Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Arsenal-Liverpool 3/11 18.30

106 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Elias Bard
Bild för Elias Bard
Arsenal-Liverpool 3/11 18.30

En riktigt jävla jobbig match på många plan, plastiga medgångssupportrar till vänner,liga position samt deras ökenvandring på titlar senaste åren jag gärna ser fortsätta.

Jag hoppas verkligen Kolasinac/Nacho är spelklar till lördag,helst Kola. Önskar denna elva som grundar sig i att vi måste få bort deras front trio samt presspel!

Hoppas på ett X!

 

                        Leno

Liechtsteiner. Sokratis Holding. Kolasinac

                  Torreira. Xhaka 

Mikhi.               Ramsey.        Auba

                         Laca

AFC

Mackan
Bild för Mackan

Leno i mål känns ju rätt självklar numera.

Backlinjen håller jag helt med om. Lichtsteiner har varit lite upp och ner, men det bästa alternativ vi har.

Torreira Xhaka också givet mittlås.

Mikhi ska absolut spela. Hoppas bara han hittar lite mer flyt än han haft hittills. Ramsey är väl för mig det mest osäkra kortet i elvan, men ändå jämnare än Özil och bättre i mitten än på kant. Auba självklar och Laca självklar.

Ångest med en gnutta hopp är väl bäst beskrivning på vad man känner inför lördag :)

Twitter: @mackan_carlsson

 

B-G
Bild för B-G

Fan jag sitter på en Airbus A380-800 under matchen. Tveksamt om Lufthansas Wifi klarar att streama.
Nåja, får nöja sig med Text-TV appen :/
Tror på förlust men hoppas att vi krigar till oss 1-1

Twitter @grvdga

Mackan
Bild för Mackan
B-G wrote:

Fan jag sitter på en Airbus A380-800 under matchen. Tveksamt om Lufthansas Wifi klarar att streama.
Nåja, får nöja sig med Text-TV appen :/
Tror på förlust men hoppas att vi krigar till oss 1-1

Vet du vad du har Hedlund.. taskig timing :). Text-tv är underskattat!!! 1-1 låter målsnålt. Kryssar vi blir det väl det klassiska Arsenal-Liverpoolresultatet 4-4 :).

Twitter: @mackan_carlsson

 

B-G
Bild för B-G
Mackan wrote:
B-G wrote:

Fan jag sitter på en Airbus A380-800 under matchen. Tveksamt om Lufthansas Wifi klarar att streama.
Nåja, får nöja sig med Text-TV appen :/
Tror på förlust men hoppas att vi krigar till oss 1-1

Vet du vad du har Hedlund.. taskig timing :). Text-tv är underskattat!!! 1-1 låter målsnålt. Kryssar vi blir det väl det klassiska Arsenal-Liverpoolresultatet 4-4 :).

JAAAA!! Blev Lufthansa kör LIVE TV ombord! Kollade deras schedule och dom visar matchen!! Prisa Tyskarna!!
Nu blir det complimentary champagne, en biff och live fotboll på söndag :D

Twitter @grvdga

Mackan
Bild för Mackan
B-G wrote:
Mackan wrote:
B-G wrote:

Fan jag sitter på en Airbus A380-800 under matchen. Tveksamt om Lufthansas Wifi klarar att streama.
Nåja, får nöja sig med Text-TV appen :/
Tror på förlust men hoppas att vi krigar till oss 1-1

Vet du vad du har Hedlund.. taskig timing :). Text-tv är underskattat!!! 1-1 låter målsnålt. Kryssar vi blir det väl det klassiska Arsenal-Liverpoolresultatet 4-4 :).

JAAAA!! Blev Lufthansa kör LIVE TV ombord! Kollade deras schedule och dom visar matchen!! Prisa Tyskarna!!
Nu blir det complimentary champagne, en biff och live fotboll på söndag :D

Grattis! :)

Twitter: @mackan_carlsson

 

Jonas S
Bild för Jonas S
B-G wrote:
Mackan wrote:
B-G wrote:

Fan jag sitter på en Airbus A380-800 under matchen. Tveksamt om Lufthansas Wifi klarar att streama.
Nåja, får nöja sig med Text-TV appen :/
Tror på förlust men hoppas att vi krigar till oss 1-1

Vet du vad du har Hedlund.. taskig timing :). Text-tv är underskattat!!! 1-1 låter målsnålt. Kryssar vi blir det väl det klassiska Arsenal-Liverpoolresultatet 4-4 :).

JAAAA!! Blev Lufthansa kör LIVE TV ombord! Kollade deras schedule och dom visar matchen!! Prisa Tyskarna!!
Nu blir det complimentary champagne, en biff och live fotboll på söndag :D

Lufthansa är kung. Visar både PL och CL.

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Leno

Bellerin - Sokratis - Campbell - Vad fasen vi har att tillgå

Torreira - Xhaka. (Skulle säga det viktigaste paret att krita dit på uttagningen)

Iwobi - Özil - Auba

Laca

Försvinner Özil så byt in Ramsey i paus

B-G
Bild för B-G
Andreas Näsström wrote:

Leno

Bellerin - Sokratis - Campbell - Vad fasen vi har att tillgå

Torreira - Xhaka. (Skulle säga det viktigaste paret att krita dit på uttagningen)

Iwobi - Özil - Auba

Laca

Försvinner Özil så byt in Ramsey i paus

Skriver under på denna. Gärna Campbell!
Mhiki varit dålig, Iwobi bra. (Önskade ett nytt toppnamn där dock)
Özil skall starta men ut så snabbt han börjar se grinig ut.

Twitter @grvdga

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Dagens uppgifter från Arsenal: Sokratis, Monreal, Kolasinac, Bellerin, Elneny tveksamma till spel mot Liverpool. Kos, Mavropanos alltjämt borta.

Mackan
Bild för Mackan
Andreas Näsström wrote:

Dagens uppgifter från Arsenal: Sokratis, Monreal, Kolasinac, Bellerin, Elneny tveksamma till spel mot Liverpool. Kos, Mavropanos alltjämt borta.

Stämmer det där så blir man ju ganska uppgiven på förhand.. Någon av backarna hade ju varit ytterst nödvändigt att få tillbaka känns det som :(

Twitter: @mackan_carlsson

 

Vicious
Bild för Vicious

Får hoppas att det mörkas.

Men det känns helt klart inte bra. Får vara nöjda med poäng imorrn som det ser ut.

#Championship

Jonas S
Bild för Jonas S

Om någon av Bellerin och Monreal saknas blir det väldigt svårt. Vi får hoppas att Salah bli uppäten av ett lejon på väg till matchen ett något..

Jag greppar efter halmstrån här.

Be excited!

Nicklas Kanskär
Bild för Nicklas Kanskär

Vi får hoppas hela deras 1:a elva blir lite mystiskt magsjuka så dom missar matchen. 

Kanis

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson
Nicklas Kanskär wrote:

Vi får hoppas hela deras 1:a elva blir lite mystiskt magsjuka så dom missar matchen. 

 

Eller så får hela truppen kluvna hårtoppar och kan inte spela. 

Supporter sedan 1983! 

Byarum
Bild för Byarum
Nicklas Kanskär wrote:

Vi får hoppas hela deras 1:a elva blir lite mystiskt magsjuka så dom missar matchen. 

Vi kanske ska bjuda dem på lasagne,,,

Bosse

Glenn
Bild för Glenn
B-G wrote:
Andreas Näsström wrote:

Leno

Bellerin - Sokratis - Campbell - Vad fasen vi har att tillgå

Torreira - Xhaka. (Skulle säga det viktigaste paret att krita dit på uttagningen)

Iwobi - Özil - Auba

Laca

Försvinner Özil så byt in Ramsey i paus

Skriver under på denna. Gärna Campbell!
Mhiki varit dålig, Iwobi bra. (Önskade ett nytt toppnamn där dock)
Özil skall starta men ut så snabbt han börjar se grinig ut.

 

håller med.

bokade min Lufthansa till söndag istället men ingen 380 till Dallas :-(

COYG

Anton Wester
Bild för Anton Wester

Flyger till London snart, om nån/några vill ta en öl eller två innan match så är det bara att höra av sig :) 

Jepson
Bild för Jepson

Den här matchen blir ett spännande test på att se vad Emery får ut av grabbarna. Inte optimalt med så många försvarare borta, men å andra sidan vad har vi haft för försvar när de varit på plats? :) :)

Emery vinner hellre med 5-4 än 1-0 så många mål är nog bara att vänta. Och det är inte denna säsongen vi ska vara som bäst :)

Med det sagy så... COYG!!!!!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Nu kommer slutligen den riktiga värdemätaren. Det känns lite som ett vägskäl för säsongen idag - vinst och vi kan börja hoppas på att på allvar hänga med i toppen och kanske till och med bli en utmanare. Kryss är också bra med förutsättningarna, vi möter ett av Europas bästa anfall med en backuppsättning att tillgå som knappt verkar vara någon uppsättning alls. En förlust betyder mer än poängen som går till spillo, då går det plötsligt att hävda "men vadå, ni mötte ju inget riktigt motstånd. 11 segrar är bra men ni är ju ändå inte med när det gäller"

Därför hoppas jag innerligt att våra anfallare fortsätter visa fin form, att Özil bjuder på magi, att Torreira agerar galen terrier, att Leno gör en dundermatch och att vårt försvar har en sån där dag när marginalerna är med oss och allt stämmer oavsett hur det ser ut och vad som är rättvist. Att vi vågar gå på kontring med ett rakt spel när tillfälle ges, att vi kan hålla i bollen när vi behöver andas och dra ner på tempo. Att vi kan ge understöd till utsatta ytterbackar över 90 minuter och inte ge Salah och Mané något som helst gratis. Att vi kan spela sädår lagom cyniskt för att sen ställa om och visa va va voom

Come on Arsenal!

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Vi får kämpa för att hålla nollan i första halvleken. Vi brukar vara bäst i andra halvleken. Då kan magin skapas. 

Supporter sedan 1983! 

Segerhammar
Bild för Segerhammar

Med risk för en jinx.. men den 23:e augusti krönte jag min kropp med en Arsenal tatuering. Sen dess har vi inte förlorat. Jag tror det blir ett X idag men hoppas på en skrällartad seger. Auba och Laca gör mål och Özil gör en nya super match med 2-3 assist.

 

"Why fly if you could walk on water?"

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag tror det blir svårt om vi saknar våra ytterbackar. Utan Bellerin och Monreal tappar vi väldigt mycket i anfallsspelet. Och jag tror det är framåt vi måste prestera idag om vi skall ha en chans att vinna. Vi har knappast mittbackar bra nog för att hålla någon nolla. Mustafi kan hitta på exakt vad som helst i en sådan här match.

Men jag vill se startelvan innan jag börjar spekulera i resultatet. Om vi kan ställa upp med det bästa vi har tror jag vi har en hyfsad chans att få med oss poäng. Men Liverpool är starka i defensiven. De är inte lätta att göra mål på efter storvärvningarna i sommar.

Be excited!

MikeR
Bild för MikeR
Anton Wester wrote:

Flyger till London snart, om nån/några vill ta en öl eller två innan match så är det bara att höra av sig :) 

Vi är ca 25 svennar som träffas på Twelve pins vid 14 idag om du vill ha sällskap :) 

 

I'll answer to nobody !!

Anton Wester
Bild för Anton Wester
MikeR wrote:
Anton Wester wrote:

Flyger till London snart, om nån/några vill ta en öl eller två innan match så är det bara att höra av sig :) 

Vi är ca 25 svennar som träffas på Twelve pins vid 14 idag om du vill ha sällskap :) 

 

Perfekt! Kommer förbi sen :)

MikeR
Bild för MikeR
Anton Wester wrote:
MikeR wrote:
Anton Wester wrote:

Flyger till London snart, om nån/några vill ta en öl eller två innan match så är det bara att höra av sig :) 

Vi är ca 25 svennar som träffas på Twelve pins vid 14 idag om du vill ha sällskap :) 

 

Perfekt! Kommer förbi sen :)

Kanon Arsenal Malmö har flaggor och banners med så du lär se oss 

I'll answer to nobody !!

Anton Wester
Bild för Anton Wester
MikeR wrote:
Anton Wester wrote:
MikeR wrote:
Anton Wester wrote:

Flyger till London snart, om nån/några vill ta en öl eller två innan match så är det bara att höra av sig :) 

Vi är ca 25 svennar som träffas på Twelve pins vid 14 idag om du vill ha sällskap :) 

 

Perfekt! Kommer förbi sen :)

Kanon Arsenal Malmö har flaggor och banners med så du lär se oss 

Kanon!

Jepson
Bild för Jepson

sidonot. Reiss Nelson fortsätter måla i Hoffenheim. ser inga problem med att han tar Ramseys plats nästa år. 

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Som någon nämnde, mycket viktig match idag. Har svårt att se hur vi ska kunna hålla tätt bakåt. Ska vi vinna krävs att Torreira bromsar upp anfallen som kommer och att Özil levererar magi. Målskyttar har vi så det handlar om att ge dem tillfällen. Jag tror att vi har större chans att vinna än oddsen visar, särskilt om vi håller ut första halvlek. Bra dag att betta. COYG!

Life and Arsenal are miracles enough.

Jonas S
Bild för Jonas S

Bellerin startar vilket jag tror är väldigt viktigt. Kola är tillbaka. Hoppas han är hyfsat i slag med tanke på att han varit borta så länge. Stort avbräck att Monreal blir borta. Men vi slipper en skräckelva med typ Jenkinson eller Xhaka som vänsterback.

Be excited!

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

En helt ok startelva. Backlinjen kommer få det tufft men jag är optimist och tror på oavgjort. 

Supporter sedan 1983! 

Sidor