Medlemmar: 8835 st.
Visa menyn

Liverpool-Arsenal.

246 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
George Adams
Bild för George Adams
Tomas Horvatic wrote:

Har inte påstått det heller. Men nämn en klubb som inte mår bra som vinner sin liga...

Arsenal har stora problem just nu! De blir ju inte bättre av att lagets hjärta ger upp mitt i brinnande säsong.

Men att han petas efter bråk är inget Wenger ska lastas för. En chef måste markera!

Men Tomas!

Det gäller väl Wengers chefer också?

Ett stort problem i vår klubb...

Glenn
Bild för Glenn
Tomas Horvatic wrote:

Arsenal har större problem än lite bråk. Därför leder inte vi ligan. Är för ett byte av coach, det är ett måste!

Men föraktet mot Wenger har gått lite för långt. Jag försvarar hans beslut att peta Alexis efter bråk. Att spelare petas pga bråk är inget nytt men bara för att det är Wenger så kommer han kritiseras för detta också..

men du vet ju inte vad bråket handlar om. Hur kan du då ta ställning???? Flera spelare ska ha varit involverade. Vet du vilka det var? Spelade de matchen? Om han betedde sig så hemskt varför lämnades han inte hemma som Costa gjordes? Varflr byttes han in i minut 46? Vad signalerar det? Ajabaja nu var du lite dum men eftersom du är bäst så får du spela ändå men bara halva matchen när den ändå är körd.

Jag tror det mer är en markering för att Sanchez inte gillar den väg klubben väljer som troligen skiljer sig från den han blivit lovad när han kom och som flera andra spelare tidigare har blivit lovade men ej uppfyllda. Därför vill han lämna i sommar.

Klart klubben har mkt större problem än ett bråk. Bråk kan vara bra ibland. En chans att rensa luft och börja om. Vårt lags deep talks har ju inte gett effekt tidigare.

Sen är jag för laget och att ingen är större än klubben. Men många framgångsrika lag har en stjärna/diva och ett lag rätt ihopkomponerat har råd att ha det. Men jag dömmer ingen i denna fight utan att veta mer.

COYG

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic

Absolut! Det har jag sagt många ggr. Men tyvärr har vi inte en sådan ägare. De bryr sig inte.

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Mickys wrote:
Tomas Horvatic wrote:

Arsenal har större problem än lite bråk. Därför leder inte vi ligan. Är för ett byte av coach, det är ett måste!

Men föraktet mot Wenger har gått lite för långt. Jag försvarar hans beslut att peta Alexis efter bråk. Att spelare petas pga bråk är inget nytt men bara för att det är Wenger så kommer han kritiseras för detta också..

men du vet ju inte vad bråket handlar om. Hur kan du då ta ställning???? Flera spelare ska ha varit involverade. Vet du vilka det var? Spelade de matchen? Om han betedde sig så hemskt varför lämnades han inte hemma som Costa gjordes? Varflr byttes han in i minut 46? Vad signalerar det? Ajabaja nu var du lite dum men eftersom du är bäst så får du spela ändå men bara halva matchen när den ändå är körd.

Jag tror det mer är en markering för att Sanchez inte gillar den väg klubben väljer som troligen skiljer sig från den han blivit lovad när han kom och som flera andra spelare tidigare har blivit lovade men ej uppfyllda. Därför vill han lämna i sommar.

Klart klubben har mkt större problem än ett bråk. Bråk kan vara bra ibland. En chans att rensa luft och börja om. Vårt lags deep talks har ju inte gett effekt tidigare.

Sen är jag för laget och att ingen är större än klubben. Men många framgångsrika lag har en stjärna/diva och ett lag rätt ihopkomponerat har råd att ha det. Men jag dömmer ingen i denna fight utan att veta mer.

Ja Zlatan skulle ju vara arbetslös och gå på À-kassa om alla divor skulle förbjudas i fotboll. Men sparka bollen i mål och vinna troféer på löpande band kan han minsan fixa trots han är diva. 

Jag gillar inte att markera och bänka bästa spelaren efter ett bråk. Är dom 14 år eller ? Ta diskussionen som män, kom fram till en lösning och släpp det. Sedan när säsongen är slut så kan Wenger/bossen slå näven i bordet och tala om vad som gäller. Inte fan ska det kastas sand inför denna otroligt viktiga match. 

I år smäller det !

Glenn
Bild för Glenn
Jimmy Österman wrote:
Mickys wrote:
Tomas Horvatic wrote:

Arsenal har större problem än lite bråk. Därför leder inte vi ligan. Är för ett byte av coach, det är ett måste!

Men föraktet mot Wenger har gått lite för långt. Jag försvarar hans beslut att peta Alexis efter bråk. Att spelare petas pga bråk är inget nytt men bara för att det är Wenger så kommer han kritiseras för detta också..

men du vet ju inte vad bråket handlar om. Hur kan du då ta ställning???? Flera spelare ska ha varit involverade. Vet du vilka det var? Spelade de matchen? Om han betedde sig så hemskt varför lämnades han inte hemma som Costa gjordes? Varflr byttes han in i minut 46? Vad signalerar det? Ajabaja nu var du lite dum men eftersom du är bäst så får du spela ändå men bara halva matchen när den ändå är körd.

Jag tror det mer är en markering för att Sanchez inte gillar den väg klubben väljer som troligen skiljer sig från den han blivit lovad när han kom och som flera andra spelare tidigare har blivit lovade men ej uppfyllda. Därför vill han lämna i sommar.

Klart klubben har mkt större problem än ett bråk. Bråk kan vara bra ibland. En chans att rensa luft och börja om. Vårt lags deep talks har ju inte gett effekt tidigare.

Sen är jag för laget och att ingen är större än klubben. Men många framgångsrika lag har en stjärna/diva och ett lag rätt ihopkomponerat har råd att ha det. Men jag dömmer ingen i denna fight utan att veta mer.

Ja Zlatan skulle ju vara arbetslös och gå på À-kassa om alla divor skulle förbjudas i fotboll. Men sparka bollen i mål och vinna troféer på löpande band kan han minsan fixa trots han är diva. 

Jag gillar inte att markera och bänka bästa spelaren efter ett bråk. Är dom 14 år eller ? Ta diskussionen som män, kom fram till en lösning och släpp det. Sedan när säsongen är slut så kan Wenger/bossen slå näven i bordet och tala om vad som gäller. Inte fan ska det kastas sand inför denna otroligt viktiga match. 

håller helt med!

C Ronaldo o Messi har lyckats rätt bra med. Messi sägs vara en stor diva o att Ronaldo är det vet nog alla. Sen behöver man inte tycka om det!

COYG

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic

Du tror det du tror och vi tror olika. 

Och jag har ingenstans påstått att man inte kan  ha en diva i laget. Men ställer mig emot spelare som bråkar sig bort från laget. Har alltid gjort och kommer inte sluta heller. 

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Finnen
Bild för Finnen
Tomas Horvatic wrote:

Ingen är större en klubben!!!

 

Förutom Wenger då....

 

#WengerOut

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic

Nope, jag vill som alla andra få in ngt nytt! 

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Glenn
Bild för Glenn
Tomas Horvatic wrote:

Du tror det du tror och vi tror olika. 

Och jag har ingenstans påstått att man inte kan  ha en diva i laget. Men ställer mig emot spelare som bråkar sig bort från laget. Har alltid gjort och kommer inte sluta heller. 

skillnaden är att jag tror och inte dömer och rusar till någons försvar utan fakta. Kanske var Wenger som tappade det helt på träningen. Massor på twitter som sågar Sanchez utan att veta ett skit

COYG

Dosa
Bild för Dosa
Mickys wrote:
Tomas Horvatic wrote:

Du tror det du tror och vi tror olika. 

Och jag har ingenstans påstått att man inte kan  ha en diva i laget. Men ställer mig emot spelare som bråkar sig bort från laget. Har alltid gjort och kommer inte sluta heller. 

skillnaden är att jag tror och inte dömer och rusar till någons försvar utan fakta. Kanske var Wenger som tappade det helt på träningen. Massor på twitter som sågar Sanchez utan att veta ett skit

twitter.. räcker ju med att 10 dårar från psyket sätter igång något för att det ska bli ett jävla liv om inget.

gällande bråket så vet vi inte ett skit, vi kan bara spekulera. Men kontentan av det blev en bänkad alexis, och förmodligen att han byter i sommar vilket har sätt ut att hända hela det här året. 

förlänger Wenger så kommer det att bli för stort tryck för styrelsen, Wenger och spelarna att våran klubb kommer få ett helvete.

det har gått för långt nu för att det ska bli bra. Om vi vinner 10 raka matcher så kommer det vara tyst, men så fort en förlust kommer så blir det Lynch stämning direkt. 

Han kommer inte förlänga det vore självmord för styrelsen och han själv.

Pelle
Bild för Pelle
Mickys wrote:

skillnaden är att jag tror och inte dömer och rusar till någons försvar utan fakta.

Mickys wrote:

Jag tror det mer är en markering för att Sanchez inte gillar den väg klubben väljer som troligen skiljer sig från den han blivit lovad när han kom och som flera andra spelare tidigare har blivit lovade men ej uppfyllda. Därför vill han lämna i sommar.

Tycker nog att du dömer och rusar till någons försvar över vad du tror du med.... ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Fredde
Bild för Fredde
Mickys wrote:
Tomas Horvatic wrote:

Du tror det du tror och vi tror olika. 

Och jag har ingenstans påstått att man inte kan  ha en diva i laget. Men ställer mig emot spelare som bråkar sig bort från laget. Har alltid gjort och kommer inte sluta heller. 

skillnaden är att jag tror och inte dömer och rusar till någons försvar utan fakta. Kanske var Wenger som tappade det helt på träningen. Massor på twitter som sågar Sanchez utan att veta ett skit

Rapporterna säger att Alexis bara traskade iväg mitt under pågående träning, lagkompisarna var riktigt förbannade på honom. Men jag kan inte klandra honom. Förmodligen så är det inga nävar som knyts och man tar i ännu mer på träningarna efter insatser som vi gjorde mot Bayern Munchen. Eller att "nu jäklar närmar sig liverpool borta" nu ser vi till att ha en jävligt bra träningsvecka. Utan man lirar lite kvadraten och smålagsspel, har lite skön stämning och en del garv. Spekulationer, visst.

Han kommer inte spela för oss nästa säsong. En minimal chans om vi får in en ny tränare som kan ena laget och dra ett stort streck över det som varit.

You win some, you draw some

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Österman wrote:

Hur många stora lojala spelare kan du räkna upp på rak arm som stannat i sin klubb genom vått o torrt i över 10år? Lampard, Gerrard, Totti, Messi och kanske ett par till.... 

Giggs, Rooney, Scholes, Walcott är fyra spelare jag direkt kommer på som stannat i sin klubb över 10 år, då tänkte jag bara i mindre än en minut...

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
George Adams wrote:

Signifikativt.

Hela situationen av osäkerhet på många håll speglar av sig i våra prestationer.

Förmodligen ger kontrakt situationen en helt horribel start elva. Som i sin tur visar klara symtom på oansvar och ointresse från laget. Efter bytet ingjuts lite mod men harmonin och kunnandet är inte där.

Nu måste väl alla ansvariga ändå se att vi kan inte ha det så här. Vi faller ju sönder lite, bit för bit.

Visa ledarskap nu klubben!!!!

Instämmer till fullo, tyvärr

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Farbror Frej wrote:
Mickys wrote:
Dosa wrote:
Mickys wrote:
Dosa wrote:
Mickys wrote:

Hur kan folk fortfarande försvara denna skit? Det är just pga er som vi måste stå ut med denna skit minst 5 år för länge

vem pratar du med? Arsenals styrelse? Ser ingen i tråden som tycker att det ser bra ut.

jag vet många som försvarat skiten de senaste 5 åren. Sen att en del svängt om senaste månaden ger oss inte 5 år tillbaka. Sen är det ju inte bara folk här inne som går på matcherna och köper souvenier. Men det finns några försvarare kvar här inne med. De är bara väldigt tysta

tycker det är orimligt och konstigt att ens ta upp hur det var för 5 år sedan. Fotboll är nuet och olika uppfattningar kan man ha, men om vi säger så är Wenger out sidan har aldrig varit större som jag ser det när jag läser så är 99 % för ett byte men är oroliga för efterträdaren. 

Att du då väljer vid ställning 0-2 slänga ut dig det sär bara för att irritera och trycka in att jag visste bäst för 5 år sedan är sandlåde nivå.

förstår frustrationen men va fan?

ja för jag har inte sagt samma sak i varje match??? Nu får du väl försöka hålla dig till något som liknar sanningen. Ska hålla köft för det är så meningslöst att snacka för döva öron. Ha 2 till roliga Wenger år!

Ja du har sagt detta varenda match den här säsongen och varje match har någon försökt förklara för dig att de flesta på forumet inte vill ha kvar Wenger. Så vem lyssnar med döva öron egentligen?

Mickys, tror inte det är många här på vårt forum som inte vill se en förändring i sommar. Du har absolut haft samma "klagan" efter varje match i flera år, så du är konsekvent, även om ditt språkbruk framförallt under match inte alltid är det bästa...

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Kenny Nordh wrote:

Häng Wenger!

Kenny Nordh wrote:

Wenger du är ett riktigt jävla kräk. Lämna vår klubb ifred ditt jävla smuts!!!!!

Kenny, du måste verkligen kontrollera ditt språkbruk, önskar det fanns forumadministratörer som kunde stänga av dig för inlägg likt dessa är långt ifrån acceptabla, du skriver dessutom liknande regelbundet.

skärpning från dig önskas förmodligen av många av oss andra?

If it's too strong, then you're too weak!

Dosa
Bild för Dosa

Ja otroligt otrevliga ordval.

Pelle
Bild för Pelle

Missade matchen på grund av att jag var utan internet sedan lördag eftermiddag till nu ikväll då jag checkade ut från hotell, en lång flygresa hem och mycket pusslande när man kommit till Sverige innan man hade tid att sätta sig och läsa.

Fick laguppställningen och reagerade självklart även jag över bänkningen av Sanchez, med facit i hand var det kanske inte SÅ FEL, men likväl fel, av Wenger att markera om nu Alexis gör sig själv större än övriga spelare. Vet att många anser Wenger gör sig större än klubben, vilket så klart kan diskuteras, men det är inte ämnet för just Liverpoolmatchen...

Vi gör tydligen åter igen en dålig insats och oavsett vem och vilka som skall sparkas hit och dit är jag främst oroad över att vi helt tappat ett spel. Tidigare hade vi en sådan tydlig spelidé, oavsett om man gillade den eller ej, att våra kids kunde komma in i en match och direkt falla in i spelet då det var så inpräntat genom alla led - The Arsenal Way. Vart har det tagit vägen???

 

Nä, jag har mycket svårt att se att Wenger skall få två nya år, jag kommer verkligen inte gilla det om det skulle ske, men mitt hjärta hade inte kunnat annat än försöka fortsätta klubben och önska det kunde gå bra, åtminstine lika bra som tidigare, under den tiden.

Jag e för ointresserad av andra ligor att jag inte kan namedroppa alternativ till ny manager, men Simone har jag ju förstått vore det bästa. Allegri ärvde ju ett bra lag efter Conte men förbättrade offemsiven, frågan är om vi därmed får en ny Wenger, dvs en som når framgång genom att ärva en bra defensiv utan att själv kunna skapa en bra defensiv? För nästa manager måste kunna förbättra vår defensiv.

 

godnatt gooners, where ever you are.

If it's too strong, then you're too weak!

Fredde
Bild för Fredde

Wengér ÄR större än klubben, med tanke på 2-årskontraktet som enligt alla seriösa rapporter ligger framför han i ett stående bud så är det bevis nog för mig. Bänkningen av Alexis var de ledande spelarna i cirkeln närmast Wengér fullt med på.

Läste att Sanchez ska ha skällt ut spelare till höger och vänster i omklädningsrummet efter att vi blev förnedrade på Allianz arena. Vilket inte var så uppskattat av en del spelare. Det jag reagerar på är att ingen ur ledarstaben skäller ut spelarna innan Sanchez ens har hunnit ta ton. Arsenal football club är ju en skyddad verkstad. HENRY är inte välkommen att träna ungdomslag (blir plockad av belgien istället) för att han kritiserar känsliga egon i klubben på lördagarna.

Vilken spelidé har du sett då senaste 2 säsongerna? Den som förra säsongen gick ut på att Özil var totalt överlägsen och skapade mängder med målchanser åt stillastående medspelare varje match? Eller den spelidén som vi har i år (chelsea hemma undantaget) som går ut på att Alexis är totalt överlägsen? The Arsenal Way har vi inte sett sen Highbury.

You win some, you draw some

Pelle
Bild för Pelle
Freddee wrote:

Vilken spelidé har du sett då senaste 2 säsongerna? Den som förra säsongen gick ut på att Özil var totalt överlägsen och skapade mängder med målchanser åt stillastående medspelare varje match? Eller den spelidén som vi har i år (chelsea hemma undantaget) som går ut på att Alexis är totalt överlägsen? The Arsenal Way har vi inte sett sen Highbury.

Dunhar bevisligen glömt både United och Bayern hemma förra säsongen då vi gör riktigt bra laginsatser. Att du sen vill ge Wenger skulden för att vår styrelse är så inkompetent att erbjuda en ny förlängning förstår jag dock inte...

If it's too strong, then you're too weak!

Sral
Bild för Sral
Mickys wrote:
Sral wrote:

Hmmm. Får man kritisera Wenger? Självklart! Särskilt om det är sakligt. Är det okej att skriva saker som "häng Wenger" eller säga att han är smuts? Nej, det tycker åtminstone inte jag. Samma att på något sätt tro att några typer som skriver på ett svenskt Arsenal-forum har någon som helst del i hur länge Wenger stannat?

Går väl att säga såhär; man får ju tycka och skriva vad man vill, men att vilja hänga någon tycker jag i alla fall är riktigt, riktigt dåligt. Så säg vad ni vill, men då måste man väl också vara öppen för vad andra tycker om vad man säger? 

Också tråkigt att det ska hamna på person hela tiden...

menar du mig Sral? Det har jag ej sagt. Aktar för att säga sådana saker hur arg jag än är på honom. Jag ber han dra åt h-vete ibland men det är mer att jag vill ha bort honom från laget inte något ont!

Nej, jag menar inte dig.

Fredde
Bild för Fredde
Pelle wrote:
Freddee wrote:

Vilken spelidé har du sett då senaste 2 säsongerna? Den som förra säsongen gick ut på att Özil var totalt överlägsen och skapade mängder med målchanser åt stillastående medspelare varje match? Eller den spelidén som vi har i år (chelsea hemma undantaget) som går ut på att Alexis är totalt överlägsen? The Arsenal Way har vi inte sett sen Highbury.

Dunhar bevisligen glömt både United och Bayern hemma förra säsongen då vi gör riktigt bra laginsatser. Att du sen vill ge Wenger skulden för att vår styrelse är så inkompetent att erbjuda en ny förlängning förstår jag dock inte...

Nej det var tyvärr 2 matcher som tyvärr bevisligen är undantag. De matcherna visar var vi borde kunna ligga i nivå betydligt oftare och att vi borde ha en betydligt högre lägsta nivå. För ärligt talat, är det inte fler matcher som Bayern Munchen senast, Man City borta och BOURNMOUTH borta än de exemplen du tar upp? Mellan de extrema bottennappen så ser det ju inte heller jätte bra ut, utan vi råkar bara ha bättre spelare än motståndaren.

Och nej det är inte Wengers fel att han saknar en chef att stå till svars inför. Det är inte Wengers fel att han har ett stående kontraktsförslag trots USLA insatser och att han tyvärr inte är värd det. Men det är Wengers ansvar att sätta en spelidé, få ihop laget och motivera sina spelare. Han har misslyckats på alla 3 punkterna. Jämför bara med Conte eller Simeone. Vi har inte märkbart sämre spelare individuellt sett än vad dom har att tillgå. Men de basar över lag, enheter som blir starkare än de individuella spelarna. Vi är inte i närheten av det.

You win some, you draw some

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Pelle wrote:
Jimmy Österman wrote:

Hur många stora lojala spelare kan du räkna upp på rak arm som stannat i sin klubb genom vått o torrt i över 10år? Lampard, Gerrard, Totti, Messi och kanske ett par till.... 

Giggs, Rooney, Scholes, Walcott är fyra spelare jag direkt kommer på som stannat i sin klubb över 10 år, då tänkte jag bara i mindre än en minut...

Då är vi uppe i 8 spelare av 22 och fortfarande ingen defensiv spelare, kan bli en rolig säsong ;) 

Du vet vad poängen var ifall du läste alla inlägg. 

Det går inte att tro att alla spelare i laget ska vara lojala krigare till klubbmärket. 

I år smäller det !

Jonas S
Bild för Jonas S

Frågan är snarare. Hur många världsklassanfallare har stannat i samma klubb i tio år utan att vinna stora titlar? Eller ens i fem år?

Givetvis lämnar Alexis. Det har varit uppenbart hela säsongen. Han passar inte alls in i klubben. Det är en sådan extrem skillnad i inställning mellan honom och våra andra offensiva spelare.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn
Pelle wrote:
Mickys wrote:

skillnaden är att jag tror och inte dömer och rusar till någons försvar utan fakta.

Mickys wrote:

Jag tror det mer är en markering för att Sanchez inte gillar den väg klubben väljer som troligen skiljer sig från den han blivit lovad när han kom och som flera andra spelare tidigare har blivit lovade men ej uppfyllda. Därför vill han lämna i sommar.

Tycker nog att du dömer och rusar till någons försvar över vad du tror du med.... ;)

Tro måste man väl få göra? JAg går inte ut och söäger att det är Wengers fel och sparka honom. Men massor tar direkt Wengers sida och säger sälj Sanchez. Måste väl vara viss skillnad?

Sen blir jag ej förvånad om Sanchez surat till som en barnrumpa och att "felet" är hans men jag har ej sett någon fakta. SEn har jag full förståelse för de som lackar ur för det är så mkt mellanmjölk över våra spelares inställning och vinnarskalle att man blir mörkrädd. Som vi sagt många år, det är för bekvämt att spela fotboll i Arsenal.

COYG

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Jimmy Österman wrote:
Hänninen wrote:

Vad är meningen med att posta en hel artikel från Aftonblaskan istället för att länka och kanske bifoga något vettigt citat?

Det kallas att vara snäll mot dom som inte är +kunder. 

Ber så hemskt mkt om ursäkt ifall jag slösade bort 3 sekunder av din tid när du scrollade förbi inlägget som andra blev glada av. 

Förlåt. 

Bra gjort!

Glenn
Bild för Glenn
Jonas S wrote:

Frågan är snarare. Hur många världsklassanfallare har stannat i samma klubb i tio år utan att vinna stora titlar? Eller ens i fem år?

Givetvis lämnar Alexis. Det har varit uppenbart hela säsongen. Han passar inte alls in i klubben. Det är en sådan extrem skillnad i inställning mellan honom och våra andra offensiva spelare.

han vill vinna till varje pris....övriga vill vinna men inte på bekostnad över mysfaktorn i Arsenal. Att det ska vara bekvämt, alla ska få vara med (utan de som sitter i Wengers frysbox). Nä han passar inte in men sen är vi inte heller en klubb som vinner något av värde längre.

COYG

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Låt säga att Wenger, Özil och Sanchez drar efter denna säsong. Vad ska vi göra då ?

1.
Sälj iväg Gibbs, Oxen, Ramsey, ev Cech.
Låna ut Iwobi för speltid och utveckling i ett lag som Everton/Stoke/Newcastle.
På tok för valpig för en startplats i Arsenal.
Skänk bort COQ till vem som helst, helst en toppkonkurrent så vi tjänar på det.

2.  
Gör Jack W till kapten och ge han mera ansvar att tala i omklädningsrummet. Passion och kärlek till klubbmärket är väldigt viktigt hos en ledare. Speciellt i motgång och i uppgiften att få de andra att tagga till inför match och under match.

3.
Värva ersättare till de som lämnar, de som kommer in kan knappats vara sämre än de som står här uppe. 

4.
Byt till 4-1-3-2 som grund och låt JW gå på offensiva raider ibland.

5. 
Starta säsongen med denna elva.

                  Cech/Ny

Bellerin - Mustafi - Kos - Monreal/Ny
 

                     JW

 
   Walcott     Cazorla         Ny

                 

        Perez              Welbeck    

Bänk : Giroud, Ny, Ny, Ny, El Neny, Monreal/Ny, Cech/Ny 

 

JW blommar ut med kaptensbindeln och gör sin bästa säsong och får operera in nya stämband efter allt skrikande på planen.
Oxens ersättare spelar okej men framstår som Ronaldo i jämnförelse med Oxens inlägg. 
Mustafi har blivit varm i PL-kostymen och tagit privatlektioner hos Kos och bildar årets mittbackspar.
Cazorla gör sin sista säsong och är taggat till tänderna och vinner assistligan och mest frisparksmål. (5 st)
Perez och Welbeck finner varandra totalt och tatuerar BFF mellan knogarna.
Nu spände du näven och kollade på dina knogar hur det skulle se ut ;)

Detta är min plan för att ta ytterligare ett kliv framåt i utveckligen.  

I år smäller det !

Pelle
Bild för Pelle
Mickys wrote:
Pelle wrote:
Mickys wrote:

skillnaden är att jag tror och inte dömer och rusar till någons försvar utan fakta.

Mickys wrote:

Jag tror det mer är en markering för att Sanchez inte gillar den väg klubben väljer som troligen skiljer sig från den han blivit lovad när han kom och som flera andra spelare tidigare har blivit lovade men ej uppfyllda. Därför vill han lämna i sommar.

Tycker nog att du dömer och rusar till någons försvar över vad du tror du med.... ;)

Tro måste man väl få göra? JAg går inte ut och söäger att det är Wengers fel och sparka honom. Men massor tar direkt Wengers sida och säger sälj Sanchez. Måste väl vara viss skillnad?

Sen blir jag ej förvånad om Sanchez surat till som en barnrumpa och att "felet" är hans men jag har ej sett någon fakta. SEn har jag full förståelse för de som lackar ur för det är så mkt mellanmjölk över våra spelares inställning och vinnarskalle att man blir mörkrädd. Som vi sagt många år, det är för bekvämt att spela fotboll i Arsenal.

Ja, det är för bekvämt i dagens Arsenal, men du tror fortfarande att Wenger gjort fel som lovat Sanchez massa utan att uppfylla det och därmed dömer Wenger. ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Freddee wrote:
Pelle wrote:
Freddee wrote:

Vilken spelidé har du sett då senaste 2 säsongerna? Den som förra säsongen gick ut på att Özil var totalt överlägsen och skapade mängder med målchanser åt stillastående medspelare varje match? Eller den spelidén som vi har i år (chelsea hemma undantaget) som går ut på att Alexis är totalt överlägsen? The Arsenal Way har vi inte sett sen Highbury.

Dunhar bevisligen glömt både United och Bayern hemma förra säsongen då vi gör riktigt bra laginsatser. Att du sen vill ge Wenger skulden för att vår styrelse är så inkompetent att erbjuda en ny förlängning förstår jag dock inte...

Nej det var tyvärr 2 matcher som tyvärr bevisligen är undantag. De matcherna visar var vi borde kunna ligga i nivå betydligt oftare och att vi borde ha en betydligt högre lägsta nivå. För ärligt talat, är det inte fler matcher som Bayern Munchen senast, Man City borta och BOURNMOUTH borta än de exemplen du tar upp? Mellan de extrema bottennappen så ser det ju inte heller jätte bra ut, utan vi råkar bara ha bättre spelare än motståndaren.

Och nej det är inte Wengers fel att han saknar en chef att stå till svars inför. Det är inte Wengers fel att han har ett stående kontraktsförslag trots USLA insatser och att han tyvärr inte är värd det. Men det är Wengers ansvar att sätta en spelidé, få ihop laget och motivera sina spelare. Han har misslyckats på alla 3 punkterna. Jämför bara med Conte eller Simeone. Vi har inte märkbart sämre spelare individuellt sett än vad dom har att tillgå. Men de basar över lag, enheter som blir starkare än de individuella spelarna. Vi är inte i närheten av det.

Du pratar om matcher DENNA SÄSONG, jag pratade om förra. Jag påpekade även tydligt att det största felet är att vår spelidé är frånvarande och därför jag inte har något emot att vi får en ny manager till sommaren...

If it's too strong, then you're too weak!

Sidor