Medlemmar: 8876 st.
Visa menyn

Bournemouth - Arsenal 14/1 2018

140 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:

Har aldrig uppfattat dig som att du ger dig på folk och är arg utan anledning, Mickys. Däremot har du direkt flugit på mig två gånger (senast idag) inom  någon vecka eller så. Förra gången redde vi ut det direkt. Tror det beror på att vi alla tjafsar hela j-la tiden, ingen är väl liksom värre eller bättre än någon annan. 

är väl lättretlig nu men störde mig på att du sågade alla med attityden att det kommer vara lika tjafsigt även om vi byter ut Wenger. Där är jag optimistisk iaf men jag kanske får fel. Då lämnar jag garanterat. Enda anledningen till att jag är kvar är förhoppnngen om en bättre morgondag.

COYG

Sral
Bild för Sral

När jag sågar alla menar jag ALLA, oavsett åsikt man har. Inklusive mig själv. Det börjar kännas som att man inte håller på Arsenal längre, utan att det bara handlar om Wengers vara eller inte vara. Det är allt det pratas om. Tror det kommer fortsätta på ett liknande sätt efteråt också. 

gunbod
Bild för gunbod

Kan ju bara tala för mig själv, men klart man ledsnar mer och mer ju sämre det sett ut de senaste åren. Tillhör samma skara som bla Mickys och Jajo67 som velat haft bort Wenger de senaste 5-7 säsongerna.  Nu ser man ju följderna av detta förfall som man anat de senaste åren, helt utan agerande från vår flata ledning. Topparna blir färre och färre och dalarna djupare och djupare. Har hållit på Arsenal sedan -71 så har inget med medgångssupporteri att göra i mitt fall iaf.

Liverpool tycks ha hittat rätt efter ett antal tränarbyten, en Klopp som jag själv gärna sett hos oss sedan några år tillbaka. 

George Adams
Bild för George Adams
Sral wrote:

När jag sågar alla menar jag ALLA, oavsett åsikt man har. Inklusive mig själv. Det börjar kännas som att man inte håller på Arsenal längre, utan att det bara handlar om Wengers vara eller inte vara. Det är allt det pratas om. Tror det kommer fortsätta på ett liknande sätt efteråt också. 

Återigen Sral. Hur, och varför kommer det att tjatas om Wengers vara eller icke, om klubben nu äntligen (det många frustrerade, besvikna, och ibland arga önskat i många år) satsar på en ny manager?

Och återigen, ingen av oss här på forumet eller bland andra Gooners påstår att ett managerbyte är det enda som kommer vända den här gistna skutan. Men det kan vara en lämplig början. 

Sral
Bild för Sral

Inte bara på det här forumet, men i regel brukar olika åsikter vara likställt med tjafs. Kan tänka mig att man efter Wenger pikar varandra också. Typ ”du som gillade Wenger, vad säger du nu då?” om det skulle gå bra efter Wenger. Eller det motsatta. Tjafset lär vara kvar oavsett hur det går. Sånt försvinner inte bara. Inte ens med stora framgångar. 

Jocke K
Bild för Jocke K
Sral wrote:

Självklart. Håller helt med om att det är dags att Wenger slutar. Senast i sommar, skrev jag. Kan säkert bli bättre sportsligt med någon annan vid rodret, det måste det bara bli. Men det spelar ingen roll, om inte ”vi” fans kan skärpa oss, men det verkar ju inte gå. Chelsea, United och Liverpool har haft tunga perioder. Vi är inne i vår nu. Men vi beter oss som bortskämda barn och bråkar inombords. 

Håller med helt om att på det här forumet är det mest interna tjafs om olika åsikter och uttalanden. På många så verkar det läggas mer tid på gnällande över någon annans synpunkter än att se vad klubben gör  bra/dåligt i matchen eller under säsongen och se framåt. Inte bara Wenger som gör dåliga saker tydligen....

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Sral
Bild för Sral

Ja, ta bara Mislintat och Sanllehi som exempel. Att klubben anställde dem borde väl skicka tydliga signaler om att man förbereder sig inför tiden efter Wenger, något vi inte var redo för i somras? Borde inte det vara något positivt som det pratas mer om? Vilka spännande spelare kan Mislintat hitta? Kan Sanllehi göra att vi blir bättre på att slutföra affärer? Kan han vara en av de som hittar Wengers efterträdare? Är inte det lite spännande?

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Ja, ta bara Mislintat och Sanllehi som exempel. Att klubben anställde dem borde väl skicka tydliga signaler om att man förbereder sig inför tiden efter Wenger, något vi inte var redo för i somras? Borde inte det vara något positivt som det pratas mer om? Vilka spännande spelare kan Mislintat hitta? Kan Sanllehi göra att vi blir bättre på att slutföra affärer? Kan han vara en av de som hittar Wengers efterträdare? Är inte det lite spännande?

Förtroendet för klubben är så lågt att ingen vågar hoppas så mycket innan Wenger verkligen är borta. Han har varit så många år i klubben att det nästan känns overkligt att vi verkligen kommer bli av med honom en vacker dag.

När det verkligen sker en förändring skall du se att många kommer skratta av lycka. Men det är knappast tid för det nu. Det är alltför vagt allt och jag tror de flesta upplever att Wenger fortfarande har klubben i sitt järngrepp.

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Tja, vad ska man säga...tror de allra flesta är helt överens om att tiden för Wenger är slut nu. Sen verkar vi ha olika uppfattning om honom som person. Min uppfattning är att bara för att man inte vill ha kvar någon som tränare behöver det inte betyda att han är en dålig person. Och skratta av lycka bara för att han är borta oavsett vem som tar över, menar du?

Rylle
Bild för Rylle

Tror faktiskt väldig få, förmodligen otroligt få tycker Arsene Wenger är en dålig person.

Rylle

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Tja, vad ska man säga...tror de allra flesta är helt överens om att tiden för Wenger är slut nu. Sen verkar vi ha olika uppfattning om honom som person. Min uppfattning är att bara för att man inte vill ha kvar någon som tränare behöver det inte betyda att han är en dålig person. Och skratta av lycka bara för att han är borta oavsett vem som tar över, menar du?

Skall man vara glad? Skall man vara ledsen eller sur? Hur skall folk bete sig egentligen för att du skall vara nöjd? :)

Givetvis inte oavsett vad som än händer. Jag menar att väldigt många kommer visa sin glädje för att Wenger är borta. Vem som tar över är en annan femma. Men när Wenger är borta börjar den verkliga förändringen. Då kan folk börja hoppas och drömma igen. Förstår du?

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle
George Adams wrote:

ingen av oss här på forumet eller bland andra Gooners påstår att ett managerbyte är det enda som kommer vända den här gistna skutan. 

Jonas S wrote:
Sral wrote:

Tja, att en ny manager skulle lösa allt är en ren fantasi.

Menar du typ fred på jorden?

Att byta ut Wenger löser allt utom fred på jorden? ;)

Skämt åsido, så mycket fokus det läggs på Wenger och marginellt på spelarna så undrar man verkligen om folk förstår/bryr sig om hur ägardirektiv från Kroenke påverkar.

Hela vår klubb genomsyras av medelmåttighet, viktigare att deltaga och göra det bra, än att vara bäst och vinna. Det är vad Kroenke indikerar, vad Wenger säger, vad spelarna visar och vad vi fans ofta accepterar...

Ett managerbyte kan (Med absolut största sannolikhet) medföra en injektion men kommer inte ändra på den mentala inställningen vi har. Den kommer uppifrån och sitter i väggarna.

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Jonas S wrote:

Men när Wenger är borta börjar den verkliga förändringen.

Du borde ta bort det ordet jag kursiverade, för jag är helt med på att förändringen börjar, men om du inte förstår hur stort inflytande Kroenke har på hur vår klubb skall styras inser du nog inte vad som verkligen behövs för en tydlig förändring.

Vi är just nu ett sjunkande skepp och ett managerbyte ändrar det direkt. Det kan även möjligen göra oss till ett lag som verkligen utmanar om top4. Att vi med Kroenke som ägare skall utmana miljardspenderande lagen från Manchester om ligatiteln är lika troligt som att jag fiser regnbågar som luktar rosendoft...

If it's too strong, then you're too weak!

Tobias Alsing
Bild för Tobias Alsing

Usch man känner bara uppgivenhet just nu..är fan ledsamt att se Arsenal spela just nu. Jag vi får väl hoppas att wenger inser att han inte kan rädda detta sjunkande skepp snart..nåt måste ju hända. Hoppas bara att kroenke kan inse det och lämna han med. Vi kommer tyvärr aldrig bli en storklubb med honom som ägare se bara på hans andra klubbar han äger.. de är också sjunkande skepp. Så jäkla tråkigt att behöva se det i vårat kära Arsenal bara. 

Sral
Bild för Sral
Jonas S wrote:
Sral wrote:

Tja, vad ska man säga...tror de allra flesta är helt överens om att tiden för Wenger är slut nu. Sen verkar vi ha olika uppfattning om honom som person. Min uppfattning är att bara för att man inte vill ha kvar någon som tränare behöver det inte betyda att han är en dålig person. Och skratta av lycka bara för att han är borta oavsett vem som tar över, menar du?

Skall man vara glad? Skall man vara ledsen eller sur? Hur skall folk bete sig egentligen för att du skall vara nöjd? :)

Givetvis inte oavsett vad som än händer. Jag menar att väldigt många kommer visa sin glädje för att Wenger är borta. Vem som tar över är en annan femma. Men när Wenger är borta börjar den verkliga förändringen. Då kan folk börja hoppas och drömma igen. Förstår du?

Man får väl tycka vad man vill? Det tråkiga är tjafset, att man t ex öser skit över Wenger och folk från båda ”sidor” tjafsar och käbblar. Det är dålig stämning bland fansen, även på detta forum. Det finns t om en tråd som handlar om den dåliga tonen här inne. Det där försvinner inte med en handvändning. 

Och som Pelle är inne på, om vi ska tala om det sportsliga, tror jag också att det verkliga problemet är klubbens styrelsd och ägare.

Glenn
Bild för Glenn

Pelle du har rätt i att medelmåttigheten och flatheten inte försvinner automatiskt med ny tränare. Det kommer krävas tid och stora förändringar. Jag drömmer om någon som är stark och som skiter i vad det står på ryggen. Ger du inte ditt yttersta eller presterar så ska du inte spela. Måste signalera att laget ska bestå av vinnare och inte ett gäng som endast hänger kvar för pengarna. Folk i klubben på alla nivåer ska brinna för klubben

COYG

Jajo67
Bild för Jajo67
Pelle wrote:
George Adams wrote:

ingen av oss här på forumet eller bland andra Gooners påstår att ett managerbyte är det enda som kommer vända den här gistna skutan. 

Jonas S wrote:
Sral wrote:

Tja, att en ny manager skulle lösa allt är en ren fantasi.

Menar du typ fred på jorden?

Att byta ut Wenger löser allt utom fred på jorden? ;)

Skämt åsido, så mycket fokus det läggs på Wenger och marginellt på spelarna så undrar man verkligen om folk förstår/bryr sig om hur ägardirektiv från Kroenke påverkar.

Hela vår klubb genomsyras av medelmåttighet, viktigare att deltaga och göra det bra, än att vara bäst och vinna. Det är vad Kroenke indikerar, vad Wenger säger, vad spelarna visar och vad vi fans ofta accepterar...

Ett managerbyte kan (Med absolut största sannolikhet) medföra en injektion men kommer inte ändra på den mentala inställningen vi har. Den kommer uppifrån och sitter i väggarna.

Det må vara så att Kroenke endast är ute efter att tjäna pengar men:

Det är inte Kroenke som säsong efter säsong misslyckas med att sätta ett fungerande försvarsspel

Kroenke ger knappast direktiv att laget ska spela som krattor, ger medelmåttor ohälsosamt mycket speltid, ligger bakom att vi inte har någon tydlig spelidé - varken offensivt eller defensivt.

Wenger är tillsammans med ”sina” spelare ansvariga för den sörja vi ser på planen allt oftare - men Wenger är ytterst ansvarig. Att supportrar visar missnöje öppet är fullt förståeligt och att hävda att dessa inte stödjer klubben är bara löjligt.

Att vi dessutom har en ledning av pajasformat gör knappast saker bättre & det kommer ta tid att vända det här men 18 månader till med Wenger kommer bara göra saker värre.

 

 

gunbod
Bild för gunbod
Sral][quote=Jonas S wrote:
Sral wrote:

Tja, vad ska man säga...tror de allra flesta är helt överens om att tiden för Wenger är slut nu. Sen verkar vi ha olika uppfattning om honom som person. Min uppfattning är att bara för att man inte vill ha kvar någon som tränare behöver det inte betyda att han är en dålig person. Och skratta av lycka bara för att han är borta oavsett vem som tar över, menar du?

Skall man vara glad? Skall man vara ledsen eller sur? Hur skall folk bete sig egentligen för att du skall vara nöjd? :)

Givetvis inte oavsett vad som än händer. Jag menar att väldigt många kommer visa sin glädje för att Wenger är borta. Vem som tar över är en annan femma. Men när Wenger är borta börjar den verkliga förändringen. Då kan folk börja hoppas och drömma igen. Förstår du?

Man får väl tycka vad man vill? Det tråkiga är tjafset, att man t ex öser skit över Wenger och folk från båda ”sidor” tjafsar och käbblar. Det är dålig stämning bland fansen, även på detta forum. Det finns t om en tråd som handlar om den dåliga tonen här inne. Det där försvinner inte med en handvändning. 

Och som Pelle är inne på, om vi ska tala om det sportsliga, tror jag också att det verkliga problemet är klubbens styrelsd och ägare.[/quote

Likväl som Wenger hyllades när vi tog ligatitlarna så måste han väl få sågas när framgångarna uteblir ? Ingen kan väl direkt påstå att han levererat så mycket  ang ligatitlar de senaste 14 åren ? Visst, några fa- cuptitlar, men hur ser spelet ut sedan några säsonger tillbaka. Avsevärt flera dalar än toppar skulle jag påstå och inget direkt fungerande lagspel. Detta satans possession spel som sällan ger något annat än baklängesmål pga bolltapp. En skithusdörr på en räktrålare står högre i kurs än Wenger som tränare hos mig.

George Adams
Bild för George Adams

Håller med JaJo.  Kroenke är absolut ingen bra ägare för Gunners, sportsligt sätt, och ingen jätte förändring gällande klubben Arsenal lär vi inte se så länge han är kvar. Men..

Det är Wenger som är manager och sportslig ansvarig, och han måste bort. Ju fortare dess bättre.

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Rätt låga odds på att Wenger får sparken. 

Supporter sedan 1983! 

Pelle
Bild för Pelle
Jajo67 wrote:
Pelle wrote:
George Adams wrote:

ingen av oss här på forumet eller bland andra Gooners påstår att ett managerbyte är det enda som kommer vända den här gistna skutan. 

Jonas S wrote:
Sral wrote:

Tja, att en ny manager skulle lösa allt är en ren fantasi.

Menar du typ fred på jorden?

Att byta ut Wenger löser allt utom fred på jorden? ;)

Skämt åsido, så mycket fokus det läggs på Wenger och marginellt på spelarna så undrar man verkligen om folk förstår/bryr sig om hur ägardirektiv från Kroenke påverkar.

Hela vår klubb genomsyras av medelmåttighet, viktigare att deltaga och göra det bra, än att vara bäst och vinna. Det är vad Kroenke indikerar, vad Wenger säger, vad spelarna visar och vad vi fans ofta accepterar...

Ett managerbyte kan (Med absolut största sannolikhet) medföra en injektion men kommer inte ändra på den mentala inställningen vi har. Den kommer uppifrån och sitter i väggarna.

Det må vara så att Kroenke endast är ute efter att tjäna pengar men:

Det är inte Kroenke som säsong efter säsong misslyckas med att sätta ett fungerande försvarsspel

Kroenke ger knappast direktiv att laget ska spela som krattor, ger medelmåttor ohälsosamt mycket speltid, ligger bakom att vi inte har någon tydlig spelidé - varken offensivt eller defensivt.

Wenger är tillsammans med ”sina” spelare ansvariga för den sörja vi ser på planen allt oftare - men Wenger är ytterst ansvarig. Att supportrar visar missnöje öppet är fullt förståeligt och att hävda att dessa inte stödjer klubben är bara löjligt.

Att vi dessutom har en ledning av pajasformat gör knappast saker bättre & det kommer ta tid att vända det här men 18 månader till med Wenger kommer bara göra saker värre.

Självklart har spelarna personligt ansvar för hur dom uppträder på planen.

Självklart har Wenger det yttersta ansvaret hur det ser ut på planen.

Kroenke har ansvaret för att kravställa sportslig framgång.

Ingen tar det ansvar som krävs av dom.

Du menar alltså att Kroenke inte ger direktiv att laget skall spela som krattor, du kan väl knappast påstå att Wenger skulle ge det direktivet?

Du är definitionen på det GA påstår inte existerar i vår klubb - I rest my case...

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Mickys wrote:

Pelle du har rätt i att medelmåttigheten och flatheten inte försvinner automatiskt med ny tränare. Det kommer krävas tid och stora förändringar. Jag drömmer om någon som är stark och som skiter i vad det står på ryggen. Ger du inte ditt yttersta eller presterar så ska du inte spela. Måste signalera att laget ska bestå av vinnare och inte ett gäng som endast hänger kvar för pengarna. Folk i klubben på alla nivåer ska brinna för klubben

+1 ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson
Pelle wrote:
Mickys wrote:

Pelle du har rätt i att medelmåttigheten och flatheten inte försvinner automatiskt med ny tränare. Det kommer krävas tid och stora förändringar. Jag drömmer om någon som är stark och som skiter i vad det står på ryggen. Ger du inte ditt yttersta eller presterar så ska du inte spela. Måste signalera att laget ska bestå av vinnare och inte ett gäng som endast hänger kvar för pengarna. Folk i klubben på alla nivåer ska brinna för klubben

+1 ;)

+100

Supporter sedan 1983! 

Jajo67
Bild för Jajo67
Pelle wrote:
Jajo67 wrote:
Pelle wrote:
George Adams wrote:

ingen av oss här på forumet eller bland andra Gooners påstår att ett managerbyte är det enda som kommer vända den här gistna skutan. 

Jonas S wrote:
Sral wrote:

Tja, att en ny manager skulle lösa allt är en ren fantasi.

Menar du typ fred på jorden?

Att byta ut Wenger löser allt utom fred på jorden? ;)

Skämt åsido, så mycket fokus det läggs på Wenger och marginellt på spelarna så undrar man verkligen om folk förstår/bryr sig om hur ägardirektiv från Kroenke påverkar.

Hela vår klubb genomsyras av medelmåttighet, viktigare att deltaga och göra det bra, än att vara bäst och vinna. Det är vad Kroenke indikerar, vad Wenger säger, vad spelarna visar och vad vi fans ofta accepterar...

Ett managerbyte kan (Med absolut största sannolikhet) medföra en injektion men kommer inte ändra på den mentala inställningen vi har. Den kommer uppifrån och sitter i väggarna.

Det må vara så att Kroenke endast är ute efter att tjäna pengar men:

Det är inte Kroenke som säsong efter säsong misslyckas med att sätta ett fungerande försvarsspel

Kroenke ger knappast direktiv att laget ska spela som krattor, ger medelmåttor ohälsosamt mycket speltid, ligger bakom att vi inte har någon tydlig spelidé - varken offensivt eller defensivt.

Wenger är tillsammans med ”sina” spelare ansvariga för den sörja vi ser på planen allt oftare - men Wenger är ytterst ansvarig. Att supportrar visar missnöje öppet är fullt förståeligt och att hävda att dessa inte stödjer klubben är bara löjligt.

Att vi dessutom har en ledning av pajasformat gör knappast saker bättre & det kommer ta tid att vända det här men 18 månader till med Wenger kommer bara göra saker värre.

Självklart har spelarna personligt ansvar för hur dom uppträder på planen.

Självklart har Wenger det yttersta ansvaret hur det ser ut på planen.

Kroenke har ansvaret för att kravställa sportslig framgång.

Ingen tar det ansvar som krävs av dom.

Du menar alltså att Kroenke inte ger direktiv att laget skall spela som krattor, du kan väl knappast påstå att Wenger skulle ge det direktivet?

Du är definitionen på det GA påstår inte existerar i vår klubb - I rest my case...

Jag menar att spelarna & ytterst Wenger är ansvariga för hur det ser ut på planen, tyckte jag var ganska tydlig på det. Sen får du gärna förtydliga vad jag var en definition på, det kan nog bli underhållande.

Fredde
Bild för Fredde
George Adams wrote:

Håller med JaJo.  Kroenke är absolut ingen bra ägare för Gunners, sportsligt sätt, och ingen jätte förändring gällande klubben Arsenal lär vi inte se så länge han är kvar. Men..

Det är Wenger som är manager och sportslig ansvarig, och han måste bort. Ju fortare dess bättre.

Kroenke är en cancer för oss. Han håller tillbaka oss. Vi ska inte behöva gå plus på spelaraffärer, vi ska kunna backa miljarden (utan problem) varje säsong på spelaraffärer.

Wengér är ju den sportsligt ansvarige och nu ser man igen (precis som förra året) att han inte har med sig sitt lag. Ingen vill spela för honom. Iwobi drar ut och festar istället. När Aubameyang försover sig till en träning så får han stå över kommande matchen. Iwobi får starta när han varit på fest långt in på småtimmarna kvällen innan. Han får lite indragen lön (som han antagligen inte ens noterat) som "straff". Det finns inga som helst linjer i spelet varken offensivt (hans tidigare upplagor rullade ut såna här lag i sömnen) eller deffensivt. Och jag tror ärligt talat att vem som helst hade gjort det bättre, Alexander Axén är ledig. Han gör det inte sämre iallafall.

Jag fattar inte, när man förlänger Wengérs avtal, kollade man inte läget i truppen? Nu ska truppen inte bestämma vem som ska vara "deras chef". Men om hela truppen vägrar förlänga avtal så kanske man ska fråga sig själva varför. Om ledningen kollar på matcherna så kanske NÅGON som kanske iallafall bryr sig lite kan ställa sig frågan varför det ser ut som det gör på planen? Varför har det gjort det sen december 2016 med vissa matchers undantag? Leicester spelade bättre när de sparkade Shakespear än vad vi gjort.
I min bok så tappade han omklädningsrummet helt och hållet för lite mer än ett år sedan. Lagets prestationer är på den nivån.

You win some, you draw some

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Utan att försvara Kroenke på något sätt. Det kommer vara intressant att se vilken ägare han är när vi har en annan tränare.

I teorin är inte förutsättningarna så pissiga. Vi är självförsörjande i en fotbollsvärld där oljestater är involverade, men trots detta har vi en stark ekonomisk ställning och en oförlöst potential. En ägare som lämnar det sportsliga åt dom som är dagligt involverade i klubben.

Vem är det som hindrar oss mest? Kroenke eller Wenger? Vem har haft sista ordet i alla värvningar vi har gjort de senaste åren? Vem är det som håller kvar i spelare vars prestationer och värde sjunker för var dag som går? Vem är det som har i uppgift att coacha spelarna och utveckla laget? Vem är det som visar samma taktiska brister och begår misstag säsong efter säsong?

Är trött på mycket i den här klubben just nu och har inte mycket till övers för varken Kroenke, Gazidis eller Wenger. (Hoppas dock, och tror, för allas skull att Gazidis planer leder till bra saker). Ingen vet hur framtiden kommer vara, men varför fortsätta som vi gör? Enligt mig borde Wenger lämnat 2014 och får gärna göra det idag. Vad har vi att förlora? Delar av spelartruppen söker sig bort från klubben och andra tvekar att skriva på nya kontrakt. Säger väl det mesta.

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Och innan folk tar det som en Kroenke-hyllning på något sätt. Ogillar honom EXTREMT mycket för sammansättningen av styrelsen, att hans son trots noll kvalifikationer är involverad i klubben, att han inte säger ett enda ord på AGM, att han gav Wenger förlängt osv osv. Men fortfarande, Wenger är sportsligt ansvarig i vår klubb och samtidigt den enklaste pusselbiten att byta ut.

gunbod
Bild för gunbod
Isak Selling wrote:

Och innan folk tar det som en Kroenke-hyllning på något sätt. Ogillar honom EXTREMT mycket för sammansättningen av styrelsen, att hans son trots noll kvalifikationer är involverad i klubben, att han inte säger ett enda ord på AGM, att han gav Wenger förlängt osv osv. Men fortfarande, Wenger är sportsligt ansvarig i vår klubb och samtidigt den enklaste pusselbiten att byta ut.

Agree. 

Glenn
Bild för Glenn

Vet vi med säkerhet att Kroenke ”tvingar” klubben att gå plus i transferfönster? Det har ju skrivits mkt i media att Wenger har x antal hundra mille att handla för osv som han sen ej använder. Så är det Kroenke som hindrar eller Wengers tjurighet som inte kan hitta spelare han vill ha? Eller klubbens inkompetens att göra affärer i dagens galopperande ekonomi?

Jag har ingen aning, någon som har fakta eller är allt spekulationer? Ogillar starkt Kroenke, Gazidiz och Wenger så alla 3 får gärna försvinna.

Vi har ju startat i säsong efter säsong med ett ofärdigt lag

COYG

gunbod
Bild för gunbod

Det finns ju de härinne som brukar ifrågasätta Özil , nu har han missat de 2 senaste matcherna, och hur har det då sett ut offensivt ? Extremt mycket mer tandlöst framåt, han är väldigt betydelsefull för vår offensiv. Han och Sanchez brukar ju hitta varandra rätt bra, och när även Sanchez är borta, ja då är vi inte vassare än så här.

Sidor