Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Burnley -Arsenal 2/2

109 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Patric Johansson
Bild för Patric Johansson
Burnley -Arsenal 2/2

Hej vänner. 

Dags för match igen och sen är det uppehåll för oss i två veckor.

Två spännande nyförvärv kom i veckan. En är skadad men kan vi hoppas på start för Maris?

Luiz är tillbaka och även Auba. Dom borde gå in direkt. Annars tror jag på samma elva som senast. Skulle gärna vila Özil och se Ceballos istället. Men den risken är minimal. 

Tippar på 3-1 till arsenal.  

Supporter sedan 1983! 

RoPa87
Bild för RoPa87
Patric Johansson wrote:

Hej vänner. 

Dags för match igen och sen är det uppehåll för oss i två veckor.

Två spännande nyförvärv kom i veckan. En är skadad men kan vi hoppas på start för Maris?

Luiz är tillbaka och även Auba. Dom borde gå in direkt. Annars tror jag på samma elva som senast. Skulle gärna vila Özil och se Ceballos istället. Men den risken är minimal. 

Tippar på 3-1 till arsenal.  

Mari kan vi nog inte förvänta oss att spela förrän efter uppehållet. Han var ju i upptakten på försäsongen i Brasilien och enligt bilderna från träningarna nu innan matchen så är det lättare träning för Mari. 

Jonas S
Bild för Jonas S

Mest spännande blir att se hur Arteta gör nu när Auba är tillbaka. Det börjar bli allt svårare att hålla Martinelli utanför elvan. Laca jobbar och sliter men inte så värst mycket mer. Martinelli gör en minst lika stor arbetsinsats men radar också upp både mål och ass.

 

På bortaplan tycker jag Martinelli skall starta.

Be excited!

Elias Bard
Bild för Elias Bard

startar Özil borta får vi kriga med 10 man 90 min

AFC

David Pearson
Bild för David Pearson

Otroligt viktig match imorgon. Vinst och vi är med i kampen om fjärdeplatsen! Spännande att se vilka tre som startar på topp och hoppas att Ceballos får chansen från start men det lär bli Özil. Tror på en stabil 2-0 vinst där Auba är med i målprotokollet igen. 

Glenn
Bild för Glenn

Ceballos eller Willock i nummer 10 rollen.

kör Martinelli - Auba - Pepe framåt.

Nu måste 3-poängaren in. Många lag framför oss tappar poäng. Häng på 5:e platsen isf

COYG

Jockejocke
Bild för Jockejocke

Vill inte ha med özil från start han dra ner tempot. kanske sätta pepe i den rollen mertinelli på kanten med auba och laca 

ARSENAL TILL JAG DÖR 

Jonas S
Bild för Jonas S

Det enda jag kan se som kan hålla Özil kvar i laget på sikt är att spelare som Willock inte levererar i cupmatcherna. Men efter Willocks match mot Bournemouth är det nog bara en tidstråga innan Özil förlorar startplatsen.

Jag tycker Özil höjt sig något litet snäpp senaste tiden. Han ger oss lite i form av kontroll i speluppbyggnaden. Men som vanligt tillför han för lite i det verkliga anfallsspelet. Om vi på sikt skall få fart på målproduktionen tror jag det är ett måste att få in någon lite spetsigare än Özil. Willocks form ser ut att vara på uppgående.

Be excited!

Vicious
Bild för Vicious

Vi kommer förlora mittfältskampen kan jag säga redan nu.

#Championship

Jonas S
Bild för Jonas S

Ingen skräll med Martinelli från start. Pepe bänkas. Inte jättekonstigt, Pepe har verkligen inte imponerat. Men han är sjukt giftig på fasta situationer. Jag tror många trodde att Laca skulle vara den som fick lämna.

Kanske att Arteta känner att Pepe är ett starkare alternativ att ha på bänken än Laca. Jag har väldigt svårt att se Laca komma in från bänken och göra skillnad. Pepes fart kan vara bra att ha in från bänken om vi jagar ett mål.

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Pepe och Torreira av alltså. Lite besviken på den uttagningen men nu kör vi

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Bra bänk iaf. De här ska vi klara.

Jockejocke
Bild för Jockejocke

Fattar inte vadför han inte kör med torreira från start 

ARSENAL TILL JAG DÖR 

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Auba ser taggad ut. COYG!

Life and Arsenal are miracles enough.

Göran Carlström
Bild för Göran Carlström

Måste vara någon småskada på Torreira, vilar honom lite. Har ju varit bland dom klart bäst sedan Arteka kom. Han tror vi vinner ändå idag.   Heja Arsenal, kämpa på idag...hela vägen

Glenn
Bild för Glenn

Konstig elva

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Levererar inte Laca idag måste han petas

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Helt ohotad nickar han 3m utanför. Han behöver 1-2 billiga mål och få till lite självförtroende

COYG

B-G
Bild för B-G

Trodde Mustafi var skadad. Tyskt stål?

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G

Auba!!! Men vilken boll!

Twitter @grvdga

Vicious
Bild för Vicious

Tänk att va en notorisk målskytt och ändå göra ett sådant avslut.

#Championship

B-G
Bild för B-G
Vicious wrote:

Tänk att va en notorisk målskytt och ändå göra ett sådant avslut.

lite som att vara snickare och träffa lilltån istället för spiken.  

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn

Herregud vad illa vi spelar :-(

COYG

Mats Byrstedt
Bild för Mats Byrstedt

Stillastående

Bubblan

Glenn
Bild för Glenn

Får man boxa på spelare som ligger ner?

COYG

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

I och med vi startar insparkarna med korta bollar i straffområdet, är 5 arsenalspelare där. Vilket gör att vi inte har några spelare att anfalla med. Plus att vi blir satta under press och måste tjonga iväg bollen till motståndarna. Kanske bättre att dra en boll långt och ha fler spelare som kan ta emot bollen??

Supporter sedan 1983! 

Glenn
Bild för Glenn

Xhaka vb snart?

COYG

Jockejocke
Bild för Jockejocke

Detta e riktigt dåligt masa fel pass hela tiden 

ARSENAL TILL JAG DÖR 

Glenn
Bild för Glenn

Özil är en jäkla bromskloss. Kan aldrig driva upp tempot och får han bollen i tempo så sabbar han det

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Där snodde linjemannen en tydlig onside. Ska de inte vifta bara på solklara offsides???

COYG

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Dutit spel. Mera tempo i passningarna. Går som nästan alltid för långsamt.

Sidor