Medlemmar: 8780 st.
Visa menyn

Arsenal - Man City Premiär!!

227 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Fredde
Bild för Fredde
Arsenal - Man City Premiär!!

Nu är det enbart en vecka kvar till seriepremiär. Vi möter ett City som ska spela utan De Bruyne, Kompany, Walker, Stones & Delph (hade kunnat gå in med tanke på spelarna som är borta). Utöver att Fernandinho, Ederson och Danilo (samma som med Delph) kanske inte är helt fit for fight. Nu har vi en rejäl chans att faktiskt tvåla dit dom. Förväntar mig att vi inte kommer vara så extremt naiva och spela vårat spel, utan att vi sätter våra starkaste kort mot deras svagaste och överbelastar där samt har en direkt plan för hur vi ska få bort David Silva ur matchbilden som är annat än att vi ska hålla i bollen, vilket såklart är att föredra men man måste alltid ha en plan b och c.

You win some, you draw some

Mackan
Bild för Mackan
Fredde wrote:

Nu är det enbart en vecka kvar till seriepremiär. Vi möter ett City som ska spela utan De Bruyne, Kompany, Walker, Stones & Delph (hade kunnat gå in med tanke på spelarna som är borta). Utöver att Fernandinho, Ederson och Danilo (samma som med Delph) kanske inte är helt fit for fight. Nu har vi en rejäl chans att faktiskt tvåla dit dom. Förväntar mig att vi inte kommer vara så extremt naiva och spela vårat spel, utan att vi sätter våra starkaste kort mot deras svagaste och överbelastar där samt har en direkt plan för hur vi ska få bort David Silva ur matchbilden som är annat än att vi ska hålla i bollen, vilket såklart är att föredra men man måste alltid ha en plan b och c.

Tittar du på Community Shield? Jag hade samma tanke om att vi skulle få möta ett slitet och lite tunt City med tanke på vilka som är borta, men de ser inte så svaga ut efter första iaf :) 

Twitter: @mackan_carlsson

 

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Mackan wrote:
Fredde wrote:

Nu är det enbart en vecka kvar till seriepremiär. Vi möter ett City som ska spela utan De Bruyne, Kompany, Walker, Stones & Delph (hade kunnat gå in med tanke på spelarna som är borta). Utöver att Fernandinho, Ederson och Danilo (samma som med Delph) kanske inte är helt fit for fight. Nu har vi en rejäl chans att faktiskt tvåla dit dom. Förväntar mig att vi inte kommer vara så extremt naiva och spela vårat spel, utan att vi sätter våra starkaste kort mot deras svagaste och överbelastar där samt har en direkt plan för hur vi ska få bort David Silva ur matchbilden som är annat än att vi ska hålla i bollen, vilket såklart är att föredra men man måste alltid ha en plan b och c.

Tittar du på Community Shield? Jag hade samma tanke om att vi skulle få möta ett slitet och lite tunt City med tanke på vilka som är borta, men de ser inte så svaga ut efter första iaf :) 

Jämför man vår match mot Chelsea å denna så bådar de inte gott. Tack å lov funkar de inte så så vi ska iaf kunna hoppas på ett x.

Elias Bard
Bild för Elias Bard

                       Leno

Leichsteiner  Mustafi Sokratis. AMN

              Torreira     Xhaka

                     Ramsey

Henrikh         Lacazette         Auba

                  

              

            

AFC

gunbod
Bild för gunbod
Elias Bard wrote:

                       Leno

Leichsteiner  Mustafi Sokratis. AMN

              Torreira     Xhaka

                     Ramsey

Henrikh         Lacazette         Auba

                  

              

            

Om du tar bort Ramsey och slänger in Özil där så köper jag den 11:an.

Jepson
Bild för Jepson
Jimmy Roslund wrote:
Mackan wrote:
Fredde wrote:

Nu är det enbart en vecka kvar till seriepremiär. Vi möter ett City som ska spela utan De Bruyne, Kompany, Walker, Stones & Delph (hade kunnat gå in med tanke på spelarna som är borta). Utöver att Fernandinho, Ederson och Danilo (samma som med Delph) kanske inte är helt fit for fight. Nu har vi en rejäl chans att faktiskt tvåla dit dom. Förväntar mig att vi inte kommer vara så extremt naiva och spela vårat spel, utan att vi sätter våra starkaste kort mot deras svagaste och överbelastar där samt har en direkt plan för hur vi ska få bort David Silva ur matchbilden som är annat än att vi ska hålla i bollen, vilket såklart är att föredra men man måste alltid ha en plan b och c.

Tittar du på Community Shield? Jag hade samma tanke om att vi skulle få möta ett slitet och lite tunt City med tanke på vilka som är borta, men de ser inte så svaga ut efter första iaf :) 

Jämför man vår match mot Chelsea å denna så bådar de inte gott. Tack å lov funkar de inte så så vi ska iaf kunna hoppas på ett x.

Vi ska fanken inte hoppas på kryss, vi ska hoppas på seger och skulle de bli ett kryss år det halvbra mot top 6 motståndare, förlust är inte ens diskuterbart. Full speed ahead!! COYG

Elias Bard
Bild för Elias Bard
gunbod wrote:
Elias Bard wrote:

                       Leno

Leichsteiner  Mustafi Sokratis. AMN

              Torreira     Xhaka

                     Ramsey

Henrikh         Lacazette         Auba

                  

              

            

Om du tar bort Ramsey och slänger in Özil där så köper jag den 11:an.

Blir för offensivt tror jag. City kmr troligtvis lira 5 på mitten.

AFC

Jepson
Bild för Jepson
Elias Bard wrote:
gunbod wrote:
Elias Bard wrote:

                       Leno

Leichsteiner  Mustafi Sokratis. AMN

              Torreira     Xhaka

                     Ramsey

Henrikh         Lacazette         Auba

                  

              

            

Om du tar bort Ramsey och slänger in Özil där så köper jag den 11:an.

Blir för offensivt tror jag. City kmr troligtvis lira 5 på mitten.

Om vi spelar defensivt efter vad city ställer på plan har vi redan sålt halva pungen. Özil ska in. tror inte Ramseys hamster är ok nog för city matchen ändå.  

Fredde
Bild för Fredde
Mackan wrote:
Fredde wrote:

Nu är det enbart en vecka kvar till seriepremiär. Vi möter ett City som ska spela utan De Bruyne, Kompany, Walker, Stones & Delph (hade kunnat gå in med tanke på spelarna som är borta). Utöver att Fernandinho, Ederson och Danilo (samma som med Delph) kanske inte är helt fit for fight. Nu har vi en rejäl chans att faktiskt tvåla dit dom. Förväntar mig att vi inte kommer vara så extremt naiva och spela vårat spel, utan att vi sätter våra starkaste kort mot deras svagaste och överbelastar där samt har en direkt plan för hur vi ska få bort David Silva ur matchbilden som är annat än att vi ska hålla i bollen, vilket såklart är att föredra men man måste alltid ha en plan b och c.

Tittar du på Community Shield? Jag hade samma tanke om att vi skulle få möta ett slitet och lite tunt City med tanke på vilka som är borta, men de ser inte så svaga ut efter första iaf :) 

Satt och jobbade dessvärre. Visst kommer City ALLTID ha en otroligt bred trupp och ett slagkraftigt lag att ställa på benen. Det kommer absolut inte vara ett svagt City - men det kommer vara ett försvagat City.

You win some, you draw some

Jonas S
Bild för Jonas S

Enligt Pep är Kevin de Bruyne, Raheem Sterling, John Stones och Kyle Walker redo för spel på söndag. Så det verkar inte bli något försvagat City-lag vi får möta.

Be excited!

RoPa87
Bild för RoPa87
Jonas S wrote:

Enligt Pep är Kevin de Bruyne, Raheem Sterling, John Stones och Kyle Walker redo för spel på söndag. Så det verkar inte bli något försvagat City-lag vi får möta.

Sen är frågan om han spelar dem från start. Att de är redo betyder inte att de är REDO. Men jag har svårt att tänka mig att han ställer upp med något svagt lag. Oavsett vilka han spelar så kommer vi får det väldigt tufft. 

Kan inte vara kul för Emery att få city och Chelsea direkt i ligastarten. Hade varit mycket skönare för honom och laget att få 3 eller 4 "lätta" matcher så inte folk börjar skrika "AVGÅ ALLA" redan efter 2 matcher.

Vicious
Bild för Vicious
Jonas S wrote:

Enligt Pep är Kevin de Bruyne, Raheem Sterling, John Stones och Kyle Walker redo för spel på söndag. Så det verkar inte bli något försvagat City-lag vi får möta.

Walker och Stones spelade ju redan i Community Shield så att dom spelar mot oss är ju inte förvånande. Däremot lite förvånande att man stressar tillbaks De Bruyne och Sterling. Behöver absolut inte vara någon nackdel för oss att lite ringrostiga spelare slängs in istället för några som varit igång hela försäsongen. En sån som Bernardo Silva har sett riktigt vass ut så om han ställs åt sidan är det positivt.

#Championship

Anton H
Bild för Anton H

Svårt att säga hur Emery väljer att ställa upp. Vågar han spela både Laca och Auba? Vem får spela av Ramsey och Miki?

Känns som det finns många möjliga uppställningar.

Jonas S
Bild för Jonas S
Robin Palmkvist wrote:
Jonas S wrote:

Enligt Pep är Kevin de Bruyne, Raheem Sterling, John Stones och Kyle Walker redo för spel på söndag. Så det verkar inte bli något försvagat City-lag vi får möta.

Sen är frågan om han spelar dem från start. Att de är redo betyder inte att de är REDO. Men jag har svårt att tänka mig att han ställer upp med något svagt lag. Oavsett vilka han spelar så kommer vi får det väldigt tufft. 

Kan inte vara kul för Emery att få city och Chelsea direkt i ligastarten. Hade varit mycket skönare för honom och laget att få 3 eller 4 "lätta" matcher så inte folk börjar skrika "AVGÅ ALLA" redan efter 2 matcher.

Kevin de Bruyne är den man gärna skulle slippa. Ett vassare lag med honom på plan.

Hur vida folk kommer skrika avgå tror jag beror mycket på hur vi spelar och inte på bara resultatet. Det kommer nog ta tid för Emery att få ordning på den här skutan. Men folk vill väl se lite positiva tecken. Jag tror det kommer gå lite upp och ner. Det kommer väl gnällas, hyllas och allt där i mellan.

Be excited!

B-G
Bild för B-G
Robin Palmkvist wrote:
Jonas S wrote:

Enligt Pep är Kevin de Bruyne, Raheem Sterling, John Stones och Kyle Walker redo för spel på söndag. Så det verkar inte bli något försvagat City-lag vi får möta.

Sen är frågan om han spelar dem från start. Att de är redo betyder inte att de är REDO. Men jag har svårt att tänka mig att han ställer upp med något svagt lag. Oavsett vilka han spelar så kommer vi får det väldigt tufft. 

Kan inte vara kul för Emery att få city och Chelsea direkt i ligastarten. Hade varit mycket skönare för honom och laget att få 3 eller 4 "lätta" matcher så inte folk börjar skrika "AVGÅ ALLA" redan efter 2 matcher.

Jag kommer hashtagga #emeryout om vi torskar mot City. Sen kommer jag fortsätta med det säsongen ut. 
Varit positiv alldeles för länge. My mind is already made up.

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S
Anton H wrote:

Svårt att säga hur Emery väljer att ställa upp. Vågar han spela både Laca och Auba? Vem får spela av Ramsey och Miki?

Känns som det finns många möjliga uppställningar.

Jag gissar på att han startar med Auba på topp och att Lacazette startar på bänken. Just för den här matchen när vi möter ett bra lag. Sedan tror jag vi kommer få se de två spela tillsammans i majoriteten av ligamatcherna.

Be excited!

B-G
Bild för B-G
B-G wrote:
Robin Palmkvist wrote:
Jonas S wrote:

Enligt Pep är Kevin de Bruyne, Raheem Sterling, John Stones och Kyle Walker redo för spel på söndag. Så det verkar inte bli något försvagat City-lag vi får möta.

Sen är frågan om han spelar dem från start. Att de är redo betyder inte att de är REDO. Men jag har svårt att tänka mig att han ställer upp med något svagt lag. Oavsett vilka han spelar så kommer vi får det väldigt tufft. 

Kan inte vara kul för Emery att få city och Chelsea direkt i ligastarten. Hade varit mycket skönare för honom och laget att få 3 eller 4 "lätta" matcher så inte folk börjar skrika "AVGÅ ALLA" redan efter 2 matcher.

Jag kommer hashtagga #emeryout om vi torskar mot City. Sen kommer jag fortsätta med det säsongen ut. 
Vi har redan noll poäng efter 0 omgångar. Det är för dåligt om vi ska vara med och slåss i toppen.
Varit positiv alldeles för länge. My mind is already made up.

Twitter @grvdga

Fredde
Bild för Fredde

Pep kollade nog på spelschemat och ser till att vinna matcherna. Sen kan de vila mot enklare motstånd.

 

You win some, you draw some

Jonas S
Bild för Jonas S
Fredde wrote:

Pep kollade nog på spelschemat och ser till att vinna matcherna. Sen kan de vila mot enklare motstånd.

 

Jo exakt. Han kan ju göra det med tanke på nivån på det svaga motståndet i ligan. Samma sak som med PSG i Ligue 1. Det är lite tråkigt.

Be excited!

Knappen12
Bild för Knappen12

Hoppas att vi får se en startelva och matchplan som inte är lika naiv som vi är vana med. Samtidigt är det också skönt att vi nu har lite rutin i backlinjen i de här första matcherna med vad jag förmodar blir Monreal - Mustafi - Sokratis - Lichtsteiner. Vi har tidigare visat att det går att kontra mot City, hoppas vi kan lyckas med det igen.

Glenn
Bild för Glenn

Varför tror ingen att Bellerin startar? Skadad?

COYG

Jepson
Bild för Jepson
Glenn wrote:

Varför tror ingen att Bellerin startar? Skadad?

Han behöver jaga lite kött.. Skämt å sido. Han är bara knappt snabb numer. inget bra på att läsa spel, taskiga inlägg, ser inte när spelare smiter bakom.. behöver steppa upp.

Jepson
Bild för Jepson
Knappen12 wrote:

Hoppas att vi får se en startelva och matchplan som inte är lika naiv som vi är vana med. Samtidigt är det också skönt att vi nu har lite rutin i backlinjen i de här första matcherna med vad jag förmodar blir Monreal - Mustafi - Sokratis - Lichtsteiner. Vi har tidigare visat att det går att kontra mot City, hoppas vi kan lyckas med det igen.

hoppas på både laca och auba. finns ingen anledning att fega för att det är city. hård press och stress på bollhålaren och skärma passningsytor. Torreira käkar upp de brun. 

Tosse
Bild för Tosse
Knappen12 wrote:

Hoppas att vi får se en startelva och matchplan som inte är lika naiv som vi är vana med. Samtidigt är det också skönt att vi nu har lite rutin i backlinjen i de här första matcherna med vad jag förmodar blir Monreal - Mustafi - Sokratis - Lichtsteiner. Vi har tidigare visat att det går att kontra mot City, hoppas vi kan lyckas med det igen.

Monreal tror jag inte kommer starta p g a VMvila och knäproblem vad det verkar så det blir AMN på vänstersidan. 

Glenn
Bild för Glenn

Min elva:

                 Leno (fast det blir Cech)

Lichtsteiner.      Musse.      Sokratis.     AMN

   Guendouzi.      Torreira.       Xhaka

Miki.              Laca.               Auba

defensiv 11 men med spetskompetens. Vill egentligen få in Ramsey el Özil med men finns ej plats. Tycker de inte gör sig bra på kanten. I så fall ska de in i plan och Bellerin får spela och komma löpandes på kanten

COYG

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Vi har ett starkare manskap än förra säsongen och jag gillar vad Emery håller på med. Synd att vi ställs mot City första matchen bara, onödigt stor risk med tanke på att laget behöver bygga självförtroende. Samtidigt är det ju så att om vi skulle rå på dem (vilket jag tror att vi kan) så blir det en oerhörd boost för laget. Hoppas på uddamålsseger men sannolikheten för förlust är större.

Life and Arsenal are miracles enough.

Glenn
Bild för Glenn
Dr PAW wrote:

Vi har ett starkare manskap än förra säsongen och jag gillar vad Emery håller på med. Synd att vi ställs mot City första matchen bara, onödigt stor risk med tanke på att laget behöver bygga självförtroende. Samtidigt är det ju så att om vi skulle rå på dem (vilket jag tror att vi kan) så blir det en oerhörd boost för laget. Hoppas på uddamålsseger men sannolikheten för förlust är större.

vet att det ej kommer hända MEN tänk om vi tvålade dit City med t ex 4-0 idag. Vilket eko i fotbollsengland det skulle ge. Drömmer vidare.

Kan tänka mig ett X med om vi hänger med spelmässigt och inte är förnedrade och få ett turmål på slutet.

COYG

Mackan
Bild för Mackan

Hoppas på en bra prestation i dag. Tror på kryss eller uddamålsseger. Viktigt att inte tappa tyglarna så det rinner iväg åt andra hållet bara... Känns som en grupp i trivsel i laget nu och hoppas verkligen de får jobba vidare i den andan!

COYG!!! :) 

Twitter: @mackan_carlsson

 

Glenn
Bild för Glenn

Inför VAR! Linjemannen ”missade” en 2-3 m solklar enkel offiside för Fools

COYG

Vicious
Bild för Vicious

Efter att ha sett elvan tror jag på torsk.

#Championship

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Förvånande elva! Trodde verkligen lacazette skulle spela. Är det en 4-3-3 att vänta då?

Sidor