Medlemmar: 8810 st.
Visa menyn

Finalen 29 maj

137 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Tosse
Bild för Tosse
Finalen 29 maj

Stjärnan får klartecken inför Europa League-finalen https://www.aftonbladet.se/a/70BJJ8

Tosse
Bild för Tosse

Men Mkhitaryan har tagit beslutet att inte åka med http://www.armradio.am/en/13635
Skit att det polistiska läget ska avgöra detta ändå.

 

Tosse
Bild för Tosse

Welbz tillbaka och med på träningen (men utan matchvana). Är han aktuell för inhopp i finalen?

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Tosse wrote:

Welbz tillbaka och med på träningen (men utan matchvana). Är han aktuell för inhopp i finalen?

Han har enligt David Ornstein spelat i en träningsmatch bakom stängda dörrar på träningsanläggningen där han ska ha gjort hattrick, stämmer det så lär han vara aktuell för att ingå i truppen. Bevisligen deltar han hur som helst fullt ut i träningarna och har så gjort ett tag (de första bilderna på honom från spelsekvenser på träningar kom för typ två veckor sedan) så nog lär han klara ett inhopp i finalen.

Sekreterare Arsenal Sweden

B-G
Bild för B-G

Kul med Welbz. 
Darrigt med Özil bredvid Xhaka kanske men vafan, det är ju final :)

            Auba Laca Welbz

Maitland                         Kolasinac 
              Xhaka   Özil 

      Sokratis  Kos  Monreal
 
                  Leno

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S

Welbeck avgör från ett inhopp. Som mot Leicster när han också hade varit borta hur länge som helst. (Som senare skulle visade sig skulle vara rätt meningslöst, men ändå)

Det eller att Giroud gör något liknande för Chelsea. Inbytt i minut 89, Mustafi går bort sig fullständigt för femtonde gången i andra halvlek och Giroud gör något ninjaavslut.

Be excited!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Jonas S wrote:

Welbeck avgör från ett inhopp. Som mot Leicster när han också hade varit borta hur länge som helst. (Som senare skulle visade sig skulle vara rätt meningslöst, men ändå)

Det eller att Giroud gör något liknande för Chelsea. Inbytt i minut 89, Mustafi går bort sig fullständigt för femtonde gången i andra halvlek och Giroud gör något ninjaavslut.

Ja vad har vi att förlora. Karl ska inte vara kvar efter sommaren ändå så är väl bara hans egna karriär som riskeras. Kan lätt tänka mig att han kan komma in  om vi behöver göra mål efter 1a halvlek och det kommer vi behöva.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Arsenal har sålt ca 3500 av 6000 biljetter. Chelsea har sålt ca 2000 av 6000!! Sponsorer skickar tillbaka sina biljetter. En av våra största stjärnor vågar eller får inte åka dit på grund av fientligheter länderna emellan som föregåtts av etniska rensningar. Vad sägs om att lägga finalen i ett land med någotsånär normal människosyn och förbindelser med omvärlden nästa gång?

https://www.fotbollskanalen.se/europa-league/svalt-intresse-for-europa-l...

Nicklas Kanskär
Bild för Nicklas Kanskär
Andreas Näsström wrote:

Arsenal har sålt ca 3500 av 6000 biljetter. Chelsea har sålt ca 2000 av 6000!! Sponsorer skickar tillbaka sina biljetter. En av våra största stjärnor vågar eller får inte åka dit på grund av fientligheter länderna emellan som föregåtts av etniska rensningar. Vad sägs om att lägga finalen i ett land med någotsånär normal människosyn och förbindelser med omvärlden nästa gång?

https://www.fotbollskanalen.se/europa-league/svalt-intresse-for-europa-l...

Ja hela detta är ett jävla skämt och förhoppningsvis så händer det aldrig igen!! 

Kanis

Jonas S
Bild för Jonas S
Jimmy Roslund wrote:
Jonas S wrote:

Welbeck avgör från ett inhopp. Som mot Leicster när han också hade varit borta hur länge som helst. (Som senare skulle visade sig skulle vara rätt meningslöst, men ändå)

Det eller att Giroud gör något liknande för Chelsea. Inbytt i minut 89, Mustafi går bort sig fullständigt för femtonde gången i andra halvlek och Giroud gör något ninjaavslut.

Ja vad har vi att förlora. Karl ska inte vara kvar efter sommaren ändå så är väl bara hans egna karriär som riskeras. Kan lätt tänka mig att han kan komma in  om vi behöver göra mål efter 1a halvlek och det kommer vi behöva.

Welbeck kan gå upp och nicka in en boll oavsett om han är i matchform eller inte. Jag tippar på att han är "med på planet".

Be excited!

Jonas S
Bild för Jonas S
Nicklas Kanskär wrote:
Andreas Näsström wrote:

Arsenal har sålt ca 3500 av 6000 biljetter. Chelsea har sålt ca 2000 av 6000!! Sponsorer skickar tillbaka sina biljetter. En av våra största stjärnor vågar eller får inte åka dit på grund av fientligheter länderna emellan som föregåtts av etniska rensningar. Vad sägs om att lägga finalen i ett land med någotsånär normal människosyn och förbindelser med omvärlden nästa gång?

https://www.fotbollskanalen.se/europa-league/svalt-intresse-for-europa-l...

Ja hela detta är ett jävla skämt och förhoppningsvis så händer det aldrig igen!! 

UEFAs "granskning" av kandidaturen:

"Oj, det verkar saknas en vettig flygplats? Dom få hotell som finns ligget åt helvette och kostar €3000 natten? Landet verkar sakna diplomatiska relationer med sina grannländer och styrs av ett gäng korrupta gangsters. Ingen kommer att vilja åka hit. Men vem fan i Azerbaijan bryr sig om fotboll egentligen? Köör!!"

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Ett problem verkar ha varit att flygbolag inte har Baku i sin repertoar. Chelsea och Arsenal sägs ha fört samtal med Thomas Cook som runnit ut i sanden. Jag är inte insatt i flygbranchen men det känns lite lustigt att Arsenal har en huvudsponsor i Emirates och ändå är det knappt möjligt att resa. Borde inte de kunna typ sätta in ett gäng extra plan från London? Det vore ganska god pr när det sett så svårt ut att ta sig dit. De flyger till Baku från åtminstone Dubai såg jag så visst vistas de på flygplatsen ibland. Ganska fyrkantigt att inte sätta in en linje tillfälligt när det finns pengar att tjäna, är flygbranchen verkligen så inrutad?

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Andreas Näsström wrote:

Ett problem verkar ha varit att flygbolag inte har Baku i sin repertoar. Chelsea och Arsenal sägs ha fört samtal med Thomas Cook som runnit ut i sanden. Jag är inte insatt i flygbranchen men det känns lite lustigt att Arsenal har en huvudsponsor i Emirates och ändå är det knappt möjligt att resa. Borde inte de kunna typ sätta in ett gäng extra plan från London? Det vore ganska god pr när det sett så svårt ut att ta sig dit. De flyger till Baku från åtminstone Dubai såg jag så visst vistas de på flygplatsen ibland. Ganska fyrkantigt att inte sätta in en linje tillfälligt när det finns pengar att tjäna, är flygbranchen verkligen så inrutad?

Det är inte alls enkelt att bara sätta in flygplan hur som helst. Till att börja med måste det finnas tillgängliga plan vilket i sig är svårt nog. Flygbolagen har inte plan som bara står parkerade i väntan på att någon ska hitta på vad de ska göra med dem, de plan de har är i trafik så mycket det bara går och är de inte i trafik så är de på regelbunden underhållsservice. Reservkapaciteten är ytterst begränsad, det kostar helt enkelt för mycket pengar att ha plan stående bara utifall att.

Nästa problem är att det krävs rätt många plan för att det ska göra någon större skillnad. En Boeing 767 tar tex runt 300 personer, så för att transportera 3000 pers skulle det alltså krävas ungefär tio stycken sådana maskiner.

Därutöver ska du hitta någonstans att flyga dessa plan ifrån. Nu pratar vi London och både Heathrow och Gatwick har ytterst begränsat med extrakapacitet och jag tror att det gäller Stanstead också, minsta lilla störning där leder till förseningar. Att landa i Baku lär förvisso inte vara några problem, men du ska få en startslot också - och det gärna på den flygplats där extraplanen (om man ens hittar några sådana, alltså) redan finns för annars måste de först flygas till den flygplatsen de ska åka ifrån och då blir det genast mycket dyrare. Och när planen ska tillbaka från Baku till London måste de få en landningsslot, vilket inte är omöjligt men det finns inte särskilt gott om lediga slots på de större flygplatserna i London.

Och sedan ska du hitta piloter och kabinpersonal också. Det är förvisso inget jätteproblem, men du måste likafullt ha personalen på plats.

Så nej, det är inte helt enkelt att bara sätta in extraplan :-)

Sekreterare Arsenal Sweden

Pelle
Bild för Pelle

Larra, dom behöver inte ha start- eller landningsslots i ”populär” tid utan kan vara tidig morgon/sen kväll.

Även om det kostar mer för Emirates än vi tror så skulle den kostnaden vara liten i jämförelse med den reklam dom fått av agerandet!

If it's too strong, then you're too weak!

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Pelle wrote:

Larra, dom behöver inte ha start- eller landningsslots i ”populär” tid utan kan vara tidig morgon/sen kväll.

Även om det kostar mer för Emirates än vi tror så skulle den kostnaden vara liten i jämförelse med den reklam dom fått av agerandet!

Jo, det kan vara tidig morgon eller sen kväll men trafiken på i alla fall Heathrow och Gatwick är i princip konstant. Det finns inget som heter lågtrafik där, det är i stort sett full rulle från öppning till stängning varje dag.

Sekreterare Arsenal Sweden

Jonas S
Bild för Jonas S

Det är inte som att chartra ett plan till t ex någon populär turistdestination runt medelhavet. De kan behöva flyga ner, stå på backen och sedan flyga hem samma passagerare igen. Svårt att få ihop det där ekonomiskt. Förstår att inte någon resebyrå vill ta i det med tång. Tycker inte att Arsenal skall ge sig in i det där.

Går kanske om man chartrar en sunkig kärra som nyss är tillbaka från flygförbud med albanska piloter.

Be excited!

Tosse
Bild för Tosse

Vad hade UEFA väntat sig när de la finalen i Baku? Två ryska lag i finalen?

Byarum
Bild för Byarum
Tosse wrote:

Vad hade UEFA väntat sig när de la finalen i Baku? Två ryska lag i finalen?

Yes och massa rubel i fickan,,,,

Bosse

Vicious
Bild för Vicious

Trevliga rapporter från dagens Chelseaträning. Precis vad man vill höra såhär dagen före finalen. Higuain sur för att han inte fick extra sås på pizzan eller?

#Championship

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Förhoppningsvis är vi mer samlade, enade och motiverade än Chelsea. Upp till bevis vad vi går för imorgon, hoppas vi kan plocka fram Arsenal från sin bästa sida

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Vicious wrote:

Trevliga rapporter från dagens Chelseaträning. Precis vad man vill höra såhär dagen före finalen. Higuain sur för att han inte fick extra sås på pizzan eller?

Bråk mellan spelare på träning inför stora matcher är inget särskilt ovanligt. Om någonting tyder det snarare på att de är taggade än något annat.

Sekreterare Arsenal Sweden

Vicious
Bild för Vicious
Lars Lundstedt wrote:
Vicious wrote:

Trevliga rapporter från dagens Chelseaträning. Precis vad man vill höra såhär dagen före finalen. Higuain sur för att han inte fick extra sås på pizzan eller?

Bråk mellan spelare på träning inför stora matcher är inget särskilt ovanligt. Om någonting tyder det snarare på att de är taggade än något annat.

Haha, jag vet. Ville bara driva lite på tjockisens bekostnad och dra upp temperaturen på finalen lite!

#Championship

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Vicious wrote:
Lars Lundstedt wrote:
Vicious wrote:

Trevliga rapporter från dagens Chelseaträning. Precis vad man vill höra såhär dagen före finalen. Higuain sur för att han inte fick extra sås på pizzan eller?

Bråk mellan spelare på träning inför stora matcher är inget särskilt ovanligt. Om någonting tyder det snarare på att de är taggade än något annat.

Haha, jag vet. Ville bara driva lite på tjockisens bekostnad och dra upp temperaturen på finalen lite!

Aha, då är jag med :-)

Sekreterare Arsenal Sweden

Exqert
Bild för Exqert

Är Kante tillgänglig? 

George Adams
Bild för George Adams

Så här taggad inför en match har jag inte varit sedan Jesus gick i shorts! Har hämtat mig en riktigt fin Bunnahabhian på gröna skylten att fira segern med. Nu jävlar kör vi!

Come on you Gunners!

B-G
Bild för B-G
George Adams wrote:

Så här taggad inför en match har jag inte varit sedan Jesus gick i shorts! Har hämtat mig en riktigt fin Bunnahabhian på gröna skylten att fira segern med. Nu jävlar kör vi!

Come on you Gunners!

Förstår exakt din känsla. Köpte en Sangsom på 7/11 som skall förbli oöppnad tills det är klart!!

Twitter @grvdga

Byarum
Bild för Byarum
George Adams wrote:

Så här taggad inför en match har jag inte varit sedan Jesus gick i shorts! Har hämtat mig en riktigt fin Bunnahabhian på gröna skylten att fira segern med. Nu jävlar kör vi!

Come on you Gunners!

Har några finöl i kylen att njuta före, under och efter,,,

Bosse

Dosa
Bild för Dosa

Förväntansfull som fan inför ikväll, otroligt längesedan man kände en sådan här känsla. Så mycket står på spel, vinst och allt känns så mycket bättre att gå till sommarledig. Förlust och hela sommaren kommer vara ett rent helvetet! 

Det är sådana matcher man älskar och hatar beroende på utfall! 

Kom igen mina röda vänner ikväll stöttar vi laget tills matchen är slut, sedan kan vi antingen hylla eller såga året som varit. Men idag är det våra grabbar som ska stöttas!

COYG!

Jonas S
Bild för Jonas S
Byarum wrote:
George Adams wrote:

Så här taggad inför en match har jag inte varit sedan Jesus gick i shorts! Har hämtat mig en riktigt fin Bunnahabhian på gröna skylten att fira segern med. Nu jävlar kör vi!

Come on you Gunners!

Har några finöl i kylen att njuta före, under och efter,,,

Orutinerad som man är har jag bara ett sexpack folkis kylen. Men insåg nu att systemet är öppet till 20:00 nu mera. Kvällen är räddad.

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Jonas S wrote:
Byarum wrote:
George Adams wrote:

Så här taggad inför en match har jag inte varit sedan Jesus gick i shorts! Har hämtat mig en riktigt fin Bunnahabhian på gröna skylten att fira segern med. Nu jävlar kör vi!

Come on you Gunners!

Har några finöl i kylen att njuta före, under och efter,,,

Orutinerad som man är har jag bara ett sexpack folkis kylen. Men insåg nu att systemet är öppet till 20:00 nu mera. Kvällen är räddad.

 

Hinner till och med kyla ju! 

COYG! Längtar efter elvan nu

Robert Axelsson
Bild för Robert Axelsson

Hej från O'LEARYS gamla stan här laddar vi upp nu närmar det sig  " måste bara bli vinst

Sidor