Medlemmar: 8806 st.
Visa menyn

Arsenal - Barcelona 23/2

254 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Segerhammar
Bild för Segerhammar
Arsenal - Barcelona 23/2

Uppsnacket i andra trådar om denna matchen har varit ganska negativt. Hur ser det egentligen ut?

Jag kollade oddset just nu på matchen och det ser ut som följer: 5.0, 4.0, 1.68 så på pappret skrällen vi ordentligt om vi inte förlora.

Kannan hoppas på någon underskattning från Barcas sida? Det lilla jag sett av dem har varit oroväckande bra spel och säkert målgörande. 6-1 och 7-0 segrar är ju inget Våra gubbar skämmer bort oss med. Säkraste sättet att hålla nollan verkar att vara att ge dem straff. De har bränt bränt 4-5 straffar nu under 2016.

Jag tror på att vi kan skrälla och få åtminstone oavgjort. Men sen torskar vi på bortaplan. 

 

"Why fly if you could walk on water?"

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Få stopp på tripp-trapp-trull där framme så finns möjligheterna!

AFC

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag tror inte att Barca kommer underskatta oss. Vi kan ju slå nästan alla lag när vi har vår dag vilket Barca vet. Jag tycker Barca såg misstänkt ofukuserade ut igår mot Las Palmas. Jag tror de har haft den här matchen i huvudet hela veckan. Exakt som vi.

När det gäller våra möjligheter tror jag det blir till att fokusera allt på försvarsspelet för att sedan kunna kontra. Vi kommer troligen inte ha bollen speciellt mycket. Vi kommer troligen inte skapa speciellt mycket. Så det gäller att vi sätter någon av de få lägen vi får. Kanske startar Wenger med Walcott på topp mot Barcas höga backlinje. Som mot Bayern. Tyvärr tror jag vi får större problem med Barcas något rakare spel jämfört med Bayerns något långsammare handbollsanfall. Suarez går på djupet gång på gång och det gör även Messi. Och Neymar på det som kan vända upp en hel backlinje på läktaren på egen hand. Barca spelar extremt varierande med både sitt vanliga kombinationsspel samt lite längre bollar på Suarez. Det räcker inte med att isolera Messi för att få stopp på dem. Så det gäller att vi täcker ytorna i mitten och stoppar Neyamar och Messi ifrån att gå in centralt samt att slå de där luriga bollarna på Suarez.

Jag tror absolut vi kan göra mål på Barca om vi visar lite klass i avslutssituationera. Kanske på en hörna eller frispark som mot Bayern. Men allt annat kommer handla om att inte släppa in för många bakåt. Ingen tror på något annat än en barcaseger över två matcher. Även om vi skulle vinna på hemmaplan lär vi bli överkörda på Camp Nou känns det som. Men om vi gör en heroisk insats på hemmaplan så det blir lite spännande i bortamötet så vet man aldrig. Vi har Cech i mål och vi släpper inte in mycket. Vi har fyisken i laget att ta till om vi behöver forcera in ett mål på en fast situation. Vi möter världens bästa fotbollslag men är inte slagna per automatik för det. Och det vet vi.

Be excited!

Jepson
Bild för Jepson

Barcelona är ett rätt mänskligt lag om man pressar högt och håller ihop laget bakåt och inte släpper till ytor. D.v.s. hårt jävla anamma över hela planen. Barca skulle antagligen få stryk av både Stoke och Leicester. Men faller man tillbaka och låter dem ha bollen så de får tid att passa runt och leka med bollen blir det jobbigt. Vi måste gå in med inställningen att vi ska vinna genom att ge järnet. Backar vi hem redan från början så går jag och syr gardiner eller nåt annat...

 

Busch
Bild för Busch

Se de såhär, 2010 var vi en bendtnertouch ifrån att slå ut dom, var vi nära att göra de med honom så har vi ju onekligen en bättre chans nu.

Jonas S
Bild för Jonas S
Jepson wrote:

Barcelona är ett rätt mänskligt lag om man pressar högt och håller ihop laget bakåt och inte släpper till ytor. D.v.s. hårt jävla anamma över hela planen. Barca skulle antagligen få stryk av både Stoke och Leicester. Men faller man tillbaka och låter dem ha bollen så de får tid att passa runt och leka med bollen blir det jobbigt. Vi måste gå in med inställningen att vi ska vinna genom att ge järnet. Backar vi hem redan från början så går jag och syr gardiner eller nåt annat...

Det hade ju varit kul att se Leicester eller Stoke pressa högt mot Barca :)

Be excited!

Jepson
Bild för Jepson
Jonas S wrote:
Jepson wrote:

Barcelona är ett rätt mänskligt lag om man pressar högt och håller ihop laget bakåt och inte släpper till ytor. D.v.s. hårt jävla anamma över hela planen. Barca skulle antagligen få stryk av både Stoke och Leicester. Men faller man tillbaka och låter dem ha bollen så de får tid att passa runt och leka med bollen blir det jobbigt. Vi måste gå in med inställningen att vi ska vinna genom att ge järnet. Backar vi hem redan från början så går jag och syr gardiner eller nåt annat...

Det hade ju varit kul att se Leicester eller Stoke pressa högt mot Barca :)

Håller Leicester sig kvar i topp 4 säsongen ut kanske vi får se det ;)

De matcher jag sett med Barca iår så har de inte haft lätt så länge motståndarna orkar pressa. Slutar de är det kört och då rinner målen iväg. Toppen i spanien må vara bättre än i PL, men bredden är kass.

Sral
Bild för Sral

Tror ju att Barcelona är alldeles för bra för att få stryk av Stoke eller Leicester, men visst kan man försöka pressa deras försvar och få lite chanser på det sättet. Det som skrämmer mig är att det känns som att de har mer verktyg i sitt spel nu, det är inte bara spanskt kortpassande, utan de kan hota på djupled också t ex.

Jepson
Bild för Jepson
Sral wrote:

Tror ju att Barcelona är alldeles för bra för att få stryk av Stoke eller Leicester, men visst kan man försöka pressa deras försvar och få lite chanser på det sättet. Det som skrämmer mig är att det känns som att de har mer verktyg i sitt spel nu, det är inte bara spanskt kortpassande, utan de kan hota på djupled också t ex.

 

Absolut, de är inget dåligt lag. Men de är inte bäst i världen varje dag. De är inte överlägsna någon om man inte är rädd för att förlora. För då har de redan vunnit. När till och med Guidetti kan både göra mål och stressa deras backar så ska väl Özil-Alexis-Giroud-Walcott kunna göra det... ;)

Sral
Bild för Sral

Inte varje dag, men i Champions League tror jag nog att vi får se deras A game. Sedan gjorde visserligen Guidetti mål, men Barca gjorde 6, om jag inte minns fel? ;-)

Jepson
Bild för Jepson
Sral wrote:

Inte varje dag, men i Champions League tror jag nog att vi får se deras A game. Sedan gjorde visserligen Guidetti mål, men Barca gjorde 6, om jag inte minns fel? ;-)

Absolut gjorde de 6. När celta inte orkade hålla uppe pressen i andra. Dessutom missade domaren i andra vid ställningen 1-1 en uppenbar basketstudshands på piquet och inkast som Barca slog ut och fick m.m.  och där i krokarna tröttnade celta 

Piquet...https://streamable.com/h0zt

 

Jajo67
Bild för Jajo67

Har otroligt svårt att se oss sätta hög press mot Barca, dels tror jag inte Wenger skulle våga det, dels är det inte vårat naturliga spel.

Vi är inte tillräckligt synkade och vana att spela så och skulle bli helt avklädda när vi tappar pressen & ligger högt med backlinjen.

Stoke & Leicester skulle inte slå Barca.

Jepson
Bild för Jepson
Jajo67 wrote:

Har otroligt svårt att se oss sätta hög press mot Barca, dels tror jag inte Wenger skulle våga det, dels är det inte vårat naturliga spel.

Vi är inte tillräckligt synkade och vana att spela så och skulle bli helt avklädda när vi tappar pressen & ligger högt med backlinjen.

Stoke & Leicester skulle inte slå Barca.

Stoke har redan slagit Barcelona. 3-2 säsongen 68-69 ;-) 

Jajo67
Bild för Jajo67
Jepson wrote:
Jajo67 wrote:

Har otroligt svårt att se oss sätta hög press mot Barca, dels tror jag inte Wenger skulle våga det, dels är det inte vårat naturliga spel.

Vi är inte tillräckligt synkade och vana att spela så och skulle bli helt avklädda när vi tappar pressen & ligger högt med backlinjen.

Stoke & Leicester skulle inte slå Barca.

Stoke har redan slagit Barcelona. 3-2 säsongen 68-69 ;-) 

mmmm men Stoke har knappt utvecklats sen dess men det har Barca.

 

Nej men allvarligt så kan väl ingen på riktigt tro att Stoke eller Leicester har en sportslig mot Barca.

Segerhammar
Bild för Segerhammar

Leicester har ju bara torskat mot oss i PL. Vi har en miten men endock en chans att slå Barca så rent tekniskt så som Leicester har spelat ett par matcher så skulle de kanske he en liten liten chans att chocka Barca?

Fast skillnaden är ju att Barca är van att spela mot lag som drar hem hela laget, försvarar med näbbar och klor för att försöka kontra in ett par bollar så de skulle väl vara bättre än vad de generella PL lagen är. (Läs alla lagen denna säsong)

 

"Why fly if you could walk on water?"

Sral
Bild för Sral

Det är ju känt sedan länge att de absoluta topplagen i spanska ligan är bättre än något av de engelska lagen.

Segerhammar
Bild för Segerhammar
Sral wrote:

Det är ju känt sedan länge att de absoluta topplagen i spanska ligan är bättre än något av de engelska lagen.

Räknar du in några fler än Barca och Madrid lagen i det?

 

"Why fly if you could walk on water?"

gunbod
Bild för gunbod

Det är väl ingen här som på allvar tror att vi kan slå ut dem över två matcher ? Visst kan vi både hota och kanske även slå dem hemma så som mot bla Bayern M, men då krävs det en riktigt bra insats och att vi får igång målskyttet. Barca går ju ytterst sällan mållösa från en match med de tre poängmaskinerna Messi, Suarez och Neymar där framme. Vi skulle nog behöva ett riktigt rejält försprång från första matchen om man ska våga hoppas på avancemang,3-0 typ.

Nu är de ju inte mer än människor de heller och kan göra mindre bra insatser såsom alla andra lag, men sett över två matcher så krävs det en hel del för att slå ut dem. Vi gjorde det ju som sagt bra hemma mot Bayern för att sedan bli tokförnedrade borta.

FootballIsMore
Bild för FootballIsMore

De får några skott i början, och ett tempo vi sällan skådat på Emirates. De hålls dock utanför straffområdet och det känns hela tiden livsfarligt trots atte de inte får några jätte möjligheter. Sen tar det fart igen.  Något skott stryker stolpen ett annat skott högt över + 2 bra cech räddningar. Även utrusning och rensning. Coq fäller typ Messi,  frispark och denna går i muren, vi får kontring. Lyckas få en hörna och en nick som räddas på mållinjen. Publiken går bananas. Hörna igen. Skarvas bort men trillar ner till ramsey som går på skott, hööögt över.  Coq vinner en tackling på mitten.  Kontring.   Monreal bryter sin gubbe, kontring igen.   Sista passen blir fel i båda situationerna. Publiken kommer igång.  Fight på mitten och inkast åt båda lagen .  Matchen går ner i tempo och inget händer på en stund. Sen plötsligt.  Suarez.   Djupled 0-1. Men domaren blåser offside! Suarez tjaffsar och bellerin  säger något på spanska som gör Suarez arg som fan. Suarez är frustrerad efter inte kommit igenom på djupled då ramsey och coq hela tiden pressar bra. Suarez går mot bellerin, Monreal går emellan. Suarez får gult kort. Publiken går i gång och buandet när svaret har bollen ger effekt. Tappar koncentrationen och Boss bryter honom hårt men rättvist.  Några tunga tacklingar på mitten från båda lagen avslutar första halvlek. . Sen typ i 58minuten.  Typ ramsey knaglar in bollen efter en hörna..ni vet, ramsey, träbenskott med marken och grötigt som fan! Bollen kommer till Slut till Theo som DUNDRAR den stolpe-in....    alla ser allvaret och vad som händer sen vet jag inte. .....

Its not only a game.... No it's Not.    Its Not!

Woody
Bild för Woody

Blir kul men tippar förlust 17-1. Rock on !

Mackan
Bild för Mackan
Woody wrote:

Blir kul men tippar förlust 17-1. Rock on !

Vem gör vårt mål??? ;)

Twitter: @mackan_carlsson

 

gunbod
Bild för gunbod
Mackan wrote:
Woody wrote:

Blir kul men tippar förlust 17-1. Rock on !

Vem gör vårt mål??? ;)

og ? alltså självmål, inte Olivier Giroud.

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Även om jag förstår att Barcelona är ett bättre lag än Arsenal så skulle jag aldrig gå in i en match med mentaliteten om att vi kommer att förlora, innan matchen ens spelats. Varför ska man ens lägga ner tid på att titta på matchen då?

Woody
Bild för Woody

Tror Arsenals mål görs av dispensblixtinkallade Denilson ! Rock on !

Busch
Bild för Busch
Woody wrote:

Blir kul men tippar förlust 17-1. Rock on !

Haha, sätter du den på tipset tycker jag vi delar på pengarna!

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
gunbod wrote:

Det är väl ingen här som på allvar tror att vi kan slå ut dem över två matcher ? Visst kan vi både hota och kanske även slå dem hemma så som mot bla Bayern M, men då krävs det en riktigt bra insats och att vi får igång målskyttet. Barca går ju ytterst sällan mållösa från en match med de tre poängmaskinerna Messi, Suarez och Neymar där framme. Vi skulle nog behöva ett riktigt rejält försprång från första matchen om man ska våga hoppas på avancemang,3-0 typ.

Nu är de ju inte mer än människor de heller och kan göra mindre bra insatser såsom alla andra lag, men sett över två matcher så krävs det en hel del för att slå ut dem. Vi gjorde det ju som sagt bra hemma mot Bayern för att sedan bli tokförnedrade borta.

Vi åkte å andra sidan ur endast på färre bortamål mot Bayern för tre säsonger sedan, ett Bayern som då troligen var bättre totalt sett än vad Barca är nu och vi var sämre än vad vi är nu. Barca är med rätta skyhöga favoriter och kan mycket väl vinna med 7-8 måls marginal över två matcher utan att det är en sensation men nog finns det en liten, liten chans att slå dem oavsett det.

Sekreterare Arsenal Sweden

Finnen
Bild för Finnen

Mesut Özil, Joel Campbell and Olivier Giroud will miss the 2nd leg at Camp Nou if they are booked tomorrow. #afc

gunbod
Bild för gunbod

Oavsett vilket lag vi väljer att ställa upp med imorgon så vill jag se både Walle och Welle på planen, samtidigt. De kan iaf hota med sin fart och därmed oroa Barcas backlinje.

Mackan
Bild för Mackan
Finnen wrote:

Mesut Özil, Joel Campbell and Olivier Giroud will miss the 2nd leg at Camp Nou if they are booked tomorrow. #afc

Bara att hoppas att framförallt Özil håller sig i skinnet då. Ska vi ha ngn rimlig chans så antar jag att vi behöver honom i sitt livs form i båda matcherna.. Giroud får också gärna hålla sig ifrån gult, börjar uppskatta hans spel mer och mer även när han inte gör mål...

Twitter: @mackan_carlsson

 

gunbod
Bild för gunbod
Farbror Frej wrote:

Även om jag förstår att Barcelona är ett bättre lag än Arsenal så skulle jag aldrig gå in i en match med mentaliteten om att vi kommer att förlora, innan matchen ens spelats. Varför ska man ens lägga ner tid på att titta på matchen då?

Tittar på fotboll gör man ju för att man gillar fotboll, och både vi och främst Barca har ju några hyfsade spelare. Sedan att det är ens favoritlag ger ju en ännu större anledning att titta. Det finns sedan något som heter REALIST även om man givetvis HOPPAS på seger.

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
gunbod wrote:
Farbror Frej wrote:

Även om jag förstår att Barcelona är ett bättre lag än Arsenal så skulle jag aldrig gå in i en match med mentaliteten om att vi kommer att förlora, innan matchen ens spelats. Varför ska man ens lägga ner tid på att titta på matchen då?

Tittar på fotboll gör man ju för att man gillar fotboll, och både vi och främst Barca har ju några hyfsade spelare. Sedan att det är ens favoritlag ger ju en ännu större anledning att titta. Det finns sedan något som heter REALIST även om man givetvis HOPPAS på seger.

Det är ju exakt det jag säger. Jag inser att Barcelona är ett bättre lag än Arsenal, men samtidigt så känns det tråkigt i allmänhet att man ska gå in i matchen med mentaliteten att man kommer att förlora. Det är inte realistiskt, realisitiskt är att inse att det finns lite hopp för att Arsenal kan vinna och det borde man som fan till sitt favoritlag gå in med i en sådan här match.

Sidor