Medlemmar: 8776 st.
Visa menyn

Arsenal - Man City Premiär!!

227 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jonas S
Bild för Jonas S
Mackan wrote:
Exqert wrote:

Konstigt att Sarri lyckades få fart på sina gubbar som MOSADE motståndet på bortaplan trots att han bara varit inne i ett par veckor och nya spelare. Ae Emery och spelarna ska skämmas idag, katastrof insats. Kom inte och säg att saker tar tid när andra bevisar att det inte behöver göra det. 

Ändå en väsentlig skillnad att möta Huddersfield och City. Hade vi inte mött det motstånd vi gjorde hade gissningsvis presspelet också funkat mycket bättre osv.

Ja exakt. Huddersfield är (usäkta språket) ett riktigt skräplag.

Be excited!

B-G
Bild för B-G

Skönt att stämningen ser ut att bli bättre härinne denna säsong iaf :D
Once a gooner always a gooner.

Twitter @grvdga

Exqert
Bild för Exqert
Andreas Näsström wrote:
Exqert wrote:

Finns det någon presskonferens efter matchen med Emery ute? Måste se vad fan han skyller på med sin knackliga engelska.

Har du tålamod nog att kolla hela så har du 9 minuter att kika på här (med tanke på tålamodet du verkar uppvisa med laget ;) )

https://youtu.be/jeqU6ViSE2E

 

Ae det kan bli kämpigt som sagt..

MartinO
Bild för MartinO
Glenn wrote:
Martin Oskarsson wrote:
Glenn wrote:
Glenn wrote:
Martin Oskarsson wrote:

Jag får det iaf inte till 7st, samt får jag verkligen inte citys till 5.

Vill man inte se problemet så.

Instämmer till fullo med Patric ovan. Ge det lite tid.

ska vi räkna våra:

spelare som spelat mer än 1 år:

Cech, musse, bellerin, AMN, Xhaka, Özil, Ramsey.

Blir inte det 7???

Ha lite på fötterna innan du kastar skit!

lite osäker på city men visst kom:

walker, ederson, mendy, laporte, b silva, mahrez i år/förra året.

City hade 2 spelare som inte varit i klubben över 1år, Mahrez och Laporte (kom i vintras) i sin startelva. Men tyck du att allt jag kom med var helt fel.

Du kanske ska tagga ner lite innan du kastar skit.

Jag anser det vara en ganska tydlig skillnad att ha 4 helt nya spelare + helt ny tränare. Jämfört med ett city med 2 nya spelare, MEN en coach som går in på sin 3e säsong, men det gör tydligen inte du.

Därav tycker jag inte man ska spy galla över ett lag efter 1 match.

jag har inte spytt galla. Jag hoppades på att se något annorlunda än Wengerball men det blev det ej. Stundtals var det rätt bedrövligt igår med.

Men när folk kommer med osanningar som du gör måste man få reagera. Så vi är överens om att Arsenal startade 7 spelare som spelat längre än 1 år? Dvs inte kom denna sommar, vintras eller förra sommaren?

Gällande City:

walker kom 17/18

ederson kom 17/18

Mendy kom 17/18

laporte kom 17/18

b silva kom 17/18

mahrez kom 18/19

När ska du erkänna att du har fel? Du skrev att förlusten berodde på att vi hade väldigt många som spelat kortare än 1 år vilket var fel. Nu börjar du blanda in ny manager mm vilket jag inte alls kommenterat. Jag vet att vi har ny coach och att Pep gör sin 3:e säsong.

 

 

 

Visa mig vart jag skrev att förlusten berodde på detta? Jag anser att det är ganska självklart att med mycket nytt i startelvan + ny coach så ser det trubbigt ut i första seriematchen, speciellt när man möter ligans (troligtvis) bästa lag.

Du verkar ju tro på att Arsenal skulle spela bländande i första seriematchen med 36% (anser jag ganska mycket) av startelvan bestående av spelare som ej varit i klubben ens 1år + ny coach, mot ett lag som alla experter och säkert du själv tror kommer promenera hem årets upplaga av PL i kamp med möjligtvis Liverpool.

Det trodde åtminstone inte jag.

Om en spelare kom till ett lag inför säsongen 17/18 så borde du kunna räkna ut att dem varit där över 1 år, eller?? 

Glenn
Bild för Glenn
Martin Oskarsson wrote:
Glenn wrote:
Martin Oskarsson wrote:
Glenn wrote:
Glenn wrote:
Martin Oskarsson wrote:

Jag får det iaf inte till 7st, samt får jag verkligen inte citys till 5.

Vill man inte se problemet så.

Instämmer till fullo med Patric ovan. Ge det lite tid.

ska vi räkna våra:

spelare som spelat mer än 1 år:

Cech, musse, bellerin, AMN, Xhaka, Özil, Ramsey.

Blir inte det 7???

Ha lite på fötterna innan du kastar skit!

lite osäker på city men visst kom:

walker, ederson, mendy, laporte, b silva, mahrez i år/förra året.

City hade 2 spelare som inte varit i klubben över 1år, Mahrez och Laporte (kom i vintras) i sin startelva. Men tyck du att allt jag kom med var helt fel.

Du kanske ska tagga ner lite innan du kastar skit.

Jag anser det vara en ganska tydlig skillnad att ha 4 helt nya spelare + helt ny tränare. Jämfört med ett city med 2 nya spelare, MEN en coach som går in på sin 3e säsong, men det gör tydligen inte du.

Därav tycker jag inte man ska spy galla över ett lag efter 1 match.

jag har inte spytt galla. Jag hoppades på att se något annorlunda än Wengerball men det blev det ej. Stundtals var det rätt bedrövligt igår med.

Men när folk kommer med osanningar som du gör måste man få reagera. Så vi är överens om att Arsenal startade 7 spelare som spelat längre än 1 år? Dvs inte kom denna sommar, vintras eller förra sommaren?

Gällande City:

walker kom 17/18

ederson kom 17/18

Mendy kom 17/18

laporte kom 17/18

b silva kom 17/18

mahrez kom 18/19

När ska du erkänna att du har fel? Du skrev att förlusten berodde på att vi hade väldigt många som spelat kortare än 1 år vilket var fel. Nu börjar du blanda in ny manager mm vilket jag inte alls kommenterat. Jag vet att vi har ny coach och att Pep gör sin 3:e säsong.

 

 

 

Visa mig vart jag skrev att förlusten berodde på detta? Jag anser att det är ganska självklart att med mycket nytt i startelvan + ny coach så ser det trubbigt ut i första seriematchen, speciellt när man möter ligans (troligtvis) bästa lag.

Du verkar ju tro på att Arsenal skulle spela bländande i första seriematchen med 36% (anser jag ganska mycket) av startelvan bestående av spelare som ej varit i klubben ens 1år + ny coach, mot ett lag som alla experter och säkert du själv tror kommer promenera hem årets upplaga av PL i kamp med möjligtvis Liverpool.

Det trodde åtminstone inte jag.

Om en spelare kom till ett lag inför säsongen 17/18 så borde du kunna räkna ut att dem varit där över 1 år, eller?? 

jag ger upp. Jag kan räkna iaf. 1 säsong brukar räknas som ett år. Men fortsätt skyll på saker som inte finns.

COYG

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Snälla alla vänner. Varför måste vi hela tiden klanka och klaga och trycka ner varandra. Kasta anklagelser och okvädesord till höger och vänster.  

Jättetråkigt att läsa allt hela tiden. 

Supporter sedan 1983! 

Glenn
Bild för Glenn

Slår vi Chelski är det en bra start poängmässigt. Med rätt elva och rätt inställning kan vi klara det.

COYG

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Glenn wrote:

Slår vi Chelski är det en bra start poängmässigt. Med rätt elva och rätt inställning kan vi klara det.

Det vore grymt, 3p efter två omgångar hade jag absolut tagit på förhand och speciellt nu. Tror dock inte allt hinner sitta tills dess men hoppas på en uppryckning åtminstone. En förlust mot Chelsea i september och City i november skulle jag inte se som nån katastrof den här säsongen. Går att argumentera att förlust dom här två första omgångarna inte är nån katastrof med samma resonemang. Långt ifrån kul men står vi på noll poäng efter två omgångar så gör vi. Huvudsaken är att vi utvecklas och på sikt börjar ta poäng av och slå övriga topplag samt tar enklare segrar på bortaplan

Fredde
Bild för Fredde

Om man jämför med förra säsongen så var vi näst bästa laget på hemmaplan, vi hade en helt galet bra hemmastatistik. City förlorade vi mot även på våran hemmaplan förra året.

Det var på bortaplan vi var fullkomligt urusla. Om vi förra året hade slagit lag som Leicester, Newcastle, Brighton, Swansea, Bournmouth, WBA, West Ham, Southampton, Watford och Stoke i större utsträckning så hade i spelat CL. 4 vinster och ett kryss mot de här lagen så hade vi spelat CL i år. Noterbart är att vi förlorade mot 2 av lagen som åkte ur och kryssade mot det sista (WBA) på bortaplan. Vårat mål med säsongen är topp4 och om vi förbättrar oss på den här biten jämfört med förra året så kommer vi uppnå det. Hemmafacit vi hade förra året är under ett normalår tillräckligt bra för att vinna ligan. Då har jag inte ens rabblat att vi även förlorade mot övriga toppkonkurrenter på bortaplan med något kryssundantag.

De enda vi besegrade på bortaplan var Crystal Palace med Zaha var skadad(?), Everton med Koeman inne på sista versen, Burnley och Huddersfield i sista omgången.

You win some, you draw some

Jonas S
Bild för Jonas S
Fredde wrote:

Om man jämför med förra säsongen så var vi näst bästa laget på hemmaplan, vi hade en helt galet bra hemmastatistik. City förlorade vi mot även på våran hemmaplan förra året.

Det var på bortaplan vi var fullkomligt urusla. Om vi förra året hade slagit lag som Leicester, Newcastle, Brighton, Swansea, Bournmouth, WBA, West Ham, Southampton, Watford och Stoke i större utsträckning så hade i spelat CL. 4 vinster och ett kryss mot de här lagen så hade vi spelat CL i år. Noterbart är att vi förlorade mot 2 av lagen som åkte ur och kryssade mot det sista (WBA) på bortaplan. Vårat mål med säsongen är topp4 och om vi förbättrar oss på den här biten jämfört med förra året så kommer vi uppnå det. Hemmafacit vi hade förra året är under ett normalår tillräckligt bra för att vinna ligan. Då har jag inte ens rabblat att vi även förlorade mot övriga toppkonkurrenter på bortaplan med något kryssundantag.

De enda vi besegrade på bortaplan var Crystal Palace med Zaha var skadad(?), Everton med Koeman inne på sista versen, Burnley och Huddersfield i sista omgången.

Både Burnley och Huddersfiled var riktiga sömnpiller på sluttampen. Burnley-matchen kändes mer som en Wenger-avtackning än som en fotbollsmatch. Evertons insats var helt under isen. I den matchen imponerade vi kanske men det var mot ett fullständigt obefintligt motstånd. Crystal Palace minns jag inte mycket av. Vi hade ju nästan kunnat ha tagit 0p på bortaplan med ett lite annat spelchema.

Märkligt hur det kan vara en sådan extrem skillnad mellan borta och hemmaform. Men man kan se det ibland på lag längre ner i tabellen. Även rätt svaga lag kan vara starka på hemmaplan antar jag.

Det jag tyckte var rätt uppebart förra säsongen var hur extremt dålig lagmoralen var. Många spelare verkade knappt bry sig om att dyka upp på vissa matcher. Förhoppningsvis kan det se lite bättre ut på den fronten med lite nya värvningar och en annan tränare.

Be excited!

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Jonas S wrote:

Både Burnley och Huddersfiled var riktiga sömnpiller på sluttampen. Burnley-matchen kändes mer som en Wenger-avtackning än som en fotbollsmatch.

Fast nu blandar du ihop matcherna. På hemmaplan (i avtackningen till Wenger) spelade vi ut Burnley efter noter och vann med 5-0 och det var siffror som var i underkant. Bortamatchen under hösten däremot var en riktigt dålig fotbollsmatch som vi avgjorde med matchens sista spark när Alexis gjorde mål på straff.

Sekreterare Arsenal Sweden

Jonas S
Bild för Jonas S
Lars Lundstedt wrote:
Jonas S wrote:

Både Burnley och Huddersfiled var riktiga sömnpiller på sluttampen. Burnley-matchen kändes mer som en Wenger-avtackning än som en fotbollsmatch.

Fast nu blandar du ihop matcherna. På hemmaplan (i avtackningen till Wenger) spelade vi ut Burnley efter noter och vann med 5-0 och det var siffror som var i underkant. Bortamatchen under hösten däremot var en riktigt dålig fotbollsmatch som vi avgjorde med matchens sista spark när Alexis gjorde mål på straff.

Ahh såklart. Jag blandar ihop det helt.

Men bästa insatsen på bortplan måste ju ha varit mot Everton. Det var väl den enda bortamatchen där vi verkligen spelade riktigt bra om jag minns rätt? Mot ett Everon som var helt under isen just då. Vi får hoppas det blir bättre den här säsongen.

Be excited!

Fredde
Bild för Fredde

Tycker matchen mot Burnley var våran bästa bortaseger förra året eftersom Burnley var fruktansvärt svårslaget under den perioden när vi mötte dom. Chelsea borta gör vi antagligen den bästa bortamatchen men får "bara" med oss ett kryss.

Men de bortamatcherna jag rabblade så var vi helt under isen gällande någon form av prestation. Obefintlig inställning och lagmoral. Det såg ut som att man spelade för att bli av med tränaren.

You win some, you draw some

Jonas S
Bild för Jonas S
Fredde wrote:

Tycker matchen mot Burnley var våran bästa bortaseger förra året eftersom Burnley var fruktansvärt svårslaget under den perioden när vi mötte dom. Chelsea borta gör vi antagligen den bästa bortamatchen men får "bara" med oss ett kryss.

Men de bortamatcherna jag rabblade så var vi helt under isen gällande någon form av prestation. Obefintlig inställning och lagmoral. Det såg ut som att man spelade för att bli av med tränaren.

Du har nog helt rätt gällande Burnley borta. Chelsea var också bra, du väcker mitt obefintliga minne känner jag. Vi har varit rätt bra mot Chelsea generellt under Conte-epoken. Hoppas det håller i sig nu i helgen.

Be excited!

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Jonas S wrote:
Lars Lundstedt wrote:
Jonas S wrote:

Både Burnley och Huddersfiled var riktiga sömnpiller på sluttampen. Burnley-matchen kändes mer som en Wenger-avtackning än som en fotbollsmatch.

Fast nu blandar du ihop matcherna. På hemmaplan (i avtackningen till Wenger) spelade vi ut Burnley efter noter och vann med 5-0 och det var siffror som var i underkant. Bortamatchen under hösten däremot var en riktigt dålig fotbollsmatch som vi avgjorde med matchens sista spark när Alexis gjorde mål på straff.

Ahh såklart. Jag blandar ihop det helt.

Men bästa insatsen på bortplan måste ju ha varit mot Everton. Det var väl den enda bortamatchen där vi verkligen spelade riktigt bra om jag minns rätt? Mot ett Everon som var helt under isen just då. Vi får hoppas det blir bättre den här säsongen.

Jo, Everton var den enda hundraprocentiga insatsen på bortaplan under hela säsongen. Sedan hade vi även Milan borta i EL, det var också en riktigt bra insats.

Sekreterare Arsenal Sweden

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Fredde wrote:

Tycker matchen mot Burnley var våran bästa bortaseger förra året eftersom Burnley var fruktansvärt svårslaget under den perioden när vi mötte dom. Chelsea borta gör vi antagligen den bästa bortamatchen men får "bara" med oss ett kryss.

Men de bortamatcherna jag rabblade så var vi helt under isen gällande någon form av prestation. Obefintlig inställning och lagmoral. Det såg ut som att man spelade för att bli av med tränaren.

Ah - Chelsea borta glömde jag. Där var vi också en hårfin (men korrekt) offsideavvinkning på Mustafi ifrån att vinna.

Sekreterare Arsenal Sweden

Sidor