Medlemmar: 8887 st.
Visa menyn

Arsenal - Leicester 11/8

242 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Xhaka för heeelveteeee

Jepson
Bild för Jepson

Cech? Var är han. Varför styr han inte backlinjen. 

Jonas S
Bild för Jonas S

En väldigt typisk Arsenal-match. Mycket slarv och rätt svagt passningsspel många gånger. Mittfältet med Xhaka och Elneny är ju värdelöst när motståndaren pressar lite. Både Elneny och Xhaka är väldigt lätta att stressa.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn

Hur kan de få vinna varje nickduell i vårt straffområde?

COYG

Tobias Alsing
Bild för Tobias Alsing

Fan såg ju så jäkla bra ut ett tag... Men som sagt vi går ju in i premiären med en skit backlinje. 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Men helvete. Det här ser sämre ut bakåt än mot Liverpool för ett år sen

Glenn
Bild för Glenn
Tobias Alsing wrote:

Fan såg ju så jäkla bra ut ett tag... Men som sagt vi går ju in i premiären med en skit backlinje. 

gjorde vi förra året med! Kostade en CL plats

COYG

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Va gör Elneny i arsenal fortfarande? 

Jepson
Bild för Jepson

Hur katten kan de få vara först på varje inlägg

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Hönsgård 

Jonas S
Bild för Jonas S
Christian Vela wrote:

Va gör Elneny i arsenal fortfarande? 

Ja det är märkligt. Wenger har en jäkla förkärlek för mediokra mittfältare med dålig teknik.

Be excited!

MickeLi
Bild för MickeLi
Robin Palmkvist wrote:
Petrus Wiklund wrote:

Hur är det möjligt att vi startar säsongen med en ytterback på mitten? Musse sitter ju på bänken

anses väl inte helt 100 tillbaka efter semestern.. Så kanske inte riktigt pallar 90 min ön. Men en ganska kraftig fingervisning att Chambers inte är helt önskvärd i truppen längre. 

 

Då är det väl bättre att spela musse från start anser jag och ge honom 60 minuter, istället för att ha spelare som är ovana på just den platsen... det kan straffa sig redan i början på säsongen. ...

Btw, hur kan ett stort lag som Arsenal ha så fattigt på backsidan inför säsongstarten? 

twitter: @MikeBergkamp

Tobias Alsing
Bild för Tobias Alsing

Jo jag menar det varför kan man inte lära sig. Hade väl gått o chansa med Musse så länge han orkade. 

Dosa
Bild för Dosa

Just såna där mål ska vi ju kunna stoppa vid en 3 backs linje.

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Alexis min...hehe

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Haha det ser likadant ut varje säsong, att man fortfarande blir förvånad..

Den här är intressant med:

1.66 - Arsenal's expected goals conceded with a back three was 1.66 per game compared to 1.18 per match with a back four. Lucky.

RoPa87
Bild för RoPa87
MickeLi wrote:
Robin Palmkvist wrote:
Petrus Wiklund wrote:

Hur är det möjligt att vi startar säsongen med en ytterback på mitten? Musse sitter ju på bänken

anses väl inte helt 100 tillbaka efter semestern.. Så kanske inte riktigt pallar 90 min ön. Men en ganska kraftig fingervisning att Chambers inte är helt önskvärd i truppen längre. 

 

Då är det väl bättre att spela musse från start anser jag och ge honom 60 minuter, istället för att ha spelare som är ovana på just den platsen... det kan straffa sig redan i början på säsongen. ...

Btw, hur kan ett stora som Arsenal ha så fattigt på backsidan inför säsongstarten? 

kan jag hålla med om. 

Vi har två skadade, och en avstängd. Så vi har inte fattigt på backsidan, bara det att 3/5 mb är inte tillgängliga, en MB är tydligen inte redo för spel pga landslagsspel och den 5e spelar (Holding).

Glenn
Bild för Glenn

Vi köper Lacazette för över en halv miljard men fortsätter spela samma jävla menlösa duttande runt straffområdet som alltid. Wenger säger sig kunna förbättra detta lag. Det har du inte kunnat på över 10 år. Hur många omgångar innan banderollerna är uppe igen? 5?

COYG

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Så många enkla misstag. .

Elin Tapper
Bild för Elin Tapper

Tryggt att vara tillbaka i rutinen i anfallsspelet - försök alltid, oavsett hur trångt, passa minst 10 gånger mellan varandra innan ni försöker avsluta... 

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Ut med Elneny och sätt in Mustafi i försvaret. Flytta upp Kolasinac till LWB och ge Oxen en chans centralt..

Glenn
Bild för Glenn

Vad fan har hänt med Cech? Hur kunde vi ge bort pollacken? Bäst i Serie A förra året och ska ta över i juve men duger inte åt Wenger

COYG

Byarum
Bild för Byarum

Inte ens Welbexk kunde missa den, men det var nära,,,,

Bosse

Glenn
Bild för Glenn

Vad osjälviskt av Kolasinac!! Welbeck höll på att sabba det ändå! :-)

VIKTIGT!

COYG

RoPa87
Bild för RoPa87

Såja. Welbeck!!!! Se nu till att komma ut i andra hungriga som satan!!!

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Flyt welbeck lyckas få in den lite snubblande 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Christian Vela wrote:

Flyt welbeck lyckas få in den lite snubblande 

 När fick han till det på nåt annat sätt senast? :)

Tobias Alsing
Bild för Tobias Alsing

Jag tycker vi gör det jäkligt bra på anfallssidan var väl bara en tidsfråga när vi skulle sätta dit en till men det ser jäkligt skakigt ut bakåt. Förstår inte varför man inte chansar med Musse när vi ändå har två mittbackar som snart är tillbaka. 

Jonas S
Bild för Jonas S

Welbeck gör mål i öppet mål? Snart fryser helvetet till is också. Den sopan kan fan inte göra ett rätt i straffområdet. Men ibland stutsar väl bollen in i mål.

Kom igen nu! Vinn!!

Be excited!

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Nu ska vi inte dra allt för stora växlar. Spelarna är ringrostiga och det är fredag. Arsenal kommer att vara ett topp 4 lag så fort dom har kommit in i matchtempot. 

Supporter sedan 1983! 

Sidor