Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Arsenal-Southampton 10 september 16.00

225 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Tosse
Bild för Tosse
Arsenal-Southampton 10 september 16.00

Extra kul om Mustafi gör debut och spelar på lördag då man är på plats på Emirates. Skadan han fick mot Finland i interlullmatchen var tydligen inte så allvarlig.

Woody
Bild för Woody

Hejarramsa inför matchen. "Heja Arsenal hoppas ni vinner, så att leenden på Soton försvinner" Rock on !

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Inga konstigheter...

                     Cech

Bellerin   Mustafi    Kos     Monreal

            Cazorla.    Xhaka

Walcott.          Özil.       Sanchez

                    Giroud

AFC

Pelle
Bild för Pelle

Tror inte Mustafi startar, han har fått träna för lite med laget, blir Kos och Holding från start en match till, sen tar Mustafi över.

If it's too strong, then you're too weak!

Jonas S
Bild för Jonas S

Det där elvan känns rätt given. Giroud given från start och Cazorla och Xhaka lär ju få fortsätta på mittfältet. Skulle bli rätt förvånad om Wenger fortsätter spela Holding med Mustafi i truppen.

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Jag tror som Pelle. Väldigt tidigt för Mustafi att starta, det är väl knappt att han hinner starta med laget? 

Skulle tro:

Cech

Bellerin Holding Koscielny Monreal

Xhaka Cazorla

Walcott Özil Alexis

Giroud

Givet att Mustafi och Perez är med på bänken, men har väldigt svårt att tro att någon av dem startar direkt.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Jag har inget emot Holding på upplärning med Kos som chef en match till. Har man ordentlig talang kan man gott få chansen en hemmamatch med motstånd i "mellanklass" eller nedåt. Mustafi kommer vi få se mycket av framöver. Resterande elva tar nästan ut sig själv såvida man inte av nån anledning skulle vilja fortsätta med alexis som spets. Tror väl knappast det va

Sral
Bild för Sral

Alexis var ju riktigt bra senast, så helt misslyckat tycker jag inte att det var...

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Sade aldrig att det var misslyckat :) men tycker inte heller det är så mycket bättre än vad Giroud och förhoppningsvis också Perez kan erbjuda. Nån av dom tar nog platsen på sikt, tror att OGs plats  i denna är gjuten. Ska bli spännande hur det ser ut i matcherna om några veckor. Men med det sagt så får vi Alexis på kanten, en position vi inte har någon i närheten av hans klass på. Tror vi får ut mer av laget så och tror att det blir hur man väljer att spela framöver

Jepson
Bild för Jepson

Det är dock CL på tisdagen efter så frågan är om Wenger spelar ett bra lag, eller ett bättre på lördag.

Sral
Bild för Sral

Skulle gissa att Wenger spelar ungefär samma lag i de två matcherna. Om t ex Giroud startar i helgen så skadar det inte direkt att få en till match ganska fort. :-)

Heppe, jag är väl mest lite inne på om Wenger har en tanke med en snabbare och rörligare striker. Samtidigt kan ju Giroud göra mycket nytta genom att ta emot och hålla i bollar samt kombinationsspel, så visst är han värd att spela mycket. Med Alexis känns det ibland som att det inte spelar någon roll om han spelar till höger, vänster eller på topp - han har en så fri roll ändå.

Jonas S
Bild för Jonas S

Om Lucas startar så tror jag han gör det mot PSG. PSG lär ha bollinnehavet och förmodligen kommer det finnas ytor att kontra på. Mot Southamton blir det väl spel mot ett lågt sittande försvar och då känns väl Giroud som ett bättre alternativ. På fasta situationer och på inlägg.

Alexis är given i en kantroll. Det finns ingen anledning att utelämna Giroud eller Lucas för att spela Alexis centralt. Som sagt så är han överallt hur som helst oavsett vart han spelar. Och det är nog just det som kommer krävas för att vi skall få lite fart på vårt anfallsspel. Mycket rörelse bland dom fyra längst fram.

Be excited!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Någon som vet om Ramsey och Iwobi börjar närma sig? De skulle väl vara tillbaka i träning ungefär nu?

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Jimmy Roslund wrote:

Någon som vet om Ramsey och Iwobi börjar närma sig? De skulle väl vara tillbaka i träning ungefär nu?

Skulle gissa på att dem sitter med på bänken nu till helgen eller nästa match.

Zille
Bild för Zille

En match som ska avverkas och där 3 poäng ska plockas. Allt annat är underkänt. Men det blir säkert inte helt enkelt. 

Hoppas såklart på Mustafi från start men som ni säger är det mycket möjligt att det är för tidigt för det. I så fall så tror jag att Holding och Kos kommer göra ett bra jobb. 

Alexis får spela i sin naturliga position och Giroud är tillbaka och spelar från start. 

Sral
Bild för Sral

Southampton brukar inte vara en lätt motståndare för oss, så det är ingen match som kommer ge enkla tre poäng. Förhoppningsvis är de lättare att rå på nu när de har en ny manager...

Mackan
Bild för Mackan

Ja och i fjolårsdebaclet så var det ju Wanyama som stod för 90% av deras insats och han är då banne mig inte kvar :) Lite otrevligt att han flyttat just dit han har.

 

Twitter: @mackan_carlsson

 

BGF Svensson
Bild för BGF Svensson
Jimmy Roslund wrote:

Någon som vet om Ramsey och Iwobi börjar närma sig? De skulle väl vara tillbaka i träning ungefär nu?

Man såg då Iwobi på dagens träningsbilder på .com ivf, så han verkar vara i full träning, men Rambo lyser med sin frånvaro från samma bilder.

Jonas S
Bild för Jonas S

Tyckte jag läste någonstans att Wenger inte ville skynda tillbaka Ramsey. Känns sunt med tanke på att vi har andra bra alternativ. Han kan gott få vila någon match till.

Be excited!

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Southampton brukar inte vara en lätt motståndare för oss, så det är ingen match som kommer ge enkla tre poäng. Förhoppningsvis är de lättare att rå på nu när de har en ny manager...

Ny tränare och de har tappat ett par viktiga spelare. Att de tappar spelare och tränare säsong efter säsong bör ju förr eller senare ta ut sin rätt kan man tycka. Men de har ju kommit tillbaka förr. Brukar ju aldrig vara tre enkla poäng som du säger.

Be excited!

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh
Jimmy Roslund wrote:

Någon som vet om Ramsey och Iwobi börjar närma sig? De skulle väl vara tillbaka i träning ungefär nu?

Nej inte Ramsey, han ska sitta på läktaren!

Tomas A.

gunbod
Bild för gunbod

Borde väl finnas en hel del revanschlusta inför denna match med tanke på förra säsongens plattmatch?

Tror att våra grabbar både vill och kommer att fixa 3 poäng i morgon. Det vore ju kul att få se någon eller båda våra nyförvärv få debutera, om inte från start så iaf hoppa in och få ex antal minuter.

Jonas S
Bild för Jonas S

Det är alltid svårt i sia så här tidigt på säsong med Arsenal och med en så pass skakig inledning dessutom. Det såg periodvis riktigt bra ut mot Watford, men det var mot ett svagt lag som dessutom inte gjorde en av sina bättre matcher. Jag tror man skall akta sig för att dels underskatta Southamton men även Arsenals förmåga att göra plattmatcher med jämna mellanrum. Även på hemmaplan. 

Men om man bara tittar på troliga startelvor så skall det här bara kunna sluta med 3p för oss. Vi har nu fått tillbaka alla våra viktiga spelare och dessutom fått in riktigt vassa förstärkningar. Inte minst i backlinjen där vi spelat både tveksamma Chambers och unga lovande nykomligen Holding under säsongsinledningen.

Det jag hoppas på är att vi lyfter oss ytterligare ett steg från Watford-matchen och gör en sådan där dundermatch som vi också gör ibland. Att vi gör tre snygga mål och håller nollan. Att mittfältet med Cazorla, Xhaka och Özil fortsätter dominera och att vår givna startelva gjuts samman ordentligt.

Skall upp till jämtlandsfjällen och fiska i helgen så jag missar tyvärr matchen. Men vi vinner alltid när jag inte tittar så det kan det vara värt. Go gunners!

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Vi har ju plattmatchen bakom oss nu, premiären mot Liverpool. Det kommer säkert fler under säsongen, men de brukar inte heller komma så tätt. Om man ska tippa tror jag på en tuff 1-0-seger. 

Mackan
Bild för Mackan
Jonas S wrote:

Det är alltid svårt i sia så här tidigt på säsong med Arsenal och med en så pass skakig inledning dessutom. Det såg periodvis riktigt bra ut mot Watford, men det var mot ett svagt lag som dessutom inte gjorde en av sina bättre matcher. Jag tror man skall akta sig för att dels underskatta Southamton men även Arsenals förmåga att göra plattmatcher med jämna mellanrum. Även på hemmaplan. 

Men om man bara tittar på troliga startelvor så skall det här bara kunna sluta med 3p för oss. Vi har nu fått tillbaka alla våra viktiga spelare och dessutom fått in riktigt vassa förstärkningar. Inte minst i backlinjen där vi spelat både tveksamma Chambers och unga lovande nykomligen Holding under säsongsinledningen.

Det jag hoppas på är att vi lyfter oss ytterligare ett steg från Watford-matchen och gör en sådan där dundermatch som vi också gör ibland. Att vi gör tre snygga mål och håller nollan. Att mittfältet med Cazorla, Xhaka och Özil fortsätter dominera och att vår givna startelva gjuts samman ordentligt.

Skall upp till jämtlandsfjällen och fiska i helgen så jag missar tyvärr matchen. Men vi vinner alltid när jag inte tittar så det kan det vara värt. Go gunners!

Ta med dig regnkläder, det är blött här ;)

Twitter: @mackan_carlsson

 

Jonas S
Bild för Jonas S
Mackan wrote:

Ta med dig regnkläder, det är blött här ;)

Förväntar mig inget annat. Föredrar alltid regn och kyla framför myggen :)

Be excited!

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Vad fint det kan bli....

Fredag...lugnt i huset...Winnerbäck sjunger ut om Söndermarken som bara han kan....Grolschen och Lagavulin levererar som vanligt och sist men inte minst...Premier League närmar sig i allmänhet och Arsenal FC i synnerhet!!!

COYG!!!

AFC

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
SuperJackie wrote:

Vad fint det kan bli....

Fredag...lugnt i huset...Winnerbäck sjunger ut om Söndermarken som bara han kan....Grolschen och Lagavulin levererar som vanligt och sist men inte minst...Premier League närmar sig i allmänhet och Arsenal FC i synnerhet!!!

COYG!!!

Och jag missar både manchesterderbyt och våran match pga 3års kalas............ :(
Tur man kan kolla på Viaplay i efterhand men det är skit iallafall ! 

I år smäller det !

Mackan
Bild för Mackan
SuperJackie wrote:

Vad fint det kan bli....

Fredag...lugnt i huset...Winnerbäck sjunger ut om Söndermarken som bara han kan....Grolschen och Lagavulin levererar som vanligt och sist men inte minst...Premier League närmar sig i allmänhet och Arsenal FC i synnerhet!!!

COYG!!!

Inte mycket som saknas där inte :).

Twitter: @mackan_carlsson

 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
SuperJackie wrote:

Vad fint det kan bli....

Fredag...lugnt i huset...Winnerbäck sjunger ut om Söndermarken som bara han kan....Grolschen och Lagavulin levererar som vanligt och sist men inte minst...Premier League närmar sig i allmänhet och Arsenal FC i synnerhet!!!

COYG!!!

däää ää ouedigt fääijnt

Pelle
Bild för Pelle

Är det inte Mickys och B-G som brukar klaga på stt det inte e fart i matchtrådarna innan start, var håller dom själv hus? ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Sidor