Medlemmar: 8855 st.
Visa menyn

Arsenal-Southampton 10 september 16.00

225 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Hur många säsonger har inte United och Chelsea och City spelat kasst många matcher och ändå "turligt" lyckats vinna och senare vunnit ligan! Inget lag är på topp en hel säsong! Jag hoppas vi får till lite rakare och snabbbare passningsspel men i slutändan tar jag 3 poäng oavsett hur det ser ut! COYG 

gunbod
Bild för gunbod

Skönt med en seger, tre viktiga poäng in. Kul att få se de båda nyförvärven, de behöver speltid för att komma in i laget och ligan. Magiskt snyggt mål av en mittback, men det är ju våran Kos.

Glenn
Bild för Glenn
Pelle wrote:
Mickys wrote:
Sral wrote:

Oj. Var, när och hur är Southampton ett tänkt bottenlag? Har de inte blivit bättre varje säsong egentligen? Sexa senast, liksom. Och ska det ställas i proportion är det konstigt att det gnälls sida efter sida om Wenger inte gör tidiga byten, men ignoreras om han gör det. 

Nyförvärven? De analyserade det bra på viasat, Mustafi och Koscielny var ju inte helt samspelta, men Shkodran visade mycket vilja och attityd. Lucas var väl okej. Han var på typ rätt plats några gånger, hade något bra inlägg. Viktigt för båda att ha fått en match nu. Southampton är trots allt en tuff motståndare.

southampton hade en bra säsong förra men sålt sina bästa spelare och ny coach så lär knappast upprepa den bedriften.

Rätt tröttsamt att läsa när Sral slår sig på bröstet över att han är den bäste supporten om och om igen.

Jag gav gubben beröm för tidiga byten men eftersom forumet är stendött under matcher så var det inga mer.

Som Österman säger, ska man ha beröm för att man gör det allra minsta man kan kräva av Wenger som coach?

Kul att någon jämförde oss med Uniteds o Fools fans att de är så nöjda. hur många tränare har de haft låt oss säga senaste 5 åren? Vi kanske skulle vara nöjdare om vi fick någon förändring någon gång och slapp se samma skit år in och år ut. Samma felaktiga uttagningar, samma fel taktik, samma loja attityd osv osv!

Mustafi var bra. Slog bort några enkla passningar i första och hamnade fel några ggr. Rätt osynlig i andra. Men det mesta han gjorde var bra. Rätt tuff och absolut inte rädd att ta för sig.

Perez fick inte mkt uträttat. Sprang o försökte en del men inte heller så lätt när han får Oxens jävla skitinlägg att jobba på mot ett av ligans bästa mittbackpar på huvudet. Tror han är bättre som winger.

Mickys, glöm dock inte att vi kommit före Liverpool,4 av de 5 säsongerna och före United tre av dom.

Logiskt sett borde alltså vi bara mer nöjda än vad dom är, sug på den du. ;)

hur nöjd man är handlar väl ganska mkt om vad man har för förväntningar och förutsättningar?

sen har United 20 o Fools 18 titlar totslt så de borde vara mer nöjda?

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:

Mickys, "slå sig för bröstet över att vara den bästa supportern"??? Eh, va???!!!! Är du ironisk eller vad? Det har jag aldrig någonsin hävdat. Går inte att gradera egentligen, eller hur? Och om man kan mäta sånt skulle jag knappast hamna långt upp. Har t ex bara varit och sett dem en gång i London. 

Det jag dock gång på gång säger är, varför så mycket gnäll? Det roligaste i den här tråden var väl att du lyckades gnälla på Cazorla trots att han faktiskt gjorde mål på sin straff. Men det betyder inte att du skulle vara en sämre supporter för det. 

jag tyckte det var onödigt att gnälla till sig ett gult för en frispark på off planhalva och sen sa jag bra att han satte straffen men snart läser målvakterna att han skjuter i mitten varje gång. Precis som studion var inne på om jag hörde rätt. Om du får det till gnäll får vara för dig. Sen kan du ju läsa tråden igen och ta fram när jag hoppar på personer i tråden! De som hoppar på folk är ju du med flera som kommer in och gnäller på andra Arsenalfans som de allra flesta iaf kommenterar spelet. Det finns dock ett fåtal undantag här inne som jag inte vet riktigt vad de gör. Så det här med sten i glashus kanske vi kan snacka om nån gång. Jag försöker vara konstruktiv och var väl den enda??? Som recenserade nyförvärven t ex.

Kul när folk gnäller innan att man ej skriver i tråden men sen blir man helt osynlig själv.

Det är ok att inte ha simultankapacitet men då kan man ju skriva något i pausen mm?

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Petrus W wrote:

Hur många säsonger har inte United och Chelsea och City spelat kasst många matcher och ändå "turligt" lyckats vinna och senare vunnit ligan! Inget lag är på topp en hel säsong! Jag hoppas vi får till lite rakare och snabbbare passningsspel men i slutändan tar jag 3 poäng oavsett hur det ser ut! COYG 

jag skrev det också att PL vinnare brukar ha massor av sådana här segrar och på senare år har vi inte varit så bra på just detta. Det är absolut positivt. Jag trodde i min enfald att spelarna skulle vara lite taggade och tycka det var kul att spela PL hemma igen och sätta högsta fart. Istället var det en av de lojaste inledningar jag sett.

COYG

Sral
Bild för Sral

Mickys, det jag reagerade på och kallade för påhopp var när du påstod att jag slog mig för bröstet. Tyckte det var onödigt. Annars kom du med argument för varför du tyckte som du gjorde. 

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Mickys wrote:
Petrus W wrote:

Hur många säsonger har inte United och Chelsea och City spelat kasst många matcher och ändå "turligt" lyckats vinna och senare vunnit ligan! Inget lag är på topp en hel säsong! Jag hoppas vi får till lite rakare och snabbbare passningsspel men i slutändan tar jag 3 poäng oavsett hur det ser ut! COYG 

jag skrev det också att PL vinnare brukar ha massor av sådana här segrar och på senare år har vi inte varit så bra på just detta. Det är absolut positivt. Jag trodde i min enfald att spelarna skulle vara lite taggade och tycka det var kul att spela PL hemma igen och sätta högsta fart. Istället var det en av de lojaste inledningar jag sett.

Absolut, saknar också inställningen och tycker den saknas var och varannan match! Får hoppas det blir bättre och bättre framöver! Men som vi båda skrev, otroligt viktigt att ta 3 poäng ändå, nått som vi inte har varit bortskämda med sista tiden

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Btw, vill se en Staty av Kos i cykelsparksposition innan nästa hemmamatch 

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:

Mickys, det jag reagerade på och kallade för påhopp var när du påstod att jag slog mig för bröstet. Tyckte det var onödigt. Annars kom du med argument för varför du tyckte som du gjorde. 

jo det var onödigt men blir så tråkigt att läsa en del av er klagar på andra Arsenalfans för att de ej är nöjda med spelet. Så ser det ut efter nästan varje match. Men låt oss glädjas åt 3p o nu ligger Chelski under med! :-)

COYG

Sral
Bild för Sral

Ja, kan någorlunda se det ur din synvinkel, men om majoriteten av inläggen är rentav arga efter en seger? Det känns snett. Och det var jag inte ensam om att säga i den här tråden. 

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:

Ja, kan någorlunda se det ur din synvinkel, men om majoriteten av inläggen är rentav arga efter en seger? Det känns snett. Och det var jag inte ensam om att säga i den här tråden. 

klart det är snett men det är något snett med vår klubb. Sen är nog folk inte arg med något undantag (du vet vilka). Resten är nöjda med 3p men besvikna över spelet, men arga? Nääää

COYG

Sral
Bild för Sral

Något är snett, ja. Och jag tror inte att det kommer att försvinna den dagen Wenger slutar heller. 

Antar att både du och jag, Mickys, kan vara ganska spontana och skriva saker i stundens hetta?

Segerhammar
Bild för Segerhammar

 

"Why fly if you could walk on water?"

Sral
Bild för Sral

Och det där stämmer såväl på media som Arsenals egna fans. Det är vad som är knäckande.

Pelle
Bild för Pelle
Mickys wrote:

Kul när folk gnäller innan att man ej skriver i tråden men sen blir man helt osynlig själv.

Kan ju vara så att jag, jo det känns som du syftade på mig här, tvingades se martchen i efterhand och därför unvek internet överhuvudtaget...

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Tänk om alla fick ha en egen åsikt och egen syn på alla saker, och alla andra bara accepterade det utan att "hoppa på" personens åsikt/tycke/smak/syn.... Då skulle det nästan vara fantastiskt kul att skriva mera här inne.

Ps. Texten riktar sig åt båda hållen !

För övrigt tycker jag Walcott va riktigt bra i matchen, kollar man highligtsen på hemsidan är han fan inblandad på något sätt i de flesta anfallen.

Ett stort + till spelarna som SKÖT betydligt mera än vanligt i lite knepigare situationer.
Vanligtvis ser vi en skottfint och passning ut på kanten med ett inlägg som har varierande kvallité, i denna match gick de på skott ist och det va flera ggr en tåjävel eller ett träben i vägen ! (Om det va Wenger som bytt taktik till ett rakare anfallsspel eller om spelarna pratat om det skiter jag i, jag gillar när det skjuts mkt och att spelarna går mot mål när de gjort sin gubbe)

Ett enormt stort minus till media som skriver rubriker som "Cech självmål/tavla", vilket skämt att målvakten blir lastad för det där målet. Han styr upp den i ribban och är mm från att rädda. Oturligt styrs den ut och tar nånstans på ryggen och in igen. Idioter som jagar klick !

I år smäller det !

Sral
Bild för Sral

Ja, Walcott hade en del bra aktioner igår. En riktigt bra nedtagning bland annat. Och med tanke på Wengers agerande i transferfönstret kanske man kan anta att han faktiskt vill ha ett rakare spel?

Frågan är väl var gränsen mellan att "hoppa på" någon eller att helt enkelt diskutera? Om man tycker olika måste man ju också få visa det? 

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Det känns överlag som att folk i forum eller sociala medier har närmare till att tolka skillnader i åsikt som en kränkning än tidigare. Kanske bara är jag som uppfattar det så, men finns det minsta lilla utrymme till att tolka nåt negativt så gör man det. Ibland behöver det inte ens finnas nåt där, då gör man en helt fri tolkning istället, så har man nåt att gå igång på. 

Quitters never win. Winners NEVER quit!

gunbod
Bild för gunbod

Jag tycker mig också se ett rakare spel där man kommer till avslut snabbare. Föredrar helt klart det spelet framför det så tråkiga handbollsduttandet i sidled. En som var riktigt bra i matchen anser jag att Bellerin var, synd bara att hans rackarrökare smet förbi på fel sida om stolpen.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Sral wrote:

Ja, Walcott hade en del bra aktioner igår. En riktigt bra nedtagning bland annat. Och med tanke på Wengers agerande i transferfönstret kanske man kan anta att han faktiskt vill ha ett rakare spel?

Frågan är väl var gränsen mellan att "hoppa på" någon eller att helt enkelt diskutera? Om man tycker olika måste man ju också få visa det? 

Klart man ska få visa det, men det går ju att göra på olika sätt. Som du säger så är det ju en diskussion man vill ha fram när man ventilerar sina åsikter på ett forum, men man hoppas ju såklart få tillbaka ett svar som är respektfullt och inte pekar finger på enstaka stavfel eller åsikt som inte hade med huvudpoängen att göra. (Detta är inte riktat till dig utan bara generellt snack från min sida)

Som Fagersta skriver så verkar vissa personer VILJA ha en dispyt för att kunna ventilera sig själv med stora bokstäver ist för samlad ton och svar med fakta eller egen åsikt.

I många svar som man läser känns det mera som att den svarande vill övertala personen som skrev frågan/kommentaren till att tycka samma sak. Annars har personen fel...... Hur många ggr ser man ett svar här inne som börjar med "Jaha du tycker så? Jag förstår precis hur du tänker men jag ser det på det såhär och tycker bla bla bla"
Betydligt vanligare med "varför tycker du så negativt för ?" "du borde tänka på ...." "sådär är fel att säga....." osv osv.

I de flesta ämnen vi pratar om är det få som sitter på fakta, det är bara åsikter vi har och får helt enkelt respektera att andra tycker olika. Ingen har rätt eller fel, ingen åsikt är bättre eller sämre än någon annan. Om 9/10 personer tycker likadant så behöver absolut inte den åsikten vara rätt heller, och den 10e personen ska absolut inte behöva höra att han har fel eller försöka att bli övertalad. 

Aja, allmänt babbel från min sida, hjälmen kanske stramar åt för hårt....

I år smäller det !

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Jimmy Österman wrote:

Tänk om alla fick ha en egen åsikt och egen syn på alla saker, och alla andra bara accepterade det utan att "hoppa på" personens åsikt/tycke/smak/syn.... Då skulle det nästan vara fantastiskt kul att skriva mera här inne.

Ps. Texten riktar sig åt båda hållen !

För övrigt tycker jag Walcott va riktigt bra i matchen, kollar man highligtsen på hemsidan är han fan inblandad på något sätt i de flesta anfallen.

Ett stort + till spelarna som SKÖT betydligt mera än vanligt i lite knepigare situationer.
Vanligtvis ser vi en skottfint och passning ut på kanten med ett inlägg som har varierande kvallité, i denna match gick de på skott ist och det va flera ggr en tåjävel eller ett träben i vägen ! (Om det va Wenger som bytt taktik till ett rakare anfallsspel eller om spelarna pratat om det skiter jag i, jag gillar när det skjuts mkt och att spelarna går mot mål när de gjort sin gubbe)

Ett enormt stort minus till media som skriver rubriker som "Cech självmål/tavla", vilket skämt att målvakten blir lastad för det där målet. Han styr upp den i ribban och är mm från att rädda. Oturligt styrs den ut och tar nånstans på ryggen och in igen. Idioter som jagar klick !

Kan inte fatta varför det ska klassas som självmål direkt nån jäkel styr in eller touchar bollen! Var ju en bra frispark och skytten bör helt klart få målet!

Sral
Bild för Sral
Jimmy Österman wrote:
Sral wrote:

Ja, Walcott hade en del bra aktioner igår. En riktigt bra nedtagning bland annat. Och med tanke på Wengers agerande i transferfönstret kanske man kan anta att han faktiskt vill ha ett rakare spel?

Frågan är väl var gränsen mellan att "hoppa på" någon eller att helt enkelt diskutera? Om man tycker olika måste man ju också få visa det? 

Klart man ska få visa det, men det går ju att göra på olika sätt. Som du säger så är det ju en diskussion man vill ha fram när man ventilerar sina åsikter på ett forum, men man hoppas ju såklart få tillbaka ett svar som är respektfullt och inte pekar finger på enstaka stavfel eller åsikt som inte hade med huvudpoängen att göra. (Detta är inte riktat till dig utan bara generellt snack från min sida)

Som Fagersta skriver så verkar vissa personer VILJA ha en dispyt för att kunna ventilera sig själv med stora bokstäver ist för samlad ton och svar med fakta eller egen åsikt.

I många svar som man läser känns det mera som att den svarande vill övertala personen som skrev frågan/kommentaren till att tycka samma sak. Annars har personen fel...... Hur många ggr ser man ett svar här inne som börjar med "Jaha du tycker så? Jag förstår precis hur du tänker men jag ser det på det såhär och tycker bla bla bla"
Betydligt vanligare med "varför tycker du så negativt för ?" "du borde tänka på ...." "sådär är fel att säga....." osv osv.

I de flesta ämnen vi pratar om är det få som sitter på fakta, det är bara åsikter vi har och får helt enkelt respektera att andra tycker olika. Ingen har rätt eller fel, ingen åsikt är bättre eller sämre än någon annan. Om 9/10 personer tycker likadant så behöver absolut inte den åsikten vara rätt heller, och den 10e personen ska absolut inte behöva höra att han har fel eller försöka att bli övertalad. 

Aja, allmänt babbel från min sida, hjälmen kanske stramar åt för hårt....

Inte så mycket babbel som tänkvärt! ;-)

Sen finns det ju en jargong här också. Ibland är den retsam men på rätt sätt, fast det funkar ju inte om inte alla köper den.

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:

Något är snett, ja. Och jag tror inte att det kommer att försvinna den dagen Wenger slutar heller. 

Antar att både du och jag, Mickys, kan vara ganska spontana och skriva saker i stundens hetta?

Absolut men tycker ändå vi höll det på en bra nivå.... JAg försöker vara saklig när jag kitiserar. Sen begär jag inte att alla ska hålla med men det man kan "begära" är att folk läser och accepterar att folk tycker olika.

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Jimmy Österman wrote:

Tänk om alla fick ha en egen åsikt och egen syn på alla saker, och alla andra bara accepterade det utan att "hoppa på" personens åsikt/tycke/smak/syn.... Då skulle det nästan vara fantastiskt kul att skriva mera här inne.

Ps. Texten riktar sig åt båda hållen !

För övrigt tycker jag Walcott va riktigt bra i matchen, kollar man highligtsen på hemsidan är han fan inblandad på något sätt i de flesta anfallen.

Ett stort + till spelarna som SKÖT betydligt mera än vanligt i lite knepigare situationer.
Vanligtvis ser vi en skottfint och passning ut på kanten med ett inlägg som har varierande kvallité, i denna match gick de på skott ist och det va flera ggr en tåjävel eller ett träben i vägen ! (Om det va Wenger som bytt taktik till ett rakare anfallsspel eller om spelarna pratat om det skiter jag i, jag gillar när det skjuts mkt och att spelarna går mot mål när de gjort sin gubbe)

Ett enormt stort minus till media som skriver rubriker som "Cech självmål/tavla", vilket skämt att målvakten blir lastad för det där målet. Han styr upp den i ribban och är mm från att rädda. Oturligt styrs den ut och tar nånstans på ryggen och in igen. Idioter som jagar klick !

Sjukt med Cechs självmål. Reagerade på det nä rjag hörde någon säga det på nyheterna eller sporten. ÄR absolut inget självmål.

Walcott ska ha beröm för inledningen av denna säsong. Jag är en av dem som gnällt ordentligt på honom så måste ge han beröm när han är bra. Egentligen vill jag att han ska stanna och lyckas i Arsenal...gillar honom innerst inne. Varit less påa tt han varit så oerhört dålig i perioder bara. MEn han verkar ha tagit sig i kragen. Det gillas starkt!!!

MEn vad ska vi göra med Oxen? Ha var en fullständig katastrof senast. Han verkar bara kunna prestera under försäsong varje år...

Blir mkt bänk för honom om inte skadehelvetet slår till. För just nu är sanchez, Iwobi, Walcott, Perez och Ramsey före honom tycker jag...dock ska helst Ramsey ej spela ytter..

COYG

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Mickys wrote:
Jimmy Österman wrote:

Tänk om alla fick ha en egen åsikt och egen syn på alla saker, och alla andra bara accepterade det utan att "hoppa på" personens åsikt/tycke/smak/syn.... Då skulle det nästan vara fantastiskt kul att skriva mera här inne.

Ps. Texten riktar sig åt båda hållen !

För övrigt tycker jag Walcott va riktigt bra i matchen, kollar man highligtsen på hemsidan är han fan inblandad på något sätt i de flesta anfallen.

Ett stort + till spelarna som SKÖT betydligt mera än vanligt i lite knepigare situationer.
Vanligtvis ser vi en skottfint och passning ut på kanten med ett inlägg som har varierande kvallité, i denna match gick de på skott ist och det va flera ggr en tåjävel eller ett träben i vägen ! (Om det va Wenger som bytt taktik till ett rakare anfallsspel eller om spelarna pratat om det skiter jag i, jag gillar när det skjuts mkt och att spelarna går mot mål när de gjort sin gubbe)

Ett enormt stort minus till media som skriver rubriker som "Cech självmål/tavla", vilket skämt att målvakten blir lastad för det där målet. Han styr upp den i ribban och är mm från att rädda. Oturligt styrs den ut och tar nånstans på ryggen och in igen. Idioter som jagar klick !

Sjukt med Cechs självmål. Reagerade på det nä rjag hörde någon säga det på nyheterna eller sporten. ÄR absolut inget självmål.

Walcott ska ha beröm för inledningen av denna säsong. Jag är en av dem som gnällt ordentligt på honom så måste ge han beröm när han är bra. Egentligen vill jag att han ska stanna och lyckas i Arsenal...gillar honom innerst inne. Varit less påa tt han varit så oerhört dålig i perioder bara. MEn han verkar ha tagit sig i kragen. Det gillas starkt!!!

MEn vad ska vi göra med Oxen? Ha var en fullständig katastrof senast. Han verkar bara kunna prestera under försäsong varje år...

Blir mkt bänk för honom om inte skadehelvetet slår till. För just nu är sanchez, Iwobi, Walcott, Perez och Ramsey före honom tycker jag...dock ska helst Ramsey ej spela ytter..

Det är väl ett solklart självmål? Bollen går ju aldrig in om den inte tar på honom? Sedan är det ju absolut inte en tavla men självklart ett självmål eftersom svårt att få att bollen inte markent ändrar bollbana när det är på väg ut och sedan tvärvänder på honom och in. Någon som tror det stått så i tidningen om Z lagt frisparken??

B-G
Bild för B-G
Jimmy Roslund wrote:
Mickys wrote:
Jimmy Österman wrote:

Tänk om alla fick ha en egen åsikt och egen syn på alla saker, och alla andra bara accepterade det utan att "hoppa på" personens åsikt/tycke/smak/syn.... Då skulle det nästan vara fantastiskt kul att skriva mera här inne.

Ps. Texten riktar sig åt båda hållen !

För övrigt tycker jag Walcott va riktigt bra i matchen, kollar man highligtsen på hemsidan är han fan inblandad på något sätt i de flesta anfallen.

Ett stort + till spelarna som SKÖT betydligt mera än vanligt i lite knepigare situationer.
Vanligtvis ser vi en skottfint och passning ut på kanten med ett inlägg som har varierande kvallité, i denna match gick de på skott ist och det va flera ggr en tåjävel eller ett träben i vägen ! (Om det va Wenger som bytt taktik till ett rakare anfallsspel eller om spelarna pratat om det skiter jag i, jag gillar när det skjuts mkt och att spelarna går mot mål när de gjort sin gubbe)

Ett enormt stort minus till media som skriver rubriker som "Cech självmål/tavla", vilket skämt att målvakten blir lastad för det där målet. Han styr upp den i ribban och är mm från att rädda. Oturligt styrs den ut och tar nånstans på ryggen och in igen. Idioter som jagar klick !

Sjukt med Cechs självmål. Reagerade på det nä rjag hörde någon säga det på nyheterna eller sporten. ÄR absolut inget självmål.

Walcott ska ha beröm för inledningen av denna säsong. Jag är en av dem som gnällt ordentligt på honom så måste ge han beröm när han är bra. Egentligen vill jag att han ska stanna och lyckas i Arsenal...gillar honom innerst inne. Varit less påa tt han varit så oerhört dålig i perioder bara. MEn han verkar ha tagit sig i kragen. Det gillas starkt!!!

MEn vad ska vi göra med Oxen? Ha var en fullständig katastrof senast. Han verkar bara kunna prestera under försäsong varje år...

Blir mkt bänk för honom om inte skadehelvetet slår till. För just nu är sanchez, Iwobi, Walcott, Perez och Ramsey före honom tycker jag...dock ska helst Ramsey ej spela ytter..

Det är väl ett solklart självmål? Bollen går ju aldrig in om den inte tar på honom? Sedan är det ju absolut inte en tavla men självklart ett självmål eftersom svårt att få att bollen inte markent ändrar bollbana när det är på väg ut och sedan tvärvänder på honom och in. Någon som tror det stått så i tidningen om Z lagt frisparken??

Håller med. En fin räddning men jag sa självmål direkt efter reprisen.
Oavsett, mkt fin räddning innan. 

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn
B-G wrote:
Jimmy Roslund wrote:
Mickys wrote:
Jimmy Österman wrote:

Tänk om alla fick ha en egen åsikt och egen syn på alla saker, och alla andra bara accepterade det utan att "hoppa på" personens åsikt/tycke/smak/syn.... Då skulle det nästan vara fantastiskt kul att skriva mera här inne.

Ps. Texten riktar sig åt båda hållen !

För övrigt tycker jag Walcott va riktigt bra i matchen, kollar man highligtsen på hemsidan är han fan inblandad på något sätt i de flesta anfallen.

Ett stort + till spelarna som SKÖT betydligt mera än vanligt i lite knepigare situationer.
Vanligtvis ser vi en skottfint och passning ut på kanten med ett inlägg som har varierande kvallité, i denna match gick de på skott ist och det va flera ggr en tåjävel eller ett träben i vägen ! (Om det va Wenger som bytt taktik till ett rakare anfallsspel eller om spelarna pratat om det skiter jag i, jag gillar när det skjuts mkt och att spelarna går mot mål när de gjort sin gubbe)

Ett enormt stort minus till media som skriver rubriker som "Cech självmål/tavla", vilket skämt att målvakten blir lastad för det där målet. Han styr upp den i ribban och är mm från att rädda. Oturligt styrs den ut och tar nånstans på ryggen och in igen. Idioter som jagar klick !

Sjukt med Cechs självmål. Reagerade på det nä rjag hörde någon säga det på nyheterna eller sporten. ÄR absolut inget självmål.

Walcott ska ha beröm för inledningen av denna säsong. Jag är en av dem som gnällt ordentligt på honom så måste ge han beröm när han är bra. Egentligen vill jag att han ska stanna och lyckas i Arsenal...gillar honom innerst inne. Varit less påa tt han varit så oerhört dålig i perioder bara. MEn han verkar ha tagit sig i kragen. Det gillas starkt!!!

MEn vad ska vi göra med Oxen? Ha var en fullständig katastrof senast. Han verkar bara kunna prestera under försäsong varje år...

Blir mkt bänk för honom om inte skadehelvetet slår till. För just nu är sanchez, Iwobi, Walcott, Perez och Ramsey före honom tycker jag...dock ska helst Ramsey ej spela ytter..

Det är väl ett solklart självmål? Bollen går ju aldrig in om den inte tar på honom? Sedan är det ju absolut inte en tavla men självklart ett självmål eftersom svårt att få att bollen inte markent ändrar bollbana när det är på väg ut och sedan tvärvänder på honom och in. Någon som tror det stått så i tidningen om Z lagt frisparken??

Håller med. En fin räddning men jag sa självmål direkt efter reprisen.
Oavsett, mkt fin räddning innan. 

Sant enligt def är det ett självmål på en bra räddning.

COYG

Sral
Bild för Sral
Mickys wrote:
Sral wrote:

Något är snett, ja. Och jag tror inte att det kommer att försvinna den dagen Wenger slutar heller. 

Antar att både du och jag, Mickys, kan vara ganska spontana och skriva saker i stundens hetta?

Absolut men tycker ändå vi höll det på en bra nivå.... JAg försöker vara saklig när jag kitiserar. Sen begär jag inte att alla ska hålla med men det man kan "begära" är att folk läser och accepterar att folk tycker olika.

Skulle tro att alla här inne accepterar att folk tycker olika. Sen verkar alla också på något sätt tycka att avvikande åsikter trycks ner på. Själv har jag en torr, galgartad humor, och den kan ibland te sig fel. Typ som det där med Cazorlas straff. Du har ju en saklig kritik i att du säger att han alltid skjuter mitt i målet. Sakligt och väl motiverat av dig. Det blev bara lite "kul" att läsa det precis när jag hade jublat färdigt för målet. Men ironi är som sagt inte lätt att förmedla på internet. :)

Jonas S
Bild för Jonas S

En ganska oväntad elva med Pérez från start men kanske framför att Coq startade före Xhaka. Jag trodde kanske att Elneny skulle starta om Wenger valde att inte spela Xhaka. Kanske tyder detta på att vi kan få se Elneny och Xhaka mot PSG. För mig är Cazorla den givna spelaren på mittfältet men med tanke på hans ålder kan det vara smart att låta honom vila en del matcher. Vi måste hålla Cazorla hel den här säsongen.

Jag har förstått att det inte var den bästa av insatser i lördags. Men då jag bara sett highlights tar jag med mig ett fantastiskt Kos-mål, en rad med underbart usla avsluta från Shane Long och en tilltraslad straffsituation som vi faktiskt fick med oss för en gångs skull. 3p och nu fokus på PSG-matchen imorgon.

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Ja, startelvan var förvånande. Hade bsolut inte förväntat mig vare sig Mustafi eller Lucas från start, inte heller att Coq petade Xhaka. Samtidigt är det skönt och viktigt att Mustafi och Lucas fick den här matchen i benen, och Coq var ju en av planens giganter. Kanske att det fanns en tanke med Coq? Southampton är ett tufft lag att möta, kanske tyckte Wenger att Coq var en bra spelare för detta motstånd. Vad gäller framförallt Mustafi är det ju bra om han kommer in i det så fort som möjligt. På pappret är det ju han och Kos som är tänkta att bli vårt nya mittlås.

Det var absolut ingen strålande insats från oss. Samtidigt åkte vi på ett sånt där jobbigt baklängesmål, så att vi faktiskt inte gav upp och att vi ändå vann är ju ett stort, fett plus i kanten. IMHO.

Sidor