Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Arsenal - Man City Premiär!!

227 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn
Glenn wrote:
Martin Oskarsson wrote:

Jag får det iaf inte till 7st, samt får jag verkligen inte citys till 5.

Vill man inte se problemet så.

Instämmer till fullo med Patric ovan. Ge det lite tid.

ska vi räkna våra:

spelare som spelat mer än 1 år:

Cech, musse, bellerin, AMN, Xhaka, Özil, Ramsey.

Blir inte det 7???

Ha lite på fötterna innan du kastar skit!

lite osäker på city men visst kom:

walker, ederson, mendy, laporte, b silva, mahrez i år/förra året.

COYG

Dosa
Bild för Dosa
Glenn wrote:
Martin Oskarsson wrote:

Jag får det iaf inte till 7st, samt får jag verkligen inte citys till 5.

Vill man inte se problemet så.

Instämmer till fullo med Patric ovan. Ge det lite tid.

ska vi räkna våra:

spelare som spelat mer än 1 år:

Cech, musse, bellerin, AMN, Xhaka, Özil, Ramsey.

Blir inte det 7???

Ha lite på fötterna innan du kastar skit!

Glenn vad tycker du att vi ska göra nu? Bänka alla som gjorde en dålig match idag? Och jag antar att det är ca 5-6 spelare, och eventuellt sälja någon av dom? Förlorar vi mot Chelsea ska vi bänka dom som är dåliga i den matchen också? Och efter en vinst så är säkert en eller två spelare varit sämst på plan då bänkar vi dom i nästa match. Fönstret är stängt vi har dom spelarna vi har.

Jag tror mer vi ska jobba metodiskt och systematiskt efter unais metoder.

Alex Nilsson
Bild för Alex Nilsson

Inget har förändras sen Wengers tid, vi har aldrig kommit bättre förbereda än vi gjorde iår med tanke på hur lite VM spelare vi hade. 

Same procedure at last year, same procedure as every year. Avgå

Dr PAW
Bild för Dr PAW

In med Torreira, Lichsteiner Leno nästa match. Vill ju ha med både Abu och Laca på plan samtidigt men vet inte hur det ska fixas. Jag tror att det här kommer att bli bra snabbare än vad många hoppas (förutom de som inbillar sig att vi ska börja vinna direkt såklart). Långsiktigt måste vi få in någon riktigt bra mittback.

Life and Arsenal are miracles enough.

Elias Bard
Bild för Elias Bard

4-3-3 passar vårt material bättre. Kör denna mot Chelsea så vinner vi.

                      Leno

Leichsteiner Sokratis Mistafi Nacho

                     Torreira

            Ramsey.      Xhaka

Henrikh.       Lacazette.    Auba

AFC

Jonas S
Bild för Jonas S
Dr PAW wrote:

In med Torreira, Lichsteiner Leno nästa match. Vill ju ha med både Abu och Laca på plan samtidigt men vet inte hur det ska fixas. Jag tror att det här kommer att bli bra snabbare än vad många hoppas (förutom de som inbillar sig att vi ska börja vinna direkt såklart). Långsiktigt måste vi få in någon riktigt bra mittback.

Torreira hade nog startat idag om han fått någon dag till av försäsong. Så jag tror han och Guendouzi startar tillsammans mot Chelsea med Xhaka på bänken.

Och om vi skall spela så mycket från målvakten som vi gjorde idag måste vi nog testa Leno. Spelet med fötterna är inte Cechs starka sida minst sagt.

Lichtsteiner lär ju spela med tanke på våra skador oavsett. Och han är en bra försvarare dessutom.

Be excited!

Jonas S
Bild för Jonas S
Dr PAW wrote:

In med Torreira, Lichsteiner Leno nästa match. Vill ju ha med både Abu och Laca på plan samtidigt men vet inte hur det ska fixas. Jag tror att det här kommer att bli bra snabbare än vad många hoppas (förutom de som inbillar sig att vi ska börja vinna direkt såklart). Långsiktigt måste vi få in någon riktigt bra mittback.

Torreira hade nog startat idag om han fått någon dag till av försäsong. Så jag tror han och Guendouzi startar tillsammans mot Chelsea med Xhaka på bänken.

Och om vi skall spela så mycket från målvakten som vi gjorde idag måste vi nog testa Leno. Spelet med fötterna är inte Cechs starka sida minst sagt.

Lichtsteiner lär ju spela med tanke på våra skador oavsett. Och han är en bra försvarare dessutom.

Be excited!

RoPa87
Bild för RoPa87
Jonas S wrote:
Dr PAW wrote:

In med Torreira, Lichsteiner Leno nästa match. Vill ju ha med både Abu och Laca på plan samtidigt men vet inte hur det ska fixas. Jag tror att det här kommer att bli bra snabbare än vad många hoppas (förutom de som inbillar sig att vi ska börja vinna direkt såklart). Långsiktigt måste vi få in någon riktigt bra mittback.

Torreira hade nog startat idag om han fått någon dag till av försäsong. Så jag tror han och Guendouzi startar tillsammans mot Chelsea med Xhaka på bänken.

Och om vi skall spela så mycket från målvakten som vi gjorde idag måste vi nog testa Leno. Spelet med fötterna är inte Cechs starka sida minst sagt.

Lichtsteiner lär ju spela med tanke på våra skador oavsett. Och han är en bra försvarare dessutom.

synd Han inte visade det på 0-2 målet idag. Annars håller jag med..

Dr PAW
Bild för Dr PAW
Elias Bard wrote:

4-3-3 passar vårt material bättre. Kör denna mot Chelsea så vinner vi.

                      Leno

Leichsteiner Sokratis Mistafi Nacho

                     Torreira

            Ramsey.      Xhaka

Henrikh.       Lacazette.    Auba

Skippa Özil? Då blir det en hel del matande instick... Ja, idag gjorde han ju inte mycket rätt. Ok, vi kör på den!

Life and Arsenal are miracles enough.

Glenn
Bild för Glenn
Dosa wrote:
Glenn wrote:
Martin Oskarsson wrote:

Jag får det iaf inte till 7st, samt får jag verkligen inte citys till 5.

Vill man inte se problemet så.

Instämmer till fullo med Patric ovan. Ge det lite tid.

ska vi räkna våra:

spelare som spelat mer än 1 år:

Cech, musse, bellerin, AMN, Xhaka, Özil, Ramsey.

Blir inte det 7???

Ha lite på fötterna innan du kastar skit!

Glenn vad tycker du att vi ska göra nu? Bänka alla som gjorde en dålig match idag? Och jag antar att det är ca 5-6 spelare, och eventuellt sälja någon av dom? Förlorar vi mot Chelsea ska vi bänka dom som är dåliga i den matchen också? Och efter en vinst så är säkert en eller två spelare varit sämst på plan då bänkar vi dom i nästa match. Fönstret är stängt vi har dom spelarna vi har.

Jag tror mer vi ska jobba metodiskt och systematiskt efter unais metoder.

lugna ner dig några kilo. Det enda jag har svarat på var Martins helt felaktiga kommentar som handlade om att nästan ingen i vår startelva har spelat mer än ett år och det var hela orsaken. Sannibgen var att 7/11 har spelat mer än ett år och City startade med 5/11.

Självklart ska vi jobba på. Hade hoppats på att få se något annorlunda. Nu var allt exakt som tidigare år. Men det är väl för kort tid för att det ska synas.

Dock måste vi börja med rätt gubbar. I en sån här match måste Torreira spela framför vår backlinje. Laca och Auba ska spela ihop. De blir för lätta att plocka bort en och en men två santidigt blur de giftiga. Liverpool har minst 3 utpräglade målgörare där framme.

Sen funkar inte Miki, Ramsey och Özil ihop mot sånt här motstånd. För lika, för klena. Ingen verkar ha nån form och Özil har väl aldrig presterat på kanten.

Börja fixa dessa saker så tror jag en hel del löser sig.

Tycker Emery får ta denna förlust. Fel manskap inne. Kanske inte hade räckt idag ändå men City hade iaf fått svettas lite.

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Elias Bard wrote:

4-3-3 passar vårt material bättre. Kör denna mot Chelsea så vinner vi.

                      Leno

Leichsteiner Sokratis Mistafi Nacho

                     Torreira

            Ramsey.      Xhaka

Henrikh.       Lacazette.    Auba

den elvan köper jag och om det är Ramsey el Özil spelar mindre roll. Dock verkar Özil inte i balans Så spela Ramsey

COYG

Knappen12
Bild för Knappen12

Förstår inte varför Guendouzi blir så otroligt kritiserad. Passningarna han får bakirfrån är 9/10 gånger helt bedrövliga och hgan får rädda upp med en tå för att City inte ska bryta dom. Försvarsmässigt bryter han en del passningar på offensiv planhalva, men är riktigt blek på egen planhalva. Han är den enda spelaren som vill ha boll på hela vårat mittfält. I mina ögon ska Xhaka, Ramsey, Bellerin, Henrich, Auba och framförallt Özil få större del av kritiken än unge Guendouzi, eller är jag helt fel ute? 

Cech hoppas jag förövrigt inte får en enda boll till på sina fötter denna säsong. Han gör en del fina räddningar, men herregud vad dålig han är med fötterna. 

Offensivt spelar vi bort passningar som helt enkelt knappt ens går att slå bort, en halv meter till nästa spelare slår vi bort. vad fan? 
Och de få bra lägena vi får, ja då träffar vi inte ens mål. 

Går utan tvekan att kritisera lag uttagningen, men rent taktiskt tycker jag ändå att Emery gör en bra bedömning.

Leno

Lichsteiner - Mustafi - Sokratis - Monreal

                        Torreira 

                  Ramsey - Özil
            Henrich - Laca - Auba 

Denna ser jag gärna mot Chelski

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Knappen12 wrote:

Förstår inte varför Guendouzi blir så otroligt kritiserad. Passningarna han får bakirfrån är 9/10 gånger helt bedrövliga och hgan får rädda upp med en tå för att City inte ska bryta dom. Försvarsmässigt bryter han en del passningar på offensiv planhalva, men är riktigt blek på egen planhalva. Han är den enda spelaren som vill ha boll på hela vårat mittfält. I mina ögon ska Xhaka, Ramsey, Bellerin, Henrich, Auba och framförallt Özil få större del av kritiken än unge Guendouzi, eller är jag helt fel ute? 

Cech hoppas jag förövrigt inte får en enda boll till på sina fötter denna säsong. Han gör en del fina räddningar, men herregud vad dålig han är med fötterna. 

Offensivt spelar vi bort passningar som helt enkelt knappt ens går att slå bort, en halv meter till nästa spelare slår vi bort. vad fan? 
Och de få bra lägena vi får, ja då träffar vi inte ens mål. 

Går utan tvekan att kritisera lag uttagningen, men rent taktiskt tycker jag ändå att Emery gör en bra bedömning.

Leno

Lichsteiner - Mustafi - Sokratis - Monreal

                        Torreira 

                  Ramsey - Özil
            Henrich - Laca - Auba 

Denna ser jag gärna mot Chelski

Jag håller med, även om Guendouzi gör några stora misstag så gömmer han sig inte utan han vill ha boll hela tiden! Tycker däremot Özil ska bänkas nästa match! Noll kämparglöd, Noll Passningssprocent, Noll vilja att vinna tillbaka bollen när han allt som oftast tappat den! Sånna spelare måste bort! In med vinnare och krigare och sånna som ställer krav! 

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Tycker tyvärr att Emery går bort sig med startuppställningen. Valet av spelare föll inte väl ut och taktiken var lite för överambitiös för att möta ligans bästa lag när vi inte är helt samspelta.

Cech ska inte stå om vi vill bygga spelet bakifrån. Xhaka såg riktigt seg ut och underlättade inte direkt för Guendouzi (som gjorde en helt okej match trots omständigheterna). Mustafi och Sokratis var okej, inte mycket mer. Mustafi svajar defensivt och Sokratis har problem med att hitta uppspel från den vänstra mittbacksplatsen. Ramsey är ingen 10:a och kommer aldrig vara som bäst i den rollen. Özil är definitivt ingen högermittfältare som ska understödja Bellerin i defensiven, utan är en av världens bästa 10:or. Mkhitaryan är svår att förstå sig på. Har han sin dag är han en fin spelare, men allt som oftast är han en alibispelare. Auba får inte mycket att jobba på i första halvlek. Kanske hade varit bättre att försöka hitta den långa bollen bakom Citys backlinje lite oftare..

Vi spelar upp oss i andra halvlek när Lacazette ersätter Ramsey. Torreira mot Xhaka fick också en positiv effekt vilket nog alla räknade med. Bara hoppas att Emery har fått sina svar och gör lite förändringar till nästa match. Vill vi fortsätta spela på samma sätt hade något i den här stilen fungerat betydligt bättre:

                       Leno

Bellerin - Mustafi - Sokratis - Monreal

              Ramsey - Torreira

    Mkhitaryan - Özil - Aubameyang

                    Lacazette

Helt övertygad om att det ger oss mer både med och utan boll. Torreira droppar ner i hålet framför mittbackarna och låter ytterbackarna kliva fram. Ramsey får en roll som b2b vilket passar honom bättre. Özil hamnar centralt som en 8:a/10:a. Auba växlar med Lacazette och Mkhitaryan kan agera länk mellan anfall och mittfält. Det är det bästa vi kan göra med materialet vi har tillgängligt.

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Fast det där stämmer inte Petrus. Visst gör Özil en riktigt svag match, men vi ser i alla fall tendenser till att skapa något när han får spela centralt. Tappade bollen flest gånger vilket är olikt honom, men vann även tillbaka bollen flest gånger av alla spelare i Arsenal. Kanske inte är rätt match att försvara honom men hatar när han får skit för något som är helt felaktigt. Det var inte kämparinsatsen eller viljan det var fel på, snarare den tekniska nivån vilket är olikt honom. Trött på slentrianmässiga sågningar som inte stämmer.

Jonas S
Bild för Jonas S
Knappen12 wrote:

Förstår inte varför Guendouzi blir så otroligt kritiserad.

Jag tycker Guendouzi var vår bästa spelare igår. Och med lite distans till matchen tycker jag hans insats känns ännu mer lovande. Han och Torreira tror jag kan bli en bra duo på mittfältet kommande säsonger. De som gnällt på att vi bara har gubbar i laget borde ju vara överlyckliga att vi kanske har dessa ungtuppar på gång.

Jag tyckte mittbackarna gjorde det rätt ok. Men jag har också så låga förväntningar nu mera. Sedan är ju försvarsspelet ett projekt under utveckling. Men vi var också extremt centrerade med Özil och Mikhitaryan på kanterna. Bellerin och AMN var många gånger lämnade åt sitt öde i första halvlek.

Det som gjorde mig besviken var framför allt anfallsspelet i andra halvlek när Emery flyttade fram Özil och ville gå för kviteringsmålet. Anfallsspelet var verkligen under all kritik med slarv gång efter gång.

Be excited!

Fredde
Bild för Fredde

Förra året så tyckte jag det kändes som att man kapitulerade i båda mötena från start. Det tyckte jag inte var fallet här. Men sen ska man komma ihåg att även utan David Silva, Kompany, Otamendi, Sané och De Bruyne så har dom fortfarande en startelva som kan vinna ligan. Vi har ingen startelva som kan vinna ligan, vi har däremot en elva som kan komma topp4 om vi tar med oss hemmaspelet från förra året samt skramlar ihop ett vettigt bortafacit. Vi kommer däremot ha en utvilad startelva eftersom reserverna och ungdomarna kommer spela EL.

You win some, you draw some

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Isak Selling wrote:

Fast det där stämmer inte Petrus. Visst gör Özil en riktigt svag match, men vi ser i alla fall tendenser till att skapa något när han får spela centralt. Tappade bollen flest gånger vilket är olikt honom, men vann även tillbaka bollen flest gånger av alla spelare i Arsenal. Kanske inte är rätt match att försvara honom men hatar när han får skit för något som är helt felaktigt. Det var inte kämparinsatsen eller viljan det var fel på, snarare den tekniska nivån vilket är olikt honom. Trött på slentrianmässiga sågningar som inte stämmer.

Ej slentrianmässig sågning från min sida, har verkligen varit ett fan av Özil sen han kom, men som han såg ut förra säsongen börjar jag tycka att det är inget annat än ett stort slöseri att ha han i klubben! Som han spelar och uppträder är en skam, han tjänar klart bäst i klubben och ska vara våran superstar, det räcker inte att visa det 5matcher/säsong! 

Isak Selling
Bild för Isak Selling
Petrus Wiklund wrote:

som han såg ut förra säsongen börjar jag tycka att det är inget annat än ett stort slöseri att ha han i klubben! Som han spelar och uppträder är en skam, han tjänar klart bäst i klubben och ska vara våran superstar, det räcker inte att visa det 5matcher/säsong! 

Det där är din subjektiva bild av honom, och inte hur verkligheten ser ut. Vare sig du vill eller inte så är han vår största stjärna, levererar på en konsekvent nivå (dippar så klart i enskilda matcher som alla andra), och en värdefull tillgång för klubben. Om inte ögat kan se vad han bidrar med kan du kolla på hans underliggande siffror. Han är definitivt ingen skam för klubben heller för den delen.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Alltid tråkigt med en förlust, i synnerhet i en premiär. Bara att konstatera att vi inte var redo att ge City en riktig match. Men det tror jag blir svårt även när vi spelar upp oss, har svårt att se något bättre klubblag i världen den här säsongen. 

Klart man hade hoppats på mer, vi har några prövade spelare som man hade hoppats på mer från (Miki, Özil, Cechs spel med boll). Hade också hoppats på att vi kunde understödja våra ytterbackar på ett bättre sätt. Anfallet som förblir vårt på pappret starkaste kort fick stora delar av matchen inget uträttat

En del detaljer tas kanske tillbaks till ritbordet, andra understryks och slipas framöver. Tycker ändå det var tydligt att vi försvarade på ett annat sätt, mindre naivt men med för lite kvalitet för att stå upp den här gången. Allt sitter nog inte redan till Chelsea men jag är fortsatt spänd för hur vi ska utvecklas under den här säsongen. Efter en 8-10 omgångar förväntar jag mig att vi spelar som Emery vill och att han nytjar truppens stykor och minimerar svagheterna. På individuell som lagmässig nivå. Fram tills dess kanske insatserna svajar men nog fasen kommer vi plocka en hel del poäng på vägen också. Som många skriver, tålamod och njut av ett lag som kommer utvecklas allt eftersom. Det tänker i alla fall jag göra

Exqert
Bild för Exqert

Konstigt att Sarri lyckades få fart på sina gubbar som MOSADE motståndet på bortaplan trots att han bara varit inne i ett par veckor och nya spelare. Ae Emery och spelarna ska skämmas idag, katastrof insats. Kom inte och säg att saker tar tid när andra bevisar att det inte behöver göra det. 

Glenn
Bild för Glenn
Andreas Näsström wrote:

Alltid tråkigt med en förlust, i synnerhet i en premiär. Bara att konstatera att vi inte var redo att ge City en riktig match. Men det tror jag blir svårt även när vi spelar upp oss, har svårt att se något bättre klubblag i världen den här säsongen. 

Klart man hade hoppats på mer, vi har några prövade spelare som man hade hoppats på mer från (Miki, Özil, Cechs spel med boll). Hade också hoppats på att vi kunde understödja våra ytterbackar på ett bättre sätt. Anfallet som förblir vårt på pappret starkaste kort fick stora delar av matchen inget uträttat

En del detaljer tas kanske tillbaks till ritbordet, andra understryks och slipas framöver. Tycker ändå det var tydligt att vi försvarade på ett annat sätt, mindre naivt men med för lite kvalitet för att stå upp den här gången. Allt sitter nog inte redan till Chelsea men jag är fortsatt spänd för hur vi ska utvecklas under den här säsongen. Efter en 8-10 omgångar förväntar jag mig att vi spelar som Emery vill och att han nytjar truppens stykor och minimerar svagheterna. På individuell som lagmässig nivå. Fram tills dess kanske insatserna svajar men nog fasen kommer vi plocka en hel del poäng på vägen också. Som många skriver, tålamod och njut av ett lag som kommer utvecklas allt eftersom. Det tänker i alla fall jag göra

håller med om att vi då och då pressade bra på ett mer samspelt sätt än vi gjorde under Wenger. Vi borde orka göra det oftare. Kanske är City för bra för det men vi stressade de till misstag och vann en del bollar genom det. Vet att man ej får berömma Klopp här men gillar iaf hans syn på press-spel. Förloras bollen så jagas bollen tillbaka snarast och laget hjälps pt. Hoppas Emery kan få in mer av det.

COYG

Mackan
Bild för Mackan
Exqert wrote:

Konstigt att Sarri lyckades få fart på sina gubbar som MOSADE motståndet på bortaplan trots att han bara varit inne i ett par veckor och nya spelare. Ae Emery och spelarna ska skämmas idag, katastrof insats. Kom inte och säg att saker tar tid när andra bevisar att det inte behöver göra det. 

Ändå en väsentlig skillnad att möta Huddersfield och City. Hade vi inte mött det motstånd vi gjorde hade gissningsvis presspelet också funkat mycket bättre osv.

Twitter: @mackan_carlsson

 

Exqert
Bild för Exqert

Finns det någon presskonferens efter matchen med Emery ute? Måste se vad fan han skyller på med sin knackliga engelska.

Davidsson och Mannen
Bild för Davidsson och Mannen
Exqert wrote:

Konstigt att Sarri lyckades få fart på sina gubbar som MOSADE motståndet på bortaplan trots att han bara varit inne i ett par veckor och nya spelare. Ae Emery och spelarna ska skämmas idag, katastrof insats. Kom inte och säg att saker tar tid när andra bevisar att det inte behöver göra det. 

Dels är det nog att anse som en herrans skillnad mellan shitty och Huddersfield, men framför allt ärvde han en trupp som vann ligan för ett och ett halvt år sedan vilken pimpats för mer än £150 mille under sommaren. Förutsättningarna var (är?) därmed tämligen olika.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Exqert wrote:

Finns det någon presskonferens efter matchen med Emery ute? Måste se vad fan han skyller på med sin knackliga engelska.

Har du tålamod nog att kolla hela så har du 9 minuter att kika på här (med tanke på tålamodet du verkar uppvisa med laget ;) )

https://youtu.be/jeqU6ViSE2E

MartinO
Bild för MartinO
Glenn wrote:
Glenn wrote:
Martin Oskarsson wrote:

Jag får det iaf inte till 7st, samt får jag verkligen inte citys till 5.

Vill man inte se problemet så.

Instämmer till fullo med Patric ovan. Ge det lite tid.

ska vi räkna våra:

spelare som spelat mer än 1 år:

Cech, musse, bellerin, AMN, Xhaka, Özil, Ramsey.

Blir inte det 7???

Ha lite på fötterna innan du kastar skit!

lite osäker på city men visst kom:

walker, ederson, mendy, laporte, b silva, mahrez i år/förra året.

City hade 2 spelare som inte varit i klubben över 1år, Mahrez och Laporte (kom i vintras) i sin startelva. Men tyck du att allt jag kom med var helt fel.

Du kanske ska tagga ner lite innan du kastar skit.

Jag anser det vara en ganska tydlig skillnad att ha 4 helt nya spelare + helt ny tränare. Jämfört med ett city med 2 nya spelare, MEN en coach som går in på sin 3e säsong, men det gör tydligen inte du.

Därav tycker jag inte man ska spy galla över ett lag efter 1 match.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Davidsson och Mannen wrote:
Exqert wrote:

Konstigt att Sarri lyckades få fart på sina gubbar som MOSADE motståndet på bortaplan trots att han bara varit inne i ett par veckor och nya spelare. Ae Emery och spelarna ska skämmas idag, katastrof insats. Kom inte och säg att saker tar tid när andra bevisar att det inte behöver göra det. 

Dels är det nog att anse som en herrans skillnad mellan shitty och Huddersfield, men framför allt ärvde han en trupp som vann ligan för ett och ett halvt år sedan vilken pimpats för mer än £150 mille under sommaren. Förutsättningarna var (är?) därmed tämligen olika.

Mosade inte city även Chelsea förra helgen?

Davidsson och Mannen
Bild för Davidsson och Mannen
Jimmy Roslund wrote:
Davidsson och Mannen wrote:
Exqert wrote:

Konstigt att Sarri lyckades få fart på sina gubbar som MOSADE motståndet på bortaplan trots att han bara varit inne i ett par veckor och nya spelare. Ae Emery och spelarna ska skämmas idag, katastrof insats. Kom inte och säg att saker tar tid när andra bevisar att det inte behöver göra det. 

Dels är det nog att anse som en herrans skillnad mellan shitty och Huddersfield, men framför allt ärvde han en trupp som vann ligan för ett och ett halvt år sedan vilken pimpats för mer än £150 mille under sommaren. Förutsättningarna var (är?) därmed tämligen olika.

Mosade inte city även Chelsea förra helgen?

Ja, resultatet blev tämligen modest men har läst mig till att de spel- och chansmässigt var rejält överlägsna. Så det har du nog rätt i!

Glenn
Bild för Glenn
Martin Oskarsson wrote:
Glenn wrote:
Glenn wrote:
Martin Oskarsson wrote:

Jag får det iaf inte till 7st, samt får jag verkligen inte citys till 5.

Vill man inte se problemet så.

Instämmer till fullo med Patric ovan. Ge det lite tid.

ska vi räkna våra:

spelare som spelat mer än 1 år:

Cech, musse, bellerin, AMN, Xhaka, Özil, Ramsey.

Blir inte det 7???

Ha lite på fötterna innan du kastar skit!

lite osäker på city men visst kom:

walker, ederson, mendy, laporte, b silva, mahrez i år/förra året.

City hade 2 spelare som inte varit i klubben över 1år, Mahrez och Laporte (kom i vintras) i sin startelva. Men tyck du att allt jag kom med var helt fel.

Du kanske ska tagga ner lite innan du kastar skit.

Jag anser det vara en ganska tydlig skillnad att ha 4 helt nya spelare + helt ny tränare. Jämfört med ett city med 2 nya spelare, MEN en coach som går in på sin 3e säsong, men det gör tydligen inte du.

Därav tycker jag inte man ska spy galla över ett lag efter 1 match.

jag har inte spytt galla. Jag hoppades på att se något annorlunda än Wengerball men det blev det ej. Stundtals var det rätt bedrövligt igår med.

Men när folk kommer med osanningar som du gör måste man få reagera. Så vi är överens om att Arsenal startade 7 spelare som spelat längre än 1 år? Dvs inte kom denna sommar, vintras eller förra sommaren?

Gällande City:

walker kom 17/18

ederson kom 17/18

Mendy kom 17/18

laporte kom 17/18

b silva kom 17/18

mahrez kom 18/19

När ska du erkänna att du har fel? Du skrev att förlusten berodde på att vi hade väldigt många som spelat kortare än 1 år vilket var fel. Nu börjar du blanda in ny manager mm vilket jag inte alls kommenterat. Jag vet att vi har ny coach och att Pep gör sin 3:e säsong.

 

 

COYG

Sidor