Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Arsenal - Everton 3/2 18.30

169 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jonas S
Bild för Jonas S
Mickys wrote:
Jonas S wrote:
Mickys wrote:

Inte mkt bollar Auba får att jobba på. Passar verkligen vår spelstil honom?

Rädd att det blir en Laca över honom.

vill ha 2 strikers inne samtidigt men Wenger kommer att vägra det

Vi måste ju slå fler bollar i djupled från ytterback och mittfält. VI behöver inte alltid bygga upp spelet hela vägen från mittbackarna. Men vi är ju så vana att spela med Laca eller Giroud. Så det tar väl lite tid att anpassa spelet efter en så kvick anfallare som Auba.

Men risken är nog rätt liten att Auba får samma problem som Lacazette. Auba är en så mycket bättre anfallare. Snabb, bra huvudspelare och bra speluppfattning.

väntar med att uttala mig om att han är mkt bättre än Laca. Gillar det jag ser hitills men han lever mkt på snabbhet och får han inte använda den så är Laca mer mångsidig

Jag har väl inte sett massor av Lacazette förutom i Arsenal. De matcher han gjorde med Lyon i CL och lite till. Problemet jag har med Lacazette är att han är så långsam och att han inte offrar sig nog mycket i straffområdet. Och han har ju bara spelat i Ligue 1 dessutom.

Be excited!

B-G
Bild för B-G
Robin Palmkvist wrote:
B-G wrote:
Robin Palmkvist wrote:
Jonas S wrote:
Mickys wrote:

Inte mkt bollar Auba får att jobba på. Passar verkligen vår spelstil honom?

Rädd att det blir en Laca över honom.

vill ha 2 strikers inne samtidigt men Wenger kommer att vägra det

Vi måste ju slå fler bollar i djupled från ytterback och mittfält. VI behöver inte alltid bygga upp spelet hela vägen från mittbackarna. Men vi är ju så vana att spela med Laca eller Giroud. Så det tar väl lite tid att anpassa spelet efter en så kvick anfallare som Auba.

Men risken är nog rätt liten att Auba får samma problem som Lacazette. Auba är en så mycket bättre anfallare. Snabb, bra huvudspelare och bra speluppfattning.

vi slog ju några i första halvlek (varav ett blev ett friläge) men tyckte Everton sjönk ner lite mer med backlinjen i andra så där var inte riktigt lika mycket ytor bakom backlinjen i andra .

Men helt klart MÅSTE vi utnyttja Aubas styrkor i vårt spel. Inte göra som vi gjort innan och spelat likadant oavsett om det varit giroud, Lacazette eller sanchez som spelat ensam centralt. Utnyttja det våra spelare är bra på och inte försöka få dem att spela ett spel de inte behärskar!

Du la märke till Miki idag va? Där är Nyckeln. Han och Özil.  Inte orolig.  Men ALLA chanser går ju inte in. Endast i FIFA :)

nä. Vad gjorde miki idag som var så bra?

3 assist är väl rätt ok? Eller? Kollade du inte matchen Palmkvist ;)

miki är bra på assist. hans styrka. Precis vad du önskade i din post. Frågor på det?

Twitter @grvdga

Jepson
Bild för Jepson

Miki vårdar bollen mycket bra och kommer betyda mycket. Han och Özil tillsammans med Jack kommer bli en fröjd att se framöver. Nu är väl inte everton någon värdemätare. Vi får se efter NLD hur landet ligger, oerhört viktig match för tabellen. Men det ser ljusare ut än på länge. Och ser vi det som att resten av säsongen är en inspelningsfas så ser nästa säsong än ljusare ut med några defensiva tillskott som jag tror kommer. Målet denna säsongen är trots allt i min värld att vinna EL och försöka klättra lite till i tabellen.

Jonas S
Bild för Jonas S

Sedan är det ju en absurd kontrast mellan hur vi spelar på hemma och bortaplan. Offensiven var fantastisk idag men man ser ju tendenserna att tappa allt bakåt i vilken stund som helst. Det måste verkligen värvas rejält på mittfält och i backlinjen i sommar. Xhaka gjorde en helt ok match idag men han kan ju verkligen kosta ett bakåtmål i vilken situation som helst. Och Mustafi är helt knäpp. Blandar och ger. Kos är inte Kos längre.

Vi har fantastiska anfallare och massor med kreativitet med de värvningar vi gjort. Men bakåt är det ju vilda västern. Vi får väl se till att göra fyra mot spurs nästa helg. Men Spurs ser starka ut just nu.

Be excited!

RoPa87
Bild för RoPa87
B-G wrote:
Robin Palmkvist wrote:
B-G wrote:
Robin Palmkvist wrote:
Jonas S wrote:
Mickys wrote:

Inte mkt bollar Auba får att jobba på. Passar verkligen vår spelstil honom?

Rädd att det blir en Laca över honom.

vill ha 2 strikers inne samtidigt men Wenger kommer att vägra det

Vi måste ju slå fler bollar i djupled från ytterback och mittfält. VI behöver inte alltid bygga upp spelet hela vägen från mittbackarna. Men vi är ju så vana att spela med Laca eller Giroud. Så det tar väl lite tid att anpassa spelet efter en så kvick anfallare som Auba.

Men risken är nog rätt liten att Auba får samma problem som Lacazette. Auba är en så mycket bättre anfallare. Snabb, bra huvudspelare och bra speluppfattning.

vi slog ju några i första halvlek (varav ett blev ett friläge) men tyckte Everton sjönk ner lite mer med backlinjen i andra så där var inte riktigt lika mycket ytor bakom backlinjen i andra .

Men helt klart MÅSTE vi utnyttja Aubas styrkor i vårt spel. Inte göra som vi gjort innan och spelat likadant oavsett om det varit giroud, Lacazette eller sanchez som spelat ensam centralt. Utnyttja det våra spelare är bra på och inte försöka få dem att spela ett spel de inte behärskar!

Du la märke till Miki idag va? Där är Nyckeln. Han och Özil.  Inte orolig.  Men ALLA chanser går ju inte in. Endast i FIFA :)

nä. Vad gjorde miki idag som var så bra?

3 assist är väl rätt ok? Eller? Kollade du inte matchen Palmkvist ;)

miki är bra på assist. hans styrka. Precis vad du önskade i din post. Frågor på det?

jaså? Måste jag missat! Tyckte miki var värdelös idag........

Nämnde jag miki överhuvudtaget i posten angående att spela på spelarnas styrkor? Eller att jag nämnde just aubameyang, giroud, Lacazette och sanchez kanske hade varit en liten ledtråd om var på planen jag syftade på just i den posten. Men du ska ju bara dryga dig ändå så inte lönt att diskutera med dig. 

Pelle
Bild för Pelle
Robin Palmkvist wrote:

Tyckte miki var värdelös idag........

På riktigt, du kan väl ändå inte mena detta Robin?

Hangör tre assist, kämpar för fullt överallt, tar mängder med smällar och är aktiv i defensiven.

Rriktigt bra insats enligt mig.

If it's too strong, then you're too weak!

RoPa87
Bild för RoPa87
Pelle wrote:
Robin Palmkvist wrote:

Tyckte miki var värdelös idag........

På riktigt, du kan väl ändå inte mena detta Robin?

Hangör tre assist, kämpar för fullt överallt, tar mängder med smällar och är aktiv i defensiven.

Rriktigt bra insats enligt mig.

Givetvis inte Pelle... Skulle bara vara lika dryg mot BG som han själv är. För mig var miki Motm idag trots Ramseys 3 mål. 

Glenn
Bild för Glenn

Tycker också Miki var motm trots Ramseys hat trick. Gillar att han verkligen sliter blandat med mkt bra spelsinne o finess. Känns som han kan få en ordentlig nytändning i Arsenal

COYG

B-G
Bild för B-G
Robin Palmkvist wrote:
Pelle wrote:
Robin Palmkvist wrote:

Tyckte miki var värdelös idag........

På riktigt, du kan väl ändå inte mena detta Robin?

Hangör tre assist, kämpar för fullt överallt, tar mängder med smällar och är aktiv i defensiven.

Rriktigt bra insats enligt mig.

Givetvis inte Pelle... Skulle bara vara lika dryg mot BG som han själv är. För mig var miki Motm idag trots Ramseys 3 mål. 

mycket konstig kommentar. Men är man dryg för att man ifrågasätter och tycker olika så OK.

Miki kommer fortsätta att assistera Auba. Gott så. vi går vidare :)

Twitter @grvdga

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Nu hoppas vi på oavgjort imorgon mellan liverfool och Tottenham. 

Supporter sedan 1983! 

Jonas S
Bild för Jonas S
Patric Johansson wrote:

Nu hoppas vi på oavgjort imorgon mellan liverfool och Tottenham. 

Verkligen. Känns nästan som ett måste för att få lite, lite liv i vår toppfyra-drömmar.

Men tyvärr så känns inte Liverpool som ett lag som kryssar. Och Spurs har återgått till sin offensiva fotboll efter en period av lite mer defensivt spel. Det känns inte som något av lagen kommer hålla igen. Men 2-2 kanske.

Be excited!

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Patric Johansson wrote:

Nu hoppas vi på oavgjort imorgon mellan liverfool och Tottenham. 

Nej, som alltid i den typen av matcher hoppas vi på jätteslagsmål, poängavdrag samt många och långa avstängningar hos båda lagen!

Sekreterare Arsenal Sweden

Nicklas Kanskär
Bild för Nicklas Kanskär

Bara jag som känner mig lite oroligl över kolasinac?  

Kanis

Tosse
Bild för Tosse
Nicklas Kanskär wrote:

Bara jag som känner mig lite oroligl över kolasinac?  

Förutom att han ser vilsen ut på planen oroar mötet med Rihanna i mysoverall. 

Jepson
Bild för Jepson
Tosse wrote:
Nicklas Kanskär wrote:

Bara jag som känner mig lite oroligl över kolasinac?  

Förutom att han ser vilsen ut på planen oroar mötet med Rihanna i mysoverall. 

Äsch då, hon har ju myspys fluffjacka och solhatt. Vad kan gå fel liksom :o)

Nicklas Kanskär
Bild för Nicklas Kanskär

Ja det där lämnar man ju inte hemmet i.. Mustafi visade bättre klass! Men för att se till hans spel istället så går han bort sig mkt och står fel.. 

Kanis

Glenn
Bild för Glenn
Jonas S wrote:
Patric Johansson wrote:

Nu hoppas vi på oavgjort imorgon mellan liverfool och Tottenham. 

Verkligen. Känns nästan som ett måste för att få lite, lite liv i vår toppfyra-drömmar.

Men tyvärr så känns inte Liverpool som ett lag som kryssar. Och Spurs har återgått till sin offensiva fotboll efter en period av lite mer defensivt spel. Det känns inte som något av lagen kommer hålla igen. Men 2-2 kanske.

japp blev 2-2 :-)

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S
Mickys wrote:
Jonas S wrote:
Patric Johansson wrote:

Nu hoppas vi på oavgjort imorgon mellan liverfool och Tottenham. 

Verkligen. Känns nästan som ett måste för att få lite, lite liv i vår toppfyra-drömmar.

Men tyvärr så känns inte Liverpool som ett lag som kryssar. Och Spurs har återgått till sin offensiva fotboll efter en period av lite mer defensivt spel. Det känns inte som något av lagen kommer hålla igen. Men 2-2 kanske.

japp blev 2-2 :-)

Jag kollade lite på andrahalvlek men stängde av mot slutet när det stod 1-0 till Liverpool. Sedan såg jag att matchen slutat 2-2. Det måste ha varit händelserika slutminuter.

Be excited!

Sidor