Medlemmar: 8708 st.
Visa menyn

Southampton - Arsenal

161 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Southampton - Arsenal

Det verkar som om nötterna på Viasat inte tänker visa matchen live på onsdag trots att det är den enda PL-match som spelas den kvällen. Ni som har Twitter, skriv en tweet till @viasatsverige och ifrågasätt detta idiotiska påhitt.

Sekreterare Arsenal Sweden

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

De påstår att de endast har visningsrätten för att visa reprisen.

Glenn
Bild för Glenn

Skickat. Krockar ju med den spännande CL semifinalen..... sänd den på Viaplay eller något iaf.

COYG

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Twittra till @Viaplay_Se när ni ändå är igång också.

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Farbror Frej wrote:

De påstår att de endast har visningsrätten för att visa reprisen.

Ok, var säger de det?

Sekreterare Arsenal Sweden

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Lars Lundstedt wrote:
Farbror Frej wrote:

De påstår att de endast har visningsrätten för att visa reprisen.

Ok, var säger de det?

På Viaplays twittersida https://twitter.com/Viaplay_SE/status/861300624129961984

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Farbror Frej wrote:
Lars Lundstedt wrote:
Farbror Frej wrote:

De påstår att de endast har visningsrätten för att visa reprisen.

Ok, var säger de det?

På Viaplays twittersida https://twitter.com/Viaplay_SE/status/861300624129961984

Ah, tackar.

Sekreterare Arsenal Sweden

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Jag fick som svar att matchen TV-produceras inte i England. Låter sjukt märkligt.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Viasat är helt pantade med deras regler och Viaplay verkar vilja ge dom en kamp om priset som största lurendrejare. 

Tyvärr är det fotbollsälskarna som förlorar på detta, hade jag inte delat abb. kostnaden med 2 polare så hade jag sagt upp skiten och kollat gratis fulstreamar jämt.

Patatiskt hur det har blivit !

I år smäller det !

Glenn
Bild för Glenn

Ett 50-tal länder klarar att visa matchen men inte Viasat....

Bör finnas gott om fulstreamar då.

COYG

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt

Sekreterare Arsenal Sweden

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen
Farbror Frej wrote:

Jag fick som svar att matchen TV-produceras inte i England. Låter sjukt märkligt.

De skriver på deras FB att eftersom matchen inte visas på BT eller SKY så kan de inte sända den live. Får mig att tro att de gått med på ett avtal som bara ger dem tillåtelse att sända de matcher som väljs ut av de engelska kanalerna. Vilken mediakoncern skulle gå med på detta????

Någon som vet om matchen sänds i något annat EU-land? För i så fall kan vi ju döda alla teorier om att det inte är Viasat själva som tagit beslutet att inte sända.

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Johan Pedersen wrote:
Farbror Frej wrote:

Jag fick som svar att matchen TV-produceras inte i England. Låter sjukt märkligt.

De skriver på deras FB att eftersom matchen inte visas på BT eller SKY så kan de inte sända den live. Får mig att tro att de gått med på ett avtal som bara ger dem tillåtelse att sända de matcher som väljs ut av de engelska kanalerna. Vilken mediakoncern skulle gå med på detta????

Någon som vet om matchen sänds i något annat EU-land? För i så fall kan vi ju döda alla teorier om att det inte är Viasat själva som tagit beslutet att inte sända.

Den sänds i ett flertal europeiska länder enligt liveonsat.com. 

Sekreterare Arsenal Sweden

Mackan
Bild för Mackan

Under "fixtures" på Arsenal.com så är det ju utsatt om sky eller bt sänder matchen. Om inte, så visas den ej heller på Viasat, så det är nog precis så det är.

Twitter: @mackan_carlsson

 

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen
Mackan wrote:

Under "fixtures" på Arsenal.com så är det ju utsatt om sky eller bt sänder matchen. Om inte, så visas den ej heller på Viasat, så det är nog precis så det är.

Fast varför skulle Viasat vara beroende av vad ett annat bolag visar? Ingen kan väl vara så korkad att gå med på ett sånt avtalsvillkor. Och den visas ju i andra länder, Portugal, Frankrike, Slovenien och Ungern för att ta exempel på EU-länder.

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen

Är det så illa att det är Uefa som är boven? Ser kommentarer om nåt förbud för andra matcher att sändas samtidigt som CL 

Men hur kan då matchen visas i andra länder?

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen

Om nu det stämmer att Viasat är hänvisade till vad som visas i England så kan vi glömma att få se matchen mot Sunderland 16/5 också för då visas City-WBA i England...

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Johan Pedersen wrote:

Är det så illa att det är Uefa som är boven? Ser kommentarer om nåt förbud för andra matcher att sändas samtidigt som CL 

Men hur kan då matchen visas i andra länder?

Jag har sett samma sak och det är samma källa hela tiden. Något sketet forum och det är endast ett foruminlägg. Har googlat på det och inte hittat något annat än just det forumet som påstår detta. Mest troligen fake news.

Pelle
Bild för Pelle

Som jag fick från ett annat forum att förmodligen är så anlitar Viasat samma produktionsbolag som Sky och BT gör, Viasat sänder ju bara, dom producerar inte själva matchsändningen själv.

Med största sannolikhet så har det produktionsbolaget valt att inte producera just den matchen medan andra produktionsbolag har valt att producera den.

 

En annan nästan större synpunkt är ju:

Har Arsenal sjunkigt så i intresse även i England att inget av de Engelska TV bolagen vill visa matchen trots att dom betalt sådana enorma pengar för rättigheterna???

If it's too strong, then you're too weak!

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen
Farbror Frej wrote:
Johan Pedersen wrote:

Är det så illa att det är Uefa som är boven? Ser kommentarer om nåt förbud för andra matcher att sändas samtidigt som CL 

Men hur kan då matchen visas i andra länder?

Jag har sett samma sak och det är samma källa hela tiden. Något sketet forum och det är endast ett foruminlägg. Har googlat på det och inte hittat något annat än just det forumet som påstår detta. Mest troligen fake news.

Fake news. För även på premierleague.com kan man läsa att matchen sänds i EU-länderna Portugal, Tyskland, Belgien och Slovenien. Så att det skulle finnas något generellt UEFA eller EU-hinder mot att visa matchen går inte att hävda.

Antingen pissar Viasat på oss eller så har de varit så otroligt dåliga förhandlare och har sämre villkor än andra bolag vilket även det är en piss på oss supporters.

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen
Pelle wrote:

Som jag fick från ett annat forum att förmodligen är så anlitar Viasat samma produktionsbolag som Sky och BT gör, Viasat sänder ju bara, dom producerar inte själva matchsändningen själv.

Med största sannolikhet så har det produktionsbolaget valt att inte producera just den matchen medan andra produktionsbolag har valt att producera den.

 

En annan nästan större synpunkt är ju:

Har Arsenal sjunkigt så i intresse även i England att inget av de Engelska TV bolagen vill visa matchen trots att dom betalt sådana enorma pengar för rättigheterna???

Fast jag kan väl inte tänka mig att det är fler än ett produktionsbolag som gör matcherna. Eller menar du att tv-kanaler skulle ha sina egna uppsättningar kameror på arenorna, det tror jag inte på. Och matchen produceras ju, eftersom den visas i efterhand.

En produktion gäller väl där tv-bolagen sätter in egna kommentatorer. Förklaringen är väl att Viasat inte ids att låta någon av sina kommentatorer kommenterar och då blir det ju svårt då de inte heller kan sno BT/Sky:s kommentatorer eftersom de inte sänder.

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt

Goda nyheter, Viasat har ändrat sig och kommer att visa matchen! 

https://twitter.com/Viasatsverige/status/861558428942176256

Sekreterare Arsenal Sweden

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt

Bra jobbat alla som har hört av sig till Viasat, delat våra tweets eller på annat sätt satt press på dem!

Sekreterare Arsenal Sweden

Mackan
Bild för Mackan
Lars Lundstedt wrote:

Goda nyheter, Viasat har ändrat sig och kommer att visa matchen! 

https://twitter.com/Viasatsverige/status/861558428942176256

Fick det som svar på min twitterfråga också, men i tablån står det fortfarande CL..Men det verkar ju vara på g då i alla fall :)

Twitter: @mackan_carlsson

 

Glenn
Bild för Glenn

Fick pckså svar på mitt twitterinlägg.

Haha påtryckning fungerar. Skönt! Bra initiativ Larra!

COYG

RoPa87
Bild för RoPa87
Mickys wrote:

Fick pckså svar på mitt twitterinlägg.

Haha påtryckning fungerar. Skönt! Bra initiativ Larra!

kan ni göra samma sak till Arsenals styrelse? ;-)

Glenn
Bild för Glenn

u säger de också att de inte kan visa lördagens match. Undrar vilken det skulle varit?

COYG

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt

Alltså vad fan, nu fick jag ett svar från Viaplay som säger att de inte kan visa lördagsmatchen eftersom de ska visa onsdagens match?!? Vad f-n är det frågan om?

Sekreterare Arsenal Sweden

Glenn
Bild för Glenn
R.Palmkvist wrote:
Mickys wrote:

Fick pckså svar på mitt twitterinlägg.

Haha påtryckning fungerar. Skönt! Bra initiativ Larra!

kan ni göra samma sak till Arsenals styrelse? ;-)

JAg jag ska twittra till de nu.... förävntar mig ny ägare, ny tränare och en bra sportchef inom 1h. :-)

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Lars Lundstedt wrote:

Alltså vad fan, nu fick jag ett svar från Viaplay som säger att de inte kan visa lördagsmatchen eftersom de ska visa onsdagens match?!? Vad f-n är det frågan om?

Inte säkert det skulle varit vår match ändå?

De har väl köpt x antal matcher eller något dumt...

COYG

Vicious
Bild för Vicious

Lördagsmatchen är väl förfan 18.30?

#Championship

Sidor