Medlemmar: 8858 st.
Visa menyn

Leicester-Arsenal 28/4

104 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Dr PAW
Bild för Dr PAW

Ja, det behöver verkligen köpas in nya spelare. Som läget är nu ser det tunt ut. Särskilt på backsidan men alla delarna behöver nytt. Men... samtidigt som vi måste agera i sommar och vi är i en situation just nu som är ångestframkallande ska vi komma ihåg att vi är långt framme i EL (och Valencia hackar också). Dessutom har vi "lättaste" avslutningen i jämförelse med United och Chelsea. Det kan fortfarande landa i Cl-spel trots allt. 

Life and Arsenal are miracles enough.

Pelle
Bild för Pelle

Jag gillade det jag såg i början, en hård press högt upp, lite likt Liverpool vilket även chockade många lag. När såg vi sådan press senast?

Vi har en bättre trupp än förra säsongen, Leno och Torreira klara startspelare medan både Sokratis och tilloch med Guendozi har förstärkt oss. Fler poäng och mer mål än förra säsongen men frågan är om inte vår defensiv blivit än sämre?

Nåväl, låt oss ge Emery ytterligare en säsong innan vi kastar in handduken.

If it's too strong, then you're too weak!

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Spelar vi CL nästa säsong är det en oförklarlig gåva från fotbollsgudarna!

AFC

Sral
Bild för Sral

Deprimerande match helt klart. Tycker också det fanns goda tecken i början, men som så ofta när något går emot viker vi ned oss. Jag tror inte alls på att hänga ut enskilda spelare, är inte ens säker på att en storrensning kan ge resultat. Åtminstone inte omedelbara. Laget är visserligen totalt felbalanserat, så det behöver hända en del i sommar, i vilka lagdelar det behöver förstärkas vet de flesta om. Ändå är ju vårt självförtroende så lågt nu att det här nog kan ta tid att vända om. Sitter liksom en loser-mentalitet och en mental svaghet i väggarna som verkar gå i arv från spelare till spelare. Det här kommer ta mer än en säsong. Kanske mer än en manager också? 

B-G
Bild för B-G
Sral wrote:

Deprimerande match helt klart. Tycker också det fanns goda tecken i början, men som så ofta när något går emot viker vi ned oss. Jag tror inte alls på att hänga ut enskilda spelare, är inte ens säker på att en storrensning kan ge resultat. Åtminstone inte omedelbara. Laget är visserligen totalt felbalanserat, så det behöver hända en del i sommar, i vilka lagdelar det behöver förstärkas vet de flesta om. Ändå är ju vårt självförtroende så lågt nu att det här nog kan ta tid att vända om. Sitter liksom en loser-mentalitet och en mental svaghet i väggarna som verkar gå i arv från spelare till spelare. Det här kommer ta mer än en säsong. Kanske mer än en manager också? 

Ja, jag är lite inne på samma sak. Jag tror faktiskt det kan krävas mer än 1 manager för att vända detta.
Mycket beror iofs på HUR och VAD vi värvar. Får vi in ett par guldkorn. Etablerade eller inte så kan vi definitivt ta ett kliv upp nästa säsong. Jag tycker greken har visat lite jävlar anamma. Torreira var bra i början men har sedan mest sett rädd ut. Skulle iofs jag också vara om jag var 1.50 i PL.
Nästa säsong så tycker jag vi ska ha som mål, topp 4. Inga krusiduller. Lyckas inte Emery med det. Ja då kanske det är dags att säga adjö.

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral

Framförallt vill jag se en stabilitet defensivt och även mentalt. Kan vi förbättra det gör det inget om vi hamnar utanför topp 4 igen, bara man ser något slags framsteg. Den här säsongen är det väldigt svårt att se någon skillnad på Emerys Arsenal och Wengers sista år. Också nödvändigt att hitta guldkorn som du säger, men vem ska hitta dem? Mislintat lämnade och har än idag inte blivit ersatt. 

George Adams
Bild för George Adams

Sral och BG !

Jag delar era synpunkter..

Rylle
Bild för Rylle

För varje vecka som går känns det som den nödvändiga städningen i truppen blir akutare och dessutom större i omfång. Hoppet har ju funnits att Iwobi med så mycket förtroende från Emery skulle ta kliv, att Miki kunde börja leverera, att försvarslinjen på nåt sätt skulle stabilseras över tid under säsongen - men inget av detta och en del annat har ju inte blivit bättre. På sin höjd status quo.

Så kontentan måste väl bli att personal måste bytas ut.

För Klopp tog de två år att få ordning på Liverpool. I laget dom ställde på benen i helgen fanns en spelare som var aktuell för spel när han kom 2015 (Henderson). Ytterligare en som fanns i truppen (Trent A-A) men ännu (2015) inte gjort nån match. Sturridge startade också men han är ju ljusår från startelvan när Firmino är frisk.

Så med rätt ledning av klubben från tränarbänken, transfersansvariga och klubbägare är ju detta en strålande exempel på att det går. Frågan är ju då om vi har förmågan på ledarsidan att svänga runt detta?

Emery känns väl inte helt klockren men att döma ut honom redan känns lite märkligt. Transfersidan är väl j-igt luddig är den inte? Som Sral skriver ovan slängdes Mislintat ut - är han ersatt? Men för egen del tror jag att det allra största frågetecknet sitter på ägarnivå. Finns inget som så här långt tyder på att Kroneken skulle agera som exempelvis ägarna i Liverpool gjort. Och med det sagt kan det ju mycket väl vara så att ägaren är nöjd med hur det ser ut just nu. Inga sportsliga framgångar att tala om (vi får se med EL, men jag är skeptisk) men ännu större intäkter. Inte minst med tanke på det nya Sky-avtalet som ger ännu mer pengar. Och kanske en sammanslutning mellan dom 10-12 största klubbarna i Europa som spelar fotboll för sig själva. Hemska tanke tänker vi - men ägarna i dom största klubbarna tänker förmodligen något diametralt motsatt.

Rylle

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Rylle wrote:

Finns inget som så här långt tyder på att Kroneken skulle agera som exempelvis ägarna i Liverpool gjort. Och med det sagt kan det ju mycket väl vara så att ägaren är nöjd med hur det ser ut just nu. Inga sportsliga framgångar att tala om (vi får se med EL, men jag är skeptisk) men ännu större intäkter. Inte minst med tanke på det nya Sky-avtalet som ger ännu mer pengar.

Fast Liverpools ägare har inte investerat en enda sekin i spelartruppen. Det de har gjort är att investera en del i utbyggnaden av Anfield Road, de stora värvningarna på senare år har finansierats av framför allt försäljningen av Coutinho samt att de nådde CL-finalen. KSE har sagt att de inte kommer att ta ut pengar ur klubben, och det återstår givetvis att se om de håller vad de lovar men jag ser ärligt talat inte riktigt varför Kroenke nödvändigtvis måste vara ett hinder.

Quote:

Och kanske en sammanslutning mellan dom 10-12 största klubbarna i Europa som spelar fotboll för sig själva. Hemska tanke tänker vi - men ägarna i dom största klubbarna tänker förmodligen något diametralt motsatt.

Det kommer att dröja många år innan det eventuellt skapas en superliga. Det är bara den där stollen i Juventus som driver frågan och inte ens han gör det med någon större övertygelse (han är mest intresserad av att Champions League ska spelas på helgerna för att sabotera för Premier League), men OM en sådan skulle bli av så vågar jag i princip garantera att vi skulle vara en del av den om vi ville.

Sekreterare Arsenal Sweden

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Lars Lundstedt wrote:
Rylle wrote:

Finns inget som så här långt tyder på att Kroneken skulle agera som exempelvis ägarna i Liverpool gjort. Och med det sagt kan det ju mycket väl vara så att ägaren är nöjd med hur det ser ut just nu. Inga sportsliga framgångar att tala om (vi får se med EL, men jag är skeptisk) men ännu större intäkter. Inte minst med tanke på det nya Sky-avtalet som ger ännu mer pengar.

Fast Liverpools ägare har inte investerat en enda sekin i spelartruppen. Det de har gjort är att investera en del i utbyggnaden av Anfield Road, de stora värvningarna på senare år har finansierats av framför allt försäljningen av Coutinho samt att de nådde CL-finalen. KSE har sagt att de inte kommer att ta ut pengar ur klubben, och det återstår givetvis att se om de håller vad de lovar men jag ser ärligt talat inte riktigt varför Kroenke nödvändigtvis måste vara ett hinder.

Quote:

Och kanske en sammanslutning mellan dom 10-12 största klubbarna i Europa som spelar fotboll för sig själva. Hemska tanke tänker vi - men ägarna i dom största klubbarna tänker förmodligen något diametralt motsatt.

Det kommer att dröja många år innan det eventuellt skapas en superliga. Det är bara den där stollen i Juventus som driver frågan och inte ens han gör det med någon större övertygelse (han är mest intresserad av att Champions League ska spelas på helgerna för att sabotera för Premier League), men OM en sådan skulle bli av så vågar jag i princip garantera att vi skulle vara en del av den om vi ville.

Om han inte är ett hinder så är han då ingen illgång iaf. Kolla bara på vad som hänt med klubben och vilka spelare vi haft och vilka vi har.

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Jimmy Roslund wrote:

Om han inte är ett hinder så är han då ingen illgång iaf. Kolla bara på vad som hänt med klubben och vilka spelare vi haft och vilka vi har.

OK, nu ska jag vara djävulens advokat här.

KSE har inte ägt klubben helt och hållet förrän i höstas och familjen Kroenke har tagit en mer aktiv ledarskapsroll genom Josh Kroenke sedan ungefär ett år tillbaka. Han har nu en mycket aktiv roll i klubbledningen där han tidigare "bara" var styrelseledamot, kanske var det så att Stan Kroenke inte ville lägga sig i sådant han inte förstod sig på och lät Wenger bestämma det mesta men till slut insåg han att han måste ingripa och vara mer aktiv eftersom det gick sämre och sämre. Det har gjorts en enorm massa förändringar bakom kulisserna i klubben (ungdoms- och juniorverksamheten har gjorts om totalt och Mertesacker har tagit över som ansvarig, Wenger är borta, Gazidis är borta, Dick Law är ersatt som huvudförhandlare av Huss Fahmy, Raul Sanllehi har anslutit med all den erfarenhet som han har från Barcelona, Vinai Venkatesham har tagit över som ansvarig för den kommersiella sidan, vi har bytt ansvariga för fysträningen  - det är saker jag kommer på bara så här på rak arm) men förändringar ger sällan effekt över en natt. Kommer det här att fungera? Ja, det får vi helt enkelt se. Men det är i så fall inte på grund av att Stan Kroenke låter klubben driva vind för våg för det gör han helt enkelt inte.

Sekreterare Arsenal Sweden

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Även om Mislintats tid i klubben inte blev som vi eller han hoppats så var väl värvningen av honom en punkt till listan med ambitionsenliga förändringar

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Andreas Näsström wrote:

Även om Mislintats tid i klubben inte blev som vi eller han hoppats så var det väl värvningen av honom en punkt till listan med ambitionsenliga förändringar

Det är helt sant.

Sekreterare Arsenal Sweden

Sidor