Medlemmar: 8810 st.
Visa menyn

Arsenal – Swansea 2 mars 20:45

481 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Guldkorven
Bild för Guldkorven
Arsenal – Swansea 2 mars 20:45

Svårt att tro på laget efter krashen på Old Trafford.

Pär lär väl spela efter Gabbes minst sagt mediokra insats.

I övrigt lär det bli väl samma elva. (kanske Campbell istället för Kotten)

Problemen mot Manu var många men jag hävdar fortfarande att åtminståne en stor del beror på centralt mittfält och inte minst på Ramseys agerande. När vi äger bollen hamnar han ofta för högt upp i plan för tidigt i anfallet. Det bildas då en tom yta centralt (bara Coq kvar). Det blir då svårt att spela upp bollen. Alexis (främst) försöker då komma ner och hjälpa till och hämta boll och det blir fel i roll fördelingen. Ramsey som ska komma med djupledslöpningar kan inte göra det (för han står redan upp i anfallet) och han blir stillastående. Bättre att han lugnar sig och inväntar rätt tillfälle att att göra en djupledslöpning.

Löpningar och rörelse i största allmänhet i de främre regionerna var en stor bristvara. Kotten förtjänar inte ens betyget: dålig. Wellbz var den som visade mest rörlighet och vilja så jag utgår från (och hoppas) att han får starta.

Sedan känns det som om stämningen och atmosfären i laget inte är den bästa. Det kanske bara ser ut så men det var mycket negativa gester och kroppsspråk, inte minst från Özil.

Nej, dags att ta sig samman till denna match. Vi vinner troligen inte ligan i år men vi ska fan inte komma efter Tottingham.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Guldkorven wrote:

Nej, dags att ta sig samman till denna match. Vi vinner troligen inte ligan i år men vi ska fan inte komma efter Tottingham.

då gör vi nog säkrast i att vinna allt trots allt.. ;)

jag hoppas att Campbell eller Giroud är på plan istället för Walcott. Per ser jag som given. Men min allra högsta önskan är att Cazorla skulle vara redo för ett inhopp, tror inte så är fallet va?

Guldkorven
Bild för Guldkorven

Off-topic: sitter och kollar på Leicester matchen. Svårt att inte imponeras. Dom har bra gubbar och dom spelar väldigt rakt. Bollen ska in i straffområdet hela tiden. Inga sidleds-handbolls-anfall. Dom vaskar fram många chanser med denna enkla metod.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Guldkorven wrote:

Off-topic: sitter och kollar på Leicester matchen. Svårt att inte imponeras. Dom har bra gubbar och dom spelar väldigt rakt. Bollen ska in i straffområdet hela tiden. Inga sidleds-handbolls-anfall. Dom vaskar fram många chanser med denna enkla metod.

Ja med bättre skärpa och mindre OTUR hade de säkert kunnat gjort 6-7mål ikväll.. 2-2 speglar inte matchbilden..

Dom kämpar fan konstant i 90min, springer som tokar och kämpar för varandra.. Imponerande !!

I år smäller det !

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Håller med.

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Jonas S
Bild för Jonas S
Guldkorven wrote:

Off-topic: sitter och kollar på Leicester matchen. Svårt att inte imponeras. Dom har bra gubbar och dom spelar väldigt rakt. Bollen ska in i straffområdet hela tiden. Inga sidleds-handbolls-anfall. Dom vaskar fram många chanser med denna enkla metod.

Ja jäklar va de spelar bra runt straffområdet. Enkelt och rakt på mål. Men det är en del riktigt finlir också. Skapligt snygg framspelning av Mahrez på 2-1 målet. Och det där gör han ju varje vecka i stort sett.

Be excited!

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Som du säger, de har flera verktyg i sin repertoar. Stundtals ett väldigt fint kombinationsspel när de sågar sig fram genom mittfältet, och inte bara mot "sämre" lag.

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Finnen
Bild för Finnen
Heppe wrote:
Guldkorven wrote:

Nej, dags att ta sig samman till denna match. Vi vinner troligen inte ligan i år men vi ska fan inte komma efter Tottingham.

då gör vi nog säkrast i att vinna allt trots allt.. ;)

jag hoppas att Campbell eller Giroud är på plan istället för Walcott. Per ser jag som given. Men min allra högsta önskan är att Cazorla skulle vara redo för ett inhopp, tror inte så är fallet va?

 

Kan nog glömma Caz (säkert Jack med) denna säsong: 

Big injury blow for Arsenal as Santi Cazorla suffers setback. Jack Wilshere 4 weeks away from possible return. #afc

Santi Cazorla set to miss the rest of the season after Arsene Wenger reveals the midfielder has suffered an Achilles problem #Arsenal

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Finnen wrote:
Heppe wrote:
Guldkorven wrote:

Nej, dags att ta sig samman till denna match. Vi vinner troligen inte ligan i år men vi ska fan inte komma efter Tottingham.

då gör vi nog säkrast i att vinna allt trots allt.. ;)

jag hoppas att Campbell eller Giroud är på plan istället för Walcott. Per ser jag som given. Men min allra högsta önskan är att Cazorla skulle vara redo för ett inhopp, tror inte så är fallet va?

 

Kan nog glömma Caz (säkert Jack med) denna säsong: 

Big injury blow for Arsenal as Santi Cazorla suffers setback. Jack Wilshere 4 weeks away from possible return. #afc

Santi Cazorla set to miss the rest of the season after Arsene Wenger reveals the midfielder has suffered an Achilles problem #Arsenal

nämen vafaaan

Pelle
Bild för Pelle

Helvete med Cazorla, verkar vara John Cross som scoopat det.

If it's too strong, then you're too weak!

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Men ffs.... Hoppas innerligt att det är falskt...

Zille
Bild för Zille

Ja, det vore tråkigt.

Vad var det sagt för datum annars? Kan inte vara många matcher kvar av säsongen även utan bakslaget va? Och så ska han komma i form etc.

 

B-G
Bild för B-G

Nå, få höra vad ni tror på för resultat ikväll.
Jag tror Swansea kommer parkera bussen.
Slutresultat 0-0. Har dock en liten liten känsla av att vi får en straff så jag garderar med 1-0. 

Twitter @grvdga

Mackan
Bild för Mackan

En match utan att någon av våra egna styr bollen i eget mål känns osannolikt... Tror dock på vinst, så det får bli 2-1.

Ramsey nätar och idkar därmed konstgjord andning på sin speltid. Welbeck ser fortsatt pigg ut och sätter en efter en liten dribblingsräd.

Twitter: @mackan_carlsson

 

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag tror på en seger. Någon slags reaktion måste ju komma efter skitmatchen i helgen kan jag tycka. Ingen utklassing på något sätt men en 1-0 seger kanske. En straff som sagt eller att Özil prickar pannan på någon i straffområdet.

Be excited!

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen

Cech

Bellerin-BFG-Kos-Monreal

Elneny-Ramsey

Danny-Özil-Alexis

Giroud

 

Tror på denna. Welbeck ska vara given, han är den enda tillsammans med Özil som visat någon ambition de senaste matcherna. Giroud får gå in på topp trots svag form, men inte i närheten av så dålig som Walle. BFG kommer in istället för Gabriel. Coq har inte varit sig själv efter skadad så jag vill ge Elneny chansen. Tyvärr finns ingen att ersätta en formsvag Ramsey så han får se till att steppa upp, vilket man också verkligen kan säga om Alexis.

Vinst!

Segerhammar
Bild för Segerhammar

Vi måste ha vinst, vi måste ta chansen att haka på nu när Leicester tappade poäng. Seger idag och i helgen, då är vi med på allvar igen.. (bra chans iallafall) 

 

"Why fly if you could walk on water?"

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Vi måste bara vinna ikväll!!!

Hoppas bara West Ham kan bjuda upp oxå!!

AFC

Zille
Bild för Zille

Vinst blir det grabbar!

3-1

Dags för målskyttet att komma igång. 

Alexis gör 1, Giroud 1, Danny 1.

COYG!

gunbod
Bild för gunbod

Två man på topp, Giroud och Welbeck, då vinner vi med 7-1.

B-G
Bild för B-G
gunbod wrote:

Två man på topp, Giroud och Welbeck, då vinner vi med 7-1.

Hoppsan :)

Twitter @grvdga

gunbod
Bild för gunbod
B-G wrote:
gunbod wrote:

Två man på topp, Giroud och Welbeck, då vinner vi med 7-1.

Hoppsan :)

Men två man på topp kommer väl knappast att hända va ?

Wengers envishet är viktigare än tre poäng.

B-G
Bild för B-G
gunbod wrote:
B-G wrote:
gunbod wrote:

Två man på topp, Giroud och Welbeck, då vinner vi med 7-1.

Hoppsan :)

Men två man på topp kommer väl knappast att hända va ?

Wengers envishet är viktigare än tre poäng.

Knappast troligt.
Nu är ju inte 4-4-2 en garanti för 3 poäng heller iofs.

Tror det blir knappt....har som sagt känslan av 0-0 men hoppas du har rätt i att det lossnar.
Minns några säsonger sedan då vi var enormt målsvaga, sen överraskade vi med 6-1. Ytterst oväntat men skönt. 

Ps: Smuttar på en Thaiwhiskey nu så jag kan somna gott tidigt och vakna upp kl 02:40 :)

Twitter @grvdga

gunbod
Bild för gunbod
B-G wrote:
gunbod wrote:
B-G wrote:
gunbod wrote:

Två man på topp, Giroud och Welbeck, då vinner vi med 7-1.

Hoppsan :)

Men två man på topp kommer väl knappast att hända va ?

Wengers envishet är viktigare än tre poäng.

Knappast troligt.
Nu är ju inte 4-4-2 en garanti för 3 poäng heller iofs.

Tror det blir knappt....har som sagt känslan av 0-0 men hoppas du har rätt i att det lossnar.
Minns några säsonger sedan då vi var enormt målsvaga, sen överraskade vi med 6-1. Ytterst oväntat men skönt. 

Ps: Smuttar på en Thaiwhiskey nu så jag kan somna gott tidigt och vakna upp kl 02:40 :)

Fabianski gör knappast en lika bra match igen som senast på Emirates, tappar in ett par.

Nej, det finns givetvis inga garantier, men varför inte prova i detta läge, hemma mot Swansea måste vi kunna våga vara offensiva.

Förstår att du smuttar på det där rävgiftet, är väl det enda man kan göra förutom att hålla för näsan och svepa, men skål ändå, brrr.

 

B-G
Bild för B-G
gunbod wrote:
B-G wrote:
gunbod wrote:
B-G wrote:
gunbod wrote:

Två man på topp, Giroud och Welbeck, då vinner vi med 7-1.

Hoppsan :)

Men två man på topp kommer väl knappast att hända va ?

Wengers envishet är viktigare än tre poäng.

Knappast troligt.
Nu är ju inte 4-4-2 en garanti för 3 poäng heller iofs.

Tror det blir knappt....har som sagt känslan av 0-0 men hoppas du har rätt i att det lossnar.
Minns några säsonger sedan då vi var enormt målsvaga, sen överraskade vi med 6-1. Ytterst oväntat men skönt. 

Ps: Smuttar på en Thaiwhiskey nu så jag kan somna gott tidigt och vakna upp kl 02:40 :)

Fabianski gör knappast en lika bra match igen som senast på Emirates, tappar in ett par.

Nej, det finns givetvis inga garantier, men varför inte prova i detta läge, hemma mot Swansea måste vi kunna våga vara offensiva.

Förstår att du smuttar på det där rävgiftet, är väl det enda man kan göra förutom att hålla för näsan och svepa, men skål ändå, brrr.

 

Du kan ju inte dricka skiten som en single malt. 
Blanda med sodavatten så blir det bättre :) 

Twitter @grvdga

gunbod
Bild för gunbod
B-G wrote:
gunbod wrote:
B-G wrote:
gunbod wrote:
B-G wrote:
gunbod wrote:

Två man på topp, Giroud och Welbeck, då vinner vi med 7-1.

Hoppsan :)

Men två man på topp kommer väl knappast att hända va ?

Wengers envishet är viktigare än tre poäng.

Knappast troligt.
Nu är ju inte 4-4-2 en garanti för 3 poäng heller iofs.

Tror det blir knappt....har som sagt känslan av 0-0 men hoppas du har rätt i att det lossnar.
Minns några säsonger sedan då vi var enormt målsvaga, sen överraskade vi med 6-1. Ytterst oväntat men skönt. 

Ps: Smuttar på en Thaiwhiskey nu så jag kan somna gott tidigt och vakna upp kl 02:40 :)

Fabianski gör knappast en lika bra match igen som senast på Emirates, tappar in ett par.

Nej, det finns givetvis inga garantier, men varför inte prova i detta läge, hemma mot Swansea måste vi kunna våga vara offensiva.

Förstår att du smuttar på det där rävgiftet, är väl det enda man kan göra förutom att hålla för näsan och svepa, men skål ändå, brrr.

 

Du kan ju inte dricka skiten som en single malt. 
Blanda med sodavatten så blir det bättre :) 

Gav bort en flaska till en polare efter mitt Thailands besök, enligt honom gick det inte ens att göra irish coffe av skiten, han hällde ut det till slut. Jag provade givetvis på plats i Thailand, två ggr, första och sista. Hörde att lokalbefolkningen groggade på cola, fi fan. Håller mig till whiskey som dricks ren, ska inte ens spädas ut med is.

 

gunbod
Bild för gunbod
Johan Pedersen wrote:

Cech

Bellerin-BFG-Kos-Monreal

Elneny-Ramsey

Danny-Özil-Alexis

Giroud

 

Tror på denna. Welbeck ska vara given, han är den enda tillsammans med Özil som visat någon ambition de senaste matcherna. Giroud får gå in på topp trots svag form, men inte i närheten av så dålig som Walle. BFG kommer in istället för Gabriel. Coq har inte varit sig själv efter skadad så jag vill ge Elneny chansen. Tyvärr finns ingen att ersätta en formsvag Ramsey så han får se till att steppa upp, vilket man också verkligen kan säga om Alexis.

Vinst!

Lär väl tyvärr bli en snarlik uppställning, men jag skulle göra ett skifte där, Coq istället för Ramsey. Men helst vill jag se denna:

               

                  Cech

Bellerin  Märta Kos Monreal

              Coq

Campbell       Sanchez

              Özil

  Welbeck      Giroud

Swansea hemma, kom igen nu Wenger, överraska både de, vi och alla. Våga vinna genom att satsa, kross.

   

Glenn
Bild för Glenn

Vi vinner kväll. Leicester tappade poäng igår o Tottenham och Shitty får kryss idag. Alla fans börjar tro och tjata om bucklan igen. Ramsey o Walcott går ut i media och säger att de växt sedan Unitedförlusten och att alla kämpar för varandra och Tottenham ska lätt slås.

Vi åker till White heart lane och får dyngtorsk med 4-0 och allt upprepar sig om och om igen.

Livet som Arsenalsupporter

COYG

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Mickys wrote:

Vi vinner kväll. Leicester tappade poäng igår o Tottenham och Shitty får kryss idag. Alla fans börjar tro och tjata om bucklan igen. Ramsey o Walcott går ut i media och säger att de växt sedan Unitedförlusten och att alla kämpar för varandra och Tottenham ska lätt slås.

Vi åker till White heart lane och får dyngtorsk med 4-0 och allt upprepar sig om och om igen.

Livet som Arsenalsupporter

This. Förutom att han inte kommer att säga att dom kommer slås lätt, snarare att "vi vet vad som krävs".

Glenn
Bild för Glenn
Heppe wrote:
Mickys wrote:

Vi vinner kväll. Leicester tappade poäng igår o Tottenham och Shitty får kryss idag. Alla fans börjar tro och tjata om bucklan igen. Ramsey o Walcott går ut i media och säger att de växt sedan Unitedförlusten och att alla kämpar för varandra och Tottenham ska lätt slås.

Vi åker till White heart lane och får dyngtorsk med 4-0 och allt upprepar sig om och om igen.

Livet som Arsenalsupporter

This. Förutom att han inte kommer att säga att dom kommer slås lätt, snarare att "vi vet vad som krävs".

jo jag vet men fansens tolkning är att nu jövlar krossar vi Tottenham. :-)

COYG

B-G
Bild för B-G
gunbod wrote:
B-G wrote:
gunbod wrote:
B-G wrote:
gunbod wrote:
B-G wrote:
gunbod wrote:

Två man på topp, Giroud och Welbeck, då vinner vi med 7-1.

Hoppsan :)

Men två man på topp kommer väl knappast att hända va ?

Wengers envishet är viktigare än tre poäng.

Knappast troligt.
Nu är ju inte 4-4-2 en garanti för 3 poäng heller iofs.

Tror det blir knappt....har som sagt känslan av 0-0 men hoppas du har rätt i att det lossnar.
Minns några säsonger sedan då vi var enormt målsvaga, sen överraskade vi med 6-1. Ytterst oväntat men skönt. 

Ps: Smuttar på en Thaiwhiskey nu så jag kan somna gott tidigt och vakna upp kl 02:40 :)

Fabianski gör knappast en lika bra match igen som senast på Emirates, tappar in ett par.

Nej, det finns givetvis inga garantier, men varför inte prova i detta läge, hemma mot Swansea måste vi kunna våga vara offensiva.

Förstår att du smuttar på det där rävgiftet, är väl det enda man kan göra förutom att hålla för näsan och svepa, men skål ändå, brrr.

 

Du kan ju inte dricka skiten som en single malt. 
Blanda med sodavatten så blir det bättre :) 

Gav bort en flaska till en polare efter mitt Thailands besök, enligt honom gick det inte ens att göra irish coffe av skiten, han hällde ut det till slut. Jag provade givetvis på plats i Thailand, två ggr, första och sista. Hörde att lokalbefolkningen groggade på cola, fi fan. Håller mig till whiskey som dricks ren, ska inte ens spädas ut med is.

 

Förstår dig. Men bor man i 30+ året runt hela sitt liv så är utan is uteslutet.
Samma gäller med öl, därför kör jag ölkådis :) 

Twitter @grvdga

Sidor