Medlemmar: 8698 st.
Visa menyn

Manchester C-Arsenal 8/5 kl 17.00

181 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Tosse
Bild för Tosse
Manchester C-Arsenal 8/5 kl 17.00

Lär ju bli ett riktigt sömnpiller om båda lagen spelar som i sina senaste matcher med långsamt och statiskt passningsspel i sidled. City lär dock knappast göra en lika blek insats som i onsdags men vi bör ändå ha en rejäl chans att ta minst en poäng.

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen

Tyvärr lär (borde) nog City vara motiverade att vinna för att inte riskera att missa CL nästa år, de ligger ju faktiskt rätt risigt till om de skulle torska. Vi å andra sidan har ju i princip säkrat 4th place trophy oavsett resultat i matchen. Då går jag visserligen händelserna i förväg och tar ut segern mot Villa, mot bättre vetande..

Tobias Alsing
Bild för Tobias Alsing

Måste bara kolla läget om vi skulle komma 4 och Liverpool vinner europaleage mister vi då platsen till championsleage?

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Nej. Jag har förstått det som att PL då får 5 platser i CL.

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Ja! Liverpool får då plats fem så att säg diwekt in i finrummet!

AFC

B-G
Bild för B-G
Johan Pedersen wrote:

Tyvärr lär (borde) nog City vara motiverade att vinna för att inte riskera att missa CL nästa år, de ligger ju faktiskt rätt risigt till om de skulle torska. Vi å andra sidan har ju i princip säkrat 4th place trophy oavsett resultat i matchen. Då går jag visserligen händelserna i förväg och tar ut segern mot Villa, mot bättre vetande..

Kan man inte motivera sig för att nå en CL final så kan man nog inte räkna med att dom är särskilt motiverade till en 3/4e plats i ligan heller. 

Twitter @grvdga

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Nu kan du inte dra hela city över yaya-kammen BG ;) 

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Vore det inte festligt om vi vann mot city och både United och westham går om dom i sista omgången så Gardiola inte får coacha i CL? HAHAHAHA. 

Van gaal stannar och saboterar United lite till, kanske hamnar på plats 6 nästa år :D 

I år smäller det !

Zille
Bild för Zille
Österman wrote:

Vore det inte festligt om vi vann mot city och både United och westham går om dom i sista omgången så Gardiola inte får coacha i CL? HAHAHAHA. 

Van gaal stannar och saboterar United lite till, kanske hamnar på plats 6 nästa år :D 

Vore klockrent! Samtidigt som Spurs tappar det och vi blir tvåa ;)

B-G
Bild för B-G
Heppe wrote:

Nu kan du inte dra hela city över yaya-kammen BG ;) 

Jo faktiskt. Aguero var totalt bedrövlig med flera.  Agueros insats ihop med Yayas var det sämsta jag sett inom ett halvhyfsat lag. 5.8 på whoscored som jag tycker är opartiska.  Yaya hade iaf 6.3 in fact, bäst på hela mittfältet. :D

 

Twitter @grvdga

Zille
Bild för Zille
B-G wrote:
Heppe wrote:

Nu kan du inte dra hela city över yaya-kammen BG ;) 

Jo faktiskt. Aguero var totalt bedrövlig med flera.  Agueros insats ihop med Yayas var det sämsta jag sett inom ett halvhyfsat lag. 5.8 på whoscored som jag tycker är opartiska.  Yaya hade iaf 6.3 in fact, bäst på hela mittfältet. :D

 

Ja, även han var rätt bedrövlig. Hart har varit riktigt vass dock. KDB har levererat hela säsongen.

Glenn
Bild för Glenn
Österman wrote:

Vore det inte festligt om vi vann mot city och både United och westham går om dom i sista omgången så Gardiola inte får coacha i CL? HAHAHAHA. 

Van gaal stannar och saboterar United lite till, kanske hamnar på plats 6 nästa år :D 

om vi vinner så räcker det väl att United ELLER West Ham går om för att dexska missa CL eller har jag missat något?

Drömscenariot är att vi blir två, tottenham trea och West ham 4 med shitty på 5:e o United på 6:e. :-)

COYG

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Mickys wrote:
Österman wrote:

Vore det inte festligt om vi vann mot city och både United och westham går om dom i sista omgången så Gardiola inte får coacha i CL? HAHAHAHA. 

Van gaal stannar och saboterar United lite till, kanske hamnar på plats 6 nästa år :D 

om vi vinner så räcker det väl att United ELLER West Ham går om för att dexska missa CL eller har jag missat något?

Drömscenariot är att vi blir två, tottenham trea och West ham 4 med shitty på 5:e o United på 6:e. :-)

Jojo men går båda om missar de ju EuropaLeague med.. Superfestligt :D

I år smäller det !

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Leicester fick nyss sin 12e straff denna säsong. 

Inte svårt att vinna ligan då när man har domarna i ryggen på alla 50/50 situationer ;)

Vafan nu straff igen ! 

I år smäller det !

Bengelito
Bild för Bengelito

Ja, Vardy är fan expert på att sätta in benet framför motståndaren och ramla. Inte så snyggt direkt...

Arsene Wenger - He Knows, You Don't 

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Såg inte första situationen, men andra känns ju hur klar som helst.

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Man vet aldrig! Men man hoppas förståss! Att det blir en trea imorgon!

Men dagens Arsenal har så bra och bred trupp och ändå spelar de sin sämsta fotboll på flera år! Vad beror det på?

Konstigt att man blir frustrerad? 

Tomas A.

B-G
Bild för B-G
Österman wrote:

Leicester fick nyss sin 12e straff denna säsong. 

Inte svårt att vinna ligan då när man har domarna i ryggen på alla 50/50 situationer ;)

Vafan nu straff igen ! 

Mest ovärdiga vinnarna sedan Uniteds senaste titel. Ogillar Vardy så skarpt.  

Twitter @grvdga

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG
B-G wrote:
Österman wrote:

Leicester fick nyss sin 12e straff denna säsong. 

Inte svårt att vinna ligan då när man har domarna i ryggen på alla 50/50 situationer ;)

Vafan nu straff igen ! 

Mest ovärdiga vinnarna sedan Uniteds senaste titel. Ogillar Vardy så skarpt.  

Av ren nyfikenhet, är det enbart Vardy som gör att du anser dem ovärdiga? Eller är det nåt annat?

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Elias Bard
Bild för Elias Bard
FagerstaDG wrote:
B-G wrote:
Österman wrote:

Leicester fick nyss sin 12e straff denna säsong. 

Inte svårt att vinna ligan då när man har domarna i ryggen på alla 50/50 situationer ;)

Vafan nu straff igen ! 

Mest ovärdiga vinnarna sedan Uniteds senaste titel. Ogillar Vardy så skarpt.  

Av ren nyfikenhet, är det enbart Vardy som gör att du anser dem ovärdiga? Eller är det nåt annat?

Huth har spelat i Stoke,bara en sån sak!

AFC

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG
SuperJackie wrote:
FagerstaDG wrote:
B-G wrote:
Österman wrote:

Leicester fick nyss sin 12e straff denna säsong. 

Inte svårt att vinna ligan då när man har domarna i ryggen på alla 50/50 situationer ;)

Vafan nu straff igen ! 

Mest ovärdiga vinnarna sedan Uniteds senaste titel. Ogillar Vardy så skarpt.  

Av ren nyfikenhet, är det enbart Vardy som gör att du anser dem ovärdiga? Eller är det nåt annat?

Huth har spelat i Stoke,bara en sån sak!

Hehe, och Simpson i United osv, de flesta har spelat i andra lag. ;-) 

Skämt åsido, jag kan inte hålla med om att de är ovärdiga vinnare. Deras lagprestation är imponerande tycker jag. Solid defensiv och ett hårt arbetande LAG. Om man bortser från att man eventuellt ogillar vissa spelare, så skulle nog ingen på detta forum rynka på näsan om vi skulle vinna ligan på liknande vis?

Quitters never win. Winners NEVER quit!

B-G
Bild för B-G
FagerstaDG wrote:
B-G wrote:
Österman wrote:

Leicester fick nyss sin 12e straff denna säsong. 

Inte svårt att vinna ligan då när man har domarna i ryggen på alla 50/50 situationer ;)

Vafan nu straff igen ! 

Mest ovärdiga vinnarna sedan Uniteds senaste titel. Ogillar Vardy så skarpt.  

Av ren nyfikenhet, är det enbart Vardy som gör att du anser dem ovärdiga? Eller är det nåt annat?

Mest består det av att jag är en dålig förlorare :D

samt att vi visade att vi är ett bättre lag än dom i våra möten och att alla andra lag underpresterade. 

Vad är den minsta poängskörd som krävts för att vinna ligan sett till 10 år bakåt?

Vardy har en Ashley Young stil hängandes över honom samtidigt som han verkar vara ett svin.   

Men även att jag tycker dom fått väl mycket med sig av domarna, 12-13 straffar eller vad det nu är Samtidigt som jag inte kan minnas en säsong med så många bedrövliga domarinsater generellt sett. 

Jag gillar Mahrez, Kante men och förutsätter att dom går vidare till ett bättre lag. 

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G
FagerstaDG wrote:
SuperJackie wrote:
FagerstaDG wrote:
B-G wrote:
Österman wrote:

Leicester fick nyss sin 12e straff denna säsong. 

Inte svårt att vinna ligan då när man har domarna i ryggen på alla 50/50 situationer ;)

Vafan nu straff igen ! 

Mest ovärdiga vinnarna sedan Uniteds senaste titel. Ogillar Vardy så skarpt.  

Av ren nyfikenhet, är det enbart Vardy som gör att du anser dem ovärdiga? Eller är det nåt annat?

Huth har spelat i Stoke,bara en sån sak!

Hehe, och Simpson i United osv, de flesta har spelat i andra lag. ;-) 

Skämt åsido, jag kan inte hålla med om att de är ovärdiga vinnare. Deras lagprestation är imponerande tycker jag. Solid defensiv och ett hårt arbetande LAG. Om man bortser från att man eventuellt ogillar vissa spelare, så skulle nog ingen på detta forum rynka på näsan om vi skulle vinna ligan på liknande vis?

Helt rätt. Skulle älska om vi hade fått straff i var 3e match denna säsongen. Då hade vi nog gett Leicester en rejäl kamp om titeln. 

Twitter @grvdga

Tillis
Bild för Tillis

Jo men om man bara duttar runt med bollen utanför straffområdet så är det svårt att få straffar med sig.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Tror dom nådde 14 straffar med sig i och med två mot Everton. 14 på 37 matcher

Vicious
Bild för Vicious

Orka hjälpa United till CL. Vi kör på förlust och fjärdeplatstrofén tycker jag!

#Championship

Jonas S
Bild för Jonas S

14 straffar på 37 matcher är inte dåligt. Vardy är fantastisk på att försöka springa igenom försvarsspelare och flyga ner i gräset.

Jag tror faktiskt vi har en rätt bra chans idag. Detta City-lag är det sämsta jag sett sedan Robinhos dagar. Jag tror på ett kryss.

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

1-1 idag. Själv missar jag matchen, tog ett jobbpass för att fylla en lucka. Hade aldrig funnits på kartan om vi gjort vad vi skulle den här våren men nu känner jag att jag gärna hade sett matchen men att det inte är hela världen att jag missar den

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Grisa hem ett kryss idag,leka hem tre mot Villa sen tar vi välförtjänt EM semester!

AFC

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG
B-G wrote:
FagerstaDG wrote:
B-G wrote:
Österman wrote:

Leicester fick nyss sin 12e straff denna säsong. 

Inte svårt att vinna ligan då när man har domarna i ryggen på alla 50/50 situationer ;)

Vafan nu straff igen ! 

Mest ovärdiga vinnarna sedan Uniteds senaste titel. Ogillar Vardy så skarpt.  

Av ren nyfikenhet, är det enbart Vardy som gör att du anser dem ovärdiga? Eller är det nåt annat?

Mest består det av att jag är en dålig förlorare :D

samt att vi visade att vi är ett bättre lag än dom i våra möten och att alla andra lag underpresterade. 

Vad är den minsta poängskörd som krävts för att vinna ligan sett till 10 år bakåt?

Vardy har en Ashley Young stil hängandes över honom samtidigt som han verkar vara ett svin.   

Men även att jag tycker dom fått väl mycket med sig av domarna, 12-13 straffar eller vad det nu är Samtidigt som jag inte kan minnas en säsong med så många bedrövliga domarinsater generellt sett. 

Jag gillar Mahrez, Kante men och förutsätter att dom går vidare till ett bättre lag. 

Haha, förstod det! :)

För diskussions skull, anser du då att vi är ett sämre lag än de vi förlorade mot? Sett över säsongen måste man ju erkänna att de denna säsongen har varit ett bättre lag än oss, fast vi har varit bättre än dem i två matcher? Annars skulle de inte lyft pokalen igår.  För mig känns det som den mest logiska slutsatsen.

Gällande straffarna, man kan säga ditten och datten om domarinsatsen, men som nån skrev ovanför så betyder deras straffar att de är direkta i sitt spel och tar sig in i straffområdet med fart. Typ. Hoppas mina tankebanor tar sig lika väl i skrift som i mitt huvud... 

Kanske blir segt med etteventuellt svar från mig nu, är på Arlanda på väg till Portugal. Därifrån vidare till London på lördag för att se oss säkra bucklan på Emirates på söndag!

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
B-G wrote:
FagerstaDG wrote:
B-G wrote:
Österman wrote:

Leicester fick nyss sin 12e straff denna säsong. 

Inte svårt att vinna ligan då när man har domarna i ryggen på alla 50/50 situationer ;)

Vafan nu straff igen ! 

Mest ovärdiga vinnarna sedan Uniteds senaste titel. Ogillar Vardy så skarpt.  

Av ren nyfikenhet, är det enbart Vardy som gör att du anser dem ovärdiga? Eller är det nåt annat?

Mest består det av att jag är en dålig förlorare :D

samt att vi visade att vi är ett bättre lag än dom i våra möten och att alla andra lag underpresterade. 

Vad är den minsta poängskörd som krävts för att vinna ligan sett till 10 år bakåt?

Vardy har en Ashley Young stil hängandes över honom samtidigt som han verkar vara ett svin.   

Men även att jag tycker dom fått väl mycket med sig av domarna, 12-13 straffar eller vad det nu är Samtidigt som jag inte kan minnas en säsong med så många bedrövliga domarinsater generellt sett. 

Jag gillar Mahrez, Kante men och förutsätter att dom går vidare till ett bättre lag. 

Dock är det ju asroligt att säga "Jamie Vardy is having a party!" :D

Sidor