Medlemmar: 8855 st.
Visa menyn

Arsenal-Southampton 10 september 16.00

225 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Precis Jocke K. Vi suger fett!

Men va fan, man kan inte påverka nåt ändå, har gett upp. Wenger är så gammal modig, så skitdålig helt enkelt!

Tomas A.

Sral
Bild för Sral

Vi vann idag. Ändå pratar du om att du har gett upp och gnäller på Wenger. Gnäll-fanan hålls högt, märker jag!

Sral
Bild för Sral

Jag menar inte att allt måste vara lovsånger bara det blir tre poäng, men positiva inlägg borde väl i alla fall inte vara i en minoritet? Inte ett lätt liv som supporter om man t om är förbannad efter tre poäng? Kanske man skulle hitta en ny hobby? ;-)

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:

Jag menar inte att allt måste vara lovsånger bara det blir tre poäng, men positiva inlägg borde väl i alla fall inte vara i en minoritet? Inte ett lätt liv som supporter om man t om är förbannad efter tre poäng? Kanske man skulle hitta en ny hobby? ;-)

vi vinner på en väldigt billig straff. 3 straffar på 4 matcher. Det brukar vi få på en hel säsong. Visst är jag glad men mest lättad! Syntes efter 5 sek vad det skulle bli för match. Arsenal är verkligen 2 helt olika lag när glöden är påslagen eller inte. Förstår inte att den kan vara avstängd på hemmaplan. Mest troligt är den påslagen på tisdag och av nästa helg igen

COYG

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Jag tycker mest synd Cech. 

Supporter sedan 1983! 

Sral
Bild för Sral

Du har helt klart rätt i mycket av din kritik, det är som sagt inte bara klang och jubel, men vafan. Southampton är svåra att spela mot. Det vet vi. Och inte bara vi som har svårt mot dem. 

Glenn
Bild för Glenn

Undrar om Vardy o Mahrez ångrar att de stannade? Vire det inte roligare att tjäna mer pengar och vinna fler fotbollsmatcher?

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:

Du har helt klart rätt i mycket av din kritik, det är som sagt inte bara klang och jubel, men vafan. Southampton är svåra att spela mot. Det vet vi. Och inte bara vi som har svårt mot dem. 

menade du mig?

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Det är sådana här segrar som PL vinnare brukar ha massor av. Men tror många hade höga förhoppningar om bra spel nu när vi varit utan i 2v

COYG

Sral
Bild för Sral
Mickys wrote:
Sral wrote:

Du har helt klart rätt i mycket av din kritik, det är som sagt inte bara klang och jubel, men vafan. Southampton är svåra att spela mot. Det vet vi. Och inte bara vi som har svårt mot dem. 

menade du mig?

Japp. 

Micke
Bild för Micke
Thomas A wrote:

Precis Jocke K. Vi suger fett!

Men va fan, man kan inte påverka nåt ändå, har gett upp. Wenger är så gammal modig, så skitdålig helt enkelt!

Men gör oss alla en tjänst, då du ändå har gett upp! Sluta se matcherna, och sluta kommentera dom! Så kan du komma tillbaka när vi har en ny tränare i stället! Okej? 

Micke
Bild för Micke

Jag älskar sånna här vinster! Vi var absolut inte värda det, men vi vann!! Kan ju inte bli bättre att än att knipa 3 pinnar på det viset vi gjorde i dag! Tveksam straff på övertid.. Trodde bara det var manu som vann på det sättet! :) 

Sral
Bild för Sral

Precis, det finns en charm med såna här segrar också. Det var härligt att se Koscielny idag, och jag tycker att man offrade sig mycket hemåt. Förstår inte riktigt kritiken om att vi skulle vara viljelösa. Tama framåt, men hemåt var det raka motsatsen. 

Exqert
Bild för Exqert

Får hoppas att landlagsuppehållet gjorde att vi såg ringrostiga ut. Billig straff som ger oss 3 pinnar. Såja, nu ökar vi.

Segerhammar
Bild för Segerhammar

Härligt med tre pinnar!!

Vad som inte är lika härligt är den pissliga inställningen fansen till Londons stolthet har på denna sidan Nordsjön.. att vi inte skäms när vi sitter och spyr galla över att vi är så dåliga, vi har världens sämsta manager och värdelös spelare mm. Fan! Vi tar tre poäng! Skitsamma Hur! Det är inte laget som spelar snyggast och roligast som vinner ligan.

Jag har idag fått uppleva natt och dag när det gäller supporterskap, jag började dagen med att se united-city med ett par vänner, sen vår match på puben och nu såg jag pools match på samma Pub. Jag säger bara en sak, vi är för dåliga på att stödja vårt lag i vått och torrt. Det spelar ingen roll vad resultatet är efter matchen, enligt Uniteds fans var de bäst. Enligt Liverpools fans var det inte en spark som var fel. Dessa supportrar ser det positiva i allt, "vi var bättre än sist" "vi sköt mest, nästa gång sitter bollarna" "spelarna behöver spela ihop sig mer" "vi hade inte domaren på vår sida" osv. Varför ska vi vara så negativa? Är det inte poängen som räknas?  

 

"Why fly if you could walk on water?"

Sral
Bild för Sral

Så bra sagt, Segerhammar. Vi framstår som bortskämda snorungar ibland...

Sral
Bild för Sral

Också kul att det klagas vitt och brett på att Wenger aldrig gör tidoga byten. Men när han som idag gör det, då blir det väldigt lite och motvillig beröm. 

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Sral wrote:

Också kul att det klagas vitt och brett på att Wenger aldrig gör tidoga byten. Men när han som idag gör det, då blir det väldigt lite och motvillig beröm. 

Förtjänar man verkligen BERÖM när man gör tidiga byten när det står 1-1 hemma mot ett tänkt bottenlag ? Det borde vara en självklarhet och ett tydligt taktiskt misslyckande att INTE göra det. Men det ärbara min åsikt. Har man 80-100 millar om året borde man åtminstone klara den delen faktiskt :D

Men nu har jag sett matchen i efterhand och läst alla kommentarer här inne, men jag saknar en sak.......

Vad tycker alla om våra 2 nya spelare då ???? Knappt läst någonting om dom här inne...

I år smäller det !

Sral
Bild för Sral

Oj. Var, när och hur är Southampton ett tänkt bottenlag? Har de inte blivit bättre varje säsong egentligen? Sexa senast, liksom. Och ska det ställas i proportion är det konstigt att det gnälls sida efter sida om Wenger inte gör tidiga byten, men ignoreras om han gör det. 

Nyförvärven? De analyserade det bra på viasat, Mustafi och Koscielny var ju inte helt samspelta, men Shkodran visade mycket vilja och attityd. Lucas var väl okej. Han var på typ rätt plats några gånger, hade något bra inlägg. Viktigt för båda att ha fått en match nu. Southampton är trots allt en tuff motståndare.

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:

Oj. Var, när och hur är Southampton ett tänkt bottenlag? Har de inte blivit bättre varje säsong egentligen? Sexa senast, liksom. Och ska det ställas i proportion är det konstigt att det gnälls sida efter sida om Wenger inte gör tidiga byten, men ignoreras om han gör det. 

Nyförvärven? De analyserade det bra på viasat, Mustafi och Koscielny var ju inte helt samspelta, men Shkodran visade mycket vilja och attityd. Lucas var väl okej. Han var på typ rätt plats några gånger, hade något bra inlägg. Viktigt för båda att ha fått en match nu. Southampton är trots allt en tuff motståndare.

southampton hade en bra säsong förra men sålt sina bästa spelare och ny coach så lär knappast upprepa den bedriften.

Rätt tröttsamt att läsa när Sral slår sig på bröstet över att han är den bäste supporten om och om igen.

Jag gav gubben beröm för tidiga byten men eftersom forumet är stendött under matcher så var det inga mer.

Som Österman säger, ska man ha beröm för att man gör det allra minsta man kan kräva av Wenger som coach?

Kul att någon jämförde oss med Uniteds o Fools fans att de är så nöjda. hur många tränare har de haft låt oss säga senaste 5 åren? Vi kanske skulle vara nöjdare om vi fick någon förändring någon gång och slapp se samma skit år in och år ut. Samma felaktiga uttagningar, samma fel taktik, samma loja attityd osv osv!

Mustafi var bra. Slog bort några enkla passningar i första och hamnade fel några ggr. Rätt osynlig i andra. Men det mesta han gjorde var bra. Rätt tuff och absolut inte rädd att ta för sig.

Perez fick inte mkt uträttat. Sprang o försökte en del men inte heller så lätt när han får Oxens jävla skitinlägg att jobba på mot ett av ligans bästa mittbackpar på huvudet. Tror han är bättre som winger.

COYG

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic

3 poäng!

nuff said :)

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Oerhört viktigt med tre poäng och egentligen det som är av betydelse. Tyvärr stämmer inte spelet på långa vägar men det sätter sig förhoppningsvis med tiden. Vi tappade mittfältet i stora perioder och en bidragande orsak var Coquelin enligt mig. Funderade på vad Wenger hade för taktiska instruktioner till dagens match, såg tamt, oinspirerat och idéfattigt ut framåt. Plus till bra byten då Lucas inte riktigt klickade framåt och Oxen körde fast på kanten.

Mustafi såg helt klart lovande ut. Eftersom man hade koll på honom sedan Italien-tiden var man aldrig orolig. Lite för het i vissa situationer men han och Koscielny kommer komplettera varandra perfekt. Kos motm i mina ögon med Santi som bubblare.

Blir intressant vilka Wenger kommer ställa upp med i en "ordinarie" elva, bra bredd på alla positioner för första gången på länge! Får vi se ett mer flytande anfallsspel och ett vassare presspel går vi en fin säsong till mötes.

 

 

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Micke, Wenger är urusel i mina ögon. Vi har ett bra lag, men Wenger får inte ut max av varje spelare, Varför?

Krav kommer jag ställa på en så otroligt fin klubb vi har och den historia vi skaffat genom åren. Vår största motståndare vi har just nu är Wenger.

Ser ni inte det, eller skiter ni i det!?

Tomas A.

Sral
Bild för Sral

Mickys, "slå sig för bröstet över att vara den bästa supportern"??? Eh, va???!!!! Är du ironisk eller vad? Det har jag aldrig någonsin hävdat. Går inte att gradera egentligen, eller hur? Och om man kan mäta sånt skulle jag knappast hamna långt upp. Har t ex bara varit och sett dem en gång i London. 

Det jag dock gång på gång säger är, varför så mycket gnäll? Det roligaste i den här tråden var väl att du lyckades gnälla på Cazorla trots att han faktiskt gjorde mål på sin straff. Men det betyder inte att du skulle vara en sämre supporter för det. 

Sral
Bild för Sral

Mickys, att det är "dött" i matchtrådar kan ju bland annat bero på att många fokuserar på matchen? Dessutom, om man inte vill läsa gnäll eller få skit och påhopp av dig för att man inte gnäller kanske man inte trivs i en sån här tråd? Vi börjar bli några stycken som inte bara gnäller trots allt.

 

 

Sral
Bild för Sral
Thomas A wrote:

Micke, Wenger är urusel i mina ögon. Vi har ett bra lag, men Wenger får inte ut max av varje spelare, Varför?

Krav kommer jag ställa på en så otroligt fin klubb vi har och den historia vi skaffat genom åren. Vår största motståndare vi har just nu är Wenger.

Ser ni inte det, eller skiter ni i det!?

Eller så tycker inte alla som du? Jag vet inte, bara en tanke... ;-P

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG
Thomas A wrote:

Micke, Wenger är urusel i mina ögon. Vi har ett bra lag, men Wenger får inte ut max av varje spelare, Varför?

Krav kommer jag ställa på en så otroligt fin klubb vi har och den historia vi skaffat genom åren. Vår största motståndare vi har just nu är Wenger.

Ser ni inte det, eller skiter ni i det!?

Det är väl snarare så att man, oavsett vad man tycker om Wenger eller laget osv, så är det i dagsläget den här tränaren och truppen vi har. Man får liksom köpa det, eftersom att allt gnäll man lassar ur sig inte bidrar med nåt överhuvudtaget.

Tex så har jag svängt från pro-Wenger till att det känns som att det är dags nu. Men jag lassar inte ur mig skit så fort nån slår bort en passning. Typ. Wenger kommer garanterat inte få sparken hur mkt jag eller nån annan skulle vilja det, så varför sprida dålig stämning. Så känner jag iaf.

Nu fortsätter vi på den inslagna vägen tycker jag! COYG

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Segerhammar
Bild för Segerhammar

Jag säger bara Kos. Snacka om att visa vägen. Motivation och vilja, inte många mittbackar som går upp och gör en cykelspark i mål.

Låt oss bara spela ihop laget och jag vill se Lucas på topp samtidigt som vi har Sanchez, Özil, Santi och Xhaka på planen. Så ska vi nog se om han kan springa på lite bra bollar.

 

"Why fly if you could walk on water?"

Pelle
Bild för Pelle
Micke wrote:
Thomas A wrote:

Precis Jocke K. Vi suger fett!

Men va fan, man kan inte påverka nåt ändå, har gett upp. Wenger är så gammal modig, så skitdålig helt enkelt!

Men gör oss alla en tjänst, då du ändå har gett upp! Sluta se matcherna, och sluta kommentera dom! Så kan du komma tillbaka när vi har en ny tränare i stället! Okej? 

Nästan så man önskar forumet hade en blockeringsfunktion.

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Mickys wrote:
Sral wrote:

Oj. Var, när och hur är Southampton ett tänkt bottenlag? Har de inte blivit bättre varje säsong egentligen? Sexa senast, liksom. Och ska det ställas i proportion är det konstigt att det gnälls sida efter sida om Wenger inte gör tidiga byten, men ignoreras om han gör det. 

Nyförvärven? De analyserade det bra på viasat, Mustafi och Koscielny var ju inte helt samspelta, men Shkodran visade mycket vilja och attityd. Lucas var väl okej. Han var på typ rätt plats några gånger, hade något bra inlägg. Viktigt för båda att ha fått en match nu. Southampton är trots allt en tuff motståndare.

southampton hade en bra säsong förra men sålt sina bästa spelare och ny coach så lär knappast upprepa den bedriften.

Rätt tröttsamt att läsa när Sral slår sig på bröstet över att han är den bäste supporten om och om igen.

Jag gav gubben beröm för tidiga byten men eftersom forumet är stendött under matcher så var det inga mer.

Som Österman säger, ska man ha beröm för att man gör det allra minsta man kan kräva av Wenger som coach?

Kul att någon jämförde oss med Uniteds o Fools fans att de är så nöjda. hur många tränare har de haft låt oss säga senaste 5 åren? Vi kanske skulle vara nöjdare om vi fick någon förändring någon gång och slapp se samma skit år in och år ut. Samma felaktiga uttagningar, samma fel taktik, samma loja attityd osv osv!

Mustafi var bra. Slog bort några enkla passningar i första och hamnade fel några ggr. Rätt osynlig i andra. Men det mesta han gjorde var bra. Rätt tuff och absolut inte rädd att ta för sig.

Perez fick inte mkt uträttat. Sprang o försökte en del men inte heller så lätt när han får Oxens jävla skitinlägg att jobba på mot ett av ligans bästa mittbackpar på huvudet. Tror han är bättre som winger.

Mickys, glöm dock inte att vi kommit före Liverpool,4 av de 5 säsongerna och före United tre av dom.

Logiskt sett borde alltså vi bara mer nöjda än vad dom är, sug på den du. ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Sidor