Medlemmar: 8810 st.
Visa menyn

Arsenal - Sunderland 16/5

130 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn
B-G wrote:
Lars Lundstedt wrote:
Mickys wrote:

Snackas om ca 20 000 tommar stolar. Svårt att avgöra på tv bilderna men det är väl möjligt?

Wengers svar på de tomma stolarna. Den mannen skulle behöva lite verklighetsförankring. Förstår inte hur han kan blunda för verkligheten. Bryr han sig bara om sig själv eller förstår han verkligen inte att de som betalar hans lön tycker att det räcker nu?

But when asked whether he was concerned by the visible empty seats, Wenger said: "No, it's Tuesday night against Sunderland. Everybody expects us to win and I didn't count the number of people who were in the seats.

Jag tycker iofs att det just är verklighetsförankring han har i det här fallet. Det var en i det närmaste betydelselös match (hur många tror att Boro eller Watford ska kuna hjälpa oss på söndag?) mitt i veckan mot en totalt osexig motståndare som vi förväntades slå enkelt, och matchen gick dessutom på TV i England. Inte första och inte sista gången det ser ut så här på läktarna i motsvarande matcher.

Visst är det så. Sunderland och knappast någon match som gör skillnad för tabellen i slutändan.
Inte ens jag stannade uppe och tittade, då förstår ni hur osexig matchen var ;) 

ja det är ju vårt fel att den blir osexig. Vi slåss bara om CL plats. Det är ju en buckla i Arsenals värld....

COYG

Sral
Bild för Sral
Woody wrote:

Kan inte hjälpa det, men börjar bli rejält trött på detta mobbande och antidrev gentemot Wenger. Håller med om att han tappat mark eller snarare inte lyckats lyfta Arsenal de senaste 10 åren. Man får dock inte glömma bort vad han har att tampas emot. 20 raka CL säsonger, flera titlar osv osv. Han förtjänar inte detta ! Ser man på det helt fantastiska dyrköpta och läckra tjatans vanligtfolksjunajtid så verkar dessa hamna efter den vidrige värdelöse Wenger. Hatten av för Spurs och Liverpool, de andra 2 framför Arsenal borde istället bojkottas.Är idag inte stolt Arsenalsupporter och det beror inte på Wenger. Rock on !

Helt enig med dig, Woody. Visst är det så att vår klubb har problem, men att det enbart skulle bero på Wenger köper jag inte för ett ögonblick. Jag förstår att en del vill ha bort honom, fan, jag hoppas själv att han inte förnyar sitt kontrakt, men om Wenger skulle lämna och klubben fortsätter skötas som den gör nu, tror verkligen någon att det skulle vara ett steg framåt...?

Sral
Bild för Sral

Mesut Özil skapade 12 chanser igår. Tydligen nytt rekord i PL. 36 skott mot mål och 13 på, om jag inte minns fel. Spelet funkar just nu.

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Mickys wrote:

Nu gör du det för lätt för dig Larra. Om det nu finns en rörelse som fått massor av folk att bojkotta matchen pga att de är missnöjda så får man INTE skyffla det under mattan och skylla på motståndet, vädret, tv-sändning mm.

Nej, jag gör det inte enkelt för mig. Tvärtom låter jag mig inte dras med i något slags hysteri. Det handlar inte om att skyffla under mattan utan om rena fakta: att alla de faktorer jag räknade upp har en inverkan. Givetvis hade det varit mer folk om vi slogs om ligasegern, men nu gör vi inte det men att folk stannade hemma från den här matchen är knappast en "massbojkott" utan det är bara så som supportrar har betett sig i alla tider oavsett lag. Det är sällan mer än 50K inne på arenan på veckomatcher om det inte är absolut toppmotstånd oavsett var i tabellen vi befinner oss. Jag har själv varit på tex CL-matcher i gruppspelet där det har varit liknande närvaro som igår. Jag kan sätta nästan vad som helst på att det hade varit upppemot 10.000 fler inne på arenan igår om det hade varit avspark lördag klockan 15.

Nej, saker har inte skötts optimalt i klubben på senare tid. Men allt är inte åt helvete och långt, långt ifrån alla är lika upprörda som den högljudda grupp som sitter och gapar på Twitter och arrangerar protesttåg som inte ens drar 100 pers och ett par gånger inte har blivit av alls för att ingen ids gå där.

Sekreterare Arsenal Sweden

Pelle
Bild för Pelle
Sral wrote:

Mesut Özil skapade 12 chanser igår. Tydligen nytt rekord i PL. 36 skott mot mål och 13 på, om jag inte minns fel. Spelet funkar just nu.

Mot absoluta jumbon som inte hade något alls att spela för.

Helt klart går vårt spel åt rätt håll igen, men gårdagens match bör man inte göra för stor affär utav.

If it's too strong, then you're too weak!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

För att göra det enkelt för sig: det är klart att frekvensen tomma platser är en yttring av missnöje, organiserat eller ej. Hade matchen betytt mer, hade vi haft en topp4 placering i egna händer eller rent av en titelstrid hade fler varit intresserade. 

Glenn
Bild för Glenn
Lars Lundstedt wrote:
Mickys wrote:

Nu gör du det för lätt för dig Larra. Om det nu finns en rörelse som fått massor av folk att bojkotta matchen pga att de är missnöjda så får man INTE skyffla det under mattan och skylla på motståndet, vädret, tv-sändning mm.

Nej, jag gör det inte enkelt för mig. Tvärtom låter jag mig inte dras med i något slags hysteri. Det handlar inte om att skyffla under mattan utan om rena fakta: att alla de faktorer jag räknade upp har en inverkan. Givetvis hade det varit mer folk om vi slogs om ligasegern, men nu gör vi inte det men att folk stannade hemma från den här matchen är knappast en "massbojkott" utan det är bara så som supportrar har betett sig i alla tider oavsett lag. Det är sällan mer än 50K inne på arenan på veckomatcher om det inte är absolut toppmotstånd oavsett var i tabellen vi befinner oss. Jag har själv varit på tex CL-matcher i gruppspelet där det har varit liknande närvaro som igår. Jag kan sätta nästan vad som helst på att det hade varit upppemot 10.000 fler inne på arenan igår om det hade varit avspark lördag klockan 15.

Nej, saker har inte skötts optimalt i klubben på senare tid. Men allt är inte åt helvete och långt, långt ifrån alla är lika upprörda som den högljudda grupp som sitter och gapar på Twitter och arrangerar protesttåg som inte ens drar 100 pers och ett par gånger inte har blivit av alls för att ingen ids gå där.

Håller inte med dig att det är en liten högljud grupp som är de som är missnöjda.

Gör en poll här inne  så tippar jag på att du får säkert 70% som ser att Wenger stiger av efter i år och en ny tränare får chansen jämfört med att Wenger får 2 nya år.

Vad jag kan minnas så har det aldrig stormat så här mkt kring klubben och Wenger i synerhet.

De stora supportergrupperna i England har väl tagit ställning mot Wenger? Kan ej vad de heter osv...det har du nog bra koll på.

Men jag kanske tillhör det högljudda twittergruppen som inte verkar veta vad de pratar om. I så fall har jag iaf gjort det i 7-8 år.

Det var tommare på läktaren igår än vad jag har sett innan.

COYG

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Pelle wrote:
Sral wrote:

Mesut Özil skapade 12 chanser igår. Tydligen nytt rekord i PL. 36 skott mot mål och 13 på, om jag inte minns fel. Spelet funkar just nu.

Mot absoluta jumbon som inte hade något alls att spela för.

Helt klart går vårt spel åt rätt håll igen, men gårdagens match bör man inte göra för stor affär utav.

Özil har också fler assist än någon annan spelare i PLs historia som spelat lika många matcher. Helt kass är han ju inte

Glenn
Bild för Glenn
Heppe wrote:

För att göra det enkelt för sig: det är klart att frekvensen tomma platser är en yttring av missnöje, organiserat eller ej. Hade matchen betytt mer, hade vi haft en topp4 placering i egna händer eller rent av en titelstrid hade fler varit intresserade. 

Så är det men den insikten verkar saknas hos vissa personer som borde ha den

COYG

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:
Lars Lundstedt wrote:
Mickys wrote:

Nu gör du det för lätt för dig Larra. Om det nu finns en rörelse som fått massor av folk att bojkotta matchen pga att de är missnöjda så får man INTE skyffla det under mattan och skylla på motståndet, vädret, tv-sändning mm.

Nej, jag gör det inte enkelt för mig. Tvärtom låter jag mig inte dras med i något slags hysteri. Det handlar inte om att skyffla under mattan utan om rena fakta: att alla de faktorer jag räknade upp har en inverkan. Givetvis hade det varit mer folk om vi slogs om ligasegern, men nu gör vi inte det men att folk stannade hemma från den här matchen är knappast en "massbojkott" utan det är bara så som supportrar har betett sig i alla tider oavsett lag. Det är sällan mer än 50K inne på arenan på veckomatcher om det inte är absolut toppmotstånd oavsett var i tabellen vi befinner oss. Jag har själv varit på tex CL-matcher i gruppspelet där det har varit liknande närvaro som igår. Jag kan sätta nästan vad som helst på att det hade varit upppemot 10.000 fler inne på arenan igår om det hade varit avspark lördag klockan 15.

Nej, saker har inte skötts optimalt i klubben på senare tid. Men allt är inte åt helvete och långt, långt ifrån alla är lika upprörda som den högljudda grupp som sitter och gapar på Twitter och arrangerar protesttåg som inte ens drar 100 pers och ett par gånger inte har blivit av alls för att ingen ids gå där.

Håller inte med dig att det är en liten högljud grupp som är de som är missnöjda.

Gör en poll här inne  så tippar jag på att du får säkert 70% som ser att Wenger stiger av efter i år och en ny tränare får chansen jämfört med att Wenger får 2 nya år.

Vad jag kan minnas så har det aldrig stormat så här mkt kring klubben och Wenger i synerhet.

De stora supportergrupperna i England har väl tagit ställning mot Wenger? Kan ej vad de heter osv...det har du nog bra koll på.

Men jag kanske tillhör det högljudda twittergruppen som inte verkar veta vad de pratar om. I så fall har jag iaf gjort det i 7-8 år.

Det var tommare på läktaren igår än vad jag har sett innan.

Men vi här inne är ju en liten grupp om man ser globalt så det skulle inte visa så mycket egentligen :)
Tror dom flesta vill ha en förändring, men det är ju en helt annan sak än den "hysteri" som vissa bedriver och tror sig vara i majoritet.

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral
Pelle wrote:
Sral wrote:

Mesut Özil skapade 12 chanser igår. Tydligen nytt rekord i PL. 36 skott mot mål och 13 på, om jag inte minns fel. Spelet funkar just nu.

Mot absoluta jumbon som inte hade något alls att spela för.

Helt klart går vårt spel åt rätt håll igen, men gårdagens match bör man inte göra för stor affär utav.

Om det bara hade handlat om denna enskilda match hade jag hållt med dig, men på senare tid har vi bland annat slagit ut City i en semifinal i FA-cupen och radat upp segrar mot United, Southampton och Stoke, alla motstånd som vi länge haft svårt för. Jag trodde på förhand att vi skulle ha kanske  fyra poäng från de här matcherna, istället tog vi tolv av tolv möjliga. Det är också uppmuntrande att se att spelare som Xhaka, Ramsey, Alexis och Özil har vaknat till/är i bättre form.

Sral
Bild för Sral

Säkert flera som vill ha en förändring i Arsenal. Men det handlar återigen om hur man gör det. Alla får göra som de vill, men om någon tror att man hjälper och bryr sig om Arsenal genom att inte stötta dem om man har chansen...ja, någon annan skrev i en tråd att "support" betyder stödja.

George Adams
Bild för George Adams

De flesta vill ha en förändring...  

Men man får inte höja sin röst och försöka påverka det lilla man kan?

Vad liknar det? 

Sral
Bild för Sral

Man får absolut välja att t ex inte gå på en match. Man kanske också tycker att det är så man kan påverka klubben. Jag hade dock personligen inte gjort så. Tycker det är synd när det påverkar laget, bara. Ingen här säger vad man får eller inte får göra. 

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:

Man får absolut välja att t ex inte gå på en match. Man kanske också tycker att det är så man kan påverka klubben. Jag hade dock personligen inte gjort så. Tycker det är synd när det påverkar laget, bara. Ingen här säger vad man får eller inte får göra. 

Hur kan man höja sin röst då? Det finns inget forum där fans får komma till tals och ledningen lyssnar? Man får ej förmedla budskap med banderoller mm på arenan. Protesterar man utanför så gör man på fel sätt. Går man ej på matchen eller avslutar sitt viasatabonnemang så är man inte supporter längre. Så hur ska man kunna förmedla sitt missnöje tycker du? Det är ju du och jag som betalar deras sjukt höga löner. Om klubben förmedlar en produkt som ingen längre vill ha, ja då kommer det inte in några pengar längre och klubben går under.

Sen är det klart att det inte spelar någon roll om en eller två personer slutar gå på matchen...eller vad Arsenal sweden säger. MEn det är ju trots allt det som är grunden i en demokrati. Den lilla männsikns rätt till sin åsikt och rätt att välja. Blir denna lilla grupp tillräckligt stor så kommer det att få påverkan.

COYG

Pelle
Bild för Pelle
Mickys wrote:
Lars Lundstedt wrote:

Men allt är inte åt helvete och långt, långt ifrån alla är lika upprörda som den högljudda grupp som sitter och gapar på Twitter och arrangerar protesttåg som inte ens drar 100 pers och ett par gånger inte har blivit av alls för att ingen ids gå där.

Håller inte med dig att det är en liten högljud grupp som är de som är missnöjda.

Gör en poll här inne  så tippar jag på att du får säkert 70% som ser att Wenger stiger av efter i år och en ny tränare får chansen jämfört med att Wenger får 2 nya år.

Fast nu pratar ni om två olika saker. 

Jag tillhör de du pratar om Mickys som vill ha en förändring genom att Wenger kliver av. Jag tillhör verkligen inte den massan Larra pratar om som högljutt protesterar och demonstrerar. 

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Sral wrote:
Pelle wrote:
Sral wrote:

Mesut Özil skapade 12 chanser igår. Tydligen nytt rekord i PL. 36 skott mot mål och 13 på, om jag inte minns fel. Spelet funkar just nu.

Mot absoluta jumbon som inte hade något alls att spela för.

Helt klart går vårt spel åt rätt håll igen, men gårdagens match bör man inte göra för stor affär utav.

Om det bara hade handlat om denna enskilda match hade jag hållt med dig, men på senare tid har vi bland annat slagit ut City i en semifinal i FA-cupen och radat upp segrar mot United, Southampton och Stoke, alla motstånd som vi länge haft svårt för. Jag trodde på förhand att vi skulle ha kanske  fyra poäng från de här matcherna, istället tog vi tolv av tolv möjliga. Det är också uppmuntrande att se att spelare som Xhaka, Ramsey, Alexis och Özil har vaknat till/är i bättre form.

Jag skrev ju det, att det sett bättre ut men att just gårdagens match skulle man inte göra en stor sak av.

Skulle ju kunna påpeka att City vann vi mycket tack vare att domaren dömde bort ett regelrätt mål, United startade sitt B-lag. Fast det tar bort det faktum att vi har dessa raka segrar som inte ens jag trodde vi skulle ha.

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Pelle wrote:
Sral wrote:
Pelle wrote:
Sral wrote:

Mesut Özil skapade 12 chanser igår. Tydligen nytt rekord i PL. 36 skott mot mål och 13 på, om jag inte minns fel. Spelet funkar just nu.

Mot absoluta jumbon som inte hade något alls att spela för.

Helt klart går vårt spel åt rätt håll igen, men gårdagens match bör man inte göra för stor affär utav.

Om det bara hade handlat om denna enskilda match hade jag hållt med dig, men på senare tid har vi bland annat slagit ut City i en semifinal i FA-cupen och radat upp segrar mot United, Southampton och Stoke, alla motstånd som vi länge haft svårt för. Jag trodde på förhand att vi skulle ha kanske  fyra poäng från de här matcherna, istället tog vi tolv av tolv möjliga. Det är också uppmuntrande att se att spelare som Xhaka, Ramsey, Alexis och Özil har vaknat till/är i bättre form.

Jag skrev ju det, att det sett bättre ut men att just gårdagens match skulle man inte göra en stor sak av.

Skulle ju kunna påpeka att City vann vi mycket tack vare att domaren dömde bort ett regelrätt mål, United startade sitt B-lag. Fast det tar bort det faktum att vi har dessa raka segrar som inte ens jag trodde vi skulle ha.

Precis, ända riktiga prövningen vi haft har ju varit ett taggat spurs och det gick ju pinsamt dåligt! Dock har vi ju misslyckats innan att vinna mot United b-lag osv så lite positivt är det ju iaf. Även om vår nya uppställning inte kommer funka alla matcher så har vi ju iaf ett alternativ testat nu :)

Sral
Bild för Sral
Mickys wrote:
Sral wrote:

Man får absolut välja att t ex inte gå på en match. Man kanske också tycker att det är så man kan påverka klubben. Jag hade dock personligen inte gjort så. Tycker det är synd när det påverkar laget, bara. Ingen här säger vad man får eller inte får göra. 

Hur kan man höja sin röst då? Det finns inget forum där fans får komma till tals och ledningen lyssnar? Man får ej förmedla budskap med banderoller mm på arenan. Protesterar man utanför så gör man på fel sätt. Går man ej på matchen eller avslutar sitt viasatabonnemang så är man inte supporter längre. Så hur ska man kunna förmedla sitt missnöje tycker du? Det är ju du och jag som betalar deras sjukt höga löner. Om klubben förmedlar en produkt som ingen längre vill ha, ja då kommer det inte in några pengar längre och klubben går under.

Sen är det klart att det inte spelar någon roll om en eller två personer slutar gå på matchen...eller vad Arsenal sweden säger. MEn det är ju trots allt det som är grunden i en demokrati. Den lilla männsikns rätt till sin åsikt och rätt att välja. Blir denna lilla grupp tillräckligt stor så kommer det att få påverkan.

Man kan höja sin röst precis hur man vill. Exempelvis på de sätt du nämner. Men då får man också tåla att andra har åsikter om det, precis som att vi alla har åsikter om Arsenals ledning, spelare och så vidare. Jag säger bara min åsikt, inte vad andra "får göra". Det är helt upp till er.

George Adams
Bild för George Adams
Sral wrote:
Mickys wrote:
Sral wrote:

Man får absolut välja att t ex inte gå på en match. Man kanske också tycker att det är så man kan påverka klubben. Jag hade dock personligen inte gjort så. Tycker det är synd när det påverkar laget, bara. Ingen här säger vad man får eller inte får göra. 

Hur kan man höja sin röst då? Det finns inget forum där fans får komma till tals och ledningen lyssnar? Man får ej förmedla budskap med banderoller mm på arenan. Protesterar man utanför så gör man på fel sätt. Går man ej på matchen eller avslutar sitt viasatabonnemang så är man inte supporter längre. Så hur ska man kunna förmedla sitt missnöje tycker du? Det är ju du och jag som betalar deras sjukt höga löner. Om klubben förmedlar en produkt som ingen längre vill ha, ja då kommer det inte in några pengar längre och klubben går under.

Sen är det klart att det inte spelar någon roll om en eller två personer slutar gå på matchen...eller vad Arsenal sweden säger. MEn det är ju trots allt det som är grunden i en demokrati. Den lilla männsikns rätt till sin åsikt och rätt att välja. Blir denna lilla grupp tillräckligt stor så kommer det att få påverkan.

Man kan höja sin röst precis hur man vill. Exempelvis på de sätt du nämner. Men då får man också tåla att andra har åsikter om det, precis som att vi alla har åsikter om Arsenals ledning, spelare och så vidare. Jag säger bara min åsikt, inte vad andra "får göra". Det är helt upp till er.

Samtidigt är du en av de klart tydligaste kritikerna till de som kritiserar Sral. Det är ett lite dubbel kölat budskap. "yttrandefriheten", oavsett om den är sådan man "inte vill höra eller läsa" är ju dubbelriktad.

Sral
Bild för Sral

Fast det är en rejält stor skillnad mellan att kritisera något och att säga att någon inte "får" göra något. Enorm skillnad. Jag tycker inte att det är ett bra sätt att visa sitt missnöje, och det står jag för, men det är bara min åsikt bland andra. Så ja, yttrandefriheten är dubbelriktad. Men det vore ju konstigt om den skulle innebära att jag inte får säga min åsikt...? Gör som du vill, men var också beredd på att få höra åsikter om det.

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:

Fast det är en rejält stor skillnad mellan att kritisera något och att säga att någon inte "får" göra något. Enorm skillnad. Jag tycker inte att det är ett bra sätt att visa sitt missnöje, och det står jag för, men det är bara min åsikt bland andra. Så ja, yttrandefriheten är dubbelriktad. Men det vore ju konstigt om den skulle innebära att jag inte får säga min åsikt...? Gör som du vill, men var också beredd på att få höra åsikter om det.

Omformulerar frågan lite.

Hur skulle du framföra din åsikt om du ej var nöjd med hur klubben sköts? Vilket är ett "bra" sätt enligt dig?

COYG

Sral
Bild för Sral

Vad som är ett bra sätt och vad jag själv skulle göra är ju helt olika frågor. Klart att man kan låta bli att gå på matcher, men det slår ju också tillbaka på laget. Vi har fortfarande en titelchans kvar den här säsongen, och man vill ju gärna att Alexis, Özil och Chamerlain ska trivas såpass bra i klubben att de vill förlänga. Är inte risken att de lämnar ännu lite större om de tittar ut och ser gapande tomma läktare? Först om främst tycker jag att man borde rikta mycket, mycket mer kritik mot Stan Kroenke. Som Liverpools och Uniteds fans (bland annat) har gjort mot sina ägare förut. Tror det är helt fel att bara rikta all kritik mot Wenger. Personligen är jag missnöjd med en hel del i klubben just nu, men tänker också att jag inte kan göra så mycket åt det. Har liksom så mycket i mitt eget liv att sköta. Både sånt som är nu och särskilt vad som händer senare i sommar. Det är ju bara min åsikt, men min kärlek till klubben överväger det dåliga som händer nu.

Sral
Bild för Sral

Ett citat från Alexis Sanchez:

"For me, it (fan demonstrations" is very bad. He is the manager who gave a stadium to the club, won cups, and he has been 21 years in the job. He is the creator of the stadium, the players and style of the club".

Detta enligt Mirror.

Tycka vad man vill om vad han säger, men är det inte ganska illa att en så viktig spelare säger såhär? Blir inte chansen att han stannar lite mindre då?

George Adams
Bild för George Adams

Jag håller med om att Kroenke är en stor del av Arsenals problem och jag har varit en "motståndare" till honom nästan sedan han tog över. Jag gillar verkligen inte hans ledarskap och utvecklingen den medfört och har därför "engagerat" mig på det sätt jag kan i BSM. Därav min underline  här på forumet , (som du förövrigt också ifrågasatt  Sral)

Tyvärr känns dock Kroenke och Wenger lite som textraden i en känd svensk punklåt

" dom sitter i samma båt... men det är inte dom som ror, ror så att svetten lackar, och piskan kittlar, kittlar inte heller, deras feta nackar"

Båda har en position som gör det nästan omöjligt att "komma åt dom" Tror fan folk blir förbannade och vill göra något åt saken

Kroenke skulle behövas bytas ut, där är vi helt överens. Då han nästan omöjligör en vettig sportslig satsning till nästa nivå. Wenger behöver bytas av andra skäl som vi alla diskuterat tidigare.

 

Fredde
Bild för Fredde

Fast då kan jag tycka att det är upp till Alexis och andra spelare att visa det över en hel säsong. Inte vika ner sig, bli ett lag & en fungerande enhet. Spelarna finns i mina ögon på plats för att få till nånting väldigt bra. Om dom spelar för Wengér, varför såg det ut som det gjorde mot Bayern Munchen båda matcherna, mot City borta, mot Liverpool borta, mot bournmouth borta, mot WBA borta & mot Crystal Palace borta? Det är 7 matcher över en säsong som jag kommer på sådär på rak arm där inställningen varit urusel.

Visst riktar sig protesterna mot Wengér och bristen på ledarskap ovanför honom. Då det enda strukturen ovanför Wengér bryr sig om är sålda biljetter, korvar och öl på arenan så är det här de protesterna som biter. T.om engelsk media är med helt på det, "dom skiter i banderoller och slagord. Dom ser tomma stolar, mindre sålda korvar och öl"
Men prestationerna i samtliga av matcherna jag rabblar upp är så dåliga så att det ser ut som att spelarna vill få Wengér sparkad rerdan dagen efter.

You win some, you draw some

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Freddee wrote:

Visst riktar sig protesterna mot Wengér och bristen på ledarskap ovanför honom. Då det enda strukturen ovanför Wengér bryr sig om är sålda biljetter, korvar och öl på arenan så är det här de protesterna som biter. T.om engelsk media är med helt på det, "dom skiter i banderoller och slagord. Dom ser tomma stolar, mindre sålda korvar och öl"

Håller med delvis, men att tro att de inte bryr sig om att det går dåligt för laget tror jag inte på. Jag känner inte Gazidis på något sätt (i bästa fall vet han vad jag heter, men jag tvivlar på att han ens gör det :-) ) men jag har i alla fall träffat honom ett par gånger och jag tvivlar inte ens sekund på hans engagemang även i det sportsliga. Men frågan är ju vad Kroenke tycker, och det är ju han som bestämmer i slutänden.

Sekreterare Arsenal Sweden

Byarum
Bild för Byarum
Sral wrote:

Vad som är ett bra sätt och vad jag själv skulle göra är ju helt olika frågor. Klart att man kan låta bli att gå på matcher, men det slår ju också tillbaka på laget. Vi har fortfarande en titelchans kvar den här säsongen, och man vill ju gärna att Alexis, Özil och Chamerlain ska trivas såpass bra i klubben att de vill förlänga. Är inte risken att de lämnar ännu lite större om de tittar ut och ser gapande tomma läktare? Först om främst tycker jag att man borde rikta mycket, mycket mer kritik mot Stan Kroenke. Som Liverpools och Uniteds fans (bland annat) har gjort mot sina ägare förut. Tror det är helt fel att bara rikta all kritik mot Wenger. Personligen är jag missnöjd med en hel del i klubben just nu, men tänker också att jag inte kan göra så mycket åt det. Har liksom så mycket i mitt eget liv att sköta. Både sånt som är nu och särskilt vad som händer senare i sommar. Det är ju bara min åsikt, men min kärlek till klubben överväger det dåliga som händer nu.

Håller verkligen med dig om att det är det exekutiva ledarskapet och ägarna som man ska visa sitt missnöje mot. Bekymret som vi har nu, är ju att detta ledarskap inte tar sitt ansvar på rätt sätt och då blir det Wenger som både rättfärdigt och orättfärdigt drabbas av ett ledarskap som inte fungerar. Om saker och ting stiger AW åt huvudet finns det ju faktiskt en nivå ovanför honom som har ett ansvar. Det är ju här som vi har vårt egentliga problem.AW är inte problemet, utan bara ett sympton på problemet.

Bosse

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:

Vad som är ett bra sätt och vad jag själv skulle göra är ju helt olika frågor. Klart att man kan låta bli att gå på matcher, men det slår ju också tillbaka på laget. Vi har fortfarande en titelchans kvar den här säsongen, och man vill ju gärna att Alexis, Özil och Chamerlain ska trivas såpass bra i klubben att de vill förlänga. Är inte risken att de lämnar ännu lite större om de tittar ut och ser gapande tomma läktare? Först om främst tycker jag att man borde rikta mycket, mycket mer kritik mot Stan Kroenke. Som Liverpools och Uniteds fans (bland annat) har gjort mot sina ägare förut. Tror det är helt fel att bara rikta all kritik mot Wenger. Personligen är jag missnöjd med en hel del i klubben just nu, men tänker också att jag inte kan göra så mycket åt det. Har liksom så mycket i mitt eget liv att sköta. Både sånt som är nu och särskilt vad som händer senare i sommar. Det är ju bara min åsikt, men min kärlek till klubben överväger det dåliga som händer nu.

Tycker inte du svarar på min fråga. Om nu inte din lösning är att sitta still och inte säga/göra något om man är missnöjd med hur ens klubb styrs. Det är enligt min mening sämre än de flesta andra sätt. Att passivt acceptera fast man är missnöjd gör ju att man är mer som en "medbrottsling". Men vi kan släppa det. Var bara nyfiken på om du hade något sätt som du tyckte var bra.

COYG

Sral
Bild för Sral

Nej, jag ser nog inget sätt som rakt igenom är bra. Det är väl det bästa svar jag kan ge. Det är på många sätt förståeligt att man visar missnöje på de sätt man som fan känner att man kan göra, men där är liksom problemet att det skadar laget mer än att det hjälper. Tycker jag i alla fall. Grejen är väl att vi är många som är Arsenal-fans, vad menar du att en enskild person kan göra, och hur gör det en till en "medbrottsling" om man inte är ute och protesterar? Där håller jag inte alla med dig. 

Sidor