Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Southampton - Arsenal

161 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
RoPa87
Bild för RoPa87
Petrus W wrote:

Så obefintlig känsla att byta in giroud! Welbz erbjuder så otroligt mkt mer! Bara för d lär han väl hänga en balja!

haha oh yes!

Thomas Persson
Bild för Thomas Persson

Har en obehaglig känsla av att Moss kommer kliva in å ställa till det för oss 

Isamag
Bild för Isamag

Supersub Giroud :-)

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Petrus W wrote:

Så obefintlig känsla att byta in giroud! Welbz erbjuder så otroligt mkt mer! Bara för d lär han väl hänga en balja!

hahaha jinx kungen

Thomas Persson
Bild för Thomas Persson

Gött Wenger trophy kommer allt närmare

Pontus Gustavsson
Bild för Pontus Gustavsson

Ge sanchez vad han vill ha i lön, vi måste ha kvar honom.

Sral
Bild för Sral

Ramsey har gjort några bra matcher i rad nu. Man of the match senast, bra insats idag också. Den här formationen gynnar nog honom.

Jonas S
Bild för Jonas S

Så ja. Detta slutar ju riktigt fint. Alexis gör mål och Giroud hoppar in och fyller på. Rätt trevlig match detta tillslut. Det såg riktigt blekt ut under långa stunder.

Positivt att Alexis gör mål och jag tycker han ser lite bättre ut nu. Förhoppningsvis kan han få igång formen allt mer inför facupfinalen. Och kanske också Özil som jag tycker sett lite mer intressad ut i de senaste par matcherna.

Sedan är nog inte detta exakt det lag jag vill se mot Chelsea. Jag hoppas verkligen att Monreal kan ta över för Gibbs som wingback så vi får igång lite mer framåt på den kanten. Gibbs är svag framåt och inte fantastisk bakåt heller.

Welbeck är ju som han är. Kass i straffområdet men han tillför mer än Giroud trots att Giroud är en överlägsen målskytt. Dock tycker jag allt handlar om att få in Alexis och Özil i spelet så mycket det bara går och då är Welbeck att föredra alla dagar i veckan.

Backlinjen fungerar ju helt ok och Cech fortsätter att storspela. Jävla bra målvakt när han nu kommit i lite slag igen. Kul med lite positivt så här mot slutet av säsongen. Avslutningen av ligaspelet känns i alla fall en smula spännande nu.

Be excited!

Isamag
Bild för Isamag

3 sköna och välförtjänta poäng. Kul att se Xhaka nuförtiden, syns tydligt att han söker en passning framåt när han får bollen istället för en sidledspassning som han gjorde tidigare. 

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Petrus W wrote:

Vi vinner! 2-0 Ramsey, Alexis

Ändå int helt åt helvete! Skål Bröder

Pontus Gustavsson
Bild för Pontus Gustavsson
Tony Adams wrote:

3 sköna och välförtjänta poäng. Kul att se Xhaka nuförtiden, syns tydligt att han söker en passning framåt när han får bollen istället för en sidledspassning som han gjorde tidigare. 

håller med dej i de du skriver, nu ska vi bara försöka vinna mot hatlag nr 2 på lördag. skulle vi vinna där så tro jag vi kan nå fjärdeplatsen. För liverfool kommer tappa mot west ham på lördag.

Jonas S
Bild för Jonas S
pontan wrote:
Tony Adams wrote:

3 sköna och välförtjänta poäng. Kul att se Xhaka nuförtiden, syns tydligt att han söker en passning framåt när han får bollen istället för en sidledspassning som han gjorde tidigare. 

håller med dej i de du skriver, nu ska vi bara försöka vinna mot hatlag nr 2 på lördag. skulle vi vinna där så tro jag vi kan nå fjärdeplatsen. För liverfool kommer tappa mot west ham på lördag.

Jag var mer orolig för matchen idag än den på lördag. Stoke är inte Stoke längre. Men nu lär de väl köra långa inkast och rugby-tacklingar i 90min bara för att jag skrev det.

Be excited!

Vicious
Bild för Vicious

Trevligt med seger och ett litet hopp om topp 4. Tänker inte låta mig luras av en bra avslutning dock. Det här har vi ju sett så många gånger förut där laget börjar vinna när man inte har något direkt att förlora. All in, balls out så att säga. Inget vi gör nu kan få mig att tro att nästa säsong blir annorlunda.

Men jag vinner ju hellre matcherna som är kvar nu än förlorar naturligtvis.

#Championship

Pontus Gustavsson
Bild för Pontus Gustavsson
Jonas S wrote:
pontan wrote:
Tony Adams wrote:

3 sköna och välförtjänta poäng. Kul att se Xhaka nuförtiden, syns tydligt att han söker en passning framåt när han får bollen istället för en sidledspassning som han gjorde tidigare. 

håller med dej i de du skriver, nu ska vi bara försöka vinna mot hatlag nr 2 på lördag. skulle vi vinna där så tro jag vi kan nå fjärdeplatsen. För liverfool kommer tappa mot west ham på lördag.

Jag var mer orolig för matchen idag än den på lördag. Stoke är inte Stoke längre. Men nu lär de väl köra långa inkast och rugby-tacklingar i 90min bara för att jag skrev det.

de lär dom säkert göra, lätt att whelan och idioten Adam är innermittfältare på lördag, men vi ha xhaka och han kan med tackla;)

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Ramsey fin som runner i 3-5-2 när Alexis/Özil kliver ner och precispassar i djupet!

Bara våga släppa våra wingers längre fram a,la Chelsea och Juventus!

AFC

Glenn
Bild för Glenn

Som vanligt gör vi en mkt bra andra halvlek. Till och med briljans av Sanchez 2 ggr. Han kysste klubbmärket efter målet. Intressant! Jäkla synd att vi inte har allt i egna händer bara.

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Xhaka och Musse var bra. Han hade några riktigt fina hårda brytningar. Holding, Sanchez o Ramsey rätt bra med. Iaf i andra

COYG

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Att slå 3 av 3 spöken inom loppet av en vecka och sedan ta cl-platsen hade varit den ultimata wengerska great escape. 

Pelle
Bild för Pelle
Petrus W wrote:

Så obefintlig känsla att byta in giroud! Welbz erbjuder så otroligt mkt mer! Bara för d lär han väl hänga en balja!

Petrus W wrote:

Vi vinner! 2-0 Ramsey, Alexis

Du var het ikväll. Ramsey assist, Sanchez mål och assist, Giroud mål och vinst med 2-0.

kvällens Saida är härmed korad. :)

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Farbror Frej wrote:

Att slå 3 av 3 spöken inom loppet av en vecka och sedan ta cl-platsen hade varit den ultimata wengerska great escape. 

Tyvärr kan vi inte få St Totteringhams day för det hade ju vatit ultimat prick över det berömda I.

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Mickys wrote:

Som vanligt gör vi en mkt bra andra halvlek. Till och med briljans av Sanchez 2 ggr. Han kysste klubbmärket efter målet. Intressant! Jäkla synd att vi inte har allt i egna händer bara.

Gjorde Sanchez det, efter sitt eget mål? Måste jag se i repris...

If it's too strong, then you're too weak!

Jonas S
Bild för Jonas S
Pelle wrote:
Mickys wrote:

Som vanligt gör vi en mkt bra andra halvlek. Till och med briljans av Sanchez 2 ggr. Han kysste klubbmärket efter målet. Intressant! Jäkla synd att vi inte har allt i egna händer bara.

Gjorde Sanchez det, efter sitt eget mål? Måste jag se i repris...

Han stutsade runt och bankade på klubbmärket en massa i alla fall.

Be excited!

B-G
Bild för B-G
Petrus W wrote:
Petrus W wrote:

Vi vinner! 2-0 Ramsey, Alexis

Ändå int helt åt helvete! Skål Bröder

Bra där Petrus!!

En av få som inte jinxade helt åt pipan före och under match! Inga andra namn nämnda ;)

Skönt med ännu en seger. Nu ska ni se att fools halkar på slutet. 

Vad är status på Lucas egentligen? Varken Welbz eller  Walle bör ju vara startspelare på topp.  Om nu inte Lucas är frisk så är jag rätt säker på att vi får se Giroud från start nästa match.  Han må vara osynlig men han kan ju iallafall ta vara på en målchans när han ser den. 

 

Twitter @grvdga

Pelle
Bild för Pelle
B-G wrote:
Petrus W wrote:
Petrus W wrote:

Vi vinner! 2-0 Ramsey, Alexis

Ändå int helt åt helvete! Skål Bröder

Bra där Petrus!!

En av få som inte jinxade helt åt pipan före och under match! Inga andra namn nämnda ;)

Skönt med ännu en seger. Nu ska ni se att fools halkar på slutet. 

Vad är status på Lucas egentligen? Varken Welbz eller  Walle bör ju vara startspelare på topp.  Om nu inte Lucas är frisk så är jag rätt säker på att vi får se Giroud från start nästa match.  Han må vara osynlig men han kan ju iallafall ta vara på en målchans när han ser den. 

 

Lukas började träna med laget häromdagen så han är nog med i truppen till helgen.

If it's too strong, then you're too weak!

Sral
Bild för Sral

Vi hade tydligen inte slagti Southampton borta i ligan på fem försök. De är också ett svårt motstånd som är svåra att få hål på. Därför är det inget vi ska ta för givet, det var en imponerande seger!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Jonas S wrote:
Pelle wrote:
Mickys wrote:

Som vanligt gör vi en mkt bra andra halvlek. Till och med briljans av Sanchez 2 ggr. Han kysste klubbmärket efter målet. Intressant! Jäkla synd att vi inte har allt i egna händer bara.

Gjorde Sanchez det, efter sitt eget mål? Måste jag se i repris...

Han stutsade runt och bankade på klubbmärket en massa i alla fall.

Ja någon kyss såg då inte jag. Iofs brykar det väl betyda att spelaren är klar att lämna så lika bra det.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
B-G wrote:
Petrus W wrote:
Petrus W wrote:

Vi vinner! 2-0 Ramsey, Alexis

Ändå int helt åt helvete! Skål Bröder

Bra där Petrus!!

En av få som inte jinxade helt åt pipan före och under match! Inga andra namn nämnda ;)

Skönt med ännu en seger. Nu ska ni se att fools halkar på slutet. 

Vad är status på Lucas egentligen? Varken Welbz eller  Walle bör ju vara startspelare på topp.  Om nu inte Lucas är frisk så är jag rätt säker på att vi får se Giroud från start nästa match.  Han må vara osynlig men han kan ju iallafall ta vara på en målchans när han ser den. 

 

Såg du matchen?

Tycker Welbz hade en hel del bra aktioner i matchen. Att Giroud klarar av att nicka in ett friläge gör inte att han ska spela framför en ytterst rörlig och ständigt jobbande Welbz. Tycker det är en bra kombo, Welbz jobbar och sliter och står för några sköna grejer och Giroud kommer sedan in när han är trött och trycker in bollen.

Sral
Bild för Sral

Precis. Det enda som egentligen saknas för Welbeck är målen (eller assists går ju också bra), men han gör ett bra jobb och stor nytta för laget. Giroud funkar bra som en inhoppare.

Tycker Ramsey och Xhaka är klart intressanta där på mitten. De fungerar bra ihop, ser ut som att båda har hittat rätt. Förstår inte alls varför Ramsey är en sådan hackkyckling. Även Özil gjorde ganska bra ifrån sig. Tycker han är kylig på ett bra sätt när vi vinner bollen på vår planhalva, han gör bra saker med den som gör att vi kommer ur press.

Tosse
Bild för Tosse
Sral wrote:

Ramsey har gjort några bra matcher i rad nu. Man of the match senast, bra insats idag också. Den här formationen gynnar nog honom.

Lutar åt att han sitter i gräset på lördag, precis som Oxen idag, och tar sig åt baksidan eller vaden.

B-G
Bild för B-G
Jimmy Roslund wrote:
B-G wrote:
Petrus W wrote:
Petrus W wrote:

Vi vinner! 2-0 Ramsey, Alexis

Ändå int helt åt helvete! Skål Bröder

Bra där Petrus!!

En av få som inte jinxade helt åt pipan före och under match! Inga andra namn nämnda ;)

Skönt med ännu en seger. Nu ska ni se att fools halkar på slutet. 

Vad är status på Lucas egentligen? Varken Welbz eller  Walle bör ju vara startspelare på topp.  Om nu inte Lucas är frisk så är jag rätt säker på att vi får se Giroud från start nästa match.  Han må vara osynlig men han kan ju iallafall ta vara på en målchans när han ser den. 

 

Såg du matchen?

Tycker Welbz hade en hel del bra aktioner i matchen. Att Giroud klarar av att nicka in ett friläge gör inte att han ska spela framför en ytterst rörlig och ständigt jobbande Welbz. Tycker det är en bra kombo, Welbz jobbar och sliter och står för några sköna grejer och Giroud kommer sedan in när han är trött och trycker in bollen.

Japp. 

Jag sa inte att Welbz var kass i denna match. Helt ok.  Jag tycker iallafall inte att Welbz eller Walle ska vara startspelare. Alldeles för anonyma ibland. 

Twitter @grvdga

Sidor