Medlemmar: 8855 st.
Visa menyn

Arsenal - Chelsea 24/9 18.30

172 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
RoPa87
Bild för RoPa87
Sral wrote:

Gibbs har ju hängt på riktigt bra i omställningarna, tycker jag. Också klokt att försöka stänga kanten när Chelsea har haft lite mer ytor där.

Ja det har han. Men förr så blev han en femte back varav vi blev helt förvirrade i försvaret. Men idag har han tagit mittfältsrollen (dock med mer defensivt tänk) och gjort det bra!

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Tycker att vi börjar få ett riktigt kanon mittbacks par. Börjar se grymt samspelta ut.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Peter Svanholm wrote:

Tycker att vi börjar få ett riktigt kanon mittbacks par. Börjar se grymt samspelta ut.

Två riktigt spelskickliga mittbackar! Ser tajt ut. Mustafi går upp och bryter över hela halva banan. Men hela backlinjen ser äckligt säker ut idag frånsett fadäsen som Bellerin rensar undan helt magiskt

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Glädje

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Skål grabbar!!

Jesper Eskils
Bild för Jesper Eskils

Så där ja!

Mycket bättre blir det inte  :-) 

Härligt! 

Elias Johansson
Bild för Elias Johansson

Skål! Guinnes firar jag med, så jävla sweet. Trodde ärligt inte vi skulle vinna idag...

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Fantastisk insats, säsongens överlägset bästa såklart. Finns ingenting att anmärka på i mina ögon. Hoppas vi bygger vidare på detta! Så jävla gött!!

Sral
Bild för Sral

Skål på er! Ja, precis sådär vill man ju se Arsenal spela. Dessutom, när Alexis spelar på topp blir det dynamiskt, då verkar Iwobi och Walcott kunna komma fram mer, och det blir dynamiskt. Xhaka växer mer och mer till en favorit för mig.

Jonas S
Bild för Jonas S

Finns egentligen ingenting att säga efter en sådan insats. Klockrent försvarsspel, dödliga omställnignar och fokus rakt igenom.

Något som imponerar på mig är hur vi kontrollerar och genomför matchen som helhet. Vi inleder i ett otroligt tempo med en press som inte Chelsea kan hantera och skapar målchans på målchans. I andra halvlek ser vi väldigt bekväma ut när Chelsea har bollen, vi väntar in rätt omställningsmöjligheter utan att riskera speciellt mycket bakåt. Men vi blir aldrig passiva och visar inte den minsta tendens att ge Chelsea ens tillstymelse till hopp om att kunna komma tillbaka in i matchen.

Vi har under senare år jobbat och kämpat till oss segrar mot bra lag men här dominerar och kör vi över Chelsea med ett överlägset spel både defensivt och offensivt. Och taktiskt. Vi var bättre på exakt allt idag.

Be excited!

Dosa
Bild för Dosa

Innan nästa match tråg så skriver jag det Wenger tar ut. Förtroendet är 80 % tillbaka. Såg otroligt bra ut i alla lagdelar.

Bengelito
Bild för Bengelito

Alltså den här matchen var en fröjd att se på. Vilket spel, vilken kämpaglöd, vilka mål!

Arsene Wenger - He Knows, You Don't 

Sral
Bild för Sral
Jonas S wrote:

Finns egentligen ingenting att säga efter en sådan insats. Klockrent försvarsspel, dödliga omställnignar och fokus rakt igenom.

Något som imponerar på mig är hur vi kontrollerar och genomför matchen som helhet. Vi inleder i ett otroligt tempo med en press som inte Chelsea kan hantera och skapar målchans på målchans. I andra halvlek ser vi väldigt bekväma ut när Chelsea har bollen, vi väntar in rätt omställningsmöjligheter utan att riskera speciellt mycket bakåt. Men vi blir aldrig passiva och visar inte den minsta tendens att ge Chelsea ens tillstymelse till hopp om att kunna komma tillbaka in i matchen.

Vi har under senare år jobbat och kämpat till oss segrar mot bra lag men här dominerar och kör vi över Chelsea med ett överlägset spel både defensivt och offensivt. Och taktiskt. Vi var bättre på exakt allt idag.

Exakt. Det kändes aldrig ens oroligt under andra halvlek, knappt ens när Batshuayi fick sitt friläge! Smarthet och vilja fick vi se idag. :-)

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:
Jonas S wrote:

Finns egentligen ingenting att säga efter en sådan insats. Klockrent försvarsspel, dödliga omställnignar och fokus rakt igenom.

Något som imponerar på mig är hur vi kontrollerar och genomför matchen som helhet. Vi inleder i ett otroligt tempo med en press som inte Chelsea kan hantera och skapar målchans på målchans. I andra halvlek ser vi väldigt bekväma ut när Chelsea har bollen, vi väntar in rätt omställningsmöjligheter utan att riskera speciellt mycket bakåt. Men vi blir aldrig passiva och visar inte den minsta tendens att ge Chelsea ens tillstymelse till hopp om att kunna komma tillbaka in i matchen.

Vi har under senare år jobbat och kämpat till oss segrar mot bra lag men här dominerar och kör vi över Chelsea med ett överlägset spel både defensivt och offensivt. Och taktiskt. Vi var bättre på exakt allt idag.

Exakt. Det kändes aldrig ens oroligt under andra halvlek, knappt ens när Batshuayi fick sitt friläge! Smarthet och vilja fick vi se idag. :-)

Och det kändes som att vi hade en till växel att sätta in framåt i andra havlek om vi hade behövt. Vi passade runt lite i inledningen av halvleken, lät bollar gå ut till inkast och Cech sölade lite lagom vid insparkar. Vi frustrerade Chelsea men den agressiva pressen fanns fortfarande där om än inte fullt lika högt. Så vi vann fortfarande massor av bollar med agressivt försvarsspel, vassa brytningar och förstörde Chelseas omställningslägen gång på gång. Vi gjorde livet otroligt svårt för Chelsea idag.

Sedan njöt jag av att se spelare som Hazard och Fabregas lata sig i försvarsspelet och inte löpa tillbaka. Fabregas må vara bra med bollen men när han inte har boll tillför han ingenting. Idag var Fabregas fullständigt osynlig och Hazard skymtade jag till några korta sekunder på sin höjd. Annars var det Özil, Alexis, Walcott, Iwobi &Co för hela slanten. Gibbs hade en större offensiv insats under sitt defensiva inhopp än vad Hazard hade på hela matchen.

Be excited!

Isamag
Bild för Isamag

Nu vet jag inte riktigt hur Chelsea står sig mot europas toppklubbar.. och inte ens mot PL: s toppklubbar, men det här var en riktigt imponerande seger! Tittar man på våra kommande motståndare så känns det som att vi kan få en fin vinstsvit och bra med självförtroende under oktober månad. 

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Ber om ursäkt till alla här inne, jag skrev innan matchen att vi skulle vinna med 2-1 och inkassera 3 lätta och sköna poäng.

Jag va nära men det räknas inte, sorry. Hoppas ni kan ta en 3-0 seger ist :D

I år smäller det !

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

1000 positiva saker med denna match, men endast en negativ.

Hade varit så skönt om Mourinho fortfarande varit tränare för dom så det där eviga Mourinhospöket kunde försvinna från våran klubb !

Men vi får 2 chanser till i år !

I år smäller det !

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Underbart! Zappade mellan matchen & Saik-Lule, dumt beslut i efterhand! Otroliga mål! Good old Arsenal

Jocke K
Bild för Jocke K
Jimmy Österman wrote:

Ett hett londonderby som vi leder med 2-0 och det är knappt några här inne som skriver....

Är alla fulla på en pub eller glädjerunkar ni för fullt ?

Hahaha 

Vi riktiga supportrar lever oss in i och följer noga matcherna. Då sitter man för fan inte vid en dator eller en mobil och kommenterar och skriver en massa under matchen. 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Jocke K wrote:
Jimmy Österman wrote:

Ett hett londonderby som vi leder med 2-0 och det är knappt några här inne som skriver....

Är alla fulla på en pub eller glädjerunkar ni för fullt ?

Hahaha 

Vi riktiga supportrar lever oss in i och följer noga matcherna. Då sitter man för fan inte vid en dator eller en mobil och kommenterar och skriver en massa under matchen. 

"Riktiga" supportrar ? Oj den uråldriga diskussionen ska vi inte hoppa in i.  Men det är ju känt att kärringar inte kan göra två saker samtidigt så förstår att du bara gör det ena :D

I år smäller det !

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

I år smäller det !

Jonas S
Bild för Jonas S
Jimmy Österman wrote:

1000 positiva saker med denna match, men endast en negativ.

Hade varit så skönt om Mourinho fortfarande varit tränare för dom så det där eviga Mourinhospöket kunde försvinna från våran klubb !

Sant :) Men annars så var väl skadan på Coq det enda negativa. Med Xhaka på bänken så hade det ingen större betydelse i matchen. Men jag kan tänka mig att Wengers plan var att kunna spela utvilade Xhaka/Elneny mot Basel onsdag. Nu blir det en lite tuffare matching för någon av våra mittfältare. Hoppas Coq inte blir borta alltför länge.

Be excited!

Fredde
Bild för Fredde

Eran MoM? kollade precis på Wengérs uttalanden på .com och i den anslutande omröstningen så har dom alternativen Alexis, Özil, Walcott och Iwobi. Hur fan ska man kunna välja en enstaka när alla var helt galet bra?

You win some, you draw some

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

[quote=Jimmy Österman]Ber om ursäkt till alla här inne, jag skrev innan matchen att vi skulle vinna med 2-1 och inkassera 3 lätta och sköna poäng.

Jag va nära men det räknas inte, sorry. Hoppas ni kan ta en 3-0 seger ist :D[/quote Så skönt Österman!!! Äntligen!

Tomas A.

Jonas S
Bild för Jonas S
Freddee wrote:

Eran MoM? kollade precis på Wengérs uttalanden på .com och i den anslutande omröstningen så har dom alternativen Alexis, Özil, Walcott och Iwobi. Hur fan ska man kunna välja en enstaka när alla var helt galet bra?

Iwobi var den som fick den officiella utmärkelsen tror jag. Rätt ointressant efter en sådan laginsats kan jag tycka. Men jag skulle nog ge den till Özil bara får hans totala överlägsenhet rent generellt. Han såg inte ut att vara ett dugg imponerad av motståndet idag. Som att han spelade mot Sunderland :)

Be excited!

Zille
Bild för Zille

Jag var iväg och åt middag med familjen under matchen så följde endast via Livescore men har sett den nu i efterhand. Herrgud vilken seger och en härlig uppvisning. Det var verkligen klasskillnad och vi var bra både framåt och bakåt. 

Iwobi imponerar verkligen på sin kant! Kämpar, är kreativ och tekniskt och spelar mogen fotboll. Gött å se!

Jag hoppas att det inte är något allvatligt med Coq, nu har vi bra bredd på mitten som även erbjuder spets iom Xhaka men självklart vill man även ha Coq tillgänglig då han spelar riktigt bra, framförallt tillsammans med Cazorla.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Jimmy Österman wrote:
Jocke K wrote:
Jimmy Österman wrote:

Ett hett londonderby som vi leder med 2-0 och det är knappt några här inne som skriver....

Är alla fulla på en pub eller glädjerunkar ni för fullt ?

Hahaha 

Vi riktiga supportrar lever oss in i och följer noga matcherna. Då sitter man för fan inte vid en dator eller en mobil och kommenterar och skriver en massa under matchen. 

"Riktiga" supportrar ? Oj den uråldriga diskussionen ska vi inte hoppa in i.  Men det är ju känt att kärringar inte kan göra två saker samtidigt så förstår att du bara gör det ena :D

Oj. Gillar man inte att folk kommenterar i en matchtråd har man kanske inte i den att göra. Eller så kanske det blev en segeröl för mycket och följaktligen slogs en tankevurpa då det klankades ned på andra supportrars engagemang - när dom visar det på sitt sätt. Jag tror inte du menar något illa även fast det lät så, ta en öl till istället vetja! Skål Och heja Gunners!

Glenn
Bild för Glenn

Var på middag så fick se matchen inspelad. Inte läst vad någon annan tycker men här är mina 5 cent:

Fantastisk första halvlek och fantastiskt kontrollerad andra även om några mål till hade varit nice. Svårt plocka ut motm men min är KUNG KOS!!! Fullständigt lysande. Enda lilla missen när Bellerin fick springa 50m på 3 sek och reparera.

Hederomdömmen:

Mustafi börjar hitta rätt med Kos.

Sanchez grym , vilket arbete! Dock sjunker han lite för djupt ibland.

Özil grym efter 20 första lite trevande. Hopias han är på gång.

Iwobi tar steg framåt.

Bellerin grym. Hazard utraderad helt.

Kul att få se Xhaka som gör det bra!

Walle bra idag igen. Skillnaden är enorm från förra säsongen. Han jobbar grymt nu också

Synd med Coq! Borta 3 mån el längre?

Äntligen använder vi press på bollhållaren. Som jag har tjatat! Många mån vi kan få om vi anvönde det jämt

COYG

Segerhammar
Bild för Segerhammar

Oooooh! ARSENAL!!

Kollade matchen på Viaplay i mobilen och sen dess har det varit fest!! Så fantastiskt skönt, säsongens bästa insatts på precis rätt dag, genomgående bra från alla, rörlig, snabba i kontring och jagade boll högt vilket även gav resultat. Jag med flera har ifrågasatt Wenger och hans strategi med Alexis på topp, jag känner mig tystad idag, sånna här matcher är den spelartypen som Alexis väl behövliga. Iwobi sköter sig Bra, Özil var på hugget och Walcott fortsätter prestera bra. Viktig seger och viktigt att få hålla tätt bakåt. Inte mycket går upp mot en seger mot Chelsea. 

 

"Why fly if you could walk on water?"

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh
Thomas A][quote=Jimmy Österman wrote:

Ber om ursäkt till alla här inne, jag skrev innan matchen att vi skulle vinna med 2-1 och inkassera 3 lätta och sköna poäng.

Jag va nära men det räknas inte, sorry. Hoppas ni kan ta en 3-0 seger ist :D[/quote Så skönt Österman!!! Äntligen!

Tomas A.

Sidor