgon utan nu! Sen får vi leva i mörker ett tag men då finns det iallafall hopp

för det är just nu totalt mörker utan ljusglimtar

35 matcher kvar och hopplöst!

Fredde
Bild för Fredde

Vi spelar inte ens fotboll. Det är ett hån mot sporten, de gamla spelarna men framförallt för supportrarna. Vi möter inget taktiskt skolat lag. Vi möter ett lag som går upp i press hela tiden, det kräver "bara" inställning och att man kommit fram till ungefär var på planen man ska sätta in pressen och specifikt mot vilka spelare. Det här är ingenting märkvärdigt. Vi gör dom märkvärdiga. Liverpool blir taktiskt blottade av lag på en betydligt lägre nivå än den som vi utger oss för att ligga på. Ett lag som är så pass passningsorienterat som vi utger oss för att vara ska bara bolla bort den dära idiotpressen som dom har. Ett bra lag passar bort deras press 6-7 gånger av 10. Ett halvbra lag lägger sig lågt och kontrar. Vi ställer inte ens ut skorna.

You win some, you draw some

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Det är troligtvis så pass enkelt som att Wenger har tappat auktoriteten i spelargruppen. Spelarna spelar inte för honom, eller för varandra för den delen heller. Vi såg det i långa perioder förra säsongen. Det vi ser är ett lag som inte tror på tränarens idéer och hade det varit ett annat lag (lex Chelsea och Leicester) hade vi sagt att spelarna spelar för att få bort tränaren.

Visst behöver vi få till förändring i styrelsen och ägandet, men det enda som kan väcka liv i den här livlösa truppen är ett managerbyte här och nu. Vi ska iväg och möta Chelsea borta om några veckor. Fyfan.

Vicious
Bild för Vicious
Kaiser Özil wrote:

Det är troligtvis så pass enkelt som att Wenger har tappat auktoriteten i spelargruppen. Spelarna spelar inte för honom, eller för varandra för den delen heller. Vi såg det i långa perioder förra säsongen. Det vi ser är ett lag som inte tror på tränarens idéer och hade det varit ett annat lag (lex Chelsea och Leicester) hade vi sagt att spelarna spelar för att få bort tränaren.

Visst behöver vi få till förändring i styrelsen och ägandet, men det enda som kan väcka liv i den här livlösa truppen är ett managerbyte här och nu. Vi ska iväg och möta Chelsea borta om några veckor. Fyfan.

Samtidigt var ju spelarna väldigt tydliga förra säsongen med att de hade svikit Wenger och skämdes över det. Vem ska man tro på egentligen? Wenger förlorade nog iaf den sista gruppen av anhängare idag skulle jag tro. Inte ens den mest inbitne Wengeristen kan tro på det här längre efter en sån här match. Efter allt som varit. Kul att Liverpool släckt vårt hopp två säsonger i rad nu. Ifjol kom det redan i premiären. Nu dröjde det hela tre omgångar!

Kommer på mig själv med att längta (!) efter landslagsuppehållet. Det är säkert över 10 år sen jag kände så. Det ska faktiskt bli jävligt skönt att nu få följa ett lag som coachas av en tränare som vet hur man får ut max av sitt spelarmaterial. Mot VM!

#Championship

Davidsson och Mannen
Bild för Davidsson och Mannen

Under natten har rykten börjat florera (bland annat ur den annars tämligen trovärdige Dean /@ArsenalNexus) på twitter om någon form av bråk/konflikt inom laget vilken skall ha briserat i ett handgemäng i omklädningsrummet just före avspark. Han hävdar till och med att det kan komma att följa en verkligen oväntad försäljning som konsekvens av detta bråk.

Oavsett så såg Arsenal, som många av er redan varit inne på, totalt oförberedda ut när matchen kickade igång. Det var Kaos FC från början till slut, och då talar jag inte bara om Wengers synnerligen märkliga laguttagning och ej heller hans nästan genanta förkärlek för att sätta spelarna på för dem felaktiga och ovana positioner. Våra spelare var inte alls på planen (i huvudet). Ingen, bortsett från Cech såg fokuserad ut, alla verkade vara frånvarande, förvirrade och ...rädda. Första gången? Sista gången?

Det kommer bli två väldigt långa säsonger...

Jonas S
Bild för Jonas S
Fredde wrote:

Jag syftade mer inom klubben, jag själv är så jävla förbannad och uppgiven. Vem tar ansvar för det här? Bägaren som borde ha runnit över redan förra säsongen verkar inte ens existera.

Jag menar, samma spelare är dominanta i andra sammanhang. De är bäst i sina landslag som går långt i mästerskap. Varför presterar dom inte hos oss? Varför bryr dom sig inte hos oss? Det är där vi hamnar, ingen bryr sig. Och det tillåts att pågå, man belönar det först genom ett kontrakt till Wengér och sen så får spelarna förbättrade kontrakt.

Just Xhaka och Ramsey som du nämner är 2 klockrena exempel. Xhaka var ÖVERLÄGSEN i EM sist på sin position. Han var med i Bundesliga team of the year framför Xabi Alonso, Thiago, Gundogan och allt vad dom hette i Bundesliga. Ramsey kom med i Uefas team of the year efter ett helt sinnessjukt bra EM där HAN förde sitt Wales(!!!!) till semi-final. Bale? En biroll fick han nöja sig med eftersom Ramsey var så extremt bra.

Men precis som du säger, det här är inte den sista "kollapsen" den här säsongen. Fast kräver inte kollapser att man har någon form av nivå innan?

Ja det är så sjukt frustrerande. Xhaka har blivit ett spöke i Arsenal. Kolasinac känns som han kan gå ett liknande öde till mötes. Sjukt att det känns så redan efter tre omgångar men detta är ett mönster. Spelare som behöver kunna hantera både offensiva och defensiva arbetsuppgifter tappar väldigt mycket av att spela och träna under Wenger. Jag tror inte det spelar någon roll vilka spelare vi slänger in i backlinjen eller mittfältet eller vilket system vi spelar. Om vi har tre på mittfältet eller två, om vi har tremittbackar eller två mittbackar. Problemet ligger hos tränaren och hur han jobbar med spelarna.

Att Wenger fick stanna efter 10-2 i dubbelmötet mot Bayern skickade ut väldigt märkliga signaler till spelare och alla i klubben. Att Arsenal kommer köra på som vanligt helt oavsett vad som händer. Vi kommer kunna se en ny 8-2 förlust utan att något kommer hända.

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Oväntad försäljning..? Av vadå, någon spelare det inte ryktats om? Typ Xhaka eller nån som har kontrakt och inte verkat vara på väg? ..Klubben (man kan ju alltid hoppas)?

Mackan
Bild för Mackan

Vet ju inte om det stämmer, men läste att Sanchez och Ox var de mest inblandade? Fast en försäljning av ngn av dessa två herrar skulle ju inte förvåna jättemycket om man säger så... Har vi ngn som sprider mög i omklädningsrummet så sälj direkt.. oavsett vem det är.

Twitter: @mackan_carlsson

 

Fredde
Bild för Fredde

Truppen har ingen motivation. Inte haft sen i december och Wenger får en löneförhöjning. Truppen gör sitt absolut bästa för att sparka Wenger. Jag skiter i vad det blir för maktvakum i klubben. Han måste bort.

Vad kommer härnäst? Att vi förlänger med Debuchy och Campbell?

You win some, you draw some

RoPa87
Bild för RoPa87
Mackan wrote:

Vet ju inte om det stämmer, men läste att Sanchez och Ox var de mest inblandade? Fast en försäljning av ngn av dessa två herrar skulle ju inte förvåna jättemycket om man säger så... Har vi ngn som sprider mög i omklädningsrummet så sälj direkt.. oavsett vem det är.

kan ju vara en försäljning av sanchez. Den skulle kunna vara oväntad i den bemärkelsen att Wenger har stenhårt sagt att han inte kommer lämna. För oss fans hade det inte varit jätte oväntad men för klubben kanske den blir det om nu hela styrelse och alla varit med på att han ska stanna. 

Jonas S
Bild för Jonas S
Davidsson och Mannen wrote:

Under natten har rykten börjat florera (bland annat ur den annars tämligen trovärdige Dean /@ArsenalNexus) på twitter om någon form av bråk/konflikt inom laget vilken skall ha briserat i ett handgemäng i omklädningsrummet just före avspark. Han hävdar till och med att det kan komma att följa en verkligen oväntad försäljning som konsekvens av detta bråk.

Oavsett så såg Arsenal, som många av er redan varit inne på, totalt oförberedda ut när matchen kickade igång. Det var Kaos FC från början till slut, och då talar jag inte bara om Wengers synnerligen märkliga laguttagning och ej heller hans nästan genanta förkärlek för att sätta spelarna på för dem felaktiga och ovana positioner. Våra spelare var inte alls på planen (i huvudet). Ingen, bortsett från Cech såg fokuserad ut, alla verkade vara frånvarande, förvirrade och ...rädda. Första gången? Sista gången?

Det kommer bli två väldigt långa säsonger...

Jag tror det finns spelare som står och skrattar lite bakom Wengers rygg och så finns det såklart spelare som gärna vill försvara honom. Ungefär som bland oss fans. Alla ser att Wenger är slut som tränare men vissa har lite dåligt samvete.

"Jag gav dig chansen, du fick spela fast du inte ens förtjänade det, du fick kaptensbindeln trots att du inte är kaptensmaterial, dig spelade jag på topp trots att du aldrig gjorde några mål. Jag värvade ingen mittfältare för att du skulle få speltid trots att du aldrig ens gjorde det bra."

Be excited!

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Luis Enrique, Laurent Blanc, Thomas Tuchel. Tre tränare utan kontrakt som definitivt hade gjort ett bättre jobb än vad Wenger gör.

Att fortsätta med Wenger i ytterligare 22 månader (73 PL-matcher!!) är dödsdömt, vi är helt livlösa. Låt någon annan ta över och använd den här säsongen för att tillsätta en fungerande organisation.

Pelle
Bild för Pelle
Kaiser Özil wrote:

Luis Enrique, Laurent Blanc, Thomas Tuchel. Tre tränare utan kontrakt som definitivt hade gjort ett bättre jobb än vad Wenger gör.

Att fortsätta med Wenger i ytterligare 22 månader (73 PL-matcher!!) är dödsdömt, vi är helt livlösa. Låt någon annan ta över och använd den här säsongen för att tillsätta en fungerande organisation.

Hitta gärna bra kandidater på att köpa ut Kroenke med annars lär du itne få mycket mer förändring. 

Wenger är absolut inte rätt person att leda vår kluybb framåt, men Kroenke har sina direktiv som även en ny maanager tvingas lyda under...

men visst, vi kanske kan hoppas på en top4 plats med en ny maanger, men ligatiteln kräver att Kroenke lämnar...

If it's too strong, then you're too weak!

Fredde
Bild för Fredde

Vem som helst som inte är Stan Kroenke eller Josh Kroenke. De båda är en pest. Jag hoppas Walmart går i konkurs och att NHL, NBA och NBL sparkar ut hans klubbar för att dom inte bryr sig där heller. Där har du min kandidat, han den dära fullkomligt galna afrikanen är ett bättre alternativ eftersom att han iallafall bryr sig. Uzmanov innebär att vi får tillbaka David Dein, det är för mig ett betydligt bättre alternativ trots att Uzmanov är en vidrig människa i övrigt.

You win some, you draw some

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen
Fredde wrote:

Vem som helst som inte är Stan Kroenke eller Josh Kroenke. De båda är en pest. Jag hoppas Walmart går i konkurs och att NHL, NBA och NBL sparkar ut hans klubbar för att dom inte bryr sig där heller. Där har du min kandidat, han den dära fullkomligt galna afrikanen är ett bättre alternativ eftersom att han iallafall bryr sig. Uzmanov innebär att vi får tillbaka David Dein, det är för mig ett betydligt bättre alternativ trots att Uzmanov är en vidrig människa i övrigt.

Blir nyfiken på vilka grunder du anser att Uzmanov är en vidrig människa? För att han är ex. sovjet? Korrupt?? Till utseendet vidrig?

För låt dig inte luras av att han är Uzbek kontra Kroenke aka helyllejänkare. Båda är nog i grunden samma skrot och korn.

Med tanke på hur klubben utvecklats (avvecklats) sedan Kroenkes intåg ser jag ingenting som talar för att det skulle vara sämre med Uzmanov. Det bästa vore naturligvis ingen av dem men det tåget har gått för länge sedan. Helt sjukt men just nu är jag av inställningen att mer Uzmanovkontroll över klubben skulle vara positivt, känslan är att han bryr sig och vill spöa Roman och shejkerna.

Isak Selling
Bild för Isak Selling
Pelle wrote:
Kaiser Özil wrote:

Luis Enrique, Laurent Blanc, Thomas Tuchel. Tre tränare utan kontrakt som definitivt hade gjort ett bättre jobb än vad Wenger gör.

Att fortsätta med Wenger i ytterligare 22 månader (73 PL-matcher!!) är dödsdömt, vi är helt livlösa. Låt någon annan ta över och använd den här säsongen för att tillsätta en fungerande organisation.

Hitta gärna bra kandidater på att köpa ut Kroenke med annars lär du itne få mycket mer förändring. 

Wenger är absolut inte rätt person att leda vår kluybb framåt, men Kroenke har sina direktiv som även en ny maanager tvingas lyda under...

men visst, vi kanske kan hoppas på en top4 plats med en ny maanger, men ligatiteln kräver att Kroenke lämnar...

Älskar "nya" Pelle! Gått och blivit en Mickys-light

Fredde
Bild för Fredde
Johan Pedersen wrote:
Fredde wrote:

Vem som helst som inte är Stan Kroenke eller Josh Kroenke. De båda är en pest. Jag hoppas Walmart går i konkurs och att NHL, NBA och NBL sparkar ut hans klubbar för att dom inte bryr sig där heller. Där har du min kandidat, han den dära fullkomligt galna afrikanen är ett bättre alternativ eftersom att han iallafall bryr sig. Uzmanov innebär att vi får tillbaka David Dein, det är för mig ett betydligt bättre alternativ trots att Uzmanov är en vidrig människa i övrigt.

Blir nyfiken på vilka grunder du anser att Uzmanov är en vidrig människa? För att han är ex. sovjet? Korrupt?? Till utseendet vidrig?

För låt dig inte luras av att han är Uzbek kontra Kroenke aka helyllejänkare. Båda är nog i grunden samma skrot och korn.

Med tanke på hur klubben utvecklats (avvecklats) sedan Kroenkes intåg ser jag ingenting som talar för att det skulle vara sämre med Uzmanov. Det bästa vore naturligvis ingen av dem men det tåget har gått för länge sedan. Helt sjukt men just nu är jag av inställningen att mer Uzmanovkontroll över klubben skulle vara positivt, känslan är att han bryr sig och vill spöa Roman och shejkerna.

Uzmanov är en mutkolv utan dess like. Han äger Uzbekistan mer eller mindre, han äger dess olja och det är han man ska muta för att få någon affär med regeringen. Han är korruptionen personifierad.

You win some, you draw some

Jonas S
Bild för Jonas S

Hur vi kunde spela 95min mot Liverpool utan att få till ett enda avslut på mål är patetiskt. Liverpools försvarsspel är inte mycket bättre än vårt med skilnaden att Klopp spelar mittbackar i backlinjen istället för att låna ut en till Inter, sälja en annan till Valencia och låta den tredje sitta på läktaren. Den fjärde är en 20-åring och den femte har kronisk hälinflammation. Hade vi det inte ganska bra ställt med mittbackar för bara några minuter sedan? Men vi kan ju köpa såklart. Det blir alltid billigt så här efter en brakförlust på fönstrets sista vecka. Perfekt läge att fynda försvarsspelare.

Dessutom verkade Liverpool ha ett mittfält. Tufft när motståndaren har både backlinje, mittfält och skit.. fusk ju. Dessutom så verkade det som Liverpool inte bara sprang runt för syns skull. Det såg liksom ut som att de hade en tanke med hur de pressade och löpte. Det är nästan så att jag misstänker att detta är något som de jobbat med på träning. Kanske något för andra lag att ta efter?

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle
Johan Pedersen wrote:
Fredde wrote:

Vem som helst som inte är Stan Kroenke eller Josh Kroenke. De båda är en pest. Jag hoppas Walmart går i konkurs och att NHL, NBA och NBL sparkar ut hans klubbar för att dom inte bryr sig där heller. Där har du min kandidat, han den dära fullkomligt galna afrikanen är ett bättre alternativ eftersom att han iallafall bryr sig. Uzmanov innebär att vi får tillbaka David Dein, det är för mig ett betydligt bättre alternativ trots att Uzmanov är en vidrig människa i övrigt.

Blir nyfiken på vilka grunder du anser att Uzmanov är en vidrig människa? För att han är ex. sovjet? Korrupt?? Till utseendet vidrig?

För låt dig inte luras av att han är Uzbek kontra Kroenke aka helyllejänkare. Båda är nog i grunden samma skrot och korn.

Med tanke på hur klubben utvecklats (avvecklats) sedan Kroenkes intåg ser jag ingenting som talar för att det skulle vara sämre med Uzmanov. Det bästa vore naturligvis ingen av dem men det tåget har gått för länge sedan. Helt sjukt men just nu är jag av inställningen att mer Uzmanovkontroll över klubben skulle vara positivt, känslan är att han bryr sig och vill spöa Roman och shejkerna.

Läs på om vad Uschmanov har suttit i fängelse för osv. 

Sen undrar jag varför vi skulle vilja ha honom som ägare, när han som ansvarig för Gazprom ger feta sponsorspengar till den blå delen av London istället för den röda?

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Kaiser Özil wrote:
Pelle wrote:
Kaiser Özil wrote:

Luis Enrique, Laurent Blanc, Thomas Tuchel. Tre tränare utan kontrakt som definitivt hade gjort ett bättre jobb än vad Wenger gör.

Att fortsätta med Wenger i ytterligare 22 månader (73 PL-matcher!!) är dödsdömt, vi är helt livlösa. Låt någon annan ta över och använd den här säsongen för att tillsätta en fungerande organisation.

Hitta gärna bra kandidater på att köpa ut Kroenke med annars lär du itne få mycket mer förändring. 

Wenger är absolut inte rätt person att leda vår kluybb framåt, men Kroenke har sina direktiv som även en ny maanager tvingas lyda under...

men visst, vi kanske kan hoppas på en top4 plats med en ny maanger, men ligatiteln kräver att Kroenke lämnar...

Älskar "nya" Pelle! Gått och blivit en Mickys-light

Att jag e trött på hur vår klubb styrs har jag varit tydlig med länge...

If it's too strong, then you're too weak!

Sidor