Medlemmar: 8700 st.
Visa menyn

Finalen 29 maj

137 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Vi har ett sånt uselt lagbygge.

Jag är i alla fall säker på en sak - jag orkar inte med UEFAs plast-turnering ett år till tänker inte se en enda match utom möjligen en final nästa år. Tror det kan ha haft en negativ effekt att vi kom till final utan att vinna. Det dröjer nog en tre-fyra år minst innan vi är i Champions League nästa gång ens.

Usch, nu har man nått en ny botten och hopplöshet som supporter. Länge sedan jag kände mig så bedrövad över att vara Arsenal-supporter 

Byarum
Bild för Byarum
Jonas S wrote:
Nicklas Kanskär wrote:

AMN är ändå en ljuspunkt denna match tycker jag trotts 2 avgörande misstag. Och att se en gråtande spelare som blir utbytt ger något bra tecken. Men vi måste byta ut våra mittbackar helt enkelt. Deras tid är förbi. Greken kan få kvar ett år till innan vi skickar honom.

Jag tyckte iwobi gjorde ett snyggt mål och riktigt bra inhopp. Alla 3 kom in med  bra energi och är vår framtid!

Tycker AMN visar massor denna säsong. Det är inte dom unga spelarna som skall hängas. Det är en sak som är säkert.

Instämmer och jag tycker att Iwobi var den största ljuspunkten idag. Det säger också något,,,

Bosse

George Adams
Bild för George Adams

Chelsea vinner rättvist, då dom både har karaktärspelare, och kan spela både anfall och försvar. 

Emery och vi gjorde ett försök, och första halvan är ok, varav första 30 är bra. 

I andra faller vi ihop, karaktärs och försvarsmässigt. Dvs business as usual när det gäller 80% av matcherna mot Bra motståndare.

Jag gillar att Emery byter in Willock istf  vår "stjärna" Özil som uppenbarligen inte har vare sig viljan eller förmågan att prestera längre. Han måste bort!

Det skall däremot inte Emery, ännu.

Arsenals nuvarande problem kommer sig av vår historia de sista 10 åren. De 10 åren som Wenger satt för länge. De åren då Wengers tidigare känsla för kloka spelarförvärv plötsligt ändrades och Han istället börja införskaffa en hel del skräp, inte minst i de defensiva positionerna. Dessutom har värvningar av bra STABILA, karaktärspelare i stort sätt lyst med sin frånvaro. Istället har en typisk spelartyp spridit sig i vår klubb som maskrosor i gräsmattan. En ostabil, defensivt samt karaktärssvag spelartyp, som förvisso ofta är  jätteduktiga bolltrillare, men vinnare det är dom då inte. 

Vi har fått spelare med klara inställningsproblem som beter sig som pojklagsspelare i 80 % av matcherna som inte spelas hemma. Många är helt klart fantastiskt duktiga offensiva bollspelare, men dom håller inte. OCH KULTUREN HÅLLER INTE!

Jag har varit Gooner sedan 69-70 och aldrig känt en sådan oro för klubben och laget som jag gör nu och gjort de senaste 3-4 åren.

Så börja nu och åtgärda i  rätt ände!!!

 

Dag Torgersen
Bild för Dag Torgersen

Ja mental istid, god natt goonere där ute. 

 

 

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
George Adams wrote:

Chelsea vinner rättvist, då dom både har karaktärspelare, och kan spela både anfall och försvar. 

Emery och vi gjorde ett försök, och första halvan är ok, varav första 30 är bra. 

I andra faller vi ihop, karaktärs och försvarsmässigt. Dvs business as usual när det gäller 80% av matcherna mot Bra motståndare.

Jag gillar att Emery byter in Willock istf  vår "stjärna" Özil som uppenbarligen inte har vare sig viljan eller förmågan att prestera längre. Han måste bort!

Det skall däremot inte Emery, ännu.

Arsenals nuvarande problem kommer sig av vår historia de sista 10 åren. De 10 åren som Wenger satt för länge. De åren då Wengers tidigare känsla för kloka spelarförvärv plötsligt ändrades och Han istället börja införskaffa en hel del skräp, inte minst i de defensiva positionerna. Dessutom har värvningar av bra STABILA, karaktärspelare i stort sätt lyst med sin frånvaro. Istället har en typisk spelartyp spridit sig i vår klubb som maskrosor i gräsmattan. En ostabil, defensivt samt karaktärssvag spelartyp, som förvisso ofta är  jätteduktiga bolltrillare, men vinnare det är dom då inte. 

Vi har fått spelare med klara inställningsproblem som beter sig som pojklagsspelare i 80 % av matcherna som inte spelas hemma. Många är helt klart fantastiskt duktiga offensiva bollspelare, men dom håller inte. OCH KULTUREN HÅLLER INTE!

Jag har varit Gooner sedan 69-70 och aldrig känt en sådan oro för klubben och laget som jag gör nu och gjort de senaste 3-4 åren.

Så börja nu och åtgärda i  rätt ände!!!

 

Bra Inlägg! Instämmer!

Jonas S
Bild för Jonas S
Petrus Wiklund wrote:
George Adams wrote:

Chelsea vinner rättvist, då dom både har karaktärspelare, och kan spela både anfall och försvar. 

Emery och vi gjorde ett försök, och första halvan är ok, varav första 30 är bra. 

I andra faller vi ihop, karaktärs och försvarsmässigt. Dvs business as usual när det gäller 80% av matcherna mot Bra motståndare.

Jag gillar att Emery byter in Willock istf  vår "stjärna" Özil som uppenbarligen inte har vare sig viljan eller förmågan att prestera längre. Han måste bort!

Det skall däremot inte Emery, ännu.

Arsenals nuvarande problem kommer sig av vår historia de sista 10 åren. De 10 åren som Wenger satt för länge. De åren då Wengers tidigare känsla för kloka spelarförvärv plötsligt ändrades och Han istället börja införskaffa en hel del skräp, inte minst i de defensiva positionerna. Dessutom har värvningar av bra STABILA, karaktärspelare i stort sätt lyst med sin frånvaro. Istället har en typisk spelartyp spridit sig i vår klubb som maskrosor i gräsmattan. En ostabil, defensivt samt karaktärssvag spelartyp, som förvisso ofta är  jätteduktiga bolltrillare, men vinnare det är dom då inte. 

Vi har fått spelare med klara inställningsproblem som beter sig som pojklagsspelare i 80 % av matcherna som inte spelas hemma. Många är helt klart fantastiskt duktiga offensiva bollspelare, men dom håller inte. OCH KULTUREN HÅLLER INTE!

Jag har varit Gooner sedan 69-70 och aldrig känt en sådan oro för klubben och laget som jag gör nu och gjort de senaste 3-4 åren.

Så börja nu och åtgärda i  rätt ände!!!

 

Bra Inlägg! Instämmer!

Håller också med. Att Emery byter ut Özil mot Willock fick mig att dra lite på smilbanden mitt i gravmörkret. Också för att Özil är lite av en symbol för den där typiska plastspelaren vi sett många av i Arsenal under Emirates-eran.

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle

Då bekräftar Hazard att han lämnar, se en minut in i intervjun:

https://www.twitter.com/beINSPORTS/status/1133841525912117248

Ett Chelsea som dessutom har värvningsförbud. Vi SKALL komma före dom nästa säsong om vi inte klantar oss för mycket...

If it's too strong, then you're too weak!

Fredde
Bild för Fredde

Sådär, bra jobbat Arsenal. Vi spelade för framtiden och vi rasar ihop fullständigt när vi ska ersätta väldigt många spelare i truppen vars kontrakt går ut. Nu har vi råd med typ Fraser och Mangala ifall vi inte säljer av någon spelare som har ett faktiskt värde utöver Özil och Miki (som egentligen saknar ett värde, men de sitter på en överdriven lön).

Jag ser inte alls hur vi ska lyckas bygga den här truppen nu. Det är för mycket som behövs i kombination med för lite pengar. Även om vi säljer Auba eller Laca så måste vi ersätta den som lämnar och sen ska ytterligare 3-4 nya spelare in. Minst en spelare till varje lagdel behövs AKUT. Att vi ska lyckas förbättra truppen nödvändigt för den transferkassan vi har plus försäljningar är för mig en ren fantasi. Vi kan inte lägga £30m på Neres som det ser ut nu eftersom vi har större behov än så.

Vi kan däremot lägga £7m på Perisic, £4m på Mangala, plocka in Mata osv. Fy fan vilken jävla ökenvandring.

You win some, you draw some

Tramboni
Bild för Tramboni
Pelle wrote:

Då bekräftar Hazard att han lämnar, se en minut in i intervjun:

https://www.twitter.com/beINSPORTS/status/1133841525912117248

Ett Chelsea som dessutom har värvningsförbud. Vi SKALL komma före dom nästa säsong om vi inte klantar oss för mycket...

Finns det några skäl till att tro att vi inte skall klanta oss för mycket nästa säsong?

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Pelle wrote:

Då bekräftar Hazard att han lämnar, se en minut in i intervjun:

https://www.twitter.com/beINSPORTS/status/1133841525912117248

Ett Chelsea som dessutom har värvningsförbud. Vi SKALL komma före dom nästa säsong om vi inte klantar oss för mycket...

Tyvärr räcker ju inte det för vi måste komma före United med. Får hoppas spurs gör bort sig då men med de transfern vi kan förvänta oss så veteran. Vi kommer ju inte få se en match i EL iaf då de bara kommer visa United.

Tosse
Bild för Tosse
Jimmy Roslund wrote:
Pelle wrote:

Då bekräftar Hazard att han lämnar, se en minut in i intervjun:

https://www.twitter.com/beINSPORTS/status/1133841525912117248

Ett Chelsea som dessutom har värvningsförbud. Vi SKALL komma före dom nästa säsong om vi inte klantar oss för mycket...

Tyvärr räcker ju inte det för vi måste komma före United med. Får hoppas spurs gör bort sig då men med de transfern vi kan förvänta oss så veteran. Vi kommer ju inte få se en match i EL iaf då de bara kommer visa United.

Inte för att det spelar så stor roll eller att det känns som man bryr sig idag men på Eurosport Player brukar de väl visa flera EL-matcher samtidigt? Är det nya avtal som gäller för nästa säsong? 

Jonas S
Bild för Jonas S
Tosse wrote:
Jimmy Roslund wrote:
Pelle wrote:

Då bekräftar Hazard att han lämnar, se en minut in i intervjun:

https://www.twitter.com/beINSPORTS/status/1133841525912117248

Ett Chelsea som dessutom har värvningsförbud. Vi SKALL komma före dom nästa säsong om vi inte klantar oss för mycket...

Tyvärr räcker ju inte det för vi måste komma före United med. Får hoppas spurs gör bort sig då men med de transfern vi kan förvänta oss så veteran. Vi kommer ju inte få se en match i EL iaf då de bara kommer visa United.

Inte för att det spelar så stor roll eller att det känns som man bryr sig idag men på Eurosport Player brukar de väl visa flera EL-matcher samtidigt? Är det nya avtal som gäller för nästa säsong? 

Eurosport Player visar varenda EL-match. Så det där har aldrig varit något problem gällande EL. Enda problemet är att hitta rätt match i listan vilket kan vara nog så svårt.

Be excited!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Jonas S wrote:
Tosse wrote:
Jimmy Roslund wrote:
Pelle wrote:

Då bekräftar Hazard att han lämnar, se en minut in i intervjun:

https://www.twitter.com/beINSPORTS/status/1133841525912117248

Ett Chelsea som dessutom har värvningsförbud. Vi SKALL komma före dom nästa säsong om vi inte klantar oss för mycket...

Tyvärr räcker ju inte det för vi måste komma före United med. Får hoppas spurs gör bort sig då men med de transfern vi kan förvänta oss så veteran. Vi kommer ju inte få se en match i EL iaf då de bara kommer visa United.

Inte för att det spelar så stor roll eller att det känns som man bryr sig idag men på Eurosport Player brukar de väl visa flera EL-matcher samtidigt? Är det nya avtal som gäller för nästa säsong? 

Eurosport Player visar varenda EL-match. Så det där har aldrig varit något problem gällande EL. Enda problemet är att hitta rätt match i listan vilket kan vara nog så svårt.

Ok, jag ,menade så klart på 9an.  Inga planer på att betala mer för se den skiten.räcker gott med viasat.. överväger även skita i de men de mesta är mörkt nu.

MikeR
Bild för MikeR

Kör iptv så har du allt till en rimlig kostnad 

I'll answer to nobody !!

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Det här är värsta perioden som gooner. Har därför inlett späkningsvandring på pilgrimsled i Italien. Radioskugga gäller över CL-finalen. Sen nya tag. Arrividerci!

Life and Arsenal are miracles enough.

Jonas S
Bild för Jonas S
Dr PAW wrote:

Det här är värsta perioden som gooner. Har därför inlett späkningsvandring på pilgrimsled i Italien. Radioskugga gäller över CL-finalen. Sen nya tag. Arrividerci!

Trevligt! Hoppas det inte blir för varmt. Låter oavsett väldigt mycket trevligare än risken att behöva se Spurs vinna CL.

Be excited!

Sidor