Medlemmar: 8806 st.
Visa menyn

Arsenal-Stoke 12/9 16.00

251 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Jonas S wrote:

Vi spelade ut Stoke fullständigt. Men vi missade allt. Jag hade ont i ögonen efter matchen av alla missar, nästan mål och bollar i ramverket.

Om vi missade allt och own goal inte spelade denna match undrar jag hur vi vann?

Woody
Bild för Woody

Ok match om man bortser från effektiviteten och oflytet. "Vägerförlätt" gjorde i och för sig första målet men måste vässa till sig avsevärt. Han har bergis missat 4-5 solklara lägen denna säsong och det duger inte i längen. Bli mer klinisk. Rock on !

Mackan
Bild för Mackan

Vi missade mycket även i den här matchen, men missarna nu var betydligt närmare än vanligt. Vi hade väl tex två skapliga stolpträffar som lika gärna kunnat trilla in där vi i tidigare matcher inte ens fått avsluten mot mål. Nej jag tycker det var ett rejält kliv framåt och hoppas som fan att formen fortsätter stiga. Nästa helg ska vi banne mig spöa Chelski och sen ska jag sätta mig med en Calvados och kolla på intervjun med Mourinho efteråt :)

 

Twitter: @mackan_carlsson

 

B-G
Bild för B-G

Giroud sätter 2 mot Chelsea och går upp i delad topp i skytteligan. Lämnar Aguero, Costa, Rooney än längre bakom sig :)

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Woody wrote:

Ok match om man bortser från effektiviteten och oflytet. "Vägerförlätt" gjorde i och för sig första målet men måste vässa till sig avsevärt. Han har bergis missat 4-5 solklara lägen denna säsong och det duger inte i längen. Bli mer klinisk. Rock on !

kan du säga någon spelare på våran offensiva planhalva som INTE har missat 4 klara målchanser ? 

I år smäller det !

Jonas S
Bild för Jonas S
Roslund wrote:
Jonas S wrote:

Vi spelade ut Stoke fullständigt. Men vi missade allt. Jag hade ont i ögonen efter matchen av alla missar, nästan mål och bollar i ramverket.

Om vi missade allt och own goal inte spelade denna match undrar jag hur vi vann?

Wenger trollade lite.

Be excited!

B-G
Bild för B-G
Jonas S wrote:
Roslund wrote:
Jonas S wrote:

Vi spelade ut Stoke fullständigt. Men vi missade allt. Jag hade ont i ögonen efter matchen av alla missar, nästan mål och bollar i ramverket.

Om vi missade allt och own goal inte spelade denna match undrar jag hur vi vann?

Wenger trollade lite.

 

Hörde rykten om att Özil jobbar extra på sidan om med att lära Wenger att trolla.
Hoppas dom kör grupplektioner så vi får fler magiker i laget :) 

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S
Bangkok_Gooner wrote:
Jonas S wrote:
Roslund wrote:
Jonas S wrote:

Vi spelade ut Stoke fullständigt. Men vi missade allt. Jag hade ont i ögonen efter matchen av alla missar, nästan mål och bollar i ramverket.

Om vi missade allt och own goal inte spelade denna match undrar jag hur vi vann?

Wenger trollade lite.

Hörde rykten om att Özil jobbar extra på sidan om med att lära Wenger att trolla.

Hoppas dom kör grupplektioner så vi får fler magiker i laget :) 

Özils passningsfot är helt klart magisk. Passningen fram till Walcotts mål måste varit någon form av trolldom i alla fall :)

Gällande vår ineffektivitet. Walcott hade en liknande period förra säsongen när han kom tillbaka där han missade en del. Sedan lossnade det och han såg väldigt säker ut framför mål. Giroud har också sina perioder när han missar väldigt mycket. Sedan lossnar det. Dock så har han ju gjort ett par mål (var av ett var ett rikitgt konstmål) så jag tycker inte man skall gnälla så mycket på honom. Alexis är väl den som känns mest rostig i målskyttet. Även om han varit väldigt nära några gånger. Han har inte haft flyt direkt. Ingen har haft flyt känns det som.

Flytet kommer borta mot Chelsea. En skön 1-0 seger efter nickmål på hörna av Kos. Glenn Stömberg goes bananas.

Be excited!

Woody
Bild för Woody
Österman wrote:
Woody wrote:

Ok match om man bortser från effektiviteten och oflytet. "Vägerförlätt" gjorde i och för sig första målet men måste vässa till sig avsevärt. Han har bergis missat 4-5 solklara lägen denna säsong och det duger inte i längen. Bli mer klinisk. Rock on !

kan du säga någon spelare på våran offensiva planhalva som INTE har missat 4 klara målchanser ? 

Skärpan och motflytet går över hela linjen men "Vägerförlätt" toppar. Walcott måste skärpa sig. Arsenal skapar, slår han dit 50% av dessa chanser är det godkänt. Nickläget han får i Lördags får icke missas av en överbetald stjärna. Förmodar att to m Bojan Jårrditch satt den. Rock on !

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Woody wrote:
Österman wrote:
Woody wrote:

Ok match om man bortser från effektiviteten och oflytet. "Vägerförlätt" gjorde i och för sig första målet men måste vässa till sig avsevärt. Han har bergis missat 4-5 solklara lägen denna säsong och det duger inte i längen. Bli mer klinisk. Rock on !

kan du säga någon spelare på våran offensiva planhalva som INTE har missat 4 klara målchanser ? 

Skärpan och motflytet går över hela linjen men "Vägerförlätt" toppar. Walcott måste skärpa sig. Arsenal skapar, slår han dit 50% av dessa chanser är det godkänt. Nickläget han får i Lördags får icke missas av en överbetald stjärna. Förmodar att to m Bojan Jårrditch satt den. Rock on !

om walcott har missat mest chanser fast hn spelat minst spelminuter så är jag imponerad över hur mkt han skapat. Anta inte att han missat mest för att du tycker det, enligt fakta är han låååångt efter giroud. Vi håller oss till fakta o sanningen när vi hånar spelare va? ;)

I år smäller det !

Sidor