Medlemmar: 8835 st.
Visa menyn

Liverpool - Arsenal 27/8

260 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Sral
Bild för Sral

Brytar motståndarna av alla passningsvägar finns bara dåliga alternativ kvar.

Fredde
Bild för Fredde
Jonas Thillberg wrote:

Men oavsett var våra spelare befinner sig så är det ju ändå inte ok och passa till motståndaren. Xhaka har varit usel än så länge.

Men han får instruktioner att han ska styra spelet. Och sen drar alla spelare iväg. Det är bara backlinjen kvar där. Om då moståndarna sätter in en tokhård press just där så blir det extremt svårt att styra spelet. Visst kan jag tycka att han ska bara dundra iväg bollen och skälla ut alla sen. Men han vet ju om att det är Wengérs instruktioner. När han går upp och stötbryter så kan Ox gå upp på Firminho tidigt och vinna bollen ganska enkelt. Eftersom Ox vill spela för Liverpool så skiter han i det och han väljer att jogga hem istället för att i nästa läge ruscha för att hjälpa Holding.

Xhaka går bort sig inget snack om saken, men Ox ska förhindra målet 2 gånger.

You win some, you draw some

Jonas S
Bild för Jonas S

Det görs så många fel på plan när Arsenal spelar fotboll så det är såklart inte bara Wengers instruktioner som gått i baklås. Det är ju uppenbart att vissa spelare inte bryr sig, inte spelar för tränaren och inte gör jobbet helt enkelt. Sedan är det ju ett återkommande problem med vårt mittfältsspel att det saknas en riskmedvetenhet. Vi kan ju leda med 2-0 med en kvart kvar och det skall ändå tas risker som om vi låg under med 1-0. Där har ju Wenger brustit i alla tider.

Och det är ju ett generalfel av Wenger att inte tydligt instruera sina mittfältare att inte ta dumma offensiva löpningar mot just Liverpool som lever på att ställa om i just den ytan.

Och gällande Xhaka så gör ju alla lag exakt samma sak nu som de gjorde förra säsongen. Xhaka står ju ofta där själv under lite press och då blir det ofta en pass tillbaka till backlinjen som en kvick anfallare ibland kan bryta eller en felpass upp mot wingbacks. Så otroligt dåligt coachat av Wenger att inte kunna åtgärda detta efter att det varit en uppenbar taktik i typ femton matcher. Se till att vi har en mittfältare som öppnar upp passningsvägarna. Om Ramsey inte kan göra det jobbet får han sitta på bänken i så fall. Hela vårt spel bygger ju på att detta fungerar. 

Be excited!

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Vi kommer troligtvis överge trebackslinjen nu så förhoppningsvis får vi ett mer stabilt spel, med Arsenal-mått mätt. Vi skulle konkurrera om titeln den här säsongen sades det. Med maximalt flyt kniper vi en fjärdeplats och kan bygga om laget med en ny tränare nästa säsong. Lär inte hända men det bästa man kan hoppas på.

Jepson
Bild för Jepson
Isak Selling wrote:

Vi kommer troligtvis överge trebackslinjen nu så förhoppningsvis får vi ett mer stabilt spel, med Arsenal-mått mätt. Vi skulle konkurrera om titeln den här säsongen sades det. Med maximalt flyt kniper vi en fjärdeplats och kan bygga om laget med en ny tränare nästa säsong. Lär inte hända men det bästa man kan hoppas på.

Hmm, hur ska vi överge trebackslinjen när vi snart inte har några backar kvar? :o)

Jonas S
Bild för Jonas S
Jepson wrote:
Isak Selling wrote:

Vi kommer troligtvis överge trebackslinjen nu så förhoppningsvis får vi ett mer stabilt spel, med Arsenal-mått mätt. Vi skulle konkurrera om titeln den här säsongen sades det. Med maximalt flyt kniper vi en fjärdeplats och kan bygga om laget med en ny tränare nästa säsong. Lär inte hända men det bästa man kan hoppas på.

Hmm, hur ska vi överge trebackslinjen när vi snart inte har några backar kvar? :o)

Nollbackslinje? Vi kan inte spela dåligt försvarsspel om vi inte har något försvar :)

Kanske är det Wengers strategi för den här säsongen?

Be excited!

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Nu är det tydligen så att det är vi som erbjuder City pengar och Sanchez för Sterling. Raheem Sterling. WHAT THE FUCKING FUCK!?!?

Jonas S
Bild för Jonas S
Isak Selling wrote:

Nu är det tydligen så att det är vi som erbjuder City pengar och Sanchez för Sterling. Raheem Sterling. WHAT THE FUCKING FUCK!?!?

Sterling känns ju i för sig som en spelare Wenger kanske älskar. Kvick men fladdrig, dålig avslutare och lite dum i skallen så där. Ox 2.0.

Men detta måste ju bara vara påhittat.

Be excited!

Jajo67
Bild för Jajo67
Isak Selling wrote:

Nu är det tydligen så att det är vi som erbjuder City pengar och Sanchez för Sterling. Raheem Sterling. WHAT THE FUCKING FUCK!?!?

Inte ens Wenger - trots att han verkar ha förlorat allt förstånd - kan väl vara så korkad.

jaja orkar inte ens bry mig förrän Wenger är borta. Att han förlängde var enbart ett egoistiskt beslut - han borde bytts ut för minst 8 år sen. Patetiskt att se all skit som pågår.....inte ens de mest fanatiska wengeranhängarna kan väl rättfärdiga det han sysslar med.

gunbod
Bild för gunbod

Vissa här har ju mer eller mindre hånat Liverpool, men se hur de bygger och är sedan ett par år tillbaka klasser bättre än oss. Bra styrelse samt en Klopp som kan dagens fotboll.

gunbod
Bild för gunbod
Jajo67 wrote:
Isak Selling wrote:

Nu är det tydligen så att det är vi som erbjuder City pengar och Sanchez för Sterling. Raheem Sterling. WHAT THE FUCKING FUCK!?!?

Inte ens Wenger - trots att han verkar ha förlorat allt förstånd - kan väl vara så korkad.

jaja orkar inte ens bry mig förrän Wenger är borta. Att han förlängde var enbart ett egoistiskt beslut - han borde bytts ut för minst 8 år sen. Patetiskt att se all skit som pågår.....inte ens de mest fanatiska wengeranhängarna kan väl rättfärdiga det han sysslar med.

+10 

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
gunbod wrote:

Vissa här har ju mer eller mindre hånat Liverpool, men se hur de bygger och är sedan ett par år tillbaka klasser bättre än oss. Bra styrelse samt en Klopp som kan dagens fotboll.

Sedan ett par år är klasser bättre än oss? 15/16 slutade vi 2:a och Liverpool 8:a! Nu är dom klasser bättre, men tillochmed stoke är ju det! 

gunbod
Bild för gunbod
Petrus Wiklund][quote=gunbod wrote:

Vissa här har ju mer eller mindre hånat Liverpool, men se hur de bygger och är sedan ett par år tillbaka klasser bättre än oss. Bra styrelse samt en Klopp som kan dagens fotboll.

Sedan ett par år är klasser bättre än oss? 15/16 slutade vi 2:a och Liverpool 8:a! Nu är dom klasser bättre, men tillochmed stoke är ju det! [/quote

Inbördes mötena säger en hel del..

Tosse
Bild för Tosse
gunbod][quote=Petrus Wiklund wrote:
gunbod wrote:

Vissa här har ju mer eller mindre hånat Liverpool, men se hur de bygger och är sedan ett par år tillbaka klasser bättre än oss. Bra styrelse samt en Klopp som kan dagens fotboll.

Sedan ett par år är klasser bättre än oss? 15/16 slutade vi 2:a och Liverpool 8:a! Nu är dom klasser bättre, men tillochmed stoke är ju det! [/quote

Inbördes mötena säger en hel del..

Gäller ju mellan Stoke och oss också

Sral
Bild för Sral

Stoke är ju speciellt. Vi slår dem väl alltid hemma men förlorar alltid borta.

B-G
Bild för B-G

Jag väntar med tills att detta transferfönster stängt innan jag dömer ut Wenger totalt. Det är nära nu. 
Har inte läst denna tråden, kommer inte göra det heller. 
Återkommer på fredag med en rejäl skopa!

Twitter @grvdga

Dosa
Bild för Dosa
B-G wrote:

Jag väntar med tills att detta transferfönster stängt innan jag dömer ut Wenger totalt. Det är nära nu. 
Har inte läst denna tråden, kommer inte göra det heller. 
Återkommer på fredag med en rejäl skopa!

välkomen till den mörka sidan B-G. Kan säga att den ljusa är roligare, mer frustration när man väl bytt sida. Om du hittar ljusningar stanna kvar ett tag till.

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
gunbod][quote=Petrus Wiklund wrote:
gunbod wrote:

Vissa här har ju mer eller mindre hånat Liverpool, men se hur de bygger och är sedan ett par år tillbaka klasser bättre än oss. Bra styrelse samt en Klopp som kan dagens fotboll.

Sedan ett par år är klasser bättre än oss? 15/16 slutade vi 2:a och Liverpool 8:a! Nu är dom klasser bättre, men tillochmed stoke är ju det! [/quote

Inbördes mötena säger en hel del..

Man är väl inte klasser bättre för det! Tabellen ljuger inte, alla har boggie teams! Tycker inte att Vitryssland var klasser bättre än Tre kronor 2006, kan inte svensk fotboll men jag tvivlar på att aik å hammarby är klasser bättre än dif fastän dif inte vunnit ett derby sen wenger sist kunde öppna och stänga en dragkedja

B-G
Bild för B-G
Dosa wrote:
B-G wrote:

Jag väntar med tills att detta transferfönster stängt innan jag dömer ut Wenger totalt. Det är nära nu. 
Har inte läst denna tråden, kommer inte göra det heller. 
Återkommer på fredag med en rejäl skopa!

välkomen till den mörka sidan B-G. Kan säga att den ljusa är roligare, mer frustration när man väl bytt sida. Om du hittar ljusningar stanna kvar ett tag till.

Oh well, mörka sidan kommer jag aldrig att gå över till. Men jag kommer vara mindre positiv.
OM, det skiter sig totalt så kommer jag ju givetvis kräva Wengers avgång redan till veckan.
Han har med andra ord sista timmarna av transferfönstret på sig.

Twitter @grvdga

Sidor