Medlemmar: 8817 st.
Visa menyn

Arsenal - Liverpool 14/8 kl: 17:00

275 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Finnen
Bild för Finnen
Arsenal - Liverpool 14/8 kl: 17:00

Startar en tråd till slut :)

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

2-1 Arsenal säger hjärtat, hjärnan som inte sett Liverpool för försäsongen säger 1-1 eftersom vi saknar halva laget. 

I år smäller det !

A Hellström
Bild för A Hellström

Min startelva

Cech

Bell - Calum - Mon - Gibb

Ox - Rams - Cazo - Gran - Iwo

Alexi

Bra eller anus?

 

 

Jepson
Bild för Jepson

Pool har blandat och gett i försäsongsmatcherna. Som i sig inte säger hela sanningen. 4-0 mot Barca imponerar, men då jag inte såg matchen så kan jag inte säga hur motivationen på Barca egentligen var. sen fick Pools stryk med samma siffror mot Mainz iofs dagen efter Barca matchen så knapast med samma spelare.

Om vi har imonerat? nja, vi har visat att vi inte ger oss och faktiskt vänder matcher. om det räcker idag? Hoppas det. Alla räknar bort oss iår med Pep, Mou och Zlatan samt Conte. Vilket kan vara till vår fördel. Ingen annan än vi själva sätter bara pressen på oss att vinna skiten. (Kan vi ytterligare minska skadorna (som väl ändå var färre än året innan?)  Vi måste ytterligare rotera för att höja samtliga. Både i matcherna genom byten, gärna i någon annan minut än 60... SAmt att våra ungdomar/bänknötare ser bra hungriga ut och har nått upp i bra konkurrenskraft för att gå långt även i kalle anka cupen.  FA-Cupen som många ser som skit, tar vi år. Ligan, tja. Det är bara dags att motbevisa alla. 

Idag blir det antagligen en standardpremiär med många mål åt båda håll, men lutar åt en uddavinst för oss.  COYG!!!!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
A Hellström wrote:

Min startelva

Cech

Bell - Calum - Mon - Gibb

Ox - Rams - Cazo - Gran - Iwo

Alexi

Bra eller anus?

 

 

Tycker den ser bra ut, köper backlinjen helt. Kanske jag skulle flytta ner Alexis och spela Theo på topp på bekostnad av oxen.

A Hellström
Bild för A Hellström
Jimmy Roslund wrote:
A Hellström wrote:

Min startelva

Cech

Bell - Calum - Mon - Gibb

Ox - Rams - Cazo - Gran - Iwo

Alexi

Bra eller anus?

 

 

Tycker den ser bra ut, köper backlinjen helt. Kanske jag skulle flytta ner Alexis och spela Theo på topp på bekostnad av oxen.

Tror dock att Elneny eller Coq kommer att spela.

Morgan Engström
Bild för Morgan Engström
A Hellström wrote:

Bra eller anus? 

Finns det något naturligt motsatsförhållande mellan de två?

B-G
Bild för B-G

Synd att inte Granit startar. 

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn

Fan bad fult de gjort det när de presenterar lagen i sändning. Ser ut som de gått 20 år bakåt i tiden. Inte ens namn på spelarna när de visar var de spelar.

Hoppas Zlatan bryter benet så vi slipper spela i Zlatan league

COYG

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic

Cech

Bel Cha Mon Gib

  xha. Eln

ox rams Iwo

    Alex

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Har vi någon övriga pl matcher tråd? Vinner United med 1-0 idag eller

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Tråkigt att inte Xhaka startar idag men är väl förståeligt med tanke på vårt oprövade mittbackspar. Coq - Elneny känner varandra bättre helt enkelt.

RoPa87
Bild för RoPa87
Kaiser Özil wrote:

Tråkigt att inte Xhaka startar idag men är väl förståeligt med tanke på vårt oprövade mittbackspar. Coq - Elneny känner varandra bättre helt enkelt.

inte alls förståeligt enligt mig. Xhaka är den smartaste och bästa spelaren av de tre. Otroligt korkat enligt mig att inte spela honom.... Men Wenger knows väl......

mangeW
Bild för mangeW

Min elva:

Cech

Bellerin Holding Chambers Monreal

Coq Xhaka

Ramsey Cazorla Iwobi

Alexis

 

Tror Ramsey och Cazorla har levererat mest på Colney i veckan då de vet hur konkurrenssituationen ser ut framöver. Monreal som MB är ju ett alternativ men tror Wenger vill bygga upp Holding/Chambers med desamna, om de inte får spela nu när ska de då spela??

Iwobi har bättre målform än Oxen och Walcott.

Elneny lär få komma in som första sub i andra, han är den jag ser närmast startelvan, lär bli en hel del rotation/avlastning på Coqen/Xhaka/Elneny i höst!

Säkrast i elvan: Cech & Bellerin, stabilt!

200304382612073264790

mangeW
Bild för mangeW

Vart har ni läst att Xhaka inte startar?

200304382612073264790

Glenn
Bild för Glenn

Vilket jävla skitmål för United. Har Mou pröjsat Francis som spelar fram Mata 2 ggr

COYG

Jepson
Bild för Jepson

Både City och United har fått skitmål... De spelar inte direkt övertygande.

RoPa87
Bild för RoPa87
mangeW wrote:

Vart har ni läst att Xhaka inte startar?

Läste det på twitter iaf. En del journalister som skrivit det. Hoppas verkligen de har fel men verkar som det blir coq och elneny. Ett beslut jag inte alls förstår isf. 

Dosa
Bild för Dosa

Klart xhaka startar! Orimligt om coq eller någon annan spelar istället för honom.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

När kan man se matchen i efterhand på Viaplay? Jag kanske eventuellt blir tvungen till det

B-G
Bild för B-G

Holding/chambers

Coq/elneny

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn

Laget officiellt än?

COYG

Isak Selling
Bild för Isak Selling
R.Palmkvist wrote:
Kaiser Özil wrote:

Tråkigt att inte Xhaka startar idag men är väl förståeligt med tanke på vårt oprövade mittbackspar. Coq - Elneny känner varandra bättre helt enkelt.

inte alls förståeligt enligt mig. Xhaka är den smartaste och bästa spelaren av de tre. Otroligt korkat enligt mig att inte spela honom.... Men Wenger knows väl......

Vill inget annat än att se Xhaka från start, men förstår hur Wenger tänker. Både Coquelin och Elneny är trygga i vårt spelsätt och nu när Chambers - Holding är vårt mittbackspar väljer han tryggheten centralt.

B-G
Bild för B-G

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn

Är inte Campbell på bänken eller missat en reserv på hemsidan?

COYG

gunbod
Bild för gunbod

Inte  Cazorla på bänken ens ?

Glenn
Bild för Glenn

Caz ska vara på bänken enligt annan sida... Hade hellre sett Campbell än Akpom på bänken. Nu börjar mobbningen av Campbell igen

COYG

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Mickys wrote:

Caz ska vara på bänken enligt annan sida... Hade hellre sett Campbell än Akpom på bänken. Nu börjar mobbningen av Campbell igen

Han är inte bra nog. Verkar inte finnas nå intresse från andra klubbar heller för honom måste vi ju släppa om vi får ett nud så vi slipper betala lön för han kommer inte spela mer än i ligacupen typ,

Kom in å slog på viasat,  tror jag hört Zlatan 5gånger på 2 minuter.

Glenn
Bild för Glenn
Jimmy Roslund wrote:
Mickys wrote:

Caz ska vara på bänken enligt annan sida... Hade hellre sett Campbell än Akpom på bänken. Nu börjar mobbningen av Campbell igen

Han är inte bra nog. Verkar inte finnas nå intresse från andra klubbar heller för honom måste vi ju släppa om vi får ett nud så vi slipper betala lön för han kommer inte spela mer än i ligacupen typ,

Kom in å slog på viasat,  tror jag hört Zlatan 5gånger på 2 minuter.

håller ej med. Tycker han har ett större register än oxen o walcott och en bättre spelare

COYG

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Det blir åka av! 4-4! 

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Känns ensamt på Rhodos omgiven av grisrosa britter från manchester & Liverpool 

Sidor