Medlemmar: 8902 st.
Visa menyn

Arsenal - Leicester 11/8

242 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jepson
Bild för Jepson

Börja med tvåbackslinje borta mot Stoke ;)

Tommy
Bild för Tommy
Kaiser Özil wrote:

Özil var inte bra idag och ur form, men tyvär fattar inte folk hans storhet. Spindeln i nätet som styr alla våra kombinationer. Underlättar inte att starta med Elneny och spela en felfotad Oxen som vänster wing-back.

Galen jävla match. Hade varit fint om vi inte behöver sätta oss i dom här situationerna framöver och göra stabilare insatser.

Jag fattar Özils storhet. Jag fattar också att han inte får mycket till nät att verka i när vi spelar 3-4-3 i världens mest intensiva liga. I PL krävs att alla spelare är beredda att jobba hemåt och det ser vi aldrig från Özil. 

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Vår 3-4-2-1 är så fucked. Släpper till fler målchanser än med 4-backslinjen. Ska vi hänga med över en hel säsong och i slutändan konkurrera om titeln behöver vi kontrollera mittfältet. Vinner du mittfältet så vinner du matcherna. Wenger behöver implementera en 4-3-3 fort som fan.

Fredde
Bild för Fredde

3 pinnar, saknade 3 mittbackar! Sjukt mycket slarv, Ramsey ger oss nånting väldigt viktigt i matcherna.

You win some, you draw some

Dosa
Bild för Dosa

Fan va gött

Jonas S
Bild för Jonas S

En riktigt galen chansning av Wenger att inte ha en enda naturlig mittback på plan under sista 20min. Men chansningen gick ju hem med Ramsey och Giroud som fixar segern.

Det verkar blivit lite av vår grej att gå ner på fyrbackslinje och trycka in så många offensiva spelare det bara går för att forcera in ett segermål. Vi såg det flera gånger under förra säsongen. Jag kan inte riktigt bestämma mig om jag tycker det är en styrka eller om det mest tyder på att vårt vanliga spel i 3-4-3 inte riktigt håller måttet. Lite både och förmodligen. Bra inhoppare i Giroud och Ramsey men inhopp som vi kanske är lite väl beroende av i lite för många matcher.

Vi måste bli bra mycket stabilare än vi var idag och som vi var under förra säsongen. Mittfältet är som vanligt vårt stora problem. Oavsett spelsystem. Jag ser ingen riktigt gångbar mittfältskombination i truppen. Vi måste verkligen värva en mittfältare.

Be excited!

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Det tyder mest på att vårt vanliga spel i 3-4-3 inte håller. Är inget annat än en chockformation som bröt en väldigt negativ trend. Tycker inte reslutaten i våras matchade prestationerna och det finns mycket att önska taktiskt från vår sida. Vi behöver verkligen en mittfältare. En smart, teknisk, passningssäker mittfältare som kan transportera boll.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Äh. We are top of the league. :)

Mackan
Bild för Mackan

Vänta nu lite.. Ingen av de tre där bak lär starta utom Holding kanske och med Kos och Mustafi tillbaka så lär det vara bland det bättre i ligan imho. Spelar vi dessutom Kola på sin rätta plats och startar Xhaka/Ramsey så kan även oxen spela rwb som sig bör.. En jävla skillnad mot i dag. 

Twitter: @mackan_carlsson

 

Glenn
Bild för Glenn

Inte beredd att skrota 3-4-2-1 än men med dagens manskap var det näst intill självmord. Holding måste ha en spelare som Kos bredvid sig. Tror det kan fungera med en nykter Cech och med Kos, Musse o Holding. Bellerin o Kolasinac på kanterna

COYG

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Litar fortfarande inte på "nya" formationen. Släpper till för många chanser och sedan hämmar det oss i andra delar av spelet. Går att använda vårt spelarmaterial på ett mycket bättre sätt.

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Petrus Wiklund wrote:

Yees! Då drar det äntligen igång! Riktigt taggad! Ölen smakar bättre än nånsin! Tror på en enkel seger! Typ 3-1 4-2 match! Fulla spjäll framåt! 

COYG

Inte helt fel ute! Även om jag hade hoppats på betydligt säkrare spel! Sälj Özil och Elneny! Jag som varit den största Ramseyhataren fick mig en fet spark i arslet!

Top of the League! Coyg!!

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
MickeLi wrote:

Sjukt taggad inför kvällens match på O'Learys i Pite,  tänkte försöka starta lokalverksamhet med träffar och dylikt,  är det lönt med 9st medlemmar i samma lilla  stad?  Vad anser gänget här?

Missade d här! Bor i Kåge, är ju en bit! Men startar du upp nått så kommer jag lätt på nån träff!

Pelle
Bild för Pelle
Farbror Frej wrote:

Gud vad jag avskyr när vi ska slå hörnor ner till utanför straffområdet för att kunna dutta mer. 

Samtidigt kom väl två av våra mål på just hörnor?;)

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle

Fy vilken pinsamt dålig match av Xhaka. Hur många passningar slog han inte bort. :O)

If it's too strong, then you're too weak!

B-G
Bild för B-G

Wenger lyfter laget efter nya kontraktet och fixar p[ egen hand en seger i premiären med sina byten ;)
Skönt med en vinst såklart och skönt att jag fick rätt i att Giroud skulle avgöra.
COYG!

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S
Pelle wrote:

Fy vilken pinsamt dålig match av Xhaka. Hur många passningar slog han inte bort. :O)

En väldigt Xhaka-aktig insats av Xhaka. Samtidigt som han fixade två assist och tillförde offensivt slog han bort flera rätt enkla passningar i livsfarliga omställningslägen för Leicester. Jag tycker han tenderar att bli stressad när han sätts under press. Han har inte de kvickaste fötterna på jorden. Och Elneny har samma problem.

T ex Liverpool kommer bli en vädigt svår nöt att knäcka som vi nu spelar. Och Spurs..

Be excited!

Jonas S
Bild för Jonas S

Men lite positivt från matchen igår. Anfallsspelet klaffar ju rätt bra i sista tredjedelen trots en blek Özil, Welbeck som är som han är och Lacazette som inte är riktigt varm i kläderna än. Vi har vårt fina kombinationsspel, skapar många chanser och ger Leicester stora problem att försvara. Jag tycker också vi slår hyfsade inlägg, instick och Xhakas passningsspel funger som det skall när han väl får lite tid att slå sina passningar.

Matchen igår var väl kanske till hälften bra, till hälften en katastrof. Vi hade blivit rejält uppätna mot bättre motstånd och vi blev det så när ändå. Men vi ger oss inte och vi visar vilken stark bänk vi har. Giroud och Ramsey gör bara viktiga mål känns det som.

Igår hade vi en trupp med brädd, med många olika alternativ framåt. Men vi saknar nog ett fungerande lag. Och det är så där med kvaliteten på vissa håll i vissa situationer.

Be excited!

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Pelle wrote:
Farbror Frej wrote:

Gud vad jag avskyr när vi ska slå hörnor ner till utanför straffområdet för att kunna dutta mer. 

Samtidigt kom väl två av våra mål på just hörnor?;)

Jag står fast vid min åsikt. ;) 

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Jonas S wrote:

Men lite positivt från matchen igår. Anfallsspelet klaffar ju rätt bra i sista tredjedelen trots en blek Özil, Welbeck som är som han är och Lacazette som inte är riktigt varm i kläderna än. Vi har vårt fina kombinationsspel, skapar många chanser och ger Leicester stora problem att försvara. Jag tycker också vi slår hyfsade inlägg, instick och Xhakas passningsspel funger som det skall när han väl får lite tid att slå sina passningar.

Matchen igår var väl kanske till hälften bra, till hälften en katastrof. Vi hade blivit rejält uppätna mot bättre motstånd och vi blev det så när ändå. Men vi ger oss inte och vi visar vilken stark bänk vi har. Giroud och Ramsey gör bara viktiga mål känns det som.

Igår hade vi en trupp med brädd, med många olika alternativ framåt. Men vi saknar nog ett fungerande lag. Och det är så där med kvaliteten på vissa håll i vissa situationer.

Det jag gillar med Laca är att han arbetar lite längre ner i banan för att ge ytterligare en passningsmöjlighet, men han vet när det är läge för honom att springa upp tillbaka för att stå och lura mellan backarna. Sen gör han riktigt bra hemrusningar i defensiven emellanåt också! 

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Mickys wrote:

Inte beredd att skrota 3-4-2-1 än men med dagens manskap var det näst intill självmord. Holding måste ha en spelare som Kos bredvid sig. Tror det kan fungera med en nykter Cech och med Kos, Musse o Holding. Bellerin o Kolasinac på kanterna

Känns väl lite som AWs svaghet (en av dom) att inte anpassa taktik efter tillgänglig laguppställning!

Pelle
Bild för Pelle
Petrus Wiklund wrote:
Mickys wrote:

Inte beredd att skrota 3-4-2-1 än men med dagens manskap var det näst intill självmord. Holding måste ha en spelare som Kos bredvid sig. Tror det kan fungera med en nykter Cech och med Kos, Musse o Holding. Bellerin o Kolasinac på kanterna

Känns väl lite som AWs svaghet (en av dom) att inte anpassa taktik efter tillgänglig laguppställning!

Samtidigt var det ju just AWs taktikändring med bytet Holding/Giroud som gav matchförändringen. Det ena säger dock inte emot det andra.

jag tycker dock att vi inte skall behöva anpassa vår taktik mot Leicester eller övriga lag undantaget top6 då vi ÄR ett bättre lag och skall kunna vinna med vårt eget spel.

If it's too strong, then you're too weak!

Jepson
Bild för Jepson

När Kos och Musse är tillbaka på backfronten har jag svårt att se var Bellerin ska ha plats då Holding, enligt mig, är ett bättre val bakåt och Ox ett bättre val som WB.  Bellerin är snabb, men han känns mer och mer begränsad i allt övrigt spel. Hoppas jag får fel och han överraskar ytterligare en nivå.

Spännande med byten igår var väl att just giroud/holding visar ett avsteg som blivit vanligare för AW som annars byter samma typ av spelare/plats.

Vicious
Bild för Vicious

Fanns en del positivt med matchen igår. Vi ställer upp med ganska långt ifrån vårt bästa manskap och gör ändå fyra kassar framåt och alla mål görs av olika målskyttar. Visar på en riktigt fin bredd som kan räcka långt i det långa loppet.

#Championship

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Jepson wrote:

Spännande med byten igår var väl att just giroud/holding visar ett avsteg som blivit vanligare för AW som annars byter samma typ av spelare/plats.

Vi har ju ofta bytt in typ Gibbs eller Coq mot nån offensiv spelare för att försöka stänga matcher (med varierande resultat) men det är spännande att vi gör motsvarande byte offensivt genom att ta ut en av tre backar.

Jonas S
Bild för Jonas S
Farbror Frej wrote:
Jonas S wrote:

Men lite positivt från matchen igår. Anfallsspelet klaffar ju rätt bra i sista tredjedelen trots en blek Özil, Welbeck som är som han är och Lacazette som inte är riktigt varm i kläderna än. Vi har vårt fina kombinationsspel, skapar många chanser och ger Leicester stora problem att försvara. Jag tycker också vi slår hyfsade inlägg, instick och Xhakas passningsspel funger som det skall när han väl får lite tid att slå sina passningar.

Matchen igår var väl kanske till hälften bra, till hälften en katastrof. Vi hade blivit rejält uppätna mot bättre motstånd och vi blev det så när ändå. Men vi ger oss inte och vi visar vilken stark bänk vi har. Giroud och Ramsey gör bara viktiga mål känns det som.

Igår hade vi en trupp med brädd, med många olika alternativ framåt. Men vi saknar nog ett fungerande lag. Och det är så där med kvaliteten på vissa håll i vissa situationer.

Det jag gillar med Laca är att han arbetar lite längre ner i banan för att ge ytterligare en passningsmöjlighet, men han vet när det är läge för honom att springa upp tillbaka för att stå och lura mellan backarna. Sen gör han riktigt bra hemrusningar i defensiven emellanåt också! 

Jag tycker också Lacazette såg bra ut. Väldigt smart i hur har placerar sig och löper i straffområdet. Han är nog den typen av anfallare som kanske inte alltid är inblandad i spelet men som är på rätt plats när läget kommer. Men han är hela tiden påkopplad. Han är verkligen ingen lat målskytt som står och väntar på bollen.

Det jag dock hört är att han är lite av en mjukis på så sätt att han kan ha mentala svackor. Och han har inte spelat i en storklubb tidigare. Den mentala biten är något han kanske behöver bygga upp lite. Som Giroud gjort. Han var lite skygg när han kom från Monpellier. Inte skygg nu direkt.

Jag hoppas vi får se Lacazette spela en säsong med Özil och Alexis. Han verkar vara en riktigt slug anfallare som kan utvecklas till något extra.

Be excited!

B-G
Bild för B-G
Jonas S wrote:
Farbror Frej wrote:
Jonas S wrote:

Men lite positivt från matchen igår. Anfallsspelet klaffar ju rätt bra i sista tredjedelen trots en blek Özil, Welbeck som är som han är och Lacazette som inte är riktigt varm i kläderna än. Vi har vårt fina kombinationsspel, skapar många chanser och ger Leicester stora problem att försvara. Jag tycker också vi slår hyfsade inlägg, instick och Xhakas passningsspel funger som det skall när han väl får lite tid att slå sina passningar.

Matchen igår var väl kanske till hälften bra, till hälften en katastrof. Vi hade blivit rejält uppätna mot bättre motstånd och vi blev det så när ändå. Men vi ger oss inte och vi visar vilken stark bänk vi har. Giroud och Ramsey gör bara viktiga mål känns det som.

Igår hade vi en trupp med brädd, med många olika alternativ framåt. Men vi saknar nog ett fungerande lag. Och det är så där med kvaliteten på vissa håll i vissa situationer.

Det jag gillar med Laca är att han arbetar lite längre ner i banan för att ge ytterligare en passningsmöjlighet, men han vet när det är läge för honom att springa upp tillbaka för att stå och lura mellan backarna. Sen gör han riktigt bra hemrusningar i defensiven emellanåt också! 

Jag tycker också Lacazette såg bra ut. Väldigt smart i hur har placerar sig och löper i straffområdet. Han är nog den typen av anfallare som kanske inte alltid är inblandad i spelet men som är på rätt plats när läget kommer. Men han är hela tiden påkopplad. Han är verkligen ingen lat målskytt som står och väntar på bollen.

Det jag dock hört är att han är lite av en mjukis på så sätt att han kan ha mentala svackor. Och han har inte spelat i en storklubb tidigare. Den mentala biten är något han kanske behöver bygga upp lite. Som Giroud gjort. Han var lite skygg när han kom från Monpellier. Inte skygg nu direkt.

Jag hoppas vi får se Lacazette spela en säsong med Özil och Alexis. Han verkar vara en riktigt slug anfallare som kan utvecklas till något extra.

Vi får hoppas att målen fortsätter strömma in så hans mentala bit håller sig i shack.

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S
B-G wrote:

Vi får hoppas att målen fortsätter strömma in så hans mentala bit håller sig i shack.

Ja exakt. Jag tror man ofta underskattar den mentala biten när speciellt anfallare går till en större klubb. Lacazette har spelat all sin fotboll i sin hemstad där han också bott i hela sitt liv. Han hade kunnat flytta betydligt tidigare men har hela tiden valt att stanna. Wenger nämde till och med detta för någon vecka sedan att detta är en viktig aspekt.

Men Lacazette bör få det lite lättare är t ex Giroud på så sätt att vi har alternativ om han hamnar i en sämre period. Ibland undrar jag hur Giroud fixat det i Arsenal. Ensamt alternativ på topp under flera säsonger, extremt ifrågasatt, trots att han utvecklats säsong efter säsong. Jag hoppas att Lacazette och Giroud kan både sporra och hjälpa varandra. Jag gillar den dynamiken.

(Yes! Watford gör 1-0 på Liverpool)

Be excited!

MickeLi
Bild för MickeLi
Petrus Wiklund wrote:
MickeLi wrote:

Sjukt taggad inför kvällens match på O'Learys i Pite,  tänkte försöka starta lokalverksamhet med träffar och dylikt,  är det lönt med 9st medlemmar i samma lilla  stad?  Vad anser gänget här?

Missade d här! Bor i Kåge, är ju en bit! Men startar du upp nått så kommer jag lätt på nån träff!

Låter bra, om än vi inte är så många i trakten vad jag vet så kan ju några sammanstråla i ArsenalSwedens regi....vore riktigt kul..: ) 

twitter: @MikeBergkamp

B-G
Bild för B-G
Jonas S wrote:
B-G wrote:

Vi får hoppas att målen fortsätter strömma in så hans mentala bit håller sig i shack.

Ja exakt. Jag tror man ofta underskattar den mentala biten när speciellt anfallare går till en större klubb. Lacazette har spelat all sin fotboll i sin hemstad där han också bott i hela sitt liv. Han hade kunnat flytta betydligt tidigare men har hela tiden valt att stanna. Wenger nämde till och med detta för någon vecka sedan att detta är en viktig aspekt.

Men Lacazette bör få det lite lättare är t ex Giroud på så sätt att vi har alternativ om han hamnar i en sämre period. Ibland undrar jag hur Giroud fixat det i Arsenal. Ensamt alternativ på topp under flera säsonger, extremt ifrågasatt, trots att han utvecklats säsong efter säsong. Jag hoppas att Lacazette och Giroud kan både sporra och hjälpa varandra. Jag gillar den dynamiken.

(Yes! Watford gör 1-0 på Liverpool)

Helt överens. Fantastisk artikel på frontsidan om hur glad Wenger vart när Giroud stannade.
Trots sin bänkplats så har Giroud alla möjligheter att bli en slags legend i Arsenal.
Förstå när Giroud och Lacazette vinner VM ihop. 

Twitter @grvdga

Sidor