Medlemmar: 8810 st.
Visa menyn

Manchester C-Arsenal 8/5 kl 17.00

181 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
B-G wrote:
Österman wrote:

6ggr degen på city ska måla !!!

Där åker 200kr in.. win win hur det än går :D

Hoppas för din skull att du innan matchen gick all in på mitt tips.  Nu skall det firas.  Ledig imorrn :D

Nej tyvärr, vart ute med barnen i solen hela dagen så inte kollat alls. Kom hem 1 min innan start. 

I år smäller det !

Bengelito
Bild för Bengelito
Pelle wrote:
Bengelito wrote:

mycket bra poäng, vi förtjänade den inte så den är extra bra. Nu ska vi bara ta Villa i sista och slippa spela extra matcher i kvalet.

Räcker med oavgjort mot Villa för att vara trea.

Just det fan, nice. Men gå för vinst och hoppas att Sp*rs faller pladask :)

Arsene Wenger - He Knows, You Don't 

Glenn
Bild för Glenn
Pelle wrote:
Mickys wrote:

Visst hoppas vi väl mer på att United tar 4:e platsen? Även om lagen är som pest eller kolera. United kan åka ut i kvalet och Pep får lira EL. :-)

United med CL kan knipa Zlatan, det gör inte City med CL så hellre det blå laget i CL för min del.

nä varför skulle Shitty vilja ha Zlatan? De kan ju köpa alla andra om de spelar CL. Lär bli 2-3 världsstjärnor till de blåa

COYG

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:
Pelle wrote:
Mickys wrote:

Visst hoppas vi väl mer på att United tar 4:e platsen? Även om lagen är som pest eller kolera. United kan åka ut i kvalet och Pep får lira EL. :-)

United med CL kan knipa Zlatan, det gör inte City med CL så hellre det blå laget i CL för min del.

nä varför skulle Shitty vilja ha Zlatan? De kan ju köpa alla andra om de spelar CL. Lär bli 2-3 världsstjärnor till de blåa

Pelle menar att Zlatan vill spela CL. Dock inte under Pep då dom avskyr varandra. Så risken att Z går till United är betydligt mindre om dom inte spelar CL. 

Chansen att han går till City är obefintlig. 

Twitter @grvdga

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
B-G wrote:
Mickys wrote:
Pelle wrote:
Mickys wrote:

Visst hoppas vi väl mer på att United tar 4:e platsen? Även om lagen är som pest eller kolera. United kan åka ut i kvalet och Pep får lira EL. :-)

United med CL kan knipa Zlatan, det gör inte City med CL så hellre det blå laget i CL för min del.

nä varför skulle Shitty vilja ha Zlatan? De kan ju köpa alla andra om de spelar CL. Lär bli 2-3 världsstjärnor till de blåa

Pelle menar att Zlatan vill spela CL. Dock inte under Pep då dom avskyr varandra. Så risken att Z går till United är betydligt mindre om dom inte spelar CL. 

Chansen att han går till City är obefintlig. 

Jag tror Zlatan ger sig angående Cl så de kan kvitta. Vill United pynta för honom så fine. Zlatan vill nog spelat i den största av engelska klubbar och då blir de ju united tyvärr. Dock inte så söker på att han är så given succe.

Sral
Bild för Sral
Jonas S wrote:

Riktigt bra poäng. Vi gör ingen fantastisk match framåt men en väl genomförd match tycker jag. Jag gillar hur vi förstörde matchen fullständigt efter 2-2 målet. City är hanterbara så länge man spelar smart. Villet vi gjorde i den här matchen. Bra jobbat!

Härligt med lite positiva tongångar på forumet! Ja, en bra poäng och bra jobbat idag tycker jag också. Svårt att gå för seger borta mot City när de är piskade att vinna, och vi börjar väl få till en liten svit mot City nu? När förlorade vi senast mot dem egentligen? 

Försvaret var sådär dåligt och ändå lite bra som vårt försvar kan vara ibland. Båda målen är ju missar av oss, men ofta redde vi ut saker och ting i alla fall. Och vi hade i alla fall inte Clichy i laget. :-D

B-G
Bild för B-G
Roslund wrote:
B-G wrote:
Mickys wrote:
Pelle wrote:
Mickys wrote:

Visst hoppas vi väl mer på att United tar 4:e platsen? Även om lagen är som pest eller kolera. United kan åka ut i kvalet och Pep får lira EL. :-)

United med CL kan knipa Zlatan, det gör inte City med CL så hellre det blå laget i CL för min del.

nä varför skulle Shitty vilja ha Zlatan? De kan ju köpa alla andra om de spelar CL. Lär bli 2-3 världsstjärnor till de blåa

Pelle menar att Zlatan vill spela CL. Dock inte under Pep då dom avskyr varandra. Så risken att Z går till United är betydligt mindre om dom inte spelar CL. 

Chansen att han går till City är obefintlig. 

Jag tror Zlatan ger sig angående Cl så de kan kvitta. Vill United pynta för honom så fine. Zlatan vill nog spelat i den största av engelska klubbar och då blir de ju united tyvärr. Dock inte så söker på att han är så given succe.

Du har fel på 2 punkter tror jag. Zlatan ger inte upp hoppet för CL innan han flyttar utom Europa.
Zlatan skulle vinna skytteligan utan problem. Vi har knappt målskyttar i PL av rang.
När en sån som Kane eller Vardy vinner skytteligan så vet man att det fattas något. 

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G
Sral wrote:
Jonas S wrote:

Riktigt bra poäng. Vi gör ingen fantastisk match framåt men en väl genomförd match tycker jag. Jag gillar hur vi förstörde matchen fullständigt efter 2-2 målet. City är hanterbara så länge man spelar smart. Villet vi gjorde i den här matchen. Bra jobbat!

Härligt med lite positiva tongångar på forumet! Ja, en bra poäng och bra jobbat idag tycker jag också. Svårt att gå för seger borta mot City när de är piskade att vinna, och vi börjar väl få till en liten svit mot City nu? När förlorade vi senast mot dem egentligen? 

Försvaret var sådär dåligt och ändå lite bra som vårt försvar kan vara ibland. Båda målen är ju missar av oss, men ofta redde vi ut saker och ting i alla fall. Och vi hade i alla fall inte Clichy i laget. :-D

instämmer, aktivt med kommentarer när vi låg under. Surprise! ;)
Wenger bytte i minut 59 så inte ens det kunde "man" haka upp sig på.  Uppskattas med kommentarer i övrigt efter en viktig poäng. 
Bra genomförd match, fina mål.
Nu krossar vi i sista och hoppas på att Spurs gör en Spurs.

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral

Det som är synd är väl att om vi hade vunnit kanske man hade fått se Rosicky och Arteta från start en sista gång. Åtminstone Rosicky. Nu är det ju all in som vanligt. Men TÄNK om vi skulle vinna och Spurs förlora? Haha, nästan poetiskt. :-D

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:

Det som är synd är väl att om vi hade vunnit kanske man hade fått se Rosicky och Arteta från start en sista gång. Åtminstone Rosicky. Nu är det ju all in som vanligt. Men TÄNK om vi skulle vinna och Spurs förlora? Haha, nästan poetiskt. :-D

Det vore magiskt om vi kom före Spurs ännu en gång. Då är sista spiken ispikad i den klubben som loserklubb för alltid :-)

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:
Jonas S wrote:

Riktigt bra poäng. Vi gör ingen fantastisk match framåt men en väl genomförd match tycker jag. Jag gillar hur vi förstörde matchen fullständigt efter 2-2 målet. City är hanterbara så länge man spelar smart. Villet vi gjorde i den här matchen. Bra jobbat!

Härligt med lite positiva tongångar på forumet! Ja, en bra poäng och bra jobbat idag tycker jag också. Svårt att gå för seger borta mot City när de är piskade att vinna, och vi börjar väl få till en liten svit mot City nu? När förlorade vi senast mot dem egentligen? 

Försvaret var sådär dåligt och ändå lite bra som vårt försvar kan vara ibland. Båda målen är ju missar av oss, men ofta redde vi ut saker och ting i alla fall. Och vi hade i alla fall inte Clichy i laget. :-D

Visst är det svårt att slå City borta men så fort vi låg under i andra igår och började spela skapade vi flera farliga lägen och ägde de totalt. Synd att vi alltid ska sluta spela när vi kvitterat. Tror vi skulle kunnat vinna om vi fortsatt men det skulle också varit en risk bakåt så klart. I detta läge var det nog helt rätt.

Sen kan jag önska att viljan att vinna är större än rädslan att förlora ibland. Men har alltid gillat de som gör sitt yttersta för att vinna även om det ibland leder till att de förlorar...

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S
Mickys wrote:
Sral wrote:
Jonas S wrote:

Riktigt bra poäng. Vi gör ingen fantastisk match framåt men en väl genomförd match tycker jag. Jag gillar hur vi förstörde matchen fullständigt efter 2-2 målet. City är hanterbara så länge man spelar smart. Villet vi gjorde i den här matchen. Bra jobbat!

Härligt med lite positiva tongångar på forumet! Ja, en bra poäng och bra jobbat idag tycker jag också. Svårt att gå för seger borta mot City när de är piskade att vinna, och vi börjar väl få till en liten svit mot City nu? När förlorade vi senast mot dem egentligen? 

Försvaret var sådär dåligt och ändå lite bra som vårt försvar kan vara ibland. Båda målen är ju missar av oss, men ofta redde vi ut saker och ting i alla fall. Och vi hade i alla fall inte Clichy i laget. :-D

Visst är det svårt att slå City borta men så fort vi låg under i andra igår och började spela skapade vi flera farliga lägen och ägde de totalt. Synd att vi alltid ska sluta spela när vi kvitterat. Tror vi skulle kunnat vinna om vi fortsatt men det skulle också varit en risk bakåt så klart. I detta läge var det nog helt rätt.

Sen kan jag önska att viljan att vinna är större än rädslan att förlora ibland. Men har alltid gillat de som gör sitt yttersta för att vinna även om det ibland leder till att de förlorar...

Vi har ju inte alltid självförtroendet som krävs för att vinna. Och då menar jag allmänt som du säger. Vi har åkt på så många smällar att vi inte riktigt vågar tro på det längre. Wengers snack om mental styrka har alltid fått mig att skratta till lite.

Men jag tycker matchen var bra på så vis att vi backade tillbaka och spelade avvaktande i peroder samtidigt som vi tryckte på och även gjorde mål när det behövdes. Lite som vi gjort i tidigare matcher mot City. City passar oss rätt bra. Men det var ju inte så bra som när vi slog dom förra året med Cazorla på plan. Den matchen var något av det bästa jag sett av ett Wenger-lag under senare år. Där och då hade vi lite självförtroende och vi hade även Cazorla på plan istället för den där Elneny som jag inte gillar speciellt mycket.

 

Be excited!

Sral
Bild för Sral
Mickys wrote:
Sral wrote:
Jonas S wrote:

Riktigt bra poäng. Vi gör ingen fantastisk match framåt men en väl genomförd match tycker jag. Jag gillar hur vi förstörde matchen fullständigt efter 2-2 målet. City är hanterbara så länge man spelar smart. Villet vi gjorde i den här matchen. Bra jobbat!

Härligt med lite positiva tongångar på forumet! Ja, en bra poäng och bra jobbat idag tycker jag också. Svårt att gå för seger borta mot City när de är piskade att vinna, och vi börjar väl få till en liten svit mot City nu? När förlorade vi senast mot dem egentligen? 

Försvaret var sådär dåligt och ändå lite bra som vårt försvar kan vara ibland. Båda målen är ju missar av oss, men ofta redde vi ut saker och ting i alla fall. Och vi hade i alla fall inte Clichy i laget. :-D

Visst är det svårt att slå City borta men så fort vi låg under i andra igår och började spela skapade vi flera farliga lägen och ägde de totalt. Synd att vi alltid ska sluta spela när vi kvitterat. Tror vi skulle kunnat vinna om vi fortsatt men det skulle också varit en risk bakåt så klart. I detta läge var det nog helt rätt.

Sen kan jag önska att viljan att vinna är större än rädslan att förlora ibland. Men har alltid gillat de som gör sitt yttersta för att vinna även om det ibland leder till att de förlorar...

Grejen är ju att de gånger vi HAR visat vilja att vinna har vi ofta gått bort oss på ett väldigt naivt sätt. Kan ju ta upp Monaco hemma som ett lysande exempel. Hade vi varit mer cyniska där hade vi nöjt oss med Oxens reducering och inte gått bort oss så mycket som vi gjorde. Då hade 2-0 borta räckt. Det är ju otaliga gånger som vi har gått efter seger men blivit sönderkontrade, och så farliga som City var igår tycker jag ändå att det är bra att vi stängde matchen lite.

Sral
Bild för Sral
Mickys wrote:
Sral wrote:

Det som är synd är väl att om vi hade vunnit kanske man hade fått se Rosicky och Arteta från start en sista gång. Åtminstone Rosicky. Nu är det ju all in som vanligt. Men TÄNK om vi skulle vinna och Spurs förlora? Haha, nästan poetiskt. :-D

Det vore magiskt om vi kom före Spurs ännu en gång. Då är sista spiken ispikad i den klubben som loserklubb för alltid :-)

Haha, ja, det skulle vara helt underbart. Men det krävs väl att de förlorar och vi vinner, va? För om de spelar oavgjort och vi vinner kommer vi väl båda på 71 poäng? Newcastle MÅSTE förvisso vinna för att ha någon som helst chans och Spurs är ju mer eller mindre klara för topp tre...

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Newcastle slår Hottentottarna med 2-1 och vi vinner med 5-0 och allt är som det ska vara!

AFC

Sral
Bild för Sral

Rosicky gör ett drömmål i stil med det han gjorde mot Spurs förra säsongen? Skit att jag missar den matchen, men min systerdotter har kalas, så...

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:
Mickys wrote:
Sral wrote:

Det som är synd är väl att om vi hade vunnit kanske man hade fått se Rosicky och Arteta från start en sista gång. Åtminstone Rosicky. Nu är det ju all in som vanligt. Men TÄNK om vi skulle vinna och Spurs förlora? Haha, nästan poetiskt. :-D

Det vore magiskt om vi kom före Spurs ännu en gång. Då är sista spiken ispikad i den klubben som loserklubb för alltid :-)

Haha, ja, det skulle vara helt underbart. Men det krävs väl att de förlorar och vi vinner, va? För om de spelar oavgjort och vi vinner kommer vi väl båda på 71 poäng? Newcastle MÅSTE förvisso vinna för att ha någon som helst chans och Spurs är ju mer eller mindre klara för topp tre...

Så är det men har Newcastle något att spela för så har det hänt förr att motivation slår klass... även om tottenham inte har något av dem :-)

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S

Helt otänktbart är det väl inte att Newcastle skulle slå Spurs. Och det hade ju varit så otroligt roligt om vi går om i sista omgången när Totteham gjort sin bästa säsong sedan dinosaurierna styrde jorden. Internet skulle fullständigt explodera med keativa elakheter.

Be excited!

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Jonas S wrote:

Helt otänktbart är det väl inte att Newcastle skulle slå Spurs. Och det hade ju varit så otroligt roligt om vi går om i sista omgången när Totteham gjort sin bästa säsong sedan dinosaurierna styrde jorden. Internet skulle fullständigt explodera med keativa elakheter.

OT: haha är det Kroenke?

Jonas S
Bild för Jonas S
Farbror Frej wrote:
Jonas S wrote:

Helt otänktbart är det väl inte att Newcastle skulle slå Spurs. Och det hade ju varit så otroligt roligt om vi går om i sista omgången när Totteham gjort sin bästa säsong sedan dinosaurierna styrde jorden. Internet skulle fullständigt explodera med keativa elakheter.

OT: haha är det Kroenke?

Jepp, han skall få pryda mina inlägg kommande säong. Har ju kört Giroud ett par säsonger och tänkte jag skulle hotta upp det lite med en mustasch. Gillar färgglada porträtt i Stalin-stil också :)

Be excited!

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen
SuperJackie wrote:

Newcastle slår Hottentottarna med 2-1 och vi vinner med 5-0 och allt är som det ska vara!

Vi hoppas ju innerligt att Sunderland inte vinner mot Everton på onsdag för då är bottenstriden avgjord och Newcastle kommer inte ha något motiv alls att göra annat än ställa ut skorna på söndag. Inte för att jag tror att Newcastlespelarna ids svettas lite oavsett förutsättningar, maken till underpresterande lag saknas.

Finnen
Bild för Finnen

Nån som hört nåt om Welbecks skada, sista jag läste var att han skulle röntgas idag

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Finnen wrote:

Nån som hört nåt om Welbecks skada, sista jag läste var att han skulle röntgas idag

Enligt Arsenal Swedens podd så ryktas det om menisken i knäet. Sen hur allvarligt det är återstår att se.

RoPa87
Bild för RoPa87
Farbror Frej wrote:
Finnen wrote:

Nån som hört nåt om Welbecks skada, sista jag läste var att han skulle röntgas idag

Enligt Arsenal Swedens podd så ryktas det om menisken i knäet. Sen hur allvarligt det är återstår att se.

är det enbart menisken så blir det titthålsoperation sen ska såren läka sen kan han spela igen. När jag opererade bort menisken får ett antal år sen spelade jag match igen 3,5 vecka efter operationen. Bara såren som skulle läka och svullnaden efter operationen som skulle läggas. 

Men tyvärr kan det ju vara ledband som också fått sig en smäll.. Då är det lite längre frånvaro. 

Finnen
Bild för Finnen

Tre veckor verkar vi kunna glömma, blir en "like a new signing" när han kommer tillbaka på höstkanten: 

Welbeck's injury looks a bad one & thoughts at the moment are anywhere between 3-6 months. Full results on Wednesday. Gutted for the boy.

Tosse
Bild för Tosse
Finnen wrote:

Tre veckor verkar vi kunna glömma, blir en "like a new signing" när han kommer tillbaka på höstkanten: 

Welbeck's injury looks a bad one & thoughts at the moment are anywhere between 3-6 months. Full results on Wednesday. Gutted for the boy.

Höstkanten = efter jul/nyår

Sral
Bild för Sral

Ja, köper vi inte en pålitlig anfallare i sommar är det definitivt ett misstag. Men nu vet man i alla fall att Welbeck kan dröja. Inför den här säsongen verkar det som att man trodde att han skulle kunna spela mycket tidigare och mer.

Jonas S
Bild för Jonas S

Givetvis köper vi ingen pålitlig anfallare. Jag tror på en rätt dyr mittfältare och kanske en billig striker som luktar Olivier Giroud. Vincent Janssen känns väl inte helt otänkbar kanske. Eller något sämre ändå. Drömmar om en europeisk toppstriker kan vi fortsätta drömma.

För tyvärr är det så här. Priserna kommer explodera i sommar. Utbudet är minimalt och viljan att betala finns inte heller där bevisligen. Vi hade kunnat plocka in flera bra spelare under senare år men har inte gjort så pga priserna. Och jag kan inte se varför vi skulle vara mer benägna att göra så i sommar när priserna exploderat och ännu fler klubbar faktiskt har pengarna och plocka in dessa spelare. Och vår status har inte heller stärkts. Vi är idag en av ganska många klubbar i det där segmentet strax under de absolut bästa och de nästa absolut bästa klubbarna.

Jag tror vi får det väldigt svårt att värva till oss framgångar. Det kommer inte räcka. Styrelsen borde ta sig i kragen, sparka Wenger och börja ta fram en vettig strategi för hur vi skall kunna locka till oss ett riktigt intressant tränarnamn redan nu eller nästa år. Att bygga upp en bra organisation som fungerar i en modern fotbollsvärld. Att sitta och snacka om vilka anfallare eller mittbackar vi kan tänkas plocka in tycker jag därför är fullständigt ointressant. Det är inte där skon klämmer och det är inte där vi skall ta nästa steg mot framtiden.

Jag vill inte att klubben kastar bort mer av sina pengar på Wengers lagbyggen. Låt han vara snål då om det är hans strategi. För i själva verket tror jag inte det handlar om snålhet utan snarare om att han egentligen inte vet vilka spelare han behöver, vilket lag han bygger eller vart han är på väg. Istället stoppar han huvudet i sanden. Spara pengarna till någon med lite visioner och idéer istället.

Be excited!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Jonas S wrote:

Givetvis köper vi ingen pålitlig anfallare. Jag tror på en rätt dyr mittfältare och kanske en billig striker som luktar Olivier Giroud. Vincent Janssen känns väl inte helt otänkbar kanske. Eller något sämre ändå. Drömmar om en europeisk toppstriker kan vi fortsätta drömma.

För tyvärr är det så här. Priserna kommer explodera i sommar. Utbudet är minimalt och viljan att betala finns inte heller där bevisligen. Vi hade kunnat plocka in flera bra spelare under senare år men har inte gjort så pga priserna. Och jag kan inte se varför vi skulle vara mer benägna att göra så i sommar när priserna exploderat och ännu fler klubbar faktiskt har pengarna och plocka in dessa spelare. Och vår status har inte heller stärkts. Vi är idag en av ganska många klubbar i det där segmentet strax under de absolut bästa och de nästa absolut bästa klubbarna.

Jag tror vi får det väldigt svårt att värva till oss framgångar. Det kommer inte räcka. Styrelsen borde ta sig i kragen, sparka Wenger och börja ta fram en vettig strategi för hur vi skall kunna locka till oss ett riktigt intressant tränarnamn redan nu eller nästa år. Att bygga upp en bra organisation som fungerar i en modern fotbollsvärld. Att sitta och snacka om vilka anfallare eller mittbackar vi kan tänkas plocka in tycker jag därför är fullständigt ointressant. Det är inte där skon klämmer och det är inte där vi skall ta nästa steg mot framtiden.

Jag vill inte att klubben kastar bort mer av sina pengar på Wengers lagbyggen. Låt han vara snål då om det är hans strategi. För i själva verket tror jag inte det handlar om snålhet utan snarare om att han egentligen inte vet vilka spelare han behöver, vilket lag han bygger eller vart han är på väg. Istället stoppar han huvudet i sanden. Spara pengarna till någon med lite visioner och idéer istället.

Om icke spenderade pengar läggs på hög bör vi kunna värva rätt rejält iår vi med!

Sral
Bild för Sral

Jag skrev inte europeisk toppstriker, för det finns det inte många av och där kan priserna skena iväg, men en pålitlig sådan. Lite skillnad. Sen tror jag allt att Wenger HAR visioner och idéer, att du sedan inte gillar dem är en helt annan sak...

Sidor