Medlemmar: 8855 st.
Visa menyn

Arsenal - Chelsea 24/9 18.30

172 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Thomas Axh
Bild för Thomas Axh
Thomas A][quote=Jimmy Österman wrote:

Ber om ursäkt till alla här inne, jag skrev innan matchen att vi skulle vinna med 2-1 och inkassera 3 lätta och sköna poäng.

Jag va nära men det räknas inte, sorry. Hoppas ni kan ta en 3-0 seger ist :D[/quote Så skönt Österman!!! Äntligen!

Tomas A.

Jocke K
Bild för Jocke K
Jimmy Österman wrote:
Jocke K wrote:
Jimmy Österman wrote:

Ett hett londonderby som vi leder med 2-0 och det är knappt några här inne som skriver....

Är alla fulla på en pub eller glädjerunkar ni för fullt ?

Hahaha 

Vi riktiga supportrar lever oss in i och följer noga matcherna. Då sitter man för fan inte vid en dator eller en mobil och kommenterar och skriver en massa under matchen. 

"Riktiga" supportrar ? Oj den uråldriga diskussionen ska vi inte hoppa in i.  Men det är ju känt att kärringar inte kan göra två saker samtidigt så förstår att du bara gör det ena :D

Ja det är väl för att du inte kan förstå mer än en sak....Vi som är fotbollsälskare och fd spelare vi tittar på fotbollsmatcher med helt andra ögon och intresse än de som enbart håller på laget och sitter med mobilen och dricker öl på en pub samtidigt. Det kan vara skoj det också och det gör jag också ibland men då följer man inte spelet, taktiska förändringar, individuella prestationer, platsbyten mm på samma sätt. Så är det och när Arsenal spelar då vill jag med noggrannhet följa mitt älskade lag. Däremot om jag ska se lag och matcher oavsett i vilken idrott det är så kan jag också hålla på och göra lite andra saker samtidigt som bl.a du gör för då följer man inte matchen med samma inlevelse och engagemang. Jag tror att du kanske gör så och det är inget fel men är man en Gooner sen barnsben så tror jag att man gör den andra sociala kommunikationen när matchen och spänningen är slut.  

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Glenn
Bild för Glenn
Jocke K wrote:
Jimmy Österman wrote:
Jocke K wrote:
Jimmy Österman wrote:

Ett hett londonderby som vi leder med 2-0 och det är knappt några här inne som skriver....

Är alla fulla på en pub eller glädjerunkar ni för fullt ?

Hahaha 

Vi riktiga supportrar lever oss in i och följer noga matcherna. Då sitter man för fan inte vid en dator eller en mobil och kommenterar och skriver en massa under matchen. 

"Riktiga" supportrar ? Oj den uråldriga diskussionen ska vi inte hoppa in i.  Men det är ju känt att kärringar inte kan göra två saker samtidigt så förstår att du bara gör det ena :D

Ja det är väl för att du inte kan förstå mer än en sak....Vi som är fotbollsälskare och fd spelare vi tittar på fotbollsmatcher med helt andra ögon och intresse än de som enbart håller på laget och sitter med mobilen och dricker öl på en pub samtidigt. Det kan vara skoj det också och det gör jag också ibland men då följer man inte spelet, taktiska förändringar, individuella prestationer, platsbyten mm på samma sätt. Så är det och när Arsenal spelar då vill jag med noggrannhet följa mitt älskade lag. Däremot om jag ska se lag och matcher oavsett i vilken idrott det är så kan jag också hålla på och göra lite andra saker samtidigt som bl.a du gör för då följer man inte matchen med samma inlevelse och engagemang. Jag tror att du kanske gör så och det är inget fel men är man en Gooner sen barnsben så tror jag att man gör den andra sociala kommunikationen när matchen och spänningen är slut.  

vilken nivå har du spelat på? För tror nog en majoritet här inne är gamla fotbollsspelare :-)

COYG

Elias Johansson
Bild för Elias Johansson
Jocke K wrote:
Jimmy Österman wrote:
Jocke K wrote:
Jimmy Österman wrote:

Ett hett londonderby som vi leder med 2-0 och det är knappt några här inne som skriver....

Är alla fulla på en pub eller glädjerunkar ni för fullt ?

Hahaha 

Vi riktiga supportrar lever oss in i och följer noga matcherna. Då sitter man för fan inte vid en dator eller en mobil och kommenterar och skriver en massa under matchen. 

"Riktiga" supportrar ? Oj den uråldriga diskussionen ska vi inte hoppa in i.  Men det är ju känt att kärringar inte kan göra två saker samtidigt så förstår att du bara gör det ena :D

Ja det är väl för att du inte kan förstå mer än en sak....Vi som är fotbollsälskare och fd spelare vi tittar på fotbollsmatcher med helt andra ögon och intresse än de som enbart håller på laget och sitter med mobilen och dricker öl på en pub samtidigt. Det kan vara skoj det också och det gör jag också ibland men då följer man inte spelet, taktiska förändringar, individuella prestationer, platsbyten mm på samma sätt. Så är det och när Arsenal spelar då vill jag med noggrannhet följa mitt älskade lag. Däremot om jag ska se lag och matcher oavsett i vilken idrott det är så kan jag också hålla på och göra lite andra saker samtidigt som bl.a du gör för då följer man inte matchen med samma inlevelse och engagemang. Jag tror att du kanske gör så och det är inget fel men är man en Gooner sen barnsben så tror jag att man gör den andra sociala kommunikationen när matchen och spänningen är slut.  

Detta är fan det dummaste jag läst på länge och det är ju oskönt snobberi när det kommer till supporterskap. Sitta och slänga sig med ord som fotbollsälskare och fd fotbollspelare för att kunna säga att man ser spelet på ett annat sätt...kom igen liksom, finns inte chans att du hinner se allt det du beskriver live på tvn utan repriser och sekvenser som visar vad som händer utanför bild tex.

B-G
Bild för B-G
B-G wrote:
Jonas S wrote:

Jag tror att Wenger kommer spela Cazorla/Coq med Iwobi, Özil, Walcott och Alexis på topp.

Men det skulle vara intressant att se Lucas på topp tillsammans med Alexis, Özil och Walcott. Chelsea hade otroliga problem mot Liverpools fart. Jag skulle vilja se oss göra något liknande.

Ja, väldigt  med valmöjligheter nu.
Jag vill se följande elva.
Vill ha ett lag med fart, väljer Walcott pga rutin i stora matcher. 
Jag hoppas och tror att detta är en match för honom.
Iwobi på andra kanten då jag inte har hjärta att bänka honom efter senaste matcherna.
Hans fina passningsfot och målsinne behövs.
Alexis får fortsätta på topp, han har helt enkelt inte plats någon annanstans i min elva för dagen.
Beroende på hur Walcott/Alexis ser ut efter 45 min så sitter Perez och Giroud redo att lösa upp ev knutar.
Vad gäller Xhaka/Santi så tänker jag offensivt. Skulle dock kunna tänka mig Xhaka/Elneny eller Xhaka/Coq med. 
Hursomhelst vill jag ha med Xhaka från start, hoppas att det blir så trots hans start i veckan. 

Bellerin Mustaf kos Monreal

          Xhaka Santi

Walcott        Özil      Iwobi

               Alexis 

 

B-G KNOWS!!!

Otroligt skön seger. Stämningen på Molly Malones (pub) var magisk!
20 chelsea supportrar och 3 Arsenal. Magisk!

Helvete vilket spel vi visade upp!
Nu gäller det att näter in detta som ett konstant sätt att spela. Vinnare!
Bra att vi har "lätta" matcher framöver.
Vi kom, spelade och ägde.

Ohh dear...im arriving...oh im arriving. 

Twitter @grvdga

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Bakfull som en jävla gris!!

Men vem fan bryr sig!?

This is The Arsenal!!

AFC

Tosse
Bild för Tosse

Så underbart hur Kos och Mustafi tillsammans irriterade och raderade ut Costa. Han blev ju så fruktansvärt frustrerad att han nästan började lipa. 

https://youtu.be/MklMjmWXXbM

Sral
Bild för Sral

Kan vi kanske börja enas om att Alexis på topp tar sig? Tycker han visade på flera sätt, inte minst på ledningsmålet, att han funkar där. Som andra har varit inne på, får vi en väldig rörlighet bland spelarna där framme. 

Stämmer in i hyllningskörerna för Theo, men Iwobi ska också ha en del av kakan. Man of the match blev han utsedd till, och man ska inte glömma att han är precis lika mycket en Arsenal-produkt som Wilshere.

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Ja, det här är Arsenal!! Så kul att äntligen Wenger väljer "rätt" spelare! Jag är imponerad av sättet vi genomförde matchen på. Snabba passningar och högt tempo, det är Arsenal! Så skööönt!! med vinst mot Chelsea!

 

Tomas A.

Sral
Bild för Sral

Wenger har väl i stort sett varit konsekvent i sina laguttagningar, så man kanske kan säga att han varit rätt ute tidigare också? :-)

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Jag tycker inte Wenger tidigare visat engagemang i det han gör, inte vad man sett i rutan och resultat mössigt iaf.

Nu känns det som att vi fått ny energi och vi ser bättre ut än på många år.

Wenger verkar också vara mer "på" än på länge! Eller vad säger ni?

Det känns som om vi nu äntligen kan utmana om liga titeln! Tvåa, förvisso förra året, men nu så ska vi ta titeln!!

Tomas A.

Sral
Bild för Sral

Jag tror verkligen att han har engagemang. Tv-bilder kan vara bedrägliga. Bara för att det nu verkar hippt med tränare som studsar omkring likt Klopp,  Conte eller Simeone säger det inget om  tränarens engagemang egentligen. Ganska uppenbart att Wenger brinner för det här, vilket han också sagt flera gånger. To m mer nu när han vet att hans tid i klubben är begränsad. 

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Det känns iaf som vi har något stort på gång! En känsla som iaf inte jag kännt på många många år, ja sedan första gången jag såg Arsenal live 2005. 

Nu ser man lite av samma spel som då, en härlig känsla!

Tomas A.

Sral
Bild för Sral

Utan tvekan är vi bättre än på många år. Jag tycker iofs att vi har sett bit för bit falla på plats under några säsonger nu, sen får vi se hur långt detta räcker. Ligan känns otroligt oviss. 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Jag älskar presspelet vi kör med i år. Knappast någon engångsförteelse igår. Matchen mot Liverpool presspelade vi framgångsrikt under inledningen, sen fallerade vi. Men nu har det börjat sitta och det känns så jävla gött när vi har den här typen av lag på banan. Vi skär djupa hål i Chelseas mittfält och kommer med fart och folk mot Chelseas backlinje, herrrar som är beroende av sina dm då de inte har följsamheten när våra snabbingar tar maxlöpet. Framförallt Alexis, Walcott, Iwobi men även Özil sliter och går i djupet med vältajmade långa löpningar. Gillar variationen i spelet. Plus så klart påfyllning från ytterbackar, främst Bellerin som kommer inåt i banan ibland också. En fröjd, kan inte sluta njuta än på ett tag!

Sral
Bild för Sral

Precis. Med andra ord, ännu fler belägg för att Alexis faktiskt funkar på topp, att vi försökte med Vardy och att vi värvade Lucas? 

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Jocke K wrote:
Jimmy Österman wrote:
Jocke K wrote:
Jimmy Österman wrote:

Ett hett londonderby som vi leder med 2-0 och det är knappt några här inne som skriver....

Är alla fulla på en pub eller glädjerunkar ni för fullt ?

Hahaha 

Vi riktiga supportrar lever oss in i och följer noga matcherna. Då sitter man för fan inte vid en dator eller en mobil och kommenterar och skriver en massa under matchen. 

"Riktiga" supportrar ? Oj den uråldriga diskussionen ska vi inte hoppa in i.  Men det är ju känt att kärringar inte kan göra två saker samtidigt så förstår att du bara gör det ena :D

Ja det är väl för att du inte kan förstå mer än en sak....Vi som är fotbollsälskare och fd spelare vi tittar på fotbollsmatcher med helt andra ögon och intresse än de som enbart håller på laget och sitter med mobilen och dricker öl på en pub samtidigt. Det kan vara skoj det också och det gör jag också ibland men då följer man inte spelet, taktiska förändringar, individuella prestationer, platsbyten mm på samma sätt. Så är det och när Arsenal spelar då vill jag med noggrannhet följa mitt älskade lag. Däremot om jag ska se lag och matcher oavsett i vilken idrott det är så kan jag också hålla på och göra lite andra saker samtidigt som bl.a du gör för då följer man inte matchen med samma inlevelse och engagemang. Jag tror att du kanske gör så och det är inget fel men är man en Gooner sen barnsben så tror jag att man gör den andra sociala kommunikationen när matchen och spänningen är slut.  

Haha jag har hejar på Arsenal sedan barnsben och spelat fotboll själv i 8 år så jag ser nog på fotbollsmatcher med samma ögon som dig. Vet inte riktigt hur du kunde anta att jag inte varit en fd fotbollsspelare i denna diskussion.......?!

Men skit samma ! :D

I år smäller det !

Fredde
Bild för Fredde
Jonas S wrote:
Freddee wrote:

Eran MoM? kollade precis på Wengérs uttalanden på .com och i den anslutande omröstningen så har dom alternativen Alexis, Özil, Walcott och Iwobi. Hur fan ska man kunna välja en enstaka när alla var helt galet bra?

Iwobi var den som fick den officiella utmärkelsen tror jag. Rätt ointressant efter en sådan laginsats kan jag tycka. Men jag skulle nog ge den till Özil bara får hans totala överlägsenhet rent generellt. Han såg inte ut att vara ett dugg imponerad av motståndet idag. Som att han spelade mot Sunderland :)

Lite ditt jag ville komma, även om det nu var intressant så är det ganska omöjligt att plocka ut en enskild spelare som var bätre än någon annan. Kan man ta Wengér som fick ihop laget, taktiken och utförandet på planen utomordentligt bra? Hyllas den som hyllas bör.

Och Giroud? Vi såg ju klart bättre utan honom. Sanchez trodde jag på som anfallare när han kom, men har senare vacklat där eftersom han inte sett så bra ut samtidigt som han är våran bästa ytter. Igår gör han det förbannat bra. Om Walcott kan fortsätta såhär (han har haft såna här perioder tidigare säsonger också) så finns det helt enkelt ingen väg in för Giroud.

You win some, you draw some

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Ja Giroud... Undra vad han känner mitt i allt det här :D han kanske gör en Coq och lägger om som sitt sätt nu när han utmanas om platsen av en helt annan spelstil. Får vi den snabbe tekniske Giroud som aldrig någonsin vänder ryggen mot motståndarnas mål? Som framöver enbart slår ut med armarna i händelse av att bollen inte kommer i steget framför honom? ;)

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Kan vi kanske börja enas om att Alexis på topp tar sig? Tycker han visade på flera sätt, inte minst på ledningsmålet, att han funkar där. Som andra har varit inne på, får vi en väldig rörlighet bland spelarna där framme.

Det jag varit tveksam mot med att spela Alexis centralt är hans tendens att komma ner djupt, hämta boll och att han hela tiden vill vara delaktig i spelet. Att han inte är nog diciplinerad att verkligen vara tillgänglig på topp för att kunna sätta press på mittbackarna. Men det sjuka med Alexis är att han faktiskt fysiskt klarar av att både tillföra i djupleddsspelet, sätta press på mittbackarna och droppa ned i planen. Hans ork och arbetskapacitet är omänsklig.

Sedan är det väl just som du säger rörelsen bland spelarna där framme som just nu fungerar. När Alexis droppar ned fyller Walcott på centralt och Bellerin kommer upp på höger kanten. Eller så trycker Özil fram med Cazorla som en ytterligare kreativ kraft bakom. Iwobi kan också gå in centralt och Alexis kan komma ut på vänsterkanten. När vi kommer till lägen har vi ofta två eller till och med tre alternativ i boxen när vi med Giroud oftast bara hade en. Det känns som det hela tiden finns passningsalternativ och spelare som löper både centralt och på kanterna. Walcott verkar verkligen ha fattat sin roll tillsammans med Alexis i mitten. Vilket funkar otroligt bra när Bellerin hela tiden är ett alternativ i djupled till höger när Walott hamnar mer centralt.

Sedan är det en förutsättning att alla offensiva spelare jobbar stenhårt i pressen för att detta skall fungera 100%. Alla måste jaga och försöka vinna tillbaka bollen. För vi kommer tappa boll och det kommer skapas omställnignslägen för motståndaren. Men nu har vi ju spelare på mittfältet som kan hantera detta. Och väldigt kvicka och skickliga mittbackar på det. Både Kos och Mustafi klarar av att gå upp och bryta tidigt vilket är viktigt.

Det krävs betydligt mer av laget att spela som vi gjort denna säsong. Kanske är det först den här säsongen som vi har nog bra spelare för att kunna spela ett så rörligt och dynamiskt anfallsspel i kombination med ett agressivt försvarsspel. 

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Japp, allting måste sitta för att det ska funka. Men när vi pressar som igår och när det är en sådan rörelse kan Alexis droppa ner ibland, precis som du säger. Nu kan vi inte förvänta oss att vi kommer att spela lika bra i alla matcher, det kan väl inget lag, men vi har ju också alternativ. Det gör ju faktiskt Giroud gott att bli bänkad, han brukar svara bra på det, och Lucas kommer att få mer speltid. Möjligt att Walcott och/eller Iwobi hamnar i en svacka eller blir skadad, men då har vi även där alternativ. Dessutom kan det vara bra att ha ett annat sätt att spela, som vi får med Giroud på topp.

B-G
Bild för B-G

Hoppas vi kan få se Sanogo snart. Kanske vila Alexis nästa match och spela Giroud 1 HL för att sen spela Sanogo.
Sagan Sanogo är inte färdigskriven ännu :) 

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral

Var är Sanogo? Har han ens spelat i reserverna? Någon som har koll?

Glenn
Bild för Glenn

Skeppa Sanogo till Kina för 2 backar läsk för han kommer aldrig bidra med något till den här klubben. Snacka om slöseri med pengar

COYG

Sral
Bild för Sral

Han sitter väl knappast på den högsta lönen i laget och kom gratis. Värt att chansa ibland. 

gunbod
Bild för gunbod

Jag tycker ju som de flesta andra här att vi gör en fantstisk match igår mot ett bra lag dessutom som gör det hela till en riktigt bra fotbollsmatch vilket de även var inne på i studion. Sedan gör det ju inte saken sämre heller att vi mosade dem både bokstavligt och bildlikt. Min åsikt är att så här bra blir det när vi äntligen öppnade plånboken och köpte in de nödvändiga spelarna vi behövde för att få till detta.

Man bygger ju som de flesta vet ett lag bakifrån, nu har vi med främst Mustafi fått ett mittbackspar som trots ganska begränsad tid tillsammans gjorde det fullkomligt lysande och det ger en väldig stabilitet och ett lugn genom hela laget. Fullkomligt underbart att se hur både Kos och Mustafi totalt förnedrade en stackars gråtfärdig ärkegris som Costa igår.

Att sedan vår offensiv ser både så mycket rakare och snabbare ut beror väl främst på att vi nu fått in flera passningsfötter i laget. Det är väl inte så konstigt att Özil ser så bra ut med sina nya lekkamrater, spelare som både Granit Xhaka och Elneny är ju "hyfsade" passningsspelare. Hur såg det inte ut förra säsongen utan båda dessa samt en långtidsskada Cazorla, då fick ju Özil sköta om allt. Jack Wilshere behöver vi väl inte ens nämna va ?

Att sedan Walcott hittat tillbaka och gör sin bästa säsongsstart i mannaminne kan ju bero på att han varit skadefri ovanligt länge för att vara honom, sedan har vi ju även en sådan som Iwobi som går från klarhet till klarhet sedan han fick speltid i slutet på förra säsongen. Även Oxen har ju blandat mindre friskt hittills för att vara honom.

Det kanske inte är så konstigt heller att då en sådan som Alexis Sanchez börjar hitta rätt i sin nya position med en sådan omgivning ? Så rakt och snabbt som vi börjat spela på sistone var det länge sedan man såg och verkligen något man saknat alldeles för länge. Då ska man ju även ha i minne att det finns en sådan som Perez som också visat framfötterna vid de få speltillfällen han fått. Sedan har vi ju även Giroud samt även de skadade Ramsey och Welbeck som ska in i truppen så småning om också. Med ett för tillfället även gynnsamt skadeläge så ser det just nu väldigt ljust ut.

Största förändringen till att det ser så bra ut senaste matcherna lägger iaf jag på våra nyförvärv, de som är anledningen till att vi kan spela som vi gör för tillfället, ibland måste man öppna plånkan och handla de som behövs, då kan man få denna effekt på ett lag.

Jag gillar verkligen den version av Arsenal som jag såg senast igår, fullständigt älskar en sådan som Granit Xhaka och vill se honom på planen så ofta som möjligt. Fanns ingen matchens lirare för mig igår,en helt fantastisk laginsats.

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Japp, allting måste sitta för att det ska funka. Men när vi pressar som igår och när det är en sådan rörelse kan Alexis droppa ner ibland, precis som du säger. Nu kan vi inte förvänta oss att vi kommer att spela lika bra i alla matcher, det kan väl inget lag, men vi har ju också alternativ. Det gör ju faktiskt Giroud gott att bli bänkad, han brukar svara bra på det, och Lucas kommer att få mer speltid. Möjligt att Walcott och/eller Iwobi hamnar i en svacka eller blir skadad, men då har vi även där alternativ. Dessutom kan det vara bra att ha ett annat sätt att spela, som vi får med Giroud på topp.

Dock tror jag vi kommer få se mer av detta. Vi har Pérez som kan spela en liknande roll som Alexis och jag tror detta spelet passar många av våra viktigaste spelare betydligt bättre än spelet med Giroud på plan. Giroud är nyttig och han kommer såklart även starta matcher. Kanske hade han startat mot Basel på onsdag om han inte varit avstängd. Men det blir kanske en lite mer tillbakadragen roll för Giroud den här säsongen mot vad vi sett tidigare.

För bevisligen har Wenger tänkt om lite inför denna säsong. Förmodligen har han insett att vi bara kan ta oss så långt med Giroud. Och att han inte får ut maximalt av det här laget med honom på topp. Det tror jag de flesta håller med om. Men få trodde nog att Alexis var en väg fram utan snarare en värvning.

Kanske är detta säsongen vårt spel tar ett stort kliv framåt från det vi sett under senare år med Giroud. Hoppas. Jag tycker det känns som att Wenger är på väg mot något väldigt spännande här.

Sedan lär väl skadorna komma och allt skita sig som vanligt :) Men vem vet.

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Det är inte en alltför vågad gissning att säga att Wenger var velat ha det här spelet tidigare också. Han har ju testat Alexis på topp tidigare, och även Walcott fick en del speltid där bland annat förra säsongen. Tror också att han haft liknande tankar med Welbeck, som jag inte hoppas att vi ska behöva räkna bort i längden. Sen har som sagt Giroud ofta svarat bra på petningar, så vi ska inte glömma honom heller. Men jag föredrar ju en trio där framme som är så dynamisk och spännande som vi nu har med Iwobi,Alexis och Walcott. 

Japp, skador får vi väl räkna med. Ramsey har ju redan en skada som verkar  riktigt besvärlig. Nu ska jag ta i trä, men det KÄNNS som att vi har en trupp rustad för skador på vilken lagdel som helst, egentligen. Om t ex Cazorla skulle gå sönder igen har vi ju Xhaka och Elneny som också är spelskickliga, vi har plötsligt Alexis, Lucas och Giroud som alternativ på topp, och t om i försvaret ser vi ut att ha bredd. Liksom Gibbs, Holding, Gabriel och Mertesacker...inte illa. Orosmomentet är väl då högerbacken. Är Maitland-Niles backup? Vad har hänt med Debuchy egentligen? Är Jenko ett alternativ när han väl är hel?

Sral
Bild för Sral

Förresten, roligt att så många är positiva nu! Jag vet, vinner vi blir fler det, men det hade lika väl kunnat heta att man inte ska bli för glad för en match. Men nu känns alla faktiskt optimistiska. Kul! :-)

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Sral wrote:

Förresten, roligt att så många är positiva nu! Jag vet, vinner vi blir fler det, men det hade lika väl kunnat heta att man inte ska bli för glad för en match. Men nu känns alla faktiskt optimistiska. Kul! :-)

Självklart är jag over the moon över 3p mot äckelChelsea och alla negativa sviter mot dom bröts. Men det som gjorde mig gladast i matchen är SÄTTET vi spelar på i första hl. (Andra skiter jag i för där stänger vi bara ner dom totalt och hade inga förhoppningar om ytterligare finlir)

Jag såg en glädje i spelarnas ögon även innan första målet, det fanns en hunger som man inte sätt innan. Det va en glöd som liknar en majbrasa i omställningarna. Det såg nästan ut som att det va en vinna eller försvinna match i attityden. Inga nervösa defensiva 20 min för att sedan försöka lyfta laget. Nej nej, man tömde hela krutförrådet vid avspark och lekte sänka skepp med Chelseas försvarsspelare!

Anfaller vi med den glöden och viljan i alla matcher skulle vi dansa hem ligan på ett ben med en flaska Kapten Morgan innan matchstart. Fy fan, första 45min va som en lång orgie med vackra kvinnor. Man ville inte att det skulle ta slut !

Vackert och hatten av för samtliga inblandade som skapade fotbollsporr som förtjänar 3 Oscar efter 45 min !

I år smäller det !

Sidor