Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Arsenal - Barcelona 23/2

254 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Dosa
Bild för Dosa

Jag är så matt, enda chansen vi har mot Barca är att spela smart och sätta chanserna samt ha tur på cupen... Vi missar 5-6 chanser, åker på en 2 mot 1 kastar in flamini när vi behöver göra mål? Det bytet kommer jag aldrig förstå. Där kan Wenger få fundera över hur i helvete han tänkte där. Fruktansvärt besviken.

Glenn
Bild för Glenn

Suarez springer som en duracellkanin där framme fast de leder med 2-0. Han är såååå sugen att göra mål. En sån striker skulle vi ha.

Där kom kortet på Pique men nu helt meningslöst.

Om vår taktik är att nicja ner frisparkarna till medspelare så ska väl fan inte hela laget tjurrusa på mål! Någon får ju backa ner lite. Ibland är våra spelare sjukt ointelligenta.

COYG

RoPa87
Bild för RoPa87
Dosa wrote:

Jag är så matt, enda chansen vi har mot Barca är att spela smart och sätta chanserna samt ha tur på cupen... Vi missar 5-6 chanser, åker på en 2 mot 1 kastar in flamini när vi behöver göra mål? Det bytet kommer jag aldrig förstå. Där kan Wenger få fundera över hur i helvete han tänkte där. Fruktansvärt besviken.

tror tyvärr coq skadade sig innan bytet. Han gick iaf och haltade och tog sig mot knäet precis innan bytet. 

Glenn
Bild för Glenn

Nu skadar vi varandra också. Troligen tre skador från denna skitmatch alltså

COYG

Dosa
Bild för Dosa
R. Palmkvist wrote:
Dosa wrote:

Jag är så matt, enda chansen vi har mot Barca är att spela smart och sätta chanserna samt ha tur på cupen... Vi missar 5-6 chanser, åker på en 2 mot 1 kastar in flamini när vi behöver göra mål? Det bytet kommer jag aldrig förstå. Där kan Wenger få fundera över hur i helvete han tänkte där. Fruktansvärt besviken.

tror tyvärr coq skadade sig innan bytet. Han gick iaf och haltade och tog sig mot knäet precis innan bytet. 

men varför flamini? 

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

oxen, ramsey och Coq skadade med 0-2 i röven ?!

Japp det är en vanlig CL match för oss... Coq behövs mot United !

I år smäller det !

Arvid Pfeiffer
Bild för Arvid Pfeiffer

Någon som tycker att big per ska någonsin mer starta ?

B-G
Bild för B-G
Arvid Pfeiffer wrote:

Någon som tycker att big per ska någonsin mer starta ?

Jag!

Twitter @grvdga

RoPa87
Bild för RoPa87
Dosa wrote:
R. Palmkvist wrote:
Dosa wrote:

Jag är så matt, enda chansen vi har mot Barca är att spela smart och sätta chanserna samt ha tur på cupen... Vi missar 5-6 chanser, åker på en 2 mot 1 kastar in flamini när vi behöver göra mål? Det bytet kommer jag aldrig förstå. Där kan Wenger få fundera över hur i helvete han tänkte där. Fruktansvärt besviken.

tror tyvärr coq skadade sig innan bytet. Han gick iaf och haltade och tog sig mot knäet precis innan bytet. 

men varför flamini? 

för han är den enda dm vi har på bänken, och wenger vill väl inte toksatsa framåt med "bara" 0-1 i baken.. nu sket det sig med flamini bara... Säger inte att det var rätt men kan tänka mig det var så han resonera iaf.

Jajo67
Bild för Jajo67
Arvid Pfeiffer wrote:

Någon som tycker att big per ska någonsin mer starta ?

Ja defenitivt, finns ju lätt en handfull spelare som varit sämre än honom idag.

Arvid Pfeiffer
Bild för Arvid Pfeiffer

Han är ju så himla osäker jämt! Ingen trygg mittback

Jajo67
Bild för Jajo67
R. Palmkvist wrote:
Dosa wrote:
R. Palmkvist wrote:
Dosa wrote:

Jag är så matt, enda chansen vi har mot Barca är att spela smart och sätta chanserna samt ha tur på cupen... Vi missar 5-6 chanser, åker på en 2 mot 1 kastar in flamini när vi behöver göra mål? Det bytet kommer jag aldrig förstå. Där kan Wenger få fundera över hur i helvete han tänkte där. Fruktansvärt besviken.

tror tyvärr coq skadade sig innan bytet. Han gick iaf och haltade och tog sig mot knäet precis innan bytet. 

men varför flamini? 

för han är den enda dm vi har på bänken, och wenger vill väl inte toksatsa framåt med "bara" 0-1 i baken.. nu sket det sig med flamini bara... Säger inte att det var rätt men kan tänka mig det var så han resonera iaf.

Bara att han finns i vår spelartrupp är ju iofs ett tjänstefel

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
B-G wrote:
Arvid Pfeiffer wrote:

Någon som tycker att big per ska någonsin mer starta ?

Jag!

Jag med, skylla detta på honom är löjligt. Han har brutit hur mycket som helst. Straffen orsakar Flamini och vid 0-1 har vi haft hörna så vad ska han göra mer än försöka störa vid mittplan? De hade inte vart mindre med Gabriel på plan iaf.

RoPa87
Bild för RoPa87
Jajo67 wrote:
R. Palmkvist wrote:
Dosa wrote:
R. Palmkvist wrote:
Dosa wrote:

Jag är så matt, enda chansen vi har mot Barca är att spela smart och sätta chanserna samt ha tur på cupen... Vi missar 5-6 chanser, åker på en 2 mot 1 kastar in flamini när vi behöver göra mål? Det bytet kommer jag aldrig förstå. Där kan Wenger få fundera över hur i helvete han tänkte där. Fruktansvärt besviken.

tror tyvärr coq skadade sig innan bytet. Han gick iaf och haltade och tog sig mot knäet precis innan bytet. 

men varför flamini? 

för han är den enda dm vi har på bänken, och wenger vill väl inte toksatsa framåt med "bara" 0-1 i baken.. nu sket det sig med flamini bara... Säger inte att det var rätt men kan tänka mig det var så han resonera iaf.

Bara att han finns i vår spelartrupp är ju iofs ett tjänstefel

+10 på den!

RoPa87
Bild för RoPa87

Överlag så en ganska bra match av oss tycker jag. Vi är dock fortsatt tama i avslutslägena. Och vi blir straffade av en enormt bra trio där framme när vi gör små misstag.. känns bajs just nu men tycker det är en klart godkänd match sett till helheten ändå. .

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Roslund wrote:
B-G wrote:
Arvid Pfeiffer wrote:

Någon som tycker att big per ska någonsin mer starta ?

Jag!

Jag med, skylla detta på honom är löjligt. Han har brutit hur mycket som helst. Straffen orsakar Flamini och vid 0-1 har vi haft hörna så vad ska han göra mer än försöka störa vid mittplan? De hade inte vart mindre med Gabriel på plan iaf.

Anser att största felet vid 1-0 gör Monreal som faller in för långt på "ofarlig" Neymar och lämnar Messi.

tommy myrvang
Bild för tommy myrvang

Någon sämre än Özil idag? Cech bäst på plan, tyckte även Monreal stod upp bra. Nu kan vi koncentrera oss på ligatiteln!!kr

Glenn
Bild för Glenn

Känns som att vi är längre ifrån att vinna CL än vad vi varit de senaste 10-15 åren. Ung 100 ljusår.

Det är synd att Wenger aldrig kommer att skicka B-laget till Barca.

COYG

Arvid Pfeiffer
Bild för Arvid Pfeiffer

Jag mena inte just bara den här matchen, fick bara nog när han inte rensa utan istället ska passa sIG ur.

tycker att han aldrig har varit en trygg spelare och förstår inte varför vi satsar på en stabil ny mittback i transferfönstret ! 

RoPa87
Bild för RoPa87
Farbror Frej wrote:
Roslund wrote:
B-G wrote:
Arvid Pfeiffer wrote:

Någon som tycker att big per ska någonsin mer starta ?

Jag!

Jag med, skylla detta på honom är löjligt. Han har brutit hur mycket som helst. Straffen orsakar Flamini och vid 0-1 har vi haft hörna så vad ska han göra mer än försöka störa vid mittplan? De hade inte vart mindre med Gabriel på plan iaf.

Anser att största felet vid 1-0 gör Monreal som faller in för långt på "ofarlig" Neymar och lämnar Messi.

bättre att neymar får avsluta mot cech med bellerin flåsande i nacken än att ge Messi öppet mål typ. .

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
myrvangen wrote:

Någon sämre än Özil idag? Cech bäst på plan, tyckte även Monreal stod upp bra. Nu kan vi koncentrera oss på ligatiteln!!kr

Jag tycker att arbetade bra över hela planen idag. Svårt att orkestrera med bollen om laget bara har 35% bollinnehav på hela matchen. Sämst för oss idag var Oxen eller Monreal.

Dosa
Bild för Dosa
R. Palmkvist wrote:
Dosa wrote:
R. Palmkvist wrote:
Dosa wrote:

Jag är så matt, enda chansen vi har mot Barca är att spela smart och sätta chanserna samt ha tur på cupen... Vi missar 5-6 chanser, åker på en 2 mot 1 kastar in flamini när vi behöver göra mål? Det bytet kommer jag aldrig förstå. Där kan Wenger få fundera över hur i helvete han tänkte där. Fruktansvärt besviken.

tror tyvärr coq skadade sig innan bytet. Han gick iaf och haltade och tog sig mot knäet precis innan bytet. 

men varför flamini? 

för han är den enda dm vi har på bänken, och wenger vill väl inte toksatsa framåt med "bara" 0-1 i baken.. nu sket det sig med flamini bara... Säger inte att det var rätt men kan tänka mig det var så han resonera iaf.

 

så tänkte han säkert vilket skrämmer mig. Jag får kall hicka när Jag tänkter på januari fönstret eftersom han ser elneny som en spelande sittande mittfältare och vägrar spela honom som defensiv mittfältare, han värvade alltså in i januari en innermittfältare som han ser som Box to Box. Han ska alltså konkurrera mot cazorla, ramsey och Jackie men på positionen vi är i mest behov av struntade han i att värva, utan vi har coq flamini och arteta där. Fattar fan inte ett skit av wengers beteende. 

B-G
Bild för B-G

Nåja. Ingen som bör vara förvånad över resultatet. Dom flesta verkade ju tro på storkross även hemma. 

Vi stod upp bra mot världens bästa lag som inte förlorat på 30? matcher.  

Nu ser vi fram emot att krossa United, eller iafall spela 0-0 :)

G'natt!

Twitter @grvdga

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
R. Palmkvist wrote:
Farbror Frej wrote:
Roslund wrote:
B-G wrote:
Arvid Pfeiffer wrote:

Någon som tycker att big per ska någonsin mer starta ?

Jag!

Jag med, skylla detta på honom är löjligt. Han har brutit hur mycket som helst. Straffen orsakar Flamini och vid 0-1 har vi haft hörna så vad ska han göra mer än försöka störa vid mittplan? De hade inte vart mindre med Gabriel på plan iaf.

Anser att största felet vid 1-0 gör Monreal som faller in för långt på "ofarlig" Neymar och lämnar Messi.

bättre att neymar får avsluta mot cech med bellerin flåsande i nacken än att ge Messi öppet mål typ. .

Precis.

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
B-G wrote:

Nåja. Ingen som bör vara förvånad över resultatet. Dom flesta verkade ju tro på storkross även hemma. 

Vi stod upp bra mot världens bästa lag som inte förlorat på 30? matcher.  

Nu ser vi fram emot att krossa United, eller iafall spela 0-0 :)

G'natt!

Så länge inte RamCoq och Kos är skadade.

iceman87
Bild för iceman87

egentligen inte förvånad eller sur på förhand över resultatet men stör mig som fan på sättet vi ger bort båda målen. Stör mig även ännu en gång på stt Flamini får beträdda en fotbollsplan och att Wenger är så efterbliven som tar in honom när vi ligger under. Varför värvade vi egyptern? 

Även tråkigt att Alexis göR en katastrofalt dålig match...

Jepson
Bild för Jepson

Ser trots allt rätt bra ut. Vi skapar mer chanser mot Barca än vi gjort i PL på sistone. Effektiviteten är trots allt inte på topp än, men det var mycket nära idag. Alexis bättre än sist, men fortfarande lite felbeslut i dribblingarna istället för att slå en enkel passning. Alla experter sa mer eller mindre att vi skulle åka på storstryk och att Barca skulle promenera hem en seger. Tycker inte de promeneradehem dem. På Camp Nou har Barca allt att förlora, medans vi har inget att förlora alls. Piquet bort betyder ändringar i backlinjen. Och precis som jag tidigare nämnt, pressa bollförare så är de mänskliga. Synd vi skulle få hybris och tappa bort oss själva innan 1-0. 2-0 var bara olyckligt.

Nä, nu tar vi ligan och FA-cupen och sen tvålar vi dit Barca på Camp Nou bara för att vi kan.

jback
Bild för jback

Det hade kunnat vara värre, jag var rädd över att vi skulle stortorska. Tycker ändå vi stod upp bra samtidigt som vi vågade satsa. Otroligt rolig match fram till 0-1. Synd att inte Oxen satte 1-0, sådana lägen måste sitta om man ska ha en chans mot lag som Barca. Annars såg också Welbeck pigg ut, tycker han spelade bra i de få lägen han fick!

Nu kanske vissa ser mig som alldeles för positiv, men med tanke på att jag hade ställt in mig på att det kunde bli typ 0-5 så är det inte så illa som det skulle kunna varit!

Dosa
Bild för Dosa

3 flopps

Giroud.. Han var en klassisk stoppkloss idag, när vi har chansen att göra något skickar han iväg bollen på läktaren.

oxen.. Löper väldigt bra, men när vi har chansen missar han öppet mål och skadar sig själv på given målchans.

flamini/Wenger ja för att han spelade

3 kanoner

cech! Så jävla bra helt enkelt

Danny, bra löp, bra teknik, farlig, ser hungrig ut

kos, stabil idag borde kapat suarez på 1 -0 målet annars felfri, den långe gav inte så bra understöd när han var 40 meter bort

 

Glenn
Bild för Glenn
iceman87 wrote:

egentligen inte förvånad eller sur på förhand över resultatet men stör mig som fan på sättet vi ger bort båda målen. Stör mig även ännu en gång på stt Flamini får beträdda en fotbollsplan och att Wenger är så efterbliven som tar in honom när vi ligger under. Varför värvade vi egyptern? 

Även tråkigt att Alexis göR en katastrofalt dålig match...

Sanchez var väl väldigt mkt bättre idag än de senaste matcherna. Hoppas han är på gång.

Solklart Monreal som syndar mest vid 1-0 målet

COYG

Sidor