Medlemmar: 8830 st.
Visa menyn

Chelsea - Arsenal 19/9

455 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
B-G
Bild för B-G
Roslund wrote:
Österman wrote:

Shity-WestHam 0-2 efter 30 min... Kanske något o vara glad för idag iaf

Varför? Ingen tror väl på allvar att vi kan slåss om titeln? Ser hellre Chelsea inte tar in på dem.

Jo jag. 

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Bangkok_Gooner wrote:
Roslund wrote:
Österman wrote:

Shity-WestHam 0-2 efter 30 min... Kanske något o vara glad för idag iaf

Varför? Ingen tror väl på allvar att vi kan slåss om titeln? Ser hellre Chelsea inte tar in på dem.

Jo jag. 

Nej det gör du inte, du vill bara skaffa ovänner så du inte känner dig ensam :D

Btw, 2-0 och rött på oss va enkelt att förutspå, Mike Dean hatar oss och kommer aldrig sluta göra det heller..

Vinst% i PL UTAN Mike Dean 57%, MED Mike Braindead 24%.

Skrämmande siffror.......

Vi har spelat 30 "toppmatcher" med honom och vi har fått 7 röda, jag kan inte förstå hur han kan få fortsätta döma oss, uppenbarligen har han något imot oss och hans jättekonstiga bedömningsnivå idag talar ännu mera för det. !

 

I år smäller det !

Zille
Bild för Zille
Österman wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
Roslund wrote:
Österman wrote:

Shity-WestHam 0-2 efter 30 min... Kanske något o vara glad för idag iaf

Varför? Ingen tror väl på allvar att vi kan slåss om titeln? Ser hellre Chelsea inte tar in på dem.

Jo jag. 

Nej det gör du inte, du vill bara skaffa ovänner så du inte känner dig ensam :D

Btw, 2-0 och rött på oss va enkelt att förutspå, Mike Dean hatar oss och kommer aldrig sluta göra det heller..

Vinst% i PL UTAN Mike Dean 57%, MED Mike Braindead 24%.

Skrämmande siffror.......

Vi har spelat 30 "toppmatcher" med honom och vi har fått 7 röda, jag kan inte förstå hur han kan få fortsätta döma oss, uppenbarligen har han något imot oss och hans jättekonstiga bedömningsnivå idag talar ännu mera för det. !

 

Intressant statistik som jag ej var medveten om. För jävliga siffor. Håller med dig om att det är konstigt att han får döma matcher med oss överhuvudtaget. Särskilt toppmatcher där det såklart brukar gå hett till.

B-G
Bild för B-G
Österman wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
Roslund wrote:
Österman wrote:

Shity-WestHam 0-2 efter 30 min... Kanske något o vara glad för idag iaf

Varför? Ingen tror väl på allvar att vi kan slåss om titeln? Ser hellre Chelsea inte tar in på dem.

Jo jag. 

Nej det gör du inte, du vill bara skaffa ovänner så du inte känner dig ensam :D

Btw, 2-0 och rött på oss va enkelt att förutspå, Mike Dean hatar oss och kommer aldrig sluta göra det heller..

Vinst% i PL UTAN Mike Dean 57%, MED Mike Braindead 24%.

Skrämmande siffror.......

Vi har spelat 30 "toppmatcher" med honom och vi har fått 7 röda, jag kan inte förstå hur han kan få fortsätta döma oss, uppenbarligen har han något imot oss och hans jättekonstiga bedömningsnivå idag talar ännu mera för det. !

 

 

Ingen bra dag att försöka skämta. 
Jo jag tror vi kan vinna ligan, tror man inte det så är man fel ute. (läs dum i /////) 

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Bangkok_Gooner wrote:
Österman wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
Roslund wrote:
Österman wrote:

Shity-WestHam 0-2 efter 30 min... Kanske något o vara glad för idag iaf

Varför? Ingen tror väl på allvar att vi kan slåss om titeln? Ser hellre Chelsea inte tar in på dem.

Jo jag. 

Nej det gör du inte, du vill bara skaffa ovänner så du inte känner dig ensam :D

Btw, 2-0 och rött på oss va enkelt att förutspå, Mike Dean hatar oss och kommer aldrig sluta göra det heller..

Vinst% i PL UTAN Mike Dean 57%, MED Mike Braindead 24%.

Skrämmande siffror.......

Vi har spelat 30 "toppmatcher" med honom och vi har fått 7 röda, jag kan inte förstå hur han kan få fortsätta döma oss, uppenbarligen har han något imot oss och hans jättekonstiga bedömningsnivå idag talar ännu mera för det. !

 

 

Ingen bra dag att försöka skämta. 
Jo jag tror vi kan vinna ligan, tror man inte det så är man fel ute. (läs dum i /////) 

Man måste inte vara dum i huvudet för att man inte tror sitt lag kommer vinna ligan.

Man kan vara realistisk också, fast man hejar på dom iaf.

Hoppas de vinner såklart, men......

I år smäller det !

B-G
Bild för B-G
Österman wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
Österman wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
Roslund wrote:
Österman wrote:

Shity-WestHam 0-2 efter 30 min... Kanske något o vara glad för idag iaf

Varför? Ingen tror väl på allvar att vi kan slåss om titeln? Ser hellre Chelsea inte tar in på dem.

Jo jag. 

Nej det gör du inte, du vill bara skaffa ovänner så du inte känner dig ensam :D

Btw, 2-0 och rött på oss va enkelt att förutspå, Mike Dean hatar oss och kommer aldrig sluta göra det heller..

Vinst% i PL UTAN Mike Dean 57%, MED Mike Braindead 24%.

Skrämmande siffror.......

Vi har spelat 30 "toppmatcher" med honom och vi har fått 7 röda, jag kan inte förstå hur han kan få fortsätta döma oss, uppenbarligen har han något imot oss och hans jättekonstiga bedömningsnivå idag talar ännu mera för det. !

 

 

Ingen bra dag att försöka skämta. 
Jo jag tror vi kan vinna ligan, tror man inte det så är man fel ute. (läs dum i /////) 

Man måste inte vara dum i huvudet för att man inte tror sitt lag kommer vinna ligan.

Man kan vara realistisk också, fast man hejar på dom iaf.

Hoppas de vinner såklart, men......

Precis....

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S

Vi vinner inte ligan. Vi kommer nu spela fem, sex veckor med en gammal Arteta på mittfältet. Räkna med tappade poäng. Chelsea är troligen ikapp och om oss innan oktober är slut. Och efter det blir det den gamla vanliga kampen om fjärdeplatsen. Jag har aldrig fattat det där med önsketänkande. Jag kan möjligtvis sträcka mig till att vi kanske kan ta tredjeplatsen före United.

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Vilka tror du blir tvåa, då? Chelsea? 

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Vilka tror du blir tvåa, då? Chelsea? 

Exakt. Jag tror varken vi eller United tar fler poäng än Chelsea.

Be excited!

Finnen
Bild för Finnen

Nån som hört något om Coqs skada?

Jonas S
Bild för Jonas S
Finnen wrote:

Nån som hört något om Coqs skada?

Det snackas om minst fyra veckor.

Be excited!

Finnen
Bild för Finnen

Härligt, detta såg man inte komma första sept va

 

Varför fick han fortsätta spela så länge efter incidenten?

Sral
Bild för Sral
Jonas S wrote:
Sral wrote:

Vilka tror du blir tvåa, då? Chelsea? 

Exakt. Jag tror varken vi eller United tar fler poäng än Chelsea.

Jag tror fortfarande, med en dåres envishet, att vi kan sluta tvåa i år. Chelseas problem försvinner inte med en trollslag bara för att de slog oss. 

Jocke K
Bild för Jocke K

Hellre trea och före Chelsea när ligan är slut  än tvåa och Chelsea vinner. Så kände jag alltid förr mot United men nu hatar jag Mourinho mest.

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

B-G
Bild för B-G
Finnen wrote:

Härligt, detta såg man inte komma första sept va

 

Varför fick han fortsätta spela så länge efter incidenten?

Härligt?
Måste allvarligt ifrågasätta din roll på detta forumet....förrutom att komma med laguppställningar och falska nyheter.
Bedrövligt hur man kan säga härligt och raljera som du gör. 

Twitter @grvdga

Finnen
Bild för Finnen
Bangkok_Gooner wrote:
Finnen wrote:

Härligt, detta såg man inte komma första sept va

 

Varför fick han fortsätta spela så länge efter incidenten?

Härligt?
Måste allvarligt ifrågasätta din roll på detta forumet....förrutom att komma med laguppställningar och falska nyheter.
Bedrövligt hur man kan säga härligt och raljera som du gör. 

 

Men ta det inte så ordagrant... Menade självklart inte härligt på det sättet. 

Och vad är det för något jag raljerar om?

Jajo67
Bild för Jajo67
Bangkok_Gooner wrote:
Finnen wrote:

Härligt, detta såg man inte komma första sept va

 

Varför fick han fortsätta spela så länge efter incidenten?

Härligt?
Måste allvarligt ifrågasätta din roll på detta forumet....förrutom att komma med laguppställningar och falska nyheter.
Bedrövligt hur man kan säga härligt och raljera som du gör. 

Jaha måste man ha en roll på forumet för att få skriva ? Kan du inte bara lägga ner din forumpolisattityd och låta folk få skriva vad de vill ?

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Jag önskar också att jag kunde se utvägen till en ligaseger för Arsenal, men så starka saker tänker jag inte röka under min pappaledighet.

Vi hamnar som bäst 3:a, och det ska vara med övernaturliga krafter som jag inte ens kan förklara....

WestHam vinner borta mot Arsenal, Liverpool och Man City. Snacka om att hela laget/tränarstaben gör sitt jobb när det vankas stormatch för dom. Grym taktik och härlig matchcoach som får matcherna exakt dit han vill ha dom och sedan straffar motståndarna.
KLASS ! (Nej de vinner inte ligan heller ;D ) 

I år smäller det !

George Adams
Bild för George Adams
Bangkok_Gooner wrote:
Finnen wrote:

Härligt, detta såg man inte komma första sept va

 

Varför fick han fortsätta spela så länge efter incidenten?

Härligt?
Måste allvarligt ifrågasätta din roll på detta forumet....förrutom att komma med laguppställningar och falska nyheter.
Bedrövligt hur man kan säga härligt och raljera som du gör. 

Det har skrivits värre saker på det här forumet Bangkok. Av dig, av mig,  ja av massor av ibland frustrerade och/eller raljerande gooners. 

Efter bla den gångna veckan har jag förståelse för att inte alla drömmer i färg, som du och bl a Sral har en tendens att göra. Jag avundas er optimistiska syn. Men håller inte alltid med era "försvarstal"

Glenn
Bild för Glenn
Bangkok_Gooner wrote:
Mickys wrote:

alltid kul när Arsenal hjälper Chelsea till en bra placering.

Konstigt att nästsn ingen gnäller på Gabriels röda när alla gnällde på Girouds. Vem har störst hjärnskäpp? En idiotisk sak 1 meter framför domaren kanske?

Bra placering på 13e plats?
Mer love än det lär du kunna ge CHE.

 

du är ju så trög så klockorna stannar. Den här matchen vänder Chelseas säsong och ja de kommer sluta högre än oss i tabellen. Jag gör något som du aldrig har vågat, sticker ut hskan och säger hur något ska bli innan det sker, du gör det endast efteråt

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Nä det kändes inte bra någonstans idag heller. FA har ej sagt att de ska utreda gårdagens händelser?

Coq skadad minst 4 veckor kommer det rykten om.

Tur vi har en så jävla bred trupp....jag menar brett bankkonto.

Fanns gott om folk som var nöjda med bara Cech som värvning. Nu 6 matcher in står vi redan med en lastgammal Arteta som DM och med självmål på topp. Går bra nu! Lätt match mot Leicester borta nästa omgång med Tottenham borta emellan och sen en "måste" match mot Bayern.

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:
Jonas S wrote:
Sral wrote:

Vilka tror du blir tvåa, då? Chelsea? 

Exakt. Jag tror varken vi eller United tar fler poäng än Chelsea.

Jag tror fortfarande, med en dåres envishet, att vi kan sluta tvåa i år. Chelseas problem försvinner inte med en trollslag bara för att de slog oss. 

Ja, det är väl inte omöjligt. Men om jag skulle spela på en sluttabell så skulle jag sätta Chelsea som tvåa. Med deras lag under Mourinho så bör de klara av att ta fler poäng än oss. Och jag tror vi får det tufft i våra möten mot de andra topplagen även i år.

Be excited!

mangeW
Bild för mangeW

200304382612073264790

Sral
Bild för Sral
George Adams wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
Finnen wrote:

Härligt, detta såg man inte komma första sept va

 

Varför fick han fortsätta spela så länge efter incidenten?

Härligt?
Måste allvarligt ifrågasätta din roll på detta forumet....förrutom att komma med laguppställningar och falska nyheter.
Bedrövligt hur man kan säga härligt och raljera som du gör. 

Det har skrivits värre saker på det här forumet Bangkok. Av dig, av mig,  ja av massor av ibland frustrerade och/eller raljerande gooners. 

Efter bla den gångna veckan har jag förståelse för att inte alla drömmer i färg, som du och bl a Sral har en tendens att göra. Jag avundas er optimistiska syn. Men håller inte alltid med era "försvarstal"

Just nu är det svårt att "drömma i färg", som du säger. Polaren och jag som såg matchen igår tappade helt energin, vi orkade knappt prata efteråt. Alltså, det är väl uppenbart för alla att Wenger och hans lagbygge har svagheter? Grejen är bara att jag tycker att alla lag i den här ligan har sina svagheter, så vissa saker får man kanske helt enkelt leva med. Sen tror jag att det kan bli en tung period efter Wenger, så de som vill se en ny tränare ska vara "careful what they wish for". 

Men matematiskt, som herr Wenger gärna säger ibland, är vi ju faktiskt bara fem poäng efter City. Minns ni inte när vi var överlägsna under säsongen 2002-03 för att sedan tappa allt och se United glida förbi oss?

Sral
Bild för Sral
Mickys wrote:

Nä det kändes inte bra någonstans idag heller. FA har ej sagt att de ska utreda gårdagens händelser?

Coq skadad minst 4 veckor kommer det rykten om.

Tur vi har en så jävla bred trupp....jag menar brett bankkonto.

Fanns gott om folk som var nöjda med bara Cech som värvning. Nu 6 matcher in står vi redan med en lastgammal Arteta som DM och med självmål på topp. Går bra nu! Lätt match mot Leicester borta nästa omgång med Tottenham borta emellan och sen en "måste" match mot Bayern.

Giroud är i delad ledning med självmål, faktiskt. ;-)

Jag hade också gärna sett en till DM. Hoppades ganska hårt på att vi skulle köpa Krychowiak. Men det är sån skit att vi alltid har otur med vår tunnaste lagdel. Skadekrisen bland backar förra säsongen, nu vore det väl själva fan om Coq missade några veckor...

B-G
Bild för B-G
Jajo67 wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
Finnen wrote:

Härligt, detta såg man inte komma första sept va

 

Varför fick han fortsätta spela så länge efter incidenten?

Härligt?
Måste allvarligt ifrågasätta din roll på detta forumet....förrutom att komma med laguppställningar och falska nyheter.
Bedrövligt hur man kan säga härligt och raljera som du gör. 

Jaha måste man ha en roll på forumet för att få skriva ? Kan du inte bara lägga ner din forumpolisattityd och låta folk få skriva vad de vill ?

Nej.

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
Mickys wrote:

alltid kul när Arsenal hjälper Chelsea till en bra placering.

Konstigt att nästsn ingen gnäller på Gabriels röda när alla gnällde på Girouds. Vem har störst hjärnskäpp? En idiotisk sak 1 meter framför domaren kanske?

Bra placering på 13e plats?
Mer love än det lär du kunna ge CHE.

 

du är ju så trög så klockorna stannar. Den här matchen vänder Chelseas säsong och ja de kommer sluta högre än oss i tabellen. Jag gör något som du aldrig har vågat, sticker ut hskan och säger hur något ska bli innan det sker, du gör det endast efteråt

Bra Mickys keep it classy. 

Twitter @grvdga

Jajo67
Bild för Jajo67
Sral wrote:
Mickys wrote:

Nä det kändes inte bra någonstans idag heller. FA har ej sagt att de ska utreda gårdagens händelser?

Coq skadad minst 4 veckor kommer det rykten om.

Tur vi har en så jävla bred trupp....jag menar brett bankkonto.

Fanns gott om folk som var nöjda med bara Cech som värvning. Nu 6 matcher in står vi redan med en lastgammal Arteta som DM och med självmål på topp. Går bra nu! Lätt match mot Leicester borta nästa omgång med Tottenham borta emellan och sen en "måste" match mot Bayern.

Giroud är i delad ledning med självmål, faktiskt. ;-)

Jag hade också gärna sett en till DM. Hoppades ganska hårt på att vi skulle köpa Krychowiak. Men det är sån skit att vi alltid har otur med vår tunnaste lagdel. Skadekrisen bland backar förra säsongen, nu vore det väl själva fan om Coq missade några veckor...

Det går inte att skylla på otur, skador händer & det gäller att ha en trupp som klarar det. Nu får vi hoppas Arteta kan axla ansvaret men om det inte funkar finns inga andra att skylla på än oss själva.

Det var många som pekade på just dm (och forward) som de viktigaste positionerna att förstärka men Arsenal valde att inte göra detta och ansåg väl då att vi hade tillräcklig bredd & spets.

B-G
Bild för B-G
Sral wrote:
George Adams wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
Finnen wrote:

Härligt, detta såg man inte komma första sept va

 

Varför fick han fortsätta spela så länge efter incidenten?

Härligt?
Måste allvarligt ifrågasätta din roll på detta forumet....förrutom att komma med laguppställningar och falska nyheter.
Bedrövligt hur man kan säga härligt och raljera som du gör. 

Det har skrivits värre saker på det här forumet Bangkok. Av dig, av mig,  ja av massor av ibland frustrerade och/eller raljerande gooners. 

Efter bla den gångna veckan har jag förståelse för att inte alla drömmer i färg, som du och bl a Sral har en tendens att göra. Jag avundas er optimistiska syn. Men håller inte alltid med era "försvarstal"

Just nu är det svårt att "drömma i färg", som du säger. Polaren och jag som såg matchen igår tappade helt energin, vi orkade knappt prata efteråt. Alltså, det är väl uppenbart för alla att Wenger och hans lagbygge har svagheter? Grejen är bara att jag tycker att alla lag i den här ligan har sina svagheter, så vissa saker får man kanske helt enkelt leva med. Sen tror jag att det kan bli en tung period efter Wenger, så de som vill se en ny tränare ska vara "careful what they wish for". 

Men matematiskt, som herr Wenger gärna säger ibland, är vi ju faktiskt bara fem poäng efter City. Minns ni inte när vi var överlägsna under säsongen 2002-03 för att sedan tappa allt och se United glida förbi oss?

Känner igen mig i det där.   Sällan har en match tagit så mkt energi ut mig.  Det som är underligt här på forumet med alla FM supportrar sim Tex Mickys, är att det är rätt tyst om domaren.  Helt sanslöst att det får gå till på det här sättet i en av världens största ligor.  Ligan är ju såklart på inget sätt körd poängmässigT men jag tror för första gången på länge att det blir för svårt.  Vi har 30+ matcher kvar utan vettiga domare. Kan gå hursomhelst.  

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral
Jajo67 wrote:
Sral wrote:
Mickys wrote:

Nä det kändes inte bra någonstans idag heller. FA har ej sagt att de ska utreda gårdagens händelser?

Coq skadad minst 4 veckor kommer det rykten om.

Tur vi har en så jävla bred trupp....jag menar brett bankkonto.

Fanns gott om folk som var nöjda med bara Cech som värvning. Nu 6 matcher in står vi redan med en lastgammal Arteta som DM och med självmål på topp. Går bra nu! Lätt match mot Leicester borta nästa omgång med Tottenham borta emellan och sen en "måste" match mot Bayern.

Giroud är i delad ledning med självmål, faktiskt. ;-)

Jag hade också gärna sett en till DM. Hoppades ganska hårt på att vi skulle köpa Krychowiak. Men det är sån skit att vi alltid har otur med vår tunnaste lagdel. Skadekrisen bland backar förra säsongen, nu vore det väl själva fan om Coq missade några veckor...

Det går inte att skylla på otur, skador händer & det gäller att ha en trupp som klarar det. Nu får vi hoppas Arteta kan axla ansvaret men om det inte funkar finns inga andra att skylla på än oss själva.

Det var många som pekade på just dm (och forward) som de viktigaste positionerna att förstärka men Arsenal valde att inte göra detta och ansåg väl då att vi hade tillräcklig bredd & spets.

Jag skyllde inte på otur. Skrev ju att jag gärna hade sett en till DM och att jag hade tjatat om Krychowiak. Däremot är det skit och elände att Coq skadade sig. 

En anfallare tycker jag inte att vi hade behövt, dock. Det skulle vara en riktigt högkvalitativ en i så fall, och där ryktas det ju om att vi försökte både med Benzema och Cavani. Men vill inte klubben sälja är det svårt. 

Sidor