Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Burnley -Arsenal 2/2

109 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn

Startar du Özil, Guendouzi och Laca i nästa match så kan du inget om fotboll eller är fullständigt blind Arteta!

COYG

Glenn
Bild för Glenn

2 bottenlagen har 1 resp 2 segrar färre än vi i ligan. Inget annat lag. Herregud vad fundamentalt katastrofalt värdelöst

COYG

Woodie
Bild för Woodie
Daniel Eriksson wrote:

Skulle Gundicie vara en kommande storspelare så många tillslag han behöver går inte ens ha i rosenröd div 5 värsta ja sett

Jag tycker att det är konstigt för när han kom var en sak jag gillade med honom att det var mottagning och i nästa steg var han på väg framåt. Nu verkar allt det vara som bortblåst. 

Jepson
Bild för Jepson

Fortfarandeobesegrade 2020. Även om även jag helst sett fler segrar så har vi iaf vänt förlusterna till något lite bättre.  Vi kommer inte åka ur PL, men heller inte rosa några fans som tror att det går vända skutan till en vinnande maskin på en gång. Det kommer se ut så här resten av säsongen. Små små steg i taget.

Men den som inte ser att vi är bättre nu än under första delen av säsongen kan sluta titta på matcherna och återkomma när vi bara vinner hela tiden. För det är tragiskt att behöva bläddra igenom kommentar efter kommentar som sågar allt och alla och hur kunde de spela när de andra inte får.  Jag litar på att Arteta har full koll på vad han vill ha ut av det här laget och att de kommer ske förändringar i den takt som är rimlig.

Vi börjar exempelvis med ordinarie 3 backar i en fyrbackslinje pga skador, förlorar Saka som varit oerhört lojal och duktig lagspelare och gjort det bra (ja, han spelade förvisso back innan han blev omskolad). Håller ändå nollan.

Arteta har införskaffat ytterligare 2 backar, han har sett var problem är som störst och adresserat detta. Men det betyder inte att vi kommer se några snabba förbättringar. Vi har två matcher som ska ligga som mål att vinna i år och det är FA-cupfinalen och EL-finalen. i Ligan är jag nöjd om vi sakta men säkert nöter in ett grundspel (som iaf jag tycker vi sakta börjar se existera)

Visst, jag vill se Arsenal vinna varje match. Men jag vill definitivt aldrig se oss förlora eller vika ner oss plan. Och just nu viker vi defintivt inte ner oss. De ger allt för laget och Arteta och för oss fans. 

Så nu hoppas jag de får ett trevligt träningsläger i värmen, bondar ytterligare och ser till att vårda småskadorna så att så många som möjligt är spelklara om två veckor.

COYG!!

 

 

 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Två positiva i den här matchen: hållen nolla och fortsatt obesegrade 2020, detta på bortaplan. Nr 2 är Mustafi - karln har faktiskt visat igen att han kan spela riktigt bra

Glenn
Bild för Glenn
Jepson wrote:

Fortfarandeobesegrade 2020. Även om även jag helst sett fler segrar så har vi iaf vänt förlusterna till något lite bättre.  Vi kommer inte åka ur PL, men heller inte rosa några fans som tror att det går vända skutan till en vinnande maskin på en gång. Det kommer se ut så här resten av säsongen. Små små steg i taget.

Men den som inte ser att vi är bättre nu än under första delen av säsongen kan sluta titta på matcherna och återkomma när vi bara vinner hela tiden. För det är tragiskt att behöva bläddra igenom kommentar efter kommentar som sågar allt och alla och hur kunde de spela när de andra inte får.  Jag litar på att Arteta har full koll på vad han vill ha ut av det här laget och att de kommer ske förändringar i den takt som är rimlig.

Vi börjar exempelvis med ordinarie 3 backar i en fyrbackslinje pga skador, förlorar Saka som varit oerhört lojal och duktig lagspelare och gjort det bra (ja, han spelade förvisso back innan han blev omskolad). Håller ändå nollan.

Arteta har införskaffat ytterligare 2 backar, han har sett var problem är som störst och adresserat detta. Men det betyder inte att vi kommer se några snabba förbättringar. Vi har två matcher som ska ligga som mål att vinna i år och det är FA-cupfinalen och EL-finalen. i Ligan är jag nöjd om vi sakta men säkert nöter in ett grundspel (som iaf jag tycker vi sakta börjar se existera)

Visst, jag vill se Arsenal vinna varje match. Men jag vill definitivt aldrig se oss förlora eller vika ner oss plan. Och just nu viker vi defintivt inte ner oss. De ger allt för laget och Arteta och för oss fans. 

Så nu hoppas jag de får ett trevligt träningsläger i värmen, bondar ytterligare och ser till att vårda småskadorna så att så många som möjligt är spelklara om två veckor.

COYG!!

 

 

 

hur enögd man än är och hur mkt man vill att saker ska ha blivit bättre så har de inte det i denna match. Vi får ett kryss på ren tur. Visst vi har lägen med men Burnley är bättre. Om vi blivit bättre bakåt så har vi blivit klasser sämre framåt! Detta var uslare än under de flesta Emery matcher Framåt!

Han tar ut fel lag idag, taktiken vet jag vad den var. Inlägg? Det var det vi gör mest av. Bytena? Att vänta till 89:e med ett offensivt byte, då vågar man inte vinna! I det läget vi är borde man gå allt för en seger!

Sen har saker blivit bättre under Arteta och saker kommer bli ännu bättre. Men inte idag. Idag var han en blek Emerykopia!

Vi hade ej tappat poäng mot Burnley på 10 år...

COYG

Pelle
Bild för Pelle
Glenn wrote:
Jepson wrote:

Fortfarandeobesegrade 2020. Även om även jag helst sett fler segrar så har vi iaf vänt förlusterna till något lite bättre.  Vi kommer inte åka ur PL, men heller inte rosa några fans som tror att det går vända skutan till en vinnande maskin på en gång. Det kommer se ut så här resten av säsongen. Små små steg i taget.

Men den som inte ser att vi är bättre nu än under första delen av säsongen kan sluta titta på matcherna och återkomma när vi bara vinner hela tiden. För det är tragiskt att behöva bläddra igenom kommentar efter kommentar som sågar allt och alla och hur kunde de spela när de andra inte får.  Jag litar på att Arteta har full koll på vad han vill ha ut av det här laget och att de kommer ske förändringar i den takt som är rimlig.

Vi börjar exempelvis med ordinarie 3 backar i en fyrbackslinje pga skador, förlorar Saka som varit oerhört lojal och duktig lagspelare och gjort det bra (ja, han spelade förvisso back innan han blev omskolad). Håller ändå nollan.

Arteta har införskaffat ytterligare 2 backar, han har sett var problem är som störst och adresserat detta. Men det betyder inte att vi kommer se några snabba förbättringar. Vi har två matcher som ska ligga som mål att vinna i år och det är FA-cupfinalen och EL-finalen. i Ligan är jag nöjd om vi sakta men säkert nöter in ett grundspel (som iaf jag tycker vi sakta börjar se existera)

Visst, jag vill se Arsenal vinna varje match. Men jag vill definitivt aldrig se oss förlora eller vika ner oss plan. Och just nu viker vi defintivt inte ner oss. De ger allt för laget och Arteta och för oss fans. 

Så nu hoppas jag de får ett trevligt träningsläger i värmen, bondar ytterligare och ser till att vårda småskadorna så att så många som möjligt är spelklara om två veckor.

COYG!!

 

 

 

hur enögd man än är och hur mkt man vill att saker ska ha blivit bättre så har de inte det i denna match. Vi får ett kryss på ren tur. Visst vi har lägen med men Burnley är bättre. Om vi blivit bättre bakåt så har vi blivit klasser sämre framåt! Detta var uslare än under de flesta Emery matcher Framåt!

Han tar ut fel lag idag, taktiken vet jag vad den var. Inlägg? Det var det vi gör mest av. Bytena? Att vänta till 89:e med ett offensivt byte, då vågar man inte vinna! I det läget vi är borde man gå allt för en seger!

Sen har saker blivit bättre under Arteta och saker kommer bli ännu bättre. Men inte idag. Idag var han en blek Emerykopia!

Vi hade ej tappat poäng mot Burnley på 10 år...

Ja, detta var vår sämsta insats under Arteta, men glöm för den sakens skull inte bort våra motståndare. Dom är i toppform och kom från två raka segrar mot både Man United och Leicester.

If it's too strong, then you're too weak!

Mackan
Bild för Mackan

Helt klart ett stort fall tillbaka och direkt efter matchen var man skapligt besviken. Självklart undrar man lite över Ceballos och Pépé samt valet av Guendouzi före Torreira, men någonstans får man ju ändå tro att Arteta vet bäst i vilken form spelarna är och vilka som bäst passar in i hur han vill att matchen ska spelas. Kändes som att det återigen saknades energi och glöd. Funderar på om det kan vara lite överträning med tanke på hur det tidigare pratats om att laget inte är fysiskt på plats än för det spel vi ska spela?

Tycker ändå att vi skötte oss skapligt försvarsmässigt där vi inte alls stressar upp oss i lika stor utsträckning i eget straffområde. Lite hafsigare andra halvlek, men överlag ok ändå. Antalet felpass i uppspelsfasen skrämmer dock i alla fall mig en del.

 

Twitter: @mackan_carlsson

 

Jonas S
Bild för Jonas S
Pelle wrote:

Dom är i toppform och kom från två raka segrar mot både Man United och Leicester.

En väldigt bra poäng. Burnley har sina formtoppar där dom är väldigt svåra att handskas med.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn
Pelle wrote:
Glenn wrote:
Jepson wrote:

Fortfarandeobesegrade 2020. Även om även jag helst sett fler segrar så har vi iaf vänt förlusterna till något lite bättre.  Vi kommer inte åka ur PL, men heller inte rosa några fans som tror att det går vända skutan till en vinnande maskin på en gång. Det kommer se ut så här resten av säsongen. Små små steg i taget.

Men den som inte ser att vi är bättre nu än under första delen av säsongen kan sluta titta på matcherna och återkomma när vi bara vinner hela tiden. För det är tragiskt att behöva bläddra igenom kommentar efter kommentar som sågar allt och alla och hur kunde de spela när de andra inte får.  Jag litar på att Arteta har full koll på vad han vill ha ut av det här laget och att de kommer ske förändringar i den takt som är rimlig.

Vi börjar exempelvis med ordinarie 3 backar i en fyrbackslinje pga skador, förlorar Saka som varit oerhört lojal och duktig lagspelare och gjort det bra (ja, han spelade förvisso back innan han blev omskolad). Håller ändå nollan.

Arteta har införskaffat ytterligare 2 backar, han har sett var problem är som störst och adresserat detta. Men det betyder inte att vi kommer se några snabba förbättringar. Vi har två matcher som ska ligga som mål att vinna i år och det är FA-cupfinalen och EL-finalen. i Ligan är jag nöjd om vi sakta men säkert nöter in ett grundspel (som iaf jag tycker vi sakta börjar se existera)

Visst, jag vill se Arsenal vinna varje match. Men jag vill definitivt aldrig se oss förlora eller vika ner oss plan. Och just nu viker vi defintivt inte ner oss. De ger allt för laget och Arteta och för oss fans. 

Så nu hoppas jag de får ett trevligt träningsläger i värmen, bondar ytterligare och ser till att vårda småskadorna så att så många som möjligt är spelklara om två veckor.

COYG!!

 

 

 

hur enögd man än är och hur mkt man vill att saker ska ha blivit bättre så har de inte det i denna match. Vi får ett kryss på ren tur. Visst vi har lägen med men Burnley är bättre. Om vi blivit bättre bakåt så har vi blivit klasser sämre framåt! Detta var uslare än under de flesta Emery matcher Framåt!

Han tar ut fel lag idag, taktiken vet jag vad den var. Inlägg? Det var det vi gör mest av. Bytena? Att vänta till 89:e med ett offensivt byte, då vågar man inte vinna! I det läget vi är borde man gå allt för en seger!

Sen har saker blivit bättre under Arteta och saker kommer bli ännu bättre. Men inte idag. Idag var han en blek Emerykopia!

Vi hade ej tappat poäng mot Burnley på 10 år...

Ja, detta var vår sämsta insats under Arteta, men glöm för den sakens skull inte bort våra motståndare. Dom är i toppform och kom från två raka segrar mot både Man United och Leicester.

förlust mot Norwich i cupen med va?

Burnley är verkligen inte bra

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Jonas S wrote:
Pelle wrote:

Dom är i toppform och kom från två raka segrar mot både Man United och Leicester.

En väldigt bra poäng. Burnley har sina formtoppar där dom är väldigt svåra att handskas med.

inte tappat poäng mot dem på TIO år

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S
Glenn wrote:
Jonas S wrote:
Pelle wrote:

Dom är i toppform och kom från två raka segrar mot både Man United och Leicester.

En väldigt bra poäng. Burnley har sina formtoppar där dom är väldigt svåra att handskas med.

inte tappat poäng mot dem på TIO år

Det var inte riktigt min poäng. Har du verkligen tittat på alla matcher vi spelat mot Burnley? Vi har ofta avgjort i slutminuterna efter att Burnley varit det bättre laget i långa perioder. Bland annat ett mål via Kos hand.

När dom är i bra form är det ingen lätt motståndare.

Be excited!

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Glenn wrote:
Jonas S wrote:
Pelle wrote:

Dom är i toppform och kom från två raka segrar mot både Man United och Leicester.

En väldigt bra poäng. Burnley har sina formtoppar där dom är väldigt svåra att handskas med.

inte tappat poäng mot dem på TIO år

...där vi har avgjort flera av matcherna i slutminuterna eller till och med slutsekunderna. En gång på Turf Moor hann ju Burnley inte ens göra avspark efter att vi hade slagit in segermålet, då blåste domaren av matchen i samma veva som han godkände målet. Tror förresten att det var samma sak med den där matchen på Emirates då Alexis Sanchez gjorde mål på straff på tilläggstid på tilläggstiden.

EDIT: det betyder inte att vi var bra igår för det var vi inte, men Burnley är inget sopgäng. När de är i form är de svåra att möta för alla lag.

EDIT 2: ser nu att Jonas S redan har skrivit i princip exakt samma sak så sorry för upprepning :-)

Sekreterare Arsenal Sweden

Jonas S
Bild för Jonas S
Lars Lundstedt wrote:

EDIT 2: ser nu att Jonas S redan har skrivit i princip exakt samma sak så sorry för upprepning :-)

Det finns nog mycket man kan gräva from från dom där matcherna om man orkar googla. Några av dom mest minnesvärda segrarna mot lagen längre ner i tabellen senaste tio åren.

Be excited!

Daniel Eriksson
Bild för Daniel Eriksson

Hej när jag tänker på de jag skrev igår kan jag i eftermiddag verkligen ångra mig . Har igentligen inget å skylls på alls . När jag skrev om gundice va de fel han kämpa på o kommer bli bra. Jag gillar inte själv å läsa såna inlägg jag tyckte ja gjorde igår som låg på gränsen .  
vi syns å kämpar på ha de gott 

Glenn
Bild för Glenn
Lars Lundstedt wrote:
Glenn wrote:
Jonas S wrote:
Pelle wrote:

Dom är i toppform och kom från två raka segrar mot både Man United och Leicester.

En väldigt bra poäng. Burnley har sina formtoppar där dom är väldigt svåra att handskas med.

inte tappat poäng mot dem på TIO år

...där vi har avgjort flera av matcherna i slutminuterna eller till och med slutsekunderna. En gång på Turf Moor hann ju Burnley inte ens göra avspark efter att vi hade slagit in segermålet, då blåste domaren av matchen i samma veva som han godkände målet. Tror förresten att det var samma sak med den där matchen på Emirates då Alexis Sanchez gjorde mål på straff på tilläggstid på tilläggstiden.

EDIT: det betyder inte att vi var bra igår för det var vi inte, men Burnley är inget sopgäng. När de är i form är de svåra att möta för alla lag.

EDIT 2: ser nu att Jonas S redan har skrivit i princip exakt samma sak så sorry för upprepning :-)

inget lag i PL är ett sopgäng och vi kan verkligen tappa poäng mot alla. Poängen är trots allt att i alla andra matcher i 10 år har vi ändå vunnit. Trors sena mål mm. I år vinner vi de inte och det är ingen slump eller det var dags för poängtapp nu el liknande. Det är något fundamentalt fel.

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S
Daniel Eriksson wrote:

Hej när jag tänker på de jag skrev igår kan jag i eftermiddag verkligen ångra mig . Har igentligen inget å skylls på alls . När jag skrev om gundice va de fel han kämpa på o kommer bli bra. Jag gillar inte själv å läsa såna inlägg jag tyckte ja gjorde igår som låg på gränsen .  
vi syns å kämpar på ha de gott 

Matteo Guendouzi kan ge mig känslor över hela spektrat. Allt från bakfull div 5 spelare till diverse fantastiska superlativ. Igår var han inte fantastisk. Hans passningsspel var kanske något över div 5. Men inte så värst mycket. Jag tror inte du låg på gränsen direkt :)

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle
Daniel Eriksson wrote:

Hej när jag tänker på de jag skrev igår kan jag i eftermiddag verkligen ångra mig . Har igentligen inget å skylls på alls . När jag skrev om gundice va de fel han kämpa på o kommer bli bra. Jag gillar inte själv å läsa såna inlägg jag tyckte ja gjorde igår som låg på gränsen .  
vi syns å kämpar på ha de gott 

Hej Daniel, stort plus tilldig att du rannsakar dig i efterhand! Dina inlägg var negativa, vilket man är under och efter en så dålig insats. Dom vardock överdrivet negativa, jag tror du sett vårt lag göra sämre matcher (tyvärr) och även spelare som varit sämre än Guendouzi.

Däremot var inte dina inlägg så otrevliga att du behöver be om ursäkt för dom, absolut inte enligt mig.

oavsett enormt kul att vi har folk som rannsakar oss själva efteråt, det borde fler av oss göra, undertecknad inkluderad...

If it's too strong, then you're too weak!

Sidor