Medlemmar: 8808 st.
Visa menyn

Leicester-Arsenal 28/4

104 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Ibland agerar vi so  ett juniorlag. Nä fan, heja Chelsea nu. Vill inte se United CL

Vicious
Bild för Vicious

Happ, då måste vi vinna EL för att det ska bli CL nästa säsong. Inga problem alls att ha den pressen på sig för våra mentalt starka gubbar...

#Championship

Glenn
Bild för Glenn

Mot Wolves 1 skott på mål

Mot Leicester 1 skott på mål

COYG

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Haha! FN va komiskt. Tänk om Chelsea vinner mormors i finalen och de ligger på 4e platsen... och vi 5a...

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Pelle
Bild för Pelle
Glenn wrote:
Pelle wrote:
Byarum wrote:
Pelle wrote:
Glenn wrote:
Jimmy Roslund wrote:

Blir dyrt att göra ett slagkraftigt lag av detta. Vi får nog slåss om 5e 6e några år till innan vi spelat ihop ett lag.

då måste klubben säljas till Uzbeken eller afrikanen som det snackats om. Annars kommer inget hända. Vi är snart ett lag som slåss om 6-10 platserna

Nu skall vi inte överdriva. Vi var ett lag som skulle slåss om plats 5-6, nu e vi med o slås om plats 3-6 och återigen i semi i EL, vi har tagit små steg framåt.

Det finns två aspekter av detta. Vår placering och våra poäng är inte mycket att klaga, men spelet, attityden och spelsystem. Vi är vilse i det mesta och det vi lever på idag rent poängmässigt är att många matcher i höstas gick vår väg. 

Vi har alltså besegrat Chelsea, United och Tottenham, enbart förlorat fyra av totalt tio toppmatcher samt spelat ut Napoli. 

chelsea och United som har usla säsonger bakom sig och Tottenham som har förlorat 12 matcher under säsongen

United som gör enligt ditt recept - ödslar massa pengar... Chelsea som kommer tappa sin bäste spelare och har en tränarjobb ingen vill ha.

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Kenny Nordh wrote:

Haha! FN va komiskt. Tänk om Chelsea vinner mormors i finalen och de ligger på 4e platsen... och vi 5a...

Ja då bjuder Chelsea oss på CL-spel. :)

If it's too strong, then you're too weak!

George Adams
Bild för George Adams

Hjälp!

Pelle
Bild för Pelle
George Adams wrote:

Hjälp!

Nattsvart!

If it's too strong, then you're too weak!

Glenn
Bild för Glenn
Pelle wrote:
Glenn wrote:
Pelle wrote:
Byarum wrote:
Pelle wrote:
Glenn wrote:
Jimmy Roslund wrote:

Blir dyrt att göra ett slagkraftigt lag av detta. Vi får nog slåss om 5e 6e några år till innan vi spelat ihop ett lag.

då måste klubben säljas till Uzbeken eller afrikanen som det snackats om. Annars kommer inget hända. Vi är snart ett lag som slåss om 6-10 platserna

Nu skall vi inte överdriva. Vi var ett lag som skulle slåss om plats 5-6, nu e vi med o slås om plats 3-6 och återigen i semi i EL, vi har tagit små steg framåt.

Det finns två aspekter av detta. Vår placering och våra poäng är inte mycket att klaga, men spelet, attityden och spelsystem. Vi är vilse i det mesta och det vi lever på idag rent poängmässigt är att många matcher i höstas gick vår väg. 

Vi har alltså besegrat Chelsea, United och Tottenham, enbart förlorat fyra av totalt tio toppmatcher samt spelat ut Napoli. 

chelsea och United som har usla säsonger bakom sig och Tottenham som har förlorat 12 matcher under säsongen

United som gör enligt ditt recept - ödslar massa pengar... Chelsea som kommer tappa sin bäste spelare och har en tränarjobb ingen vill ha.

jag har inte sagt att vi ska ödsla massa pengar men om laget ska byggas om så behövs pengar. Men du lever kanske i en värld där allt är gratis?

Tippade 3-0 i paus. Så jävla väntat

COYG

Vicious
Bild för Vicious

Vi har släppt in fler mål än Newcastle på 13:e plats... 9 lag som släppt in färre mål än oss.

#Championship

B-G
Bild för B-G

Jag är kränkt!!

Twitter @grvdga

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh
Pelle wrote:
Kenny Nordh wrote:

Haha! FN va komiskt. Tänk om Chelsea vinner mormors i finalen och de ligger på 4e platsen... och vi 5a...

Ja då bjuder Chelsea oss på CL-spel. :)

Är det sant?

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh
B-G wrote:

Jag är kränkt!!

Ja nu är det inte kul längre.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Glenn
Bild för Glenn

Kryper bed i min koja och gömmer mig. En medlem som inte kommer att förnya sitt medlemsskap nästa år. Så härja vidare du Pelle.

 

COYG

Jepson
Bild för Jepson

Alltså, vi ligger under med 2-0. och jag skiter i det, men att då släppa in 3-0 för att man inte ligger så nära inpå sin spelare att de kan höra sina mardrömmar är fan åt h -vete. Mustafi bara ser på hur ett mål till bara åker in. 

Nåja, nästa säsong kommer jag inte tolerera nåt sånt någonstans

Fredde
Bild för Fredde

Städa ur den här truppen. Sälj Mustafi, Özil, Miki, Auba (vi behöver uppenbarligen pengar) och Elneny. Köp spets och inte massa bredd. Bryr mig inte om vi har en för tunn trupp.

You win some, you draw some

Jocke K
Bild för Jocke K
Pelle wrote:
Kenny Nordh wrote:

Haha! FN va komiskt. Tänk om Chelsea vinner mormors i finalen och de ligger på 4e platsen... och vi 5a...

Ja då bjuder Chelsea oss på CL-spel. :)

Nä vi kommer inte till CL om vi blir tvåa i EL eller för att vi är femma i PL och Chelsea fyra i PL och samtidigt vinnare  i EL!! Då går den CL platsen  till Frankrike. Detta har jag fått  veta  av min grabb och det innebär  säker källa!! :)

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Byarum
Bild för Byarum

Det är synd att vi inte kan komma sjua och börja konsolidera oss och börja bygga ihop ett nytt lag utan denna skitturnering, Europa League,, vi är så deep in the shit,,,, och har knappt nånting att börja bygga på inför framtiden och inte lär vi ha några transferpengar heller,,,om vi tittar på laget idag? Hur många spelare finns det där, som vi tror finns kvar i laget i en förstaelva om två år? Tre, fyra? Leno, Torreira, Laca och Auba? 

Bosse

George Adams
Bild för George Adams

Tyvärr tror jag vi måste börja om lite från början.

Jag tycker vi framförallt saknar attityd i laget, truppen, klubben. Vi har spelare  ( och kanske även supportrar) med helt fel självbild. 

Samtidigt är årets säsong absolut ingen katastrof, utan totalt sätt resultatmässigt helt ok. Men inför framtiden är jag ordentligt orolig.

Det är inte många som skulle få nytt kontrakt av mig .. Den enda försvararen är Leno. Övriga hade jag sålt till The Championship....

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Vi är ju totalt kassa bakåt, vilket vi har varit i flera år! Den återkommande frågan är: vilken roll har Steve Bould? Vad gör han för att få lön av klubben? Någon måste ju utvärdera hans fleråriga arbete i klubben! Men det som är minst lika ruttet nu är ju vårat anfallsspel, eller bristen på det! 8!? Skott på mål på 3 matcher, 3 otroligt viktiga matcher! 270 minuter fotboll och 8 futtiga skott på mål!? 2,66 skott på mål/match i snitt! Tamigfan patetiskt! 

Dr PAW
Bild för Dr PAW
B-G wrote:

Jag är kränkt!!

+1

Life and Arsenal are miracles enough.

Nicklas Kanskär
Bild för Nicklas Kanskär

Jag vill inte va sån. Men detta är precis vad vi behöver. En utrensning! Hade vi klarat topp 4 så hade det snålas med pengar i sommar och förlängning med spelare som nacho med flera. Som tyvärr inte är en del av våran framtid. Nu är det bara att inse att nytt hungrigt blod behövs i våran spelartrupp. Sen får vi ta ett år nästa år som vi kommer runt 4-6 igen för att sen kunna utmana. 

Kanis

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Vänner!

Vi har alltid varit som bäst efter jul. Nu är vi som sämst när det gäller???

Sen skall vi dessutom sälja Ramsey? Och Mesut?

Näe vad håller vi på med?

Tomas A.

Byarum
Bild för Byarum

Ärligt talat, är Emery rätt man att leda vårt in i framtiden? Har han skapat något nytt med vårt lag, förutom att vara världsmästare i halvleksbyten? Ser ni något tydligt spelsystem? Har han på något sätt stärkt vårt genom åren svaga försvarsspel? Finns det någon stabilitet i vårt lag? Kanske fel att ställa de här frågorna efter de senaste två veckornas miserabla resultat i PL, men jag ser ingen förändring, ingen förbättring eller tydlig riktning...tyvärr.

Bosse

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Jag håller med dig Bosse! Emery? Är han rätt? 

jag tror inte det är så bra att göra sig av med stommen i laget med britter.

Inte heller göra sig av med Özil, som enligt min mening är när han får rätt uppbackning och stöd utan tvekan en av PLs bästa playmakers. Han är grym! 

Det är bara att bryta ihop och ta nya tag!

Tomas A.

Rolf Eriksson
Bild för Rolf Eriksson

Det är inte just denna match som gör att vi ev. missar CL utan det är ett antal matcher tidigare denna säsong som vi inte har spelat bra. Dom 3 senaste matcherna har varit katastrofala!! Absolut.

Emery gör som vanligt konstiga byten...

Sedan har han spelat Xhaka och Iwobi för ofta, ingen av dom håller PL klass. Xhaka felpassarnas mästare, jobbar inte hem, duckar i muren listan kan göras lång över en kass spelare. Sälj!! 

Iwobi som start spelare när, var, hur kan han vara det?

Vad ser Emery i dessa 2 'startspelare' som statistiken säger att dom inte håller PL klass? 

Vi har en målvakt

Backlinjen ska uppdateras

Mittfältet ska uppdateras

Anfallet Laca Auba

Sen att inte spela Laca och Auba varje match om dom inte är skadade...

Håller med att Özil med rätt uppbackning är en av de bästa playmakers i PL.

 

George Adams
Bild för George Adams

När Emery ordentligt har fått tid att bygga sitt lag är jag beredd att diskutera Emerys vara eller inte.

Man kan givetvis bedöma hans insats så här långt. Frågan är vad han skall jämföras mot? . Andra topptränares premiärsäsong? Wenger?

Om man tittar på hur Emery skött sig i jämförelse med andra tränare som kommer till en klubb på en liknande nivå som Arsenal så får man väl ändå ge Emery klart Godkänt ? Och om man jämför med Wenger åstadkom de sista åren med i många stycken samma spelartrupp, så är det väl också ungefär på samma nivå?

Problemet är ju det många här inne på forumet är inne på. Vi saknar attityd och vinnande karaktärspelare. Vi saknar ledaregenskaper. Vi har i jämförelse med våra konkurrenter alldeles för dåliga försvarspelare, egentligen i alla lagdelar, även om det är mest tydligt i backlinjen. Och flera, om inte alla av våra bärande spelare är antingen på väg utför i karriären, eller på väg bort från klubben. Det finns fortfarande en hel del godis i offensiven, men våra övriga brister avslöjar oss gång på gång, trots stundtals bra offensiva intentioner 

Nej vi måste börja om och bygga nytt,!! 

Fredde
Bild för Fredde

Våran trupp liksom Chelseas, Tottenhams och Uniteds trupp ser ut att vara helt slutkörda. Att tottenhams är det är extremt väntat eftersom de inte fick någon semester efter VM. Att våran är det är helt sjukt eftersom vi roterat kraftigt hela året och gav alla spelare rätt semester. Vi skriver väldigt ofta att Emery roterat bort poäng, det borde ge tillbaka poäng nu.

Vi behöver bygga en helt ny trupp.

You win some, you draw some

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Jag är inte redo att såga Emery. Man kan kritisera delar, givetvis, men det är ju lätt att göra med facit i hand. När det gäller spelarna dock.. Wow. Vi har så mycket att bygga om, så mycket spelare jag tror helt enkelt inte håller måttet för vart vi siktar. Det gäller både våra bredd- och spetsspelare. Spelar vi samma lag nästa år ser nog resultaten ungefär likadana ut

Byarum
Bild för Byarum

Jag tycker man kan ifrågasätta Emery, utifrån vad han faktiskt har gjort med laget. Jag ser ingen utveckling eller förbättring jämfört med förra året, för det var väl ändå det som vi ville ha? Varför skulle vi annars byta? Tyckte att jag såg ett annat kravställande från hans sida i höstas. Nu vet jag inte, men det jag saknar mest av allt allt, är ett strukturerat försvarsspel och nu har han ändå varit manager ett helt år,,,

Bosse

Sidor