Medlemmar: 8706 st.
Visa menyn

Atletico Madrid 26/4 kl 21.05

253 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Sral
Bild för Sral

Atletico har en imponerande förmåga att likt en boxare som ser ut att vara utslagen hitta kraften till det där sista slaget ändå. De har säkerligen ett starkare psyke än vad vi har. Men kan vi få in ett mål tidigt och få lite råg i ryggen kan det säkert bära långt.

Davidsson och Mannen
Bild för Davidsson och Mannen
Vicious wrote:

Nu kan vi förlora resten av ligamatcherna och bli sjua. Orkar inte den här turneringen ett år till.

Tabellsjuan kvalar till EL, börjar tidigt, någon gång i slutet av juli.

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Atletico har en imponerande förmåga att likt en boxare som ser ut att vara utslagen hitta kraften till det där sista slaget ändå. De har säkerligen ett starkare psyke än vad vi har. Men kan vi få in ett mål tidigt och få lite råg i ryggen kan det säkert bära långt.

Sant. De har en tendens att se helt slutkörda ut för att helt plötsligt hitta nya krafter från ingenstans. Atletico är som en väldigt tjurig femmilsåkare.

En spelare jag tycker vi saknade igår var Giroud. Perfekt spelare att slänga in i mitten av andra halvlek när Atletico var slutkörda. Men man kan inte få allt här i världen.

Be excited!

George Adams
Bild för George Adams
Jonas S wrote:
Sral wrote:

Atletico har en imponerande förmåga att likt en boxare som ser ut att vara utslagen hitta kraften till det där sista slaget ändå. De har säkerligen ett starkare psyke än vad vi har. Men kan vi få in ett mål tidigt och få lite råg i ryggen kan det säkert bära långt.

Sant. De har en tendens att se helt slutkörda ut för att helt plötsligt hitta nya krafter från ingenstans. Atletico är som en väldigt tjurig femmilsåkare.

En spelare jag tycker vi saknade igår var Giroud. Perfekt spelare att slänga in i mitten av andra halvlek när Atletico var slutkörda. Men man kan inte få allt här i världen.

Trots Lacacette's nickmål så saknades Giroud något oerhört, inte minst mot de oerhört lågt stående spanjorerna och inläggslägen hela matchen. Tycker det var väldigt synd att vi förlorade honom mht hans huvudspel, och förmåga att göra viktiga mål.

Exqert
Bild för Exqert
Sral wrote:

Vår chans är väl att Atletico är slitna, att de helt enkelt inte orkar. Det är ett litet halmstrå, men hoppas kan man ju. Tycker också vi spelade bra igår, tryckte ju tillbaka Atletico något oerhört, men så frustrerande att vi inte gjorde fler mål och såg tveksamma ut i avgörande lägen. Ramsey och Özil är två jag hade förväntat mig mer av.

 
Slitna? Vad fan var dem inte igårkväll då? Dem var ju helt slut vid minut 30 efter allt jagande. Endå kunde vi inte dra nytta av det. Det där köper jag inte. 

Sral
Bild för Sral

Du behöver inte köpa någonting. Faktum är ändå att de har skadade spelare och sägs vara slitna. Skrev ju att det var ett litet halmstrå, inget annat. Inte helt säker på vad du menar med ditt inlägg...

Glenn
Bild för Glenn
George Adams wrote:
Jonas S wrote:
Sral wrote:

Atletico har en imponerande förmåga att likt en boxare som ser ut att vara utslagen hitta kraften till det där sista slaget ändå. De har säkerligen ett starkare psyke än vad vi har. Men kan vi få in ett mål tidigt och få lite råg i ryggen kan det säkert bära långt.

Sant. De har en tendens att se helt slutkörda ut för att helt plötsligt hitta nya krafter från ingenstans. Atletico är som en väldigt tjurig femmilsåkare.

En spelare jag tycker vi saknade igår var Giroud. Perfekt spelare att slänga in i mitten av andra halvlek när Atletico var slutkörda. Men man kan inte få allt här i världen.

Trots Lacacette's nickmål så saknades Giroud något oerhört, inte minst mot de oerhört lågt stående spanjorerna och inläggslägen hela matchen. Tycker det var väldigt synd att vi förlorade honom mht hans huvudspel, och förmåga att göra viktiga mål.

japp dumt att vi skeppade Giroud, spec när Auba är cup tied. Vi hade en väldigt svag bänk igår offensivt.

COYG

Jocke K
Bild för Jocke K

Väldigt många här kritiserar vårt anfallspel i allmänhet och Lacazette i synnerhet. Däremot nämns inte Koscielny alls lika mycket trots att han tar ett sånt vansinnigt beslut att inte slå iväg bollen innan AMs mål. Försvarspelet är det som ska kritiseras mest och även i denna matchen.  Hade vi vunnit med 1-0 hade inte kritiken mot anfallspelet alls varit så stort. Märkligt. Två mittbackar, en målvakt, en ytterback och en defensiv mittältare alla av mycket bra klass behöver vi främst till nästa säsong. 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Jonas S
Bild för Jonas S
Jocke K wrote:

Väldigt många här kritiserar vårt anfallspel i allmänhet och Lacazette i synnerhet. Däremot nämns inte Koscielny alls lika mycket trots att han tar ett sånt vansinnigt beslut att inte slå iväg bollen innan AMs mål. Försvarspelet är det som ska kritiseras mest och även i denna matchen.  Hade vi vunnit med 1-0 hade inte kritiken mot anfallspelet alls varit så stort. Märkligt. Två mittbackar, en målvakt, en ytterback och en defensiv mittältare alla av mycket bra klass behöver vi främst till nästa säsong. 

Jag tycker Kos har varit bedrövlig den här säsongen. Men jag gillar Kos, han är en av få mittbackar som hållit nivå i klubben under väldigt många år. Så jag gillar inte att totalsåga honom även om han kanske förtjänar det. Men han kan ju mycket väl kosta oss en europa-final i år. Så är det bara.

Om Mustafi gjort det Kos gjorde igår hade jag skrivit ett långt och argt inlägg om varför Mustafi är världens sämsta mittback :)

Men det känns som att Kos är slut nu. Jag tror det är kroppen. Ibland ser det ut som att det gör ont bara han springer. Plus att en del beslut är helt upp åt väggarna.

Be excited!

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Mickys wrote:

japp dumt att vi skeppade Giroud, spec när Auba är cup tied. Vi hade en väldigt svag bänk igår offensivt.

Hade vi inte släppt Giroud till Chelsea hade vi inte fått Aubameyang eftersom Dortmund då inte hade fått Batshuayi. Alla de tre affärerna hängde ihop.

Sekreterare Arsenal Sweden

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Jonas S wrote:

Men det känns som att Kos är slut nu. Jag tror det är kroppen. Ibland ser det ut som att det gör ont bara han springer. Plus att en del beslut är helt upp åt väggarna.

Håller med, karln kan ju knappt gå emellanåt. Kos när han var som bäst hade utan problem platsat även i Invincibles-laget (han hade petat Kolo Toure) men kroppen håller helt enkelt inte längre. Det går ju inte i längden att i stort sett bara spela matcher och aldrig kunna träna för fullt mellan matcherna. För 2-3 år sedan hade han sprungit ikapp och förbi grismannen mycket enklare och haft mycket mer tid att få undan bollen i stället för att tvingas till något slags panikrensning som det blev nu.

Sekreterare Arsenal Sweden

Jonas S
Bild för Jonas S
Lars Lundstedt wrote:
Jonas S wrote:

Men det känns som att Kos är slut nu. Jag tror det är kroppen. Ibland ser det ut som att det gör ont bara han springer. Plus att en del beslut är helt upp åt väggarna.

Håller med, karln kan ju knappt gå emellanåt. Kos när han var som bäst hade utan problem platsat även i Invincibles-laget (han hade petat Kolo Toure) men kroppen håller helt enkelt inte längre. Det går ju inte i längden att i stort sett bara spela matcher och aldrig kunna träna för fullt mellan matcherna. För 2-3 år sedan hade han sprungit ikapp och förbi grismannen mycket enklare och haft mycket mer tid att få undan bollen i stället för att tvingas till något slags panikrensning som det blev nu.

Stor spelare. Men ingenting vara för evigt. Att han varit så bra hos oss som kanske inte är den mest tacksamma mittbacksuppgiften säger väldigt mycket. För mig är han en av de bättre försvararna vi haft under den massa år jag följt klubben. Och det är från innan Wenger kom. Så jag håller med dig 100%.

Be excited!

Sidor