Medlemmar: 8858 st.
Visa menyn

Arsenal - Liverpool 14/8 kl: 17:00

275 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Sral
Bild för Sral
Tomas Horvatic wrote:

Satans jäkla gnäll hela tiden!! Så makalöst tröttsamt. 

Jag lyfte i alla fall fram några små ljuspunkter. I övrigt är det 37 matcher kvar, ingen anledning att flippa nu. Dock tråkigt, dåligt och bittert idag.

George Adams
Bild för George Adams

En tankeställare.

Ledde vår ny utnämnde lagkapten laget på ett bra och tydligt sätt idag?

Vad tror egentligen Wenger sig vinna med att utnämna en långtids skadad och på nedåtgående BFG till lagkapten, när det är uppenbart att laget behöver tydligt ledarskap på planen?

 

Sral
Bild för Sral

Cech hade ju bindeln idag. Det kanske är lika bra att ge Mertesacker kaptensrollen med tanke på vilken förbannelse det vilar över våra kaptener. Kos och Cech är för viktiga för att vara kaptener! ;-)

Isak Selling
Bild för Isak Selling
Tomas Horvatic wrote:

Satans jäkla gnäll hela tiden!! Så makalöst tröttsamt. 

Håller med. Bättre att vi sitter ner och ler, applåderar fint och säger "friskt vågat, hälften vunnet".

När vi gör samma misstag år efter år och har hundratals miljoner pund på banken måste man reagera. Hur kan man ens acceptera att det ser ut som det gör? Ständigt en felbyggd och obalanserad trupp, en manager som blir taktiskt utmanövrerad och vägrar att inse sina felbeslut på transfermarknaden. Är så trött på att det är samma visa varje säsong. Lär vi oss aldrig?

Att vi fortfarande inte har fått ordning på skadorna är oroande. Är det spelarna som är fel genetiskt eller är träningsmetoderna helt åt helvete?

Det är vad som är så makalöst tröttsamt.

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic
Sral][quote=Tomas Horvatic wrote:

Satans jäkla gnäll hela tiden!! Så makalöst tröttsamt. 

Jag lyfte i alla fall fram några små ljuspunkter. I övrigt är det 37 matcher kvar, ingen anledning att flippa nu. Dock tråkigt, dåligt och bittert idag.[/quote

ja du var iaf försiktigt positiv. Och som sagt ett par matcher kvar. 

Börjar ju säsongen som vi brukar så är ju ingen fara på taket :)

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh
Kaiser Özil wrote:
Tomas Horvatic wrote:

Satans jäkla gnäll hela tiden!! Så makalöst tröttsamt. 

Håller med. Bättre att vi sitter ner och ler, applåderar fint och säger "friskt vågat, hälften vunnet".

När vi gör samma misstag år efter år och har hundratals miljoner pund på banken måste man reagera. Hur kan man ens acceptera att det ser ut som det gör? Ständigt en felbyggd och obalanserad trupp, en manager som blir taktiskt utmanövrerad och vägrar att inse sina felbeslut på transfermarknaden. Är så trött på att det är samma visa varje säsong. Lär vi oss aldrig?

Att vi fortfarande inte har fått ordning på skadorna är oroande. Är det spelarna som är fel genetiskt eller är träningsmetoderna helt åt helvete?

Det är vad som är så makalöst tröttsamt.

Tomas, att ställa krav verkar inte vara din starkaste sida!

Tomas A.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Poditivt vi inte möte United I dag för då hade Zlatan gjort 5 å de hade snackats om det alla kvarvarande omgångar. Sedan klart man måste gnälla! Är ju tjänstefel att komma med denna startelva mot Liverpool. Då menar jag inre uttsgningen utan de uteblivna värvningarna. Synd inte Zimzon e kvar, hade vart rolugt höra honom när vi förlorar mot Pool.

RoPa87
Bild för RoPa87

Hur laddar man upp bilder?

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic
Thomas A wrote:
Kaiser Özil wrote:
Tomas Horvatic wrote:

Satans jäkla gnäll hela tiden!! Så makalöst tröttsamt. 

Håller med. Bättre att vi sitter ner och ler, applåderar fint och säger "friskt vågat, hälften vunnet".

När vi gör samma misstag år efter år och har hundratals miljoner pund på banken måste man reagera. Hur kan man ens acceptera att det ser ut som det gör? Ständigt en felbyggd och obalanserad trupp, en manager som blir taktiskt utmanövrerad och vägrar att inse sina felbeslut på transfermarknaden. Är så trött på att det är samma visa varje säsong. Lär vi oss aldrig?

Att vi fortfarande inte har fått ordning på skadorna är oroande. Är det spelarna som är fel genetiskt eller är träningsmetoderna helt åt helvete?

Det är vad som är så makalöst tröttsamt.

Tomas, att ställa krav verkar inte vara din starkaste sida!

Har ställt krav i många år vilket inte verkar ha ngn som helst effekt. 

Försöker istället vara positiv! Svårt som fasen men känns lite bättre än att vara bitter året runt.

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Zille
Bild för Zille
Sral wrote:
Tomas Horvatic wrote:

Satans jäkla gnäll hela tiden!! Så makalöst tröttsamt. 

Jag lyfte i alla fall fram några små ljuspunkter. I övrigt är det 37 matcher kvar, ingen anledning att flippa nu. Dock tråkigt, dåligt och bittert idag.

Håller med. Det fanns absolut en del ljuspunkter i matchen men överlag var det svajigt och resultatet givetvis en besvikelse. Så just nu är det bittert. Men nästa helg blir det nya tag!

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:
Cristopher Cornejo wrote:

Wenger har sett till att min passion för fotboll har börjat försvinna. Jag gav upp vid 1-3. Jag har ingen lust att kolla på mer. jag är inte ens arg, jag bara sa "jahap" och stängde av tvn. Tack gubbjävel.

Du ville inte se klart fotbollen, utan går hellre in på nätet och gnäller? Det fanns en och annan chans till 4-4. Ge aldrig upp. 

Jaha? Spontant känner jag väl bara: Fuck. Det började så lovande, men Liverpool var väldigt starka där i början av andra. Såväl City som Chelsea gick väl i samma fälla mot Pool förra säsongen, så vi ska inte dra allt för höga växlar av det än, men i stort kan man ju säga att det är ett stort mörker med några få, svaga ljusglimtar. Och eftersom jag är en sån där positiv jävel och gnället sköts så många, lyfter jag fram lite här.

 

- Jag gillar att det inte blev några gamnackar vid 1-4. Nej, Wenger agerade snabbt med byten som också lönade sig. Vi gav inte upp. Det är positivt. Även svaret på straffmissen var bra, då satte vi en väldigt bra press på Pool. 

- Kan förstå tanken med ett centralt mittfält bestående av Ramsey, Elneny och Coquelin. Ramsey var väldigt bra mot City, dessutom i EM. Elneny gjorde också en bra, trygg insats mot City. Förstår att man ville ha Coq och Elneny på planen när vi hade ett mittförsvar bestående av Chambers och Holding. Ingen av dem var ju direkt lysande, men jag hoppas på att de kan lära sig och växa, lex Bellerin. 

-Walcott gjorde mål. Oxen också.

Sen finns det mycket negativt också, men det har vi ju sidor och åter sidor av... 

 

fast bytena kom ju till för att vi fick två skador

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Tomas Horvatic][quote=Sral wrote:
Tomas Horvatic wrote:

Satans jäkla gnäll hela tiden!! Så makalöst tröttsamt. 

Jag lyfte i alla fall fram några små ljuspunkter. I övrigt är det 37 matcher kvar, ingen anledning att flippa nu. Dock tråkigt, dåligt och bittert idag.[/quote

ja du var iaf försiktigt positiv. Och som sagt ett par matcher kvar. 

Börjar ju säsongen som vi brukar så är ju ingen fara på taket :)

då slutar nog säsongen som den brukar med. Chanslösa på titeln och med en jävla massa tur klarar vi 4:e plats bucklan. Så du har rätt, ingen fars på taket. Finns massor av besvikelser kvar under säsongen

COYG

RoPa87
Bild för RoPa87

Tycker dagens match visar ganska tydligt på det jag sagt flera gånger. Bara för att vi värvar ex. Mustafi och Lacazette så kommer inte vara problem försvinna direkt. Vi kommer fortfarande släppa till en hel del målchanser och vi kommer inte segla upp till titelfavoriter vara för det. Vårt problem ligger sp mycket djupare än så. Våra taktiska disponeringar under och innan matcherna är oftast otroligt usla. Vi blir sönderlästa och hänger inte med när motståndarna gör npgra taktiska drag. 

Älskar Wenger för det han gjort för klubben innan, men det måste in någon ny tränare efter denna säsongen (för det är bara att acceptera att han lämnar ALDRIG under säsongen) så vi får lite nytt tänk och nya taktiska tankesätt i klubben så kanske spelarna också ölglas höja sig. 

Fan vad besviken man är idag, inte bara på resultatet utan för att det ser likadant ut fönster efter fönster och säsong efter säsong. FFS gööööör något Wenger/ledningen!

Pär Palmblad
Bild för Pär Palmblad

Så här några timmar senare mår man fortfarande väldigt illa. 

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Sral wrote:
Tomas Horvatic wrote:

Satans jäkla gnäll hela tiden!! Så makalöst tröttsamt. 

Jag lyfte i alla fall fram några små ljuspunkter. I övrigt är det 37 matcher kvar, ingen anledning att flippa nu. Dock tråkigt, dåligt och bittert idag.

Håller m3d! Jag tror på framtiden 

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Innan matchen när jag såg pools startelva trodde jag att vi skulle vinna.  Vi borde inte förlora på det här sättet mot ett sådant lag. 

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Nej så tröttsamt att nu kommer uppförsbacken vara precis som tidigare! Samma visa varje år!

Nästa match? Torsk igen eller? Vi får det riktigt tungt i år!!! 

Inget händer-ingen gör nåt. Wenger är som han alltid varit-handlingsförlamad! 

Helt sjukt!!!! Vi pratar fotboll på högsta nivå och........?

Tomas A.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Sral wrote:
Tomas Horvatic wrote:

Satans jäkla gnäll hela tiden!! Så makalöst tröttsamt. 

Jag lyfte i alla fall fram några små ljuspunkter. I övrigt är det 37 matcher kvar, ingen anledning att flippa nu. Dock tråkigt, dåligt och bittert idag.

Hur kan du ens uttala dig så? 37 matcher kvar, ingen anledning att flippa än? Hur många säsonger har du spottat ur dig såna inlägg? Jag tar det typ personligt, känns som att det är ett försök att psyka alla som är besvikna snarare än att stötta oss. VARJE jävla år viker vi ned oss i starten, sen är det trots allt 37 matcher kvar. 37 matcher kvar när vi som vanligt ligger efter från start.

Det här är inte nära att duga, Wenger kan inte leda det här laget. Alexis kan inte spela ensam topp. Walcott kan inte spela fotboll över huvud jävla taget. Chambers och Holding i ett mittlås i ett lag med titelambitioner? Har vi kvar Alexis och Özil nästa säsong måste det bero på typ en långtidsskada

B-G
Bild för B-G

Bedrövlig match. 
Vart så less att jag stängde av vid 1-4. Knäppte dock på skiten igen vid 3-4 :D
Negativt: Vi viker ner oss exakt på samma sätt som förra säsongen och säsongerna innan.
Positivt: Vi gör iallafall en del mål för att ha strikerkris.

Nu tar vi in Mustafi i veckan sen jävlar blir det hämnd nästa omgång. 

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral
Heppe wrote:
Sral wrote:
Tomas Horvatic wrote:

Satans jäkla gnäll hela tiden!! Så makalöst tröttsamt. 

Jag lyfte i alla fall fram några små ljuspunkter. I övrigt är det 37 matcher kvar, ingen anledning att flippa nu. Dock tråkigt, dåligt och bittert idag.

Hur kan du ens uttala dig så? 37 matcher kvar, ingen anledning att flippa än? Hur många säsonger har du spottat ur dig såna inlägg? Jag tar det typ personligt, känns som att det är ett försök att psyka alla som är besvikna snarare än att stötta oss. VARJE jävla år viker vi ned oss i starten, sen är det trots allt 37 matcher kvar. 37 matcher kvar när vi som vanligt ligger efter från start.

Det här är inte nära att duga, Wenger kan inte leda det här laget. Alexis kan inte spela ensam topp. Walcott kan inte spela fotboll över huvud jävla taget. Chambers och Holding i ett mittlås i ett lag med titelambitioner? Har vi kvar Alexis och Özil nästa säsong måste det bero på typ en långtidsskada

Personligt? Psyka? Heppe, när jag skriver inlägg tänker jag inte "hur ska jag reta Heppe?". När jag skriver inlägg skriver jag vad jag tycker. Jag är också sjukt besviken, men jag är typen som tycker att man ska se framåt när det inte har gått som man tänkt sig. Försöka igen och igen. Inte sätta sig ner och grina direkt. Men jag är precis lika besviken över igår som alla här inne. Tro inget annat, som västmanlänningarna säger.

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh
B-G wrote:

Bedrövlig match. 
Vart så less att jag stängde av vid 1-4. Knäppte dock på skiten igen vid 3-4 :D
Negativt: Vi viker ner oss exakt på samma sätt som förra säsongen och säsongerna innan.
Positivt: Vi gör iallafall en del mål för att ha strikerkris.

Nu tar vi in Mustafi i veckan sen jävlar blir det hämnd nästa omgång. 

Håller med B-G att göra tre mål trots kris är otroligt bra! Tre mål på hemmaplan och ändå förlora!

Här är nåt som inte stämmer, det inser nog vem som helst.

Låt mig säga så här, i det läget vi befinner oss just nu handlar det inte om att spela fin fotboll. Nu handlar det om att börja ta poäng. Anpassa vårt spel efter det material vi har och börja spela gris fotboll. 

Ty det handlar om att göra ett mål mer än motståndaren. Men vi har ett stort problem här och det är tyvärr Wenger. 

Med honom får vi verkligen kriga om fjärde platsen, men jag tror värre än så, sett till de senaste 5 6 7 8 åren. Samma melodi.

Men det kanske inte är klubbens mål att vinna titlar, utan man nöjer sig med att ha mycket pengar på banken och att hålla nere kostnaderna så mycket som möjligt!

Ingen som vet!?

Tomas A.

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Jag tror det är precis som Henry säger, stjärnorna vill inte komma till Arsenal, Higuain, Lacazette, Grisen tex för vi är inga vinnare under Wengers ledning.

Synd att Wenger inte tog jobbet som Englands förbundskapten. Så hade han varit väck!

Tomas A.

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Denna säsong var redan förlorad innan den började. Frågan är bara vart i tabellen vi hamnar. Jag borde inte ha blivit arg igår när jag hade resultatet i händerna.

För er som väntar på att det ska komma in en anfallsstjärna, ni kan sluta drömma.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Tosse
Bild för Tosse
R.Palmkvist wrote:

Hur laddar man upp bilder?

Klicka på ikonen med trädet i huvudet på fältet där du lägger in kommentarer, klistra in bildens URL-adress. Har du en egen bild kan du ge den en URL genom att ladda upp den på t ex bilddump.se

RoPa87
Bild för RoPa87
Tosse wrote:
R.Palmkvist wrote:

Hur laddar man upp bilder?

Klicka på ikonen med trädet i huvudet på fältet där du lägger in kommentarer, klistra in bildens URL-adress. Har du en egen bild kan du ge den en URL genom att ladda upp den på t ex bilddump.se

provade det men man kan inte se bilden. Såg skumt ut när jag gjorde det.... Kom bara upp en ikon som visar att där är en bild infogad men hände inget när man tryckte på den. Konstigt. 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Sral wrote:
Heppe wrote:
Sral wrote:
Tomas Horvatic wrote:

Satans jäkla gnäll hela tiden!! Så makalöst tröttsamt. 

Jag lyfte i alla fall fram några små ljuspunkter. I övrigt är det 37 matcher kvar, ingen anledning att flippa nu. Dock tråkigt, dåligt och bittert idag.

Hur kan du ens uttala dig så? 37 matcher kvar, ingen anledning att flippa än? Hur många säsonger har du spottat ur dig såna inlägg? Jag tar det typ personligt, känns som att det är ett försök att psyka alla som är besvikna snarare än att stötta oss. VARJE jävla år viker vi ned oss i starten, sen är det trots allt 37 matcher kvar. 37 matcher kvar när vi som vanligt ligger efter från start.

Det här är inte nära att duga, Wenger kan inte leda det här laget. Alexis kan inte spela ensam topp. Walcott kan inte spela fotboll över huvud jävla taget. Chambers och Holding i ett mittlås i ett lag med titelambitioner? Har vi kvar Alexis och Özil nästa säsong måste det bero på typ en långtidsskada

Personligt? Psyka? Heppe, när jag skriver inlägg tänker jag inte "hur ska jag reta Heppe?". När jag skriver inlägg skriver jag vad jag tycker. Jag är också sjukt besviken, men jag är typen som tycker att man ska se framåt när det inte har gått som man tänkt sig. Försöka igen och igen. Inte sätta sig ner och grina direkt. Men jag är precis lika besviken över igår som alla här inne. Tro inget annat, som västmanlänningarna säger.

Jag hade precis sett matchen när jag skrev(repris - visste inte utgången), kanske inte borde in och läsa/skriva här i det tillståndet.

MEN att släppa in 4 mål på hemmaplan är inte okej en endaste match. Allra helst inte första ligamatchen som man gått och längtat efter. Vare sig man håller på Watford eller Arsenal är 4 insläppta inte acceptabelt. Ska man vinna ligan GÅR det inte att spotta ur sig ett sånt resultat

Men här är var våra åsikter går isär. Självklart måste man fortsätta försöka. Men nånstans måste man också fundera på vad det är som inte funkar annars gör man samma misstag om och om igen. För min del tycker jag att vi inte håller på vissa positioner, uppenbara luckor i truppen har funnits senaste decenniet men inte täppts till förrän någon annan lucka uppstått. Vi är sönderlästa och spelar typ ett enda sorts spel oavsett motstånd och resultat på tavlan. Våra problem är alldeles för djupa för att kunna gå vidare utan att få till en ny ledning. Att jag skriver det här kanske inte får det att hända som några ibland påpekar men det här är ett forum, vi diskuterar vad Arsenal är, varit, kan bli eller är på väg att bli. Och om jag grinar efter YTTERLIGARE ett sånt här plattfall så får det stå för mig. Alla fans fungerar olika, jag väljer att vädja mitt missnöje

B-G
Bild för B-G
Heppe wrote:
Sral wrote:
Heppe wrote:
Sral wrote:
Tomas Horvatic wrote:

Satans jäkla gnäll hela tiden!! Så makalöst tröttsamt. 

Jag lyfte i alla fall fram några små ljuspunkter. I övrigt är det 37 matcher kvar, ingen anledning att flippa nu. Dock tråkigt, dåligt och bittert idag.

Hur kan du ens uttala dig så? 37 matcher kvar, ingen anledning att flippa än? Hur många säsonger har du spottat ur dig såna inlägg? Jag tar det typ personligt, känns som att det är ett försök att psyka alla som är besvikna snarare än att stötta oss. VARJE jävla år viker vi ned oss i starten, sen är det trots allt 37 matcher kvar. 37 matcher kvar när vi som vanligt ligger efter från start.

Det här är inte nära att duga, Wenger kan inte leda det här laget. Alexis kan inte spela ensam topp. Walcott kan inte spela fotboll över huvud jävla taget. Chambers och Holding i ett mittlås i ett lag med titelambitioner? Har vi kvar Alexis och Özil nästa säsong måste det bero på typ en långtidsskada

Personligt? Psyka? Heppe, när jag skriver inlägg tänker jag inte "hur ska jag reta Heppe?". När jag skriver inlägg skriver jag vad jag tycker. Jag är också sjukt besviken, men jag är typen som tycker att man ska se framåt när det inte har gått som man tänkt sig. Försöka igen och igen. Inte sätta sig ner och grina direkt. Men jag är precis lika besviken över igår som alla här inne. Tro inget annat, som västmanlänningarna säger.

Jag hade precis sett matchen när jag skrev(repris - visste inte utgången), kanske inte borde in och läsa/skriva här i det tillståndet.

MEN att släppa in 4 mål på hemmaplan är inte okej en endaste match. Allra helst inte första ligamatchen som man gått och längtat efter. Vare sig man håller på Watford eller Arsenal är 4 insläppta inte acceptabelt. Ska man vinna ligan GÅR det inte att spotta ur sig ett sånt resultat

Men här är var våra åsikter går isär. Självklart måste man fortsätta försöka. Men nånstans måste man också fundera på vad det är som inte funkar annars gör man samma misstag om och om igen. För min del tycker jag att vi inte håller på vissa positioner, uppenbara luckor i truppen har funnits senaste decenniet men inte täppts till förrän någon annan lucka uppstått. Vi är sönderlästa och spelar typ ett enda sorts spel oavsett motstånd och resultat på tavlan. Våra problem är alldeles för djupa för att kunna gå vidare utan att få till en ny ledning. Att jag skriver det här kanske inte får det att hända som några ibland påpekar men det här är ett forum, vi diskuterar vad Arsenal är, varit, kan bli eller är på väg att bli. Och om jag grinar efter YTTERLIGARE ett sånt här plattfall så får det stå för mig. Alla fans fungerar olika, jag väljer att vädja mitt missnöje

Med risk för att göra någon ännu mer besviken efter den bedrövliga torsken. Men det kommer inte ens kanske hända nåt med ledningen för att det skrivs på ett Svensk Arsenalforum. 

Twitter @grvdga

Morgan Engström
Bild för Morgan Engström
Heppe wrote:
Sral wrote:
Tomas Horvatic wrote:

Satans jäkla gnäll hela tiden!! Så makalöst tröttsamt. 

Jag lyfte i alla fall fram några små ljuspunkter. I övrigt är det 37 matcher kvar, ingen anledning att flippa nu. Dock tråkigt, dåligt och bittert idag.

Hur kan du ens uttala dig så? 37 matcher kvar, ingen anledning att flippa än? Hur många säsonger har du spottat ur dig såna inlägg? Jag tar det typ personligt, känns som att det är ett försök att psyka alla som är besvikna snarare än att stötta oss. VARJE jävla år viker vi ned oss i starten, sen är det trots allt 37 matcher kvar. 37 matcher kvar när vi som vanligt ligger efter från start.

Det här är inte nära att duga, Wenger kan inte leda det här laget. Alexis kan inte spela ensam topp. Walcott kan inte spela fotboll över huvud jävla taget. Chambers och Holding i ett mittlås i ett lag med titelambitioner? Har vi kvar Alexis och Özil nästa säsong måste det bero på typ en långtidsskada

Hur många säsonger har det. från så många andra "spottats ut" (efter en match) att vi kommer hamna 8de-10de plats som bäst?
Om vi "som vanligt" viker ner oss från start varför har vi då flera gånger toppat tabellen runt jul? tycker snarare att "nedvikningen" alltid kommer på vårkanten.

Sral
Bild för Sral
Heppe wrote:
Sral wrote:
Heppe wrote:
Sral wrote:
Tomas Horvatic wrote:

Satans jäkla gnäll hela tiden!! Så makalöst tröttsamt. 

Jag lyfte i alla fall fram några små ljuspunkter. I övrigt är det 37 matcher kvar, ingen anledning att flippa nu. Dock tråkigt, dåligt och bittert idag.

Hur kan du ens uttala dig så? 37 matcher kvar, ingen anledning att flippa än? Hur många säsonger har du spottat ur dig såna inlägg? Jag tar det typ personligt, känns som att det är ett försök att psyka alla som är besvikna snarare än att stötta oss. VARJE jävla år viker vi ned oss i starten, sen är det trots allt 37 matcher kvar. 37 matcher kvar när vi som vanligt ligger efter från start.

Det här är inte nära att duga, Wenger kan inte leda det här laget. Alexis kan inte spela ensam topp. Walcott kan inte spela fotboll över huvud jävla taget. Chambers och Holding i ett mittlås i ett lag med titelambitioner? Har vi kvar Alexis och Özil nästa säsong måste det bero på typ en långtidsskada

Personligt? Psyka? Heppe, när jag skriver inlägg tänker jag inte "hur ska jag reta Heppe?". När jag skriver inlägg skriver jag vad jag tycker. Jag är också sjukt besviken, men jag är typen som tycker att man ska se framåt när det inte har gått som man tänkt sig. Försöka igen och igen. Inte sätta sig ner och grina direkt. Men jag är precis lika besviken över igår som alla här inne. Tro inget annat, som västmanlänningarna säger.

Jag hade precis sett matchen när jag skrev(repris - visste inte utgången), kanske inte borde in och läsa/skriva här i det tillståndet.

MEN att släppa in 4 mål på hemmaplan är inte okej en endaste match. Allra helst inte första ligamatchen som man gått och längtat efter. Vare sig man håller på Watford eller Arsenal är 4 insläppta inte acceptabelt. Ska man vinna ligan GÅR det inte att spotta ur sig ett sånt resultat

Men här är var våra åsikter går isär. Självklart måste man fortsätta försöka. Men nånstans måste man också fundera på vad det är som inte funkar annars gör man samma misstag om och om igen. För min del tycker jag att vi inte håller på vissa positioner, uppenbara luckor i truppen har funnits senaste decenniet men inte täppts till förrän någon annan lucka uppstått. Vi är sönderlästa och spelar typ ett enda sorts spel oavsett motstånd och resultat på tavlan. Våra problem är alldeles för djupa för att kunna gå vidare utan att få till en ny ledning. Att jag skriver det här kanske inte får det att hända som några ibland påpekar men det här är ett forum, vi diskuterar vad Arsenal är, varit, kan bli eller är på väg att bli. Och om jag grinar efter YTTERLIGARE ett sånt här plattfall så får det stå för mig. Alla fans fungerar olika, jag väljer att vädja mitt missnöje

Våra åsikter går inte särskilt mycket isär alls i så fall. Om vi ska börja med att släppa in fyra mål på hemmaplan, självklart är det inte okej. Inte någonstans. Den enda lilla ljuspunkten jag kan hitta där (och den är liten) är att vi faktiskt reste oss. Det rann inte iväg till 1-5, 1-6, utan vi tog oss i kragen. Men i stort är det ett stort, fett F i betyg på premiären.

Och självklart måste man också fundera på vad som inte fungerar. Jag kan inte riktigt hålla med om att vi är såpass sönderlästa eller har så uppenbara brister. För att vinna ligan? Absolut, då är vi inte bra nog. Men tvåa förra säsongen och trea den föregående är liksom inte kattpiss heller.

Sen får du och vem som vill grina hur mycket som helst efter förluster eller oavgjorda matcher. Det vill jag inte ta ifrån dig eller någon annan. Men då måste ju jag också få säga hur jag ser det utan att du ska se det som något annat än just min åsikt och inget annat?

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Roslund wrote:

Alla mål gjorda av engelsmännen för oss!

Faktiskt till och med så att alla våra mål gjordes av fd Southampton-spelare, samt ytterligare två av Liverpools kom ursprungligen från den klubben.

If it's too strong, then you're too weak!

Sidor