Medlemmar: 8782 st.
Visa menyn

Arsenal - Sunderland 16/5

130 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Vore lite surt att missa CL pga att vi inte klarade ett Sunderland på semester.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Baksida öår Ramsey

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

IIIIIIIN med bollen i MÅÅÅÅÅÅÅÅÅL

I år smäller det !

Mats Byrstedt
Bild för Mats Byrstedt

Gör lite byten nu Wenger. Sluta vrid dina händer agera

Bubblan

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

äntligen..vem ?

I år smäller det !

RoPa87
Bild för RoPa87

Özil/sanchez såklart. Underbar pass från Xhaka med!

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Kungen <3

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Man skulle kunna sammanfatta säsongen med "Sanchez"

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Mika Jurvanen
Bild för Mika Jurvanen

Såjaaaaa! Ös på nu!!!

COYG

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Hur kan det rimligtvis vara Cattermoles första kort?

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Solklarare straff för man nästan leta efter. 

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

En ljusglimt om Sanchez skulle lyckas ta skytteligan.

Pontus Gustavsson
Bild för Pontus Gustavsson

ge sanchez vad han vill ha i lön, vi måste behålla honom, vare sig de bli cl eller el.

Pelle
Bild för Pelle
Farbror Frej wrote:

En ljusglimt om Sanchez skulle lyckas ta skytteligan.

Räknas det som en titel? ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Åh gud, vem är domaren?

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Pelle wrote:
Farbror Frej wrote:

En ljusglimt om Sanchez skulle lyckas ta skytteligan.

Räknas det som en titel? ;)

Endast i våra hjärtan <3

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Men seriöst? På boll och han går in med dobbarna. Så mycket fasthållningar nu, helt sjukt.

Mackan
Bild för Mackan

Gick ju fint det där, 36 avslut på mål borde kanske ha ökat på siffrorna något :) 

"If there's one thing we Don't need to buy it's a goalkeeper"..... Han är ju lite rolig Wenger :) 

 

Twitter: @mackan_carlsson

 

Glenn
Bild för Glenn

Finns det några "riktigta" publiksiffror?

COYG

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen
Mickys wrote:

Finns det några "riktigta" publiksiffror?

Fjantigt när officiella publiksiffran anges till 59150. De vet mycket väl exakt hur många som gick in genom spärrarna och det kan inte ha varit mer än 40000-ish.

Pelle
Bild för Pelle
Johan Pedersen wrote:
Mickys wrote:

Finns det några "riktigta" publiksiffror?

Fjantigt när officiella publiksiffran anges till 59150. De vet mycket väl exakt hur många som gick in genom spärrarna och det kan inte ha varit mer än 40000-ish.

Ironiskt om det var 38 000. Vi lämnade alltså en stadium med den kapaciteten för att kunna konkurrera med de stora...

If it's too strong, then you're too weak!

Glenn
Bild för Glenn
Johan Pedersen wrote:
Mickys wrote:

Finns det några "riktigta" publiksiffror?

Fjantigt när officiella publiksiffran anges till 59150. De vet mycket väl exakt hur många som gick in genom spärrarna och det kan inte ha varit mer än 40000-ish.

JApp det var det jag menade med "riktiga" siffror för vi har ju alltid fullt även om alla ser att det finns massor av tomma stolar.

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Snackas om ca 20 000 tommar stolar. Svårt att avgöra på tv bilderna men det är väl möjligt?

Wengers svar på de tomma stolarna. Den mannen skulle behöva lite verklighetsförankring. Förstår inte hur han kan blunda för verkligheten. Bryr han sig bara om sig själv eller förstår han verkligen inte att de som betalar hans lön tycker att det räcker nu?

But when asked whether he was concerned by the visible empty seats, Wenger said: "No, it's Tuesday night against Sunderland. Everybody expects us to win and I didn't count the number of people who were in the seats.

COYG

Woody
Bild för Woody

Kan inte hjälpa det, men börjar bli rejält trött på detta mobbande och antidrev gentemot Wenger. Håller med om att han tappat mark eller snarare inte lyckats lyfta Arsenal de senaste 10 åren. Man får dock inte glömma bort vad han har att tampas emot. 20 raka CL säsonger, flera titlar osv osv. Han förtjänar inte detta ! Ser man på det helt fantastiska dyrköpta och läckra tjatans vanligtfolksjunajtid så verkar dessa hamna efter den vidrige värdelöse Wenger. Hatten av för Spurs och Liverpool, de andra 2 framför Arsenal borde istället bojkottas.Är idag inte stolt Arsenalsupporter och det beror inte på Wenger. Rock on !

Tillis
Bild för Tillis

Amen!!!  Dock fortfarande stolt.

Sral
Bild för Sral
Woody wrote:

Kan inte hjälpa det, men börjar bli rejält trött på detta mobbande och antidrev gentemot Wenger. Håller med om att han tappat mark eller snarare inte lyckats lyfta Arsenal de senaste 10 åren. Man får dock inte glömma bort vad han har att tampas emot. 20 raka CL säsonger, flera titlar osv osv. Han förtjänar inte detta ! Ser man på det helt fantastiska dyrköpta och läckra tjatans vanligtfolksjunajtid så verkar dessa hamna efter den vidrige värdelöse Wenger. Hatten av för Spurs och Liverpool, de andra 2 framför Arsenal borde istället bojkottas.Är idag inte stolt Arsenalsupporter och det beror inte på Wenger. Rock on !

Helt enig med dig, Woody. Visst är det så att vår klubb har problem, men att det enbart skulle bero på Wenger köper jag inte för ett ögonblick. Jag förstår att en del vill ha bort honom, fan, jag hoppas själv att han inte förnyar sitt kontrakt, men om Wenger skulle lämna och klubben fortsätter skötas som den gör nu, tror verkligen någon att det skulle vara ett steg framåt...?

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:
Woody wrote:

Kan inte hjälpa det, men börjar bli rejält trött på detta mobbande och antidrev gentemot Wenger. Håller med om att han tappat mark eller snarare inte lyckats lyfta Arsenal de senaste 10 åren. Man får dock inte glömma bort vad han har att tampas emot. 20 raka CL säsonger, flera titlar osv osv. Han förtjänar inte detta ! Ser man på det helt fantastiska dyrköpta och läckra tjatans vanligtfolksjunajtid så verkar dessa hamna efter den vidrige värdelöse Wenger. Hatten av för Spurs och Liverpool, de andra 2 framför Arsenal borde istället bojkottas.Är idag inte stolt Arsenalsupporter och det beror inte på Wenger. Rock on !

Helt enig med dig, Woody. Visst är det så att vår klubb har problem, men att det enbart skulle bero på Wenger köper jag inte för ett ögonblick. Jag förstår att en del vill ha bort honom, fan, jag hoppas själv att han inte förnyar sitt kontrakt, men om Wenger skulle lämna och klubben fortsätter skötas som den gör nu, tror verkligen någon att det skulle vara ett steg framåt...?

Tror de flesta är överrens om att klubben har fler"problem" än Wenger. Men man måste börja någonstans. 20 år som tränare för en klubb är en väldigt lång tid. Sällan en klubb eller ett företag drivs av samma person i merän 20 år. Varför? Jo för att världen förändras och alla är inte så förändringsbenägna så nytt blod behöver komma in då och då.

Om nu Wenger sätter sig på tvären som det sägs i media till nytänkande i klubben som t ex en Football director eller vad titeln är som Overmars mfl kan vara påtänkta till så är då frågan: Behålla Wenger och köra i samma hjulspår eller våga påbörja förändringsresan.

Att Wenger efter 20 år och i 60 plus åldern skulle börja förändra sig mkt själv tror inte jag på. Sen kan även gamla hjulspår leda till en lyckoräff ibland men jag ser hellre att något nytt byggs som kan hålla i 20 år eller mer än att försöker göra samma sak nästa år igen som uppenbarligen inte har funkat spec väl de senaste 10+ åren.

Eftersom klubbledning är svag, Wenger är för stark så måste fansen försöka få till en förändring. Om det är snyggt skött jämt? Nä det är det inte...men att hålla en hel klubb och dess fans som gisslan och inte ens kunna gå ut med ett beskd är horribelt illa skött. Jag kan ej påminna mig om att andra klubbar har bettet sig så här. Kommunicera ut så får alla ta ställning till resultatet. Att tiga är alltid det sämsta då det bara blir interna bråk och rykten.

Om Wenger ska avgå (vilket jag ej tror på) så kunde det skött bättre så han kunde få ett ordentligt avfirande som han är värd. Hoppas verkligen inte det blir en lösning där han försvinner iväg mer i det tysta med svansen mellan benen. Han får ej sparken om han lämnar, har blir avtackad för allt han gjort och nu är det dags att bygga vidare.

COYG

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Mickys wrote:

Snackas om ca 20 000 tommar stolar. Svårt att avgöra på tv bilderna men det är väl möjligt?

Wengers svar på de tomma stolarna. Den mannen skulle behöva lite verklighetsförankring. Förstår inte hur han kan blunda för verkligheten. Bryr han sig bara om sig själv eller förstår han verkligen inte att de som betalar hans lön tycker att det räcker nu?

But when asked whether he was concerned by the visible empty seats, Wenger said: "No, it's Tuesday night against Sunderland. Everybody expects us to win and I didn't count the number of people who were in the seats.

Jag tycker iofs att det just är verklighetsförankring han har i det här fallet. Det var en i det närmaste betydelselös match (hur många tror att Boro eller Watford ska kuna hjälpa oss på söndag?) mitt i veckan mot en totalt osexig motståndare som vi förväntades slå enkelt, och matchen gick dessutom på TV i England. Inte första och inte sista gången det ser ut så här på läktarna i motsvarande matcher.

Sekreterare Arsenal Sweden

Glenn
Bild för Glenn
Lars Lundstedt wrote:
Mickys wrote:

Snackas om ca 20 000 tommar stolar. Svårt att avgöra på tv bilderna men det är väl möjligt?

Wengers svar på de tomma stolarna. Den mannen skulle behöva lite verklighetsförankring. Förstår inte hur han kan blunda för verkligheten. Bryr han sig bara om sig själv eller förstår han verkligen inte att de som betalar hans lön tycker att det räcker nu?

But when asked whether he was concerned by the visible empty seats, Wenger said: "No, it's Tuesday night against Sunderland. Everybody expects us to win and I didn't count the number of people who were in the seats.

Jag tycker iofs att det just är verklighetsförankring han har i det här fallet. Det var en i det närmaste betydelselös match (hur många tror att Boro eller Watford ska kuna hjälpa oss på söndag?) mitt i veckan mot en totalt osexig motståndare som vi förväntades slå enkelt, och matchen gick dessutom på TV i England. Inte första och inte sista gången det ser ut så här på läktarna i motsvarande matcher.

Nu gör du det för lätt för dig Larra. Om det nu finns en rörelse som fått massor av folk att bojkotta matchen pga att de är missnöjda så får man INTE skyffla det under mattan och skylla på motståndet, vädret, tv-sändning mm. Det är just ett av våra stora problem i klubben. Vi tar fan aldrig något eget ansvar. Allt är alltid någon annans fel. Förlorar vi är det domarens fel, vinner våra konkurrenter är det motståndarna som lagt sig, åker vi ur CL är det fel på lottningen, vinner vi ej ligan är det fel på de andra lagen som är dopade, eller skador, eller matchprogram  osv osv. Vad befriande det vore om någon kunde säga att vi har varit för dåliga i år. Det är vårt fel och INGEN annans att vi är 150p efter Chelski och att vi var körda i ligan i december. Vi måste rannsaka oss själva och gå till botten med problemet för att hitta en lösning.

Första steget i att komma ur beroenden är att erkänna att man har ett problem. Arsenal har ej kommit till steg 1 ännu. Sen brukar det väl vara ca 9 steg till innan man kan bli "frisk"

Hade vi spelat bra och att det funnits harmoni i klubben och vi hade slagits om de placeringar vi borde med vår trupp skulle det ej spela roll vilka vi mötte, matchen gick på tv osv. Det är det som är problemet och inget annat!

COYG

B-G
Bild för B-G
Lars Lundstedt wrote:
Mickys wrote:

Snackas om ca 20 000 tommar stolar. Svårt att avgöra på tv bilderna men det är väl möjligt?

Wengers svar på de tomma stolarna. Den mannen skulle behöva lite verklighetsförankring. Förstår inte hur han kan blunda för verkligheten. Bryr han sig bara om sig själv eller förstår han verkligen inte att de som betalar hans lön tycker att det räcker nu?

But when asked whether he was concerned by the visible empty seats, Wenger said: "No, it's Tuesday night against Sunderland. Everybody expects us to win and I didn't count the number of people who were in the seats.

Jag tycker iofs att det just är verklighetsförankring han har i det här fallet. Det var en i det närmaste betydelselös match (hur många tror att Boro eller Watford ska kuna hjälpa oss på söndag?) mitt i veckan mot en totalt osexig motståndare som vi förväntades slå enkelt, och matchen gick dessutom på TV i England. Inte första och inte sista gången det ser ut så här på läktarna i motsvarande matcher.

Visst är det så. Sunderland och knappast någon match som gör skillnad för tabellen i slutändan.
Inte ens jag stannade uppe och tittade, då förstår ni hur osexig matchen var ;) 

Twitter @grvdga

Sidor