Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Arsenal - Chelsea 24/9 18.30

172 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
A Hellström
Bild för A Hellström
Arsenal - Chelsea 24/9 18.30

Dags att börja uppsnacket nu! Grymt taggad inför helgen! 

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Får vi bort Hazards fart med sitt vrid och vänd så vinner vi!!!

AFC

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Låt inte Diego reta upp nån den här gången

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Dammit. Tror jag missar matchen.

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Zille
Bild för Zille

Ska bli intressant att se hur det går i matchen! Dock osäker på om hur mycket jag kan se iom att jag eventuellt ska ut och äta på restaurang för att fira att farsan fyllde 50 härom veckan. 

Håller med Jackie om att det blir viktigt att kontrollera Hazard och inte ge honom för mycket ytor där han kan komma med hög fart. Sen så måste man ju ständigt även passa sig för ärkegrisen Costa och hans fulspel. Inga onödiga utvisningar likt den Gabriel drog på dog förra säsongen.

Chelsea brukar vi ju ha vårt för men känslan är bra inför lördag och jag tror att vi vinner den här matchen. Med 2-1.

Elias Bard
Bild för Elias Bard

ser ju hellre att Oxen startar än Walcott,Bellerin kommer behöva understöd!

AFC

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
SuperJackie wrote:

ser ju hellre att Oxen startar än Walcott,Bellerin kommer behöva understöd!

Walcott har ju arbetat bra i försvaret denna säsongen. 

Zille
Bild för Zille

Ja, Walcott har spelat ganska bra såhär i inledningen på säsongen. Jag ser hellre att han startar än Oxen den här matchen. Oxen har inte fått så mycket uträttat i en del av matcherna han har spelat. 

Hoppas att Alexis är tillbaka i sin vanliga position den här matchen så vi kan utnyttja hans kvaliteer till fullo!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Ja, oxen är ju inget defensivt snille. Många gånger chanstagande och bolldrällande. Men ärligt talat vet jag inte vilken uppställning jag vill se på striker och yttrar. Egentligen inte heller på defensivt mitt. Så egentligen bara back 5 & Özil som tar ut sig själva

Zille
Bild för Zille

Cech

Bellerin - Mustafi - Kos - Monreal

Coq - Santi

Walcott - Özil - Alexis 

Giroud 

Detta tror jag är en rimlig uppställning som vi kan få se. Alt att Alexis spelar striker med Iwobi eller Oxen på kanten.

Vicious
Bild för Vicious

Chelseas försvar ser riktigt virrigt ut i andra matcher, men så fort vi möts så är det som att det händer något och de ser hur stabila ut som helst. Cahill som gör misstag i varje match numera lär väl vara rena väggen på lördag. Fan det får bli ett slut på det där nu. Dags att köra över skiten bara!

#Championship

B-G
Bild för B-G

Beslutsångest i vilket lag jag vill se.  Walcott mot Chelsea kan funka...men Iwobi är inte lätt att peta just nu.  Låt mig fundera. 

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag tror att Wenger kommer spela Cazorla/Coq med Iwobi, Özil, Walcott och Alexis på topp.

Men det skulle vara intressant att se Lucas på topp tillsammans med Alexis, Özil och Walcott. Chelsea hade otroliga problem mot Liverpools fart. Jag skulle vilja se oss göra något liknande.

Be excited!

Dosa
Bild för Dosa

Vi spelar på Emirates, då ska vi plöja av dom med bästa möjliga offensiva uppställning. eventuellt skicka upp Alexis/Perez för speed, men tror Conte kommer vilja kontra på oss så kommer inte finnas så mycket yttor att springa bakom fyrtornen, så OG kan stångas med dom innan vi gör 1-0 då kan vi fundera på att ställa om i kontring fotboll.

 

Bellerin Mustaf kos Monreal

          Xhaka Santi

Iwobi        Özil      Alexis

               OG

Rylle
Bild för Rylle

Hur än AW ställer upp laget känns det som defensiv prio är att göra det trångt på vår högersida där Hazard finns. Aldrig låta Bellerin bli ensam med belgaren. Offensivt å andra sidan känns det som vår vänsterkant är den som attackerna skall komma på. Ivanovic och Cahill är ju högst rimligt att komma till tals med.

Rylle

Glenn
Bild för Glenn
Jonas S wrote:

Jag tror att Wenger kommer spela Cazorla/Coq med Iwobi, Özil, Walcott och Alexis på topp.

Men det skulle vara intressant att se Lucas på topp tillsammans med Alexis, Özil och Walcott. Chelsea hade otroliga problem mot Liverpools fart. Jag skulle vilja se oss göra något liknande.

Tror som dig men hoppas på Itzilles uppställning med OG på topp och anchez på kanten. Vi behöver OGs huvudkvaliteter i försvarsspelet med...Chelski är alltid tunga på fasta.

Är OG tillbaka från tåskadan? Håller Wenger på att tröttna på honom och petar honom för större delen av säsongen?

Får antagligen se matchen lite senare så blir lugnt i tråden.

COYG

B-G
Bild för B-G
Jonas S wrote:

Jag tror att Wenger kommer spela Cazorla/Coq med Iwobi, Özil, Walcott och Alexis på topp.

Men det skulle vara intressant att se Lucas på topp tillsammans med Alexis, Özil och Walcott. Chelsea hade otroliga problem mot Liverpools fart. Jag skulle vilja se oss göra något liknande.

Ja, väldigt  med valmöjligheter nu.
Jag vill se följande elva.
Vill ha ett lag med fart, väljer Walcott pga rutin i stora matcher. 
Jag hoppas och tror att detta är en match för honom.
Iwobi på andra kanten då jag inte har hjärta att bänka honom efter senaste matcherna.
Hans fina passningsfot och målsinne behövs.
Alexis får fortsätta på topp, han har helt enkelt inte plats någon annanstans i min elva för dagen.
Beroende på hur Walcott/Alexis ser ut efter 45 min så sitter Perez och Giroud redo att lösa upp ev knutar.
Vad gäller Xhaka/Santi så tänker jag offensivt. Skulle dock kunna tänka mig Xhaka/Elneny eller Xhaka/Coq med. 
Hursomhelst vill jag ha med Xhaka från start, hoppas att det blir så trots hans start i veckan. 

Bellerin Mustaf kos Monreal

          Xhaka Santi

Walcott        Özil      Iwobi

               Alexis 

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S
B-G wrote:
Jonas S wrote:

Jag tror att Wenger kommer spela Cazorla/Coq med Iwobi, Özil, Walcott och Alexis på topp.

Men det skulle vara intressant att se Lucas på topp tillsammans med Alexis, Özil och Walcott. Chelsea hade otroliga problem mot Liverpools fart. Jag skulle vilja se oss göra något liknande.

Ja, väldigt  med valmöjligheter nu.
Jag vill se följande elva.
Vill ha ett lag med fart, väljer Walcott pga rutin i stora matcher. 
Jag hoppas och tror att detta är en match för honom.
Iwobi på andra kanten då jag inte har hjärta att bänka honom efter senaste matcherna.
Hans fina passningsfot och målsinne behövs.
Alexis får fortsätta på topp, han har helt enkelt inte plats någon annanstans i min elva för dagen.
Beroende på hur Walcott/Alexis ser ut efter 45 min så sitter Perez och Giroud redo att lösa upp ev knutar.
Vad gäller Xhaka/Santi så tänker jag offensivt. Skulle dock kunna tänka mig Xhaka/Elneny eller Xhaka/Coq med. 
Hursomhelst vill jag ha med Xhaka från start, hoppas att det blir så trots hans start i veckan. 

Bellerin Mustaf kos Monreal

          Xhaka Santi

Walcott        Özil      Iwobi

               Alexis 

Jag tror den där elvan är mer trolig än min. Vi fortsätter spela samma lag men stoppar i Xhaka. Jag skulle verkligen inte klaga på den uppställningen. Då har vi bra alternativ på bänken både offensivt och även Coq om vi skulle vilja försvara en ledning.

Jag är faktiskt inte överdrivet sugen på Giroud från start. Den där mystiska tåskadan tror jag inte på. Känns som det är något annat där. Har han kanske legat runt igen? :) Såg inte helt stabil ut mot PSG.

Be excited!

B-G
Bild för B-G
Jonas S wrote:
B-G wrote:
Jonas S wrote:

Jag tror att Wenger kommer spela Cazorla/Coq med Iwobi, Özil, Walcott och Alexis på topp.

Men det skulle vara intressant att se Lucas på topp tillsammans med Alexis, Özil och Walcott. Chelsea hade otroliga problem mot Liverpools fart. Jag skulle vilja se oss göra något liknande.

Ja, väldigt  med valmöjligheter nu.
Jag vill se följande elva.
Vill ha ett lag med fart, väljer Walcott pga rutin i stora matcher. 
Jag hoppas och tror att detta är en match för honom.
Iwobi på andra kanten då jag inte har hjärta att bänka honom efter senaste matcherna.
Hans fina passningsfot och målsinne behövs.
Alexis får fortsätta på topp, han har helt enkelt inte plats någon annanstans i min elva för dagen.
Beroende på hur Walcott/Alexis ser ut efter 45 min så sitter Perez och Giroud redo att lösa upp ev knutar.
Vad gäller Xhaka/Santi så tänker jag offensivt. Skulle dock kunna tänka mig Xhaka/Elneny eller Xhaka/Coq med. 
Hursomhelst vill jag ha med Xhaka från start, hoppas att det blir så trots hans start i veckan. 

Bellerin Mustaf kos Monreal

          Xhaka Santi

Walcott        Özil      Iwobi

               Alexis 

Jag tror den där elvan är mer trolig än min. Vi fortsätter spela samma lag men stoppar i Xhaka. Jag skulle verkligen inte klaga på den uppställningen. Då har vi bra alternativ på bänken både offensivt och även Coq om vi skulle vilja försvara en ledning.

Jag är faktiskt inte överdrivet sugen på Giroud från start. Den där mystiska tåskadan tror jag inte på. Känns som det är något annat där. Har han kanske legat runt igen? :) Såg inte helt stabil ut mot PSG.

i don't blame him with that look. 

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S
B-G wrote:

i don't blame him with that look. 

Jag tror det är bra för alla parter. Giroud vilar upp sig och får bråka av sig lite med både frugan och Wenger. Sedan kommer han tillbaka bättre och mer motiverad. Fransmän är komplicerade varelser.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn

Vill också se Xhaka men lär väl inte hända då han spelade 90 min senast. Helt i onödan.

Blir Coq och Santi tills någon av de blir skadad eller gör bort sig ordentligt. Wenger tar inga obekväma beslut att peta spelare...han låter de peta sig själva. :-)

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S
Mickys wrote:

Vill också se Xhaka men lär väl inte hända då han spelade 90 min senast. Helt i onödan.

Blir Coq och Santi tills någon av de blir skadad eller gör bort sig ordentligt. Wenger tar inga obekväma beslut att peta spelare...han låter de peta sig själva. :-)

Jag tror mer att han är ovillig att stöka om i startelva inför specifikt motstånd eller i enskilda matcher. Att han kanske behåller spelare trots dålig form för att kunna hålla startelvan intakt. Flexibilitet är inte något jag förknippar med Wengers lag. Och dels har han inte haft speciellt många alternativ till sitt förfogande. Kanske för att han i princip köpt samma typ av spelare år efter år.

Nu är det lite annorluna i och med att det inte är helt 100% säkert vilken startelva vi ställer upp i morgon. Och vi har större variation i truppen. Det är inte solklart för Conte hur han skall anpassa sitt spel till Arsenal. Vi har i alla fall i teorin en hel del olika möjligheter. För Mourinho brukar det ju vara busenkelt. Han har vetat exakt vilka spelare Wenger kommer starta och exakt hur Arsenal kommer spela. Nu är det lite mer oklart i alla fall.

Be excited!

Woody
Bild för Woody

Wenger ska ta ut bästa laget. Ibland verkar han trampa snett i det avseendet. Spelare som sedan inte presterar ska bytas ut snabbt, något man allt för sällan ser i dessa dagar. Daltande med spoiled brats således. Hoppas få se Xhaka så att man förstår hur kass han är eftersom han ej startar. För övrigt är aversionen gentemot Ryssen inte lika stark då han verkar spendera sina oetiska pengar på annat än leksaken. En tydlig seger ska det så klart vara och då utan PingPong och dutt dutt dutt. Rock on !

Isak Selling
Bild för Isak Selling
Jonas S wrote:
B-G wrote:
Jonas S wrote:

Jag tror att Wenger kommer spela Cazorla/Coq med Iwobi, Özil, Walcott och Alexis på topp.

Men det skulle vara intressant att se Lucas på topp tillsammans med Alexis, Özil och Walcott. Chelsea hade otroliga problem mot Liverpools fart. Jag skulle vilja se oss göra något liknande.

Ja, väldigt  med valmöjligheter nu.
Jag vill se följande elva.
Vill ha ett lag med fart, väljer Walcott pga rutin i stora matcher. 
Jag hoppas och tror att detta är en match för honom.
Iwobi på andra kanten då jag inte har hjärta att bänka honom efter senaste matcherna.
Hans fina passningsfot och målsinne behövs.
Alexis får fortsätta på topp, han har helt enkelt inte plats någon annanstans i min elva för dagen.
Beroende på hur Walcott/Alexis ser ut efter 45 min så sitter Perez och Giroud redo att lösa upp ev knutar.
Vad gäller Xhaka/Santi så tänker jag offensivt. Skulle dock kunna tänka mig Xhaka/Elneny eller Xhaka/Coq med. 
Hursomhelst vill jag ha med Xhaka från start, hoppas att det blir så trots hans start i veckan. 

Bellerin Mustaf kos Monreal

          Xhaka Santi

Walcott        Özil      Iwobi

               Alexis 

Jag tror den där elvan är mer trolig än min. Vi fortsätter spela samma lag men stoppar i Xhaka. Jag skulle verkligen inte klaga på den uppställningen. Då har vi bra alternativ på bänken både offensivt och även Coq om vi skulle vilja försvara en ledning.

Jag är faktiskt inte överdrivet sugen på Giroud från start. Den där mystiska tåskadan tror jag inte på. Känns som det är något annat där. Har han kanske legat runt igen? :) Såg inte helt stabil ut mot PSG.

Vill se exakt den där startelvan! Och som Jonas S säger, det ger oss många fina alternativ på bänken att kunna förändra matchen. Coq/Elneny är perfekt att slänga in med 15-20 kvar för att stänga ytor och vinna boll. Även bra offensiva alternativ beroende på hur matchen utvecklar sig.

Känns som Xhaka - Cazorla är det vi behöver köra på för att kunna kontrollera matchen imorgon. Klarar vi av att styra spelet och diktera tempot ökar det våra chanser oerhört. Xhakas passningar som skär genom motståndarnas mittfält och hittar in till Özil med flera är en nyckel enligt mig, särsklit när vi möter Matic och Kante. Gillar även trion runt Özil, känns som en väldigt bra kombination. En Alexis som jobbar hårt, en djupledslöpande Walcott och en smart Iwobi på andra kanten.

Jonas S
Bild för Jonas S

Bra fart är nog det vi behöver för att besegra Chelsea. Och Xhaka är ju just en spelare som snabbt kan få fram bollen till anfallare med sitt passningsspel.

Det som vi måste utnyttja är Chelseas för tillfället lite flummiga försvarsspel. Conte vill spela med en högre backlinje och ett mer aktivt försvarsspel än det vi sett från Chelsea senaste åren. Som de spelat i de matcher jag sett har det varit lite av varje. Ibland står det lågt och ibland trycker de på när Conte står och viftar vid sidlinjen. Det ser inte så organiserat och kompakt ut som man vant sig vid från Chelsea. Det där kan kosta mot Arsenal om vi drar upp tempot direkt som Liverpool gjorde.

Conte har inte fått ihop spelet än. Men han har varit skicklig på att justera sitt lag i matcherna och jag tyckte tillslut att Liverpoolmatchen blev väldigt jämn. Chelsea hade kunnat vända den matchen i andra halvlek. De är för tillfället långt ifrån ligans bästa lag men ett riktigt tufft test för oss.

Be excited!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Skiter i elvan, blir 2-1 till oss iaf..

Skönt att äntligen tvåla dit dom !

Wohoo 3p

I år smäller det !

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Helt rätt Österman! 2-1 känns bra, och kul att den "gamla" elvan vaknat!

Känns så otroligt mycket bättre än för bara några veckor sedan!

Tomas A.

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Ett litet tillägg är att det är så bra att Cazorla är tillbaka, han är vår "motor" på mittfältet!

Enligt min mening vår viktigaste spelare!

 
 

Tomas A.

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Arsenal XI; Cech; Bellerin Mustafi Koscielny Monreal; Coquelin Cazorla; Iwobi Özil Walcott; Sanchez. Giroud on the bench. #afc #cfc

Jonas S
Bild för Jonas S
Kaiser Özil wrote:

Arsenal XI; Cech; Bellerin Mustafi Koscielny Monreal; Coquelin Cazorla; Iwobi Özil Walcott; Sanchez. Giroud on the bench. #afc #cfc

Grymt lag. Detta blir intressant att se.

Be excited!

gunbod
Bild för gunbod

Jag saknar Granit Xhaka, igen.

Sidor