Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Arsenal - Barcelona 23/2

254 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jajo67
Bild för Jajo67

Oxen lika menlös som vanligt - sälj!!!!!

Giroud osynlig och Leicestermatchen undantagen helt iskall formmässigt de senaste 5-6 matcherna

Ska vi ha chans mot Barca kan vi inte avsluta som femåringar när chanserna dyker upp så är det bara - de är för bra för der.

Tycker vi i långa stunder gör en bra match men vi saknar klass i avsluten som vanligt, tyvärr.

Nu är det fullt fokus på ligan, för det här är kört nu och det måste t o m Wenger förstå.

Dosa
Bild för Dosa
Mickys wrote:
iceman87 wrote:

egentligen inte förvånad eller sur på förhand över resultatet men stör mig som fan på sättet vi ger bort båda målen. Stör mig även ännu en gång på stt Flamini får beträdda en fotbollsplan och att Wenger är så efterbliven som tar in honom när vi ligger under. Varför värvade vi egyptern? 

Även tråkigt att Alexis göR en katastrofalt dålig match...

Sanchez var väl väldigt mkt bättre idag än de senaste matcherna. Hoppas han är på gång.

Solklart Monreal som syndar mest vid 1-0 målet

där håller jag inte med, 5 situationer som ställer till det

1 inlägget på ensam giroud 2 andra bollen förlorar coq och drar inte tillräckligt resolut för att dra ned Barca spelaren så vi kan komma på rätt sida. 3 Märta chansar och missar 4 kos bör ta en taktisk frispark eller inte bli tunnelpassad 

5 monreal tar ett beslut i en två mot en situMarion han låter neymar skjuta men placerar sig fel när han ska täcka passningen.

 

Tramboni
Bild för Tramboni

Ärligt talat klyftan mellan Real, Barca, BM å ena sidan och resten av europa å andra sidan känns  avgrundsdjup. CL känns lika intressant som att se färg torka eller se ett dussin norrmän vinna de tolv första platserna i Holmenkollen. Sannolikheten att samla ihop så mycket tur så att du kan slå ut Barca över två matcher känns lika hög som att Per Mertesacker skall vinna en stötbrytning. Surt sa räven om rönnbären? Jävligt sura!

George Adams
Bild för George Adams

Säkraste vår tecknet? 

Att vi åker ur CL i åttondel, eller kvarten.

Visst, vi möter idag ett väldigt bra lag och även många andra vårar har vi haft oflyt i lottningen men även fått tufft motstånd som en konsekvens av en andra plats i gruppspelet. 

Tyvärr tycker jag inte vi närmar oss något vidare heller. Hedersamma förluster är inte bra nog i min bok. Vi är rundpingis internationellt. Tvi!

Segerhammar
Bild för Segerhammar

Tycker det är väldigt negativa ord nu..

Jag är stormförtjust i att vi lyckades hålla upp försvaret så bra som vi gjorde. Vi sumpade några ordentliga chanser, men vi kom till dem. Så som spelarna slet och tog löpningar, gav understöd och kämpade för varandra har jag inte sett på mycket mycket länge. Vi visste det skulle bli svårt, stå mot världens troligen bästa lag som har 32 (nu 33) matcher utan förlust, och hålls till 71:a minuten innan Messi gör mål är riktigt bra. 0-2 är ju bara ett misstag, Flamini och Märta borde fått undan den men så blev det inte och i ett sånt läge står ingen anfallare även om alla borde, det var en bjudning.

Likadant spel och kämpande i PL och Fa Cupen så kan vi nog se fram emot en dubbel. Snart kommer målskyttet släppa också. Jag håller inte med om att Oxen, Märta, Giroud mm. Gjorde så dålig match dom några av er vill få det till, Walcott fick inte visa vad han kunde idag för bollarna kom inte till honom. Det syntes på hela laget att de sista 20-30 var mentalt tunga, spelarna var trötta och koncentrationen slant lite i de avgörande lägena vid passar och kommunikation.

 

"Why fly if you could walk on water?"

Busch
Bild för Busch

Ineffektiviten framför mål straffar oss igen

gunbod
Bild för gunbod

Kul att Wenger före matchen tycks ha sagt att han INTE är orolig för vår målproduktion, och mål gör vi ju, alldeles för sällan. Bara att fetglömma en vass striker nästa fönster också mao. En av anledningarna till att vi torskar denna match är ju just att vi gör för lite mål, inser verkligen människan inte något så uppenbart. Lägg för h-vete ett rejält bud på tex Cavani om vi ska vara med i kampen med de stora gossarna.

Zille
Bild för Zille

Har inte läst något i tråden under matchen och detta har säkert redan tagits upp av andra klyftiga människor men här kommer min "analys" av det hela iaf. ;)

Överlag så gör vi en bra match, kämparglöden finns där. Första halvlek var riktigt bra försvarsmässigt och vi skapar även lite framåt och med lite flyt så gör vi åtminstone ett mål i första. Eller tja, vi ska göra ett mål. Framförallt Oxen i och med hans möjlighet.

I andra tappar vi lite i presspelet och försvaret rent allmänt samtidigt som Barcelona kommer igån mer och hittar utrymme och chanser. Deras 1-0 mål är en kontring man inte får släppa emot sig men det gör vi och där missar inte Messi, men sånt händer. Straffen är däremot sjukt onödig. Mertesacker sköter inte situationen klockrent och Flamini sparkar således ned Messi - solklar straff. Men sånt får man inte göra i en sådan här match. Det har man inte råd med. 

Men överlag ändå en bra match allt som allt där resultatet 0-2 kanske inte riktigt speglar matchbilden även om Barcelona kontrollerade det hela med bollinnehav och liknande (som de alltid gör).

Sanchez var bättre idag men har en bit kvar och hade en del farliga bolltapp, bland annat en gång där det slutade med att Suarez sköt i stoplen. Marginalerna på vår sida i den situationen. Oxen gjorde det väl okej antar jag även om hah inte lämnade något större intryck. Walcott var ju inte bättre när han kom in.

Ramsey jobbade hårt och jag tycker han var bra. Özil var löpvillig och ville ha bollen som han ska ha och hade en hel del fina inspel och liknande som vi - som sagt - tyvärr inte kunde förvalta. En av de bättre spelarna idag.

Tråkigt med dessa siffror och en mer eller mindre hopplös uppgift på Camp Nou men det fanns ändå ljusglimtar i spelet och taktiken att ta med sig och förhoppningsvis är alla spelarna extremt laddade och taggade inför kommande ligaomgångar. Matchen idag var iaf underhållande. 

På Old Trafford på söndag är det tre poäng som gäller! COYG

Jocke K
Bild för Jocke K

Tycker att resultatet inte är mycket att snacka om däremot var vårt försvarspel mycket bra i 70 minuter. Vårt egna passningsspel måste dock bli mycket bättre för vi har nu slarvat bort passningar flera matcher i rad. Sen måste vi bli bestämdare i våra avslut och ibland skjuta distanskott.  Nu tar vi tre poäng mot United.

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Cosmos
Bild för Cosmos

Kan laget visa samma samspel och kämpaglöd mot ManU så får nog LvG kicken i halvlek!

Finnen
Bild för Finnen

Hur kan folk tycka att Sanchez var ok idag?! Han försöker o försöker men kommer ingen vart, tappar boll eller lägger sig ner o grinar mot domaren. Bara för man springer o springer så är man inte en bra fotbollsspelare... Flamini kämpar o försöker han med men är ju inte bättre än vad han får ut (han borde ju inte vara på plan alls, straffen inte hans fel i mina ögon). Sanchez gör detsamma men är ju ljusår från sin kapacitet

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Ramsey och Oxen missade 2 givna mål, tillsammans med BFG och Flamini de sämsta på plan.....
Ska vi ha någon chans att göra mål så ska dessa chanser sitta ! 

Även Wenger får gå under sågen pga Flaminibytet !

Är det 4 av 6 mållösa hemmamatcher nu? Kanske dags o träna skott med grabbarna Wenger ?

I år smäller det !

Glenn
Bild för Glenn
Finnen wrote:

Hur kan folk tycka att Sanchez var ok idag?! Han försöker o försöker men kommer ingen vart, tappar boll eller lägger sig ner o grinar mot domaren. Bara för man springer o springer så är man inte en bra fotbollsspelare... Flamini kämpar o försöker han med men är ju inte bättre än vad han får ut (han borde ju inte vara på plan alls, straffen inte hans fel i mina ögon). Sanchez gör detsamma men är ju ljusår från sin kapacitet

du har en poäng att han inte är bra än men jag tyckte inte han var en katastrof som han varit i senaste matcherna. Han lyckades med några dribblingar, släppte bollen mer även om han ofta väljer fel passningsalternativ och var mer delaktig. Men en 3:a på en skala där 10 är nör han varit som bäst

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S

Lite deprimerande är det ju att se oss så otroligt utspelade. Barca gjorde ingen fantastisk match. Periodvis kändes det som de skulle nöja sig med 0-0 eller kanske en 1-0 seger. De höll mest i bollen och väntade in lägen. Vi höll upp spelet bra i första halvlek men efter som föll det ju ihop när Barca började flytta bollen och vi inte längre hängde med. Det blev det gamla vanliga när vi spelar fotboll. Vi kan antingen försvara oss eller trycka på och släppa in mål bakåt. Mittfältet är skyldig till sina vanliga misstag.

Resultatet är väl väntat. Men jag hade hoppats på lite mer från vår sida i form av kanske ett mål och lite mer fart. Omtällningarna känns krampaktiga. Spring, spring, nehe! Vårt anfallsspel har inte varit sämre på ett par säsonger. Det kommer behövas lite nytt blod i det här laget snart. Tröttsamt att se på faktiskt.

Be excited!

Ulf Dejehed
Bild för Ulf Dejehed

Håller med Finnen till 100% tycker Alexis var bland de sämre i vårat lag

Jajo67
Bild för Jajo67

Alltså de som tycker Oxen var helt ok, vad baserar man det på ? Ännu en helt menlös insats precis som man vant sig vid. Iom att han är kass defensivt förväntar man sig iaf något offensivt , men nej, inget händer.

Han har varit ansedd som en supertalang som vi betalat dyra pengar för. Om han inte levererar nu , när ska det ske ?

Han duger helt enkelt inte

B-G
Bild för B-G

Nån som vet hur det vart med skador efter matchen?
Hoppas verkligen Coq är ok iaf, även om han varit medioker sedan skadeåterkomsten så är han förstavalet.

Har en känsla att vi vinner mot Barca borta med 2-1, ribbskott i 95´e. Det vore väl typiskt :D 

Har redan släppt denna pajasturnering, nu ser jag fram emot en kross signerat Arsenal på söndag.

Twitter @grvdga

Segerhammar
Bild för Segerhammar
B-G wrote:

Nån som vet hur det vart med skador efter matchen?
Hoppas verkligen Coq är ok iaf, även om han varit medioker sedan skadeåterkomsten så är han förstavalet.

Har en känsla att vi vinner mot Barca borta med 2-1, ribbskott i 95´e. Det vore väl typiskt :D 

Har redan släppt denna pajasturnering, nu ser jag fram emot en kross signerat Arsenal på söndag.

Så långt som jag hört är det bara Oxen som blev så passa skadad att det pratas om att matcher ska missas. 3-4 veckor med vadskada. 

 

"Why fly if you could walk on water?"

B-G
Bild för B-G
Segerhammar wrote:
B-G wrote:

Nån som vet hur det vart med skador efter matchen?
Hoppas verkligen Coq är ok iaf, även om han varit medioker sedan skadeåterkomsten så är han förstavalet.

Har en känsla att vi vinner mot Barca borta med 2-1, ribbskott i 95´e. Det vore väl typiskt :D 

Har redan släppt denna pajasturnering, nu ser jag fram emot en kross signerat Arsenal på söndag.

Så långt som jag hört är det bara Oxen som blev så passa skadad att det pratas om att matcher ska missas. 3-4 veckor med vadskada. 

Ok, hoppas på det då vi har god täckning på den positionen.

Twitter @grvdga

Alexander Stålnacke
Bild för Alexander Stålnacke

Någon som la märke till att Özil stod och gapa frustrerat mot bänken och en minut senare byttes Flamini in? Okej att han kan ha gapat något i stil med "vi behöver pigga ben på mitten" men byt då för helvete inte in Flamini och ut Tuppen! 

Men egentligen är det här bara en liten parantes och inte alls det jag är mest besviken över.

Woody
Bild för Woody

Ingen prestation på Alex, håglös Özil, Klunsig Giroud, Ramsey och Oxrulladen med sedvanligt dåligt spelsinne. Hade dessa presterat bra hade där funnits en liten möjlighet att hota Barcelåna. Att möta ett lag som detta med låg prestation går liksom inte. Flamini goodbye ! Rock on !

Sral
Bild för Sral
Segerhammar wrote:

Tycker det är väldigt negativa ord nu..

Jag är stormförtjust i att vi lyckades hålla upp försvaret så bra som vi gjorde. Vi sumpade några ordentliga chanser, men vi kom till dem. Så som spelarna slet och tog löpningar, gav understöd och kämpade för varandra har jag inte sett på mycket mycket länge. Vi visste det skulle bli svårt, stå mot världens troligen bästa lag som har 32 (nu 33) matcher utan förlust, och hålls till 71:a minuten innan Messi gör mål är riktigt bra. 0-2 är ju bara ett misstag, Flamini och Märta borde fått undan den men så blev det inte och i ett sånt läge står ingen anfallare även om alla borde, det var en bjudning.

Likadant spel och kämpande i PL och Fa Cupen så kan vi nog se fram emot en dubbel. Snart kommer målskyttet släppa också. Jag håller inte med om att Oxen, Märta, Giroud mm. Gjorde så dålig match dom några av er vill få det till, Walcott fick inte visa vad han kunde idag för bollarna kom inte till honom. Det syntes på hela laget att de sista 20-30 var mentalt tunga, spelarna var trötta och koncentrationen slant lite i de avgörande lägena vid passar och kommunikation.

Skönt att du har det där perspektivet! Jag håller med dig, och som vi spelade de första 70 minuterna är ju något vi ska ta med oss i ligakampen...

Jonas S
Bild för Jonas S
Stålnacke wrote:

Någon som la märke till att Özil stod och gapa frustrerat mot bänken och en minut senare byttes Flamini in? Okej att han kan ha gapat något i stil med "vi behöver pigga ben på mitten" men byt då för helvete inte in Flamini och ut Tuppen! 

Men egentligen är det här bara en liten parantes och inte alls det jag är mest besviken över.

Såg det också. Jag tycker för övrigt att Özil var riktitigt bra. Han hade inga större problem att hantera motståndet.

Frågan är om vi inte hade kunnat utnyttja vår överlägsenhet i luften lite mer. Jag hade gärna sett fler höga bollar in i boxen på Giroud. Nästan allt spel var efter backen där vi är underlägsa Barca. Lite mer fysiskt spel i boxen och fler höjddueller hade nog gynnat oss. Nu är givetvis deras backlinje bättre än det vi i vanliga fall möter i PL. Men det är verkligen inga bjässar vi talar om. Jag störde mig t ex på situationen innan omställningen som ledde till målet när Giroud bara skiter i att gå upp i duellen i barcas straffområde. De där duellerna skall han ju vinna nästan varje gång. Men kanske var han alltför slutkörd.

Be excited!

gunbod
Bild för gunbod

Visst gör vi det spelmässigt bra fram till första målet, väldigt bra försvarsspel. Sedan att de har så mycket boll tycker jag är som vanligt totalt irrelevant, man vinner inga matcher på bollinnehav, man vinner genom att göra mål. undrar hur Oxen tänkte när han fick sin chans:

Målvakten ligger ner, jag försöker lägga den under honom ? eller:

Eftersom han ligger ner så försöker jag peta bollen igenom honom ?

En enkel liten chipp, en höjdare, lätt tåjagare bredvid målvakten på endera sidan och innanför stolparna  hade räckt, knappast någon svårt läge ens för honom ?

Men en som verkligen stärkt sina chanser och bara måste få chansen från start nästa match är ju Welbeck, hade gärna sett honom från start , men Wenger har ju tyvärr sina favoriter och idee'r. Welbeck hotar ju iaf på flera sätt genom sin fart och vilja att löpa, men om Wenger nu promt ska envisas med att spela en striker som inte nätat på 5-6 matcher så får han väl ändra till 4-4-2 och spela båda. Vi måste ju få igång målskyttet, det är det det handlar om.

Om inte Coq var skadad på slutet så vore det oerhört intressant att höra Wengers motivering till bytet att slänga in Flamini vid underläge och fem minuter kvar ? Men även om straffen givetvis är självklar så tycker jag inte Flamini ensam ska hängas för den, det hade aldrig hänt om Märta i den situationen spelat enklare, att bara rensa där hade ju säkert funkat bättre istället för en oväntad passning.

Jepson
Bild för Jepson

Kan vara psykologiskt betingat att träffa målvakten. Tanken och synen samverkar och ser målvakten vilket gör det lättast att träffa honom än att träffa ingenting som borde vara förbi honom.

 

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
gunbod wrote:

Visst gör vi det spelmässigt bra fram till första målet, väldigt bra försvarsspel. Sedan att de har så mycket boll tycker jag är som vanligt totalt irrelevant, man vinner inga matcher på bollinnehav, man vinner genom att göra mål. undrar hur Oxen tänkte när han fick sin chans:

Målvakten ligger ner, jag försöker lägga den under honom ? eller:

Eftersom han ligger ner så försöker jag peta bollen igenom honom ?

En enkel liten chipp, en höjdare, lätt tåjagare bredvid målvakten på endera sidan och innanför stolparna  hade räckt, knappast någon svårt läge ens för honom ?

Men en som verkligen stärkt sina chanser och bara måste få chansen från start nästa match är ju Welbeck, hade gärna sett honom från start , men Wenger har ju tyvärr sina favoriter och idee'r. Welbeck hotar ju iaf på flera sätt genom sin fart och vilja att löpa, men om Wenger nu promt ska envisas med att spela en striker som inte nätat på 5-6 matcher så får han väl ändra till 4-4-2 och spela båda. Vi måste ju få igång målskyttet, det är det det handlar om.

Om inte Coq var skadad på slutet så vore det oerhört intressant att höra Wengers motivering till bytet att slänga in Flamini vid underläge och fem minuter kvar ? Men även om straffen givetvis är självklar så tycker jag inte Flamini ensam ska hängas för den, det hade aldrig hänt om Märta i den situationen spelat enklare, att bara rensa där hade ju säkert funkat bättre istället för en oväntad passning.

ade aldrig hänt om kos vart där som han normalt är heller för han hade inte stått och sovit som Flamini gjorde.

gunbod
Bild för gunbod
Roslund wrote:
gunbod wrote:

Visst gör vi det spelmässigt bra fram till första målet, väldigt bra försvarsspel. Sedan att de har så mycket boll tycker jag är som vanligt totalt irrelevant, man vinner inga matcher på bollinnehav, man vinner genom att göra mål. undrar hur Oxen tänkte när han fick sin chans:

Målvakten ligger ner, jag försöker lägga den under honom ? eller:

Eftersom han ligger ner så försöker jag peta bollen igenom honom ?

En enkel liten chipp, en höjdare, lätt tåjagare bredvid målvakten på endera sidan och innanför stolparna  hade räckt, knappast någon svårt läge ens för honom ?

Men en som verkligen stärkt sina chanser och bara måste få chansen från start nästa match är ju Welbeck, hade gärna sett honom från start , men Wenger har ju tyvärr sina favoriter och idee'r. Welbeck hotar ju iaf på flera sätt genom sin fart och vilja att löpa, men om Wenger nu promt ska envisas med att spela en striker som inte nätat på 5-6 matcher så får han väl ändra till 4-4-2 och spela båda. Vi måste ju få igång målskyttet, det är det det handlar om.

Om inte Coq var skadad på slutet så vore det oerhört intressant att höra Wengers motivering till bytet att slänga in Flamini vid underläge och fem minuter kvar ? Men även om straffen givetvis är självklar så tycker jag inte Flamini ensam ska hängas för den, det hade aldrig hänt om Märta i den situationen spelat enklare, att bara rensa där hade ju säkert funkat bättre istället för en oväntad passning.

ade aldrig hänt om kos vart där som han normalt är heller för han hade inte stått och sovit som Flamini gjorde.

Kanske det just därför varit bättre att rensa eftersom Kos inte var där ? Gäller ju att värdera situationerna, men allt som oftast ska vi ju lira likt Barca, att snyggt spela oss ur situationerna. Men nu är det ju en viss skillnad på deras stjärnor och våra alltför mediokra spelare, det som oftast fäller avgörandet. Ändå brukar ju inte just Märta vara bang för att spela enkelt, säkerheten först, det är inget fel med att bara skicka iväg bollen omsituationen kräver det.

Sral
Bild för Sral

Tycker också Welbeck såg intressant ut igår, och han kan mycket väl få chansen mot United. Antingen på topp eller till höger, för varken Chamberlain eller Walcott var väl jättestarka igår...

gunbod
Bild för gunbod

Skit samma vilka som spelar offensivt egentligen, huvudsaken är att vi gör mål, annars vinner vi ju inte mot några lag. Men de som verkar hetast borde ju ligga hyfsat bra till för att få spela, och vem ser hetare ut än Welbeck framåt just nu ?

Jajo67
Bild för Jajo67
Sral wrote:

Tycker också Welbeck såg intressant ut igår, och han kan mycket väl få chansen mot United. Antingen på topp eller till höger, för varken Chamberlain eller Walcott var väl jättestarka igår...

Chamberlain har inte visat något på hela säsongen som rättfärdigar en startplats - har ledsnat totalt på den sopan - helt menlös.

Jag håller med om att Welbeck såg rapp ut. Giroud trampar ju också vatten för tillfället så kanske vila honom.

Sidor