Medlemmar: 8876 st.
Visa menyn

Arsenal - Everton 3/2 18.30

169 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jepson
Bild för Jepson

Åh så vackert.  Man pratar om balans i laget. Jag säger om vi pressar motståndarna så fort vi tappar boll och har avslutare i backlinjen,på mittfältet och längst fram är vi ostoppbara. :o) Den som gör mest mål vinner!

Pelle
Bild för Pelle
B-G wrote:
Robin Palmkvist wrote:
Jonas S wrote:

Offside? Inte på min repris :)

Vi får fråga slowmo Pelle sen om.det var offside ;-)

aubas långa ben släpade efter. 

Efter flera slowmo repriser så kan jag dels konstatera att det var klar offside men linjemannen såg den inte då det flög en duva förbi honom just den sekunden. :D :D

If it's too strong, then you're too weak!

gunbod
Bild för gunbod

Fotbollsporr. Våra nya spelare ser hyfsade ut. Özil kommer att få många assist resten av säsongen. Kul första halvlek, fortsätt gärna så här, även på bortaplan.. 

RoPa87
Bild för RoPa87
Pelle wrote:
B-G wrote:
Robin Palmkvist wrote:
Jonas S wrote:

Offside? Inte på min repris :)

Vi får fråga slowmo Pelle sen om.det var offside ;-)

aubas långa ben släpade efter. 

Efter flera slowmo repriser så kan jag dels konstatera att det var klar offside men linjemannen såg den inte då det flög en duva förbi honom just den sekunden. :D :D

okej. Då är det okej att missa den offsiden. :)

Glenn
Bild för Glenn

Mest impad av Miki!

vore kul om vi ville spela i andra också

COYG

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Iwoi duttar med bollen allt för ofta. Går an på offensiv planhalva.Håller på att ställa till det där.

gunbod
Bild för gunbod

Ut med Iwobi nu och in med Laca, han behöver göra några mål för sitt självförtroende. Ypperligt läge för honom att spela nu när matchen är klar.

RoPa87
Bild för RoPa87

Kan vi aldrig hålla den där jävla nollan?!

Dags att steppa upp igen. behöver inte ösa på framåt men inte denna gåfotboll som vi sysslar med nu. 

Glenn
Bild för Glenn

Kan man inte begära att spelarna orkar spela 90 min på den här nivån? Andra har ju varit helt bedrövlig. Likadant när vi vann senast. Vi behöver självförtroende och målskillnad. Varför gå ut med sådan bajsinställning?

COYG

Johannes Rapp
Bild för Johannes Rapp

Deja vu!

RoPa87
Bild för RoPa87
Mickys wrote:

Kan man inte begära att spelarna orkar spela 90 min på den här nivån? Andra har ju varit helt bedrövlig. Likadant när vi vann senast. Vi behöver självförtroende och målskillnad. Varför gå ut med sådan bajsinställning?

Tror man försöker dra ner på tempot för att inte ta ut sug i onödan och bara kontrollera matchen. Och det köper jag och det är helt okej att göra bör man leder med 4-0 i halvtid. Men kruxet är att vi klarar inte av det. När vi drar ner på tempot blir vi jäkligt passiva och helt enkelt glömmer att försvara. 

Jonas S
Bild för Jonas S
Robin Palmkvist wrote:
Mickys wrote:

Kan man inte begära att spelarna orkar spela 90 min på den här nivån? Andra har ju varit helt bedrövlig. Likadant när vi vann senast. Vi behöver självförtroende och målskillnad. Varför gå ut med sådan bajsinställning?

Tror man försöker dra ner på tempot för att inte ta ut sug i onödan och bara kontrollera matchen. Och det köper jag och det är helt okej att göra bör man leder med 4-0 i halvtid. Men kruxet är att vi klarar inte av det. När vi drar ner på tempot blir vi jäkligt passiva och helt enkelt glömmer att försvara. 

Jag vi är väldigt mycket 100% eller ingenting. Nu kommer vi inte tappa detta men det krävs verkligen 4-0 för att vi skall kunna vara säkra på seger. Alla lag får minst en gratischans känns det som.

Be excited!

Vicious
Bild för Vicious

Någon som vet hur det känns att hålla nollan? Jag har glömt bort.

#Championship

B-G
Bild för B-G

Är ni på allvar oroliga för segern? Jesus fucking Christer! :D

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G

Inte längre va? ;)

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn

Riktigt bra speluppfattning Miki! Iof är Ramsey supertydlig men många spelare borrar ner huvudet och slår bara in bollen

COYG

B-G
Bild för B-G

Miki. 3 assist. Tackar!!

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S

Gött! Ramsey hattrick och Mhkitaryan på ass-hattrick. Vilken jävla debut-start.

Be excited!

RoPa87
Bild för RoPa87
B-G wrote:

Är ni på allvar oroliga för segern? Jesus fucking Christer! :D

Ingen har väl skrivit att vi är oroliga för att förlora. Men att vi försöker spela ett spel som vi absolut inte behärskar. För inte ens du kan säga att andra halvlek sett bra ut. Everton har inte skapat massor med chanser men det är hela tiden på gränsen till att det ska bli något. 

Plus att det hade varit jäkligt skönt att hålla nollan igen. 

B-G
Bild för B-G
Robin Palmkvist wrote:
B-G wrote:

Är ni på allvar oroliga för segern? Jesus fucking Christer! :D

Ingen har väl skrivit att vi är oroliga för att förlora. Men att vi försöker spela ett spel som vi absolut inte behärskar. För inte ens du kan säga att andra halvlek sett bra ut. Everton har inte skapat massor med chanser men det är hela tiden på gränsen till att det ska bli något. 

Plus att det hade varit jäkligt skönt att hålla nollan igen. 

5-1. Det är ett spel vi behärskar. Inte ens du kan väl neka till det? ;)

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn

Inte mkt bollar Auba får att jobba på. Passar verkligen vår spelstil honom?

Rädd att det blir en Laca över honom.

vill ha 2 strikers inne samtidigt men Wenger kommer att vägra det

COYG

RoPa87
Bild för RoPa87
B-G wrote:
Robin Palmkvist wrote:
B-G wrote:

Är ni på allvar oroliga för segern? Jesus fucking Christer! :D

Ingen har väl skrivit att vi är oroliga för att förlora. Men att vi försöker spela ett spel som vi absolut inte behärskar. För inte ens du kan säga att andra halvlek sett bra ut. Everton har inte skapat massor med chanser men det är hela tiden på gränsen till att det ska bli något. 

Plus att det hade varit jäkligt skönt att hålla nollan igen. 

5-1. Det är ett spel vi behärskar. Inte ens du kan väl neka till det? ;)

det är en jävla skillnad på det defensiva och offensiva. Bara för vi spelat 1-1 i andra så betyder inte det att vi behärskat vårt defensiva jobb när vi försöker kontrollera matchen. Men efter 5-1 så försöker inte ens Everton så ja just nu behärskar vi det. 

B-G
Bild för B-G
Robin Palmkvist wrote:
B-G wrote:
Robin Palmkvist wrote:
B-G wrote:

Är ni på allvar oroliga för segern? Jesus fucking Christer! :D

Ingen har väl skrivit att vi är oroliga för att förlora. Men att vi försöker spela ett spel som vi absolut inte behärskar. För inte ens du kan säga att andra halvlek sett bra ut. Everton har inte skapat massor med chanser men det är hela tiden på gränsen till att det ska bli något. 

Plus att det hade varit jäkligt skönt att hålla nollan igen. 

5-1. Det är ett spel vi behärskar. Inte ens du kan väl neka till det? ;)

det är en jävla skillnad på det defensiva och offensiva. Bara för vi spelat 1-1 i andra så betyder inte det att vi behärskat vårt defensiva jobb när vi försöker kontrollera matchen. Men efter 5-1 så försöker inte ens Everton så ja just nu behärskar vi det. 

precis ;)

Det är väl ingen nyhet att våran defensiv suger lika illa som innan vi värvade 2 superspelare?

Anledningen att det vart stora siffror är just för att motståndarna har fler spelare att oroa sig för. Anfall är bästa försvar. Men man måste inte hålla nollan för det. 

Grym match. Ser redan fram mot Spurs. 

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S
Mickys wrote:

Inte mkt bollar Auba får att jobba på. Passar verkligen vår spelstil honom?

Rädd att det blir en Laca över honom.

vill ha 2 strikers inne samtidigt men Wenger kommer att vägra det

Vi måste ju slå fler bollar i djupled från ytterback och mittfält. VI behöver inte alltid bygga upp spelet hela vägen från mittbackarna. Men vi är ju så vana att spela med Laca eller Giroud. Så det tar väl lite tid att anpassa spelet efter en så kvick anfallare som Auba.

Men risken är nog rätt liten att Auba får samma problem som Lacazette. Auba är en så mycket bättre anfallare. Snabb, bra huvudspelare och bra speluppfattning.

Be excited!

RoPa87
Bild för RoPa87

En bra match på det stora hela. En riktigt bra första halvlek och en mindre bra (dock inte dålig) andra. Tycker inte om att vi ska dra ner på tempot så mycket som vi gör. Men en riktigt bra lördagskväll som ger mersmak. Nu krossar vi Spurs nästa match på vår andra hemmaplan!!

RoPa87
Bild för RoPa87
Jonas S wrote:
Mickys wrote:

Inte mkt bollar Auba får att jobba på. Passar verkligen vår spelstil honom?

Rädd att det blir en Laca över honom.

vill ha 2 strikers inne samtidigt men Wenger kommer att vägra det

Vi måste ju slå fler bollar i djupled från ytterback och mittfält. VI behöver inte alltid bygga upp spelet hela vägen från mittbackarna. Men vi är ju så vana att spela med Laca eller Giroud. Så det tar väl lite tid att anpassa spelet efter en så kvick anfallare som Auba.

Men risken är nog rätt liten att Auba får samma problem som Lacazette. Auba är en så mycket bättre anfallare. Snabb, bra huvudspelare och bra speluppfattning.

vi slog ju några i första halvlek (varav ett blev ett friläge) men tyckte Everton sjönk ner lite mer med backlinjen i andra så där var inte riktigt lika mycket ytor bakom backlinjen i andra .

Men helt klart MÅSTE vi utnyttja Aubas styrkor i vårt spel. Inte göra som vi gjort innan och spelat likadant oavsett om det varit giroud, Lacazette eller sanchez som spelat ensam centralt. Utnyttja det våra spelare är bra på och inte försöka få dem att spela ett spel de inte behärskar!

B-G
Bild för B-G
Robin Palmkvist wrote:
Jonas S wrote:
Mickys wrote:

Inte mkt bollar Auba får att jobba på. Passar verkligen vår spelstil honom?

Rädd att det blir en Laca över honom.

vill ha 2 strikers inne samtidigt men Wenger kommer att vägra det

Vi måste ju slå fler bollar i djupled från ytterback och mittfält. VI behöver inte alltid bygga upp spelet hela vägen från mittbackarna. Men vi är ju så vana att spela med Laca eller Giroud. Så det tar väl lite tid att anpassa spelet efter en så kvick anfallare som Auba.

Men risken är nog rätt liten att Auba får samma problem som Lacazette. Auba är en så mycket bättre anfallare. Snabb, bra huvudspelare och bra speluppfattning.

vi slog ju några i första halvlek (varav ett blev ett friläge) men tyckte Everton sjönk ner lite mer med backlinjen i andra så där var inte riktigt lika mycket ytor bakom backlinjen i andra .

Men helt klart MÅSTE vi utnyttja Aubas styrkor i vårt spel. Inte göra som vi gjort innan och spelat likadant oavsett om det varit giroud, Lacazette eller sanchez som spelat ensam centralt. Utnyttja det våra spelare är bra på och inte försöka få dem att spela ett spel de inte behärskar!

Du la märke till Miki idag va? Där är Nyckeln. Han och Özil.  Inte orolig.  Men ALLA chanser går ju inte in. Endast i FIFA :)

Twitter @grvdga

RoPa87
Bild för RoPa87
B-G wrote:
Robin Palmkvist wrote:
Jonas S wrote:
Mickys wrote:

Inte mkt bollar Auba får att jobba på. Passar verkligen vår spelstil honom?

Rädd att det blir en Laca över honom.

vill ha 2 strikers inne samtidigt men Wenger kommer att vägra det

Vi måste ju slå fler bollar i djupled från ytterback och mittfält. VI behöver inte alltid bygga upp spelet hela vägen från mittbackarna. Men vi är ju så vana att spela med Laca eller Giroud. Så det tar väl lite tid att anpassa spelet efter en så kvick anfallare som Auba.

Men risken är nog rätt liten att Auba får samma problem som Lacazette. Auba är en så mycket bättre anfallare. Snabb, bra huvudspelare och bra speluppfattning.

vi slog ju några i första halvlek (varav ett blev ett friläge) men tyckte Everton sjönk ner lite mer med backlinjen i andra så där var inte riktigt lika mycket ytor bakom backlinjen i andra .

Men helt klart MÅSTE vi utnyttja Aubas styrkor i vårt spel. Inte göra som vi gjort innan och spelat likadant oavsett om det varit giroud, Lacazette eller sanchez som spelat ensam centralt. Utnyttja det våra spelare är bra på och inte försöka få dem att spela ett spel de inte behärskar!

Du la märke till Miki idag va? Där är Nyckeln. Han och Özil.  Inte orolig.  Men ALLA chanser går ju inte in. Endast i FIFA :)

nä. Vad gjorde miki idag som var så bra?

Jonas S
Bild för Jonas S

Ramsey är ju såklart MOTM med sitt hattrick. Men Mhkitaryan är den aom imponerar mest på mig i matchen. Otroligt delaktig i allt bra framåt och en stark arbetsinsats över hela planen. Jag tycker han dök upp överallt där han behövdes. Vilken komplett fotbollsspelare.

Om han hålla sig skadefri och kan matchas rätt så tror jag vi kan skapa väldigt mycket mer framåt. Hans passningsspel, speluppfattning och hur han kan löpa med boll gör honom rätt unik i PL. Snabb dessutom och bra på att vinna tillbaka bollen.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn
Jonas S wrote:
Mickys wrote:

Inte mkt bollar Auba får att jobba på. Passar verkligen vår spelstil honom?

Rädd att det blir en Laca över honom.

vill ha 2 strikers inne samtidigt men Wenger kommer att vägra det

Vi måste ju slå fler bollar i djupled från ytterback och mittfält. VI behöver inte alltid bygga upp spelet hela vägen från mittbackarna. Men vi är ju så vana att spela med Laca eller Giroud. Så det tar väl lite tid att anpassa spelet efter en så kvick anfallare som Auba.

Men risken är nog rätt liten att Auba får samma problem som Lacazette. Auba är en så mycket bättre anfallare. Snabb, bra huvudspelare och bra speluppfattning.

väntar med att uttala mig om att han är mkt bättre än Laca. Gillar det jag ser hitills men han lever mkt på snabbhet och får han inte använda den så är Laca mer mångsidig

COYG

Sidor