Medlemmar: 8824 st.
Visa menyn

Arsenal - Leicester 11/8

242 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn
Arsenal - Leicester 11/8

Dags för premiär! 3p är ett måste!

COYG

Fredde
Bild för Fredde

Nu kommer allvaret! Dags för Özil att starta & samma med Kolasinac.

You win some, you draw some

B-G
Bild för B-G

                Cech
    Holding Kos Kolasinac
        Ramsey Xhaka
Bellerin                Oxlade
       Ozil           Sanchez
           Lacazette

Det är vad jag hoppas på.

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S

Min "drömelva":

                  Cech

     Kos Mertesacker Mustafi

Bellerin Ramsey Xhaka Kolasinac

       Özil Lacazette Alexis

Men Alexis startar förmodligen på bänken. Mustafi lär inte starta, Ramsey och Kos är säkert också tveksamma. Özil tycker jag såg väldigt blek ut på försäsongen så även kan kanske behöva någon vecka till.

Be excited!

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Koscielny är avstängd första två omgångarna.

Tror och hoppas vi kommer ställa upp med detta:

                  Cech

       Holding BFG Monreal

Bellerin Elneny Xhaka Kolasinac

       Özil              Iwobi/Welbeck

              Lacazette

Ramsey har muskelproblem så tveksamt om han kommer att medverka, annars går han in bredvid Xhaka. Sanchez och Mustafi lär vara med på bänken men kommer inte starta. Menlöst att spela en högerfotad Ox som vänster wing-back och där ska Kolasinac in. Förutsägbart byte i Lacazette mot Giroud i 65:e minuten. 2-0.

Fredde
Bild för Fredde

Jag förstod det som att Ramsey och Özil kunde ha spelat i söndags, men att man inte tog några som helst risker på en sådan match.

You win some, you draw some

Andreas Mörby
Bild för Andreas Mörby

Om wenger nu ska spela med wingbacks tycker jag Bellerin är för dålig offensivt, han funkar bra i en fyrbackslinje men inte som wingback.

      Cech

       Holding Kos Monreal

Ox  Elneny Xhaka Kolasinac

       Özil            Welbeck

              Lacazette

Isak Selling
Bild för Isak Selling
Fredde wrote:

Jag förstod det som att Ramsey och Özil kunde ha spelat i söndags, men att man inte tog några som helst risker på en sådan match.

Wenger gick väl ut och sa att båda var tveksamma till fredag till och med? Özil fick en smäll på foten under träning och Ramsey har en muskelskada. Muskelskador är som bekant lite lurigare så tror inte han riskeras, trots att vi har ligapremiär.

B-G
Bild för B-G

Hoppas jag i någon match får se min nya älskling kolasinac spela DM bredvid Ramsey eller Xhaka. :)

Vore fruktansvärt coolt. 

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S

Kolasinacs löpningar från backlinjen mot Chelsea var en syn att beskåda. Rena bowlingklotet. Kommer vara grym som vänster wingback.

På förhand trodde jag han mest skulle spela mittback. Jag visste inte att han var så där vass framåt. Men min bild av honom var nog mest baserad på hans utseende. Stor, stark defensiv ytterback tänkte jag. Han är rätt mycket mer än så känns det som.

Be excited!

Vicious
Bild för Vicious
Jonas S wrote:

Kolasinacs löpningar från backlinjen mot Chelsea var en syn att beskåda. Rena bowlingklotet. Kommer vara grym som vänster wingback.

På förhand trodde jag han mest skulle spela mittback. Jag visste inte att han var så där vass framåt. Men min bild av honom var nog mest baserad på hans utseende. Stor, stark defensiv ytterback tänkte jag. Han är rätt mycket mer än så känns det som.

Flest assist av samtliga ytterbackar i Bundesliga förra säsongen så nog fan är han rätt hygglig offensivt också :) Känns rätt komplett faktiskt. Sjukt bra fynd alltså.

#Championship

Jonas S
Bild för Jonas S
Vicious wrote:
Jonas S wrote:

Kolasinacs löpningar från backlinjen mot Chelsea var en syn att beskåda. Rena bowlingklotet. Kommer vara grym som vänster wingback.

På förhand trodde jag han mest skulle spela mittback. Jag visste inte att han var så där vass framåt. Men min bild av honom var nog mest baserad på hans utseende. Stor, stark defensiv ytterback tänkte jag. Han är rätt mycket mer än så känns det som.

Flest assist av samtliga ytterbackar i Bundesliga förra säsongen så nog fan är han rätt hygglig offensivt också :) Känns rätt komplett faktiskt. Sjukt bra fynd alltså.

Det är riktigt imponerande. En väldigt bra värvning. Så mångsidig med den fysiken och att samtidigt ha spetskompetensen. Tänker på hans vänsterfot som håller hög klass. Lite av en unik spelare skulle jag säga.

Nu hypar vi honom stenhårt här. Lite farligt med nya värvningar. Men detta är ju en klassvärvning som vi skall ha höga förväntningar på. Och han lär inte behöva bygga några muskler innan han pallar PL direkt :)

Han hade förmodligen kostat rejält med pengar om han inte spelat ut sitt kontrakt i Schalke.

Någon som vet vad han tar i bänk? Två ton?

Be excited!

Ruin
Bild för Ruin

Koscielny är avstängd efter sitt röda i slutet av förra säsongen. Är även borta mot Stoke

B-G
Bild för B-G
Ruin wrote:

Koscielny är avstängd efter sitt röda i slutet av förra säsongen. Är även borta mot Stoke

Då förlitar vi oss på att BFG är redo efter cuttet. 
Jävlar vad han har sett bra ut.....i 2 matcher :)

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn

Jaha nu har Sanchez lyckats skada sig på en av de få träningarna han gjort. Han som aldrig skadar sig. Först förkyld och nu skadad. Luktar illa om det här. Tveksamt om han gör någon mer Arsenalmatch. Ramsey o Özil troligen borta och BFG tveksam. Skadehelvetet har redan börjat. This team can win the league, injuries, season dies, wengerout, repeat again.

COYG

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:

Jaha nu har Sanchez lyckats skada sig på en av de få träningarna han gjort. Han som aldrig skadar sig. Först förkyld och nu skadad. Luktar illa om det här. Tveksamt om han gör någon mer Arsenalmatch. Ramsey o Özil troligen borta och BFG tveksam. Skadehelvetet har redan börjat. This team can win the league, injuries, season dies, wengerout, repeat again.

God morgon :)
Vinst på fredag 4-1 Lacazette 4.

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn
B-G wrote:
Mickys wrote:

Jaha nu har Sanchez lyckats skada sig på en av de få träningarna han gjort. Han som aldrig skadar sig. Först förkyld och nu skadad. Luktar illa om det här. Tveksamt om han gör någon mer Arsenalmatch. Ramsey o Özil troligen borta och BFG tveksam. Skadehelvetet har redan börjat. This team can win the league, injuries, season dies, wengerout, repeat again.

God morgon :)
Vinst på fredag 4-1 Lacazette 4.

varför inte 7-1 och Lacazette 7? :-)

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S

Ramsey, Mertesacker och Özil startar inte mot Leicester om jag får gissa.

Dessa skador under transfertider på spelare som desperat vill bort från klubbar är sällan bara skador. Alexis är väl alltid sliten och en spelsugen Alexis hade suttit på bänken även med smärta. Wenger säger två veckor vilket synkar ganska bra med transferfönstret. Så det återstår att se om vi får se Alexis spela i Arsenal igen.

Be excited!

Jepson
Bild för Jepson

alexis ut, Lemar in skulle jag tro

I övrigt ok att spela samma lag som mot chelsea typ.

B-G
Bild för B-G

Mike Dean will referee the first Premier League game of the season.
Rött kort på Kolasinac och en Vardystraff i 93.
Att den där clownen fortfarande dömer är för mig ett mysterium.
Fan. vinst med 4-2 precis när jag bettat på 4-1

Twitter @grvdga

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Är Ihenacho skadad? Och tror ni Mahrez  startar trots rykten om en romaflytt ska vara nära?

AFC

Tosse
Bild för Tosse
Elias Bard wrote:

Är Ihenacho skadad? Och tror ni Mahrez  startar trots rykten om en romaflytt ska vara nära?

Ja han är väl tveksam. Även Drinkwater och Huth lär missa vad jag förstått. 

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Tosse wrote:
Elias Bard wrote:

Är Ihenacho skadad? Och tror ni Mahrez  startar trots rykten om en romaflytt ska vara nära?

Ja han är väl tveksam. Även Drinkwater och Huth lär missa vad jag förstått. 

Det är bra! Det här med premiärer har ju aldrig riktigt varit varken min eller våran grej!

COYG!!

AFC

B-G
Bild för B-G
Elias Bard wrote:
Tosse wrote:
Elias Bard wrote:

Är Ihenacho skadad? Och tror ni Mahrez  startar trots rykten om en romaflytt ska vara nära?

Ja han är väl tveksam. Även Drinkwater och Huth lär missa vad jag förstått. 

Det är bra! Det här med premiärer har ju aldrig riktigt varit varken min eller våran grej!

COYG!!

Struntar i spelarna. Med Mike Dean som domare kan vi förlora mot Växbo IF.

Twitter @grvdga

Fredde
Bild för Fredde

Att Mike Dean fortfarande får vara dummare är för mig helt fel på alla sätt och vis. Han borde ha pensionerats en gång för alla efter Newcastle-matchen redan. Och Chelsea-matchen borde ha varit havet (droppen räcker inte till här) som fick bägaren att rinna över.

Alla matcher där vi har Mike Dean är enorm risk för poängtapp. Gäller att spela med väldigt goda marginaler så att han inte får möjlighet att kliva in i handlingarna. Är helt ärligt mer orolig för Mike Dean än för Leicester. Leicesters offensiv ska vi kunna hantera och med en rörlig offensiv så ska vi kunna springa igenom deras försvar. 

You win some, you draw some

Jonas S
Bild för Jonas S

Aaron Ramsey, Mesut Özil och Per Mertesacker skall ha tränat fullt igår. Så det kanske inte ser fullt så skadeskjutet ut längre.

Özil tycker jag såg väldigt trött ut på försäsongen, jag är inte övertygad att han startar.

Be excited!

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Jonas S wrote:

Aaron Ramsey, Mesut Özil och Per Mertesacker skall ha tränat fullt igår. Så det kanske inte ser fullt så skadeskjutet ut längre.

Özil tycker jag såg väldigt trött ut på försäsongen, jag är inte övertygad att han startar.

Özil är väl född trött! 

AFC

Jonas S
Bild för Jonas S
Elias Bard wrote:
Jonas S wrote:

Aaron Ramsey, Mesut Özil och Per Mertesacker skall ha tränat fullt igår. Så det kanske inte ser fullt så skadeskjutet ut längre.

Özil tycker jag såg väldigt trött ut på försäsongen, jag är inte övertygad att han startar.

Özil är väl född trött! 

Jo lite så. Men försäsongstrött då. Inte i superform direkt.

Jag är inte jättepepp på att se Özil göra en slö sistasäsong i Arsenal. Om det är någon som kanske inte gör 100% i onödan så är det nog han.

Be excited!

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen
Fredde wrote:

Att Mike Dean fortfarande får vara dummare är för mig helt fel på alla sätt och vis. Han borde ha pensionerats en gång för alla efter Newcastle-matchen redan. Och Chelsea-matchen borde ha varit havet (droppen räcker inte till här) som fick bägaren att rinna över.

Alla matcher där vi har Mike Dean är enorm risk för poängtapp. Gäller att spela med väldigt goda marginaler så att han inte får möjlighet att kliva in i handlingarna. Är helt ärligt mer orolig för Mike Dean än för Leicester. Leicesters offensiv ska vi kunna hantera och med en rörlig offensiv så ska vi kunna springa igenom deras försvar. 

En rolig med ack så korrekt autokorrekt :)

Glenn
Bild för Glenn
Jonas S wrote:
Elias Bard wrote:
Jonas S wrote:

Aaron Ramsey, Mesut Özil och Per Mertesacker skall ha tränat fullt igår. Så det kanske inte ser fullt så skadeskjutet ut längre.

Özil tycker jag såg väldigt trött ut på försäsongen, jag är inte övertygad att han startar.

Özil är väl född trött! 

Jo lite så. Men försäsongstrött då. Inte i superform direkt.

Jag är inte jättepepp på att se Özil göra en slö sistasäsong i Arsenal. Om det är någon som kanske inte gör 100% i onödan så är det nog han.

har inte varit förtjust att se någon av hans slöa säsonger i vår tröja. Önskade vi hade sålt honom och köpt Lemar och Mahrez. Då hade vi varit sjukt mkt farligare

COYG

Isak Selling
Bild för Isak Selling
Mickys wrote:
Jonas S wrote:
Elias Bard wrote:
Jonas S wrote:

Aaron Ramsey, Mesut Özil och Per Mertesacker skall ha tränat fullt igår. Så det kanske inte ser fullt så skadeskjutet ut längre.

Özil tycker jag såg väldigt trött ut på försäsongen, jag är inte övertygad att han startar.

Özil är väl född trött! 

Jo lite så. Men försäsongstrött då. Inte i superform direkt.

Jag är inte jättepepp på att se Özil göra en slö sistasäsong i Arsenal. Om det är någon som kanske inte gör 100% i onödan så är det nog han.

har inte varit förtjust att se någon av hans slöa säsonger i vår tröja. Önskade vi hade sålt honom och köpt Lemar och Mahrez. Då hade vi varit sjukt mkt farligare

Önskar att vi hade köpt in en riktig striker för ett antal år sedan. Då hade vi fått sett det bästa av Özil. Nivåer över Mahrez och Lemar.

Sidor