Medlemmar: 8810 st.
Visa menyn

Atletico Madrid 26/4 kl 21.05

253 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Atletico Madrid 26/4 kl 21.05

Så börjar det dra ihop sig! Jag önskar verkligen innerligt att vi kan prestera och ge oss själva ett bra utgångsläge att ta hem den här matchsserien 

Det kommer så klart att bli tufft och krävas en hel del diciplin, tur och en bra dag. Allra särskilt efter senaste uppdateringen angående skadeläget. Wilshere kanske kommer tillbaks lagom till matchen. Däremot är Miki borta skadad och Özil has got the flu så honom har jag mer eller mindre räknat bort. Iwboi har ju återigen bevisat vad han går för - han kan spela i league one i nån klubb som inte bryr sig om att spelarna ska kunna hantera en fotboll.

Det gör att vi offensivt får lite ganska mycket på att Lacazette har fått tillbaks självförtroendet, att vi har en formtoppad Skrällbeck och inte minst Aaron Ramseys äventyr framåt i banan. Ett plus som jag ser det är att Wengers avsked ger en injektion till oss fans och, såvida det för dem inte varit känt sedan länge, spelare. Något som kommer kunna få oss att prestera fin fotboll

Hur vill ni se oss formera och ta oss an uppgiften? Jag vill se att vi vågar kliva framåt, att vinna första mötet känns oerhört viktigt. Gör vi ett vill jag inte att vi slår av på takten utan går för ett till! 

Pelle
Bild för Pelle

Hur ofta är egentligen inte Özil ”sjuk”?

Äter han inte vitaminer?

Jag hoppas vi bara vinner med 1-0, så vi håller nollan och inte tror vi är vidare utan måste stå på tårna i Madrid...

If it's too strong, then you're too weak!

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Costa & JuanFran borta för Atletico...minst 2-0 imorn då finns chansen.

AFC

Jonas S
Bild för Jonas S
Elias Bard wrote:

Costa & JuanFran borta för Atletico...minst 2-0 imorn då finns chansen.

Nja, jag håller inte med där. Juan Fran är en viktig spelare. Costa inte så mycket.

Atleticos styrka är effektiviten. De gör nästan alltid mål på de chanser de skapar med den kvalitet de har. Så det gäller att vi kan hantera deras anfallsspel som oftast syns i början av matcher. Att vi inte släpper till när de börjar passa runt bollen i högt tempo. För när de väl gjort mål är det nästan omöjigt att komma tillbaka.

Jag ser alla matcher med atletico så jag vet vad jag talar om.

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle
Jonas S wrote:
Elias Bard wrote:

Costa & JuanFran borta för Atletico...minst 2-0 imorn då finns chansen.

Nja, jag håller inte med där. Juan Fran är en viktig spelare. Costa inte så mycket.

Atleticos styrka är effektiviten. De gör nästan alltid mål på de chanser de skapar med den kvalitet de har. Så det gäller att vi kan hantera deras anfallsspel som oftast syns i början av matcher. Att vi inte släpper till när de börjar passa runt bollen i högt tempo. För när de väl gjort mål är det nästan omöjigt att komma tillbaka.

Jag ser alla matcher med atletico så jag vet vad jag talar om.

Med all respekt Jonas, även om du ser alla matcher med Atletico så utgår jag även att du sett alla matcher med Arsenal och därmed vet hur Costa inverkat på vårt spel oaktat hur han annars varit i Atletico.

Jag anser absolut det är en stor fördel för oss att slippa Costa trots allt...

If it's too strong, then you're too weak!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Jag håller med, Costa har ett stort psykologiskt övertag på våra spelare sedan tidigare, Atletico som lag not so much. Åtminstone är det vad jag tror

Knappen12
Bild för Knappen12

Jag håller med om att Costa i sig inte är en super viktig spelare för Atleti, MEN vi har sett upprepade gånger hur han gång på gång kommer in i våra spelares huvuden... Så är mycket glad att han och Juan Fran missar matchen. Men Håller fortfarande Atletico som favoriter i dubbelmötet, vi måste verkligen vinna match #1!

Vicious
Bild för Vicious

Atletico verkar inte vara i superform för tillfället, vilket ändå ger oss en viss skrällmöjlighet. Första matchen blir riktigt jobbig om vi saknar Miki och Özil dock. Tänk Drällbeck och Iwobi mot deras betongförsvar.

#Championship

Mackan
Bild för Mackan
Vicious wrote:

Atletico verkar inte vara i superform för tillfället, vilket ändå ger oss en viss skrällmöjlighet. Första matchen blir riktigt jobbig om vi saknar Miki och Özil dock. Tänk Drällbeck och Iwobi mot deras betongförsvar.

Jag skulle nog vilja säga att vi är rätt körda om inte heller Özil blir spelklar. Hade varit tufft med både honom och Miki spelklara, men då hade man i alla fall hyst ett hyfsat hopp om bra spel. Nu står nog hoppet mest till att spelarna klarar av att tuffa till sig resten av säsongen för Wengers skull.

Twitter: @mackan_carlsson

 

B-G
Bild för B-G

Håller med om att vi skulle behöva Özil och Miki. Samtidigt verkar som sagt Athletio rejält ur form och vi har Ramsey, Lacazette och faktiskt även Drällbeck i någon slags skum form.

Twitter @grvdga

Mackan
Bild för Mackan
B-G wrote:

Håller med om att vi skulle behöva Özil och Miki. Samtidigt verkar som sagt Athletio rejält ur form och vi har Ramsey, Lacazette och faktiskt även Drällbeck i någon slags skum form.

Håller med om att Ramsey är het och att Hemskbeck faktiskt höjt sig en aning. Min stora rädsla är dock att vi tvingas spela med Iwobi som senast var så förbannat usel att vi lika gärna kan låta motståndarna spela med en gubbe mer... :(

Twitter: @mackan_carlsson

 

B-G
Bild för B-G
Mackan wrote:
B-G wrote:

Håller med om att vi skulle behöva Özil och Miki. Samtidigt verkar som sagt Athletio rejält ur form och vi har Ramsey, Lacazette och faktiskt även Drällbeck i någon slags skum form.

Håller med om att Ramsey är het och att Hemskbeck faktiskt höjt sig en aning. Min stora rädsla är dock att vi tvingas spela med Iwobi som senast var så förbannat usel att vi lika gärna kan låta motståndarna spela med en gubbe mer... :(

Ja hemska tanke. Iwobi har ingenting att göra nära en semifinal i Europa.

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G
Mackan wrote:
B-G wrote:

Håller med om att vi skulle behöva Özil och Miki. Samtidigt verkar som sagt Athletio rejält ur form och vi har Ramsey, Lacazette och faktiskt även Drällbeck i någon slags skum form.

Håller med om att Ramsey är het och att Hemskbeck faktiskt höjt sig en aning. Min stora rädsla är dock att vi tvingas spela med Iwobi som senast var så förbannat usel att vi lika gärna kan låta motståndarna spela med en gubbe mer... :(

Ja hemska tanke. Iwobi har ingenting att göra nära en semifinal i Europa. Spelar nog hellre vem som helst där förutom honom.

Twitter @grvdga

Pelle
Bild för Pelle
B-G wrote:
Mackan wrote:
B-G wrote:

Håller med om att vi skulle behöva Özil och Miki. Samtidigt verkar som sagt Athletio rejält ur form och vi har Ramsey, Lacazette och faktiskt även Drällbeck i någon slags skum form.

Håller med om att Ramsey är het och att Hemskbeck faktiskt höjt sig en aning. Min stora rädsla är dock att vi tvingas spela med Iwobi som senast var så förbannat usel att vi lika gärna kan låta motståndarna spela med en gubbe mer... :(

Ja hemska tanke. Iwobi har ingenting att göra nära en semifinal i Europa. Spelar nog hellre vem som helst där förutom honom.

Samtidigt har faktiskt Iwobi varit bra 1-2 matcher senaste månader a sånk om han skräller o gör en riktigt bra match. Långsökt men inte omöjligt. 

 

För övrigt är jag inte lika orolig som ni verkar vara, kan vi bara hålla nollan så har vi stor chans i returen även om det blir 0-0 hemma. I returen lär Özil o kanske även Mikhi vara tillbaka. 

If it's too strong, then you're too weak!

Sral
Bild för Sral

Lyssnade precis på Arsecast, och Atletico är tydligen väldigt slitna. Skador och trötta spelare. Visst kan de höja sig när det är en såpass viktig match som denna, men samtidigt har de ju redan Champions League ändå, väl? Vi har den här sista chansen att ta oss till CL samt den extra moroten att vinna något för Wenger.

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Simeone borde ge dubbelmötet till Wenger som en avskedspresent!

AFC

Glenn
Bild för Glenn

Spelar ingen roll om Costa är ej form eller ej. Det är positivt att han inte spelar. Det aset borde ej få beträda en fotbollsplan alls. Han skulle se till att på något sätt få oss ur balans. Mkt hellre möter jag en halvtrött Torres.

COYG

B-G
Bild för B-G

Costa har rest med laget iaf.

Twitter @grvdga

Exqert
Bild för Exqert

Dagen är här.. det krävs något utöver det vanliga ikväll. Mkhitaryan och Elneny missar. Inga jävla junisar i elvan idag bara, det har vi inte råd med. Rutin och vilja ikväll, och den perfekta balansen mellan att gå för det och täppa till bakåt. Nu är jag visserligen nästan alltid pessimist, men nae detta ser jag oss tyvärr inte fixa. Dem har något unikt som Simeone byggt upp, dem dödar för varann, det ser jag inte hos oss.  Dem sitter även på en utav världens bästa målvakter samt anfallare. Samt nytändning med ny arena som kokar vid matcher.. Så, nu får ni argumentera för varför ni tror vi går vidare..

Glenn
Bild för Glenn
B-G wrote:

Costa har rest med laget iaf.

FAN! Bara han sitte rpå bänken så kommer vi åka på något rött kort och straff emot oss.

COYG

Fredde
Bild för Fredde

Det absolut viktigaste är att hålla nollan ikväll, 0-0 är för mig ett drömresultat. Costa på planen är en STOR fördel för dom, för att han ska bli en belastning för dom så måste vi köra över dom så att han blir arg och våra spelare märker att han blir arg för att vi är så mycket bättre. Troligt scenario? Inte alls. En jämn match så kan han lätt provecera fram röda och straffar mot oss. Usch vad jag hatar den människan. Tvivlar på att hans mamma tycker om honom.

You win some, you draw some

Jonas S
Bild för Jonas S

Costa vill vi ju såklart slippa. Men han har varit rätt blek. Han spelade ingen tävlingsfotboll innan jul, han har varit avstängd i någon match, han har också haft skadeproblem. Så jag har svårt att se att han skall vara 100% om han startar eller gör ett inhopp.

Atletico har en tunn trupp pga transferförbud, de har inte kunnat rotera speciellt mycket på hela säsongen förutom i de senaste ligaomgångarna efter att Barca dragit ifrån i toppen. Framåt är det tunt med alternativ. Så där har vi ett övertag.

Men det är mittfältet och vår backlinje som oroar mig. Jag tror vi har nog för att kunna göra mål på Atletico så länge de behöver gå framåt vilket de nog kommer göra ikväll. I alla fall inledningsvis.

Jag är rejält laddad inför den här matchen. Hoppas att det går vägen.

Be excited!

Mackan
Bild för Mackan

Tvåa i spanska ligan före Real och med 54-18 i målskillnad. Nu åkte förvisso Barca ut mot Roma som fick rejält med spö mot Liverpool men det måste nog vara mer olycksfall i arbetet. Topp 3 i Spanien är för jäkla bra helt enkelt. Kan våra spelare få ut viljan och energin i att vilja ge Wenger ett gott avsked så kan vi nog klara upp detta, men som ngn skrev så får det då absolut inte förekomma den typen av försvarsmisstag som vi haft lite väl mycket av i år, för då blir vi straffade. Klarar DM/Backlinjen av att hålla fokus i 2x90 minuter så har vi alla chanser i världen :)

 

Twitter: @mackan_carlsson

 

Glenn
Bild för Glenn
Mackan wrote:

Tvåa i spanska ligan före Real och med 54-18 i målskillnad. Nu åkte förvisso Barca ut mot Roma som fick rejält med spö mot Liverpool men det måste nog vara mer olycksfall i arbetet. Topp 3 i Spanien är för jäkla bra helt enkelt. Kan våra spelare få ut viljan och energin i att vilja ge Wenger ett gott avsked så kan vi nog klara upp detta, men som ngn skrev så får det då absolut inte förekomma den typen av försvarsmisstag som vi haft lite väl mycket av i år, för då blir vi straffade. Klarar DM/Backlinjen av att hålla fokus i 2x90 minuter så har vi alla chanser i världen :)

 

Hallå vi är ju 6:a i PL. Världens bästa liga. Måste väl slå mkt högre?!

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S
Mickys wrote:
Mackan wrote:

Tvåa i spanska ligan före Real och med 54-18 i målskillnad. Nu åkte förvisso Barca ut mot Roma som fick rejält med spö mot Liverpool men det måste nog vara mer olycksfall i arbetet. Topp 3 i Spanien är för jäkla bra helt enkelt. Kan våra spelare få ut viljan och energin i att vilja ge Wenger ett gott avsked så kan vi nog klara upp detta, men som ngn skrev så får det då absolut inte förekomma den typen av försvarsmisstag som vi haft lite väl mycket av i år, för då blir vi straffade. Klarar DM/Backlinjen av att hålla fokus i 2x90 minuter så har vi alla chanser i världen :)

 

Hallå vi är ju 6:a i PL. Världens bästa liga. Måste väl slå mkt högre?!

Det är starkt att ligga där de ligger i ligan utan värvningar med den tunna trupp de har. Forhoppningsvis har det nu tagit ut sin rätt. Barcelona orkade t ex inte med CL efter att han spelat med bästa laget i ligan hela säsong. City verkar inte hellar ha orkat med riktigt.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn
Jonas S wrote:
Mickys wrote:
Mackan wrote:

Tvåa i spanska ligan före Real och med 54-18 i målskillnad. Nu åkte förvisso Barca ut mot Roma som fick rejält med spö mot Liverpool men det måste nog vara mer olycksfall i arbetet. Topp 3 i Spanien är för jäkla bra helt enkelt. Kan våra spelare få ut viljan och energin i att vilja ge Wenger ett gott avsked så kan vi nog klara upp detta, men som ngn skrev så får det då absolut inte förekomma den typen av försvarsmisstag som vi haft lite väl mycket av i år, för då blir vi straffade. Klarar DM/Backlinjen av att hålla fokus i 2x90 minuter så har vi alla chanser i världen :)

 

Hallå vi är ju 6:a i PL. Världens bästa liga. Måste väl slå mkt högre?!

Det är starkt att ligga där de ligger i ligan utan värvningar med den tunna trupp de har. Forhoppningsvis har det nu tagit ut sin rätt. Barcelona orkade t ex inte med CL efter att han spelat med bästa laget i ligan hela säsong. City verkar inte hellar ha orkat med riktigt.

De värvade för 102 milj Euro inför säsongen. Det är väl mer än ingenting?

Sen sålde de för 103 mille så de gick plus på fönstret men det gör ju Arsenal då o då med.

 

COYG

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Mickys wrote:
Jonas S wrote:
Mickys wrote:
Mackan wrote:

Tvåa i spanska ligan före Real och med 54-18 i målskillnad. Nu åkte förvisso Barca ut mot Roma som fick rejält med spö mot Liverpool men det måste nog vara mer olycksfall i arbetet. Topp 3 i Spanien är för jäkla bra helt enkelt. Kan våra spelare få ut viljan och energin i att vilja ge Wenger ett gott avsked så kan vi nog klara upp detta, men som ngn skrev så får det då absolut inte förekomma den typen av försvarsmisstag som vi haft lite väl mycket av i år, för då blir vi straffade. Klarar DM/Backlinjen av att hålla fokus i 2x90 minuter så har vi alla chanser i världen :)

 

Hallå vi är ju 6:a i PL. Världens bästa liga. Måste väl slå mkt högre?!

Det är starkt att ligga där de ligger i ligan utan värvningar med den tunna trupp de har. Forhoppningsvis har det nu tagit ut sin rätt. Barcelona orkade t ex inte med CL efter att han spelat med bästa laget i ligan hela säsong. City verkar inte hellar ha orkat med riktigt.

De värvade för 102 milj Euro inför säsongen. Det är väl mer än ingenting?

Sen sålde de för 103 mille så de gick plus på fönstret men det gör ju Arsenal då o då med.

 

Ja och man kan ju sälja en spelare dyrt och köpa 2-3 för summan, då förstärker man ju truppen.

Glenn
Bild för Glenn

Glömde att de har Gameiro med... Blir det Torres eller Gameiro (eller en mirakulöst tillfrisknad Costa) bredvid Grismannen? Eller spelar de bara med en striker? Ni som ser alla AM's matcher, vad tror ni?

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S
Mickys wrote:
Jonas S wrote:
Mickys wrote:
Mackan wrote:

Tvåa i spanska ligan före Real och med 54-18 i målskillnad. Nu åkte förvisso Barca ut mot Roma som fick rejält med spö mot Liverpool men det måste nog vara mer olycksfall i arbetet. Topp 3 i Spanien är för jäkla bra helt enkelt. Kan våra spelare få ut viljan och energin i att vilja ge Wenger ett gott avsked så kan vi nog klara upp detta, men som ngn skrev så får det då absolut inte förekomma den typen av försvarsmisstag som vi haft lite väl mycket av i år, för då blir vi straffade. Klarar DM/Backlinjen av att hålla fokus i 2x90 minuter så har vi alla chanser i världen :)

 

Hallå vi är ju 6:a i PL. Världens bästa liga. Måste väl slå mkt högre?!

Det är starkt att ligga där de ligger i ligan utan värvningar med den tunna trupp de har. Forhoppningsvis har det nu tagit ut sin rätt. Barcelona orkade t ex inte med CL efter att han spelat med bästa laget i ligan hela säsong. City verkar inte hellar ha orkat med riktigt.

De värvade för 102 milj Euro inför säsongen. Det är väl mer än ingenting?

Sen sålde de för 103 mille så de gick plus på fönstret men det gör ju Arsenal då o då med.

 

Deras sommarfönster var stängt pga transferförbud. De skulle t ex värva Alexandre Lacazette som istället hamnade hos oss. För att ta ett exempel.

Det var pga detta som Costa kunde ansluta först i januari.

Be excited!

Jonas S
Bild för Jonas S
Mickys wrote:

Glömde att de har Gameiro med... Blir det Torres eller Gameiro (eller en mirakulöst tillfrisknad Costa) bredvid Grismannen? Eller spelar de bara med en striker? Ni som ser alla AM's matcher, vad tror ni?

Jag tror på Gameiro och Griezmann på topp. Om nu inte Costa är redo för spel helt plösligt. Märkligare saker har väl hänt. Kane brukar ju bli frisk till varenda NLD känns det som.

Det skulle förvåna mig om Torres startar.

De har spelat med en ensam anfallare, senast nu mot Real Betis. Det skulle vara om de vill sätta igen butiken fullständigt ikväll och spela med fembackslinje och att det var någon slags generalrepetition. Men det är ju 442 man förväntar sig.

Be excited!

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Var inte Costa bunden till chelsea, därför kunde han inte spela förrän i januari??

Supporter sedan 1983! 

Sidor