Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Arsenal - Everton 3/2 18.30

169 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
RWHP
Bild för RWHP
Arsenal - Everton 3/2 18.30

Någon fler än jag som vill se en uppställning med Laca och Auba på topp och Özil bakom. Oddsen att de sker dock...

King Henry #14

Jepson
Bild för Jepson

Jag vill se hela LMAO på plan :-) 

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Haha! Walcott gjorde 2 mål igår på kort tid och avgjorde för Everton, men när vi har Walcott i laget så skulle vi inte ens ha en chans att vinna mot AFC Bournemouth, något är allvarligt fel med vår klubb. 

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Sral
Bild för Sral

Tycker bara det är kul och välunt Theo att det börjar bra i Everton. Han kanske passar mer i en klubb av den storleken, och hoppas verkligen att han får chansen att spela VM. Vi har offensiva nyförvärv i Aubameyang och Mkhitaryan. Vårt stora problem just nu är väl snarare försvarsspelet i så fall?

Elias Bard
Bild för Elias Bard

                      Cech

Bellerin.   Mustafi.   Kos.   Monreal

         AMN.  Wilshere  Henrikh

                       Özil

              Auba.         Lacazette                 

AFC

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Tyvärr kommer vi nog aldrig få se den uppställningen. 

Supporter sedan 1983! 

Tieri Anri
Bild för Tieri Anri

Oerhört spännande lineup må jag säg!

RWHP
Bild för RWHP
Elias Bard wrote:

                      Cech

Bellerin.   Mustafi.   Kos.   Monreal

         AMN.  Wilshere  Henrikh

                       Özil

              Auba.         Lacazette                 

Den hade jag vilja sett men gubbfan lär ju aldrig ens köra 2 anfallare :(

King Henry #14

George Adams
Bild för George Adams
Elias Bard wrote:

                      Cech

Bellerin.   Mustafi.   Kos.   Monreal

         AMN.  Wilshere  Henrikh

                       Özil

              Auba.         Lacazette                 

Intressant organisation som jag gillar. Men min backlinje är

Mc New, O'New, Smith-New och Newson

 

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Vet inte varför Wenger är så rädd att stoppa in en ny spelare direkt? Visst, man kan behöva lära sig spelet men det lär man sig snabbare om man spelar än sitta på bänken. 

Supporter sedan 1983! 

Elias Bard
Bild för Elias Bard

AMN och Wilshere skulle funka bra centralt tror jag,bort med Xhaka nu bara och Elneny han håller inte heller

AFC

RoPa87
Bild för RoPa87
Elias Bard wrote:

AMN och Wilshere skulle funka bra centralt tror jag,bort med Xhaka nu bara och Elneny han håller inte heller

tycker elneny var en av våra absolut bästa spelare i matcherna mot CP och Chelsea senast. Då tog han det defensiva ansvaret och gick typ inte alls offensivt utan lät Xhaka och wilshere ta det. 

Dock hade jag gärna fått in en riktigt bra renodlad dm så elneny inte behöver starta. 

Jonas S
Bild för Jonas S

Lacazette är vårt andraval och får hoppa in från bänken och spela i EL. Vi behöver inte starta honom i PL.

Lacazette kommer få en massa chanser att visa vad han går för men just nu är han inte i någon position att kräva en startplats. Han kämpar verkligen i PL. Vi har inte tid att spela in honom under en hel säsong likt det vi gjorde med Giroud när han kom från Ligue 1.

På mittfältet ser jag gärna Jack och Elneny. Bästa kombon tycker jag. Eller att AMN ges en chans. Xhaka vill jag inte se inte någon startelva för resten av säsong om jag får önska. Inte i PL i alla fall.

Be excited!

Jepson
Bild för Jepson

Ospina

Bellerin Kos Mustafi Monreal

Mkhitaryan Jack Özil Kolasinac

  Lacazette Aubameyang

Obalanserat som f-n, men satan i gatan vad det hade rullat på om de får ihop spelet

Isak Selling
Bild för Isak Selling

                  Cech

Bellerin Mustafi Koscielny Monreal

                  AMN

        Ramsey      Wilshere

Özil                               Mkhitaryan

             Aubameyang

Dags att peta Xhaka och ge AMN en ordentlig chans på mittfältet. Lacazette ser tyvärr ut att ha tappat allt självförtroende och kan behöva några matcher på bänken. Låt nyförvärven komma in i hetluften direkt.

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Isak Selling wrote:

                  Cech

Bellerin Mustafi Koscielny Monreal

                  AMN

        Ramsey      Wilshere

Özil                               Mkhitaryan

             Aubameyang

Dags att peta Xhaka och ge AMN en ordentlig chans på mittfältet. Lacazette ser tyvärr ut att ha tappat allt självförtroende och kan behöva några matcher på bänken. Låt nyförvärven komma in i hetluften direkt.

Den köper jag rakt av!

AFC

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Tror vi får se denna på lördag:

 

             Cech

 Bellerin Mus  Kos  Naho

     Wilshere  Xhaka

Ramsey    Özil    Henka

               Auba

 

Lacazette får titta på lite nu och Auba har ju lite matchform i sig.

 

AFC

Jonas S
Bild för Jonas S
Elias Bard wrote:

Tror vi får se denna på lördag:

 

             Cech

 Bellerin Mus  Kos  Naho

     Wilshere  Xhaka

Ramsey    Özil    Henka

               Auba

 

Lacazette får titta på lite nu och Auba har ju lite matchform i sig.

 

Walcott gör ju hattrick. Jag tror vi behöver kanske lite mer balans på mittfältet. Men framåt tror jag det där kan bli bra.

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Jag vill att vi lirar Lacazette. Kanske reser han sig med lite mer press från bänken, gör han ännu en blek insats så är det mer befogat att bänka honom framöver istället för ett par dagar efter ankomsten av en spelare som knappt haft tid att träffa laget. Tror det blir en psykologisk käftsmäll om han inte får börja den här matchen, vill vi att han ska prestera i tröjan även senare anser jag att han måste få spela.

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Xhaka och Ramsey är ju beskyddade som vanligt!

AFC

Jajo67
Bild för Jajo67

Xhaka & Iwobi ska absolut inte starta!

B-G
Bild för B-G

Nu kör vi om Wilshere är kry. 

 

Twitter @grvdga

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
B-G wrote:

Nu kör vi om Wilshere är kry. 

 

Hade varit fantastiskt kul att se den elvan! Men tror att Laca eller aboomerang börjar på bänken, så lär ju elneny sitta på bänken till förmån för xhaka! Tråkigt men sant

B-G
Bild för B-G
Petrus Wiklund wrote:
B-G wrote:

Nu kör vi om Wilshere är kry. 

 

Hade varit fantastiskt kul att se den elvan! Men tror att Laca eller aboomerang börjar på bänken, så lär ju elneny sitta på bänken till förmån för xhaka! Tråkigt men sant

Japp, så blir det nog med största säkerhet. Tyvärr.
Ligan är körd sedan länge så lika bra om vi körde på med dom nya.

Twitter @grvdga

Tosse
Bild för Tosse
Patric Johansson wrote:

Vet inte varför Wenger är så rädd att stoppa in en ny spelare direkt? Visst, man kan behöva lära sig spelet men det lär man sig snabbare om man spelar än sitta på bänken. 

Se hur det gick för Alexis i sin premiärmatch för United. Sprang runt som en vilsen höna och vinkade. Ingen av medspelarna vågade knappt passa honom.

Tosse
Bild för Tosse
Jonas S wrote:

Lacazette är vårt andraval och får hoppa in från bänken och spela i EL. Vi behöver inte starta honom i PL.

Lacazette kommer få en massa chanser att visa vad han går för men just nu är han inte i någon position att kräva en startplats. Han kämpar verkligen i PL. Vi har inte tid att spela in honom under en hel säsong likt det vi gjorde med Giroud när han kom från Ligue 1.

På mittfältet ser jag gärna Jack och Elneny. Bästa kombon tycker jag. Eller att AMN ges en chans. Xhaka vill jag inte se inte någon startelva för resten av säsong om jag får önska. Inte i PL i alla fall.

Vär det gäller Lacazette kämpar han bara mentalt, fysikt knappast en ansats till att försöka tycker jag. Om Xhaka håller jag med fullständigt, så trött på hans felpass, långsamma fötter och veka insats som alltid slutar med att han blir bortgjord och i bästa fall måste sparka ner motståndaren bakifrån.

B-G
Bild för B-G

Asked if the 28 year old, and fellow new arrival Henrik Mkhitaryan would start the game, he said, “Certainly Mkhitaryan will start. Aubameyang I have to see how he is today. It’s sickness, fever.”

“He wasn’t able to join in training properly. We have to assess him today.”

Twitter @grvdga

Jajo67
Bild för Jajo67
B-G wrote:

Nu kör vi om Wilshere är kry. 

 

Känns väldigt offensivt balanserad men hade varit kull att se.

Med tanke på att Elneny nog varit vår bästa cmf de senaste två matcherna så vire det bedrövligt om han inte spelade som def cmf. Xhaka & Iwobi borde vara em evighet från en startelva.

Glenn
Bild för Glenn

Hoppas verkligen att vi prövar 2 strikers i några matcher. Auba lär få på sig mkt bevakning med tanke på hans snabbhet och målfarlighet. Det skapar massa yta till Lacazette som jag tror kan komma igång ordentligt då. Nu som ensam spjutspets har han 2-3 man på sig hela tiden.

Auba sjuk direkt? Snart kommer nyheter att han skadat sig redan innan första inhopp. Är det någon förbannelse som vilar över klubben?

COYG

Finnen
Bild för Finnen
Tosse wrote:
Patric Johansson wrote:

Vet inte varför Wenger är så rädd att stoppa in en ny spelare direkt? Visst, man kan behöva lära sig spelet men det lär man sig snabbare om man spelar än sitta på bänken. 

Se hur det gick för Alexis i sin premiärmatch för United. Sprang runt som en vilsen höna och vinkade. Ingen av medspelarna vågade knappt passa honom.

 

Har ju gått ganska bra för Walcott i sin nya miljö...

B-G
Bild för B-G
Finnen wrote:
Tosse wrote:
Patric Johansson wrote:

Vet inte varför Wenger är så rädd att stoppa in en ny spelare direkt? Visst, man kan behöva lära sig spelet men det lär man sig snabbare om man spelar än sitta på bänken. 

Se hur det gick för Alexis i sin premiärmatch för United. Sprang runt som en vilsen höna och vinkade. Ingen av medspelarna vågade knappt passa honom.

 

Har ju gått ganska bra för Walcott i sin nya miljö...

Vi får avvakta till efter morgondagens match. Gick ju rätt bra för Rooney med i början men sen har det gått lite trögare.
Tror dock att Walcott kan peta in en del mål i Everton, stadig startspelare i ett sämre lag.

Twitter @grvdga

Sidor